Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
choppersile
17 Şubat 2006, 11:53
http://img145.imageshack.us/img145/8671/goruntu1406gd.jpg (http://imageshack.us)
http://i1.tinypic.com/nysa9w.jpg
Arkadaşlar merhaba,
Bu topici Mondial 250 mct kullanıcıların makine ile paylaşımlarını dile getirmeleri amacıyla başka bir başlıkla açmıştım.Ancak sağolsun sevgili BBRR :pale: o topici başlığı sebebiyle kilitlemişti.
Umarım aynı problemi yaşamayız.:rendeer:
Lütfen herkes paylaşımlarını 250 mct ile ilgili olarak burda dile getirsin...
just_life
17 Şubat 2006, 11:57
Motorunun görüntüsü çok güzel :) Başka bir topicdede Mondial bu başlıkta diye uzunn bir topic mevcuttu bildiğim.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=2908&highlight=mondial
choppersile
17 Şubat 2006, 12:04
Dostum o topici biliyorum ama dikkat edersen ordaki başlık (Mondial 50TT - 110FT - 125KT - 150UT - 250MCT Hakkında Bütün Yazışmalar Bu Başlık Altında Toplanıyor.) şeklinde tüm modelleri içeren karışık bir topic.
Burda amaçladığım 250 mct kullanıcılarının paylaşımları.Regal Raptor ve K.way 150 s.light ve diğerlerinde olduğu gibi.
Ertuğrul_Öz
17 Şubat 2006, 13:09
Moderatörün ayak seslerini duyar gibi oluyorum:thumright
just_life
17 Şubat 2006, 13:19
choppersile Tamam ben başlatıyorum ozaman.:P Mondiale tam Destek :)
Senin Makine kac km de ve bugüne kadar canını en çok sıkan problemler sorunlar neler oldu. Mondialini aldığın tarihe geri döndüğümüzü farzedersek acaba yine Mondial 250 mct mi alırdın yada başka bir motor üzerine düşünürmüydün ???
choppersile
17 Şubat 2006, 15:42
Just Life,
Tutumunu ve tavrını biraz alaycı buldum.
Herşeyden önce senin başlattığın Tiger 250 cc bu başlıkta topiğinide görünce bu motoru kullanan kişiler olarak böyle bir başlığa ihtiyaç olduğuna inanıyorum.
bambametu
17 Şubat 2006, 16:22
arkadaslar valla 6000km yol yaptım ufak tefek paslanma(Babam yağmurlu havalarda ben yokken üsenip üstünü kapatmıyor) dısında canımı sıkan büyük bi problemim olmadı. 2 kez debriyaj teli koptu bir kezde km teli koptu. Onlarıda kendim aldım taktım. km teli 4.6ytl debriyaj teli 6ytl hehe... Ve ankarada kar- kış demeden kullanıyorum. Verdiğim paranın hakkını sonuna kadar aldığımı düşünüyorum :) Ama servislerine güvenmiyorum. Servis bakımlarını kendim yapıp sadece kaşeletiyorum.
choppersile
17 Şubat 2006, 16:33
Belirttiğin bu teller kaç km de iken koptu bambametu ?
bambametu
17 Şubat 2006, 20:25
5800 de km teli koptu debriyaj ilkini hatırlamıyorum ama 2.si 5200de falan koptu bu arada km teli normalde kopmazdı ama en son taktığım debriyaj telini farkında olmadan km telinin göstergenin altında olan bağlantı noktasının üzerinden kıvırmıs. Debriyaj teli direksiyon kilidi kapalı iken km teline baskı yapıp bükmüş. O yüzden ilk binmemde ordan kırıldı. Ama debriyaj teli sorun sayılır bu makinelere Debriyajı eksta sert nedense...
hasan-250MCT
17 Şubat 2006, 23:43
selam arkadaşlar,
ben 250 yi 700 km de aldım. alır almaz buji ve yağını değiştirttim. şu an 1100 km oldu.kış sebebiyle çok fazla binemiyorum.şu varki ben yeni öğrenen biri olarak büyük keyif alıyorum.bu sevdaya yeni başlayanlar için yeterli seviyede olabilir ama bizden yaşça küçük arkadaşlar bile olsa fazla km yapmış arkadaşlar bizden tecrübelidir benim gözümde, onlara çinlidir,bozuktur,yaramazdır gelecektir.ama ben şu konuda memnunum beni bu sevdaya başlatan alettir. muhakkak ileride değiştirilecektir ama şu an bir problem olmadan rüzgarın özgürlüğünü tadabiliyorum.
allah herkeze nasip etsin
http://img151.imageshack.us/img151/3870/hasan0009wj.jpg (http://imageshack.us)
http://img151.imageshack.us/img151/3969/hasan0003ml.jpg (http://imageshack.us)
Barış Şuşut
18 Şubat 2006, 00:07
choppersile
Başlığa teknik bilgileride ekledim ... Bu başlık altında MCT modelini inceliyelim diğer başlık çok kalabalık kargaşaya neden oluyor. MCT ile ilgilenen arkadaşlar deneyim ve bilgileri buradan bulabilir
DARKDIAMOND
18 Şubat 2006, 00:28
"BBRR" onay verdiğine göre topic yırttı! Burayıda ilgiyle takip edicem.
TheTURK
18 Şubat 2006, 01:20
hah ya ben bu topici yeni goruyorum 250mct sahipleri olarak ayrıca bi yere sahip olmamız iyi oldu
benim aslan 1550 kmde bnuji problemi dısında problemim yok allaha sukur ilk aldıgım zamanlarda karburatorde bi sorun vardı onuda halletiler gerci şimdide jant teli kırma problemi cıktı 6 tanesini kırmıştı yolda gidderken yaptırdım onları şimdide ikisi kırılmış bakalım bahar gelsin komplesini değiştirtecem
arkadaşlar şimdi egri oturalım dogru konuşalım bizim motor ole cok aman aman bi motor değil problemi cok ama sitede gordugum kadarıyla çin mallarını alanların hepsi daha once motor sahibi olmamış insanlar benım gibi ben motor alabilecegimi hiç dusunmezdim motor alacagım paraya araba alırım diyodum cunku pahalıydı ha 93 94 japon al diyenler oluyo onuda siz alın diyorum direk. 3 milyara gorunuşu bence harika olan bi alet satın alıyoruz ne kadar problemli olursa olsun aldıgıma cok memnunum bahar gelmedi gitti bi askerde safak saymadım bu motor sevdası yuzunden nerdeyse safak kagıdı tutacam ole tiger iyi jinlun kotu mondial için sole bole diye diye bişey yok benım motorum mct ve herhangi bi jinlundan veya tigerden daha hoş geliyo gozume bu jinlun ve tiger sahipleri içinmde gecerli kimse yogurdum kotu demez amacımız bu motorların iyi ve kotu yonlerini soyleyerek yeni alacaklara yol gostermek ve mct sahipleri arasında bilgi alışverişi olmalı
just_life
18 Şubat 2006, 04:15
choppersile Tavrımı gerçekten yardım amaclı ve olaylara sıcak yaklaşmaya calısarak göstermek istedim. Hepsi bu bende takip ediyorum bu baslıgı...
choppersile
18 Şubat 2006, 23:23
hasan 250 mct
dostum ön rüzgarlık camını nerde kaça taktırdın
redboyx
19 Şubat 2006, 02:16
hah ya ben bu topici yeni goruyorum 250mct sahipleri olarak ayrıca bi yere sahip olmamız iyi oldu
benim aslan 1550 kmde bnuji problemi dısında problemim yok allaha sukur ilk aldıgım zamanlarda karburatorde bi sorun vardı onuda halletiler gerci şimdide jant teli kırma problemi cıktı 6 tanesini kırmıştı yolda gidderken yaptırdım onları şimdide ikisi kırılmış bakalım bahar gelsin komplesini değiştirtecem
arkadaşlar şimdi egri oturalım dogru konuşalım bizim motor ole cok aman aman bi motor değil problemi cok ama sitede gordugum kadarıyla çin mallarını alanların hepsi daha once motor sahibi olmamış insanlar benım gibi ben motor alabilecegimi hiç dusunmezdim motor alacagım paraya araba alırım diyodum cunku pahalıydı ha 93 94 japon al diyenler oluyo onuda siz alın diyorum direk. 3 milyara gorunuşu bence harika olan bi alet satın alıyoruz ne kadar problemli olursa olsun aldıgıma cok memnunum bahar gelmedi gitti bi askerde safak saymadım bu motor sevdası yuzunden nerdeyse safak kagıdı tutacam ole tiger iyi jinlun kotu mondial için sole bole diye diye bişey yok benım motorum mct ve herhangi bi jinlundan veya tigerden daha hoş geliyo gozume bu jinlun ve tiger sahipleri içinmde gecerli kimse yogurdum kotu demez amacımız bu motorların iyi ve kotu yonlerini soyleyerek yeni alacaklara yol gostermek ve mct sahipleri arasında bilgi alışverişi olmalı
motorunun arızalarını yazmışsın yazmışsın vede bu kadar arıza cıkaran motorunu kalkmışsın bide jinlun ve tigerla kıyaslamışsın.:queen: :queen:
Ertuğrul_Öz
19 Şubat 2006, 12:16
redboyx arkadaş okuma yazman tamam gibi, ama okuduğunu anlama konusunda biraz desteğe ihtiyacın var anlaşılan.
Bu alıntı yaptığın yazıyı tekrar okursan, (felsefi çıkarımlar yapmaya , öküz altında buzağı aramaya uğraşmadan ,sadece orta makul zekalı üçüncü şahıslar gibi) THE TURK ün söylemek istediğini söylediğini idrak edeceksin.
Lütfen başlığı gereksiz konularla şişirmeyelim !!!
redboyx
19 Şubat 2006, 18:27
güzel kardeşim akira , ben olaya espri yönünden yaklaştım ayrıca bende de mct var. sendede bakıyorum ki orta makul zekalı üçüncü şahısların espri anlayışı bile yok..ayrıca insanların yüzüne söylüyemiyeceğin lafları böyle endirek olarak yazma..
TheTURK
19 Şubat 2006, 19:47
ohoo iyi nerdeyse cık lan dışarı muhabbetine donecek iş nedir allahaşkına bu olay yaws ben mct nin diger motorlardan iyi oldugunu falan iddia etmedim ama benım gozumde yanına motor yaklaşamaz aynı şekilde bi jinlun yada kanuni kullanıcısıda olabilir takım tutmak gibi bişey bu olay bu sene beşiktaşım kotu diye bırakacak değilim ya sorunlarınızı yazın goruşlerinizi eleştirilerinizi (benim motor suna gomdu, bunun ...... ne verdi tarzda değil tabi) belirtin amac bu zaten konuştugumuz motorlar 3 4 milyarlık motor (YZF-R1 e laf eden olursa cık lan dışarı diyebilirim o ayrı :D) atla deve değil ya hemen hemen hepimiz yeni kullanıcıyız işi bilenler zaten donup bakmıyo çin malı diye hah bide biz kendi aramızda kavgaya başlarsak tam olur
insane
19 Şubat 2006, 20:36
Ben motoru ilk gördüğümde çok beğenmiştim, hatta fuarda gelse de görsek diye çok heves etmiştim. neden sorna kısmet YBR aldım çok da memnunum ama hala şu çin menşaeli modellerden mct'yi daha çok beğeniyorum şekil olarak.
Konuya katkım olsun diye sorunlu olduğunu duyduğum konular hakkında birşeyler sorayım, vibrasyonlu mu? normal şartlar altında tahammül edilebilir hızı nedir? arka jant teleri garantiden mi değişiyor? Değişen kalın teller iş görüyor mu? Yakıtı çokmuş sanırım, rodajı bitenler 100km'de kaç litre yaktığını söylerse güzel olur ve son olarak arka çantaları nasıl, kaliteli mi?
choppersile
19 Şubat 2006, 21:28
Vibrasyon rodaj süresinde her motorda olduğu kadar.Ancak şuan 950 km deyim konuyla ilgili çok rahatsızlık yaşamıyorum.Jant teli konusuna gelince teller anahtarla sıkıldığında problem olmuyor.Benim tüm teller orjinal kırılanda yok.Teller garantiden değişmiyo diye biliyorum.Detayları The Türk biliyordur.Hız olarak ben 110 km gördüm zorlanmadım.Sonrasında tırstım zorlasam 120 olurdu.
Çantalar konusunda ben orjinal kutuları söküp deri çanta taktı.Resimde görüldüğü üzere şık oldu bana göre...
bir hafta once bir mondial satıs-servis noktasına ugradım...servis elemanı yeni bir 250 mct topluyordu...sohbet sırasında jant tellerinin 2006 icin gelen modellerde kalın takıldıgını ve artık kırılma problemi yasanmayacagını iddia etti...onceden kırılanların garantiden degistigini ama zaten bundan sonrakilerin kalın olması dolayısıyla bu problemin giderilmis oldugunu soyledi... o anda orada baska bir 250 mct olmadıgı icin karsılastırma fırsatımda olmadı...konuyla ilgili bilgisi olan arkadaslar paylasırlarsa sevinirim.
Ertuğrul_Öz
20 Şubat 2006, 09:55
güzel kardeşim akira , ben olaya espri yönünden yaklaştım ayrıca bende de mct var. sendede bakıyorum ki orta makul zekalı üçüncü şahısların espri anlayışı bile yok..ayrıca insanların yüzüne söylüyemiyeceğin lafları böyle endirek olarak yazma..
Walla kusura bakma arkadaş. senin yazdığın mesajları arattım genelde jinlu la ilgili mesajların gözüme çarptı, ben de jinluncu birisi başlığa sızıp provokasyon yapacak diye müdahale ettim. tekrar özür dilerim:rendeer: (Ama sen de o kadar ince espri yapmışsın ki görünmüyor, yok gibi bir şey )
Barış Şuşut
20 Şubat 2006, 17:14
motor piyasada bayadan beri var özellikle km yapmış arkadaşlar başlarına ne gibi aksilikler geldi hangi servis buna nasıl yaklaştı yazarsa başlık çok faydalı olacak
ayrıca eğer modifikasyon yapan varsa ne yaptı bunlarıda resimli anlatsın hadi bakalım başlığımız olsun başlığımız olsun alın başlık yazın bakalım şöle deneyimleri sorunları sorunların çözümlerini......
öncelikle BBRR teşekkürler ilgin için :rendeer: choppersile sana da helal olsun diretip açtırdın başlığı:cat:
ben 1300 km.yaptım.15 gün önce şarköy-bursa arası 320 km. yol yaptım.havaların kötülüğünden ötürü geri getiremedim otobüsle döndüm ama 10 gün sonra falan gidip getiricem.şarköyden çıkarken 40 ytl'lik benzin aldım.zaten aşağı-yukarı da doldu depo.bursaya gittim bi 30-40 km. de orada gezdim.bitmek üzereyken bir daha benzin aldım.yani 40 ytl'lik benzinle 350-360 km yol yaptım.giderken biga'da serviste zinciri yağlatmaktan ve gelibolu-lapseki arası feribottan başka mola vermedim toplam 4 buçuk-5 saat sürdü abartısız.yolda tık demedi.bursada egsozu açtırdım.ses güzel ama garanti dışı kaldı egsoz:pale: yandaki orjinal çantaları söküp,deri düşünüyorum.bir de engine-gard.sinyalleri stop boyasıyla boyıycam,paslanan vidaları yenileriyle değiştiricem,sisi bar'ı biraz yükseltmeyi düşünüyorum.masraf var yani:salut:
jant akordlarına gelince;siteye üye bir arkadaşın mondiali arayıp,mehmet bey'le arka akordların sağlıksız olduğunu konuştuğunu, akordların yolda kırılıp kendine zarar gelebilmesi halinde ciddi tazminat davası açacağını söylemiş ve akordlarını kalınlarıyla değiştirmişlerdi.aynı şeyi ben de arayıp söyledim ve eskilerini söktükten sonra yenilerini gönderebileceklerini söylediler.ben de üşengeçliğimden bir şey yapmadım.ööle duruyo ama komple sıktırdım ve kırılma falan yaşamadım.
vibrasyon,yolda yok gibi birşey(en azından eski motorum gn 250 den az.çift silindirli olduğu için).ama geciktirmeden hava ayarlarına bir baktırın.ayarsızsa sarsıntılı çalışabilir.
benden bu kadar.görüşmek üzere....
TheTURK
21 Şubat 2006, 01:22
Vibrasyon rodaj süresinde her motorda olduğu kadar.Ancak şuan 950 km deyim konuyla ilgili çok rahatsızlık yaşamıyorum.Jant teli konusuna gelince teller anahtarla sıkıldığında problem olmuyor.Benim tüm teller orjinal kırılanda yok.Teller garantiden değişmiyo diye biliyorum.Detayları The Türk biliyordur.Hız olarak ben 110 km gördüm zorlanmadım.Sonrasında tırstım zorlasam 120 olurdu.
Çantalar konusunda ben orjinal kutuları söküp deri çanta taktı.Resimde görüldüğü üzere şık oldu bana göre...
hadi hacı bakalım kapağı da takmışın bana :P arkadaşlar benım iki kere jant telim kırıldı ve aldığımda jant ayarlarını yaptırmıştım hatta eminim jant problemini duyan ilk kişilerden biriyimdir ancak ne yaparsın kırıldılar işte ilk seferde 6 tane birden kırıldı yaptırdık 60 ytl ye şimdide ikisi kırık ugurun bu servis işini bi duzene koyması gerek bence bi serviste ole bi serviste bole durumları yaşıyoruz devamlı artık napak kalınları geldiyse yaptıracaz zaten ben kendiminkileri değiştirebilim baharda deneyecem en olmadı gotururum serviste toparlarlar benım motorda vibrasyon problemi yok ama son hız ve yakıt tketimi konusunda problemlerim var saon hız en baba duz yolda 100 yapıo ve belki biraz daha artar diye samsun yolunda cok aglattım motoru ama yok 4 te de 100 5 te de 100 (4 te tırstım ha yanık kokuları geldi burnuma) ayrıca tuketim biraz fazla gibi 150 160 civarı yakıyo benımki ama ben memnunum motorumdan şimdilik ancak yetmemeye başladı 400luk falan olsaymıştı daha ii olurdu tahminimce gerci 400lukle motor ogrenmek benım acımdan zor olurdu bakalım şimdi bi tane virago 1100 buldum ona kastırıyorum bide 600luk kawasaki alacam bunun için bile motorumu seviyorum 1 sene once motora binecen deselerdi hade leeen derdim şimdi iki motor birden almayı dusunuyorum
ABZAH
21 Şubat 2006, 10:47
Merhaba arkadaşlar.daha önce siteye sadece bilgi almak amacıyla giriş yapıyordum ama bu topici görünce üye olmaya karar verdim.Ben de sizler gibi ilk motosiklet deneyimini yaşayanlardanım.bu ilk deneyim için de ben de mondial 250 mct'yi seçmiştim.motorum beni bazen üzüyor ama yine de memnunum.
benim mondial da ilk yaptığım şey bujiler,fren balataları ve debriyaj balatalarını değiştirmiştim.şimdi jant tellerinde kopmalar başladı ama bu jant tellerini garanti kapsamında çelik tellerle değiştiriyorum.kilometreler arttıkça tabi çeşitli sorunlar yaşayacağız ama şu vibrasyon olayı tamamen kesildi kilometrelerin artmasının en iyi yönü bu olsa gerek..istanbul'da bulunan arkadaşlarla da bire bir görüşmek isterim.sevgiler,saygılar hepinize.
choppersile
21 Şubat 2006, 12:13
Abzah,
Hoşgeldin...250 mct cruiser 250 cc grubunda ilk gelen çin lilerden.Bu anlamda gerek fiyat yapısı gerek görünümü gerekse performansı açısından alabileceğin en uydun alet.Ben ilk K.way 150 sl. ile başladım oda çok iyi bir alet özellikle donanım ve aksesuar ancak 150 cc oluşu bana yetmedi ve onu satarak 250 mct aldım.
Ben sana 250mct yi üstüne basarak öneriyorum.
Bu süreçte jikle kolunun kırılmasından (fazla asıldığımdan) başka hiçbir problem yaşamadım.Kış boyunca uzun süre çalışmadan yatmasına rağmen geçen gün tık demeden problemsiz çalıştırdım.Aküde bir problem olmadı.Anacak herkese bujilerini iyi marka buji ile değiştirmesini özellikle tavsiye ederim.
Sevgili BBRR,
Topice verdiğin destekten dolayı tüm 250 mct ciler adına sana teşekkür ederim...
ABZAH
21 Şubat 2006, 16:58
choppersile,
sen de istanbul'da olduğuna göre bir ara görüşürüz..sana msn imi vereyim bajmurat@hotmail.com
bu arada titreşimden dolayı aynalardan şikayetçiydim.titreşimle beraber gevşiyordu ve sürekli sıkmak zorunda kalıyordum.honda titan ın aynalarını takarak -cuzi bir ücretle tabi- bu sorunu hallettim.bilginize..
N_Volkan
21 Şubat 2006, 20:51
arkadaşlar bende 250 MCT mondial kullanıyorum memnunum ama satıp kawasaki en 500 düşünüyorum cevrenizde almak isteyen olursa 0555 441 81 59 dan bana ulaşabilir 1850 kmde gri kapalı garajda duruyor bekliyorum
choppersile
24 Şubat 2006, 17:58
250 mct'ye telli jant yerine alimüyum alaşımlı jant taktırma imkanı varmı?Motor jantı satan yerleri bilen varmı? arka jant göbek uydurulurmu?
ABZAH
24 Şubat 2006, 18:58
choppersile.ben jant tellerini yaptırdığım güngören'de ki sancar motor'a sordum.kesinlikle tel olmasını öneriyorlar.senin teller koptu mu hiç?çünkü zamanla kopuyormuş.gerginliğine ve kopup kopmadığını kontrol etmen sağlıklı olur.3-4 tel koptuğunda sana sorun çıkarabilir.zaten bu teller hep sorunluymuş.bu takılan teller garanti kapsamında yaptırılıyor.
choppersile
25 Şubat 2006, 00:06
Bende tel kopmadı ama endişeliyim.Özellikle tel olmasını niye öneriyorlar acaba?
Alüminyum jantta ayrı bi güzel duruyo dostlar ya...
Bakınız....
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=6814
TheTURK
27 Şubat 2006, 23:27
arkadaşlar nazilliyi biraz tehdit ettim kalın telleri garantiden değiştitirecekler
servisin dediğine goıre gelen teller kalın deilmiş yaws bi kerede bi işim duzgun gitmeyecekmi
abzah akuyu bende bitirdim hatta aku sarj aleti bile aldım ama kendiliğine bitmedi benimki marşa basmaktan akusu bitti kendiliğine akusu bitenide duymadım burda sen kontagı falan acık unutmadıgına eminsin değilmi eger kendiliğine bittiyse bi yerde kısa devre vardır yakarsın motoru allah korusun dikkat et bi servise gotur goster buyuk ihtimalle onlar geri motoru toplarken bi yeri yanlış baglamışlardır
lordofstorm
02 Mart 2006, 14:56
eh işte fena diil ama benje jinlun yada keeway
geçen tel için servise gittiğimde yaklaşık bir hafta kaldı motosikletim.aldım ve biraz istanbul turu attım..ama sabah anladığım kadarıyla akü boşalmış.akü'yü şarj ettirdim bir oto elektirikçisinde.aküyle sorun yaşayan var mı aramızda?ya da değiştiren oldu mu arkadaşlar?
theturk;aküsü çıkarılmıştı tamirdeyken o olabilir dedim ama sarj etmeme rağmen çalısmadı alet..akü takviye kablosu tamamen tesadüf ama akünün yanında yavarlak bir cisme değdi ve motor çalıştı :) içime kurt düşünce gittim servise.o parça bozuk olabilir diye değiştiler.çok açıklayıcı olmadı ama eh idare edin işte.bu arada hava dün istanbul da harikaydı.bir ara istansbul'da ki arkadaslarla görüşelim :)
Confectioner
06 Mart 2006, 20:07
Ben bu foruma yeni üye oldum bir mondial 250 almak istiyordum burda o kadar çeşit varki kafam karıştı benim bir haftadırokuduklarıma göre mondial 250 ler jinlun 250 lerden iyi ama keewayler bu ikisindende iyi gibi aktarılanlar doğrumu siz hangisini almamı tavsiye edersiniz nerdeyse fiyatları aynı olan motorlardan yardım eden olursa sevinirim........
dun ılk defa motoru garajdan cıkardım ama calıstıramadım neyse bı usta geldı motoru vurdurdu ve calıstırdı sonra dedıkı bujıler ıslanmıstır , bıdaha motoru kapattıgında yakıt tankının muslugnuda kapat dedı ... bende bu sabah motoru calıstırdım yakıt muslugnu acmayı unuttum ve 800m gıttım sonra kokuya dayanamadım ve dank ettı muslugu actım ve koku gectı ve butun gun kullandım bısey olmadı motora sızce bu motora ne yaptım ???????
confectioner;jinlun'dan iyi olduğunu söyleyebiirim ama ayrıca mct 250'NİN keeway 150'den görünüm olarak daha büyük ve doyurucu olduğuna da görebilirsin..bir tek alternatif var bu da diğerleri gibi benim görüşüm tabii.regal raptor MCT 250'yle karşılaştırabilirsin ama bakıldığında neredeyse ikisi de aynı gibi.nerede yaşadığını yazmamassın.servis olarakta düşün derim ben..
hakanz
10 Mart 2006, 03:55
buji yakma zengin karışımdan arkadaşlar
onder_soral
10 Mart 2006, 11:25
fakat motorda problemler bitmiyor.
hakanz
10 Mart 2006, 14:30
MCT 250 800 Km Sonu İzlenimler
Enteresandır herkezin problemi aynı sanırım. Sonuçta spesifik sorunlar.
Önce Sorunlar:
: Buji yakma sorunu aynen bendede var. Servis karbüratörün zengin karışım olduğundan diyor. Rodaj zamanının kışa gelmesi sanırım bu sorunu tetikliyor. Karbüratör ayarı yapılınca sorun kalmadı. Soğukta orta jigle ile motor çalışıyor artık.
: Yüksek devirde vitesten atma sorunu özellikle 1 ve 2. viteslerde (Servis sorunu çözdü)
: Viteslerin geçmeme veya laçkalalaşma sorunu yavaş yavaş düzeliyor
: Arka fren sıkılığı ve balatalar sıcakken ıslanınca kasma sorunu var. (Servis sorunu çözdü)
: Motor ıslanınca sehpa lambası yanması sorunu.
: Arka akkord telleri sorununu yaşamadım ama forumda yazılanlardan ötürü tırsmıyor değilim. Sanırım telleri değiştireceğim, yarın güvendiğim ve rüştünü ve bilgisini ıspatlamış servisimle bunu konuşacağım.
: Kilomtre saati ışığı çok zayıf ve odometre bir defa takıldı bir tokatla kendine geldi
---------------------------------------------------
Yaptıklarım:
: 4 lü flaşör taktırdım
: Koruma demiri taktırdım.
-------------------------------------------
Sormak istediğim: Ön cam taktırmayı düşünüyorum. Avantaj ve dezavantajlarını kullanan arkadaşlara sormak istiyorum.
---------------------------------------
Yapmadıkalrım:
Çantaları söktüm daha şık durdu. Deri çanta takayım dedim ama hem kilitsiz hemde kestimi alır hırsızlar diye orijinal fiber çantalarını geriye taktık.
----------------------------------------
Sevdiklerim:
: Motora yılda kaç bin km biniyorumki? Bu motor oldukça torklu ve görünüm olarak doyurucu.
: 1.92 boy 92 kilo olmama rağmen motor benim gibi bir kütleyi çekiyor.
: Vibrasyon yonunden tatmin edici. Kıpraşımlı değil
: Zincir gergi sorunu hiç yaşamadım. sanırım çok yeni arkadaşlar biraz hızlı debriyajı kaçırıp kalktıklarından bir deformasyon yaşıyor olabilirler, zamanla bu azalacak.
: Vites geçişleri zamanla yumuşadı. Malum rodaj demek parçaların birbirinle akraba olması demek
: 3.000 YTL civarı bir motor için bekleneni verdiğine inanıyorum. Hem performans hem görünüş olarak. Malum bir meşhur markanın bir konjektörünün €145, ön amortisör keçesinin €85 fiyata satıldığını göz önüne alırsak.
Ben birkaç servis gezdikten sonra doğru servisi buldum. Sanırım Uğur mondialin en buyuk sorunu servis. Dedimya ben şanslıyım.Servise girdiğinizde yerler yağ değil, motor lifti var. Abiiiii bıyır diye değil. Hoşgeldiniz nasıl yardımcı olabiliriz diye karşılıyor sizi Sevpa.
Tavsiye ederim. www.sevpa.net adamlar bu işi ciddiye almışlar. Servisten çıktıktan 2 gün sonra arayıp memnunmusunuz diye soruyorlar. duyanda bu işten trilyon kazanıyor zanneder ama işini layıkıyla yapıp helal para kazanmak her yiğidin harcı değil.
Sonuçta memnunmusun derseniz ben memnunum MCT 250 den.
Ama soruma cevap bekliyorum. Ön cam takmalımı? takmamalımı? ruzgarda zorluk yaratırmı yaratmazmı.
Demin TEMde 115 i gördüm vibrasyon derdi yok gibi. Yani makul seviyede ve az.
Sevgiler,
arkadaşlar arka frenle ilgili olarak sormak istiyorum.arka freninizin tepkisi nasıl?memnun musunuz?Sanki arka fren çok işlevsizmiş gibi durmaya değil sadece yavaşlamaya yarıyor gibi geliyor bana.arka fren balatalarını da değiştirmiştim halbuki..bu arada ben frenlemeyi ön ve arka beraber yapıyorum harika bir şekilde duruyor motor.
not:pazar günü müsait olan varsa motorlarla gezelim ve tanışalım diyorum istanbul'da ki arkadaşlar!
choppersile
10 Mart 2006, 18:13
Sevgili hakanz
eline sağlık süper güzel açıklamalar olmuş izlenim ve tecrübelerini çok güzel aktarmışsın...Bildiğim kadarıyla Jinlun ön camları bize uyuyor.Camın Faydadan ziyade aksesuar amacı var gibi geliyor bana....
Abzah,
Arka freni fren teli uzantısının dibindeki vidayı kendinde sıkarak ayarlayabilirsin.Ben kendim en uygun şekilde sıktım.Arka Frenler süper oldu...hatta ön freni hiç kullanmıyorum nerdeyse...
Bendede ön fren kolu durup dururken problem çıkardı.Ön freni sıkıyorum bırakınca fren sıkıldığı gibi kalıyor sanki balatalar diske yapışıyor ayrılmıyor gibi????????
Servise gitmem gerekiyor....
choppersile;
o vidayı sıktım ama bilmiyorum yine de öyle zınk diye durmuyor makine
hakanz
11 Mart 2006, 23:16
Sevgili choppersile,
Senin ön frendeki sorununun aynısı benim ıslandığında arka frende vardı. Arka frene aman ha diyeyim arkadaşlar kuru hava yüksek süratte fazla asılmayın. Arka fren ön ün destekçisidir herzaman. Kontrolsüz bir kilitlenme Allah korusun tatsız neticeler çıkarabilir.
Bu arada ön cam konusuna feci takmış durumdayım. Aksesuar olarak hoş durduğu kesin ama rüzgar vurmasını engelleyici olumlu özelliği varmı acaba. Yada yan rüzgarlarda savrulma, sarsıntı hissi yaparmı onu bilemiyorum.
Şu makina hava değil su soğutmalı olaymış tadına doyamazmışık muhtemelen. Zaten bu yüzden ucuzya:cherry:
Sevgili onder_soral, motorda sorunlar bitmiyor demişsin, hayatın kendisi tam sorun değilmi zaten:cherry: Mühim olan sorunların sepesifik olması. Yani foruma göz atarsan herkezin sorunlarını toplarsan 5 majör sorunu aşmıyor durum. Bu istikrar demek. İsmini vermek istemediğim bir markanın forumuna baktım, her kafadan bir ses çıkıyor. Sorun sayısı ne kadar az olursa çözümüde o kadar kolay oluyor. Sonuçta bu paraya bu kadar soruna şükür diyorum.
Bu arada arkadaşlar geçen yılki bir çok markadan tık çıkmazken Uğur sağlam bir ithalatla sezona girmeye hazırlanıyor. Arkası gelmeyen o kadar motor girdiki memlekete işin açığı ben bu konuda müsterihim.
Aranızda hiç uzun mesafe sürekli yol alan varmı?? Şişme yapıyormu? mesela 100-150 km bir mesafe kullanan arkadaş varmı.
Kazasız, belasız keyifli sürüşler.
Hakan
hakanz
11 Mart 2006, 23:19
Motoru çalıştırmakta zorluk yaşarsanız veya benzin musluğunu kapalı unuttunuz ve marşa bastınız. Karbüratördeki tüm benzini bitirdiniz ve makina çalışmıyor.
Kolayı var.
Seleyi sökün, orada bir hava girişi göreceksiniz, içeri kaçırmamaya özen göstererek tozsuz bir bezle ki bu bezi biraz benzinleyip girişe tıkayıp marşa basın. Alet hemen çalışacaktır.
Bendeki akü Yuasa çıktı. Şaşırmadım değil aslında ben çin malı dandik birşey çıkacak sanıyordum.
Arkadaşlar dün itibariyle 250 mct me kavuşmuş bulunmaktayım. Bu benim ilk motorum. Alır almaz kullandım ve uzun yıllardan bu yana ilk kez keyiften çığlık attım. Keşke daha önce alsaymışım. Doktor olduğum için acil servise gelen motor kazaları beni ürkütüyordu ama motor deliliği (ki bilinen bir tedavisi olduğunu sanmıyorum) mantığa üstün geldi.
Motorun görünümü nefis. Ücreti ile karşılaştırınca gerçekten gerekeni veriyor. Almayı düşünen arkadaşların hesaplarını yaparken korunma gereçlerini de hesaba katmalarını öneririm çünkü onlarda azımsanmayacak fiyata geliyor.
Motorun benzin göstergesi içinde benzin olmasına rağmen yanıyor. Servis bunlarda benzin biterse göstergenin söneceğini söyledi. Yani içinde benzin olduğu sürece gösterge yanarmış. Bana pek inandırıcı gelmedi. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
Herkese keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim.
Selamlar
En geç 2 hafta içerisinde,bir arkadaşım ile birlikte 2 adet Mondial mct 250 motor satın alacağız.
Her ne kadar zevk konusu olsada renk seçimi hakkında önerilerinize ihtiyacımız var.
Teşekkürler
hakanz
12 Mart 2006, 22:01
Motorun benzin göstergesi içinde benzin olmasına rağmen yanıyor. Servis bunlarda benzin biterse göstergenin söneceğini söyledi. Yani içinde benzin olduğu sürece gösterge yanarmış. Bana pek inandırıcı gelmedi. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
Sevgili gogo hayırlı olsun öncelikle, bu klasmanda bu fiyata kötünün iyisi bu. Atalarımız ne demiş ne kadar ekmek o kadar köfte ama 1 porsiyon fiyatına 1.5 bizimki:cherry:
Benzin göstergesi olayında servis desteksiz atmış bencede. Ama şöyle bişey olabilir benzin azalıp full yaparsan belki şamandıra üzerindeki seviye belirleyici dilimler kendine gelebilir. Bu sadece bir tez. Sorun giderilmezse garantin var 2 yıl.
Güvenlik konusunda yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Bu merete bineceksek korumayı maximum tutmalıyız. Çok açık ve net söylüyorum. Korumasız ve kasksız motora binen insanlar KESİNLİKLE CAHİL, hatta bana bişey olmaz kisvesi altında öz güvensiz kişiler. (umarım bu laflar bazı insanların içine otururda kask ve koruma konusunu ciddiye alırlar.)
Üşenmeyin arkadaşlar dizlik, bellik, dirseklik yada kask takmaya. Motora binmek istiyorsanız bunlar elzem. Yoksa hayat boyu keşke dersiniz. Ayrıca Eldivenin önemini anlatmama gerek yok sanırım. Düşme sonucu oluşabilecek bir asfalt yaralanması ömür boyu o izleri taşımamıza mal olabilir..
Lütfen arkadaşlar Full Koruma.
Herkeze kazasız belasız keyifli sürüşler.
Selamlar
En geç 2 hafta içerisinde,bir arkadaşım ile birlikte 2 adet Mondial mct 250 motor satın alacağız.
Her ne kadar zevk konusu olsada renk seçimi hakkında önerilerinize ihtiyacımız var.
Sevgili Tekno,
Benimki gri, bana sorarsan 3 renk arasından tercihim 1-Gri, 2-Kırmızı, 3-Siyah
Siyah toz konusunda düşündürdü beni alırken, kırmızı o an ellerinde yoktu, eh işime geldi toz tutmaz gri benim gibi tembelsen gri al derim:queen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO