PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 [173] 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222

NİSANCİOZGUR
23 Mayıs 2011, 01:11
Zinciri gerdirince motor güzel oldu sadece eksozun hafif sesi geliyor... Bence bir an önce yaptır... :cat:

Eksozları açtırmak ses açısından güzel de uzun yolda bi süre sonra kafa ütülemeye başlıyor... Çıkan ses dikkatleri üzerinize topluyor o kesin ama bazen istemediğiniz kişilerin de dikkatini çekiyor... Mesela Polislerin... :cherry:

Benim Regal Raptorumun eksozları açıktı, önceki sahibi yaptırmış... Tamam iyi ses veriyor ama sabah erken veya akşam geç saatte çalıştırdığımda binadakilerden kesin küfür yiyordum... Haksız da değiller, ben olsam bende sayardım... O nedenle MCT'nin eksozlara ellemedim... :wiinkk:

Ayrıca yanlış bilmiyorsam eğer yakıtıda etkileyebilir açık eksoz... Belki küçük bi işlem yaptırırsan ses biraz artar, fazlası her yönden zarar çünkü... Ama bence çok da gerekli bişey değil... :bounce:

Rölanti ayarını sağ alttaki vanadan kendin yapabilirsin ama eğer anlamıyorsan zincir için gidince ustana söyle ufak bi ayar yapsın... Çünkü eğer düzgün ayar yapmazsan düzensiz çalışmadan dolayı yakıtın yine artacaktır... Zaten MCT az yakan bi motor değil, iyice artmasın... Benim eski Regal Raptor daha ekonomikti... Ona alışınca bana fazla yakıyor gibi geldi... :pale:
O yüzden rölanti ayarı da önemli...

Bilmediğim yada yapamayacağımı düşündüğüm işe burnumu sokmam... Bendeki felsefe bu... :bounce:




aynen neo bugun gıttım zıncırı gerdırdırttım motorun çekişi bile degişti gerçekten söyledıgın gıbı sadece egzosdan hafıfce gelen sesi duyuyorum bence motor guzel ılk göz agrım benım mct 250 aslında bı ara toplanıp turamı cıksak kış gelmeden egzos açtırma olayına gelınce verdıgın bılgıler için minnettarım tavsiyelerını dıkkate alacam her sey için saol neo

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:08 ----------

Motoru aldıgımda bız butun ayarlarını bakımını yaptık dedıler rolantiyi yuksek tuttular bakıma kadar fakat zıncırı sıkmamıslar tam olarak 1 hafta sonra bıraktı kendını bu olayda benı servısten sogutuyo sonucta ıkı teker üzerinde gidiyoruz motordakı bi aksaklığın bedeli çok büyük olur

StyLeOscaR
23 Mayıs 2011, 01:19
@styleoscar

gv 250ye yeni mi gectin?

ben bu aralar motoru degistirmeyi dusunuyorum, gv 250 ile kymco venox arasinda kaldim.

bir de 250lik mct'den sonra tekrar 250lik bi motor kullanmak keser mi bizi?

evet dostum 2 gun oldu alalı..
gv 250 guzel motor kmyco bınmedım ama 2 sıde kore malı ve 2 sıde guzel ve sorunsuz motorlar..

mct den sonra gv bana çok atık geldı..1. vıteste mct de 20 km gorurken gv de 40 bıle gorursun sanırsam..100 km hıza ulasması kısa suruyor..
emın ol fazlasıyla keser hız merakın yoksa..

_pLay_06
23 Mayıs 2011, 02:42
evet dostum 2 gun oldu alalı..
gv 250 guzel motor kmyco bınmedım ama 2 sıde kore malı ve 2 sıde guzel ve sorunsuz motorlar..

mct den sonra gv bana çok atık geldı..1. vıteste mct de 20 km gorurken gv de 40 bıle gorursun sanırsam..100 km hıza ulasması kısa suruyor..
emın ol fazlasıyla keser hız merakın yoksa..

hyrlı olsun sorması ayıp kaca aldın ?

mototor
23 Mayıs 2011, 02:52
@sytleoscar

hayirli olsun.

gv 250 hakkinda bikac sorum var da, mct sayfasini mesgul etmemek icin ozelden mesaj attim.

StyLeOscaR
23 Mayıs 2011, 03:06
hyrlı olsun sorması ayıp kaca aldın ?

teşekkürler..noter, sigorta masrafı derken 5000 tl ye mal oldu..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:02 ----------


@sytleoscar

hayirli olsun.

gv 250 hakkinda bikac sorum var da, mct sayfasini mesgul etmemek icin ozelden mesaj attim.

baktım.. o benim baktığım 5 motordan birisiydi..
- o motorun motor bloğu açılmış..
- 2009 model olasına rağmen 2010 gösterilmiş..
- arka artçı koltuğu farklı..
- en önemlisi ise motor kazalı !

avrupa yakasında toplam 6 tane gv baktım.. 5 tanesinde sonuç hüsran idi..
gv 250 sayfasında bunu paylaşıp linkleriyle birlikte açıklamasını yapmıştım :cat:

mototor
23 Mayıs 2011, 03:19
@styleoscar

6.'yi da kendin aldin galiba =)

ee, yok mu su anda piyasada alinabilir gv250? ya da kymco venox?

StyLeOscaR
23 Mayıs 2011, 13:34
@styleoscar

6.'yi da kendin aldin galiba =)

ee, yok mu su anda piyasada alinabilir gv250? ya da kymco venox?

özelden yazdım..ama yadıklarım gv ile ilgili.. kmyco ile ilgili birşey söyleyemiyeceğim..çünkü baktığım ve almayı düşündüğüm bir makine değildi..ama emin olki kycmo da alsan kafan rahat olur :cat:

~~NEO~~
23 Mayıs 2011, 13:36
aynen neo bugun gıttım zıncırı gerdırdırttım motorun çekişi bile degişti gerçekten söyledıgın gıbı sadece egzosdan hafıfce gelen sesi duyuyorum bence motor guzel ılk göz agrım benım mct 250 aslında bı ara toplanıp turamı cıksak kış gelmeden egzos açtırma olayına gelınce verdıgın bılgıler için minnettarım tavsiyelerını dıkkate alacam her sey için saol neo

Motoru aldıgımda bız butun ayarlarını bakımını yaptık dedıler rolantiyi yuksek tuttular bakıma kadar fakat zıncırı sıkmamıslar tam olarak 1 hafta sonra bıraktı kendını bu olayda benı servısten sogutuyo sonucta ıkı teker üzerinde gidiyoruz motordakı bi aksaklığın bedeli çok büyük olur

Rica ederim kardeş, bilgi paylaştıkça, insanlar yardımlaştıkça güzelleşir...

Valla ben bu haftasonu dahil çalışıyorum ama ondan sonra bi süre boşluğum var... Hafta içi akşam veya hafta sonu akşam üstü tur olayına her zaman varım... Diğer zamanlar çalışmak zorundayım... Bildiğim kadarıyla Ankara'dan şuanda sen, ben ve play06 aktif durumdayız MCT sayfasında... Ama buluşacağımız zaman Ankara ekibine de haber veririm gelmek isteyenler olur, kalabalık tur daha keyifli oluyor... :cat:

Bu servislere güven olmaz, onlar yaparken ya başında duracaksın yada servisten çıkar çıkmaz kontrol edeceksin... Servisin umarım Yıba çarşısının oradaki Çayıroğlu mondial bayii değildir... Bugüne kadar onlardan ne yaptırdıysam yada aldıysam hep sıkıntı çıktı...
En basitinden rüzgar geçirmeyen bi eldiven istedim, verdiler, hiç giymesem ellerim daha az üşürdü... 3-5 kuruş kazanmak için her türlü şeyi yapıyor bu servisler... İstisnalar var ama özellikle Ankara'da servis olayı tamamen sorunlu ve kazıkçı... O nedenle artık gitmiyorum... Ustaya gidiyorum genelde paketçilere hizmet verdiğinden hem çok tecrübe kazanmış oluyorlar hemde uygun fiyatlı çalışıyorlar... :wiinkk:

Benim arkadaş Mondial 150 ZC aldı... İki kere motor yapıldı... İlkini yetkili servis çayıroğlu yaptı, 300 TL aldı, 1.5 ay sonra yine bitti motor... Benim usta 150 TL'ye yaptı, arkadaş 6 aydır sorunsuz kullanıyor...du. Geçen hafta benzinlikte motoru bırakmış park halinde tuvalete gitmiş... Sen angut tır gel, kenarda duran motora çarp yatır yana... Tabii heryer plastik grenaj, dağıldı... Sigortacı hallederse yapılacak... Bizim arkadaşda da biraz bahtsız bedevinin şansından var... :queen:

fatih383838
23 Mayıs 2011, 19:15
arkadaşlar debrej balatası hakkında bana yardımcı olacak biri var mı

Beycivan
23 Mayıs 2011, 21:09
MCT şasesini başka bir motora oturtturmanız çok zor kardeşim üzerinde oynama yapmadan olmaz. Ama buna değmez inan. 250 cc için mct ve ramzey biraz yanlış bir şaseye oturtulmuş o yüzden güç kaybı kalkış seriliği pasif. Neo dediğin gibi yamyam ustalar çok.Fatih383838 depodaki benzini depoyu söktüğünde tepe taklak getirsen bile hepsi akmaz ama şamandıranın olduğu kapağı dikkatlice sökersen boşalır. benzin deliğinden üfleme basınçlı hava hiç tutmayı deneme şamandıra çok hassas bir yerde durur çıkarsa silindirlerin eşit yakıt almaz sorun çıkar. sen dediğim gibi şamandıra kapağını sök boşalt. Birde o sis farını küçük kelepçelerden alarak koruma demirinde göze güzel yere sabitleyebilirsin ben aldığımda kelepçelerle gelmişti. debriyaj balatasını sökmek için kale duvarına benzeyen bir anahtara ihtiyacın olucak önde bütün yağı temiz bir kaba boşalt koyarken bezle süz. sen beni bir ara bakalım 507 349 61 93 yardımcı olalım.
sağ kapağı sökeceğinden bir adet conta almalısın 5-10 lira falan.
http://www.hizliupload.com/img/03120804740414555371.jpg Hizliupload.com (http://hizliupload.com)
DEBRİYAJ SÖKME APARARI
http://www.hizliupload.com/img/38256621115667216273.jpg Hizliupload.com (http://hizliupload.com)
DEBRİYAJ KISMI
http://www.hizliupload.com/img/73733508573629503086.jpg Hizliupload.com (http://hizliupload.com)
DEBRİYAK SÖKÜMÜ
http://www.hizliupload.com/img/96503163526264702521.jpg Hizliupload.com (http://hizliupload.com)
DEBRİYAT TOPLAMASI SON NOKTA..

NİSANCİOZGUR
23 Mayıs 2011, 22:41
Rica ederim kardeş, bilgi paylaştıkça, insanlar yardımlaştıkça güzelleşir...

Valla ben bu haftasonu dahil çalışıyorum ama ondan sonra bi süre boşluğum var... Hafta içi akşam veya hafta sonu akşam üstü tur olayına her zaman varım... Diğer zamanlar çalışmak zorundayım... Bildiğim kadarıyla Ankara'dan şuanda sen, ben ve play06 aktif durumdayız MCT sayfasında... Ama buluşacağımız zaman Ankara ekibine de haber veririm gelmek isteyenler olur, kalabalık tur daha keyifli oluyor... :cat:

Bu servislere güven olmaz, onlar yaparken ya başında duracaksın yada servisten çıkar çıkmaz kontrol edeceksin... Servisin umarım Yıba çarşısının oradaki Çayıroğlu mondial bayii değildir... Bugüne kadar onlardan ne yaptırdıysam yada aldıysam hep sıkıntı çıktı...
En basitinden rüzgar geçirmeyen bi eldiven istedim, verdiler, hiç giymesem ellerim daha az üşürdü... 3-5 kuruş kazanmak için her türlü şeyi yapıyor bu servisler... İstisnalar var ama özellikle Ankara'da servis olayı tamamen sorunlu ve kazıkçı... O nedenle artık gitmiyorum... Ustaya gidiyorum genelde paketçilere hizmet verdiğinden hem çok tecrübe kazanmış oluyorlar hemde uygun fiyatlı çalışıyorlar... :wiinkk:

Benim arkadaş Mondial 150 ZC aldı... İki kere motor yapıldı... İlkini yetkili servis çayıroğlu yaptı, 300 TL aldı, 1.5 ay sonra yine bitti motor... Benim usta 150 TL'ye yaptı, arkadaş 6 aydır sorunsuz kullanıyor...du. Geçen hafta benzinlikte motoru bırakmış park halinde tuvalete gitmiş... Sen angut tır gel, kenarda duran motora çarp yatır yana... Tabii heryer plastik grenaj, dağıldı... Sigortacı hallederse yapılacak... Bizim arkadaşda da biraz bahtsız bedevinin şansından var... :queen:


Temmuz un ıkısınde ehliyet sınavım var ehliyeti alıyım motorla yatıp motorla kalkarım ve ıstedıgınız kadar tura cıkalım ben varım neo evet şu an ankaradan üç kişiyiz fakat eger böyle bir organizasyon olursa çoğu kişinin ilgi gösterecegini düşünyorum

Yetkili servisim malesef yiba çarşısındakı Çayıroğlu Motoru Ordan Almıştım ben işciliklerini bilmiyorum fakat Hiç Bir Forum Üyesi Memmun degil Çayıroğlundan bu kadar insan memmun degilse ilgisiz kalmamak gerekir senın ustanın numarasını ve adresini banada verırmısın neo




Bu arada arkadaşının motoru için üzüldüm motorlar bizim kıymetlimiz başkasının motoruna bir şey dahi olsa benim içim acıyo

Beycivan
24 Mayıs 2011, 01:03
sevgili özgürakman ve arkadaşının balıkesirden bandırmaya ziyaretime gelmelerine çok sevindim motoru ybr ancak bu forumu da yakından takip ediyor kendilerine burdan teşekkür ediyorum bütün mct cilere hayırlı geceler.

StyLeOscaR
24 Mayıs 2011, 01:58
sevgili özgürakman ve arkadaşının balıkesirden bandırmaya ziyaretime gelmelerine çok sevindim motoru ybr ancak bu forumu da yakından takip ediyor kendilerine burdan teşekkür ediyorum bütün mct cilere hayırlı geceler.

hayırlısıyla senelik izine çıktığımda bir aksilik olmaz ise bende yanındayım abi :mrgreen:

sefademir
24 Mayıs 2011, 02:00
evet slm arkadaşlar öncelikle beycivan ve oscar kardeşim yardımlarınız için çok saolun oscarın dediği ustaya gittim bu gün parsellerde. sorun beycivanında dediği gibi karbüratörün gözeneklerinden bahsetti onlar tıkanmış olabilirmiş bana gün vericek bende yaptırıcam artı olarak motorun şanzımanını ne kadara biter dedim 2. vites atmasından dolayı motorun iniceğinden malzemesi falan 250 tl yi bulur dedi oscarında dediği gibi hakkını isteyen bir ustaya benziyor önceki ustada 400 veya 500tl yi bulur demişti farka bakın 150 ye motor indiriyormuş ama ben merak ettim piyasada nedir motor indirmek????

StyLeOscaR
24 Mayıs 2011, 02:16
evet slm arkadaşlar öncelikle beycivan ve oscar kardeşim yardımlarınız için çok saolun oscarın dediği ustaya gittim bu gün parsellerde. sorun beycivanında dediği gibi karbüratörün gözeneklerinden bahsetti onlar tıkanmış olabilirmiş bana gün vericek bende yaptırıcam artı olarak motorun şanzımanını ne kadara biter dedim 2. vites atmasından dolayı motorun iniceğinden malzemesi falan 250 tl yi bulur dedi oscarında dediği gibi hakkını isteyen bir ustaya benziyor önceki ustada 400 veya 500tl yi bulur demişti farka bakın 150 ye motor indiriyormuş ama ben merak ettim piyasada nedir motor indirmek????

yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :cat:

semih26
24 Mayıs 2011, 02:34
Arkadaşlar benim dikkatimi çeken bir şey oldu tek başıma sürdügüm zamanlar gaza biraz yüklendigimde zincirden geldini tahmin ettigim catır cutur ses geliyor ama artcı alayım arkama hiç ses cıkartmıo sizce zincir mi bol

Beycivan
24 Mayıs 2011, 14:33
Şimdi zincirin bol olduğu durumda tek kişi ses yaparken 2 kişi sesi azalır çünkü zincir gerginliği artmaktadır arkadaki artçı indiği anda tek kişi yine aynı uzunluğa ulaştığından ses başlar. Ses zincir korumalığına deydiğinden yapabilir. Gaza yüklenince ön dişli zinciri aşıldığı için göbek yapar sen arka tekeri geriye doğru çektir zincir boşluğunu güzelce al. Uğur beklerim abicim seni. Sefa kardeşim normalde motoru 100 tl ye indiren de var 200 tl ye de ama hakkı 100 tl olmalı. Bana kalsa o bile çok insanlar 20 tl ye yevmüye ile çalıştığı ülkede insaf yani.

kdiner
25 Mayıs 2011, 03:37
merhaba arkadaşlar temmuz ayının 12 si gibi istanbuldan trabzona gideceğim yanımda ne gibi malzeme almam gerekli ve bu yol güzargahında herhangi bir sorun yaşadığımda telefon numarası vermeniz mümkünmü arayıp yardım isteyebileceğim ve nerde yaşadığınızıda belirtirseniz sevinirim. bu mct 250 ile 1100 km sorunsuz bir şekilde gidebilirmiyim hava soğutmali olduğu için kaç saatte bir durup motoru soğutmam lazım şimdiden teşekkür ederim hepimize kazasız sürüşler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:25 ----------

birde kafama takılan bir konu var çoğu arkadaş vibrasyondan bahsediyor ben düşük hızda giderken biraz vibrasyon oluyor ama vitesi yükseltince vibrasyon yok gibi neden bende ters onuda bilmiyorum belkide bana öyle geliyordur bilemiyorum.arka dişliyide 30T ile değiştirmeyi düşünüyorum nasıl bir fark var bakıcam hoşuma gitmezse tekrar eskisini takıcam motorum 6500 km de

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:29 ----------

1) yedek ampullerim var
2) yedek gaz telim var
3) yağını yolda değiştitirim sorun değil
4) alet edavatım var
5) debriyaj teli, arka balata ve ön balata yedek alırım
6) 1 veya 2 litre yanımda benzin alırım ve yağını değiştirmem için 1 litrelik mazot alırım yağ deposunu temizlemek için.
7) yedek marş moturum var
8) yedek beyin almam gerekirmi ne dersiniz.
9) şimdilik aklıma gelenler bunlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:37 ----------

birde şehir içinde bir depoyla 312 km gidiyor normalmi ve sabahleyin biraz fazla isitıyorum bununda etkisi olurmu benzin tüketimine. ne kadar çok yazıyorsunuz diyebilirsiniz teşekkür ederim şimdiden cevaplarınız için.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:42 ----------

sefademir sen beni mutlaka ara kardeşim 507 349 61 93 diğer arkadaşlarda kaydedebilirler sakıncası yok. o kaynak işi bi kere olmaz. motordan çok iyi anlayan bir tornacı şart. yoksa o motoru söküp sanayiye götürdülermi sen mobilete biner gibi binersin bak ben sana söylüyeyim o tamircinde bana biraz çakal gibi geldi. sen sağ bujiye bak sol bjiye bak çakmaları nasıl düzgün kıvılcım atıyormu. karbüratörü kurcaladılarsa hele çırak eline aldıysa ah kardeşim işin zor. Motoru yerinde rlantide ısıttığında elini eksozların hemen çıkışına koy bakalım birisi ısınıyorken diğeri soğuk kalıyormu?


sayın baycivan abimizin mesajının son kısmı olan (çıkışına koy bakalım birisi ısınıyorsa diğeri soğukmu) diye yazmış bu dedğin şekilde mi olması gerekiyor. benim egzozlarım dediiğin şekilde oluyor

_pLay_06
25 Mayıs 2011, 04:12
Şimdi zincirin bol olduğu durumda tek kişi ses yaparken 2 kişi sesi azalır çünkü zincir gerginliği artmaktadır arkadaki artçı indiği anda tek kişi yine aynı uzunluğa ulaştığından ses başlar. Ses zincir korumalığına deydiğinden yapabilir. Gaza yüklenince ön dişli zinciri aşıldığı için göbek yapar sen arka tekeri geriye doğru çektir zincir boşluğunu güzelce al. Uğur beklerim abicim seni. Sefa kardeşim normalde motoru 100 tl ye indiren de var 200 tl ye de ama hakkı 100 tl olmalı. Bana kalsa o bile çok insanlar 20 tl ye yevmüye ile çalıştığı ülkede insaf yani.

bana qm 250 sis farı aparatı ile ilgili haber verecekdınız ne oldu acaba ? eger numaranızı bana ozelden msjla atarsanız sızı arayabılırım.

mayestrom
25 Mayıs 2011, 10:51
sa. arkadşlr bu macit lerin hepsinde mi vitesler zor geçiyo(1-0-2)özellikle yoksa bnm balatalar da mı srn var .

mayestrom
25 Mayıs 2011, 15:17
bi kaç şikayetm daha vr arkadşlr:) motorda gazı kestiğimde ses geliyyodu formda genelde zincirin cevşemiş olabileceğini sölemştinz bgn servise gtrdm adam zincir gevşek deyl bişey yk dedi uğrşmadı acaba başka bi sorn mu vr .

bide İkincil hava filtresi lazım resmini yüklerdm ama nsl ykleneceğini bulamadm. yedek parça sayfasında motor parçalarının içinde 8 numaralı parça arkadşlr bulunduğunz yerdeki servislere falan gittiğinizde aklınıza gelrse sorabilirmisiniz vrsa oralardan getirttirebilirm.

Beycivan
25 Mayıs 2011, 17:01
play 06 kardeşim telefonum 507 349 61 93 lazım olduğunda arayabilirsin. sis farınızı sabitlemeniz için vidali kelepçelerden alabilirsin ben aldığımda kutusundan çıkmıştı ama sende eksik nedense.
http://www.hizliupload.com/img/91014005810343886706.jpg Hizliupload.com (http://hizliupload.com) bahsettiğim kelepçe bu.
kdiner kardeşim eğer her iki çıkış eşit ısınmıyor birisi soğuk diğeri sıcaklıyorsa bu silindirlerden birisi zayıf çalışıyor demektir. Yakıt hava karışımına önce bakılması lazım mct ve ramzeylerin çoğunda bu sorun var genelde sağ kısım soğuk kalıyor sen bir bak bakalım eğer öyleyse ararsın konuşuruz.

NİSANCİOZGUR
25 Mayıs 2011, 20:18
Arkadaşlar benim dikkatimi çeken bir şey oldu tek başıma sürdügüm zamanlar gaza biraz yüklendigimde zincirden geldini tahmin ettigim catır cutur ses geliyor ama artcı alayım arkama hiç ses cıkartmıo sizce zincir mi bol



semih o ses benim motorumdanda gelıyordu ve cok canımı sıkıyordu saolsun fotromdakı arkdaşlar yardımcı oldu ses zincirden gelıyormus zinciri gerdirince hem ses yok oldu hemde motorun çekişi acayip derecede değişti

bunakkaptan
25 Mayıs 2011, 21:23
slm arkadaşlar iki gündür bi sorunum var sigorta atıyordu grenaj kapağı ön tarafa giden kabloları kesiyormuş onları bantladım sorun kalmadı. bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşların kabloları kontrol etmesini tavsiye ederim

Gelelim sorunuma şimdi de sigorta kablolarında temassızlık var elimle oynayınca gelip gidiyor ve dünden beri marşa basıyorum tık tık ses geliyor. forumda baktım bu sorunu yaşayan bi arkadaş olmuş. bi arkadaş MARŞ RUBLESİ inde sorun olabilir demiş. iki tane girişi olan akünün yan tarafında kalan sigortanında kablosunun çıktığı parça nedir arkadaşlar.

tamir olur mu bu parça yoksa adını öğreneyim sipariş verecem.
Kardeş şuna RUBLE demeyin lütfen. Onun adı RÖLE'dir...Ruble ise Rusyanın para birimidir. Selamlar.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:42 ----------


merhabalar arkadaşlar. motorum için arka 31 t dişli takmak istiyorum ama aramama rağmen bulamadım. havale türü yada elinde olan arkadaşım olupta satmak isterse bana bildirirse sevinirim. yada bir online alışverşi olan bir site bilen warsa yardımcı olan olursa teşekkür ederim...
Merhaba..Aydın/SÖKE de .Motorcu Rıdvanda 31 diş ...arka dişli var. Daha dün gördüm. Fiyatı da sanırım 20 Tl den de ucuz du. Telefonu...0256 518 8579.Kolay gelsin.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:51 ----------


Merhaba. Ben Özgür Süzen. Bu foruma üye olan Beycivan Süzen in kardeşiyim. Sevgili ağabeyim 21 mart 2011 günü saat 23:22 de geçirdiği kalp krizi sonunu hayatını kaybetmiştir. Ben ailesi bu acı kaybın taze üzüntüsünü yaşamaktayız. Kendisi bir gün önce bana bu foruma girmemi ve hasta olduğunu yazmamı istemişti çünkü üyelerin merak edebileceğini söylemişti ancak kısmet onun vefatını yazmak olucakmış. Sizlere son olarak selamlarını ve saygılarını iletmiş bu zamana dek arayıp soran mesaj atan kardeşlerimize selamlar iletmişti. Ancak ben zaman bulup yazamamıştım. Abim hayatı boyunca çok çalışmıştı. Motorsikllet onun aşkıydı. Bekar evinde motorunu odasına kadar sokar ona bakarak uyurdu. Motoru onun herşeyiydi. Her gün sayısız telefon ve mesajla abime ulaşıp yardım isteyenlere yardımcı olmaya çalışırdı. Şimdi ilk ve"son kez abimin sifresiyle giriyorum hepinize saygılar sunarım.haklarınızı helal edin arkadaşlar.
Bütün ailenize başsağlığı dilerim. Kaybınıza gerçekten çok üzüldüm. Allah rahmet eylesin. İyi bir insandı.Allahtan bütün arkadaşlarımız adına sizlere sabır merhuma da rahmet dileriz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------

Aydın/SÖKE de Motorcu Rıdvan da var :tel.0256 518 8579.

Beycivan
25 Mayıs 2011, 21:29
BUNAKKAPTAN kardeşim kasıtlı yaptın şimdi bunu yaşıyorum geçti bitti hepsi artık burdayım dostum daha bir üstte yorumum var.

Ahmet Said
25 Mayıs 2011, 21:52
Hepinize merhaba arkadaşlar;
Ben ankara'dan said, geçtiğimiz hafta ilk motorum olan QM250 aldım. Buradada gerçekten çok güncel ve zengin bir paylaşım yapıyorsunuz elimden geldiğimce okudum ve paylaşımlarınızdan yararlanmak, katabileceğim birşeyler varsa bende katmak isterim. Ve hemen ilk sorumu sorayım (:

Henüz motoru alalı 103km yol yapmama rağmen ve motoru aldığımda -çok az benzin vardı depoda belki hiç yoktu- 20 liralık benzin aldım ve şuan benzin ibresi E nin üzerinde. sizin yakıt sarfiyatınız nedir benimle paylaşırmısınız?

Motorum 2007 model 2010 haziran trafiğe çıkışlı 2700km şuan.

herhangi bir ayarı eksik olabilirmi? yada yapabileceğim birşeyler varmı?

Teşekkürler

bunakkaptan
25 Mayıs 2011, 22:07
Kaç kuruş yakar diye sormak yanlıştır. Kilometrede daha doğrusu 100 Kilometrede kaç LİTRE yakar diye sorarsanız daha doğru olur.Benzin fiyatları her gün değiştiği için kaç kuruş yakar sorusu doğru değildir.Şahir içi ORTALAMA 4 litre..şehir dışı 3 veya 3.5 litre yakıyorsa fena değildir.

Ahmet Said
25 Mayıs 2011, 22:13
teşekkür ederim 250likleri karıştırıp buraya yazmışım (: diğer topicte sorumu yeniledim.

NİSANCİOZGUR
25 Mayıs 2011, 23:35
kardeş şuna ruble demeyin lütfen. Onun adı röle'dir...ruble ise rusyanın para birimidir. Selamlar.

[sıze=1]---------- mesaj ekleme zamanı: 19:51 ---------- ilk mesajı ekleme zamanı 19:42 ----------[/sıze]


merhaba..aydın/söke de .motorcu rıdvanda 31 diş ...arka dişli var. Daha dün gördüm. Fiyatı da sanırım 20 tl den de ucuz du. Telefonu...0256 518 8579.kolay gelsin.

[sıze=1]---------- mesaj ekleme zamanı: 20:05 ---------- ilk mesajı ekleme zamanı 19:51 ----------[/sıze]


bütün ailenize başsağlığı dilerim. Kaybınıza gerçekten çok üzüldüm. Allah rahmet eylesin. Iyi bir insandı.allahtan bütün arkadaşlarımız adına sizlere sabır merhuma da rahmet dileriz.

[sıze=1]---------- mesaj ekleme zamanı: 20:23 ---------- ilk mesajı ekleme zamanı 20:05 ----------[/sıze]

aydın/söke de motorcu rıdvan da var :tel.0256 518 8579.






agbini tanımıyorum kardeşım ama duymustum adını allah rahmet eylesın mekanı cennet olsun ve allah sızlere çok sabır versın

bunakkaptan
26 Mayıs 2011, 01:08
Ortalama 30 Km olması lazım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 22:50 ----------

Merhaba,
Link verdiğiniz zorlu.org sitesinde bahsettiğiniz PDF dosyasını bulamadım. Link'e tıklayınca PDF dosyası hariç tekne ile ilgili bir sürü bilgi var ama bahsettiğiniz Zip dosyası yok. Veya ben bunadım ??Lütfen o dosyayı mail adresime yollarsanız bu eski ( halen.!) denizciye çok büyük bir iyilikte bulunmuş olacaksınız. Teşekkürlerimle.
Ertuğrul Özkan
bunakkaptan@gmail.com

sefademir
26 Mayıs 2011, 02:19
arkadaşlar mrb motorumun eksozlarından birinin sıcak birinin ise ondan daha düşük sıcaklığında üflediğini bende fark ettim eşit değil ve bende kesilme yapıyor sağ daki piston bunu anladım ustasına götürücem adam bir hafta sonra yoğunum diyor artık deliricem çözümü varsa kendim yapıcam beycivan karbüratörü tinerin içine attığını söylemişti 1 gün bekleyince kendine geldi demişti düşünüyorum acaba bendemi yapsam çözün olucaksa yapıcam ama olmicaksada uğraşmak istemiyorum çünkü karbüratörü sökmek çok zor diyelim ki söktüm her hangi bir yerini temizlemem lazımmı yada daha farklı karbüratör sökme yöntemi varmı manifoldları ısırttırarak sökmüştüm daha önce bu da doğru değil zırt pırt ama dyorum ya motor kesiliyor 80 i görünce az dinlendiriyosun kendine geliyor ilginç bir olay özelliklede yokuşlarda ve sanki sağ tarafın buji bozmaya başladı gibi hissetmeye başladım 2 kez değiştim bakıyosun bujinin ucu temiz hafif kırmızı gibi gaza asıldığındada soldaki egsozdan verimli siyah duman çıkıyo sağdakinde beyaz ve az duman çıkıyo bu neye işaret acaba ....

caner78
26 Mayıs 2011, 10:41
arkadaslar ben 32T dişli aldım fakat ole ahım şahım abartılcak bı hıza ulasmıyo motor sadece rahatlıyo bıde cekış tamamen düsüyo aklınızda bulunsun alacaksanız hız yapmıyo sadece motoru rahatlatıyo ...

mototor
26 Mayıs 2011, 10:47
beycivan abi hala bas sagligi mesajlari geliyor =)

bu arada benim de bir sorunum var; arka fren balatasini yeni degistirdim sayilir, son zamanlarda frene basinca 'viciv viciv' gibi rahatsiz edici bi ses geliyor. sebebi ne olabilir?

pala333
26 Mayıs 2011, 12:11
250 mct için koruma demiri ve sis farı arıyorum... arkadaşlar kullanan varsa yardımcı olabilir mi? (memnuniyet açısından) birde nereden temin edebilirim? Teşekkürler....SAYGILARIMLA!!!

Beycivan
26 Mayıs 2011, 15:26
motoror kardeşim genelde fren balatası yeniyse balatalar içeride kampanasına sürtüyordur. yada fren gergisi sıkılı kalmştır sen freni tamamen boşalt arka tekeri elinle çevir bakalım ses varmı eğer ses yoksa pedalın sertliğini alıcak şekilde sıkıp bırak.sonra balataların takıldığı kapağın somunu var onuda kontrol et gevşek yada yerinde olmayabilir.
pala333 motora ben rialli.comdan sis farımı ve koruma demirimi almıştım. biraz işçilikle koruma demirini uydurmuştum kanuni seyhan 150 lerin demiri ve kn 150 lerin demiri uyabiliyor. sefademir arkadaşım senin silindirler dengesiz çalışıyorlar bu nedenle sık sık buji yakarsın. 2x125 cc silindirli bir motor bu. Şimdi sen karbüratörü motorcuya değil sanayide karbüratörcüye götür temizlet onlar bilir işini zaten.ben kendim yapıyordum. ateşleme bobinlerinin yerini dğeiştir bujilerin yerini değiştir bakalım durum ne.ama eğer hava yakıt ayarın kaçtıysa yine düzensiz çalışır.önce karbüratörcü sonra bobinler ve buji. karbüratörcüye deki abi hava ayarını 3 tur üzerinden ayarlarmısın? şimdi sen istersen onu açma dediğimi dinle sanayide karbüratörcülere götür başında bekle al tak sökmesi takması azcık uğraştır ama başka türlü öğrenemezsin kardeşim. sonucu buraya yaz bakalım.

yavuzcuhadar
26 Mayıs 2011, 20:47
Selam arkadaşlar.Bugün bende ilk sahibinden 7000km de bir MCT satın aldım.Henüz 200mt filan kullandım.Vitesli tecrübem çokaz.Bakalım beni neler bekliyor..

RONİN57
26 Mayıs 2011, 21:55
slm arkadaşlar bi arkadaşımn kırmızı 250 mct si var depoyu boyatcakmış ama boya numarasını bulamadı bilgisi oln var mı..

sefademir
27 Mayıs 2011, 01:17
Selam arkadaşlar.Bugün bende ilk sahibinden 7000km de bir MCT satın aldım.Henüz 200mt filan kullandım.Vitesli tecrübem çokaz.Bakalım beni neler bekliyor..

aramıza hoş geldin kardeşim

Beycivan
27 Mayıs 2011, 20:10
yavuzcuhadar motorun hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim merak etme sende forumdaki herkes gibi her geçen gün yeni birşeyler öğrenip motorun hakkında her türlü bilgi ve beceriye sahip olucaksın.ronin57 kardeşim eğer boyacıya götürücekse boyacılar bilgisayardan boya kodunu buluyor bir parça koparıp götürsün bakarlar koduna. eğer seyyar bir boyacıysa bence sanayiden baktırsın derim kataloğunda ben kodunu göremedim.saygılar birde bir kardeşim beni silindirlerden birisi soğuk kalıyor ne yapmam lazım diye aramıştı. haber alamadım bu karbüratör arızasıdır bu motorun CVK kodlu kawasaki vn serilerinde kullanılan bir karbüratörü vardır ve 125ccx2 adet olarak yanyana dururlar.Her ikisinin hava ve yakıt ayarı ayrı ayrıdır o nedenle senkron ayarı olmadan ayarı mümkün değildir.yakıt ve ahava her iki silindire eşit girmiyorsa bir taraf atıl kalıcak ve diğer silindirin üzerine + bir yük binecektir. sabah motoru çalıştırdığınızda her iki eksozunda sıcaklığı eşit artmalı ve eksoz üflemelidir.genelde 250 cc çift silindir çin motorlarında sağ silindir ilk arızasını sık sık buji yakmasıyla verir.şimdilik iyi günler

fatih383838
28 Mayıs 2011, 00:35
abi bizim motora hangi debrej balataları olur. şu an ustünde honda nın balatası takılıymış benden iki onceki sahibinden ogrendim.. daha yumşak olması için hondanınkini taktırmış gerçekten baska mct ye bimdim yarım saat elim agrıdı

kdiner
28 Mayıs 2011, 03:41
selam karbüratörün senkron ayarları yapımı benim bir ayımı alıcak o yüzden yaptırdığım zaman bilgi yazarım beycivan abi şimdilik haber bekleme verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

NİSANCİOZGUR
28 Mayıs 2011, 17:51
250 mct'nin direksiyonunu uzatan oldumu aranızda arkadaşlar eger varsa paylaşırmı bizimle

ANSELMKEREM
28 Mayıs 2011, 19:06
Merhaba arkadaşlar,

mct 250 nin arka süspansiyon uzunluğu nedir?

cengaver29
28 Mayıs 2011, 21:55
mct hızı torku güzel rahat bneim çappıra göre daha titreşimsiz fakat viraj alışı berbat...

Beycivan
29 Mayıs 2011, 03:50
fatih bu motorda normalde olması gerekenden bir adet fazla balata var.genelde motorda vites başına bir balata düşer ama bunda 6 balata var.zongshen gy 200 ramzey 200 cross ramzey 250 choopor ybr seyhan 150 lerin balataları aynı. debrjay balatası değişince hazır açılmışken yağ filtrenide temizlet sonra 6 ncı balatanın somunlarının altına pul koydur vites geçişleri rahatlasın: sana eski bir tüyo alacağın balataları yanık yağın içinde 1 gece beklet öyle taktır.ömrü 2 kat olur bunun nedenini düşünün paylaşın bakalım neden daha iyi olur diye bekliyorum sizden. ayrıca balata saçlarını tamirciler değiştirmez hemen eskiyi şak diye takar. balatalar racing kros ve naked tarzı diziliş sırası vardır. bunuda her tamirci bilmez nası söktüyse öyle takar. son bir şey daha debriyaj için sağ kapak sökülürken conta artık kullanılmaz olur onuda eski meski takarlar yağ kaçağına neden olur. başında durun. evet balata sorusunun yorumlarını bekliyorum...

sefademir
29 Mayıs 2011, 14:02
arkadaşlar slm bu gün öyle motorlara bakarken benim eski mz motorumuda inceledim bir tanesi 301 mz in 10tl ile 60 km gittiğini yazmış ben duyduğuma göre 2 zamanlı motorların çok yaktığını 4 zamanlılıarın daha az yaktığını duymuştum ama bizim mct 10 tl ile 50 km yapıyor kalıyor buna anlam veremiyorum gerçi bi düzensizlik var benim mct de bilenler biliyor :) ama ben eminimki genede mz daha fazla yakması lazım aramızda mz kullananlar vardır bu konuda ne düşünüyorlar acaba şimdiden tşkler..........

RONİN57
29 Mayıs 2011, 23:20
bnm 2001 model 251cc iki zamnlı kanuni seyhn(mz) var ve 10 tl benznle çok rahat 60 km gider ama basmaya baglı norml gidersn az yakar ama basrsan yakışda fark edr tabii..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

mondial 250 mct motr için hangi tür şanzuman yağını tavsiye edrsnz daha uzun yolda sornsz olması için....

Beycivan
30 Mayıs 2011, 01:38
1.6 litre shell 15-50 vsx yağ koyarsanız sağlıklı olur. markası çok o kadar önemli değil ben mineral yağdan her zaman memnun kaldım ama isterseniz sentetik koyabilirsiniz. mz 301 etz bende de vardı ilk motorumdu basarsan deli gibi yakar basmazsan normal yakar ama senin dediğin 10 lirayla 50 km yol aşırı yakıyor o motor hatta çiğ püskürtmesi lazım yani. 1 lt ile 30 km düz yolda 17-20 km arası şehiriçinde gitmesi lazım. şimdi sefa 2 zamanlı motor deyince emme-sıkıştırma 1 nci zamanı yanma-eksoz 2 nci zamanı oluşturuyor. yani bu motor yakıtla gidiyor ve gaza asıldıkça mz pistonu depodan benzini hüüpp emiyor. ama bizim 4 zamanlılar ki çoğusu vakumlu ve geri dönüşümlü artık çoğu daha ekonomik daha verimli çalışıyor. 2 zamanlı seridir güçlü ve torkludur bugün yamaha rx 135 4 zamanlı istediğin 600 lük makineyle 100 metrede aynı kalkışı yapar. ben hala mz jawa ya binenleri görüyorum " abi senin motor ne yakıyorsa buda o " diyor demekki kullanımdan kullanıma değişiyor durum..

ARBETUS
30 Mayıs 2011, 01:47
1.6 litre shell 15-50 vsx yağ koyarsanız sağlıklı olur. markası çok o kadar önemli değil ben mineral yağdan her zaman memnun kaldım ama isterseniz sentetik koyabilirsiniz.


eklemek istiyorum; :) VSX ler yarı sentetiktir. Ama ben de tavsiye ederim. mineral olan Shell SX serisidir. Benim şahsi tavsiyem kış için 10W40 yaz için 20W40

Sağlıcakla.

sefademir
30 Mayıs 2011, 01:48
1.6 litre shell 15-50 vsx yağ koyarsanız sağlıklı olur. markası çok o kadar önemli değil ben mineral yağdan her zaman memnun kaldım ama isterseniz sentetik koyabilirsiniz. mz 301 etz bende de vardı ilk motorumdu basarsan deli gibi yakar basmazsan normal yakar ama senin dediğin 10 lirayla 50 km yol aşırı yakıyor o motor hatta çiğ püskürtmesi lazım yani. 1 lt ile 30 km düz yolda 17-20 km arası şehiriçinde gitmesi lazım. şimdi sefa 2 zamanlı motor deyince emme-sıkıştırma 1 nci zamanı yanma-eksoz 2 nci zamanı oluşturuyor. yani bu motor yakıtla gidiyor ve gaza asıldıkça mz pistonu depodan benzini hüüpp emiyor. ama bizim 4 zamanlılar ki çoğusu vakumlu ve geri dönüşümlü artık çoğu daha ekonomik daha verimli çalışıyor. 2 zamanlı seridir güçlü ve torkludur bugün yamaha rx 135 4 zamanlı istediğin 600 lük makineyle 100 metrede aynı kalkışı yapar. ben hala mz jawa ya binenleri görüyorum " abi senin motor ne yakıyorsa buda o " diyor demekki kullanımdan kullanıma değişiyor durum..

evett çiğ püskürtme olayı var egsozdan bu nedenki????