Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
çok daha iyi olacağıda kesin çünki istediğin gibi çanta yaptırırsın.
ARBETUS
25 Mart 2007, 01:04
evet arkadaşlar 2600 olduk sağ salim. son yapılan değişiklikleri içiren fotoğrafları ekliyorum.
yapılan değişikliker ;
cam taktım.
daha önce değiştirmiş olduğum aynaları kör noktayı büyüttüğü için daha büyük bir çift ayna ile değiştirdim
http://img142.imageshack.us/img142/7629/grnt013vo7.jpg (http://imageshack.us) http://img142.imageshack.us/img142/3668/grnt014xq0.jpg (http://imageshack.us) http://img142.imageshack.us/img142/5691/grnt016of5.jpg (http://imageshack.us)
Depoya değen büyük sinyalleri aynı kesimde daha küçük bir çift sinyalle değiştirdim. üstünde Made in Japan yazıyor :P
http://img142.imageshack.us/img142/869/grnt015fs4.jpg (http://imageshack.us)
arka sinyalleri 5 santim kadar aşağı aldım
http://img142.imageshack.us/img142/2530/grnt017ri0.jpg (http://imageshack.us) http://img142.imageshack.us/img142/4884/grnt018ak1.jpg (http://imageshack.us) http://img463.imageshack.us/img463/5649/grnt020go6.jpg (http://imageshack.us)
CC barı bir vida yukarı aldım konfor biraz daha arttı bu işlem CC barı yükseltmenin 0 maliyetli hali düşüncem diplerine birer metal kaynattırıp 10 cm kadar daha yükseltmek görünmeyecek yerde olacağı için krom effect spreyle durumu kurtaracağıma inanıyorum.
http://img108.imageshack.us/img108/2307/grnt019gc3.jpg (http://imageshack.us)
şimdilik benden bu kadar arkadaşlar. e artık sezon açıldı hadi doluşun topice bakayım :)
neyse bu arada frenler çalışmıyor diyeln arkadaşlara söyleyeyim çalışıyorlar ayarlını ve oynayan parçalarının bakımı yaparsanız ön arka komplikasyonunu da iyi biliyorsanız hakikaten yola çakıyo motoru. yaklaşık 1 saat önce ben bunu denedim ve gördüm. cadde de giderken önüme bir kango fırladı. selektörüme aldırış etmeden hem de. kapıdan girmeye yarım metreden az bir mesafe kala durdum sağ sağlim. ara gaz devirli kullanım ve geçtikten sonraki flaşör işareti ile gereken mesaj araç sürücüsüne bildirildi hemen akabinde. :bounce:
yarın sahilyolu üzerinden kadıköy yapmayı planlıyorum hava durumuna göre.
yağarsa gezi yatar.
sağlıcakla
Güzel olmuş ellerine sağlık:cat:
Rüzgarlı hava koşullarında camın biraz dezavantaj olacağını düşünüyorum ama yinede güzel, yakışmış. CC barı yükseltmek hiç aklıma gelmemişti:silent: buda iyi bir fikir.Orijinal sinyaller bende de depoya dokunuyordu! bende sinyal stoperlerini biraz aksi yöne doğru eğdim! belki 2mm kadar hiç belli dahi olmuyor fakat depo teması hiç yok.
Yalnız yağmurda-çamurda kullanmayınca motosikletin keyifi çıkmaz ki:P
Selamlar
[QUOTE=ARBETUS;611022]evet arkadaşlar 2600 olduk sağ salim. son yapılan değişiklikleri içiren fotoğrafları ekliyorum.
kozmiktohum
26 Mart 2007, 17:03
ARBETUS
motorun çok güzel olmuş tebrikler
necropolis
26 Mart 2007, 17:08
Arbetus dostum ne tarafta oturuyorsun ?
ARBETUS
26 Mart 2007, 17:26
teşekkürler arkadaşlar.
Arbetus dostum ne tarafta oturuyorsun ?
dostum ben gebzede oturuyorum ama istanbul bursa dolaşırım.
arkadaşlar tüm markalar sezonu açtı hadi hareketlenin alalım macitleri mucitleri gidelim biryerlere akalım alemlere. :mrgreen:
nereye gidelim karar verelim.
sağlıcakla.
necropolis
26 Mart 2007, 17:32
dostum ben gebzede oturuyorum ama istanbul bursa dolaşırım.
Anladım, sütlüce görünce yakınsın diye düşündüm, ben de Fatih'teyim.
Foruma bakınca bu macitlerle epey haşır neşir olduğunu gördüm. Ben 15 gün önce 2005 model 1700 Km de bir macit aldım. Ehliyetim de yok tecrübem de. O yüzden açılamıyorum. Yakındaysan belki bir ara uğrarsın hem benim motora bakarsın, sohbet ederiz, tavsiyelerini alırım diye düşünmüştüm.
Selamlar,
ARBETUS
26 Mart 2007, 17:53
Anladım, sütlüce görünce yakınsın diye düşündüm, ben de Fatih'teyim.
Foruma bakınca bu macitlerle epey haşır neşir olduğunu gördüm. Ben 15 gün önce 2005 model 1700 Km de bir macit aldım. Ehliyetim de yok tecrübem de. O yüzden açılamıyorum. Yakındaysan belki bir ara uğrarsın hem benim motora bakarsın, sohbet ederiz, tavsiyelerini alırım diye düşünmüştüm.
Selamlar,
yardımcı olurum abicim çalıştığım şirket sütlücede arçelik genel müdürlükteyim ben. beklerim macitine de seve seve bakarım. sorun değil. msnim profilimde eklersen konuşuruz
saygılar :cat:
muratebesek
27 Mart 2007, 10:23
ARKADAŞLAR BENİM MACİT SATILIKTIR.. İLGİLENENLER muratebesek@hotmail.com DAN ULAŞABİLİR
ARBETUS
27 Mart 2007, 10:48
ARKADAŞLAR BENİM MACİT SATILIKTIR.. İLGİLENENLER muratebesek@hotmail.com DAN ULAŞABİLİR
niye satıyosun büyüğüne mü gönlün kaydı? :mrgreen:
muratebesek
28 Mart 2007, 10:44
niye satıyosun büyüğüne mü gönlün kaydı? :mrgreen:
:mrgreen:
Kısmet meselesi kardeşim inşallah hayırlısıysa alıcaz başka bişey..
metemen
28 Mart 2007, 16:30
tüm mct cemaatine selamlar
motti60 ve arbetüs tekno başta olmak üzere
ara ara yazılanları çızılanları okuyorum macitin sorunları hemen hemen ortaya çıktı ve birçoğunada farum sayfasında çözüm bulundu.
ancak bir gerçek varki bu makinaların ebn büyük sıkıntısı servislerdeki bakımın eksikliği ahhh işte birde o hallolsa o zaman dahada iyi olurdu.
macite yaklaşık 2 aydır binmiyorum aralardaki ufak markete gidiş gelişler hariç tabii
ben bu makineye bindiğimden dolayı asla pişman olmadım tek pişmanlığım 34 dişli olan arka dişliyi 31 dişli ile değiştirmemdi
keşke 32 dişli ile değiştirseydim
sebep mi sebep şu motorun 1 ve 2. viteslerdeki atikliği kayboldu yani uzamam gereken bir yerde maalesef motor istediğim gibi uzamıyor ama uzun yolda 100 km ile su gibi akıyor
başkada bir sorunum yok zaten çok büyük bir sorun hiç yaşamadım bir ara sargı yandı die düşündğm kü o zaman motor hiç elektrik üretmiyordu meğersem sadece kablolar çıkmış hepsi bu
hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim
ayrıca bana msn den bile selam vermeyen aykut kardeşimede teessüf ederim
ARBETUS
28 Mart 2007, 16:36
dostum seni buralarda görmek ne güzel. macitin hakkını asıl veren sensin işte kaç km olduydu? abi bu arada adımda "ü" yok abi :mrgreen:
sağlıcakla
metemen
28 Mart 2007, 16:59
sevgili barışım
YADA
A R B E T U S ' um
motor 15.000 de ama bu yaz 25.000 olucak gibi
nedense beni bu ara grup sürüşlerinden ziyade 2 yada 3 motorsikletli geziler daha çok sarmaya başladı nedendir bilmem
motorda bir sorunum oluştu komik ama oldu işte
siybarın demiri kırıldı iyimi sevgili mptti bey bana verecekti ama ortada yok gibi gibi bide bende hiç tel kırılması olmadı herkes tel kırıldı felan diyor
bunun tek sebebi çukurlar kasisler
bu tip yerlere çok sert girmekten
telli jantlar aslında yolda oluşan darbeleri normal çelik jantlardan çok daha iyi emerler akortlarının iyi yapılması performansı dahada arttırır tüğm macitçi kardeşlerime duyurulur
macit abi bi kere agresifliğe gelmez o daha çok sakin akarsu gibi yol almayı sever zorlanmaktan hoşlanmaz aşırı sürati sevmez onun tek amacı çobanıyla beraber gezinti yapmaktır
duyurulur
motoru alalı daha bir sene olmadı ama 4800km devirdim ilk motorumdu (halada ilk:D) ancak ne tel kopmasi nede baska bir sey gordum sadece debtiyaj telim cok koptu kullanici hatasi dedim ki %90 ole 2 defa on ompul patlattım biri arıkoy belgrad arasında gece uzunlarla cukura girince oldu ama digerini anlamadım ama tel kopmasi veya benzeri hiç bisey olmadıhatta uzunca bir sure akort yaptırmamıstım cok gevsemisti sag olsun 2.ve son servisim olan ismail usta fark etti ve hemen sıktı motorumda tek sorunum benzin yakısı anlamadım gitti okadar cok denedim ki yavas gittim hızlı gittim orta seviyede genelde uzun yol agirlikli her sekilde denedim ama aldıgımdan beri 300km ustune cıkamadım (yedek dahil) yolda kaldıgımda 301di motor calısmadı bile:D
sonra sag olsun mehmet beyi aradım ve 15gun once motoru servise bıraktım ve gecen hafta aldım karburator degisti ancak depoyu fullememe ragmen 165te ışık yaktı kafayı yedim :pr: sole bi full depo 350 yaptıgını goremeden askere gidersem gozum arkada kalacak:salut: he bide su aynaları beni deli ediyor en kısa zamanda degistircemyolda titriyor ve surkli ayarı bozuluyor arkanı goremiyon
ARBETUS
29 Mart 2007, 09:22
evet metin kardeşim ben de 4 motorlu grup sürüşlerinden yanayım. bu zamana kadar bende de tel kırılması olmamıştı ancak şu ana kadar 6 tane tel kırıldı bunların 2 si yolda kalan dörtü akord edilirken kırıldı. bizim oraların yolları kamyon otobüs ve enduyo motosikletlere göre yapıldığı için gidip gelmek zor oluyor. :P
öyle çukurlar varki yanına gelmeden farkedemiyorsun hal böyle oluncada küt diye giriyorsun içine sonuç kırık bir jant teli. tellerin kırılması jantın dandikliğinden değil buna adım gibi eminim çünkü bundan önce kullandığım yamaha nuovo scooter ın jantları da teldi ve ilk kasnağı yamuldu değiştirdik motoru sattığımızda öbür kasnağıda yamulmuştu.
@wolf hocam rölanti ayarını bir kontrol et istersen çünkü ben bir keresinde yüksek unutmuştum 150 km de falan ışığım yanmıştı eğer çok durkalk olan bir yolda gidiyorsan rölanti yüksekse yakış artacaktır.ben enson yaptığım uzun yolculuk 378 km idi aldığım benzine böldüğümde 11,9 ykr ediyor.
@metemen abi yapacaz dimi bir aktivasyon toplayalaım İstanbullu macitleri Bursadakiler de yola çıksın(sözüm mete ye :P ) gidelim adapazarı geyve ye alifuat a ya da siz nereyi düşünürseniz.
sağlıcakla.
ARBETUS rolantiyi dusurdum yine oyle ama bakacam bi caresine illa bu arada sehir içi sehir disi fazla farketmiyor her sekilde denedim en fazla 301km yapti bakalım hayırlısı ama inaniyorum ki benim kara oglan 370leride gorecek (insallah dua edin arkadaslar) bu 165 km olayinda yaklasık 130km sinde e5 te bilerekte bastirmadim 80km agirlikli sollamalarda 90km hızla seyir etmeme karsin oldu benim disli 34 ondan da olur diolar ama bu kadar fark etmez
valla yeni motor almakta istemiyorum en azindan askere gidene kadar bunla idare edim donuste baska bir motor alirim allahin izniyle
ARBETUS
29 Mart 2007, 18:10
kardeş ben 378 km yi gördüm 45 ytl lik benzinle bu da bir depo ediyor.
kozmiktohum
29 Mart 2007, 18:12
motorun fazla yakması zincir'de etkiliyor zincirin bol olması hem titreşimi hemde fazla yakmaya neden oluyor.
umut35
29 Mart 2007, 18:58
selamlar arkadaşlar o kadar uğraştık kanuni dedik mct dedik sonra cbf 150 dedik ama tarzımdan vazgeçemedim tekrar 250 mct ye döndüm:) 15 gün sonra alıyorum mct yi ama kader ağlarını çoktan örmüş bana:(alacağım motoru ama ankaraya getiremeyeceğim bu iki gün görüp taaaa hazirana kadar ayvalıkta bırakacağım.hasretine nasıl dayanacağım ben bilemiyorum...bu arada yaza yolu ayvalığa düşen olursa haber versin mutlaka
ft_fatalrhymer
29 Mart 2007, 19:27
slm arkadaşlar siteye daha yeni üye oldum hepinize merhaba diyorum arkadaşlar umarım benide aranıza alırsınız:) ben 17 yaşındayım bu yaz A2 ehliyet almayı düşünüyorum daha hayatımda hiç motosiklet kullanmadım Mondial MCT 250 chopper almak istiyorum görünüşü çok hoşuma gitti fiyatıda oldukça iyi siz ne dersiniz sizce başlangıç için uarmı motordan memnunmusunuz rahatmı kullanımı kolaymı daha hiç motor kullanmadım bile yardımınıza çok muhtacım bu motor vitesli motorlarda vites değiştirme olayı nasıl oluyor??debraj olayı falan varmı???yani araba kullanmak kadar zorsa hiç almam daha iyi ben bu motorla yazları tr turu gezi kamp yapmak ve tr yi dolaşmak için almak istiyorum yardımınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler:cat:
thered
29 Mart 2007, 21:12
Uzun bir aradan sonra yeniden selamlar. Benim MaCiT ile yaklaşık 4000 km'deyim. Motorun tipini ve sürüş keyfini hala seviyorum ancak şu ana kadar yaşadığım memnuniyetsizlikleri tek tek yazıyorum:
- 1 defa debriyaj teli koptu, yolda kaldım. Sağolsun Sevpa'dan İsmet usta gelip aldı motoru servise kadar 1. viteste duraklamadan götürdü. Yeri gelmişken Anadolu yakasında Kayışdağı caddesindeki Sevpa'yı servis olarak öneririm, oldukça ilgililer.
- Yaşadığım en büyük sorun yaklaşık 1000 km önce şanzumanda problem çıktı :( bazı viteslere geçmez oldu. 1 hafta 10 gün kadar serviste kaldı, garanti kapsamında bazı dişliler değiştirildi.
- Şanzumanından hala pek memnun değilim. Boşa çok zor geçiyor (gerçi bu birçok motorda var ama) ve özellikle 1. vitesten 2.ye geçmek çok zor.
- Zinciri çok sık gevşiyor ve sürekli ayarlamak gerekiyor. Ara ara yağladığım halde zincirden fazlaca ses geliyor.
- Vidaları, somunları vs. malesef çok gevşiyor ve düşüyor. Şimdiye kadar fren ayağının, vites ayağının (ki bunlar oldukça ciddi bence) kornanın ve arka selenin vidaları düştü seyir halinde. Düzenli olarak önemli vidaları (fren, vites vs.) kontrol etmek gerekiyor herhalde.
- Korna vidası düştükten sonra korna da çalışmaz oldu. Kornayı şaseye bağlayan ufacık bir parça düşmüş ve o yüzden korna çalışmaz olmuş. Aslında çok basit ve ufak bir metal parçası ama ayrıca satılmadığı için komple korna değişti sanırım 17 YTLydi fiyatı.
Bunların dışında servisle ilgili pek bir sorun yaşamadım sayılır. Yani ilgi olarak. Ancak bazen serviste çok yığılma oluyor ve motora sıra geç gelince birkaç gün fazladan serviste yatabiliyor. Parça sıkıntısı pek yaşamadım ve parça fiyatları diğer motorlara nispeten uygun gibi.
Diğer bazı problemler: gelen sesler, konforsuz artçı koltuğu, virajlarda azıcık yatınca arka tekerin kayması, arka frenin iyi tutmaması (disk fren olsaydı keşke), direksiyon kilidinin ve kontak anahtarının yerlerinin ters olması ve bu nedenle her ilk çalıştırma ve park etmede yaşanan sıkıntı..
Motora 25 YTLlik benzin aldığımda yaklaşık 225-240 km gidiyorum şehir içi (ve köprü geçişleri). Yaptığım en yüksek hız herhalde 110-115 km idi. O da sadece 1-2 dk. sürmüştür. 100ü pek geçmemek lazım. Benden bu kadar...
:rendeer: slm
Arkadaşlar konuyu taradım baktım anladım ki artık benimde macit im var :)
bir kaç ay önce aldım ama yeni yeni biniyorum kışdan dolayı..
Motor bi kaç gün yatınca ne yapsam çalışmıyor...
Bujileri söküyorum zımpara yapıyorum temizlilorum yakıyorum o zaman çalışıyor... Hemde tek basmada alıyor.. Ama bir kaç gün binmedigim zaman buji islaniyor ve yeniden temizlemek zorunda kalıyorum...
Derdime derman olacak abiler deneyimli kardeşlerden yardim istiyorum...
Selametle...
metemen
30 Mart 2007, 11:51
:rendeer: slm
Motor bi kaç gün yatınca ne yapsam çalışmıyor...
Bujileri söküyorum zımpara yapıyorum temizlilorum yakıyorum o zaman çalışıyor... Hemde tek basmada alıyor.. Ama bir kaç gün binmedigim zaman buji islaniyor ve yeniden temizlemek zorunda kalıyorum...
Derdime derman olacak abiler deneyimli kardeşlerden yardim istiyorum...
Selametle...
şimdi tahminlerimi sıralıyorum
1-motor yağının normalden fazla konulması bujilerin yağlanmasına sebep oluyor yağ miktarını kontrol et
2-buji temizlendikten sonra motor çalışıyorsa demekki sorun belli bujinin bir şekilde ateşlememe yapamaması
mct lerde bujiler genelde buhar yapmakta ve ilk etapta rahat çalışmamaktadır 15 dk sonra bu buf-har yok olmakta ve motor randuman vermeye başlamaktadır.
şimdş kardeş
sen 2 yane ngk buji al yeni zaten hep yedeğindede bulunsun bunları bi tak ve 2 gün sonra bi bak bakalım çalışıyormu çünkü kullandığın bujinin yapısı bozulmuş kurum vbçşeyler yapıyor olabilir
yok dahada düzelmediyse o zaman bujiyi temizlemeden evvel bi fotosunu çek ve bujinin üstünde neler bize bildir yağmı var kurummu yada dib kısımlarda kararma varmı
ama tahminim yağlanmadan dolayı büyük ihtimal
ARBETUS
30 Mart 2007, 13:49
@sairr dostum aramıza hoşgeldin.
çalıştırma şeklin nasıl jigleyi çekerek mi çalıştırıyorsun eğer jiglesis ise bayağı uğraşırsın akabinde de motoru boğarsın ve bu temizleme işlemini yapmak zorundasın. normalde bizde de bir kaç gün çalıştırmadığında çalışması uzun sürüyor ama jigle kullandığında motoru boğmadan çalıştırabiliyorsun.
@thered
dostum zincir gevşemesi olağan bir sorun ama çözümü basit yeni kaliteli bir zincir ile sorunu çözebiliyorsun. korna olayına gelince zaten yüksek hızda duyulmayan bir malzeme ben yerin daha küçük ve daha sesli bir korna aldım fiyatı 25 ytl viraj olayına gelince ben motorun yol tutuşundan çok memnunum açıkcası hangi hızda yatarsam yatayım temiz asfalta milim kaydırma yok. frenler çok iyi önceleri arka fren çok sağlam değildi ama sorun zincirin fazla gevşemesinden kaynaklanıyormuş motoru çok etkili durduruyorlar.
bahsettiğin kontrol olayın hertürlü motorda periyodik yapmak binicinin asıl ve önemli görevi. binmeden önce bakacaksın debriyaj telinin durumu yağ durumu fren hidrolik seviyesi gevşeyen vida var mı gibi bu rutün kontroller biniciye ait olan görevlerdir.
@ft_fatalrhymer
dostum aramıza hoşgeldin şimdiden hayırlı olsun motorun açıkcası sana motoru övmek gibi bir niyetim yok. bu en kaliteli çinli en bilmemneli şu bu falan demiicem böyle dersem bu motordan japon kalitesi 500 cc performansı beklersin. bu makina diğer ülkelerde üretilen motorlardan daha fazla ilgi göstermen gerekiyor. normal motorda rutin bakımlarda bir vidayı 3 tur döndürüp sıkman gerekiyorsa bunda 5 tur sıkacaksın zinciri 300 km de bir değilde 200 km de bir gerdirmen gerekiyor. bu motorun en büyük artısı ilk olarak akü yuasa ikinci oalrak da lastikler duro tayvan malı eğer motor mağazada çok bekleyip hamurun ömrünü bitirmemişse yol tutuşu iyi. şu anda duro lastiklerini sanıyorum cbr125 ve cbf150 dede kullanılıyor. bu makina çok hız yapmaz maksimum 110 120 ama 100 km-s sabit hızla uzunca gidebilirsin yakma olayına gelince benim makinada egzostlarda susturucular açık buna rağmen kmde 11,9 ykr yakıyor. aldığın zaman daha kaliteli bir çift buji alırsan (ngk bosch) daha iyi olur. ilk 500 bakımda ise değiştirilecek olan yağın kalitesine ve türüne dikkat edersin iyi olur castrol ün yağının litresi aşağı yukarı 20 ytl 1,6-1,8 lt arası yağ alıyor bizim motorlar. bundan sonrası da senin tercihine kalmış.
sağlıcakla.
metemen
30 Mart 2007, 15:10
BariŞ Pazar GÜnÜ Fuardayim HaberleŞelİm C.tesİden
kozmiktohum
30 Mart 2007, 15:19
Semanın kapılarının sonuna kadar açılıp rahmetin sağanak sağanak yağdığı böyle bir gecede düşen damlaların seni sırılsıklam etmesi dileğiyle kandiliniz mübarek olsun.
ft_fatalrhymer
30 Mart 2007, 15:54
@sairr dostum aramıza hoşgeldin.
çalıştırma şeklin nasıl jigleyi çekerek mi çalıştırıyorsun eğer jiglesis ise bayağı uğraşırsın akabinde de motoru boğarsın ve bu temizleme işlemini yapmak zorundasın. normalde bizde de bir kaç gün çalıştırmadığında çalışması uzun sürüyor ama jigle kullandığında motoru boğmadan çalıştırabiliyorsun.
@thered
dostum zincir gevşemesi olağan bir sorun ama çözümü basit yeni kaliteli bir zincir ile sorunu çözebiliyorsun. korna olayına gelince zaten yüksek hızda duyulmayan bir malzeme ben yerin daha küçük ve daha sesli bir korna aldım fiyatı 25 ytl viraj olayına gelince ben motorun yol tutuşundan çok memnunum açıkcası hangi hızda yatarsam yatayım temiz asfalta milim kaydırma yok. frenler çok iyi önceleri arka fren çok sağlam değildi ama sorun zincirin fazla gevşemesinden kaynaklanıyormuş motoru çok etkili durduruyorlar.
bahsettiğin kontrol olayın hertürlü motorda periyodik yapmak binicinin asıl ve önemli görevi. binmeden önce bakacaksın debriyaj telinin durumu yağ durumu fren hidrolik seviyesi gevşeyen vida var mı gibi bu rutün kontroller biniciye ait olan görevlerdir.
@ft_fatalrhymer
dostum aramıza hoşgeldin şimdiden hayırlı olsun motorun açıkcası sana motoru övmek gibi bir niyetim yok. bu en kaliteli çinli en bilmemneli şu bu falan demiicem böyle dersem bu motordan japon kalitesi 500 cc performansı beklersin. bu makina diğer ülkelerde üretilen motorlardan daha fazla ilgi göstermen gerekiyor. normal motorda rutin bakımlarda bir vidayı 3 tur döndürüp sıkman gerekiyorsa bunda 5 tur sıkacaksın zinciri 300 km de bir değilde 200 km de bir gerdirmen gerekiyor. bu motorun en büyük artısı ilk olarak akü yuasa ikinci oalrak da lastikler duro tayvan malı eğer motor mağazada çok bekleyip hamurun ömrünü bitirmemişse yol tutuşu iyi. şu anda duro lastiklerini sanıyorum cbr125 ve cbf150 dede kullanılıyor. bu makina çok hız yapmaz maksimum 110 120 ama 100 km-s sabit hızla uzunca gidebilirsin yakma olayına gelince benim makinada egzostlarda susturucular açık buna rağmen kmde 11,9 ykr yakıyor. aldığın zaman daha kaliteli bir çift buji alırsan (ngk bosch) daha iyi olur. ilk 500 bakımda ise değiştirilecek olan yağın kalitesine ve türüne dikkat edersin iyi olur castrol ün yağının litresi aşağı yukarı 20 ytl 1,6-1,8 lt arası yağ alıyor bizim motorlar. bundan sonrası da senin tercihine kalmış.
sağlıcakla.
dostum yardım için çok saol birde şu soruma yardımcı olursanız çok sevinirim:::
bu motorda vites değiştirme olayı nasıl oluyor daha önce hiç kullanmadım kaldırmak kolaymı video çekme imkanınız varsa çekip koyarmısız arkadaşlar msn den desteklerinizi bekliyorum lütfen yardım edin msn adresim:alicanaydin_59@hotmail.com
şimdi tahminlerimi sıralıyorum
şimdş kardeş
sen 2 yane ngk buji al yeni zaten hep yedeğindede bulunsun bunları bi tak ve 2 gün sonra bi bak bakalım çalışıyormu çünkü kullandığın bujinin yapısı bozulmuş kurum vbçşeyler yapıyor olabilir
ama tahminim yağlanmadan dolayı büyük ihtimal
Kardeş bujiler kurum bağlamış içine kadar heryeri simsiyah oluyor ve yağlı ıslak oluyor.... sürekli binersem sorun yok... 20-30 saat beklerse çalışmıyor...
Motoru her çalıştırdığımda cikleyi çekiyorum sonuna kadar..
Selametle
BariŞ Pazar GÜnÜ Fuardayim HaberleŞelİm C.tesİden
Sevgili Metemen
Öncelikle selam'ın için teşekkür ederim.
Mart aının başında iş seyahati sebebi ile İstanbuldaydım.Çok istememe rağmen yoğunluktan dolayı arayamadım seni.Aslında nasıl olsa motorsiklet fuarına gideceğim o zaman daha rahat görüşürüz diye de düşünmedim de değil.
Ancak iş yerimi taşıdığımdan dolayı gelemedim İstanbula.
İnşallah önümüzdeki günlerde görüşürüz.
Selamlar, sevgiler
hursoy64
31 Mart 2007, 14:56
arkadaşlar merhaba ben eksozdaki susturucuların birer tanesini çıkart tım fakat gazı kestikten sonraki patlama hiç hoşuma gitmiyor bujileri deyiştirdim acaba geçermi diye ama aynı aranızda bu sorunu gideren varmı yardımcı olabilirmisiniz ?
seko915
01 Nisan 2007, 21:17
herkese selamlar uzun süredir forumu takip ediyorum yazmak bugüne kısmetmiş. 10 aylık mct kullanıcısıyım. 4000 km yol yaptım. sanırım en uzun süre yol rekoru bende marmaris-ankara arasını 2,5 depo benzinle 11 saatte aldım. herkese kazasız sürüşler...
ft_fatalrhymer
02 Nisan 2007, 00:33
oldukça az yakmış dostum bende almayı düşünütyorum fakat nasıl kullanıldığını bilsem???:pale: video ile gösterebilecek varmı arkadaşlar
ARBETUS
02 Nisan 2007, 09:38
arkadaşlar merhaba ben eksozdaki susturucuların birer tanesini çıkart tım fakat gazı kestikten sonraki patlama hiç hoşuma gitmiyor bujileri deyiştirdim acaba geçermi diye ama aynı aranızda bu sorunu gideren varmı yardımcı olabilirmisiniz ?
bunu ben pek problem etmiyorum zaten susturucunun görevlerinden biri de o patırtıyı azaltmak söküldüğü takdirde de patırdama olacak tabi. ben şu ana kadar patırtıyı kesene rastlamadım. farklı bujileri kullandım ama sonuç aynı şu an bosch kullanmaktayım
ft_fatalrhymer dostum nerde oturuyorsun bu iş video ile olacak gibi değil sanırım bilen insan için kaldırmak vites değiştirmek çocuk oyuncağı bence ehliyet almaya bak sen motor kolay kursta sana bunları göstereceklerdir.
metemen Kanka ben bakamadım topice o yüzden görüşemedik hem c.tesi hem de pazar fuardaydım :pr: muratebesek le de görüşemedik. arkadaşlar mazur görün aşığız işte :rendeer:
sairr sorun karbüratörmüş gibi gözüküyor sağlam bir servise baktır bence
yeni sezonda herkese kazasız sürüşler.
muratebesek
02 Nisan 2007, 10:22
metemen Kanka ben bakamadım topice o yüzden görüşemedik hem c.tesi hem de pazar fuardaydım :pr: muratebesek le de görüşemedik. arkadaşlar mazur görün aşığız işte :rendeer:
Aboooo kardeşim ben fuara geldim kalabalık olaraktan ama içeri girince wallahi senide unuttum ya sen hatırlamadınmı bi arasaydın keşke :) Ben motorları (!:bounce: !) Görünce kendimi kaybettim.. motorlarda üstündekilerde son derece başarılıydı abi yaw :P
Arkadaşlar BURGMAN'cı arkadaşlarımızdan biri bu konuyu bizle paylaştı.. Bende sizlede paylaşmak istedim..
[QUOTE=EXSELANS;617969]Superevariders grubundan arkadasımız Rauf "Airport" Gerz 'in bir yazısı
Zonguldak Maden Ocakları’nın giriş kapısında “Önce tedbir, sonra tevekkül” yazar. Yani sen her türlü tedbirini alacaksın, sonra işini neye bırakıyorsan artık, şansa mı kadere mi, Allah’a mı neye inanıyorsan ona emanet edeceksin. Kafana baret giymeden galeriye iner de sonra iki taş parçasıyla komaya girersen adama salak derler.
Hayat tecrübesi bilinç demektir. Ne kadar bilinçliysen o kadar tecrübelisindir. Herkes bir gün ölür ama camdan atladığında o gün zaten gelmiş midir, yoksa o gün geldiği için mi camdan atlamışsındır?; cevabını kör kaderciler versin.
Kadere inanmak güzel bir şeydir. Hayata pozitif bakmanı sağlar.
Kadere teslim olmak aptalca bir şeydir. Yok olursun, sevdiklerin peşinden ağlar.
İçinizde paraşütle atlayan varsa bilir. Önce paraşütü katlamasını öğretirler. Sonra; ilk atlayışın dahil kendi paraşütünü kendin katlarsın. Hoca nezaret eder ilk zamanlarda ama kimse kimsenin paraşütünü katlamaz, elini bile sürmez. Kısacası başına geleceklerin sorumluluğunu alırsın.
Dünyanın en önemli şeyi “Fark etmek”tir bence. Mesela derler ki “Doğru zamanda doğru yerde olacaksın”. Tamam da arkadaş; “Doğru zamanda doğru yerde olduğunu da fark edeceksin”, yoksa neye yarar. Orta yaşın üstündekiler soğuk havada kazak almadan dışarıya çıkmaz. Bunun aslında yaşlılıkla, daha çok üşümekle ya da korkaklıkla ilgilisi yok. Adam; tecrübeleri gereği sağlıklı olmanın farkına varmış, dangalakça hasta olmanın enayiliğini kavramıştır. 45 yaşında sigaraya başlayan duydunuz mu hiç?
Benim açımdan 30 yaş bir dönüm noktası olmuştur, elimdekileri fark ettiğim. Hatta emsallerime göre erken uyandığım bile söylenebilir.
Belki hatırlarsınız; yıllar önce Atatürk Havalimanı’nda Mısır uçağı pistten çıkıp yanmıştı. Ben de gazeteci olarak oradaydım. O akşam görüntüleri TV’den izlerken fark ettim ki sol kanat yanarken ben de sağ kanadın dibinden resim çekiyorum. Şimdi olsa o fotoğrafın daha kalitesini kanada çıkmadan çekerim. Yani, işimi daha iyi ve daha çok keyifle yapıp az risk alırım.
Lafı Bağdat Caddesi’nden dolaştırdıktan sonra gelelim sadede.
Bence hayatta birkaç eylem var ki aptalları bünyesinde barındırmaz. Pilotluk, elektrikçilik ve motosiklet sürücülüğü. Bunların üçü de disiplin, bilgi ve tecrübe ister. Dünyanın en kolay şeylerinden birinin pilotluk olduğunu söylesem inanır mısınız? Emin olun motosiklet kullanmaktan kolaydır. Zor olanı disiplinli olmak ve kurallara uymaktır. E buna rağmen bir gün düşersen adına kader diyebilirsin.
200’le giderken iki aracın arasından milimetrik geçmek, kablo prize takılıyken ucuna fiş takmaya benzer. Bir gün çarpılırsın mutlaka.
Kendi paraşütünü kendin saracak, motorunun bakımını, eksiğini gediğini tamamlayacaksın. Tam korumasız motora binmek, çarşafla uçaktan atlamaya benzer.
Sürat güzel ve zevklidir. Sürati artırdıkça elindeki sahip olduklarınla mesafen de açılır. 40’la düşersen motorunu, 80’le düşersen sağlığını, 160’la düşersen muhtemelen sevdiklerini kaybedersin. Bu demek değildir ki hiç 160’la gitmeyeceğiz. Alırsın tüm önlemlerini, giyersin tam kuşamını, iyi bir sürücü olduğuna kanaat getirirsin, 100’le giderken ani duruşları-kıvırmacaları-teknikleri çalışırsın, motorunu tanırsın, bakımını yaptırırsın, otobanda yolu bomboş bulduğunda da basar gidersin. Anca o zaman düşersen belki kader diyebilirsin. Mesela ben sürat yerine ivme hızını yani torku daha çok severim.
Ha bir de hele arkanda biri varken sağ eline mukayyet olmamak, don lastiğiyle sevgiline bangee jumping yaptırmaya benzer. Kopar kardeşim.
Askeri havacılıkta iki tabir vardır;
“İyi pilot uzun yaşayandır”
“Ölüm korkanı bulur”
Bu ikisinin kesiştiği yer pilotun cesaret çizgisidir. Üzeri aptallık, altı ise ödlekliktir. Motorda da herkes çevre faktörlerini de dahil edip kendisine ait bu optimum çizgiyi bulmalı, bilmeli ve o noktada sürmeli bence. Üstü kaza, altı ise keyifsizlik getirir.
ARBETUS
02 Nisan 2007, 15:06
murat kardeşim süper bir yazı paylaşım için sağol.
metemen
02 Nisan 2007, 17:56
Sevgili Metemen
Öncelikle selam'ın için teşekkür ederim.
Mart aının başında iş seyahati sebebi ile İstanbuldaydım.Çok istememe rağmen yoğunluktan dolayı arayamadım seni.Aslında nasıl olsa motorsiklet fuarına gideceğim o zaman daha rahat görüşürüz diye de düşünmedim de değil.
Ancak iş yerimi taşıdığımdan dolayı gelemedim İstanbula.
İnşallah önümüzdeki günlerde görüşürüz.
Selamlar, sevgiler
problem değil abi gönüller bir olsun:wiinkk:
seko915
03 Nisan 2007, 09:36
motor muayene süresi gelmiş arkadaşlara küçük bir hatırlatmada bulunmak isterim. 2005 yılında çıkan kanuna göre motor muayene süreleri ilk muayene için 3 yıl, sonra her 2 yılda bir olarak değişmiştir. ben Ankara Emn. trafik şubede düzeltme yaptırdım. trafiğe çıkış tarihi 18.04.2006 muayene sürem ise 07.04.2007 de bitiyor gözüküyordu. konuyu anlattım tarihi 07.04.2009 olarak düzelttiler. muayene istasyonlarına boş yere para kaptırmayalım. herkese kazasız sürüşler
ARBETUS
03 Nisan 2007, 09:41
hehe çok şanslıyım ki benimki orijinal 2009 :P
metemen
03 Nisan 2007, 18:22
motor muayene süresi gelmiş arkadaşlara küçük bir hatırlatmada bulunmak isterim. 2005 yılında çıkan kanuna göre motor muayene süreleri ilk muayene için 3 yıl, sonra her 2 yılda bir olarak değişmiştir. ben Ankara Emn. trafik şubede düzeltme yaptırdım. trafiğe çıkış tarihi 18.04.2006 muayene sürem ise 07.04.2007 de bitiyor gözüküyordu. konuyu anlattım tarihi 07.04.2009 olarak düzelttiler. muayene istasyonlarına boş yere para kaptırmayalım. herkese kazasız sürüşler
iyi haber tam zamanında mersi
ARBETUS
04 Nisan 2007, 15:30
METİN!
Yokmu hocam bir aktivite? Yaw plan yapın bari bee. :pr: kaç zamandır tanışıyoruz birinizie de yüz yüze görüşmedik. yolda görsem tanımiicam sizi :queen: alnınızda mctsahibi da yazmıyo ki :P İş iş nereye kadar kardeşim :silent:
sağlıcakla :mrgreen:
DYAVOL
04 Nisan 2007, 17:56
İlk Öncelİkle Herkese Selamlar ArkadaŞlarr
YaklaŞik Bİr Haftadir BÜtÜn PaylaŞimlarinizi Okudum Ve Motorsİklet Hakkinda OldukÇa Şey ÖĞrendİm Bunun İÇİn Hepİnİze TeŞekkÜrler Ve Sonunda Bugun Sİzİn Yazdiklarinizinda Etkİsİyle DÜn Satin Aldim Ve Bugun Mct'me KavuŞtum Ve Hayatimda İlk Defa Motorsİklete Bİndİm YaklaŞik 2 Ssaat Boyunca SÜrdÜm Daha Önce HİÇ Motor SÜrmemİŞ Olmamla Beraber Yarim Saat İÇİnde Motoru Rahatlikla Kontrol Ettİm Tabİ İlk 15 Dk Kasi Zordu Sonra Gerİsİ Geldİ (sanirim Yillardir Araba SÜrmemİn Buyuk Yardimi Oldu) Ve GerÇekten İnanilmaz Zevklİ Ve Keyİflİydİ 1 Haftaya Kadar Kankamda Aynisindan Aliyo :)
Şİmdİ Bundan Sonrasi İÇİn Umarim Araniza Katilir Bende Fİkİr Ve GÖrÜŞlermİ Aktarmaya BaŞlarim .
Herkese Selam Saygi Ve Kazasizz Bİr SÜrÜŞ Dİleklerİmlee..
ARBETUS
04 Nisan 2007, 18:21
İlk Öncelİkle Herkese Selamlar ArkadaŞlarr
YaklaŞik Bİr Haftadir BÜtÜn PaylaŞimlarinizi Okudum Ve Motorsİklet Hakkinda OldukÇa Şey ÖĞrendİm Bunun İÇİn Hepİnİze TeŞekkÜrler Ve Sonunda Bugun Sİzİn Yazdiklarinizinda Etkİsİyle DÜn Satin Aldim Ve Bugun Mct'me KavuŞtum Ve Hayatimda İlk Defa Motorsİklete Bİndİm YaklaŞik 2 Ssaat Boyunca SÜrdÜm Daha Önce HİÇ Motor SÜrmemİŞ Olmamla Beraber Yarim Saat İÇİnde Motoru Rahatlikla Kontrol Ettİm Tabİ İlk 15 Dk Kasi Zordu Sonra Gerİsİ Geldİ (sanirim Yillardir Araba SÜrmemİn Buyuk Yardimi Oldu) Ve GerÇekten İnanilmaz Zevklİ Ve Keyİflİydİ 1 Haftaya Kadar Kankamda Aynisindan Aliyo :)
Şİmdİ Bundan Sonrasi İÇİn Umarim Araniza Katilir Bende Fİkİr Ve GÖrÜŞlermİ Aktarmaya BaŞlarim .
Herkese Selam Saygi Ve Kazasizz Bİr SÜrÜŞ Dİleklerİmlee..
kardeş aramıza hoşgeldin umarım kalıcı olursun macitin hayırlı olsun kazasız belasız kullanman dileğiyle tüm macitcilere kapımız açık. daha önce mmotor kullanmadıysan dikkatli ol arabadan farklı olarak burda kaportan gövdendir. bu yüzden kıyafetlerini eksiksiz al. sabahları ilk çalıştırmada jigleyi kullan hiç gaz verme. bir kaç dakka ısıttıktan sonra yarıya getir hareket et. yolda kapatmayı unutma. onu üzmezsen çok zevk verir sana. elin anahtar tutuyorsa arada vidalarını kontrol et bu alışkanlığı japon motorun bile olsa kaybetme hep yap çünkü bunlar senin sorumluluğundadır.
ilk 500 km de özellikle son hızını denemeye kalkma rodaj süresince kitaptaki yönergelere uymayı ihmal etme ilk 500 km den sonra mutlaka servise gir. yağını değiştirsinler. unutma ilk bakım ücretsizdir sadece yağ ve bunun gibi malzemelere para verirsin işçilik alınmaz.
sormadım ama umarım a2 ehliyetin vardır eğer yoksa en kısa zamanda kayıt ol.
bunun dışında merak ettiğin ne varsa çekinmeden buraya yazabilirsin seve seve yardımcı oluruz. kimse motorcu doğmadı hepimiz sorarak görerek yaşayarak öğrendik.
http://img59.imageshack.us/img59/9864/14xj3.jpg (http://imageshack.us)
sis farlarım yamulmuş mu ne? :silent:
sağlıcakla.:cat: :rendeer:
wolff
04 Nisan 2007, 18:41
arkadaslar benim bugun yazdıgım bır yazı silinmis nasıl oluyor bilgisi olan varmı ?
varsa neden oldugunu bana açıklaya bilirmi?
DYAVOL
04 Nisan 2007, 18:42
arbetus selamlar kardeşim ilgi öneri ve iyi dileklerin için teşekkür ederim
tavsiyelerin kesinlikle dikate alınacak ve bu konuda oldukça bilgili bilgili olduğun belli. evet ilk defa kullanıyorum yaa ehliyete 3 gün önce yazıldım yakın bi zamanda ehliyetim olucak şimdilik acemiliğimii atıncaya kadar fazla açılmamam uzaklara sanırım benim için akıllıca olur :D ozamana kadarda ehliyetim gelmiş olur zaten herşey tamamlanır şimdi sadece kaskım var yarında piyasaya çıkıp gerekli aksesuarlarımı alıcam mont, eldiven, iyi bir kask daha nelere ihtiyacım var bilmiyorum o konuda araştırma yapmadım daha aslında bu konuda önerilerini duymak güzel olur gerçekten. bu arada elim bu işlere yatkındır tamirat bakım bu konuda kendimden eminim eee herşeyde olduğu gibi sevki sevilesin!!!
sağlıcakla...
ARBETUS
05 Nisan 2007, 08:54
@DYAVOL
dostum 1. ihtiyavın korumalı bir mont artık piyasada bunu 130 ytl den başlayan fiyatlatla bulabiliyorsun. eldiven önemlidir yere ilk temas eden uzuvlardandır. fazla kalın olupta hissetme yetisini kaybettiren eldivenlerden kaçınacaksın. ince ama koruyucu bir eldiven alabilirsin. bunu da piyasadan 25 ytlden başlayan fiyatlarla bulabiliyorsun. pantolon ya da dizlik olarak ta tercih senin. 30-35 ytl ye dizlik de alabilirsin ya da 150 lira gibi fiyatlarla korumalı pantolon da bulabilirsin. kask seçimini iyi yap tavsiyem kapalı kask ama yine de tercih senin
sağlıcakla.
kkorhann34
07 Nisan 2007, 17:35
arkdaşlar bende mondıal 125 lik veya 150 lik motor arıyorum ama taksit imkanı olmalı istanbuldan olması temiz olmalı lütfen satan varsa benimle irtibata geçsin korhanozcan333@hotmail.com
tekno
08 Nisan 2007, 22:30
Sevgili Metemen , değerli arkadaşlar
Aktarma zincirini değiştiren oldu mu? Olduysa bilgileri paylaşabilirmisiniz.
Hoşçakalın
muratebesek
09 Nisan 2007, 10:17
Walla benimkinin zamanı gelmişti ve değiştirirken daha iyisini almak için tahtakaleye gittim ama ordaki gerizekalı bana honda titan zinciri verdiği için mecburen gene orjinalinden taktırdım.. Ama fırsatın olursa daha kalitelisini tak zırt pırt gevşeme derdinden kurtulursun
metemen
09 Nisan 2007, 10:42
Sevgili Metemen , değerli arkadaşlar
Aktarma zincirini değiştiren oldu mu? Olduysa bilgileri paylaşabilirmisiniz.
Hoşçakalın
ben değiştirdim
ne iyi ne kötü orta halli bir zincir taktım
malum kışın motora binmedim bu sebeplede zincir kurumuş ve deforme olmuş
eğer zincirle ilgili bir problem varsa yardımcı olalım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO