Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
korsanxxx
18 Temmuz 2010, 01:29
eveet arkadaşlar herkese selamlar mükemmel bir geziden dönmüş bulunmaktayım harika bir doğa gezisi oldu güzergahımız ankara-kazan-kızılcahamam-çamlıdere-kızılcahamam-kazan-ankara şeklinde kamplı ve bol bol motor üzerinde ağaçların içinde oksijenli bir gezi yarın veya pazartesi resimleri koyacağım.
motor için yorumlarıma geleyim
olumlu;
1: shell 15/50 full sentetik VSX yağdan sonra vibrasyon 110km/hızdan sonra başladı 85-90kmde adeta akıyor motor
2: herhangi bir sorun çıkartmadı ve benzinde oldukça cimri davrandı sağolsun depoyu tam dolduralı 360km oldu daha yedek açılmadı
3: arkamda 80 yada 90kg artçım bende 15kglık onda 10kg 125 diyelim+60kg(ben:)) 185kg ile harika güçlü etkili çekişi ile yolları tükettik
4: arka amortiser ayarını 5. seviyeye çekince motor artçı ile inanılmaz güvenli hale geliyor özellikle virajlara güvenle girilebilir. fakat tek bindiğinizde kesinlikle 3veya arasıra yolcu alıyorsanız 4e geri getirin yoksa çukurların hepsini hissetmek zorunda kalırsınız:)
5: bir daha kendini ispatladıki bana sürüşte çok güven verdi
:cat::cat:
olumsuz:
1. Far halen bir problem maalesefki sis farım olmadığı için gece sıkıntı yaşadım:silent:
2. akort büyük problem maalesef yine bozuldu:pr: çelik cant şart
3. 32t dişli takılmalı ama 95-100 ortalama için
4. Artçının oturduğu koltuk konforu ve genişliği arttırılmalı aksi halde zırt pırt durmak zorundasınız:cyclopsan tabi yolcu koltuğu süngeride faha yumuşak olmadı artı sürücü için sırt dayanağı şart (yakında bi şekilde yapıcam :))
5. Öne cam takılmalı ama bu cam shadowlarınki gibi olmalı böylece rüzgar sesi kulaklarınızı tırmalamaz
olumsuz olarak başka bir şey bulamadım :):cat:
puanlama yaparsak eğer
yol tutuşu: 10 üzerinden 7 (lastikleri değişirsem 10) :)
hızlanması: 10 üzerinden 8 (yüklere rağmen)
ortalama hızdaki durmu: 10 üzerinden 9
frenleme: 10 üzerinden 5 (yüklü iken frenlere iyice asılmak gerekiyor)
motor frenlemesi 10 üzerinden 8 ( özellikle 1ve 2. viteslerde inanılmaz etkili)
ayırca gezi dönüşü 125km hıza ulaşarak yaklaşık 5dk öyle gittim:) çok güzeldi sonra sevgili mucitimi yormayım diye 80 düşürdüm.
Benzinle ilgili sohbetler olmuş benim için söyleyim
en az 20 tl aldım 148km gittim hiç şaşmadı tam depo ile şehir içinde ortalama kullanımda yedek depoya geçmeden 360 gittim yedek depoyu kullanarak 380gittim bir kez ki çok fazla yedek kullanmamaya özen gösterdim depodaki pislik karbüratöre gitmesin diye.
buda şu demek oluyor 10tl ile 74km tam depo 50tlye doluyor oda 370km tol eder ama sakin kullanımda şehir içi 400e 50tl ile gidersiniz ben yedeğe geldiğinde hep 340-360 arasında oluyorum kmde sanırım 138kuruş yakıyor 100kmde 13.88tl.
sanırım biraz uzun oldu :) affınıza sığınırak yazdım umarım faydalı olur:rendeer:
yarın veya pazartesi resimler yayında olacak.
Gezilere dahil olmak isteyen olursa ankaradan arkadaşları beklerim sprinterx@hotmail.com buradan iletişime geçebiliriz sevgi ve saygılarımla
granade
18 Temmuz 2010, 21:18
slm tekrardan motorumu komple 3m carbon kapladim arkaya daha buyuk lastik yaptim nerdeyse her parcayi degistirdim =) 32t dislisi uyduramadim nedense? tavsiye bu konuda bekliorm resimleri sonra cekip atarim daha uygulamalarima yeni basladim =)))
DOGAN MOTOR
18 Temmuz 2010, 22:29
herkese iyi akşamlar bugün mct mle safranboludan bartına giderken tam bartın 10km tabelasını gördüm ve motorda bir cayırlama oldu durdum sesini dinledim ve sanki sag gözde hiltiyle duvar kırıyorlar o sesle 25 km gtmek zorunda kaldım sehir dışında mondial servisi vardı tanıdık ve abiyle üst kapağı söktük hemen ve sibobun birini kesmiş pistonda bişey varmıyki dye söktük allahtan sökmüşüz pistonun sadece üstünde sekmanların olduğu yer lalmış gerisi yoktu ve silindir sag göz iş görmez vaziyette oda değişcek motor daha 2 aylık motor ve 9000km de garantiden değişcek tabi garantiye girerse bn mondial fabrikasının stoğunda bu parçaların olup olmadığını ve motorun ne kadar sürede çıkacağını merak ediyorum teşekkürler.
alpaslan84
18 Temmuz 2010, 23:17
ben tarsusta motosiklet satış ve yedek parça bayisinde çalışmaktayım.bayiliklerimizden biride mondial dir.250 mct nin hiç bir parçası yoktur.servisimize şanzuman dişlisini bekleyen 2 adet mct var tam 2 aydır fabrikadan bekliyoruz fakat gelmedi.sebebi motosikletin yeni üretimi olmadığı için ve çindeki üretici fabrikası iflas ettiği için türkiye ye getiren firma çaresiz durumdadır.yine mağdur olan kullanıcı.lütfen arkadaşlar mondial marka motosikletler çok kalitesiz.almayalım yedek parça sorunu çok ve parçalar pahalı.
StyLeOscaR
19 Temmuz 2010, 00:25
slm tekrardan motorumu komple 3m carbon kapladim arkaya daha buyuk lastik yaptim nerdeyse her parcayi degistirdim =) 32t dislisi uyduramadim nedense? tavsiye bu konuda bekliorm resimleri sonra cekip atarim daha uygulamalarima yeni basladim =)))
merhaba;
uyduramadım derken dişli mi oturmadı ? benim aldığım dişli cuk diye oturdu bir sorun olmamıştıki geneldede sorun olmuyor.daha dün sirkeciden 32t arka dişlisi aldık arkadaşımla. sana tel vereyim bir görüş istersen
Taraş ticaret : 0 212 527 65 56
fotolarını da bekliyoruz :)
ARBETUS
19 Temmuz 2010, 09:30
ben tarsusta motosiklet satış ve yedek parça bayisinde çalışmaktayım.bayiliklerimizden biride mondial dir.250 mct nin hiç bir parçası yoktur.servisimize şanzuman dişlisini bekleyen 2 adet mct var tam 2 aydır fabrikadan bekliyoruz fakat gelmedi.sebebi motosikletin yeni üretimi olmadığı için ve çindeki üretici fabrikası iflas ettiği için türkiye ye getiren firma çaresiz durumdadır.yine mağdur olan kullanıcı.lütfen arkadaşlar mondial marka motosikletler çok kalitesiz.almayalım yedek parça sorunu çok ve parçalar pahalı.
Nesi eksikmiş? Daha yeni bir sürü parçasını çektik biz. Bende şanzımanı var istersen uyugn fiyata yollayabilirim. Piyasadaki en ucuz yedek parça Mondialin. o kadar komik rakamlara geliyor ki özellikle scooter türü motorların parçaları 30 liraya komple silindir piston sekman seti var scooterın hemde orijinal hologramlı kutusunda. Bence senin yaşadığın yedek parça sorunu bölgesel. Buralarda çok da sıkıntı olmuyor. Ahmet de yoksa mehmet de mutlaka oluyor ve alıyoruz.
mahoni38
19 Temmuz 2010, 10:49
Motorum gribal enfeksiyon yaşıyor sanki
2 yerde akıntı var
1-
http://i1007.hizliresim.com/2010/7/19/958.jpg
2-http://i1007.hizliresim.com/2010/7/19/965.jpg
bunlar neden olur? nasıl düzelir?
ARBETUS
19 Temmuz 2010, 10:58
Mahoni dostum, motor kulaklarını kontrol et çatlak olabilir. Yakın zamanda bir şekilde debriyaj kapağını falan söktürdüysen contası bozulmuş olabilir. Ya da yağ değişiminde servis elemanı fzla yağ koymuştur karter havalandırma borusunda çatlak vs varsa oraya terleme yoluyla fazla yağı atıyor da olabilir.
cokkotuadam
19 Temmuz 2010, 11:48
Nesi eksikmiş? Daha yeni bir sürü parçasını çektik biz. Bende şanzımanı var istersen uyugn fiyata yollayabilirim. Piyasadaki en ucuz yedek parça Mondialin. o kadar komik rakamlara geliyor ki özellikle scooter türü motorların parçaları 30 liraya komple silindir piston sekman seti var scooterın hemde orijinal hologramlı kutusunda. Bence senin yaşadığın yedek parça sorunu bölgesel. Buralarda çok da sıkıntı olmuyor. Ahmet de yoksa mehmet de mutlaka oluyor ve alıyoruz.
Bu mesaj benide işkillendirdi varmıdır aslı astarı??
ARBETUS
19 Temmuz 2010, 12:19
Bu mesaj benide işkillendirdi varmıdır aslı astarı??
ben zannetmiyorum jinchengin batacağına da pek ihtimal vermiyorum bayağı büyük bir firma sadece mct üretmiyorlar otomotiv sektöründe de çalışmaktalar. MCt yi üretimden kaldırmış deseler mnatıklı geleiblir lakin iflas etti denmesi garip. Şu an parça sıkıntısı yok. çok garip bir parça istenmediği takdirde hayati parçaları bulunabiliyor.
ayrıca mondial dışında yedek aprçasını ithal eden firmalar da var.
mahoni38
19 Temmuz 2010, 13:40
Mahoni dostum, motor kulaklarını kontrol et çatlak olabilir. Yakın zamanda bir şekilde debriyaj kapağını falan söktürdüysen contası bozulmuş olabilir. Ya da yağ değişiminde servis elemanı fzla yağ koymuştur karter havalandırma borusunda çatlak vs varsa oraya terleme yoluyla fazla yağı atıyor da olabilir.
Servise gösterdim motorun asağılarına doğru bir yerde bir keçe eskimiş dedi parça 5 tl takması 200 tl :) önemli birsey değil sadece biraz motoru kirletir dedi ama ben satarken kusuru varmı sorusuna yok demek istiyorum da bir sorayım dedim.
Motor kulakları hangisi?
Beycivan
19 Temmuz 2010, 14:03
Mct ve mondial piyasada ve servislerde en çok parçası bulunan motor markası ve ucuzdur. Bazı kardeşlerimiz kendi şahsi yaşadıklarını sorunların tüm Türkiye çapında ulusal olarak yaşandığını düşünüp bunu ilan ediyorlar. Hiç yoksa Mondialin internet sitesi üzerinden irtibat telefonunu kaldırıp arayın zaten gereken teknik ve parça bilgisini alabilirsiniz .Mct için koruma demiri eğer beğendiğiniz bir motorun koruma demiri uymadı ise hemen onu alın ve bir krom kaynakçısının yolunu tutun. İşinin ehli bir krom kaynakçısı hiç çapak bırakmadan sanki orjinal parçaymış gibi onu oraya tutturur gerekirse parça koyar. Çözümsüz bir olay değil. Bu koruma demiri sıkıntısı bende de vardı kahvanelere çay oacaklarına kazan yapan bir kromcu kardeşime gittim derdimi anlattım fabrika malı gibi öyle güzel bir koruma demiri yaptı ki çok yakıştı. Arbetus hocam mineral yağdan full sentetik yağa geçişte motorun mekanik seslerinin birz daha duyulur şekle gelmesi gibi bir olay olabilir mi? Eskiden mineral yağ kullanmaktaydım ancak bir deneme için full sentetik shell 15-50 koydum motor ısındıkça trübütör kapağından sanki sübap sesleri var gibi bariz bir ses duyuyorum ve hızımı arttırınca bu ses daha da duyulur oluyor ancak viteste iken debriyajı boşa attığımda bu ses kayboluyor ve normalde motor soğukken ses falan da gelmiyor.Yağın daha ince olmasından dolayı mekanik aksamların sesi duyulur mu oldu yada (sübap ayarlarım asla kaçmış olamaz kendim bizzat sentille 4-4lük ayarladım).krank grubunda mı sorun var anlayamıyorum.Belki bu hafta içi motoru yarıcam bakıcam.Aklıma gelenler sekmanlar ve krank bilezikleri.Başka bir sorunda şu motor normal giderken özellikle bayıra sarmaya başlayınca elektriği kesiyormuş gibi kerkinme oluyor bayır düzleştimi de normal gazı yiyor. Ancak bunu dz yolda da yaptığı oluyor. Normal hızlanması ve gaz yemesi normal.Açık hava filtresi kullanıyorum.Onunda ayarları tam.Bujiler orjinali ngk cr6hsa. kızıl kahvarengi güzel bir renk almışlar kararma yok. hocam sizin aklınıza gelen neler olabilir.
logaritma
19 Temmuz 2010, 16:35
ben zannetmiyorum jinchengin batacağına da pek ihtimal vermiyorum bayağı büyük bir firma sadece mct üretmiyorlar otomotiv sektöründe de çalışmaktalar. MCt yi üretimden kaldırmış deseler mnatıklı geleiblir lakin iflas etti denmesi garip. Şu an parça sıkıntısı yok. çok garip bir parça istenmediği takdirde hayati parçaları bulunabiliyor.
ayrıca mondial dışında yedek aprçasını ithal eden firmalar da var.
jincheng grup çinde orta sınıf bir marka adamlar araba üretmiyorlar zaten esas işleri ihtisas alanlarıda vasıta değil esas uzmanlık alanları motorlar her tip motor hybrid-motorları planör uçak motorları sanayi tipi motorlar motorsiklet motorları v.b
Mct jincheng grupda polis motoru olarak satılıyor işin ilginç yaı daha önce konusu geçdimi bilmiyorum ama mct nin model nosunu bulamamışdık zamanında biz polis motorcycle diye geçiyordu jincheng in sitesinde..
http://www.jincheng-africa.com/imglibs/images/409-1166ab4f-6d3e-48fb-af2a-1eb074353087-big.jpg
http://www.jincheng-africa.com/imglibs/images/409-305e8315-c96b-4320-a165-127eb0cddc70-big.jpg
benim jincheng de beğendiğim custom 50 diye bir motoru vardı 50cc lik mondial onu getirtse alıcakdım çok tatlı bir motordu..
http://www.bikez.com/pictures/jincheng/2003/20597_0_1_4_custom%2050_Image%20credits%20-%20The%20respective%20copyright%20holder%20or%20ma nufacturer.jpg
hungryhorace
19 Temmuz 2010, 17:26
herkese iyi akşamlar bugün mct mle safranboludan bartına giderken tam bartın 10km tabelasını gördüm ve motorda bir cayırlama oldu durdum sesini dinledim ve sanki sag gözde hiltiyle duvar kırıyorlar o sesle 25 km gtmek zorunda kaldım sehir dışında mondial servisi vardı tanıdık ve abiyle üst kapağı söktük hemen ve sibobun birini kesmiş pistonda bişey varmıyki dye söktük allahtan sökmüşüz pistonun sadece üstünde sekmanların olduğu yer lalmış gerisi yoktu ve silindir sag göz iş görmez vaziyette oda değişcek motor daha 2 aylık motor ve 9000km de garantiden değişcek tabi garantiye girerse bn mondial fabrikasının stoğunda bu parçaların olup olmadığını ve motorun ne kadar sürede çıkacağını merak ediyorum teşekkürler.
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.
Garanti kapsamında değişecek parçalar için bayiin bir fax çekecek. Ben olsam ertesi gün direkt fabrikayı arar, akibetini sorarım. Fabrika yetkilileri çok ilgili, ama bazen karışıklıklar olabiliryor. Benim motor 10 gündür yatıyor. Parçalar (marş motoru ve rölesi) yeni gelmiş. Bugün taktıracam.
ARBETUS
19 Temmuz 2010, 18:26
Servise gösterdim motorun asağılarına doğru bir yerde bir keçe eskimiş dedi parça 5 tl takması 200 tl :) önemli birsey değil sadece biraz motoru kirletir dedi ama ben satarken kusuru varmı sorusuna yok demek istiyorum da bir sorayım dedim.
Motor kulakları hangisi?
Benim bildiğim akdarıyla hiç bir keçe motorun indirilerek değiştirilecek konumda değil. Tam olarak nerede ya da keçe değil de conta mı demiş olabilirler mi??
mahoni38
19 Temmuz 2010, 20:20
Tam detaylı öğrenip söyleerim ama ben hala "motorun kulakları" neresi onu çözemedim yani oraya bakdemişin ya ustad orası neresi?
emoli
19 Temmuz 2010, 22:29
Merhaba Beycivan abi. Mct 250 karbüratör senkron ayarı hakkında bilginiz varsa bizimle paylaşır mısınız ? Forumda aradım fakat bulamadım. Bu konuda bilgiye ihtiyacı olan diğer arkadaşlar için de güzel bir paylaşım olacaktır. Şimdiden teşekkürler...
Beycivan Abi ve ya herhangibir bilen varsa cevap verebilir mi ?
egeli35
20 Temmuz 2010, 10:53
http://yfrog.com/0g20072010565j
http://yfrog.com/jk20072010566j
http://yfrog.com/my20072010567j
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:37 ----------
motorun bakımları zamanında yapılmıştır.2300 km.dedir..otobanda 2 kişi 135 km/h ulaşmıştır.motor temiz..cbr alıcağımdan satıyorum..görmek isteyen olursa izmir karşıyakadayım..tel=05547033976-05067297823
fiyat=2300 pazarlık payı var..
ARBETUS
20 Temmuz 2010, 10:56
Beycivan Abi ve ya herhangibir bilen varsa cevap verebilir mi ?
Senkron ayarı her iki karbüratörün eşit miktarda yakıt vermesinin ölçüldüğü ve ayarlandığı bir sistemdir. senkron saati ile ayarlanır. Eski ustalar egzostaki gaz çıkışına göre de ayarlayabiliyormuş lakin bizim egzoslarımız birleşik olduğu çin bu zor tabi. Bazı servisler bu hizmeti vermekte ancak kimin verdiği konusunda bir bilgim yok.
sağlıcakla.
korsanxxx
20 Temmuz 2010, 14:15
vee gezinin resimleri:))
http://img101.imageshack.us/img101/7070/pict0005qi.jpg (http://img101.imageshack.us/i/pict0005qi.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kurtboğazı barajı
http://img704.imageshack.us/img704/5554/pict0006kb.jpg (http://img704.imageshack.us/i/pict0006kb.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
motorlarımız ve muhteşem manzara
http://img714.imageshack.us/img714/5585/pict0008v.jpg (http://img714.imageshack.us/i/pict0008v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sevgili mucitim:))
http://img215.imageshack.us/img215/396/pict0009ol.jpg (http://img215.imageshack.us/i/pict0009ol.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
sevgili mucitim 2 :))
http://img46.imageshack.us/img46/7881/pict0012ds.jpg (http://img46.imageshack.us/i/pict0012ds.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
tuhaf bir canlı karınca-timsah-tırtıl :)
http://img340.imageshack.us/img340/6202/pict0016ph.jpg (http://img340.imageshack.us/i/pict0016ph.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
kutboğazı barajının güzel bir koyu
http://img44.imageshack.us/img44/8524/pict0017ez.jpg (http://img44.imageshack.us/i/pict0017ez.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
manzaraya dalmak:wiinkk:
http://img210.imageshack.us/img210/7508/pict0021yz.jpg (http://img210.imageshack.us/i/pict0021yz.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bir adet xl200:queen:
http://img37.imageshack.us/img37/2757/pict0025mq.jpg (http://img37.imageshack.us/i/pict0025mq.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
çamlıderede akşam üstü
http://img696.imageshack.us/img696/1538/pict0022f.jpg (http://img696.imageshack.us/i/pict0022f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
vee yine mucitim:queen:
http://img69.imageshack.us/img69/5545/pict0026go.jpg (http://img69.imageshack.us/i/pict0026go.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
resim gibi fotoğraf:))
http://img37.imageshack.us/img37/2583/pict0027v.jpg (http://img37.imageshack.us/i/pict0027v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
huzur burada dostlar
http://img534.imageshack.us/img534/6199/pict0030a.jpg (http://img534.imageshack.us/i/pict0030a.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
yolların 2 atlısı bir artçısı:queen: ortamızdaki yolcu:))
http://img143.imageshack.us/img143/4386/pict0040v.jpg (http://img143.imageshack.us/i/pict0040v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
hadi ekmekleri çıkarıp yumulun:cat::cherry:
http://img710.imageshack.us/img710/6559/pict0045lp.jpg (http://img710.imageshack.us/i/pict0045lp.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
ve son foto korku filmi çekme aşamalarında makinenin şarjı bitti ve bu kare yansıtı kindar tişortu kindar suratı ve kindar feneri :queen::queen:
herkese iyi seyirler başka gezilerde olacak ve yayında olacak :)9
Beycivan
20 Temmuz 2010, 17:44
alparslan84 kardeşim sen mondiali gözden çıkarmışın anlaşılan hiçbir parçası yok bulunmaz fabrikası firmasının ocağı sönmüş demişsin bu bilgilere hangi kaynaktan ulaştın banada bildir bende bir araştırayım..-)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:16 ----------
Emoli kardeşim senkron ayarı he rik karbüratöründe içine hava ve yakıt oranının eşit şekilde girerek silindirlere de eşit güç vermesi ilkesine dayanır. Kabüratörün içi yapısını oluşturan karmaşık bir sistem vardır. Depodan gelen benzin ve hava filtrresinden emilen hava burda karıştırılarak enerjiye dönüşmeye hazır hale getirilir. Ancak el yordamı il ebunu başarmak olmaz. Senkron cihazı denilen üzerinde analog yada digital göstergeler olan pano yardımı ile yapılır. Motordan tam randıman alınması için bu ayarın iyi olması gerekmektedir. Bu ayarı olmayan motorun silindirlerin birisi tenbel çalışabilir vuruntuya neden olur motor hava ayarı kısıksa motor yakıta yüklenir çabuk hararet yapar şarfiyatı artar hava ayarı çok olursa yakıt patlaması eksik kalır tam güç alınamadığından motorda yığılma ve pısmalar oluşur. O nedenle bu yakıt-hava ayarı çok güzel olmalıdır.
Burak_34
21 Temmuz 2010, 16:06
alparslan84 kardeşim sen mondiali gözden çıkarmışın anlaşılan hiçbir parçası yok bulunmaz fabrikası firmasının ocağı sönmüş demişsin bu bilgilere hangi kaynaktan ulaştın banada bildir bende bir araştırayım..-)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:16 ----------
Emoli kardeşim senkron ayarı he rik karbüratöründe içine hava ve yakıt oranının eşit şekilde girerek silindirlere de eşit güç vermesi ilkesine dayanır. Kabüratörün içi yapısını oluşturan karmaşık bir sistem vardır. Depodan gelen benzin ve hava filtrresinden emilen hava burda karıştırılarak enerjiye dönüşmeye hazır hale getirilir. Ancak el yordamı il ebunu başarmak olmaz. Senkron cihazı denilen üzerinde analog yada digital göstergeler olan pano yardımı ile yapılır. Motordan tam randıman alınması için bu ayarın iyi olması gerekmektedir. Bu ayarı olmayan motorun silindirlerin birisi tenbel çalışabilir vuruntuya neden olur motor hava ayarı kısıksa motor yakıta yüklenir çabuk hararet yapar şarfiyatı artar hava ayarı çok olursa yakıt patlaması eksik kalır tam güç alınamadığından motorda yığılma ve pısmalar oluşur. O nedenle bu yakıt-hava ayarı çok güzel olmalıdır.
Dostum bahsettiğin bu ayarı ben hiçbir motosiklet servisinin tam olarak iyi ve özen göstererek tam doğru yaptığına inanmıyorum..
bahsettiğin gibi bu ayarları tam olarak iyi bilerek kendimizin yapması gerekiyor, onuda öğrenmek lazım, e haliyle öğretecek biriside lazım..
servislerin elinde tesbih gibiyiz çevirip duruyorlar bizi başka birşey değil, hiç güvenemiyorum işçiliklerine.. geçen gün arka jantlara bakmak ve zincir ayarını 2 dkda yapmak için gittim orta sehpaya astı motoru zinciri yağlarken arka teker rolantide dönüyordu baktık ustayla teker çok minikde olsa sekiz çiziyor, bu ne dedim, abi 2 tane jant telin kırık ya ondan o bişey olmaz 2bin bakımda hallederiz!!! Bu arada motor henüz 1.300 kmde yani 700 km böyle kullan diyorlar bana..
işten anlamıyoruz tamam ama salakda değiliz neyse anlayan anladı:)
vw.bora
21 Temmuz 2010, 22:53
vay korsan kardeş demek ankaradasın nasıl bu mct ler uzun yola gidermi acaba yolda şişmez değilmi ankaradan kısa geziler olursa bende katılabilirim
volkanmet86
21 Temmuz 2010, 23:51
arkadaşlar bende seyhan 250c var ve bu başlığı bayadır takip ediyorum. aşağı yukarı aynı motorlar. bu 32t dişli değişimini bende yapmak istiyorum. temin edebileceğim bi yer ve fiyat konusunda bilgi verirseniz sevinirim...
korsanxxx
22 Temmuz 2010, 00:43
vay korsan kardeş demek ankaradasın nasıl bu mct ler uzun yola gidermi acaba yolda şişmez değilmi ankaradan kısa geziler olursa bende katılabilirim
kardeş ben şuana kadar şişme olayını yaşamadım bunun nedeni ise yola göre hızlanmam yani hızımı ayarlamamdan kaynaklı oldu. ama şunu belirtmeliyimki çamlıdereden kızılcahamama 15dkda geldik kızılcahamamdan bir kez arkadaşa benzin almak için 10dk durduk 1.15dkda ortalama 85-90 km hızla ankaraya geldik ve bende artçı vardı 80kg civarında :) maksimumda 125 yaptık yolda otobana çıktığımızda.
tabi böyle olması için evvela yağın kaliteli olacak sonra motorun hava ayarı iyi olacak kısacası bakımlı olacak yoksa şişerde patlarda:)
gezilere oldukça beklerim bugün yolda bir gri mct birde ya jinlun yada benzeri mct olmayan iki arkadaş gördüm kentparkın oralarda oldukça keyifli keyifli geziyorlardı tabi mct asaletini koydu hele benim siyah söndürdü onları heheheeheh
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------
Dostum bahsettiğin bu ayarı ben hiçbir motosiklet servisinin tam olarak iyi ve özen göstererek tam doğru yaptığına inanmıyorum..
bahsettiğin gibi bu ayarları tam olarak iyi bilerek kendimizin yapması gerekiyor, onuda öğrenmek lazım, e haliyle öğretecek biriside lazım..
servislerin elinde tesbih gibiyiz çevirip duruyorlar bizi başka birşey değil, hiç güvenemiyorum işçiliklerine.. geçen gün arka jantlara bakmak ve zincir ayarını 2 dkda yapmak için gittim orta sehpaya astı motoru zinciri yağlarken arka teker rolantide dönüyordu baktık ustayla teker çok minikde olsa sekiz çiziyor, bu ne dedim, abi 2 tane jant telin kırık ya ondan o bişey olmaz 2bin bakımda hallederiz!!! Bu arada motor henüz 1.300 kmde yani 700 km böyle kullan diyorlar bana..
işten anlamıyoruz tamam ama salakda değiliz neyse anlayan anladı:)
kardeşim o telleri garantiden yaptırtabilirsin hatta çelikleri ile değiştir bence benim henüz başıma gelmedi ama okuduğum şeyler genellikle iyi değil 2 tel ile başlayıp 10-12 teli kıranlar birden olmuş bu iş ciddi hayatını taşıyorsun üzerinde biran evvel hallettir bence ayrıca öyle yağlamaydı yağ değişimiydi buji takmaydı ıvır zıvır işleri kendin hallet hemen servise ışınlanma garantisi olsa bile gitme kendin yap sağlam olur:cat: kazasız sürüşler
vw.bora
22 Temmuz 2010, 10:59
bakımını beceremem ama abidinpaşa da akdere yolundaki mondial servisine istemesemde gidiyorum garanti devam etsin diye kullandıkları yağ buji malum ne derece iyi bilmiyorum ama bakımlarını aksatmamaya çalışıyorum
Beycivan
22 Temmuz 2010, 11:40
Her servis aynı değildir ancak sizin yemeyip biriktirip aldığınız motor servislerin gözünde br kazanç kapısıdır ne kadar çok arıza o kadar çok para demektir. O jantın telinin bir tanesinin üzerine binen yük hızlandığında eğer çukura denk gelse birkaç yüz kilo basıncı dengeliyor. Sen bir fren yapsan acil bir durum olsa bir cm kenara kaysan vefat etsen o ustanın ben kendi dükanında ciğerini catrol yağda buji kıvılcımlarıyla kızartır kalfasıyla yerim. Kemiklerini de harley cilere veririm malum her motorda illa bir kaç parçayı kemikten kullanıyorlarmış..:) bunlar önemli şeyler. Siz siz olun belki defalarca yazdım burda kendi basit işinizi kendiniz görün buna kendinizi alıştırın.Buji başlıuklarınızı plastik değil bakır yada aliminyum takım havalar sıcak silindir petekleri ateş gibi, oluyor bujinin başlığınına geçen plastik parça hamur gibi oluyor ve kıvılcım sapa soğa atlamaya başlıyor.Bunu ustalar söylemez motor tekler stoop eder sen boyna rolantiyi yükseltirsin gaza yüklenirsin aman stop etmesin diye sonunda servisteki usta seni görünce " işte benim bugünkü yolunacak tavuğum geldi " diye içinden geçirir. Tabi bunu herkes için yazmıyorum genele hitap ediyorum arkadaşlar kimse kimseyi kandıramaz gün gelir en acemiside bu işi bi şekilde öğrenir. Görüşmek üzere
volkanmet86
22 Temmuz 2010, 12:37
arkadaşlar bende seyhan 250c var ve bu başlığı bayadır takip ediyorum. aşağı yukarı aynı motorlar. bu 32t dişli değişimini bende yapmak istiyorum. temin edebileceğim bi yer ve fiyat konusunda bilgi verirseniz sevinirim...
bi yardımcı olan??
korsanxxx
22 Temmuz 2010, 13:07
bi yardımcı olan??
sitede verilmişti istanbulda sirkecide bi yerde var ben aradım bir tane varmış fiyatı 35tl dedi buda tel numarası 0212-527-65-56 birde mahoni38 arkadaşımız kayseriden bulabileceğini bana söylemişti onunlada iletişime geçebilirsin.
yalnız senin motorla uyuşmayabilir bu motorlar her ne kadar birbirine benzeselerde parçaları arasında çok ciddi farklılıklar var birbirlerine kesinlikle uyumsuzlar bilgin olsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:54 ----------
Buji başlıuklarınızı plastik değil bakır yada aliminyum takım havalar sıcak silindir petekleri ateş gibi, oluyor bujinin başlığınına geçen plastik parça hamur gibi oluyor ve kıvılcım sapa soğa atlamaya başlıyor.
beycivan dostum güzel bilgilerin için teşekkürler bu bilgi çok işime yarayacak ama nereden bulabilirim bu buji başlığını bugün yibayı ziyaret edeceğim bi sorayım sağa sola
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:59 ----------
bakımını beceremem ama abidinpaşa da akdere yolundaki mondial servisine istemesemde gidiyorum garanti devam etsin diye kullandıkları yağ buji malum ne derece iyi bilmiyorum ama bakımlarını aksatmamaya çalışıyorum
bende o tarafta oturuyorum tuzluçayır lisesinin oradayım. akderenin oradaki moto centre ni yanı sanırım orayı çok bilmiyorum ama moto centre ankaradaki işçiliği en iyi olan yer fakat onlardaki tek sorun fiyatta çok geçirgenler zamanında scooterımı orada bi bakıma sokmuştum scooter epey sağlıklı oldu ama cebim hastalanmıştı o dönem.
mctlerin sistemi çok basit kendin yapabilirsin eğer bujiyi yağı para vermeden yaptırıyorsan git yok para veriyorsan gitme birgün buluşur bi çay içer neleri biz yaparız konuşuruz
bizim yapabileceklerimiz yağ dğeişimi buji değişimi zincir yağlaması zincir gergisi elektrik tesisatı onarımı far takma akort ayarı(anahtarı bulabilirsem eğer hehehe) gibi şeyleri sende yaparsın bende yaparım çok basit işlemler bunlar
Burak_34
22 Temmuz 2010, 16:49
kırılan jant telini garantiden değiştirmiyorlar.. ilk 500 bakımda da iki tanesi kırıktı direk servis ücretine eklediler, şimdi motor 1400 de 2 tanesi yine kırık değiştirmiyorum, ay başında çelik taktırcam komple paraya kıyıp
hilhan
22 Temmuz 2010, 20:05
arkadaşlar bugun arka lastiğimde yarık seviyesinde derin bir çatlak tespit ettim.
ivedi lastik almayı düşünüyorum.
bu konuda bilgi ve tecrübelerinizi bekliyorum saygılarımla
ön arka lastiği komple almayı düşünüyorum. marka fiat bilgilerinize şimdiden teşekkürler
vw.bora
22 Temmuz 2010, 22:52
vallaha korsan kardeş tanışmamız çok iyi olur kardeşimde mondialci 125 lik var onda onun elinden bir şeyler geliyor ama motordan bir şey anlamıyor kendi motorunun yağını filtresini değiştiriyor o kadar işte en azından işten anlayan bir ustaya gideriz bende akderede tuzluçayırdan akdereye inerken lambalardaki kavşakta oturuyorum motosiklete ancak hafta sonları binebiliyorum hafta içi işe mecburen aracımla gidip geliyorum ben sağlık bakanlığında çalışıyorum
erdemus
23 Temmuz 2010, 01:37
uzun zamandır almayı düşündüğüm bir motordu bugün aldım servisten çıkmasını bekliyorum hertürlü yardımlarınıza ihtiyacım olacak ilk başta yapmam gereken neler var bilen varsa ceday_09@hotmail.com
_pLay_06
23 Temmuz 2010, 05:05
sLm aranızda banada yer varmı bende artık MONDİAL 250 MCT ciLerdenim =)
Beycivan
23 Temmuz 2010, 17:19
Arkadaşlar motorunuzun çoğunun buji başlığı scooterlara da takılan plastik siyah buji şapkası.Bunun yerine internetten alabileceğiniz aliminyum buji başlığını edinip kendiniz takmaya çalışın birde servislerin bujiye ateşleme bobinlerinden giden kablolarını mobilet bujilerine taktıkları düşük ohamajlı adi bakır alışımlı kablodan takmaları.Bu iki duruma dikkat edin ateşlemeniz çok önemli.Bobinlerdeki soketli yeri penseyle iyice sıkın yerinde oynak olmasın buji kablosunuda kalitelisinden taktırın metresi bile 3 tl falan. Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Eğer eksozunudan çat diye patlama sesleri geliyorsa bu yanmadan emme sübaplarından sıcak eksoz borusuna kaçan benzin damlacıklarından kaynaklanmaktadır. Bu sorunu yaşayan varsa foruma yazsın çözümünü de yazabilirim. Bu gibi önemli durumları kendiniz belirleyip periyodik olarak kontrol edebilirsiniz. Mct lerin eskiyen ön ve arka lastikleri içinde üzerindeki lastiklerden yada Duron marka alıp takarsanız maliyet-performans yönünden karlı olur.
canicellat
23 Temmuz 2010, 17:28
Arkadaşlar motorunuzun çoğunun buji başlığı scooterlara da takılan plastik siyah buji şapkası.Bunun yerine internetten alabileceğiniz aliminyum buji başlığını edinip kendiniz takmaya çalışın birde servislerin bujiye ateşleme bobinlerinden giden kablolarını mobilet bujilerine taktıkları düşük ohamajlı adi bakır alışımlı kablodan takmaları.Bu iki duruma dikkat edin ateşlemeniz çok önemli.Bobinlerdeki soketli yeri penseyle iyice sıkın yerinde oynak olmasın buji kablosunuda kalitelisinden taktırın metresi bile 3 tl falan. Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Eğer eksozunudan çat diye patlama sesleri geliyorsa bu yanmadan emme sübaplarından sıcak eksoz borusuna kaçan benzin damlacıklarından kaynaklanmaktadır. Bu sorunu yaşayan varsa foruma yazsın çözümünü de yazabilirim. Bu gibi önemli durumları kendiniz belirleyip periyodik olarak kontrol edebilirsiniz. Mct lerin eskiyen ön ve arka lastikleri içinde üzerindeki lastiklerden yada Duron marka alıp takarsanız maliyet-performans yönünden karlı olur.
Yorumlarin icin tesekkurler bence sorunu yasamadan sen yazarsan daha iyi olur sonra yine yazmis olucan zaten:)
volkanmet86
23 Temmuz 2010, 18:44
Arkadaşlar motorunuzun çoğunun buji başlığı scooterlara da takılan plastik siyah buji şapkası.Bunun yerine internetten alabileceğiniz aliminyum buji başlığını edinip kendiniz takmaya çalışın birde servislerin bujiye ateşleme bobinlerinden giden kablolarını mobilet bujilerine taktıkları düşük ohamajlı adi bakır alışımlı kablodan takmaları.Bu iki duruma dikkat edin ateşlemeniz çok önemli.Bobinlerdeki soketli yeri penseyle iyice sıkın yerinde oynak olmasın buji kablosunuda kalitelisinden taktırın metresi bile 3 tl falan. Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Eğer eksozunudan çat diye patlama sesleri geliyorsa bu yanmadan emme sübaplarından sıcak eksoz borusuna kaçan benzin damlacıklarından kaynaklanmaktadır. Bu sorunu yaşayan varsa foruma yazsın çözümünü de yazabilirim. Bu gibi önemli durumları kendiniz belirleyip periyodik olarak kontrol edebilirsiniz. Mct lerin eskiyen ön ve arka lastikleri içinde üzerindeki lastiklerden yada Duron marka alıp takarsanız maliyet-performans yönünden karlı olur.
bende bazen egzost patlaması oluyor. çözümünü biliyorsanız memnun oluruz :D
ha bi de buji başlığı dediğiniz şöyle bişey mi?;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-krom-buji-basligi/detay?
veya
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-ngk-buji-basligi-her-marka-motorsikletler-icin/detay?
hungryhorace
23 Temmuz 2010, 19:36
Full kapalı kask, motosiklet ayakkabısı, dizlik, uygun pantalon ve 4 mevsim diye yutturdukları (iyi de para bayıldığım) mont. Giyip çıkartmaya gocunduğum yok. AMA SICAKTAN, TERDEN GEBERCEM LAAAYNNNN!!!! :pr:
_pLay_06
23 Temmuz 2010, 20:48
slm arkadaslar
StyLeOscaR
23 Temmuz 2010, 23:54
sLm aranızda banada yer varmı bende artık MONDİAL 250 MCT ciLerdenim =)
hoşgeldin aramıza :cat:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 ----------
Full kapalı kask, motosiklet ayakkabısı, dizlik, uygun pantalon ve 4 mevsim diye yutturdukları (iyi de para bayıldığım) mont. Giyip çıkartmaya gocunduğum yok. AMA SICAKTAN, TERDEN GEBERCEM LAAAYNNNN!!!! :pr:
bendede korumalı deri mont, dizlik ve yarım kaskla dolaşıyorum ne kadar sıcaktan bende pişsemde güvenlik önemli ihmale gelmiyor ...:cat:
illuminati
24 Temmuz 2010, 12:39
Herkese günaydın ve merhaba arkadaslar;
Bu ayın 9 unda bende kırmızı renkte alev alev yanan görünüşüne hasta olduğum e maddi anlamda da beni yormayan 250 mct sahibi oldum. Bu motoru aldıktan sonra forumdan takip ettiğim kadarıyla iyi diyenlerde var, kötü diyenlerde hatta ayağını denk al diyenlerde. Sizlerden ricam bu motoru uzun süre kullanların püf noktaları konusunda yardımcı olmaları ve uzun yolda nasıl bir performans veriyor. Ramzey Kalipso 125 scooter ile 2 kişi Ankara'dan İstanbul'a gittim ama takip ettiğim kadarıyla Ankara'nın ilçelerine bu motorla gitmek konusunda çekinceler başladı bende...
Cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum, Herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:12 ----------
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.
Garanti kapsamında değişecek parçalar için bayiin bir fax çekecek. Ben olsam ertesi gün direkt fabrikayı arar, akibetini sorarım. Fabrika yetkilileri çok ilgili, ama bazen karışıklıklar olabiliryor. Benim motor 10 gündür yatıyor. Parçalar (marş motoru ve rölesi) yeni gelmiş. Bugün taktıracam.
Her ne kadar birimler farklı olsada mondial yetkililerinin çok ilgili olduğu kanısında değilim. Bu ayın 9 unda 250 mct aldım sıfır ve faturalı motor 2006 model ve ben motoru satın aldığımda muayene süresi 1,5 yıl geçmişti ve mondial bu motoru bana bu şekilde verdi ve ben halen ruhsatını çıkartamadım. Devlet bana yaklaşık olarak 300 TL ceza vermen gerek diyor ve mondial e bunu bildirdiğimde 1 ay önce bu konuda bakanlığa yazı yazdık ve cevap bekliyoruz cevap gelene kadar motora binmeyin gibi bir cevap aldım ve o an bu motoru aldığıma pişman oldum. İleride çıkacak sorunlarda başımıza ne geleceği meçhul...
korsanxxx
24 Temmuz 2010, 13:04
vallaha korsan kardeş tanışmamız çok iyi olur kardeşimde mondialci 125 lik var onda onun elinden bir şeyler geliyor ama motordan bir şey anlamıyor kendi motorunun yağını filtresini değiştiriyor o kadar işte en azından işten anlayan bir ustaya gideriz bende akderede tuzluçayırdan akdereye inerken lambalardaki kavşakta oturuyorum motosiklete ancak hafta sonları binebiliyorum hafta içi işe mecburen aracımla gidip geliyorum ben sağlık bakanlığında çalışıyorum
günaydın efenim işe gitmeden 10dk evvel yazayım yoksa zor yazıcam :) tanışalım. çok mükemmel olmasamda motora zarar vermeyecek verimli şekilde gidebilecek şekilde anlarım:cherry: en azından bugüne kadar yaparken bozup ustalara koştuğum olmadı :queen:
bende decathlonda çalışıyorum koşu bölümünde her daim beklemek isterdim ama part olduğum için olduğum günlerde beklerim:queen:
benim macitmucitimde iki bayrak depoda kırmızı alev kanat var yolda görürsen durdurursun diye:) birde bugün 6.00-6.30 gibi oralarda olacağım görüşebilirsek görüşürüz.
sağlıcakla
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:01 ----------
Herkese günaydın ve merhaba arkadaslar;
Bu ayın 9 unda bende kırmızı renkte alev alev yanan görünüşüne hasta olduğum e maddi anlamda da beni yormayan 250 mct sahibi oldum. Bu motoru aldıktan sonra forumdan takip ettiğim kadarıyla iyi diyenlerde var, kötü diyenlerde hatta ayağını denk al diyenlerde. Sizlerden ricam bu motoru uzun süre kullanların püf noktaları konusunda yardımcı olmaları ve uzun yolda nasıl bir performans veriyor. Ramzey Kalipso 125 scooter ile 2 kişi Ankara'dan İstanbul'a gittim ama takip ettiğim kadarıyla Ankara'nın ilçelerine bu motorla gitmek konusunda çekinceler başladı bende...
Cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum, Herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:12 ----------
Her ne kadar birimler farklı olsada mondial yetkililerinin çok ilgili olduğu kanısında değilim. Bu ayın 9 unda 250 mct aldım sıfır ve faturalı motor 2006 model ve ben motoru satın aldığımda muayene süresi 1,5 yıl geçmişti ve mondial bu motoru bana bu şekilde verdi ve ben halen ruhsatını çıkartamadım. Devlet bana yaklaşık olarak 300 TL ceza vermen gerek diyor ve mondial e bunu bildirdiğimde 1 ay önce bu konuda bakanlığa yazı yazdık ve cevap bekliyoruz cevap gelene kadar motora binmeyin gibi bir cevap aldım ve o an bu motoru aldığıma pişman oldum. İleride çıkacak sorunlarda başımıza ne geleceği meçhul...
doğru vites dopru hız doğru yağ doğru buji ve güzel bakımla gitmeyecekleri yer yoktur. bende alırken yok öyle yok böyle dedi durdular ama gezilerim hep sorunsuz bitti o bakımdan korkmadan binebilirsin sadece motora çok yüklenme bu motorlar maksimum 130km h yapar saatte en ideal ortalama hızları ise 85-90km dir ki ben bu ortalama ile arkamda artçı varken yokken çok yol yaptım 1500km sadece şehir dışı:)
illuminati
24 Temmuz 2010, 13:27
Nasipse hız için seneyi bekleyeceğim gerekli yatırımları şimdiden yapmaya başladım şöyle 600 cc üst bir sınıf için ama bu motorla istesemde hız yapmam ki chooper ın tarzıda pek değil hız.
Sormak istediğim şey kesintisiz en fazla kaç km yol gidilebiliyor bu motorlarla şişme veya herhangi bir sorun çıkarmadan, yoksa hanımla gezi yapacaz diye bizi motorla yolun ortasında koyup eve dönmesin
eRy_1925
24 Temmuz 2010, 19:10
Herkese Selamlar
Şu anda Yamaha ybr motosikletim var. Sıkıldıgımdan dolayı değiştirmek istiyorum ve su an aklıma yatan motosiklet türü chopper, ama işte sorun şudur ki yanlış bi seçimde yapmak istemiyorum.Mct250 aklıma yattı forumda okudum genel bi problemi yokmuş ama nedense hangi motosikletle ilgili olan abime sorsam sorunlu krank kırar debriyaj balatası yer falan diyorlar ve bende çıkmaza sürükleniyorum:mrgreen: Sizce ne yapmalıyım.Aktif olarak motosiklet kullanan birisiyim özelliklede kış aylarında okula motosikletimle gidip geldigim için çok yakmamasıda lazım tarafsız şekilde cevaplarsanız sevinirim ilk motosikletimde çin malıydı ve 9000 kmde satmıstım bana pek bi sorun çıkarmamıştı. Teşekkürler
StyLeOscaR
24 Temmuz 2010, 19:24
[QUOTE=illuminati;2111451]Herkese günaydın ve merhaba arkadaslar;
Bu ayın 9 unda bende kırmızı renkte alev alev yanan görünüşüne hasta olduğum e maddi anlamda da beni yormayan 250 mct sahibi oldum. Bu motoru aldıktan sonra forumdan takip ettiğim kadarıyla iyi diyenlerde var, kötü diyenlerde hatta ayağını denk al diyenlerde. Sizlerden ricam bu motoru uzun süre kullanların püf noktaları konusunda yardımcı olmaları ve uzun yolda nasıl bir performans veriyor. Ramzey Kalipso 125 scooter ile 2 kişi Ankara'dan İstanbul'a gittim ama takip ettiğim kadarıyla Ankara'nın ilçelerine bu motorla gitmek konusunda çekinceler başladı bende...
Cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum, Herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim[COLOR="Silver"]
Hayırlı olsun, aramıza hoşgeldin kazasız sürüşler dilerim..
Levsy
24 Temmuz 2010, 19:26
Kaşınma derim.
Beycivan
24 Temmuz 2010, 19:30
Sevgili motorcu arkadaşlarım yaz sezonunun en sıcak ve bol güneşli günleri geçiriyoruz forumdaki ağır abilerimiz ve üstadlarımız tatilde olduklarından bu ara sesleri solukları çıkmıyor hepsine selamlar ve iyi tatiller dileyerek selamlıyorum. bende her zaman giremiyorum ancak bugün forumda yöneltilen bir kaç soruya cevap vermek için zaman ayırmayı düşündüm. Motorların eksozlarından gelen çatlama ve patlama sesleri yanmadan eksoz sübapından çiğ olarak sıcak eksoz borusuna düşmesinden oluşur. Isıtılmış bir demirin üzerine bir damla benzin damlatın yaklaşık 14 mm bir silahın mermisine yakın ses alırsınız. Ses eksozda kapalı ortamda oluştuğu için bazen motorun üzerindeki kişi bile panikleyebilir. Etraftakiler için ise büyük bir süpriz ses tabii.Eskiden 301 alman mz motorum vardı kullananlar bilirler plajda eksozu sahile dönük ayakla çalıştırırken makineliyle vatandaşın üzerine mermi yağdırıyormuş gibi sayardı melet..) Emme süpab değeri eksoz sübap değerinden küçük olmalıdır. Bu iki değer yani inch olarak hesaplanan değer bir birine yakın yada ayını olursa yanan benzinin duman hali çabuk def olamıyacak ve arkasından gelen taze benzin daha çoğu yanmadan sıcaklamış eksoz borunun önüne değer değmez çatlayacaktır. Jawa mz planet gibi motorlarda bu durum çok olur. Emme değerini 0,08 mm eksoz değerini 0,10 mm ayarladım eksoz sübabı her zaman büyük olmalıki sıcak hava ve duman bir an önce silindirin içindeki yanma odasını çabuk terketsin. Buji başlığı olayına gelince söktüğünüz başlığın aynısının metal olanı var ancak araştırın bu mct ve ramzeyde uzun tip buji başlığı var. Yani buji yatağı derinde.Ancak buji kablosunun kaliteli olması ve güzelce montajlı olmasıda çok önemli.Bugün motoruma 2 adet yüksek desibelli oto kornası taktım yoldaki insan ve araçlar daha sesi duyar duymaz irkiliyorlar.Yoksa kâle alıp kaçmıyorlar. Tavsiyem bu kornalardan edinin çünkü stardart kornamız çok zayıf.2 adet salyangoz korna işinizi görür ama role bağlamayı unutmayın 2 si aynı anda çalışmaz.
aloavera
24 Temmuz 2010, 19:49
mct 250 motoru kesinlikle tavsiye ederim. ben 1 yıldır kullanıyorum. Allaha şükür beni hiç üzmedi. Yalnız ikinci el alacaksan kesinlikle motorun sahibide çok önemli. dün 2009 bisan gördüm sahibiyle konustuk motor rezil ötesiydi.
Levsy
24 Temmuz 2010, 19:55
Çok yakmaması da lazım diyor aloavera :)
eRy_1925
24 Temmuz 2010, 20:56
Lise son sınıfa geçtim yani baba parasına bakıyoruz:) o yüzden fazla yakmaması iyi olur fazla derken 20 kurusu geçmezse cok iyi olur
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO