PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 [211] 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222

antilop_skul
09 Eylül 2013, 23:54
mct nın cekısı cok guzel arka dıslı 30 oldugu halde hıc yokusta 2 kısı kalmadım carracal da daha guzel gorunen bır motor hıc bı farkı yok dıyebılırım hattta o daha pahalı

password48
10 Eylül 2013, 01:02
far ömrünü doldurdu içi oynamaya başlamış ışığı dağıtıyor gece sürüşü çok sıkıntılı zenon far düşünüyorum ama yasaklanmış dedi parçacı ceza yazabilir polis diyor . orjinal far alsam diyorum mct nin zaten orjinal aydınlatması zayıf sizce ne yapmalı

irya
10 Eylül 2013, 15:18
hitokiri belki ilgini ceker http://www.motosiklet.net/forum/satilik-motosiklet-ilanlari/121696-2006-mondial-mct.html#post3152191

Hitokiri
10 Eylül 2013, 17:47
antilop_skul dik yokuşlarda sürmüşsündür bi fikir verebilir misin caracal 200 cc olunca öncelikli tercihim mondial hoş caracalın temizide pek yok piyasada

fatih_AS150T1
11 Eylül 2013, 00:41
sert vites geçiş sorununu; debriyaj kolundan motora giren telin gerginliğini ayarlayarak bir nebze de olsa giderdim. aynı problemi yaşayan arkadaşlara duyurulur.
aydınlatma sorununa da değinmek istiyorum,hakikaten çok yetersiz.
aklıma gelen çözüm sis farları hem şekil olur hem yolum aydınlanır diye düşünüyorum.
ama akünün durumu ne olur bilemiyorum çabuk biterse ??? deneyen arkadaşlar ne tavsiye ederler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

caracal a binmedim bilemem ama doğru yerdesin. bizim motorların çekişi mükemmel.kesinlikle memnun kalırsın tabi en önemli mesele temiz ve sorunsuzunu bulmakta.

ben öyle bi tane buldum ve hemen aldım. şu an 5500 de. uzun yol yapamadım her gün kullanıyorum sıkıntım yok şükür.

Teo23
11 Eylül 2013, 02:39
Çekişi ve ivmelenmesi çok güzel. Sürekli zincir gevşetmesi ve o zincirin şakur şukur ötmesi dışında bir sıkıntım yok. Benzin çok zam yediği için daha çok 125 cc'yi kullanıyorum ama iyi ki almışım çok memnunum. Aydınlatma hakkaten yetersiz. Benim motorda sinyallerin etrafı led döşeli, sokak aralarında dolaşırken faydasını görüyorum. 105 kilo idim, şu an bisiklete döndüm ve 98 kiloya indim ama bu motor çok rahat iki kişi, her yokuşta taşır.

Password, dediğin gibi ben de iç lastik yapıştırayım bari. Kaliteli bir zincir ve bir tırnak büyük ön dişli aldıktan sonra bir daha bu sorunu çıkaracağını zannetmiyorum... ;)

oxygen1001
11 Eylül 2013, 06:04
arkadaşlar mct 250 de model farkı varmı acaba? örneğin almayı düşündüğüm 2005 model 7500km de bir de 2011 model 13500km de motosiklet var görüntüleri aynı fakat 2005 model olan biraz daha pahalı sizce hangisini seçmeliyim ve satın alırken nelerine dikkat etmeliyim fikir verirseniz sevinirim...

Hitokiri
12 Eylül 2013, 04:50
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler mondial de kararım kesin gibi hatta resimleri görebilirsem inş. belki irya yla bi alışverişimiz olur ama evet oxygenin dediği gibi dikkat etmemiz konular hakkında bilgi verirseniz sevinirim ne kadar araştırsakta binenin tecrübesi ddaha da farklı olur tabi

CEM.
12 Eylül 2013, 06:15
bu konulara zamanında çok deginildi fakat araştırmayıp direk hop diye konuya soruyla atlarsanız tabiki cevap bulamayabilirsiniz arkadaşlar ..

password 48 i tebrik ediyorum uzun zamandır mct topigini bırakmadı eskilerdendir :) gece gece girip sorularınızı cevaplıyım dedim hepsinin çözümü ve cevabı önceki sayfalarda belirtilmişti.

1- zincir ses sorunu ?? zincir ses sorunu mct vites geçişleri arasında olur ve vites degiştirirken lakalardan geçerken şaseye çarpar. şase dedigimi bazı arkadaşlar anlamıya bilir şase dedigimiz şey arka tekerin 2 çatal arasına tutundugu yerdir.

bu bütün mctlerde var ne kadarda zinciri gerseniz dingil mesafesinden dolayı genelde şaseye vuruyor. zincirin oldugu böleme plastik bir parça yapıştırmak yada tutturmak mantıklı örnek olarak ben plastik su borusunu ortadan 2ye kesip sıcak slikonla şaseye yapıştırmıştım fakat rengi mavi olunca ilk siyaha boyadım..

2- aydınlatma yetersiz nasıl çözebilrim ? önceki sayfalarda çok deginildi . mctnin aydınlatması yetersiz olması plastik camından dolayı kaynaklanıyor.

plastik cam ışıgın yayılmasını önlüyor ve ışıgın kırılmasına sebeb oluyor. eger cam olsaydı daha iyi aydınlatıcaktı.

zamanında eskilerden Beycivan abimiz vardı o önermişti traktör aydınlatma farını. aynı mctnin aynı farı sadece aydınlatası 2 kat daha fazla.

3- şu model sorusu artık beni halal şaşırtan olay. 2011 model mct yok 2012de yok 2007de yok.

bunu yazan ve satan 2011 model diye mct sahibinin bilgisizligidir.

mctler 2005 - 2006 olarak piyasaya sürüldüler daha sonra kesinlikle 2007 model olarak piyasaya çıkmadı.

fakat arkadaşlar 2011 demesinin sebebi motorun 2011 de trafik çıkışlı olmasıdır.

motorun model yılıyla trafik çıkışş yılı birbirinden farklı şeylerdir fakat insanlar karıştırıyor işte...

MCT 3 renk olarak piyasaya cıktı gri kırmızı siyah.. en çok satılan rengi gri siyah oldu.

kırmızı genelde ellerinde kaldı zaten en düşük kmli ve en temizler genelde kırmızı renklidir çünkü onlar en geç satılanlardı..

pasword48 dostum senin far oynama mevzusuna gelirsek gri olan farın çerçevesi ile camını tutan bir yapıştırıcı madde var.

farı sökersen daha iyi görüceksin .

---------- Post added at 05:15 ---------- Previous post was at 05:05 ----------


Değerli arkadaşlar genelde son günlerde anlaşılan herkesin başı bu vites geçişleriyle dertte. Şimdi size kısaca bu vites konusunda bir kaç şey yazmak istiyorum. Debriyaj dediğimiz unsur motorun piston gücünün krank koluna iletilen kısmının farklı devirlerde farklı hızlara ulaştırılması için vites başına tek baskı ve ara saçtan oluşan ekipmanıdır diyebiliriz. yani motor 4 vites bir cup motorda 4 debriyaj plakası ve 3 ara saç vardır demektir bizim motorumuz 5 vitestir ancak hiç bir ustanın işin gelmediğinden 6 set takmayı denemez. Neden* daha sık arıza daha çok para .. fabrikası ise işin standardını kullanır hep. ben senelerden beri motorum da 5 vites olmasına rağmen 6 plaka kullandım ve en ufak sorun yaşamadım.. şimdi siz gidin motorcuya anlatın size aynen şunu der. bu motorda o kadar debriyaj plakası takılcak yer mi var. aynen cümle budur. eğer bunu yapamıyorsa son plakanın üzerine kalınlığı bir plaka kadar olan 3 adet sıkma pulu kullanın aynı etkiyi yapacaktır. Ve daima ara saçlarınızı yeni taktırın genelde boş vitese geçişin sorunu buradan olur o saç çok harcandığı için çabuk aşınır. ybr 125 ile aynı debriyaj malzemesini kullanan bir motor olarak mct 250 ve ramzey 250 de daha sıkı ve rahat geçen bir debriyaj olduğunu ben bizzat kullandım ve gördüm. debriyaj ayarı motoru hararete kaldırdıktan sonra veya motor sıcakken yapılmalıdır sebebi ısınan yağ incelir ve kış aylarında ayrıca ayar yapmanıza gerek kalmaz.Yağ konusu geçmişken arkadaşlar ustaların ve motorcuların bir numaralı tuzağı yağdır. asla sentetik ve full sentetik yağları alıp koydurmayın. Bu gibi ve benzeri yağ gruplarının fizibilitesi maalesef bizim motorlarımıza uymuyor ben hep buradan senelerce yazdım ama dinletemedim şimdi abi keşke koymasaydım şakur şukur ses geliyor 4 ayda eksantrik zinciri belimdeki kemere döndü diyorlar ama denemediğim bir şeyi de buradan bu güne dek yazmadım. Viteslerin boşa geçişi sıfır alsanız bile bu iki motor grubunda maalesef mevcut. Çözümü de tek. Baskı plakalarını 1 enduro tarzı olarak dizdirin ikincisi ara saçlarınızı debriyaj aşınmasını beklemeden senede bir değiştirin ve en önemlisi debriyaj kol ayarını düzgün yaptırın. Bu ayar motorun sıcakken yapılmalıdır.Dileyen arkadaşlar ybr 125 balatası taksınlar. şimdilik bu kadar görüşmek üzere. Cem kardeşim seni de selamlıyorum özlemişim forumu inşallah yine burda görüşürüz.

bu arada beycivan abi selam ettigini görmemişim bende gece gece yazayım derken denk geldim.

beycivan abi bu forumda tanıdıgım en iyi insanlardan biridir. herkesin yardımına koşmuş ve sorularını teker teker cevaplamıştır tıpkı zamanında yaptıgı gibi :)

mct'den 1 gram anlamazken onun sayesinde birçok şeyi ögrendim.

kendisine ben sonsuz teşekkür ediyorum en kısa zamanda tanışmak dilegiyle abi balıkkesire gelecegim birgün :)

irya
12 Eylül 2013, 15:27
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003936874705&sk=photos&collection_token=100003936874705%3A2305272732%3A69&set=a.295424373932123.1073741826.100003936874705&type=3

FatihC
14 Eylül 2013, 11:08
arkadaşlar an itibarı ile 2012 trafiğe çıkışlı 2006 model bir mct almış bulunmaktayım bu 3. mct oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

27T, 28T, 29T arka dişli satın alabileceğimiz bir yer varmıdır arkadaşlar.

hunterakon
14 Eylül 2013, 21:07
merhabalar aranıza yeni katıldım. mct 250 mi aldım http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-2010-trafige-cikisli-2700-km-muayenesi-yeni-kirmizi-doktor-136975302/detay/
fiyat 2450 ye anlaştık motor çok temiz gerçekten bir eksiği yok gözüküyor.bir sürüş yaptım 2 şey dikkatimi çekti gidonun sağ el kısmı sol ele göre biraz aşağıda yamuk duruyor hissi var.(bence düzeltilir) boyum 1,88 kilo 125kg :) fren ve vites kolu ayağıma çok yakın onları biraz ileri alma durumu olurmu ? yada koltuğu geri alcam :) bide dikkat etmem gereken bir şey varmı bende daha önce 67 bmw r50 vardı herşeyini biliyorum ama bunlar çin malı farklı :) tavsiyelerini bekliyorum. sadece hafta sonları ankara caddelerinde gezmeye aldım :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------

kardeş benim boy 1,88 kilo 125 motora binince tam oluyorum ( diğer çin motorlarınada bindim onda at bilmemnesine sinek konmuş gibi duruyordu) bu biraz daha heybetli yakıt deposundan dolayı sanırım ama tek sıkıntı arka fren e ayağın zor gidiyor :D biraz boydan sıkıntı ama sorun değil onu ayarlayabilirim sanırım daha yeni aldım motoru yavaş yavaş çözcem


birde lastik havaları kaç psa olcak motor uzun süredir hız bile yapmamış:)

tabuzbreaker
14 Eylül 2013, 21:53
Ön 26, arka 40 olmalı.

yldrm.
15 Eylül 2013, 03:10
Meraba arkadaslar. Iki hafta once bende bu mct den aldim. Ufak bir sorunu var ben cozemedim.sizden yardim istoyorum.
Motoru ilk calistirirken gayet guzel clisiyor.yaklasik 10 km filan gezdikten sonra vitesi bosa alinca motor duruyor ve soguyana kadar calistiramiyorum
Yaklasik 2 saat sonra motor soguyunca cok kolay calisiyor. Ve tekrar isininca gene aynisini ypiyor.
Neden boyle yapiyor olabilir sizce.?

baran187
15 Eylül 2013, 22:00
arkadaşlar fikirlerinizi istiyorum
[img=http://s16.postimg.org/yburoqg5d/1291355_10201137604896539_392190259_o.jpg] (http://postimg.org/image/yburoqg5d/)
motorun son hali bu sayılır
mat asker yeşili ve mat siyah karışımı bişeyler yaptım.henüz ayrıntılar yapılmadı.
yapmak istediğim egsozdan daha fazla ses almak ve ön süspansiyonları düşürmek,yere daha yakın olacak ve gidonu düz boruyla değiştirmeyi düşünüyorum,hafif V olabilir.
far yetersiz ? bu konuda başarılı sonuç alan varmı ?
çanta regal raptor çantasıymış.para bulunca değiştirecem.egsoza değe değe delik oluşmuş altında .
egsozlar siyaha boyanacak işlemlerden sonra.
en önemlisi jant ebatını düşürüp lastik yanaklarını genişletmeyi düşünüyorum ?12-13 tel jant sorun çıkarırmı yada lastik bulunurmu ?
arka çamurluklu gündüz fotograf çekip koyarım.

hunterakon
16 Eylül 2013, 12:46
arkadaşlar yeni aldığım motorumla ilk deneyimimi aktarıyorum; çok keyifli tek marşta çalıştı soğuk olmasına rağmen . depomu fulledim 50 tl ile:) çıktım yola 15 km yol yaptım sabit 60-70 km hızlarda sıkıntı yok 80 -90 a düz yolda çıkıyım dedim korktum rüzgar çoktu :) 125 kiloyum ama çok seri atak bir gidişi var :) temizliğini yapıp yollara koyulma vakti geliyor:D

password48
16 Eylül 2013, 15:36
slm Cem kardeş dediğin gibi eskilerdeniz biz :) sen sattın mı mct yi duruyor mu? bu farı da değiştirecem cam olanından bakayım hele ben zenon konusunda ne düşünüyorsun sağlıklı mı sence

FatihC
16 Eylül 2013, 15:38
mf traktör camlarına baktım bugün uymaz gibi geldi bana akşam farı sökük sanayiye öyle gideceğim.

MT MESUT
16 Eylül 2013, 19:58
merhabalar arkadaşlar. dün 325 km lik bir yola çıktım. yolun yarısında mola verdiğimizde benzin atık borusundan çok benzin aktığını gördüm ve motoru her durdurğumda devam etti en son gece motoru garajına çektimde depodaki tüm benzini akıtmış.. neden olabilir?

FatihC
18 Eylül 2013, 10:59
arkadaşlar seyir halinde iken debriyajı çekince ses geliyor debriyaj balatasını değiştireceğim japon motorlarından mctye uyumlu debriyaj balatası olan varmı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------

ybr 125'in debriyaj balatası uyumlu imiş öğrenmiş olduk 28t dişlide lazım nasıl bulabilirim acaba?

hunterakon
18 Eylül 2013, 20:44
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------


merhabalar arkadaşlar. dün 325 km lik bir yola çıktım. yolun yarısında mola verdiğimizde benzin atık borusundan çok benzin aktığını gördüm ve motoru her durdurğumda devam etti en son gece motoru garajına çektimde depodaki tüm benzini akıtmış.. neden olabilir?

fazla bir bilgim yok ama sana şöyle diyim motor çalışmaz iken benzin musluğunu kapatıyormusun? kapatıyorsan o benzin musluğu bende niye yok ben kapatamıyorum:D
kapatmıyorsan nasıl kapatacağını ögreten birisini çıkarsa bende ögrenmek isterim:)
çünkü kontak kapalı dahil olsa musluk açık ise karbüratöre gideceğini duydum akıtıyor olabilir.

Aliçooo
18 Eylül 2013, 22:47
Değerli arkadaşlar genelde son günlerde anlaşılan herkesin başı bu vites geçişleriyle dertte. Şimdi size kısaca bu vites konusunda bir kaç şey yazmak istiyorum. Debriyaj dediğimiz unsur motorun piston gücünün krank koluna iletilen kısmının farklı devirlerde farklı hızlara ulaştırılması için vites başına tek baskı ve ara saçtan oluşan ekipmanıdır diyebiliriz. yani motor 4 vites bir cup motorda 4 debriyaj plakası ve 3 ara saç vardır demektir bizim motorumuz 5 vitestir ancak hiç bir ustanın işin gelmediğinden 6 set takmayı denemez. Neden* daha sık arıza daha çok para .. fabrikası ise işin standardını kullanır hep. ben senelerden beri motorum da 5 vites olmasına rağmen 6 plaka kullandım ve en ufak sorun yaşamadım.. şimdi siz gidin motorcuya anlatın size aynen şunu der. bu motorda o kadar debriyaj plakası takılcak yer mi var. aynen cümle budur. eğer bunu yapamıyorsa son plakanın üzerine kalınlığı bir plaka kadar olan 3 adet sıkma pulu kullanın aynı etkiyi yapacaktır. Ve daima ara saçlarınızı yeni taktırın genelde boş vitese geçişin sorunu buradan olur o saç çok harcandığı için çabuk aşınır. ybr 125 ile aynı debriyaj malzemesini kullanan bir motor olarak mct 250 ve ramzey 250 de daha sıkı ve rahat geçen bir debriyaj olduğunu ben bizzat kullandım ve gördüm. debriyaj ayarı motoru hararete kaldırdıktan sonra veya motor sıcakken yapılmalıdır sebebi ısınan yağ incelir ve kış aylarında ayrıca ayar yapmanıza gerek kalmaz.Yağ konusu geçmişken arkadaşlar ustaların ve motorcuların bir numaralı tuzağı yağdır. asla sentetik ve full sentetik yağları alıp koydurmayın. Bu gibi ve benzeri yağ gruplarının fizibilitesi maalesef bizim motorlarımıza uymuyor ben hep buradan senelerce yazdım ama dinletemedim şimdi abi keşke koymasaydım şakur şukur ses geliyor 4 ayda eksantrik zinciri belimdeki kemere döndü diyorlar ama denemediğim bir şeyi de buradan bu güne dek yazmadım. Viteslerin boşa geçişi sıfır alsanız bile bu iki motor grubunda maalesef mevcut. Çözümü de tek. Baskı plakalarını 1 enduro tarzı olarak dizdirin ikincisi ara saçlarınızı debriyaj aşınmasını beklemeden senede bir değiştirin ve en önemlisi debriyaj kol ayarını düzgün yaptırın. Bu ayar motorun sıcakken yapılmalıdır.Dileyen arkadaşlar ybr 125 balatası taksınlar. şimdilik bu kadar görüşmek üzere. Cem kardeşim seni de selamlıyorum özlemişim forumu inşallah yine burda görüşürüz.

Beycivan abi hoşgeldinn :D:D

CEM.
18 Eylül 2013, 22:56
slm Cem kardeş dediğin gibi eskilerdeniz biz :) sen sattın mı mct yi duruyor mu? bu farı da değiştirecem cam olanından bakayım hele ben zenon konusunda ne düşünüyorsun sağlıklı mı sence

dostum ben sattım mctmi ama halada çok severim mctyi o paraya alınabilecek en güzel ve en gösterişli motor bence..

zenon şimdi kaliteli ve dandik olarak ayrılır ama mctnin elektirik tesisati dandik oldugundan çok sorun yaşayabilirsin zaten normalde bile elektirik tesisatı kolay kolay sorunlar verebiliyor .

bence zenon işine girme beycivan abinin önerdigi fardan almanı tavsiye ederim :)

FatihC= merhabalar bahsettgim far traktör farının hangi modeli oldugunu hatırlayamıyorum şimdi fakat beycivan abi eski sayfalarda paylaşmıştı aratırsanız yada kendisi girdiginde tekrar linkler size.

o uyar diyorsa uyar merak etmeyin :)

FatihC
19 Eylül 2013, 02:23
teşekkürler bakıyorum hemen

hunterakon
19 Eylül 2013, 20:30
arkadaşlar mct250 me far ampülü alıcam orjinal ampülü var üstünde bunu nasıl isteyeceğiz h4 mü h7 mi nedir bunun kodu bide beyaz bulabilirmiyiz?

antilop_skul
19 Eylül 2013, 22:52
CEM. arkadas demissinki 2005-2006 model mct var sadece demıssın hadı dıyeım oyle trafık terscıl buro neden benım motorumun model yılı 2010 yazmıs =) bızım araba 2006 model 2005 ın 12. ayında aldık model yılı 2006 trafık cıkısı 2005 yazıyor mesela

CEM.
20 Eylül 2013, 04:05
CEM. arkadas demissinki 2005-2006 model mct var sadece demıssın hadı dıyeım oyle trafık terscıl buro neden benım motorumun model yılı 2010 yazmıs =) bızım araba 2006 model 2005 ın 12. ayında aldık model yılı 2006 trafık cıkısı 2005 yazıyor mesela

şimdi ilk arabanızın modeli hakkında cevabı verelim.

Uygunluk Belgesi Tarihi Model Yılı
1 Ağustos 2010 tarihinden önce 2010
1 Ağustos 2010 tarihi ve sonrası 2011

Burda diyorki eger 2006 model bir aracı 1 agustostan sonra alırsanız 2006 olarak geçecegini belirtiyor bunun sebebi aracın gemiye yüklenmesi türkiyeye ulaşma süreci olarak görülüyor.

eger 1 agustostan evel aracı sipariş verseydiniz aracınız 2006 model olmasına ragmen 2005 model olarak gözükebilirdi bununla ilgili bir sürü şikayet ve yorumlar mevcut .

ayrıca aldıgınız araba bir çin firması degil köklü bir firma.

mondial mct yi lütfen kimse mondial olarak düşünmesin. bu motorlar çinde üretiliyor mondial kuruluşu ileri gelenleri çine gidip anlaşıp mctyi türkiyeye pazarına sürmeyi hedefliyorlar. yani çinde üretilip türkiyeye geliyor.

en fazla çinde üretilip türkiyede montajlanıyordur.

şimdi sorunuza gelicek olursa.

1- motor gümrükten türkiyeye girdigi tarihte model yılı yazılır.

2- fatura kesim tarihinde model yılı yazılır.

bu 2sinden birini kullanıyor trafik tescil .

benim aslında kastetmek istedigm şey 2005 mct ile 2010 mctnin aynı olması 2010da enjeksiyon ve immobilizer varda bizmi bilmiyoruz. :)

burda tek yanıldıgım nokta şu olabilir 2005 2006dan kalma mctler piyasada varken bazı bayiler tekrardan istek üzerine sipariş geçip mcte getirebildilermi ?

eger bu şekilde geldiyse 2 ihtimal var. ya çindeki fabrika yeniden mct üretti sipariş üzerine. yada çinde bekleyen 2006dan beri sıfır şekildeki mctyi montajlayıp gönderdiler.

bunu anlamanın en kolay yoluda şudur .. eger motoru aldgınızda lastiklerini degiştirmediyseniz lastik tarihine bakınız.

fakat şunuda unutmayın 2006 model yılı üstü bütün mctlerde nerdeyse kırmızı.
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/8891-mondial-250-mct-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-411.html

fakat geçmiş konuları biraz araştırdıgımızda bu sayfaki arkadaşların yorumlarına göre senin mctninde daha eski üretim yılı oldugunu anlayabiliyoruz.

arkadaş 2011de yazmış üretimi kalkalı 4 sene oldu demiş. bu arkadaş yalan söylese bile yukardaki yorumda 2011 yılında yazmış yorumuda mondial sitesinde sıfırının satılmamasından bahsetmiş.

ve bir diger yorumda servislerin ve bayilerin ellerinde kalan mctleri sattıgından bahsetmişki zaten öyle.

büyük ihtimal senin mctde onlardan biriydi .

saygılar herkeze..

MT MESUT
21 Eylül 2013, 13:12
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:42 ----------



fazla bir bilgim yok ama sana şöyle diyim motor çalışmaz iken benzin musluğunu kapatıyormusun? kapatıyorsan o benzin musluğu bende niye yok ben kapatamıyorum:D
kapatmıyorsan nasıl kapatacağını ögreten birisini çıkarsa bende ögrenmek isterim:)
çünkü kontak kapalı dahil olsa musluk açık ise karbüratöre gideceğini duydum akıtıyor olabilir.



konuyu çözdüm benzin deposunu atık borusundaki conta eskimiş... sol tarafında vana var genellikle kırılıyor ama sapı orada :) en sola çevirirsen açık en sağa çevirirsen yedek depo ortada kalırsa kapalı ama ortada iken şamandırnın içinde benzin kalıyormuş o akıyormuş...[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------


arkadaşlar mct250 me far ampülü alıcam orjinal ampülü var üstünde bunu nasıl isteyeceğiz h4 mü h7 mi nedir bunun kodu bide beyaz bulabilirmiyiz?

dsotum bende de orjinal ampl vardı aydınlatmadı için denemediğim şey kalmadı h4 h7 diye hiç bakmadım boluda 4 tane elektrkçi gezdim en son CİVALI ampul aldım hem beyazımsı yanıyor hem güzel aydınlatıyor.. ısındıkça ışık şiddeti artıyor.. tavsiye ederim doğrusu ben 10 tl ye aldım denemednde fayda var.. yüksek watt ampul motorun elektrk aksamına zarar verebilir doğrudan takarsan.. onlar için aküden ayrı ayrı kablo falan çekiyorlar oda kablo krliliği oluşturuyor bnce hiç gerek yok...

Teo23
22 Eylül 2013, 03:15
Yıldırım, benzin karbüratöre ulaşmıyor gibi. Hortumları ve musluğu kontrol etmende fayda var. Karbüratördeki şamandıra da arıza yapmış olabilir. Benim aklıma gelenler bunlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------

@Mesut: "Benzin deposunun atık borusu" mu?? Ara sıra benim motor da benzin akıtıyor ama sen ne demek istemişsin ben anlayamadım? Karbüratörün atık borusunu mu kasdediyorsun?

yahya77
22 Eylül 2013, 14:11
Merhaba arkadaşlar,

Ben yaklaşık 3 ay önce MTC 250 aldım 2005 model 14.000 Km deydi biraz ucuza aldığım için almadan önce çok fazla motorcuya gösterme şansım olmadı aldığımda ilk akü sorunu oldu ve aküyü 60 TL ye değiştirdim sonra teker patladı ve 140 TL de arka tekeri değiştirdim. Ama sorunlar peşimi bırakmadı motorum bir depo benzin yani 45 TL lik benzin ile 140 ile 150 Km yapıyor yani çok yakıyor önce bir motorcuya götürdüm ve karbiratörü temizlettim oldu demesine rağmen hiç bir şey olmadı. daha sonra farklı bir motorcuya götürdüm bujileri değiştirdi hava filitresini değiştirdi söylediğine göre sibop ayarı yaptı ama yine değişen bir şey yok depo mak. 150 Kmde bitiyor. Şimdide bana karbiratöre değiştirelim diyolar sürekli masraf çıkmasından biraz sıkıldım bulunduğum yerde çok az motor tamircisi olduğu için sorun yaşamaktayım. Fikirlerinizi bekliyorum.

Aliçooo
22 Eylül 2013, 22:27
Yahya kardeşim motorun çok yakmasında yaptırdığın bakımlar aslında her yıl yapılması gerekir. Eğer motoru ucuza aldıysan harcadığın parayı bakım parası olarak gör. Egsozunu açtırmışlar mı bilmiyorum o da etken olabilir çok yakmasına.

Bu arada arkadaşlar, bu motorun benzin musluğu sürekli kırılır. Her kırıldığında gidip yenisini taktırmayın çünkü yine kırılır. Daha önceki sayfalara bakarsınız bu konuyla alakalı yazmış olduğum bir yorum vardı. Ben meral musluk bağlamıştım.

Herkese kazasız sürüşler.

Teo23
23 Eylül 2013, 02:24
@yahya: Hava filtreni açık hava filtresine çevir, karbüratörü de değiştir bence. 100 km'de 4 litre civarı normal bir tüketim bu motor için. Bazen titreşimden kaynaklı depoda sızıntı olabiliyor ve ya karbüratörden benzin akıtıyor boş yere. Bunları da kontrol edebilirsin...

Hitokiri
23 Eylül 2013, 02:33
abi niye kimse mct yi al demiyor bana biri destek çıksa gidip alacam ben daha önce de sölediğim gibi 115 kiloyum ve artçılım da olacak ilk vitesli motorumda olacak bana 150 mcx i öneriyorlar sizce ne yapayım bir türlü alamadım sezon kapanacak ben daha motor alamadım

hunterakon
23 Eylül 2013, 22:11
abi niye kimse mct yi al demiyor bana biri destek çıksa gidip alacam ben daha önce de sölediğim gibi 115 kiloyum ve artçılım da olacak ilk vitesli motorumda olacak bana 150 mcx i öneriyorlar sizce ne yapayım bir türlü alamadım sezon kapanacak ben daha motor alamadım
bende senin gibiydim kardeş alalı daha 1 hafta oldu ama inan bakmadığım çin motoru kalmadı 2450 ye aldım ben 2010 çıkışlı 2006 model daha 2400 km de idi gıcır gıcır motor yok zinlun muş keewaymiş skygoymuş kanunuymuş hepsi yalan bu motorların parçası ucuz kardeş ne dersen de ve bulabiliyorsun servis ağı var aldım motoru müşteri hizmetlerine kullanım klavuzunu bulamıyorum yardımcı olun dedim ertesi sabah adamlar hayırlı olsun buyrun kitapçık dediler pdf olarak mail attılar. diğer markaların bırak servisini parçalarını bulamazsın baktımda biliyorum. ama sana tavsiyem ucuz bişi arama başın ağrır modelli zaten sabit 2006 bulabildiğince km si oynanmamış masrafı olmayan bir motor al 1 haftadır kullanıyorum titreşim diyorlar çok yakıyor diyorlar seri değil diyorlar onların motorları tırt :D ben 125 kiloyum ankarada cinnah diye bir rampa var 4. vitesle çıktım rampa sonunda 3. e attım ilk motorum sayılır daha önceki 67 bmw idi 600 cc likti o arasında fark var elbet ama mct daha iyi uzun lafın şimdi kısası
UCUZA BAKMA TEMİZE BAK 3 lira fazla olsun KIRMIZI OLSUN:D ankarada isen gel gör motoru istersen sana satarız :D

MT MESUT
24 Eylül 2013, 10:30
Yıldırım, benzin karbüratöre ulaşmıyor gibi. Hortumları ve musluğu kontrol etmende fayda var. Karbüratördeki şamandıra da arıza yapmış olabilir. Benim aklıma gelenler bunlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------

@Mesut: "Benzin deposunun atık borusu" mu?? Ara sıra benim motor da benzin akıtıyor ama sen ne demek istemişsin ben anlayamadım? Karbüratörün atık borusunu mu kasdediyorsun?


bak şamandıranın altında 2 tane çıkış var çift silindir olduğundan iki tane kaymuşlar. genelde serum hotum takılı oluyor onlara oradan kaçırmış.. bazen uzun zamandır çalışmadığında olduğu yerde akıtıyor bir arkadaşımın da mctsi var 2 haftadırkontak açmamış dün oda bnzin akıtmış bulamaz isen fotosunu çekip atıyım

FatihC
25 Eylül 2013, 17:23
arkadaşlar mondial 150 zat cdi beyin takıp kullanan varmı bir artısı varmı acaba?

aloavera
25 Eylül 2013, 20:00
karburötör memesi takılmış. kolay bir işlemdir karburotör hortumunu söküp tersten hava tutarak halletmişti benim ustam.

FatihC
26 Eylül 2013, 15:43
arkadaşlar dün akşam boş lambası yanmıyordu, lambayı yerinden söktüm geri taktım elektrik kesildi sigortası attı motorun, sigortayı değiştirdim kablodaki hatayı giderdim geri taktım şuan motor tekleme yapıyor neden olabilir acaba?

Teo23
27 Eylül 2013, 01:27
@Mesut: tamam karbüratördeki benzin tahliye hortumunu diyorsun. Ama esas sorunun kaynağı o değil. Şamandıra bazen yerinden çıkıyor, çalışmıyor ve fazla benzin mecburen bu tahliye borusundan akıp gidiyor. O borunun ucunu kapatırsan benzin akmaz diye bi tavsiye gelmişti ama hala denemedim.

MT MESUT
27 Eylül 2013, 09:42
@Mesut: tamam karbüratördeki benzin tahliye hortumunu diyorsun. Ama esas sorunun kaynağı o değil. Şamandıra bazen yerinden çıkıyor, çalışmıyor ve fazla benzin mecburen bu tahliye borusundan akıp gidiyor. O borunun ucunu kapatırsan benzin akmaz diye bi tavsiye gelmişti ama hala denemedim.


SANA HİÇ TAVSİYE ETMEM. BEN YOLDA İKEN O ATIK BORUSUNU TIKADIM BU DEFA KARBÜRATÖRÜN ORALARDAN BİR YERDEN SIZINTI YAPTI AMA NERDEN OLDUĞUNU GÖREMEDİM..
AKICAK BENZİN DEPODA DURMUYOR ANLAYACAĞIN :) KENDİNE DAHA BÜYÜK SORUN ÇIKARMA BENCE EN KISA ZAMANDA GÖSTER DERİM

antilop_skul
27 Eylül 2013, 21:28
o ucunda tıpa olan boruda benim motorda gecen gun bosalttım kahve rengi su cıktı yag veya benzın degıldı suydu

Teo23
28 Eylül 2013, 03:46
Zaman ayıramıyorum, karbüratör çok sıkışık tepişik bir yerde ve hava hortumunu tutturmak mesele... Kendim söküp yapacağım bir şekilde... ;) Her zaman akıtmıyor benzini ama bu pahalılıkta benzini de yerlere saçmayalım dimi... :)

@antilop: Yağmurda bırakmamak lazım su benzinden ağır olduğu için dibe çöküyor maalesef...

MT MESUT
28 Eylül 2013, 11:25
o ucunda tıpa olan boruda benim motorda gecen gun bosalttım kahve rengi su cıktı yag veya benzın degıldı suydu

O AKÜNÜN ATIK SUYU BİZİM AKÜLER SULU OLDUĞUNDAN KAYNAKLANAN BİR DURUM

auzbek
28 Eylül 2013, 20:29
Arkadaşlar merhaba.

geçtiğimiz günlerde bende bir mct 250 alarak aranıza katıldım :) iyimi ettim kötümü ettim orasını zamanla göreceğiz tabiki :)

sizlerden birşey rica etmek istiyorum. 2006 2007 yıllarında pdf formatında mct 250 nin bakım ve kullanım el kitabı paylaşılmış. fakat şuan link çalışmıyor tabiki. elinde bu kitapçıkdan olan varsa ve paylaşabilirse çok sevinirim.

teşekkür ediyorum...

FatihC
28 Eylül 2013, 22:57
Arkadaşlar merhaba.

geçtiğimiz günlerde bende bir mct 250 alarak aranıza katıldım :) iyimi ettim kötümü ettim orasını zamanla göreceğiz tabiki :)

sizlerden birşey rica etmek istiyorum. 2006 2007 yıllarında pdf formatında mct 250 nin bakım ve kullanım el kitabı paylaşılmış. fakat şuan link çalışmıyor tabiki. elinde bu kitapçıkdan olan varsa ve paylaşabilirse çok sevinirim.

teşekkür ediyorum...

online olarak var bu linte

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/6d89efc1716031db/1/motosiklet/mondial/250-mct

hunterakon
29 Eylül 2013, 10:18
Arkadaşlar merhaba.

geçtiğimiz günlerde bende bir mct 250 alarak aranıza katıldım :) iyimi ettim kötümü ettim orasını zamanla göreceğiz tabiki :)

sizlerden birşey rica etmek istiyorum. 2006 2007 yıllarında pdf formatında mct 250 nin bakım ve kullanım el kitabı paylaşılmış. fakat şuan link çalışmıyor tabiki. elinde bu kitapçıkdan olan varsa ve paylaşabilirse çok sevinirim.

teşekkür ediyorum...

mondial müşteri hizmetleri var iletişim bölümünde ben oraya msj attım bana ertesi gün mail olarak pdf formatında yolladılar bir dene istersen yada bana mail adresinizi yollayın göndereyim.

yahya77
29 Eylül 2013, 13:31
Yahya kardeşim motorun çok yakmasında yaptırdığın bakımlar aslında her yıl yapılması gerekir. Eğer motoru ucuza aldıysan harcadığın parayı bakım parası olarak gör. Egsozunu açtırmışlar mı bilmiyorum o da etken olabilir çok yakmasına.

Bu arada arkadaşlar, bu motorun benzin musluğu sürekli kırılır. Her kırıldığında gidip yenisini taktırmayın çünkü yine kırılır. Daha önceki sayfalara bakarsınız bu konuyla alakalı yazmış olduğum bir yorum vardı. Ben meral musluk bağlamıştım.

Herkese kazasız sürüşler.


Genel bakım ayarını yapmama rağmen motor yine 153 km de depoyu bitirdi. son çare karbüratörü değiştirmek bu makinalarda karbiratör değişirimi ne kadar olur bir bilginiz var mı.

auzbek
29 Eylül 2013, 14:10
@hunterakon ve @FatihC;
yorumlarınız için teşekkür ederim.

hunterakon
30 Eylül 2013, 14:35
güncel yakıt ölçümü isteyen arkadaşlar
10 lt benzin ile ortalama 300 km yol gittim. biraz şehir içi biraz uzun yol.
not:120 kiloyum.

Teo23
03 Ekim 2013, 23:22
Gayet güzel bir tüketim. Ben 100 km'de 4 lt. Şehiriçi kullanım ve 100 kiloyum