PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222

gokhansahin86
02 Mart 2007, 13:30
arkadaşlar herkese merhaba yeni giriş yaptım giriş yapmamın en buyuk nedeni sizin bu içtenliğiniz:cat: bn suanda mondialin150 scooterini kullanıorum 20.000km ve cok buyuk sorun yasamadım fakat sekıl itibariyle mct almayı düşünüyorum 3aya kadar ancak bu makına sürekli olarak kaç km.hızla gıdebılıyor çünkü bn bnım makınayla 80 90 la gıdıorum yol bıtmıo:pr: eger bu kardesınız bilgilendirirseniz cok sewinir:cherry: ha bide şu dişli olayını okudumda o ne kadar farkedıo hızda?

muratebesek
02 Mart 2007, 13:42
arkadaşlar herkese merhaba yeni giriş yaptım giriş yapmamın en buyuk nedeni sizin bu içtenliğiniz:cat: bn suanda mondialin150 scooterini kullanıorum 20.000km ve cok buyuk sorun yasamadım fakat sekıl itibariyle mct almayı düşünüyorum 3aya kadar ancak bu makına sürekli olarak kaç km.hızla gıdebılıyor çünkü bn bnım makınayla 80 90 la gıdıorum yol bıtmıo:pr: eger bu kardesınız bilgilendirirseniz cok sewinir:cherry: ha bide şu dişli olayını okudumda o ne kadar farkedıo hızda?

Walla ben 110 la rahat seyrediyorum rampalarda boğulmadan etmeden ama şimdi arka dişliyi değiştirince 120 ile rahat gidecek.. bied vitesi deiştirisem 130 düşünüyorum.. Bu arada bu haliyle asılınca 130 a çıkıo ama bi süre sonra ayakların ve Popon titreşimden uyuştuğu için yawaşlıyosun

gokhansahin86
02 Mart 2007, 13:48
ya 250 cc için 110 az değilmi biliorum hız motoru değil ama yinede az geldi bna.150lik scooter90la gıdıo 250lik 110la nasıl iş bu anlamadım:(dişli 10km mi fark edio eger oyleyse değiştimeye değer mı.sitede değiştiripte 4.viteste 125 yapan varmış şaşırdım o zaman 5e takınca 150 yapar bu makına:)bıde sen vitesi değiştirirsem 130 yapar demişsin tam olarak anlayamadım.ilgin için çok saol ;)

nie bana cvp yazan yok ya bikaç sorum oldu cvp lamadınız:salut:

wolff
02 Mart 2007, 15:02
ben yavasta kullansam 300 hızlıda kullansam 300 anlamadıgım bu :(

bu arada arkadaslar yeniyim ama en kısa zamanda aranıza katılacam bende kadıkoy acıbadem deyim bu çanakkale gezisine katılmam cok zor hem maddi imkansizlik ve motoru tamire vermem den ne zamna alıncak belli degil belki karburator aydına gidip gelebilir:)

ama koca yazı tek bi çanakkale ile gecircek degiliz ya:P illaki biseyler yaparız dimi arkadaslar hem ozamana kadar su benzin degisiklik ve boya işlerimde bitmiş olur(mat siyah boyatacam :cherry: ) maddi sorunlari da ayarlayıp bir sonraki gezilere yetişmeye calışacam

bu arada arkadaslar bu dişli olayında tamam motor hızlanıyorda ee motorun frenlerinde sorun yasamıyormusunuz durmada?? kullananlar cvp verirse sevinirim. (fren tutmadıgından ilk zamanlarda araba altına girdim de korkuyorum taktırmaya)

gokancım senin sorunun cevabıda su 1.si kilo 2. chooper modellerinde beygirden cok tork a onem verilir güçlü torka sahiptirler mesela sole dusun cbr600 f ile 600rr arasında 11 beygir oynuyor yaklasık ikiside hondanın 600luk motoru biri spor digeri superspor oluyor aralarında bide kilo farkı var 600RR daha hafif

kozmiktohum
02 Mart 2007, 16:02
Merhaba Arkadaşlar
dişli küçültenlerden biriyim yorumlarım
öncelikler bu motor hız motoru değil bu motor 140km hıza erişiyor. ben dişliyi takarken hız yapıcam diye takmadın bizim motorlarda 4.vites ile 5.vites arasında pek bi fark yoktur 90-100 arası giderken 5.viteste motor 5000rpm ile güç harcıyosa ben dişliyi ufalttığımda 4000 rpm de güç harcıyor buda hem motor fazla güç harcamamış oluyor hemde benzin daha az yakmış oluyor ben dişliyi değiştirmeden öncede motorla 130km hız hatta 135km hıza ulaştım ama bu hızda seyir ederken motor rüzgardan etkileniyor bunu sebebide bu motor hız için yapılmamıştır bu motorla en güvenilir ve en ekonomik şekilde 90-100 km hızla gidilir(ufak dişli ile) bu hızın dışında da gider gitmesine bazı zamanlar araba kamyon sollamak için hızınızı arttırdığınız zamanlar oluyor tabi ama sürekli 120km hızla gitmek hem daha fazla benzin tüketmesine neden oluyor hemde çok dikkat etmeye gerek oluyor. bu hızı aşınca daha fazla rüzgar direncine maruz kaldığımız için motoru dengede tutmak zorlaşıyor. motor choper tarzı oturma şekli dik spor motorlar gibi yatık değilsiniz rüzgarı kesiyoruz nekadar hızlı giderseniz rüzgar dengemizi bi okadar bozar.
saygılar

gokhansahin86
02 Mart 2007, 16:19
cvplar için eyvallah 120 ile gidebiliosa yeterlı bnım için zaten radarlarda otobanda 120:mrgreen: peki mct yi bna önerebilir misiniz nasıl bı motor sorun acarmı cok memnun olanda war olmayanda arada kaldım keewayle mct arasında

wolff
02 Mart 2007, 16:28
gokhan sahsi yorumum kesinlikle mct hatta sole soylim mondial çin malları arasında en iyisi keeway in servisleri bile sikayetçi alan bir iki arkadasım motor tepesinde gezmekten cok motorcu kapısında beklediler ve mondial almadıklarına pişmanlar tabi bu benim gorusum yerinde olsam mct illaki hepimizin ufak tefek sorunları oluyor mct de de keeway dede ama mct en az sorun verenlerden biri

gokhansahin86
02 Mart 2007, 16:35
bnde de zaten mondial 150 war ufak tefek sorunlar oldu ama fenadegıl 20.000de motor we sıkıstırnca duz yolda 110 yapıo :mrgreen:
senın kı kac km de.uzun yol yaptın mı hıc

kozmiktohum
02 Mart 2007, 16:48
selam
gökhansahin86
benim motor 7000km geldi kışın kar dışında yağmur çamur demeden kullandım işe giderken zaten motorumu kullanıyorum hergün ümraniye şişli yapıyorum bir kere olsun yolda bi arıza yapmadı bendeki arızaları sölim debriyaj teli kopması : bu tarz motorların genelinde olur tel zaten kopacağı zaman kendi belli ediyor 50 kuruşa aldım 5 tane kopacaığı zaman kendim değiştiriyorum. arka jant teli kopması buda teller zamanla kopuyor 3-5 adet değiştiriyorsun tanesi 1,5ytl başka bize son arızam karbüratör manifoltu delinmiş oda benim hatam motoru yıkarkern yan granajları komple sökmüştüm temizlerken kelepçesini oynatmışım zaten çifti 20ytl yarın onu değiştirecem.
çanakkaleye gitmek istiyorum o yolda sorun çıkarmazsa zaten daha bu motor sorun çıkarmaz...

gokhansahin86
02 Mart 2007, 17:01
peki bugune kdar yaptıgın en yuksek hız nedır canakkale yaptıktan sonrada mutlaka yazısalım.bnım hızı onemsemın sebebı uzun yol yapmam scooterla 90la gıdıom yol bıtmıo we ıkı kısı gıdecegım bundan sonra o acıdan bukadar soruorum hızıı

kozmiktohum
02 Mart 2007, 17:27
yaptığım en yüksek hız 135km az bi süre ama sürek 50km hiç durman 120km hızla gittim işim acele olduğu zamanlar ama dediğim gibi yakıttı fazla yakıyor ben 90-100 km hızı tercih ediyorum çoğu zamanlar

gokhansahin86
02 Mart 2007, 17:49
demek 120 ile gidilebilio guzel:cat: dişliyide degıtırsek 130 135 gıderız sanırım ne dersın:)

kozmiktohum
02 Mart 2007, 18:24
dişliyi değiştirsende değiştirmesende bu motor 130-135 gider abicim

muratebesek
03 Mart 2007, 00:05
hocam yüksek hız motoru değil ve 190 kiloluk her chopper giibi buda yüksek hızda kontolü zor bi makina.. senin 150lik motor 90 la giderken rampaya gelince köklesende 70 e düşer.. mesela köprü girişi altunizade rampasında.. ama ben 110 la çıkıyorum orayı.. aradaki fark burda.. sen dip gaz 100 le giderken biz yarım gaz gideriz.. vibrasyonu çoktur o yüzden yüksek hızla uzun süre gitmek rahatsızlık weriyor.. eski model honda gn750 ler gibi çift silindirdeki çift piston aynı anda yukarı aşağı hareket ettiği için vibrasyona neden oluyor ama torkuda aynı sebebden yüksek oluyor..

motti60
04 Mart 2007, 14:06
mct 250 ay1

Motor : Çift Silindir, 4 Zamanlı
Silindir Hacmi : 238 cm³
Silindir Çapı ve Strok : 53.5 x 53.0
Sıkıstırma Oranı : 9.2:1
Maksimum Tork : 16,2 NM / 6500
Soğutma : Hava Soğutma + Yağ Soğutma
Çalıştırma : Elden Marşlı
Ön fren : Disk
Arka fren : Disk
Yağlama Tipi : Basınç / Püskürtme
Ateşleme : Elektronik CDI
Ön Süspansiyon : Hidrolik Ön Maşa
Arka Süspansiyon : Hidrolik Amortisör
Yakıt Tankı Kapasitesi : 15 L
Ön Lastik : 3,00 – 18
Arka Lastik : 30 / 90 - 15
Ağırlık : 154 kg
Boyutlar U-G-Y mm : 2135 x 855 x 1175
Şanzıman : 5 Vites

03.03.2007 tarihi ile son hali yeni eksoz, plakalık, ufak tefek tesisat bağlantıları ve nikelaj kısımın parlatılması haricinde tamam önümüzdeki cmtsi yoldayız umarım.

Başta Ercüment Abi, Levent Abi, Efsane Usta ilhan Ustama ve tüm Aygün motor calışanlarına teşekkür ederim.Başlarının etini yememe rağman sabırla bana katlandıkları için.

http://img169.imageshack.us/img169/9065/img0065is9.jpg (http://imageshack.us)

http://img206.imageshack.us/img206/2579/img0062ty5.jpg (http://imageshack.us)

gokhansahin86
04 Mart 2007, 14:33
abi napmışsın sen buna yaw mct likten cıkmış başka makina olmuş:) ama güzel olmuş eski bmw motora bnzemiş:mrgreen: nostalji.buarada bn hyusong gv250yi gordum cok beğendim cok baba duruo.şimdi mct mi alsam onu mu karar weremedım gercı almama daha 3 ay war nedersiniz:)

motti60
04 Mart 2007, 14:57
abi napmışsın sen buna yaw mct likten cıkmış başka makina olmuş:) ama güzel olmuş eski bmw motora bnzemiş:mrgreen: nostalji.buarada bn hyusong gv250yi gordum cok beğendim cok baba duruo.şimdi mct mi alsam onu mu karar weremedım gercı almama daha 3 ay war nedersiniz:)

dostum hyosung tabi ama mct de fena diğil ama sanırım mct için yorum yapabilecek bir düzeye geldiğimden sana bir kaç sözüm olabilir,

bu alacağın ilk motorunsa maliyet açısından mct olabilir, fakat onu üzmezsen oda seni üzmez yani motor içi malzemeler tıs ban en ufak dişliden bilyeye kadar inceledim morun içini, yani kalite pek iyi değil açıkça idda eden varsa gelsin tek tek göztereyim malzemeleri ama ben bir mct kullanıcısıyım ve ilk vitesli motorum nazik kullanırım hesaplı bi motorum olsun dersen al,yok benim motor geçmişim var bu işten anlarım dersen albi 2. el veya sıfır japon yada kore malı bi motor bin uzun yıllar.benden bu kadar dostum umarım yakında kavuşursun motoruna. :)

gokhansahin86
04 Mart 2007, 15:09
eyvallah yorumların için gayet samimi olmuş:mrgreen: daha once 7yıl motor geçmişim war ama mct tipi ve fıyatı cok ii fakat hyusong kore malı diolar umarım dogrudur:silent: bırde sen uzun yol yaptınmı senınkıyle uzun yolda kaçla gidebilion

motti60
04 Mart 2007, 18:30
valla her mct gibi standart hızı vardı modifikasyondan önce ben 120 üzerine çıkmadım hem rüzgardan hemde denge menge kalmıyodu benimkinde, üstüne cıkarmıydı onuda bilmem arkadaşlar 135km yazmış daha önceki konularda ama akıl işi değil bu motorla hız aman Allah korusun!!! ama bu hali ilede farklı bir hız yapacağını sanmam dişli ile yada silindir capı ile oynamadık onlar fabrika cıkışı nasılsa öle sadece motora yağ radyatörü taktık ondanda %20-30 gibi bir soğutma performansı bekliyoruz, bide bu hali ile yüksek süratte sıkıntı olucağını düşünüyorum arka amartisörler küçüldü ve biraz sert oldu yinede kesin cevabı yola çıkınca yazarım. :)

kore menşeli Türkiye'de bildiğim hyonsun ve kimco var, birde dealim var ama bu ara scooter getiriyo sanırım dealimin 2000 li yıllarda getirdiği curuser 150 ve 125cc motorlarını görmüştüm hatta bi arkadaşda vardı bindimde ama şu an yok diğer hyosung ve kimco markalarının iyi motorları var curuser olarak hele kimcoda bi venos varki benim hastası olduğum hiç sorma :) bu sitede kullanan arkadaşlarda var daha detaylı bilgiyi onlardan ve önümüzdeki fuar sayesinde disbiritörlerinden alabilirsin.

SistemExpert
05 Mart 2007, 01:59
http://www.zongshenmotor.com/zongshen/www/en/top2/top2-1detail.jsp?cid=3685&title=2&cc=ZS250-4

Bu motor ile kıyaslanırsa ?

ARBETUS
05 Mart 2007, 09:23
arkadaşlar nedir bu hız merakı anlayabilmiş değilim. çıkın bir mct nin üstüne 90-100 yetecektir. 150 lik herhangibir scooter la karşılaştırmak pek akıl karı değil. bunun 1. sebebi scooterların hava sürtünme katsayısı bizimkilerden çok az. beygire oranla bu kadar hız yapması normal. fakat arkadaşların dediği gibi scooterla ıkınarak çıktığı ve hızının düştüğü yokuşları bununla aynı sabit hızla alabilmek mümkün. zaten bu motorun amacı hız değil torktur. yaklaşık 160 kg. kg başına düşen beygir sayısı malum. siz bir mct ile 100 km yi gördüğünüzde onun size yeteceğini garanti ediyorum 120-135 de yapabilirsiniz ama inanın bu hız bu tarz bir motorla yapılacak bir hız değil. olduğu gibi rüzgarı göğsünüze alıyorsunuz. "ben yatarım depoya" diyorsanız da bence yapmayın aynı fiyatı zealsun zs200-gs var ss tarzı cbr dan daha kaslı bir motor. hem 145 yapıyormuş ben ce onu modifiye edip ona binin.

@motti kankam nihayet bitt ha! vaay bee sevindim. bana bi foto çekmeyi çok gördün ya neyse :P

arkadaşlar 17 Mart sabahı Çanakkale'ye doğru hareket edicem. inş bir soruun yaşamam. motorum ve ben hazırız bu maratona 2100 e yaklaıştım. e kışın da bu kadar yol yapılır sanırım. cumartesi 2000 ara bakımı yapıldı yağını değiştirdim esso 10-40 yarı sentetik koyduk. camdan sonra ön sinyaller sırıtmıştı ve detoya çarpıyordu şık ve daha küçük bir modeli ile değiştirdim en kısa sürede resimelri yayınlayacağım. dişliyihala değiştirmeyi düşünmüyorum yokuşlarda iki kişi 2. viteste uzaman çok zevkli oluyor.

sağlıcakla.

motti60
05 Mart 2007, 10:43
arbetus teşekkürler dostum, şu vida işi için sana adres hemen:) ;

doğuş oto razarlama tic. a.ş.
Esenyurt/istanbul
0 212 4566 500 gsm zati var sende bi durum olursa görüşürüz yine.


http://www.zongshenmotor.com/zongshen/www/en/top2/top2-1detail.jsp?cid=3685&title=2&cc=ZS250-4

Bu motor ile kıyaslanırsa ?


bu ne?? ne ile kıyas anlayamadım normal mct ilemi, benim mct ilemi benimki ile ise kişisel yorumum tabi çok jan janlı o motor bence fazla aksesuarlar var sökülürse belki biraz bişiye benzer, arka disk ve yağ soğurması var bende yağ soğutma için radyatörü zaten zealsundan almıştım hatta aynı radyatör diyebilirim :) ama asıl mesele bu motor 150cc bizimkiler 250cc ufakbi fark ama herhalde senin için sorun olmaz:queen:

kozmiktohum
05 Mart 2007, 11:01
motti60
seni tebrik ederim. böyelsine uğraşmak sabır ister hayırlı uğurlu olsun .

arkadaşlar cumartesi servisteydim değiştirdiğim parçalar ve fiyatlarını yazıyorum belki ileride lazım oluır.

karbiratör manifoltu 2 adet :20ytl
arka fren balataları :15ytl
arka takoz takımı :10ytl
jant teli tanesi:1,25ytl
akort ayarı ve işçilik:25ytl
bilginize...

ARBETUS
05 Mart 2007, 11:32
arbetus teşekkürler dostum, şu vida işi için sana adres hemen:) ;

doğuş oto razarlama tic. a.ş.
Esenyurt/istanbul
0 212 4566 500 gsm zati var sende bi durum olursa görüşürüz yine.




b

haa şu vda tamam dostum yalnız iki tanesini kullandım ama 4 tanesi sağlam yolluyayım sana bulursam bizim servisten de yollarım kalanını.

motti60
05 Mart 2007, 11:51
haa şu vda tamam dostum yalnız iki tanesini kullandım ama 4 tanesi sağlam yolluyayım sana bulursam bizim servisten de yollarım kalanını.

oky 4 adet lazım zati bana son iki taneye sinyaller geliyodu işimi görür, ön cam işini yarasamı yapsam yoksa keewaymi kararsızım? ikiside gidiyo şu an depo değiştiğinden...

ARBETUS
05 Mart 2007, 12:27
dostum sende jinlun depo olduğu için yarasa da gider ama tercih senin onun fiyatı 35 lira gibi bişey maximum ama sl150 camı tutturabildiğine fiyat gidiyor. istanbulda iki bayiden 110 ytl fiyat almıştım ben ama arkadaşım tüm ankara dan 70 lira fiyat almış ben de oradan getirttim.

wolff
05 Mart 2007, 13:24
motti tebrikler dostum harika olmus motor cidden sabir ve ozveri isteyen bir durum ve sanirsamda bolca para 1 mondi daha alirmiydin yaptigin masrafla:)

gokhansahin86
05 Mart 2007, 14:53
ya arkadaşlar bu mct nin resim galersinin olduğu bi site war mı?modifiyeli fln.bilen warsa lütfen bana link atabilir mi?:)

ARBETUS
05 Mart 2007, 15:09
@gokhansahin86 kardeş maalesef bir galeri yapamadık ama eski sayfalara gidersen çok diil son 10 sayfa falan benim mct nin aksesuarlı halini görebilirsin zaten bu topicte custom motor motti de full aksesuar da bende yanılıyor muyum? yalanım varsa düzeltin arkadaşlar :P

hehe şımardım topice 3 aydır bu kadar kısa sürede cevap yazılmıyordu. şaşırdım herhal :)

motti60
06 Mart 2007, 09:20
günaydın millet, barış ne haber, bugün gönderebilecekmisin malzemeleri?

ARBETUS
06 Mart 2007, 09:22
kanka evde unuttum yaw olmadı evden kargolatırım ya da yarın getireyim uğra al hangisi kafana yatarsa bu arada sen motoru tek kişilik yapmıştın arka yolcu ayak peglerini birine verdin mi?

motti60
06 Mart 2007, 10:29
yok kimseye vermedimde, onları saklıyacam ne olur ne olmaz diye ayırdım.

--buarada özele bi baksanna.

ARBETUS
06 Mart 2007, 12:36
ortak 4 adet vida bugün adresine kargolanacak haberin olsun.

hatta yollandı bilgine

motti60
07 Mart 2007, 09:48
teşekkür ederim barış hangi kargo ile gönderdin bu arada dün sana ulaşacaktım amasenin tel. bende yok:silent: bulamadım bi türlü herhalde yanlışlıkla ya sildim yadakafayı yedi benim tlf sen bi cağrı at yada özelden versene teli bana:)

ARBETUS
07 Mart 2007, 10:04
teşekkür ederim barış hangi kargo ile gönderdin bu arada dün sana ulaşacaktım amasenin tel. bende yok:silent: bulamadım bi türlü herhalde yanlışlıkla ya sildim yadakafayı yedi benim tlf sen bi cağrı at yada özelden versene teli bana:)

aras ya da yurtiçi olacak tam emin değilim. şimdi çağrı atıyorum sana.

Naci63
08 Mart 2007, 16:20
Arbetus arkadaşım, resimlerden gördüğüm kadarıyla sis farlarını takmışsın. Hayırlı olsun. Ampullerin kaç watlık olduğunu ve akü vb. gibi soruna sebebiyet verip vermediğini yazarmısın. Ben de qrar'ın aldığından aldım. Ama ampulleri herbiri 55 wattlık h3 ampul. Daha düşük bir güçte ampul bulur bulmaz (h3 ampul) takacağım. Bu arada ön siperlik nasıl bir fark getirdi? sence yazın da iyi olurmu. Son olarak motti60 rumuzlu arkadaş yağ radyatörü takmış. Sen sanırım onu yakından tanıyorsun. Sonuç ve etkileri nasıl radyatörün? Bir de nasıl yaptığını (mümkünse resimlerle) açıklayabilirse memnun olurum. Selamlar.
Not: Çanakkaleye hayırlı yolculuklar dilerim. Bizim adımıza da bir fatiha okursanız memnun olurum.

ARBETUS
08 Mart 2007, 16:55
çok saol naci dostum. farların ampulleri 33w h3 ayrıca dışında parklara bağlı mor ledler var akü konusunda bir sıkıntım olmadı akü sadece yaptığım flaşör devresi yüzünden bitirdim. omzum düğmeye basmış :pr: ampulun dışı metal krom kaplama gayet sağlam bir ürün ayrıca faydalı bilgiler bölümünde takmak için yaptığımız aparatın resimli açıklamaları mevcut. oradan bakabilirsin.

yağ radyatörü olayına gelince motti60(aykut) kardeşimin motorunu yapım aşamsında yerinde gidip gördüm resimlerinden daha heybetli ve farklı olmuş. bizim mondial 250 mct lerde motor blokunun sağ alt tarafında iki tane çıkıntı var. tamir için motoru indirdiklerinde motorun buraya yağ pompaladığnı görmüşler. ve takıp denemişler %30 kadar soğutma avantajı sağlayacağını planlıyor şu anda sorunsuz çalışmakta radyatör zealsun zs-150 nin radyatörü. resim konusuna gelince 250mct lerde bu sistem mevcut sadece radyatör takılmamış. biraz torna ve yadyatör ile bu hale getirilebiliyor. resimle anlatılacak birşey yok ama senin için evde bu devirdaim çıkıntılarının fotolarını çekerim. belki senin motorda da vardır aynısı.
bu arada şirkette acil işlerim çıktı bu hafta sonu erdek'e öbür hafta da büyük bir ihtimalle de erzurumda olacağım dolayısıyla bu etkinliğe son dakika golü ile katılamayacağım artık yaza bakıcaz.

yağ radyatörü istanbulda ne kadar gerekli olur bilemiyorum ama adananın çok sıcak olduğunu bizzat yaşayarak anladım orda lazım olabilir.

umarım sorularını cevap olmuşumdur.

sağlıcakla.

Naci63
08 Mart 2007, 18:30
Teşekkürler Arbetus. Selamlar.

umut35
12 Mart 2007, 21:40
rkdaşlr merhb ben sizlere birşey danışmak istiyorum.önce kanuni tiger 250 düşünüyodum ama değerli bi motorcu abimle tanıştım geçen kendisinin hayabusası var.işin ehli tabi adam o bana 250 mct yi tavsiye etti tiger yerine.benim kursun motoruydu zaten o aldırmış kursada.yakıt tüketimi nsıl bu motorun onu merk ediyorum bilgilendirirseniz sevinirim:)

ARBETUS
13 Mart 2007, 09:30
@umut35 dostum yakıt işi göreceli şehir içinde durkalk olayı fazlasıyla olduğu için yakıt tüketimi de ginlik trafiğe göre değişiyor. ancak şehir dışında iş daha farklı oluyor. cumartesi sabah Erdek'e gütmek üzere yola çıktım,35 ytl lik benzin aldım motoru Bursa Mustafakemalpaşa da bıraktım moboru bıraktığım yerde km saati 165 i gösteriyordu. akşam geli motorumu aldım bursaya yaklaşırken 250 km civarı ışığım yandı ben de tedbir maksadı ile 10 ytl lik benzin daha aldım çok sorun yaşamadan geldim. yolun durumuna göre 90 -100 km sabit hızlarda seyrettim motorun günlük kms ayacı şu an 370 de yedek depodayım daha ne kadar gider bilemem. ama bu motoru tavsiye ederim sen onu üzmezsen o seni hiç üzmez.

umut35
13 Mart 2007, 16:40
bu motoru bence gereksiz yere kötülüyorlar.çinli olabilir ama at sahibine göre kişner derler.insan motoruna bakarsa, ona çocuğu gibi davranırsa motoruda onu satmaz.ben böyle düşünüyorum bide bi fikir danışıyosun insanlara boşver diyor başka motor tavsiye ediyor.adamın söylediği makina 20-25 bin ytl.adam ucuz bi motor hakkında fikir istiyosa imkanı ona yetiyor demektir.başkaları gidip bizim mondialle hondayı,yamaha yı kıyaslıyor.sonrada başkalarını yanlış yönlendiriyor...teşekkür ederim verdiğin samimi fikirler için sana

ARBETUS
13 Mart 2007, 17:08
ne demek kardeşim :) ben doğruları söylüyorum bu forumu baştan sona okursan benim ne kadar samimi olduğumu anlarsın. bu motor bana çok şey kazandırdı. kim ne derse desin evden izin verseler basıp giderim erzuruma bodruma üstünde olmak çok zevk veriyor. binmeyen birisinin yorumuna aldırmayacaksın. kullanıcılarına soracaksın. ben motorumu evimde saklıyorum inan her akşam en az 2 saatimi onunla geçiriyorum binmek için değil sağını solunun vidalarını sık daha başka ne yapabilirm gibi uğraşıyorum. bunlar başlangıç için yapılmış motorlar bir ömür üzerinde olmicaz elbet yeterli deneyimi kazandıktan sonra biz de hayalimizdeki motorlara geçicez.

sağlıcakla.

Only4Friends
18 Mart 2007, 19:30
bu topic e ne oldu böyle kimse konuşmuyor kaçıncı sayfalara düşmüş bu ne böyle herkes sattımı motorunu ? bende tam bunu alacaktım soğudum motordan zaten v motor değil performanstan kaybediyor

tekno
18 Mart 2007, 20:39
bu topic e ne oldu böyle kimse konuşmuyor kaçıncı sayfalara düşmüş bu ne böyle herkes sattımı motorunu ? bende tam bunu alacaktım soğudum motordan zaten v motor değil performanstan kaybediyor

Bravo V motor konusunda bayağı iyi teşhis koymuşsun .

Bizi aydınlatırmısın biraz konuyla ilgili.Mesela bizim motor V motor olurmu ? yada v Motorun artıları , eksileri nelerdir?

Sanıyorum bu konuda uzman bir arkadaşsın?

Saygılar

Only4Friends
18 Mart 2007, 20:51
yok canım öyle de uzman fln değilim daha motorum bile yok :queen: sadece alıntı işte herkes öyle diyo bende öyle anlıyorum o yüzden yani benim bi suçum yok bugün gene gittim mondial bayii ye bu v motor daha seri oluyomuş onlar diyo işte yapacağım bişey yok :) ve de sen bu motoru tavsiye edermisin alırsam başımı ağrıtırmı ? hayatında hiç motor kullanmamış biri için nasıl ? + ları - leri neler ? ilk defa motor alıp ta kullanacağım için biraz tedirginim

SERSERİ
18 Mart 2007, 21:49
Merhaba ArkadaŞlar Araniza Yenİ Katildim 250 Mct Yİ Alali 1 Sene Oluyor HİÇ Bİr Sorunla KarŞilaŞmadim Arka Çant Tellerİnİn Kopmasindan BaŞka...

ARBETUS
19 Mart 2007, 12:16
arkadaşlar selamlar v motor ile ilgili birkaç şey eklemek istiyorum v motor tork olarak cezbedici olabilir ancak hava soğutmalı modelleri için genelde arkada kalan silindirin tam soğutulamadığından dolayı göstereceği fazla performansı gösteremediği söyleniyor. ben de bir virago almayı düşünüyordum ikinci makinem olarak fakat bunu duyunca biraz duraksadım. bunun yerine yine aynı fiyatlarda olan en500 vulcan versiyonunu almayı düşünüyorum. ben bir günde 370 km yol yaptım. tek problemim zincir gevşemesi bir de sol ön sinyal lambamın patlaması idi. düzlükte 100 kmden aşağı hiç düşmedim zaten karar hız bu ters rüzgara karşı seyrettim hep ondan dolayı biraz yordu ama genel bir problemim olmadı. bu yolculuğu 45 ytl lik benzinle tamamladım. eve döndüğümde hala depmda benzin vardı birkaç km daha bu benzinle dolaştım eğer daha sabit bir hızla seyretseydim 400 kmyi bulacağımı düşünüyorum. 2600 olmak üzereyim jant teli kırılma olayı bende yeni baş gösterdi şu ana kadar 6 tel kırıldı yola çıkmadan önce 5 tanesini değiştirtip akort ettirmiştim merak ediyordum sonuç ne olacak diye fakat 370 km nin sonunda kırılan herhangi bir tel yoktu özellikle gemlik e gelmeden durup kontrol ettim ama kırık yoktu. bu hafta sonu yaptığım kontrolde bir tene telin daha kırıldığını farkettim. bu da gösteriyor ki. bu kırıkların sebebi hala köstebek yuvası gibi olan bizim mahallenin yolları. :P genel olarak sıpamdan memnunum ufak tefek değişiklikler yapıyorum motorumun üstünde + yönde katkıları oluyor. kafamda şekillendirdiğim 250 cc lik cruiser a çok az kaldı. çok iyi anlaşıyoruz. birbirimizin sınırlarını çok iyi biliyoruz. ikinci fuarda belki daha geniş deri çantalar alabilirim. bir de hala yuvarlak dikiz aynası bulamadım. ön sinyalleri küçülttüğümü söylemiştim fotolar evde ama toppicimiz ölü olduğu için hevesim kaçtı kendime sakladım modifikasyonları.


arkadaşlar bu arada takıldığım tamircide bir tane kebapçı scooter ının motorunu indirdik. hali feci zaten dış görünüşten ne ile karşılaşacağımızı biliyordum. adamlar yağına sağına soluna bakmadan kullanmışlar. motor kilitlenmiş yani yatak sarmış. piston inişli çıkışlı egzantrik mili artık elpisliğini kaybetmiş tam yuvarlak olmuş. içi kupkuru piston kolu kilitlenmiş yani en az 500 ytl lik masrafı var motorun komple değişmesi gerekiyor.

aslında çin malı motorlarının imajını karalayan sanırım birkaç şeyden birisi de bu kullanım tarzı.bu tür kullanımda honda activa da aynı sona ulaşacaktır. eğer parçaları atmamışlarsa fotoğraflayıp bir başlık altında yayınlayacağım.
düşünün bir, 20 ytllik castrol yada esso bunlar kaliteli yağlar daha ucuza da yağ bulunabilir bundan kaçarsanız sizin da motorunuzun hali bu şekilde olacak.
sonuçta ne ekerseniz onu biçersiniz.

sağlıcakla.
sağlıcakla.

taylo
19 Mart 2007, 22:31
arbetus çanta için fuarı beklemene gerek yok çanta düşünüyorsan otogarın orda çanta yapan motorcu bir arkadaş var hem istediğin çantayı yaptırırsın hemde daha sağlıklı olur fiyat konusundada yardımcı olur. kurallara uyalım uymayanları uyaralım.

çanta yapan arkadaşı motti60 ın servisi de tanıyor

ARBETUS
20 Mart 2007, 08:43
arbetus çanta için fuarı beklemene gerek yok çanta düşünüyorsan otogarın orda çanta yapan motorcu bir arkadaş var hem istediğin çantayı yaptırırsın hemde daha sağlıklı olur fiyat konusundada yardımcı olur. kurallara uyalım uymayanları uyaralım.

çanta yapan arkadaşı motti60 ın servisi de tanıyor


o zaman aykutu bir sıkıştırayım maliyet hazır çantadan daha ucuz olacağı kesin. çok sağol taylo.:rendeer:

Özer
20 Mart 2007, 09:22
Merhaba arkadaşlar,

benim MCT 12.200 km geçti ve daha önce benimde bahisettiğim gibi, Zincir uzaması, yakıtın yazılandan biraz daha fazla olması ve son olarakta arka amortisörlerimin arızalanmasının dışında, bir sorun olmadı saydıklarmı birer sorun olarak görürsek tabi.
Bu haftasonu Çanakkaleye gittik ve herşey hareika idi.

Selamlar,
Özer