PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222

asitanebusei
13 Ağustos 2008, 21:08
yeni motor alacam bana yardımcı olun nelerini değiştireyim fikir verin...

ya birde arbetus sizin gezileri merak ettim... yolunuz düşerse gelin ankaraya... eşlik ederim size...

ARBETUS
14 Ağustos 2008, 09:28
yeni motor alacam bana yardımcı olun nelerini değiştireyim fikir verin...

ya birde arbetus sizin gezileri merak ettim... yolunuz düşerse gelin ankaraya... eşlik ederim size...

ankara rotada var. bakacağız. şu an motora customisation çalışmaları var bitince bakıcaz. Dostlar şu macitina rka amortisör anahtarı olan var mı? serviste de bulamadım. Titanınki uyuyor sertleştiricem sertleştiremiyorum. yaylanıyorz yol boyunca :)

Sağlıcakla.

meranka
14 Ağustos 2008, 16:10
yeni motor alacam bana yardımcı olun nelerini değiştireyim fikir verin...

ya birde arbetus sizin gezileri merak ettim... yolunuz düşerse gelin ankaraya... eşlik ederim size...

Dostum Ankarada da epey bir mct kullanıcıları var,bir org. yapsakda bir araya gelsek yanlız çekilmiyo,ben ankaradayım,sende ankaradasın galiba görüşelim:wiinkk:

asitanebusei
14 Ağustos 2008, 17:29
Dostum Ankarada da epey bir mct kullanıcıları var,bir org. yapsakda bir araya gelsek yanlız çekilmiyo,ben ankaradayım,sende ankaradasın galiba görüşelim:wiinkk:

olur ama ben daha mctyi almadım... bende 125kt var... önümüzdeki hafta alacam mctyi

wolff
14 Ağustos 2008, 18:47
slm arkadaslar bir suredir giremiyordum mct ile tura ciktik adapazari ankara yaptik geldik oralardaki gezmelerimizle yaklasik 10-12 gun icinde 1500-1600 km yol yapti tik demediki sadece plakayi dusruduk :cherry: onuda gelince hemen cikarttirdim ama aksami daha ustune takmak nasip olmadan bariyere tosladik (sag tarafa viraji alamadim 2sene sonra ilk kazam ama canım çok sıkıldı) :salut: çukurdan kaçayım derken motoru yatıramadım ve bariyerle çok samimi olduk bende pek sorun yok ufak tefek sol bacak ta çizikler var ama karaoğlum gitti direksiyon sol merkez far komple gitti dahada kötüsü depo gitti hem boya kalktı hemde ezildi depo olayına üzüldüm çünkü boyatmıştım yanar döner siyaha (patlican moru) şimdi depoyu yeni taktıracam kısmetse ama her türlü boyatmak zorunda kalacam:salut: neyse işleri bitirdikten sonra eski halini ve yeni halini koyacam buraya güzel bir düşüncem var eğer yaparsam sizlerlede paylasacam

asitanebusei
14 Ağustos 2008, 20:57
slm arkadaslar bir suredir giremiyordum mct ile tura ciktik adapazari ankara yaptik geldik oralardaki gezmelerimizle yaklasik 10-12 gun icinde 1500-1600 km yol yapti tik demediki sadece plakayi dusruduk :cherry: onuda gelince hemen cikarttirdim ama aksami daha ustune takmak nasip olmadan bariyere tosladik (sag tarafa viraji alamadim 2sene sonra ilk kazam ama canım çok sıkıldı) :salut: çukurdan kaçayım derken motoru yatıramadım ve bariyerle çok samimi olduk bende pek sorun yok ufak tefek sol bacak ta çizikler var ama karaoğlum gitti direksiyon sol merkez far komple gitti dahada kötüsü depo gitti hem boya kalktı hemde ezildi depo olayına üzüldüm çünkü boyatmıştım yanar döner siyaha (patlican moru) şimdi depoyu yeni taktıracam kısmetse ama her türlü boyatmak zorunda kalacam:salut: neyse işleri bitirdikten sonra eski halini ve yeni halini koyacam buraya güzel bir düşüncem var eğer yaparsam sizlerlede paylasacam

onunla geçmiş olsun arkadaşım... senin adına gerçekten üzüldüm...ama sende bi sorun olmadığına sevindim... bundan sonra kazasız sürüşler... inşallah en kısa zamanda karaoğlanına kavuşursun...

muratboyar
15 Ağustos 2008, 01:19
ugur abi tesekkurler amortisörü 2 yukselticem haftasonunu bekliyorum.birazda havayı düşürüyüm tamamdır heralde.tin tin zıplamaz artık.
wolff kardes geçmiş olsun Allah beterinden saklasın bugün ben de işe giderken kamyonetin teki aynaya hiç bakmadan soldan sağa sıkıştırdı beni.
inşallah bi an önce halledersin problemlerini. sevgiliden ayrı kalmak gibi bişiy bu yaw

player77
16 Ağustos 2008, 23:43
10000 km oldu tırtıl.... Parasınıda çoktan çıkardı:) Daha iyisini alana kadar en iyisi bu:))) Sevgiler...

ARBETUS
18 Ağustos 2008, 09:15
10000 km oldu tırtıl.... Parasınıda çoktan çıkardı:) Daha iyisini alana kadar en iyisi bu:))) Sevgiler...

20500 :) kesip biçip chopper yapma zamanı geldi benim sıpanın hafta sonu dalıyoruz inş. motora.

Sağlıcakla.

toptas.
18 Ağustos 2008, 10:38
Motorumu dün teslim aldım. Daha önce hiç kullanmadığım için bayinin yanındaki bir okulun bahçesinde yarım saat kadar turladıktan sonra motoru eve kadar götürebildim. Çok kolay öğreniliyor.

Alırken jantları çelik jantla değiştirmiştim. Fiyatı galiba 270 ytl idi. Tel jantları 100 er ytl den geri aldılar böylece 70 liraya çelik jantlarım oldu. Koruma demirinden ücret almadılar.

Resmi:
http://img214.imageshack.us/img214/7012/s6300382bq9.th.jpg (http://img214.imageshack.us/my.php?image=s6300382bq9.jpg)


Ben Motosikletimi yeni aldığım için bu konuyu araştırdım arkadaşlar bilginiz olsun. Fabrika ile görüştüm. Beni arayıp bu konuda bilgi veren Çetin Beye çok teşekkür ederim. Çetin Bey, "Mondial'in kesinlikle böyle bir uygulaması olmadığını, 250 MCT'nin fabrika çıkışının telli jant olarak yapıldığını, böyle bir değişim yapan varsa bile bunun alıcının bayii ile yaptığı özel bir anlaşma olabileceğini, ve bu tür anlaşmaların da Mondial'in bilgisi dışında olduğunu "belirtti. Yeni MCT alacak arkadaşların bilgisine...:)

player77
18 Ağustos 2008, 17:38
Mikey
Kolay gelsin sana.:) Operasyon var desene...:)))
Ben değişiklik yapmama kararı aldım.Olduğu gibi güzel ama büyük bir ihtimalle kışa doğru temiz bir makina bulursam değiştirmeyi düşünüyorum.Uzun yol konusunda kuvvetli bir makinaya ihtiyacımın olduğunu gözüyorum. MCT ile uzun yol giden arkadaşlarımızı da var onları tenzi ederek bende biraz konfor ve performans beklentisi olmaya başladı.
Sevgiler.

eMRe-81
18 Ağustos 2008, 17:39
2005 model bakımları garantili servisinde yapılmıs arka ön koruyucu demir , cc bar yükseltilmiş , xenon sis farları orjinal 8500 km , yeni başlayanlar için kacırılmayacak fırsat aracıma hertürlü kefilim asker olduğum için satıyorum 9 aydır kullanılmadığı için aküsü bitmiş karbüratörünü daha dün temizlettim arka koltuğu döşemecide daha geniş yaptırıyorum pazarlıksız son fiyattır motorla takas düşünmüyorum üstüne para verip mantıklı bi vosvosla takas edebilirim satısı hemen yapılacaktır temiz kağıdı varsa borcu harcı tarafımdan ödenecektir motor garaj motorudur sadece pazar günleri kullanılmıstır... lütfen sadece ciddi alıcılar arasın ayrıca ayın 27 sinde birliğime geri döneceğim ondan sonra ilgilebileceğimi pek sanmıyorum teşekkürler... yanında kask ve çantalar hediyedir ... motor Büyükçekmecede teslimat burdan yapılacaktır..

0542 785 85 72 Emre ERCAN

http://www.sahibinden.com/8_500_de_2005_super_temiz_orjinal_250_mctWQQaXQQ10 403401WQQpXQQdisplayitem

ugurapay
25 Ağustos 2008, 01:14
Ey Ulu MCT Çiler Bir haftadır kimse ortalıkta görünmüyor hayırdır topikten mi sıkıldınız yoksa başka ufuklara mı açıldınız .
Kullandığımız Çin Malı Mondial MCT hakkında da bir çok ileri geri laf atıyorlar Mondial Çin de diğer ucuz markalar uzaylı imalatıymış gibi .
Diyeceğim o dur ki bizim maddi imkanlarımız buna el verdi biz bu markayı satın aldık seneler öncede birileri bu topiği açmış Allah razı olsun ondan birbirimize destek olmamızı sağladı .
Birbirimize destek olduğumuzu birbirimize sorunlarımızı anlattığımız sanki kullandığımız Mct kötü bir makine olduğu izlenimi doğurmuş insanlarda.
Ben mondial in sözcüsü falan değilim ama bu kadar site gezdim birbirine yardım eden hiçbir marka kullanıcısıyla karşılaşmadım.
Gönül ister ki iyisinine en mükemmel markalara binmek ama imkanlar buna elveriyorsa yapacak bir şey yok
O zaman birbirimize yardımcı olmanın birbirimize destek olmanın sorunlarımızı birbirimize anlatmanın bindiğimiz makinenin kötü bir makine olduğu anlamına mı gelir?
MCT nin fiyatının üstüne fazladan 1000 1500 YTL versen cin malında sıfırına karşılaşacağın sorun en fazla bu topikte yazılan gibi olur
Bu konuyu yazdım ki yeni Makine alıcısı olanların kafası karışmasın diye

ARBETUS
25 Ağustos 2008, 09:25
Ey Ulu MCT Çiler Bir haftadır kimse ortalıkta görünmüyor hayırdır topikten mi sıkıldınız yoksa başka ufuklara mı açıldınız .
Kullandığımız Çin Malı Mondial MCT hakkında da bir çok ileri geri laf atıyorlar Mondial Çin de diğer ucuz markalar uzaylı imalatıymış gibi .
Diyeceğim o dur ki bizim maddi imkanlarımız buna el verdi biz bu markayı satın aldık seneler öncede birileri bu topiği açmış Allah razı olsun ondan birbirimize destek olmamızı sağladı .
Birbirimize destek olduğumuzu birbirimize sorunlarımızı anlattığımız sanki kullandığımız Mct kötü bir makine olduğu izlenimi doğurmuş insanlarda.
Ben mondial in sözcüsü falan değilim ama bu kadar site gezdim birbirine yardım eden hiçbir marka kullanıcısıyla karşılaşmadım.
Gönül ister ki iyisinine en mükemmel markalara binmek ama imkanlar buna elveriyorsa yapacak bir şey yok
O zaman birbirimize yardımcı olmanın birbirimize destek olmanın sorunlarımızı birbirimize anlatmanın bindiğimiz makinenin kötü bir makine olduğu anlamına mı gelir?
MCT nin fiyatının üstüne fazladan 1000 1500 YTL versen cin malında sıfırına karşılaşacağın sorun en fazla bu topikte yazılan gibi olur
Bu konuyu yazdım ki yeni Makine alıcısı olanların kafası karışmasın diye

kim ne derse desin abi. şu an 21400 km civarındayım. gidiyor meret kuruntularım dışında sorunum yok.

Sağlıcakla.

toptas.
25 Ağustos 2008, 12:40
Arkadaşlar geçen cuma günü motorumun ilk yağ değişimini yaptık serviste...
Ben biraz kuralcıyım huyum kurusun herşey dört dörtlük olsun isterim. Forumdan edindiğimiz bilgiler çerçevesinde ve ayrıca kullanma kılavuzu kitabında da belirtiğine göre bizim mct lere 1.8 lt. yağ koyacaksın diyor. Servise sordum ne kadar yağ koymamız lazım diye "abi 1.2 lt. koyacağız" dedi. Tekrar sordum emin misin diye evet dedi. ben 1.8 lt olması lazım falan deyince en son 1.5 lt de karar kıldı servis... servisten ayrıldıktan sonra müsait bir yerde hemen yağı tamamladım. Kitabında böyle yazıyor desem benden iyi mi bileceksin diyecek ısrar etmedim artık. Sizler ne kadar koyuyorsunuz arkadaşlar motoryağını ???:)

ugurapay
25 Ağustos 2008, 13:53
Çinli kardeşlerimiz motor üretmiş birde kullanma kulavuızu yazmış bence kitabı referans al benim gibi 1,8 Lt Normali Yağ cubuğundan da kontrol et.
Tamircilere gelince iki servis değiştirdim tek markaya bakmadıkları için onlarında kafası karışıyor yapılan işi de takip etmeni öneririm her cıvata her somun sıkıldığında

toptas.
25 Ağustos 2008, 16:45
Çinli kardeşlerimiz motor üretmiş birde kullanma kulavuızu yazmış bence kitabı referans al benim gibi 1,8 Lt Normali Yağ cubuğundan da kontrol et.
Tamircilere gelince iki servis değiştirdim tek markaya bakmadıkları için onlarında kafası karışıyor yapılan işi de takip etmeni öneririm her cıvata her somun sıkıldığında

Teşekkürler tertip, bence de doğrusu bu...

muratboyar
27 Ağustos 2008, 11:54
toptas kardes 2. yag degisimim oldu ikisinde de 1.750 gibi yag aldı. yag bidonu dereceli ikincinin 1/4 u kalıyor hep.

toptas.
27 Ağustos 2008, 15:56
toptas kardes 2. yag degisimim oldu ikisinde de 1.750 gibi yag aldı. yag bidonu dereceli ikincinin 1/4 u kalıyor hep.

Teşekkürler arkadaşım sağolasın..:)

kormoon
27 Ağustos 2008, 19:32
herkese selamlar ve sağlıklı sıhhatli bol kilometreler...öncelikle aralarında tartışan arkadaşlar, lütfen aramızda tartışmayalım. amaç sadece bilgi paylaşmak...tadını kaçırmayalım...

konumuza gelince; mct 250'm var ve aldığım için çok mutluyum...bu motoru almadan önce sitede baya bi kıyaslamalara baktım...öncelikle şunu bi kabullenmemiz gerekiyor... 10.000 ytl paramız olsa gidip motor alırmıyız?..peki almak istediğin tarzdaki motoru sana 3.000 ytl ye verseler durum değişir mi? evet değişir... fiyatı bu olan motorlarmız ne marka olursa olsun çin malı...bizi bekleyen bazı sorunlar var...tabi bunlar ufak tefek sorunlar..eğer çok büyük bi problem ile karşılaşılırsa bilin ki istinai bi durum vardır... hal böyle olunca durumu kabullenip rüzgarın tadını çıkarmamız gerekiyor...unutmayalım ki çinliler bu motorları yapmasalardı bugün böyle bi motora binemezdik...en azından ben kendi adıma söyleyebilirim bunu...

arkadaşlar özür dilerim bi karışıklık oldu...sayfalar karışmış..başka bi arkadaşa yazıyordum:(

TypeT
27 Ağustos 2008, 22:51
Yeni bir MCT250 sahibi olarak yorumları okuyayım dedim, ancak çok fazla problem yazılmış. MCT ile henüz fazla tecrübem olmamama rağmen (şuan 100km) daha önce titan, Storm150, ybr125, Grand Dink 150 ve Seyhan 250C kullanmış biri olarak söyleyebilirimki o kadar kötülenen "çin malı" pekte kötü çıkmadı. 2005 model 9500km'de aldığım motorda, çoğu aksaklık yaratan parça japon parçalarla değiştirildiğindende olabilir, kopan ön fren kablo tutacağı ve ön fren hidrolik göstergesinin içten sızıntı yapmasından başka bir sorunum olmadı. (Sızıntıda dışarı olmadığı için eksiltmiyor, sadece göstergede göremiyorsunuz.)

Elbet bu motoru Honda -Yamaha gibi markalarla kıyaslamak pek akıl karı olmaz, ancak verdiğiniz paranın hakkını aldığınız bir gerçek. Öncelikle önceki motorum (Seyhan 250C) aynı klasmanda bir motor olmasına rağmen sesi java'yı andırıyordu, ama MCT'nin sesi çok güzel. Seyhanın sürücü selesi biraz daha rahatsızdı. Görüntü olarakta Seyhan biraz daha kaba çizgiliydi, Mct ise daha zarif ve sportif. MCT'de çok yumuşak bir vites var ve geçişler çok rahat.

Gelelim kullanırken gözüme takılan eksi noktalara
- Kalkışta debriyajı ayarlayamazsanız (1. viteste elinizden kaçarsa) vites kutusundan kırılıyormuş gibi bir ses çıkıyor.
- Vites aralığı zaten Japon motor gibi çok yumuşak ve kısa olduğundan boşa atmaya alışmak zaman alıyor.
- Esas şikayet arka selede olsa da iki seleyide değiştirsem fena olmaz diyorum.
- Eski kullandığım Seyhan 250C'de Kanuni servisi arka kampanada tozdan titreme olmasın diye toz tahliyesini sağlayan V oluklu arka balata takmıştı aynısından MCT'ye takmak istiyordum uymadı.
- Motor düştüğünde motoru tutacak, sağlam bir sissy bar istiyordum, kalitesiz sanayi parçalarından başka bulamadım.

Parça bulamayışımın sebebi motor piyasasının yer edemediği bir ilde yaşıyor olmam (Antakya) olabilir.

Bütün bunlara rağmen motorumu seviyorum. Şu ana kadar sürdüğüm motorların en güçlüsü, en iyi ses çıkaranı ve en iyi görüneni. Motorumda ek olarak çift sis farı ve sis farları için takılan bir akü var. Resmi de yakında atacağım.

Kazasız sürüşler..
Esen kalın.

ugurapay
28 Ağustos 2008, 08:48
Typet Öncelikle hoşgeldin sende artık bizim gibi MCT kullanıcısısın hemen hemen motorun kendinden veya kullanıcısının sebep olduğu ufak tefek ama kullanıcıyı madi manevi fazla hırpalamayan bazı sorunlar olabiliyor
dikkat etiysen bu forumdaki MCT kullanıcıları sorularını ve arızaları acık yüreklilik ile dile getiriyor bu bizler için çok faydalı oluyor.
Muhakkak seninde motosiklet hakkında bilgin vardır bu forumdaki bigiler ile harmanlayarak MCT ni sorunsuz ve kazasıs sürüşler dileği ile

ARBETUS
28 Ağustos 2008, 09:29
Günaydın arkadaşlar,

21500civarındayım, major birkaç sorunum var vakitsizlikten ilgilenememkteyim :)

- sübaplardan yada manifolttan geldiğini düşündüğüm bir ses var ve hala çözemedim.

- alternatör keçesini değiştirmeme rağmen (sanırım tapadan) yağ damlatmaktayım.

- değiştirdiğim ön fardanda randıman alamamaktayım. değişik kombinasyonlar düşünmekteyim.
-arka fren balatam farenin kuyruğuna basmışım gibi ötmekte değiştirmem gerekli.
sissi barın bağlantı demiri gevşemiş. Rölantide çekirge gibis es çıkarıyor. Sıkmak için arka çamurluğu komple sökmem gerekli (ooffff of :) ) japon damlatıcam civatalara :P

Bir de geçen ay yaptığım bir hatayı şasenin kırılmasıyla ödedim. kız arkadaşımla yolda giderken takribi 50 km/s kasisi son anda farkettim ve sadece gazı kesebildim. kasisten havalandık ve çok serd bii şekilde yola konduk. O olaydan sonra motorun virajlarda dengesinde bi anormallik olmaya başlamıştı. Şase esniyor gibiydi. Ben salıncağın gevşediğini düşünüyordum ama sorunun sağ taraftan salıncağa yakın bir bölgeden kırıldığını farkettim. Hemen motoru askıya alıp tersanedeki biabimizi çağırdım ve çok sağlam bir kaynak yaptı. Cidden motor topladı kendini. Yukarıda bahsettiğim eksikleri motoru boyatırken sökeceğim için o zaman halledeceğim diye fazla üstüne düşmüyorum.Çaylak gidonu takacağım eksiğim sadece debriyaj teli kaldı. Kısmetse bu hafta onuda alacağım.

@Uğurapay, Abi sen şu amortisör uzatma aparatını yapabilirsen çok vakit kazanmış olucaz.


Sağlıcakla.

ugurapay
28 Ağustos 2008, 10:36
Günaydın arkadaşlar,

21500civarındayım, major birkaç sorunum var vakitsizlikten ilgilenememkteyim :)

- sübaplardan yada manifolttan geldiğini düşündüğüm bir ses var ve hala çözemedim.

- alternatör keçesini değiştirmeme rağmen (sanırım tapadan) yağ damlatmaktayım.

- değiştirdiğim ön fardanda randıman alamamaktayım. değişik kombinasyonlar düşünmekteyim.
-arka fren balatam farenin kuyruğuna basmışım gibi ötmekte değiştirmem gerekli.
sissi barın bağlantı demiri gevşemiş. Rölantide çekirge gibis es çıkarıyor. Sıkmak için arka çamurluğu komple sökmem gerekli (ooffff of :) ) japon damlatıcam civatalara :P

Bir de geçen ay yaptığım bir hatayı şasenin kırılmasıyla ödedim. kız arkadaşımla yolda giderken takribi 50 km/s kasisi son anda farkettim ve sadece gazı kesebildim. kasisten havalandık ve çok serd bii şekilde yola konduk. O olaydan sonra motorun virajlarda dengesinde bi anormallik olmaya başlamıştı. Şase esniyor gibiydi. Ben salıncağın gevşediğini düşünüyordum ama sorunun sağ taraftan salıncağa yakın bir bölgeden kırıldığını farkettim. Hemen motoru askıya alıp tersanedeki biabimizi çağırdım ve çok sağlam bir kaynak yaptı. Cidden motor topladı kendini. Yukarıda bahsettiğim eksikleri motoru boyatırken sökeceğim için o zaman halledeceğim diye fazla üstüne düşmüyorum.Çaylak gidonu takacağım eksiğim sadece debriyaj teli kaldı. Kısmetse bu hafta onuda alacağım.

@Uğurapay, Abi sen şu amortisör uzatma aparatını yapabilirsen çok vakit kazanmış olucaz.


Sağlıcakla.

Herzaman yardıcı olmaya hazırım yeterki cok kısada olsada bir araya gelip yapmamız gereken uzamatma olayını konuşsak daha sağlıklı olur düşüncesindeyim

kormoon
28 Ağustos 2008, 19:43
Parça bulamayışımın sebebi motor piyasasının yer edemediği bir ilde yaşıyor olmam (Antakya) olabilir.


arkadaşımdan esinlenerek söyliyim... alanyada yaşıyor olmam hem servis yetersizliği hemde aksesuar bazında eksikliklerimin olmasına neden oluyor...üstelik burası büyük şehir olmadığı için motor cenneti...buna rağmen sanırım çok fazla mct 250 kullanan olmadığı içindir bu eksikliklerimi gideremiyorum...belkide vardır ama ben bilmiyorumdur...o yüzden eğer alanya da olan veya burada tanıdığı olan veya başka yerden temin edebileceğimi bilen bi arkadaş varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim...
bu arada bugün sabah bi abim küçük bi motor ile kaza yaptı ve ayaklarını içeride tutabildiği için büyük bi faciadan kıl payı kurtuldu... onu ve kazayı görür görmez hemen bende motoruma yan koruma demirleri yaptırmalıyım dedim..hem düşerse zarar görmesin hemde bi kaza anında ayaklarımı bi nebze kurtarmış olurum... işte bu yüzden bana acil burada bu işlerle ilgilenen biri lazım...bilgi ve ilgilerinize...şimdiden teşekkür ederim...

kazasız belasız bol kilometreler!...

TypeT
30 Ağustos 2008, 18:47
Öncelikle teşekkürler uğurapay,

Dün gözüme bir nokta daha takıldı. Bir dergide test edildiğinde de okumuştum, 4'ten 5'e attığınızda atmamışsınız gibi oluyor. Dün şehirlerarası yolda denedim aynen öyle. Vitesi ben atmasam debriyajı sıkıp geri bıraktı kullanan sanacağım. Acaba daha rahat bir 5. vites eklemeyi başaran var mı? Hoş olsa da benim burada en kral tamirciye bile yaptıramam ama merak ettim :)


bu arada bugün sabah bi abim küçük bi motor ile kaza yaptı ve ayaklarını içeride tutabildiği için büyük bi faciadan kıl payı kurtuldu...
Bundan önce kullandığım scooter'larda 3 kez düştüm, 2'sinde ayakkabım yerinden çıktı ve her birinde ayağım eziliyordu, zar zor kurtarabildim. Sissy bar'lı ybr125te düşünce ise sadece üstüm toz oldu. Her ne kadar alışılmış ve bilinen scooter'ların daha güvenli olduğu olsa da ben şuan sissy barı bile olmayan MCT'mi, Storm150'den daha güvenli bulduğumu söyleyebilirim. Arka çantanın önündeki demir bile yan yatmada epey koruyor. (daha düşmedim ama aynı motoru süren kuzenim düştü ve koruduğunu söyledi) Yinede bulursam sağlam bir sissy istiyorum.



- sübaplardan yada manifolttan geldiğini düşündüğüm bir ses var ve hala çözemedim.
Pek ilgisi olmamasına rağmen benimde bir ses sorunum var, motorun devri yükseltince ön panelden ses geliyor, başka kimsede benzer sorun var mı ve nasıl çözülebilir?

Esen kalın.
Kazasız sürüşler.

kormoon
01 Eylül 2008, 14:54
yalnız bahsettiğim kaza motorun yan yatması değil...iki arabanın arasında kalması idi...o yüzden ucuz atlattı...o kazada benim mct olsaydı yani şimdiki hali ile sissy siz...çoktan geçmiş ola...

ARBETUS
01 Eylül 2008, 15:27
Öncelikle teşekkürler uğurapay,

Dün gözüme bir nokta daha takıldı. Bir dergide test edildiğinde de okumuştum, 4'ten 5'e attığınızda atmamışsınız gibi oluyor. Dün şehirlerarası yolda denedim aynen öyle. Vitesi ben atmasam debriyajı sıkıp geri bıraktı kullanan sanacağım. Acaba daha rahat bir 5. vites eklemeyi başaran var mı? Hoş olsa da benim burada en kral tamirciye bile yaptıramam ama merak ettim :)


Bundan önce kullandığım scooter'larda 3 kez düştüm, 2'sinde ayakkabım yerinden çıktı ve her birinde ayağım eziliyordu, zar zor kurtarabildim. Sissy bar'lı ybr125te düşünce ise sadece üstüm toz oldu. Her ne kadar alışılmış ve bilinen scooter'ların daha güvenli olduğu olsa da ben şuan sissy barı bile olmayan MCT'mi, Storm150'den daha güvenli bulduğumu söyleyebilirim. Arka çantanın önündeki demir bile yan yatmada epey koruyor. (daha düşmedim ama aynı motoru süren kuzenim düştü ve koruduğunu söyledi) Yinede bulursam sağlam bir sissy istiyorum.


Pek ilgisi olmamasına rağmen benimde bir ses sorunum var, motorun devri yükseltince ön panelden ses geliyor, başka kimsede benzer sorun var mı ve nasıl çözülebilir?

Esen kalın.
Kazasız sürüşler.

Sissy bar yani yolcu sırt dayama demiri motoru ve sürücüyü ne nebze korur bunu anlayamadım. sissy bardan kastınız başka birşey olabilir mi?

kormoon
01 Eylül 2008, 18:03
ben adının sissy olduğunu yeni öğrendim ama kastettiğim motorun yan korumaları...arkasıyla alakası yok...hatta dizleri de içine alan çelik görünümlü alaşım...

ARBETUS
01 Eylül 2008, 18:08
ben adının sissy olduğunu yeni öğrendim ama kastettiğim motorun yan korumaları...arkasıyla alakası yok...hatta dizleri de içine alan çelik görünümlü alaşım...

onun adı sissy bar değil dostum. biz ona koruma demiri diyoruz. engine guard olarak da geçer. sissy bar arkadaki yolcuların sırtlarını dayadığı demire verilen addır.

Sağlıcakla.

kormoon
01 Eylül 2008, 18:45
teşekkür ederim....aslında bende ön koruma demiri diye biliyorum ama biri sissy diye bahsedince cahillik olmasın herhalde bunun adı da buymuş diyerek söylemiştim....:D

TypeT
01 Eylül 2008, 19:57
:)Benim eski motorun tamircisi sissy diyorduda.. ağız alışkanlığı öyle kalmış.
Neyse bu vitesi büyütme konusunda bir arkadaşım dişlileri büyütmekle ilgili birşeyler söyledi, tabi ben bihaber olduğum için anlayamadım. Alın size bi kaç soru daha:
- Bu (dişli büyütme) yaptırılabilir mi?
- Kaça patlar?
- Riski falan var mı?
- Yaptırınca 60-70 le en az titremede gidebilir miyim?

Bunu esas sorma sebebim 120-140 basmak istemem değil, saatte 60-70le giderken motorun devrini düşürmek istemem. Hız değil düşük devir delisiyimdirde :) motorun sesi daha bi hoş çıkıyor düşük devirde...:cat:

Esen kalın.

ARBETUS
02 Eylül 2008, 09:21
:)Benim eski motorun tamircisi sissy diyorduda.. ağız alışkanlığı öyle kalmış.
Neyse bu vitesi büyütme konusunda bir arkadaşım dişlileri büyütmekle ilgili birşeyler söyledi, tabi ben bihaber olduğum için anlayamadım. Alın size bi kaç soru daha:
- Bu (dişli büyütme) yaptırılabilir mi?
- Kaça patlar?
- Riski falan var mı?
- Yaptırınca 60-70 le en az titremede gidebilir miyim?

Bunu esas sorma sebebim 120-140 basmak istemem değil, saatte 60-70le giderken motorun devrini düşürmek istemem. Hız değil düşük devir delisiyimdirde :) motorun sesi daha bi hoş çıkıyor düşük devirde...:cat:

Esen kalın.

biz bu uygulama için arka dişliyi küçülttük. şanzımana müdahale etmedik. Ama böyle bir opsiyon olsaydı ilk işim 5. vites dişlisini değiştirmek olurdu.

ugurapay
02 Eylül 2008, 10:02
Tüm Arkadaşları Ramazan Ayı Mübarek olsun .
Şanzıman Dişlileri Hakkında ise neden olmasın denilebilir .
seneler önce jawa motorda denenmiş ve başarılı olmuştu .
Kalkışta güç kaybı oldu ama son viteste diğer jawa lara göre bir vites fazla gibi performans elde edildi jawa nın titreşimi bilinir oda ortadan kalkmıştı .
Bence cıkma şanzıma şanzıman dişlisi bulunup üzerinde hesap yapmak lazım.
Yani bize lazım olan vites dişlileri ve aktarma dişlileri

ARBETUS
02 Eylül 2008, 11:52
Tüm Arkadaşları Ramazan Ayı Mübarek olsun .
Şanzıman Dişlileri Hakkında ise neden olmasın denilebilir .
seneler önce jawa motorda denenmiş ve başarılı olmuştu .
Kalkışta güç kaybı oldu ama son viteste diğer jawa lara göre bir vites fazla gibi performans elde edildi jawa nın titreşimi bilinir oda ortadan kalkmıştı .
Bence cıkma şanzıma şanzıman dişlisi bulunup üzerinde hesap yapmak lazım.
Yani bize lazım olan vites dişlileri ve aktarma dişlileri

jawalarda giriş dişlisi ile çıkış dişlisinin yeri değiştirilerek bu işlem yapılmıştı. bildiğim kadarıyla. acaba sadece 5 vitres dişlisinin giriş ve çıkışının yerlerini değiştirsek olur mu?

TypeT
02 Eylül 2008, 12:27
Teşekkürler Arbetus ve uğurapay.

-Bu 5. vites dişlisini değiştiren arkadaşlar acaba dişlinin tam bir boyutu ya da numarasını verebilir mi? Yani bir başka deyişle bunu tamirciye nasıl anlatabilirim? :)
-Yaptırırken nelere dikkat edilmeli?
-İşçilikle birlikte yaklaşık fiyat ne olur?
-Motorda bir sorun çıkma olasılığı var mı?

Esen kalın

ARBETUS
02 Eylül 2008, 12:32
Teşekkürler Arbetus ve uğurapay.

-Bu 5. vites dişlisini değiştiren arkadaşlar acaba dişlinin tam bir boyutu ya da numarasını verebilir mi? Yani bir başka deyişle bunu tamirciye nasıl anlatabilirim? :)
-Yaptırırken nelere dikkat edilmeli?
-İşçilikle birlikte yaklaşık fiyat ne olur?
-Motorda bir sorun çıkma olasılığı var mı?

Esen kalın

dostum biz 5. vites dişlisini değiştirdik demedik. değiştirilebilir mi diye sorduk. bizim değiştirdiğimiz arka zincir dişlisi. orijinal 34 dişlik dişli yerine 32, 32 yada 30 taktık. benim motorumda 32 lik dişli var sroun yaşamıyorum vites aralığı uzadı iyi oldu.

ugurapay
02 Eylül 2008, 13:04
jawalarda giriş dişlisi ile çıkış dişlisinin yeri değiştirilerek bu işlem yapılmıştı. bildiğim kadarıyla. acaba sadece 5 vitres dişlisinin giriş ve çıkışının yerlerini değiştirsek olur mu?

Yerlerini değiştirme olasılığı yok gibi göbek delikleri farklı gibi görünüyor mct yedek parça listesinde vites dişlilerinin diş sayısı verilmiş boş bir zamanda hesaplamak lazım hurda şanzıman gurubu veya 5 vites dişlisi ile karşısındaki aktarma dişlisini bulmak lazım
kimse motorunu dağıtıpta bu uygulamaya gecmeye cesaret edemez bence

TypeT
02 Eylül 2008, 14:00
dostum biz 5. vites dişlisini değiştirdik demedik. değiştirilebilir mi diye sorduk. bizim değiştirdiğimiz arka zincir dişlisi. orijinal 34 dişlik dişli yerine 32, 32 yada 30 taktık. benim motorumda 32 lik dişli var sroun yaşamıyorum vites aralığı uzadı iyi oldu.

Çok sağol Arbetus.

Yani arka zincir dişlisini 30luk taktırmak istiyorum desem anlar ve yaparlar. Peki bu işin faturası nasıl? ^_^

ARBETUS
03 Eylül 2008, 11:24
Çok sağol Arbetus.

Yani arka zincir dişlisini 30luk taktırmak istiyorum desem anlar ve yaparlar. Peki bu işin faturası nasıl? ^_^

Anlar dostum merak etme. senin ustnaı bilmiyorum ama bizim burda 35 ytl civarındaydı bu dişli.

samocan
05 Eylül 2008, 00:54
Arkadaşlar bir sorum olacak Mondial 250 MCT aldım ama henüz plaka işlemleri tamamlanmadı. Ben yeni yeni vitesli motor sürüyorum ve ilk defa bu tip bir motor sürecem,alırken dikkat etmedim ama sanırım üzerinde vites göstergesi yokmuş bende daha yeni olduğum için bilmiyorum sizce bunun bana bir dezavantajı olurmu motorun kacıncı viteste olduğunu nereden bilecem kalkışlarda nasıl anlıyacam yardımcı olursanız sevinirim.

trashthepain
05 Eylül 2008, 06:12
arkadaşlar ben bu mct yi aldıktan sonra ayak korumalıklarını kaça taktırabilirim???????????

ugurapay
05 Eylül 2008, 09:11
Arkadaşlar bir sorum olacak Mondial 250 MCT aldım ama henüz plaka işlemleri tamamlanmadı. Ben yeni yeni vitesli motor sürüyorum ve ilk defa bu tip bir motor sürecem,alırken dikkat etmedim ama sanırım üzerinde vites göstergesi yokmuş bende daha yeni olduğum için bilmiyorum sizce bunun bana bir dezavantajı olurmu motorun kacıncı viteste olduğunu nereden bilecem kalkışlarda nasıl anlıyacam yardımcı olursanız sevinirim.

Arkadaşı Öncelikle Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler dileleği ile.
1 Aşşağı Boş 2345 Yukarı
Öncelikle ranpası olmayan düz bir yol da başlamalısın motorun sesine kulağının alışması lazım vites araları fazla uzamadığı için vites değiştirme zamanlarını rahat hissede ceğinden eminim fazlada telaşa gerek yok alıştırmaların trafiğin az hatta hiç olmadığı bir alan olursa sitres yapmadan olayı kavrarsın tekrar hayırlı sürüşler.


arkadaşlar ben bu mct yi aldıktan sonra ayak korumalıklarını kaça taktırabilirim???????????

valla arkadaş 35 ile 75 YTL arası

ARBETUS
05 Eylül 2008, 09:16
Arkadaşlar bir sorum olacak Mondial 250 MCT aldım ama henüz plaka işlemleri tamamlanmadı. Ben yeni yeni vitesli motor sürüyorum ve ilk defa bu tip bir motor sürecem,alırken dikkat etmedim ama sanırım üzerinde vites göstergesi yokmuş bende daha yeni olduğum için bilmiyorum sizce bunun bana bir dezavantajı olurmu motorun kacıncı viteste olduğunu nereden bilecem kalkışlarda nasıl anlıyacam yardımcı olursanız sevinirim.

Dostum piyasadaki motorların %80 inde zaten vites göstergesi yok. zamanla alışıyorsun zaten buna.durmaya başladığında senkron olarak vites düşürmeye başlarsın en alt vites zaten 1. vitestir.


arkadaşlar ben bu mct yi aldıktan sonra ayak korumalıklarını kaça taktırabilirim???????????

Dostum buraya bakmadan gidip başka bir topic açmışsın hiç gerek yoktu. bu motoru kullanmayan bir çok kişi ile muhattap olmak zorunda kalmışsın. Bu motoru vibratör sananlar var ama öyle değil. bahsettikleri gibide 50 km de bir mola vermeni gerektirecek bir motor hiç değil. Ben 22000 kmye yaklaştım. Marmok festivaline Marmarise gittim bu motorla. İstanbul trafiğinde de kullandım. hala kullanmaktayım. bu sayfayı iyi okumanı öneririrm. Tüm soru ve sorunlarına cevap burada.

Şimdi senin soruna cevap vereleim. Orijinal koruma demirini 50 60 ytl yr bulabilirsin. Takması basit kendin takarsan işcilik de vermene gerek kalmaz. korum demirini sırf takmış olmak için takma derim ben. biraz işe yarar birşeyler tak.

Sağlıcakla.

TypeT
05 Eylül 2008, 11:32
Bundan önceki sorumun cevabı için (dişli fiyatı) Arbetus'a teşekkürler.

Arkadaşlar bir sorum olacak Mondial 250 MCT aldım ama henüz plaka işlemleri tamamlanmadı. Ben yeni yeni vitesli motor sürüyorum ve ilk defa bu tip bir motor sürecem,alırken dikkat etmedim ama sanırım üzerinde vites göstergesi yokmuş bende daha yeni olduğum için bilmiyorum sizce bunun bana bir dezavantajı olurmu motorun kacıncı viteste olduğunu nereden bilecem kalkışlarda nasıl anlıyacam yardımcı olursanız sevinirim.

Bende aynen senin gibiyim samocan, daha önce vitesli deneyimim yok denecek kadar azdı. Arkadaşların söylediklerine ek olarak 1. vitesteyken boşa atmak için kalkar gibi yapıp vitesi hafif yukarı çekiyorsun. İlk denemelerde olmayabilir ama zamanla alışıyorsun.

Vites konusundaysa motorla bir hafta kadar kullandıktan sonra motorunun dilinden anlamaya başlıyorsun :)
ANCAK!!!!
Zaten rodajda olduğun için fazla zorlamaman lazım ama yine de hatırlatayım, motora alışana kadar motorun sınırlarını zorlama, fazla yokuş çıkma.

Benim için trafikte seyrederken sorun olmuyor çünkü en yüksek hızım 40-50. Motorun düşük devrini dinlemeyi seviyorum ama 3 gün önce aynı motor, aynı model, aynı renk ve hatta hemen hemen aynı plakası olan kuzenimle bir dağ yolunda giderken yokuş yukarı ters eğimli bir U dönüşüne rastladık. Kuzenim yılların tecrübesi ve motoru iyi tanıması sonucunda son derece seri ve güzel bir açıyla virajı aldı, arkasına olan ben ise aynı açı ile daha düşük hızda virajı almak istedim ve vitesi 2deyken 1e attığımı sanırken 3teyken 2ye atmışım, motor yattı yana. köşedeki dikenler kolumu bayağı çizdi ve ayağımı motorun altından çekmeye çalışırken topuğumun üstünün derisi biraz yüzüldü. Ayrıca sağ çantada 3 tane 1.5-0.5cm civarı çizikler oldu :salut: Arka bagaj koruma demiri gerçekten hayatımı kurtardı diyebilirim. Elbette ekipmanım tam olsa hasarsız atlatırdım, ve bu ders oldu ehliyet sözlü sınavından önce ekipmanı tamamlayacağım.

Peki diyorsunuz kolun bacağın gitmiş naaptın motoru? Her gün, ayakkabı giyemediğim için terlikle aşağı inip tozunu alıyor, 5-10dk çalıştırıyor, temizliyor sevgi gösteriyorum.:cherry:

Geçtiğimiz hafta bir yakınım motosiklet aldığımı duyunca diğerlerinden çok farklı bir tepki gösterdi ve aynen şöyle dedi: "Yavaş yavaş git, motoru fazla bağırtma, gören küfretmesin, maşallah desin."
Arkadaşlar, gerçekten elimizin altındaki motoru iyi tanıyalım, gazı açtığımızda gürültüsü diğer motorlara oranla yüksek, onun için, çevreyi rahatsız etmemek, çevremizdeki motosiklet imajını kırmak ve kendi güvenliğimizi korumak için yavaş ve düşük devirde gidelim. Ekipmanımız tam olsun. İnanmayacaksınız kuzenimle yolda seyrederken aynı motor olmasına rağmen kısmen ekipmanım olduğu için (kask-eldiven), ona yol vermeyenler genelde bana yol veriyorlar. Yani deneyimli motorcu arkadaşların dediği gibi saygı görmek için saygı göster, sadece trafiktekilere değil kendine de.

Uzun olduysa kusura bakmayın. Yaradan dolayı evde oturmaktan sıkıldımda :mrgreen:

En kısa zamanda yollara dönmek dileği ile.
Kazasız sürüşler
Esen kalın

samocan
05 Eylül 2008, 20:30
yardımlarınız için sağolun arkadaşlar daha önce bir arkadaşımın crossunu sürdüm vites göstergesi olduğu için çok kolay geldi birden bu motora binince değişik geldi ama zamanla alışırız.

TypeT
06 Eylül 2008, 10:28
yardımlarınız için sağolun arkadaşlar daha önce bir arkadaşımın crossunu sürdüm vites göstergesi olduğu için çok kolay geldi birden bu motora binince değişik geldi ama zamanla alışırız.

Yakında vites göstergesi olan motor kullananlara:
"Aa! niye vites göstergesi var ki bunda sen kullanmayı bilmiyor musun?!"
diyeceksin :P
Vites göstergeli motorları küçümseme gibi algılanmasın ama gerçekten bu vites göstergesi olayı otomatik vites araba gibi geliyor bana. Ya da ehliyet kurslarındaki eğitim araçları gibi. Zaten o tip motorları kullananlarda bir süre sonra göstergeye bakmıyordur. Ama benim ya da samocan gibi yeni başlayanların motorun sesine alışması göstergesiz bir motosiklette (Bizim MaCiT gibi) daha hızlı olur gibi geliyor. Öbür türlü uzun süre işin kolayına kaçıp göstergeye bakardık :queen:

player77
07 Eylül 2008, 19:22
Selam arkadaşlar.
Motor ile gezmeye devam. Cumartesi Edirneye gidip geldik 2 kişi.Ciğerlerimizi yedik. Barış bilir.Egzost silindir bağlantı yerleri sorunluydu. Birer civata tutuyordu,iyice gevşetince Edirnede motor harley oldu.Gümbür gümbür...:)
2 kişi yaklaşık 160 kilo gidip geldik.Maksimum 120 ye çıktım.100 -110 gidip geldik. Çok rüzgar vardı. Titreşim tabiki..
Bugün usta bulup matkapla saplamaları delip yenisini koydurduk çok güzel oldu.Birde Barış hatırlarsan gazı tuhaf alması "motor boğulmuş gibi" Deponun altındaki beyinden çıktı.Gözümle görmesem inanmazdım.Adam değiştirdi tık normal çalıştı. 125 lirada bu işlere sıkışmış .Bu arada Motorun Beyni ne kadar Mondialin sitesinde göremedim.
Sanıyorum önümüzdeki hafta sonrasında sezonu kapatıyor olacağım.Önümüzdeki sene fırsat yakalarsam bir büyük motor hevesim var.
sevgiler...

ARBETUS
08 Eylül 2008, 09:29
Selam arkadaşlar.
Motor ile gezmeye devam. Cumartesi Edirneye gidip geldik 2 kişi.Ciğerlerimizi yedik. Barış bilir.Egzost silindir bağlantı yerleri sorunluydu. Birer civata tutuyordu,iyice gevşetince Edirnede motor harley oldu.Gümbür gümbür...:)
2 kişi yaklaşık 160 kilo gidip geldik.Maksimum 120 ye çıktım.100 -110 gidip geldik. Çok rüzgar vardı. Titreşim tabiki..
Bugün usta bulup matkapla saplamaları delip yenisini koydurduk çok güzel oldu.Birde Barış hatırlarsan gazı tuhaf alması "motor boğulmuş gibi" Deponun altındaki beyinden çıktı.Gözümle görmesem inanmazdım.Adam değiştirdi tık normal çalıştı. 125 lirada bu işlere sıkışmış .Bu arada Motorun Beyni ne kadar Mondialin sitesinde göremedim.
Sanıyorum önümüzdeki hafta sonrasında sezonu kapatıyor olacağım.Önümüzdeki sene fırsat yakalarsam bir büyük motor hevesim var.
sevgiler...
Dostum geçmiş olsun. Benimde manifoltta bi oturmama sorunu var sanırım. daha ela tamadım. beyin bizim tatarlarda 40-50 lira bişeydi galiba. Bizde sezon kapanmaz. Ama bende motoru büyütmek için kışı bekliyorum.

Sağlıcakla.

trashthepain
08 Eylül 2008, 09:57
arkadaşlar hemen hemen bütün cruiserlere baktım alınabilcek en iisi mct 250 olarak karar verdim sizler memnunsunuz dimi bu motordan?? zaten sadece yazın kullanıjam gezi amaçlı bişi 5 6 ilerki 5 6 sene götürür demi beni??? :rendeer: