PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222

ugurapay
08 Eylül 2008, 10:36
Ufak tefek sorunları oluyor tabi ama halledilmeyecek cinsten değil sıfır olupta bu fiyata bence oldukca iyi

TypeT
08 Eylül 2008, 11:43
arkadaşlar hemen hemen bütün cruiserlere baktım alınabilcek en iisi mct 250 olarak karar verdim sizler memnunsunuz dimi bu motordan?? zaten sadece yazın kullanıjam gezi amaçlı bişi 5 6 ilerki 5 6 sene götürür demi beni??? :rendeer:

Önce Kask,
Önce ekipman...
Sonra motor :cat:

Uğur Bey'in dediği gibi fazla sorun çıkmıyor ancak size önerim, bulabilirseniz güvenilir bir 2. el almanız. Ben rodajı bitmiş, kalitesiz orijinal parçalar değişmiş bir 2005 model aldım ve ustaya da kontrol ettirdim içindeki parçalardan bozulanları uygun japon parçalarla değiştirilmiş. Aslında sıfır alan arkadaşlar yeni modellerde jant ve akü sorununun giderildiğini yazıyor ama sıfır da olsa 2. el de olsa şans faktörü var. 2. Eller model ve temizliğe göre 1200-2200 arası değişiyor sıfırı da (geçen ay sormuştum) plaka dahil 3600e geliyor.

Çin motorlarında "garanti 10 sene" ya da "100.000km" diye bir slogan yok ama senelerdir kullanan arkadaşlarımın fazla şikayeti yok.

Kazasız Sürüşler,
Esen kalın.

wolff
08 Eylül 2008, 13:26
Benim için trafikte seyrederken sorun olmuyor çünkü en yüksek hızım 40-50. Motorun düşük devrini dinlemeyi seviyorum ama 3 gün önce aynı motor, aynı model, aynı renk ve hatta hemen hemen aynı plakası olan kuzenimle bir dağ yolunda giderken yokuş yukarı ters eğimli bir U dönüşüne rastladık. Kuzenim yılların tecrübesi ve motoru iyi tanıması sonucunda son derece seri ve güzel bir açıyla virajı aldı, arkasına olan ben ise aynı açı ile daha düşük hızda virajı almak istedim ve vitesi 2deyken 1e attığımı sanırken 3teyken 2ye atmışım, motor yattı yana. köşedeki dikenler kolumu bayağı çizdi ve ayağımı motorun altından çekmeye çalışırken topuğumun üstünün derisi biraz yüzüldü. Ayrıca sağ çantada 3 tane 1.5-0.5cm civarı çizikler oldu :salut: Arka bagaj koruma demiri gerçekten hayatımı kurtardı diyebilirim. Elbette ekipmanım tam olsa hasarsız atlatırdım, ve bu ders oldu ehliyet sözlü sınavından önce ekipmanı tamamlayacağım.

geçmiş olsun eğer kaza yapacaksak tüm kazalarımız böyle ufak olsun ki nazar çıksın :D

bu arada arkadaşlar yakın zaman once bende virajda bir sorun yasayıp kaza yaptıgımı solemistim sonra birkaç kişiyle konustum ki soyledikleri cidden haklıydı ve bende o hatayı yaptıgım için dusmustum typet te aynı sebepten dusmus viraj esnasında vites kucultunce motorlar otomatikman motor freninden arka lastiği kitliyor ve kaydırıyor kımı zaman toparlanıyor kımı zaman yoluna ve lastıgın durumuna gore asfaltla tanısıyoruz. herkese keyifli sürüşler motorumu özledim:salut:

ARBETUS
08 Eylül 2008, 13:52
arkadaşlar hemen hemen bütün cruiserlere baktım alınabilcek en iisi mct 250 olarak karar verdim sizler memnunsunuz dimi bu motordan?? zaten sadece yazın kullanıjam gezi amaçlı bişi 5 6 ilerki 5 6 sene götürür demi beni??? :rendeer:

Motor seni 5-6 sene götürse bile sen ona 5-6 sene binmezsin taş çatlasın 2 sene sonra daha büyük bir makina almak isteyeceksindir.

viraj içince düşen arkadaşalra geçmiş olsun tekrardan. Unutmayalımki viraja girerken tüm hazırlıklarımızı yapmalıyız. bundan kastım vites düşürecekse düşürülmeli fren yapılacaksa yapılmaıl ve uygun gördüğünüz hızda girmeli virazj tanımadığınız bir viraj ise zaten 2 kat temkinli girmelisiniz. Kotra metodunu kullanmanızı öneriyorum.

Sağlıcakla

trashthepain
08 Eylül 2008, 14:31
:rendeer: teşekkur ederim arkadaşlar bu site gerçekten çok ii olmuş paylaşım açısından hepinize teşekkur ederim :rendeer:
siteyi daha tam kullanmayı örenemedim burayı bilmiodum ondan ayrı bi forum açtım :pale: ekipmanları hazırladım üç aydır onları düzdüm tamamladım şimdi motoru alıjam ayda 250 12 taksit e alıjam bi üç dört ay sonra :cat: şimdilik hala para biriktiriyorum örenciyim açım sefilim!!!!! :queen:

:queen:ulem kendimi bildim bileli para biriktiriyorum hea hiç böle zank die nakiti basıp alamadım bişei =)=)=) beş sene öncede bi elektro almıştım bi sene öğle yemei yemedim aç gezdim abartısız:D:D:D:D:D:D :queen: bu arada bu motor km de 10 ykr yakıo demi arkadaşlar bide alıpta benzin koyamamak var :queen:

TypeT
08 Eylül 2008, 15:40
Teşekkürler wolf ve Arbetus.


typet te aynı sebepten dusmus viraj esnasında vites kucultunce motorlar otomatikman motor freninden arka lastiği kitliyor ve kaydırıyor kımı zaman toparlanıyor kımı zaman yoluna ve lastıgın durumuna gore asfaltla tanısıyoruz.
Ben arka tekeri kaydırmadım, Vites 2den 1e attığımı sanarken aslında 3ten 2ye atmışım. Motor tam dönüşte durdu, ayağımı yere koydum, tekrar kalkış yaparken ayağımı kaldırınca yattı yana :) Sizinki yine mantıklı, benimki oldukça saçma bir düşüştü :cherry:

Trashthepain, şimdiden hayırlı olsun, kazasız, keyifli sürüşler.

plarimed500
08 Eylül 2008, 23:46
Demiralp Kaya
Izmir/bornova
35 At 0086

soner_kep
09 Eylül 2008, 00:44
arkadaşım bidakine ortasına piknik tüpü koy öyle degiştir orta ayaklık yerine .....:wiinkk:

trashthepain
09 Eylül 2008, 02:06
arkadaşlar rodaj süresi ne kadar?? aldıktan 10 15 gün sonra 100 leri görsem biraz zorlasam motoru bişi olurmu?? :rendeer:

soner_kep
09 Eylül 2008, 04:09
okadar zorlama ilk 500 km 60 70 arası sonra yag degişimi sonra 1000 kadar 80 1000 den sonra sana kalmış....

TypeT
09 Eylül 2008, 09:09
arkadaşlar rodaj süresi ne kadar?? aldıktan 10 15 gün sonra 100 leri görsem biraz zorlasam motoru bişi olurmu?? :rendeer:

5-6 sene kullanmak istiyorsan motoruna çocuğun gibi bak.
Arkadaşın dediği gibi 500km'ye kadar motoru zorlama, devri çok yükseltmeden vites at, 50-60'ı aşma. 500den sonra da yine limitleri fazla zorlama.. Tamponu (ki tampon sensin) dağıtma sonra :cat:

Busırada ehliyet sınavı için kara kara düşünüyordum nerede 8 çizmeyi çalışacağım diye, mükemmel bir terkedilmiş futbol sahası buldum. Taş koymuşlar sağ-sol yatmalar, düşük hızda u dönüş çalışması için epey yararlı oldu. Bizde eğitim veren yer olmadığı için:salut: ne yapalım, kendi çapımızda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. İleride İstanbul'a gelip ileri sürüş eğitimi almak istiyorum. Acaba aramızda alan varsa fiyatlar nasıl ve ne kadar sürüyor?

Kazasız sürüşler,
Esen kalın.

ARBETUS
09 Eylül 2008, 09:45
Merhaba ilk mesajım fakat uzun bir süredir formu okuyorum ve takip ediyorum.Öncelikle herkese merhaba.Bende 1 ay önce kırmızı mct 250 aldım ve halen zevkle kullanmaya devam ediyorum.Benimde bir kaç sorum var özellikle bu topiğe çok katkısı olan ARBETUS arkadaşıma ve siz değerli mct kullanıcılarına.:cat:Topiğin başlarında yazılmış olan orta sehpa fikri için atılım yapan bir arkadaşımız oldumu.Çünkü geçen haftalarda sabah motorumun yanına indiğimde lastiğim patlamış olarak gördüm ve motorcuya götürene kadar çok sıkıntı çektim.Ayrıyetten 25 lira biraz fazla geldi 1 patlak için bana.:farao:Orta sehpam olsaydı kendimde halledebilirdim gibi geliyor.Motoruma çok meraklıyım ve servislere gitme taraftarı değilim.Daha önce Jinlun 150-5 cruser kullanıyordum ondan beri motorcular kadar bilgim var:cherry:
DEMİRALP KAYA
İZMİR/BORNOVA
35 AT 0086

motosikletler için arka sehpa aparatları var ben onlardan kullanıyorum gayet kullanışlılar.


arkadaşım bidakine ortasına piknik tüpü koy öyle degiştir orta ayaklık yerine .....:wiinkk:

Ooo Soner Bey sizi buralarda görmek şaşırttı beni :) Ee memnunmusun bari MaCiTinden ? Bir nevi sebep olduk yani ondan bir sorumluluk duygusu taşıyorum.


5-6 sene kullanmak istiyorsan motoruna çocuğun gibi bak.
Arkadaşın dediği gibi 500km'ye kadar motoru zorlama, devri çok yükseltmeden vites at, 50-60'ı aşma. 500den sonra da yine limitleri fazla zorlama.. Tamponu (ki tampon sensin) dağıtma sonra :cat:

Busırada ehliyet sınavı için kara kara düşünüyordum nerede 8 çizmeyi çalışacağım diye, mükemmel bir terkedilmiş futbol sahası buldum. Taş koymuşlar sağ-sol yatmalar, düşük hızda u dönüş çalışması için epey yararlı oldu. Bizde eğitim veren yer olmadığı için:salut: ne yapalım, kendi çapımızda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. İleride İstanbul'a gelip ileri sürüş eğitimi almak istiyorum. Acaba aramızda alan varsa fiyatlar nasıl ve ne kadar sürüyor?

Kazasız sürüşler,
Esen kalın.

Sana tavsiyem direksiyon sınavına kedni motorunla girme. Bunun iki sebebi var. 1. hala ehliyetin yok polisin birisi pürüz çıkartabilir. 2. si ise Macitlerle 8 çizmek zor oluyor. Kursun scooterları ile girersen daha başarılı olursun.


Rodaj için söyleyeceğim şu; rodajdayım diye arabalara kendinizi sıkıştırtmayın. gerektiği zaman basın hem yoklamış olursunuz hemde kendinizi kurtarmış olursunuz.

Sağlıcakla.

tufanbaydemir
09 Eylül 2008, 09:46
... İleride İstanbul'a gelip ileri sürüş eğitimi almak istiyorum. Acaba aramızda alan varsa fiyatlar nasıl ve ne kadar sürüyor?

.

Ben sezon başında OMM nin kontrol eğitimini aldım. (Honda'nın eğitimlerini de çok beğeniyorlar) 100 yada 150 YTL idi yanlış hatırlamıyorsam. Çok çok faydalıydı, eğitimi aldıktan sonra motora olan hakimiyetiniz artıyor. Seneye bir 650 lik enduro almayı planlıyorum. Yeni motorumu alınca bu eğitimi tekrarlamayı düşünüyorum.

Ayrıca böyle bir başlangıç eğitimi aldıktan sonra , İzmir'den Uğur Ertekin hoca var. 3 günlük süren yol eğitimi veriyor. Yeni motorumla buna da katılmayı planlıyorum.

TypeT
09 Eylül 2008, 10:22
Ben sezon başında OMM nin kontrol eğitimini aldım. (Honda'nın eğitimlerini de çok beğeniyorlar) 100 yada 150 YTL idi yanlış hatırlamıyorsam. Çok çok faydalıydı, eğitimi aldıktan sonra motora olan hakimiyetiniz artıyor. Seneye bir 650 lik enduro almayı planlıyorum. Yeni motorumu alınca bu eğitimi tekrarlamayı düşünüyorum.

Ayrıca böyle bir başlangıç eğitimi aldıktan sonra , İzmir'den Uğur Ertekin hoca var. 3 günlük süren yol eğitimi veriyor. Yeni motorumla buna da katılmayı planlıyorum.

İnternetten Honda Eğitim Merkezi'ne baktım Güvenli Sürüş 2-3 alsam 520'ye geliyor :cherry:

Ankara'da böyle bir imkan var mı acaba?

plarimed500
09 Eylül 2008, 12:35
http://img161.imageshack.us/img161/7861/grnt004nv4.jpg (http://imageshack.us)
http://img225.imageshack.us/img225/7986/grnt033jm0.jpg (http://imageshack.us)
http://img225.imageshack.us/img225/grnt033jm0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img225/grnt033jm0.jpg/1/)
http://img379.imageshack.us/img379/2342/grnt047eo8.jpg (http://imageshack.us)
http://img379.imageshack.us/img379/grnt047eo8.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img379/grnt047eo8.jpg/1/)
http://img383.imageshack.us/img383/9140/grnt044si4.jpg (http://imageshack.us)
http://img383.imageshack.us/img383/grnt044si4.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img383/grnt044si4.jpg/1/)


Bu da benim mct 250
kilometre 16000 de şu an.
13000de aldım.1 ayda 3000km yapmışım.:P
Dün ilk defa hava filitresini kendim değiştirdim.basit gerçekten ve motorumun yakışı çok değişti.Fazla yakıttan şikayetçi arkadaşlara duyurulur.:queen:Dün yaptığım ölçüme göre 5 ytl ile 40 km yol yapmışım ve şehir içi değerleri.12.5 kuruşa geliyor.Buda benim için yeterli bir seviye.Sakin kullanmayı seviyorum.

Bundan sonraki ilk yapacağım zinciri değiştirmek olacak.Çünkü hala üzerine orjinal ilk zinciri duruyor ve ses yapıyor.Dün leventmotor da oringli zincire 50 ytl fiyat aldım haftaya taktırmayı düşünüyorum.Bu sesten kurtulmak lazım.:cat:

İzmirde koruma demirini taktıran arkadaşlar nerede taktırdı ben bulamadım.

kankenan
09 Eylül 2008, 14:18
beyler ben bu yakıt deposunu çözemedim, düz yolda benzin ışığı yandığında kaç km götürüyor ?

ugurapay
09 Eylül 2008, 16:48
beyler ben bu yakıt deposunu çözemedim, düz yolda benzin ışığı yandığında kaç km götürüyor ?

Kitabında 15 Lt Yazıyor ben ışık yandığında depoyu dolduruyorum 9,250 lt alıyor demekki 5 küsür gibi ışık yandığında benzin oluyor ona göre hesaplarsın en yakın benzinciyi

plarimed500
09 Eylül 2008, 18:16
yedek depo 3 lt alıyor.full depoda ışık yanıncada yedeğe geçmeden 60km yol gidiyor benimkisi.

ugurapay
09 Eylül 2008, 18:35
Plarimed500 senin motor 16000 de olmasına rağmen oldukca iyi görünüyor benim motor 12000 de eksoz korumaları paslanmaya başladı istanbul un havasından mı ne

trashthepain
09 Eylül 2008, 20:16
palarimed500 arkadaşım motorun gerçekten harika mükemmel görünüo özel bişi yabtınmı ona yoksa aldıın halde mi :cyclopsan ?? cila felan yapmışsındır kesin ama ekstra bişi ekledinmi modifiye olarak??? aslında bi motor korumalığı bide öne ekstra iki küçük lamba daha takıolar bunlarıda yabsan tamamlar çok harika olur :rendeer:

plarimed500
09 Eylül 2008, 22:07
Plarimed500 senin motor 16000 de olmasına rağmen oldukca iyi görünüyor benim motor 12000 de eksoz korumaları paslanmaya başladı istanbul un havasından mı ne

Evet aslında 2. el aldım motorumu fakat satın aldığım arkadaş benim kadar titiz bir arkadaşmış.Kapalı alanda muhafaza ettiğinden olabilir.Kız arkadaşım aldığım 2. günü terliğini egsozda bıraktı ama temizledim hemen.Temizliği ise çok basit anlatabilirim isterseniz.:cat:


palarimed500 arkadaşım motorun gerçekten harika mükemmel görünüo özel bişi yabtınmı ona yoksa aldıın halde mi :cyclopsan ?? cila felan yapmışsındır kesin ama ekstra bişi ekledinmi modifiye olarak??? aslında bi motor korumalığı bide öne ekstra iki küçük lamba daha takıolar bunlarıda yabsan tamamlar çok harika olur :rendeer:

Özel bişey yapmadım.Motorum 2005 model fakat diri duruyor.1 hafta önce kipadan carpex (hafif çizik gidericili pasta cila) pasta ile parlattım.Özellikle hafif çizik giderici alınız sizde yoksa motorunuzda gideremiyeceğiniz renk farklılaşma sorunu yaşayabilirsiniz.rengi atabilir kalın pastalarla.(pastanın fiyatı 10-15 ytl ve 10 kez yapabilirsiniz bir kutusu ile)
Bende koruma demiri almayı düşünüyorum uygun fiyata bişey bulursam izmirde taktıracağım.

TypeT
09 Eylül 2008, 23:09
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?

Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.


Sana tavsiyem direksiyon sınavına kedni motorunla girme. Bunun iki sebebi var. 1. hala ehliyetin yok polisin birisi pürüz çıkartabilir. 2. si ise Macitlerle 8 çizmek zor oluyor. Kursun scooterları ile girersen daha başarılı olursun.
Kurs Ancak honda titan veriyor :cherry: onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum:pr: Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT:cat:

tufanbaydemir
09 Eylül 2008, 23:25
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?
....

Saç kurutma makinesiyle iyice ısıtıp, kolayca kaldırılabiliyormuş. Yapan birisi varsa daha fazla bilgilendirebilir.

plarimed500
09 Eylül 2008, 23:26
Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?

Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.


Kurs Ancak honda titan veriyor :cherry: onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum:pr: Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT:cat:




Depodaki mondial yazısını çıkartmak kolay eğer tırnağın varsa ufaktan dibinden kaldırmaya başla gerisi gelir zaten.Yazıları çıkardıktan sonra gazyağı ile temizleyip pasta cila attınmı hiçbirşey belli olmayacaktır.Fakat diğer mct 250 ve UĞUR yazısını sökemeyebilirsin söksende iz kalır lakin benimkide sökülmüyor.Üzerinde fabrikasyon boya üzerine vernik atılmış maalesef:pale:

soner_kep
10 Eylül 2008, 00:12
barış memnunum şuan hiç bi problemim yok...abicim eskiden yani 10 sene önce mz varken böyle şetler yoktu yaw biz cahil cahil biniyomuşuz ya ..ne koruma ne mont ..biz gazete sarardık gögsümüze sonra ver gazı gitsin tabi ehliyette yo çünkü soran yok:mrgreen: :mrgreen:ulan şimdi yok rodajmış yok vibrasyonmuş yok arka dişli sayısı düşürecekmiş yaw neler çıkmış ya ulan biz senelerce cahil cahil binmisiz...16 yaşında tanıştım motorla mobilet vardı 4 buçuk milyona almıştım yani 4 bucuk ytl..tabi ozaman choper tipler hayaldi bizim için an kaliteli motorum mz di be ozamn..çinliler olmasa napardık ..şimdi tabi alabilirim 10.000 tl lik bişey ama okadr parayı vermiyorum motora..daha çok arabama yatırıyorum paramı ama kafam atmıyo degil alıyım büyük bi motor eskisi gibi aşk kalmamış bende yaw neyse 30 yaş sendromumudur nedir :mrgreen::mrgreen:şaka tabiyki..neyse çinliler olmasaydı biz choper falan alamzdık ya ...hepimiz çinliyiz..:mrgreen::mrgreen:

gamzeaksoy
10 Eylül 2008, 04:39
slmm arkadaşlar 5 yıllık mct kulanıcısıyımm ama bukadar sorunumuz olduğunu bilmiyordumm beş yıl önce illk gri aldım uzn süre kuladım ve abime verdimm iki ay önce gene veyine yeniden mct aldım ama sadece renk değiştirdim siyah olduuu gayette menunum motorumdann....:cat:.sizleri bilemiyorum ama ben motoruma aşığımmmmmmmmmmmm...........:bounce:

çok güsell gözüküyorsuun yaaaaaaaaaa..........işte budrr yanii sözün bitiyerde bu şekil alır benceee ................. :)

heyoooooooooooooooooooo yaşasın çinlierr...............::160::

ugurapay
10 Eylül 2008, 08:29
[QUOTE=gamzeaksoy;1247170]slmm arkadaşlar 5 yıllık mct kulanıcısıyımm ama bukadar sorunumuz olduğunu bilmiyordum

Valla O Kadar sorunumuz Yok Bizim Yaptığımız sadece dedikodu.
MCT kullanıcısının sorunları kullanıcıdan kullanıcıya değişiyor
Mesala Ben Akşam Trafiğinde Zeytinburnu Üsküdar arası E5 de 21 km Dur Kalk Yapan145 Kg bir adamın MCT sinde Ufak tefek sorunların olması normal dimi.

TypeT
10 Eylül 2008, 11:40
Teşekkürler tufanbaydemir ve plarimed500. Sadece Depodaki "MONDIAL"i çıkarmayı düşünüyorum, alttakiler kalsın ozaman. Gitardan tırnak var. Dediğinizi deneyeceğim.

Busırada arka zincir dişlisi olayını bizim burada yapan bir arkadaşla konuştum, dişli değişince zincir ses yapmaya başlamış ve kalkışta güç çok azalmış, bunu önlemek için zincirden 2 parça çıkarmış busefer eski haline dönmüş. "Hiçbirşey değişmedi özetle" diyor. Bende şimdilik caydım. Zaten 60'tan fazla bastığım yok. Şimdilik zincir dişlisi olayını erteledim. Şimdiki hedef ön koruma demiri ve bagaj. Ön koruma demiri özel yaptırırsam 50-70den aşağı olmaz diyorlar. Bagajda bi tane buldum ama motora tam uymuyor.

Busırada yaklaşık 1 haftadır MCT ile zigzag ve 8 çiziyorum, bugün ehliyet kursuna sordum scooterla girecekmişiz :farao: Neyse en azından garanti alırım ehliyeti :cherry:

Kazasız, keyifli sürüşler.
Esen kalın.

kankenan
10 Eylül 2008, 12:02
bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.

ugurapay
10 Eylül 2008, 12:45
Arkadaşlar Ön ve Araka lastik basıcları hakkında bilgisi olan varmı ben ön e 30 arkaya 33 hava basıyorum değişik hava kimisi 28 30 olarak kimileride 29 31 olarak söylüyor bu konuda bilgilerinizi paylaşırmısınız

plarimed500
10 Eylül 2008, 13:05
Kitapçıkta lastik basınçları kPa olarak verilmiş. Yani Ön teker: 175 kPa, arka teker: 280 kPa

Standart alıştığımız psi sistemine göre 250 MCT lerde Ön teker: 26 psi, Arka teker: 40 psi

Dönüştürme formülü ise:
1 psi = 6.895 kPa = 0.06895 bar
1 kPa = 0.145 psi = 0.01 bar
1 bar = 14.503 psi = 100 kPa


Kitapçığa göre bu şekilde lastiklere hava vurma miktarı.Fakat arka iç lastiğini patlamadan dolayı değiştirdim ben 130/90/15 bulamadım izmirde aramadığım yer kalmadı.Burada bu ebatta iç lastik olmadığında 110/90/17 ebatında iç lastik veriyorlar arka tekerimiz için.Takın olacaktır dedi satan yer.Bizde taktık gerçekten oldu.Şu an o iç lastikle geziyorum bi sorunumda olmadı.Eğer benim gibiyse durumunuz arkaya biraz fazla hava basmak yerinde olacaktır

ugurapay
10 Eylül 2008, 13:36
Teşekkürler plarimed500

plarimed500
10 Eylül 2008, 19:51
Merhaba arkadaşlar forumu nihayet sonuna kadar okudum.Gerçekten baştan sona çok faydalı oldu.Yalnız şunu farkettim sorunlar tamamen herkeste aynı ve çözüm yolları bir şekilde anlatılmaya çalışılmış fakat resimli anlatım çok az ben bu konuda siz değerli motosiklet tutkunlarına ve mct severlere bir kıyak geçeyim diye bu konuyu pekiştirmek istedim.Ve sabahtan indim motorun yanına hem çalıştım hem resimledim sıra sıra tamiratları vermeye başlıyorum faydalı olacağına inanıyorum.Özellikle eli alet kullanmaya yatkın arkadaşlara..

HERKESİN SIKINTISI OLAN ZİNCİR SESİ ARTIK YOK

İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.Bu daha önce resimli anlatıldığından gerek görmedim.


http://img115.imageshack.us/img115/6295/grnt015kd0.jpg (http://imageshack.us)
http://img115.imageshack.us/img115/grnt015kd0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img115/grnt015kd0.jpg/1/)

Malum herkesin sıkıntısı zincir sesi.. Bu bana baya bi sıkıntı oldu fakat çözümü buldum arkadaşlar.Zincirinizi değiştirmedende bu işi çözebilirsiniz.Resimdede gördüğünüz vida bu sese neden oluyor.Yokuş aiağı inişlerdeki o şakırdama sesi artık tamamen yok bende.O vidayı sökmeniz ve zinciri yeterli gerginliğe almanız bu sesi kesecek.DENEYİN ARKADAŞLAR GERÇEKTEN DENEMEDEN ANLAŞILMIYOR HERŞEYİ DENEDİM.BU KESİNLİKLE KESTİ
:queen:(Not:her halükarda zincirimin değişme zamanı geldi ama bu şekilde ses yok şıngırtı yok)

http://img65.imageshack.us/img65/9590/grnt000ak0.jpg (http://imageshack.us)
http://img65.imageshack.us/img65/grnt000ak0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img65/grnt000ak0.jpg/1/)
http://img125.imageshack.us/img125/5872/grnt017ka9.jpg (http://imageshack.us)
http://img125.imageshack.us/img125/grnt017ka9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img125/grnt017ka9.jpg/1/)
http://img228.imageshack.us/img228/8819/grnt035ff1.jpg (http://imageshack.us)
http://img228.imageshack.us/img228/grnt035ff1.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img228/grnt035ff1.jpg/1/)

Yalnız o vidayı ordan çıkarmak gerçekten çok zor oluyor.Çünkü tornovida girmesi mümkün değil.Ben onu çıkartırken pense kullandım.pensenin dişli kısmıyla kuvvetlice vidayı kafasından döndürün çıkacaktır.

Bir diğer zincir sesine neden olan yer ise arka çarkta bulunan saplama vidaları veya buradaki takozun mukavvemetini kaybetmesi onlarıda kontrol etmekte fayda var.Aşırı boşluk varsa o da ses yaıyor ve yolda bırakabilir.Bunuda bir tamirciye göstermekte fayda var.Tabi benim gibi uğraşırsanız onu da değiştirebilirsiniz arkadaşlar.

http://img374.imageshack.us/img374/2623/grnt002bt7.jpg (http://imageshack.us)
http://img374.imageshack.us/img374/grnt002bt7.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img374/grnt002bt7.jpg/1/)
http://img230.imageshack.us/img230/3836/grnt016bh9.jpg (http://imageshack.us)
http://img230.imageshack.us/img230/grnt016bh9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img230/grnt016bh9.jpg/1/)


DEPO ZIRILTISI

Anlatmaya bile gerek yok arkadaşlar resimde ne uyguladıysam sizde aynını uygulayın.vidaları sökün süngeri o noktaya koyun ve vidaları sıkın 1,5 dakikada tamam.

http://img118.imageshack.us/img118/6861/grnt029ad0.jpg (http://imageshack.us)
http://img118.imageshack.us/img118/grnt029ad0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img118/grnt029ad0.jpg/1/)
http://img222.imageshack.us/img222/9126/grnt030de3.jpg (http://imageshack.us)
http://img222.imageshack.us/img222/grnt030de3.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img222/grnt030de3.jpg/1/)
http://img142.imageshack.us/img142/5307/grnt031sl7.jpg (http://imageshack.us)
http://img142.imageshack.us/img142/grnt031sl7.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img142/grnt031sl7.jpg/1/)
http://img142.imageshack.us/img142/2074/grnt033xk3.jpg (http://imageshack.us)
http://img142.imageshack.us/img142/grnt033xk3.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img142/grnt033xk3.jpg/1/)
http://img374.imageshack.us/img374/1165/grnt034ju5.jpg (http://imageshack.us)
http://img374.imageshack.us/img374/grnt034ju5.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img374/grnt034ju5.jpg/1/)


BİR BAŞKA SIKINTI VİTES GEÇİŞLERİ ZORLUĞU

Arkadaşlar resimdede gördüğünüz gibi debriyaj telimizi 2 somunla ayarlıyabiliyoruz.Eğe sizinde vites geçişleri zorlanıyorsa(tabi rutin bakımları hiç yazmıyorum yağ değişimi,baskı balata değişimi...) sadece ayarı kendinizde yapabilirsiniz.vites geçişleriniz tamamen yumuşayacaktır.Yapmanız gereken alttaki vidayı biraz gevşetip üsttekini sıkmak.Böylece debriyaj kolu hafifleyecektir.bunu debriyaj kolundaki ayar yerindende yapabilirsiniz fakat sona geldiyse buradan yapılabilir.

http://img160.imageshack.us/img160/1345/grnt046qv0.jpg (http://imageshack.us)
http://img160.imageshack.us/img160/grnt046qv0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img160/grnt046qv0.jpg/1/)

HAVA FİLTRESİ DEĞİŞİMİ


http://img216.imageshack.us/img216/3236/grnt008tb5.jpg (http://imageshack.us)
http://img216.imageshack.us/img216/grnt008tb5.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img216/grnt008tb5.jpg/1/)
http://img233.imageshack.us/img233/6735/grnt037ef2.jpg (http://imageshack.us)
http://img258.imageshack.us/img258/213/grnt039gn5.jpg (http://imageshack.us)
http://img258.imageshack.us/img258/grnt039gn5.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img258/grnt039gn5.jpg/1/)
http://img233.imageshack.us/img233/grnt037ef2.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img233/grnt037ef2.jpg/1/)
http://img258.imageshack.us/img258/3360/grnt040pw9.jpg (http://imageshack.us)
http://img258.imageshack.us/img258/grnt040pw9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img258/grnt040pw9.jpg/1/)
http://img230.imageshack.us/img230/8141/grnt041ka9.jpg (http://imageshack.us)
http://img230.imageshack.us/img230/grnt041ka9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img230/grnt041ka9.jpg/1/)


BURADADA TÜM İŞLEMLER SONUCU ÇANTALARI ÇIKARTTIM VE BICI BICI:queen:


http://img115.imageshack.us/img115/8813/grnt048cy4.jpg (http://imageshack.us)
http://img115.imageshack.us/img115/grnt048cy4.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img115/grnt048cy4.jpg/1/)
http://img82.imageshack.us/img82/8165/grnt049dg7.jpg (http://imageshack.us)
http://img82.imageshack.us/img82/grnt049dg7.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img82/grnt049dg7.jpg/1/)
http://img218.imageshack.us/img218/1330/grnt061tc6.jpg (http://imageshack.us)
http://img218.imageshack.us/img218/grnt061tc6.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img218/grnt061tc6.jpg/1/)
http://img218.imageshack.us/img218/947/grnt063no1.jpg (http://imageshack.us)
http://img218.imageshack.us/img218/grnt063no1.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img218/grnt063no1.jpg/1/)
http://img217.imageshack.us/img217/1181/grnt057kl6.jpg (http://imageshack.us)
http://img217.imageshack.us/img217/grnt057kl6.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img217/grnt057kl6.jpg/1/)


MOTORUMU ÇOK SEVİYORUM:rendeer::rendeer::rendeer:...:rendeer:

muratboyar
11 Eylül 2008, 00:25
plarimed500 anlatımların cok guzel baya emek harcamisin cok tesekkurler. son resimdeki km saatindeki km yi gormesem motoru 0 km zannederdim. Allah nazardan saklasın sen de önceki sahibi gibi bakıyorsan bu motor bi 10 sene daha boyle kalır.daha contaların arası tozlanmamıs bile. ellerine sağlık.

uğur abi ben lastiklere öne 30 arkaya 40 psi basmıstım arka malumun zıplatmaya basladı .28-38 e cektim bide amortisörü yükselttim dediğin gibi problem yok.

icd48
11 Eylül 2008, 00:28
arkadaşlar bu zincirin şaseye vurmasını nasıl engel olucam sinir oldum ya taktaktak

player77
11 Eylül 2008, 00:58
Plarimed500 Güzel çalışma olmuş .Motorunda çok iyi. Benimkinin aynısı:)
Tek eksik koruma demirini gördüm.50-60 ytl ye yaptırabilirsin.İhmal etme bence...Depo zırıltısını bitireyim bu vesile ile:)

Biryerden motoru büyütmek istiyorum.Diğer taraftan bunu kullanmak çok zevkli ve ucuz.Büyük motorun büyük maliyeti oluyor maalesef...

fatihbey
11 Eylül 2008, 01:06
Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?

plarimed500
11 Eylül 2008, 01:48
arkadaşlar bu zincirin şaseye vurmasını nasıl engel olucam sinir oldum ya taktaktak

arkadaşım zahmet edip yukarı baksan sorunu çözmek adına belki bi girişimin olucak ama forum okumaktan bir haber olman ne acı verici:pr:


plarimed500 anlatımların cok guzel baya emek harcamisin cok tesekkurler. son resimdeki km saatindeki km yi gormesem motoru 0 km zannederdim. Allah nazardan saklasın sen de önceki sahibi gibi bakıyorsan bu motor bi 10 sene daha boyle kalır.daha contaların arası tozlanmamıs bile. ellerine sağlık.



uğur abi ben lastiklere öne 30 arkaya 40 psi basmıstım arka malumun zıplatmaya basladı .28-38 e cektim bide amortisörü yükselttim dediğin gibi problem yok.
teşekkür edrim murat kardeşim paylaşımcı olmaya çalışıyorum:cat:


Plarimed500 Güzel çalışma olmuş .Motorunda çok iyi. Benimkinin aynısı:)
Tek eksik koruma demirini gördüm.50-60 ytl ye yaptırabilirsin.İhmal etme bence...Depo zırıltısını bitireyim bu vesile ile:)


Biryerden motoru büyütmek istiyorum.Diğer taraftan bunu kullanmak çok zevkli ve ucuz.Büyük motorun büyük maliyeti oluyor maalesef...
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana:rendeer:


Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?

şanjımandaki ses problem yaratabilir bana kalırsa o şekilde binmeye devam etme bi baktır kardeşim.Diğer modifiyelere daha sonra girebilirsin.Ayrıca debriyaj telinden yukarda kavramasını sağlayabilirsin diye düşünüyorum.resimdeki gibi bi denemeye çalış..

ugurapay
11 Eylül 2008, 08:26
İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.

Valla yazdıkların ve çektiğin resimler çok güzel emeğini taktir ediyorum.
Arkadaş senin bu dediğini bende defalarca 1000 1500 km arası aynısını yaptım bir zaman sonra senin vida söktügün lastik bile aşındı artık bıktımıştım ki ARBETUS arkadaşın tafsiyesi ile arka teker takozlarını ve var olan zinciri oring li zincir ile değiştirdim 2500 km oldu daha tık yor şükürler olsun.
Şayet debriyaj balatalarından da bir sorun yaşıyor iseniz benim gibi honda debriyaj balataları ile değiştirin pamuk gibi oldu dik rampalarda bile çok rahat kalkış sağlıyor

plarimed500
11 Eylül 2008, 13:55
İlk önce zinciri gazyağı ve fırça ile güzelce temizliyoruz.Zincirdeki baklaların arası kir ve tozla kaplanmış oluyor önden yaptığımız temizliği birde motorun diğer tarafına geçerekte yapınızki zincirinin diğer yöndeki baklalarıda temizlensin.Sonra zincirimizi yeterli gerginline alıyoruz.

Valla yazdıkların ve çektiğin resimler çok güzel emeğini taktir ediyorum.
Arkadaş senin bu dediğini bende defalarca 1000 1500 km arası aynısını yaptım bir zaman sonra senin vida söktügün lastik bile aşındı artık bıktımıştım ki ARBETUS arkadaşın tafsiyesi ile arka teker takozlarını ve var olan zinciri oring li zincir ile değiştirdim 2500 km oldu daha tık yor şükürler olsun.
Şayet debriyaj balatalarından da bir sorun yaşıyor iseniz benim gibi honda debriyaj balataları ile değiştirin pamuk gibi oldu dik rampalarda bile çok rahat kalkış sağlıyor


Uğur Abi forumdada okudum Honda debriyaj balatası bizimkilere olur diye Barış'ta yazmış fakat bana tam bilgi verebilir misin.Honda'nın hangi modelinin balatası bizim macitlere oluyor.Bulabilirsem bende değiştiricem bu sıralar.

ARBETUS
11 Eylül 2008, 15:18
Evet arkadaşlar bayağı adım geçmiş ondan artık cevap verebilirim.

benim sıpa 22000 e dayandı :D bu hafta sonu 22000 i devireceğim kesin.


Ya bende plarimed500'ün yaptığı gibi ön depodaki metalik renkteki, lastikten "MONDIAL" yazısını sökmek istiyorum, iz bırakmamak için nasıl sökmeliyim?

Busırada ön koruma demirini kendim yaptırmaya karar verdim, bakalım 30-50 arası bir rakam olacak gibi.


Kurs Ancak honda titan veriyor :cherry: onu da 1.87 boyundaki biri pek rahat kullanamıyor. Ondan chopper seçtim zaten.. Yoksa naked'leri çok severim. Sürebilsem CBF250 ya da Hornet istiyordum:pr: Ama başlangıç için 250lik en iyi chopper bizim MaCiT:cat:

8 çizmek için konfora gerek yok. Madara olmak istemiyorsan titanla gir sınava derim ben. Ben activva ile girdim. Dayımı sınava götürdüğümde macite bi deneyem dedim imkansız son dönüş çok geniş oluyor.


barış memnunum şuan hiç bi problemim yok...abicim eskiden yani 10 sene önce mz varken böyle şetler yoktu yaw biz cahil cahil biniyomuşuz ya ..ne koruma ne mont ..biz gazete sarardık gögsümüze sonra ver gazı gitsin tabi ehliyette yo çünkü soran yok:mrgreen: :mrgreen:ulan şimdi yok rodajmış yok vibrasyonmuş yok arka dişli sayısı düşürecekmiş yaw neler çıkmış ya ulan biz senelerce cahil cahil binmisiz...16 yaşında tanıştım motorla mobilet vardı 4 buçuk milyona almıştım yani 4 bucuk ytl..tabi ozaman choper tipler hayaldi bizim için an kaliteli motorum mz di be ozamn..çinliler olmasa napardık ..şimdi tabi alabilirim 10.000 tl lik bişey ama okadr parayı vermiyorum motora..daha çok arabama yatırıyorum paramı ama kafam atmıyo degil alıyım büyük bi motor eskisi gibi aşk kalmamış bende yaw neyse 30 yaş sendromumudur nedir :mrgreen::mrgreen:şaka tabiyki..neyse çinliler olmasaydı biz choper falan alamzdık ya ...hepimiz çinliyiz..:mrgreen::mrgreen:

Abi görüşemedik seninle bayağıdır. sen takıl bana hayatını yaşa abi. Bir kaç güne kalmaz makinayı biraz elleyecem gelecem tükkanına şaşıracaksın :)


Teşekkürler tufanbaydemir ve plarimed500. Sadece Depodaki "MONDIAL"i çıkarmayı düşünüyorum, alttakiler kalsın ozaman. Gitardan tırnak var. Dediğinizi deneyeceğim.

Busırada arka zincir dişlisi olayını bizim burada yapan bir arkadaşla konuştum, dişli değişince zincir ses yapmaya başlamış ve kalkışta güç çok azalmış, bunu önlemek için zincirden 2 parça çıkarmış busefer eski haline dönmüş. "Hiçbirşey değişmedi özetle" diyor. Bende şimdilik caydım. Zaten 60'tan fazla bastığım yok. Şimdilik zincir dişlisi olayını erteledim. Şimdiki hedef ön koruma demiri ve bagaj. Ön koruma demiri özel yaptırırsam 50-70den aşağı olmaz diyorlar. Bagajda bi tane buldum ama motora tam uymuyor.

Busırada yaklaşık 1 haftadır MCT ile zigzag ve 8 çiziyorum, bugün ehliyet kursuna sordum scooterla girecekmişiz :farao: Neyse en azından garanti alırım ehliyeti :cherry:

Kazasız, keyifli sürüşler.
Esen kalın.

dostum zincirins es yapması normal 1 diş bile eksilse, dişlinin çapı küçüldüğü için, zincir gevşeyecektir. tork konusunda biz burda bangır bangır bağırdık fizikende bunun açıklaması budur. torku azaltıp zon hızı arttırmamızdı zaten amacımız ki bunuda yaptık. Bakla çıakrtarak performans arttırılmaz. bence psikolojik.


Uğur Abi forumdada okudum Honda debriyaj balatası bizimkilere olur diye Barış'ta yazmış fakat bana tam bilgi verebilir misin.Honda'nın hangi modelinin balatası bizim macitlere oluyor.Bulabilirsem bende değiştiricem bu sıralar.

honda titan ın balataları yada cg125 in balataları uymakta. Fakat bir pakette 5 tane var. bizim debriyaj tasımızda 6 tane balata var. usta diğer paketten sana bir tane daha fazla verir umarım. Birde senin uğraşıp eklediğin resimler için ayrıca teşekkür ederim. Fakat eklemem gereken bazı hususlar var;

Mct deki standart zincir zamanla uzuyor. BEnim zincirim resimde anlattığın vidaya çarpmıyordu. altta şaseden başka bir yere çarpmaktaydı hatta birazcık şaseyi yemişti. Oringli zincirin baklaları daha kalın bus ebepten mukavemeti daha iyi. ömrünün uzun olmasının sebebi baklalarına rasındaki minik halka contalar. bu hem baklalar arasındaki yağı muhafaza ediyor hemde aşınma az olduğu için sesi azaltıyor. ben bayağıdır germeyi ve yağlamayı unuttum açıkcası ve hala ses yok. Size bu şekilde anlatabilirim. Birde zincir gererken dikkat edilmesi gereken bir hususda; gerdirme işleminden sonra zincirde 2-3 cm kadar esneme payı bırakılmalıdır. bunun sebebi yaylanma esnasında zincirin olduğundan daha fazla esneme ihtiyacının olmasıdır. Çok gergin olduğunda güç kaybı dişlilerde aşınma, zincirin uzaması kopması. En kötüsü şanzıman rulmanının baskıdan dolayı kırılmasına ki yüksek hızda iseniz milin kırılmasına sebep olur. kırılan mil şanzımanı kilitler balans yapacağı içinde blok çatlayabilir.




Arkadaşlar sonunda dün Maciti alabildim. 2. el 1500 YTL.
Yalnız şanzıman sesinden motorun sesini duyamıyorum. bu normalmi? Egzostun sonundaki deliğin etrasına 4 delik daha atsak sesi nasıl olur acaba?
eğer bepenmezsem yeni bir egzost fiyatıı ne kadar bilen varmı?
Birde debrajda bi sorun var. baskı balatası felan yeni değişmiş fakat yumuşak bir geçiş olmuyor. tam kavrama anında debrajı aynı hizada tutarken sert bir şekilde birden kavrıyor. halbuki aynı hizada tutuyorum. bu normalmi?

Şanzıman sesi dediğin tam olarak nedir? debriyajdan ötme sesinin gelmesi normal bu en baba chopperdan tut da en hızlı SS den bile gelmekte. başka kaldır kuldur bir ses geliyoyrsa bu sıkıntı demektir. egzosa delik açmak pek çözüm olmuyor. Çünkü son susturucu orda değil orası boş. egzos tüplerini burada 170- 200 ytl civarında bulabilirsin. Debriyaj için de anladığım kadarıyla manette boşluk yok sebebi bu o boşluk olmaması hem seni yorar hemde balatanı bitirir.


Arkadaşlar;

Bu cumartesi günü, Uğur abi ile buluşup motorunun arka jantının tellerini değiştireceğiz. İztanbul zimit ve bursada oturupda bize eşlik etmek istewyen tüm arkadaşları bekleriz. motorlarında bir sıkıntı varsa da seve seve halletmeye çalışırız.

Sağlıcakla.

plarimed500
11 Eylül 2008, 17:39
Barış (ARBETUS) kardeşim birde geçmiş konularda bahsetmişsin hatırlarsan yeşil boşta lambası şu an yanmıyor bende fakat ayaklığı indirirken yanıp tekrar sönüyor.Daha önceleri ayaklık açıkken vitesimde boşta iken motor start yapabiliyordu fakat şu an ayaklık açık olduğunda çalışmıyor.Bunu nasıl çözebildin.Ayaklık müşüründen çıkan o kabloyu takip ettiğimizde koltuk altında bir soketle birleşiyor.Bu soketi çıkarttığımızda hangi kabloları birbirine bağlamalıyız(iptal için) Açıkcası deneme yanılma yoluna gitmek istemiyorum ufak bir kaçak ile tüm tesisatı yakmak istemiyorum.Bu konuda beni aydınlatır mısın.Teşekkürler:rendeer:

fatihbey
11 Eylül 2008, 17:42
Arkadaşlar;

Bu cumartesi günü, Uğur abi ile buluşup motorunun arka jantının tellerini değiştireceğiz. İztanbul zimit ve bursada oturupda bize eşlik etmek istewyen tüm arkadaşları bekleriz. motorlarında bir sıkıntı varsa da seve seve halletmeye çalışırız.

Sağlıcakla.

Ya çok iyi olur
bana pm den bi açık adress yollarsan sevinirim. birde telefon numaranı. hem benim motorada bi bakmış olursun. Harika olur dostum yaa

ARBETUS
11 Eylül 2008, 17:50
Barış (ARBETUS) kardeşim birde geçmiş konularda bahsetmişsin hatırlarsan yeşil boşta lambası şu an yanmıyor bende fakat ayaklığı indirirken yanıp tekrar sönüyor.Daha önceleri ayaklık açıkken vitesimde boşta iken motor start yapabiliyordu fakat şu an ayaklık açık olduğunda çalışmıyor.Bunu nasıl çözebildin.Ayaklık müşüründen çıkan o kabloyu takip ettiğimizde koltuk altında bir soketle birleşiyor.Bu soketi çıkarttığımızda hangi kabloları birbirine bağlamalıyız(iptal için) Açıkcası deneme yanılma yoluna gitmek istemiyorum ufak bir kaçak ile tüm tesisatı yakmak istemiyorum.Bu konuda beni aydınlatır mısın.Teşekkürler:rendeer:

Dostum bendede aynı sorun vardı ben o kabloyu komple değiştirdim. benim uzun göstergeside yanmıyordu değiştirince düzeldi sendede aynı sorun olması muhtemel. ayaklığı iptal etmemen taraftarıyım ben. debriyaj manetindeki debriyaj müşürünün kablolarına bir bak sorun ordan kaynaklanıyor olabilir. debriyaj sıkılı yan ayak açıkve motor viteste iken çalışmıyorsa debriyaj müşürü olma ihtimali yüksek. ama illada iptal edicem diyorsan soketin önce en dıştaki iki kablosunu birleştir motoru çalıştır vitesi attığında motor stop etmiyorsa olmuştur. eğer olmazsa 3 kabloyuda birbirine bağla olacaktır. Ama sorunun debriyaj müşürüdür bence.


Ya çok iyi olur
bana pm den bi açık adress yollarsan sevinirim. birde telefon numaranı. hem benim motorada bi bakmış olursun. Harika olur dostum yaa

Dostum msn adresim freexander@hotmail.com görüşelim.

plarimed500
11 Eylül 2008, 18:04
Dostum bendede aynı sorun vardı ben o kabloyu komple değiştirdim. benim uzun göstergeside yanmıyordu değiştirince düzeldi sendede aynı sorun olması muhtemel. ayaklığı iptal etmemen taraftarıyım ben. debriyaj manetindeki debriyaj müşürünün kablolarına bir bak sorun ordan kaynaklanıyor olabilir. debriyaj sıkılı yan ayak açıkve motor viteste iken çalışmıyorsa debriyaj müşürü olma ihtimali yüksek. ama illada iptal edicem diyorsan soketin önce en dıştaki iki kablosunu birleştir motoru çalıştır vitesi attığında motor stop etmiyorsa olmuştur. eğer olmazsa 3 kabloyuda birbirine bağla olacaktır. Ama sorunun debriyaj müşürüdür bence.



Dostum msn adresim freexander@hotmail.com görüşelim.

saol dostum hızlı bir cevap aldım gerçekten debriyaj müşürü aklıma gelmemişti bi bakayım:cherry: ARKADAŞLAR BU BİLGİLER ALTIN DEĞERİNDE DEĞERLENDİRİN MOTORCULARDAN KURTULUN SİZDE:rendeer:

soner_kep
11 Eylül 2008, 18:21
beklerim barış gel dükana

ugurapay
11 Eylül 2008, 19:00
Cumartesi (Motosiklet Genel Cerrahi Uzmanı Arbetus) un mekanına gideceğim takriben saat 10.00 orada olurum cıkış yerim Üsküdar Altunizade Capitol Önü gelmek isteyen arkadaşlara duyurulur

TypeT
11 Eylül 2008, 20:58
8 çizmek için konfora gerek yok. Madara olmak istemiyorsan titanla gir sınava derim ben. Ben activva ile girdim. Dayımı sınava götürdüğümde macite bi deneyem dedim imkansız son dönüş çok geniş oluyor.

Evet, bende ehliyet kursuna uğradım, scooterla girilebiliyormuş.. Ben 5 gündür boşuna mct ile kısa alanda 8 çizme çalışıyormuşum :mrgreen: Neyse antreman oldu.


dostum zincirins es yapması normal 1 diş bile eksilse, dişlinin çapı küçüldüğü için, zincir gevşeyecektir. tork konusunda biz burda bangır bangır bağırdık fizikende bunun açıklaması budur. torku azaltıp zon hızı arttırmamızdı zaten amacımız ki bunuda yaptık. Bakla çıakrtarak performans arttırılmaz. bence psikolojik.

Ondanda şimdilik caydım zaten. Düşük hız bana yetiyor :cherry:

icd48
11 Eylül 2008, 23:41
dün bi sinirle zincir sesinin nasıl kaybolacağını sordum ama sonra bi baktım cözümü üstteymiş neyse allah razı olsun o arkadaştan bide son soru bu macit kaç km motor istiyor bilen varmı arkadaşlar benimki 9600 km şu an ben 3. eliyim diğerleri binmemiş 2005 model ama ben binicem

ARBETUS
12 Eylül 2008, 08:57
dün bi sinirle zincir sesinin nasıl kaybolacağını sordum ama sonra bi baktım cözümü üstteymiş neyse allah razı olsun o arkadaştan bide son soru bu macit kaç km motor istiyor bilen varmı arkadaşlar benimki 9600 km şu an ben 3. eliyim diğerleri binmemiş 2005 model ama ben binicem

Dostum satılık sitelerine bakıyorum 11000 de sekman piston değiştiren varmış ama ben 22000 deyim sadece bi rulman için indirdik motoru. tahmini 30000 e kadar da birşey istemeyeceğini düşünmekteyim.