Orijinalini görmek için tıklayınız : Sym hd 200i evo
incognito
02 Nisan 2011, 20:14
Herkese merhaba,
Uzun süredir almayı planladığım SYM HD 200i Evo’mu 29 Mart 2011 günü İzmir Suzuki Sym servisinden alarak hayalimi gerçekleştirdim. Halen 300 km rodajına devam ettiğim motoruma ait ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim.
Beş yıldır 125 cc scooter kullanan biri olarak ilk söyleyebileceğim SYM’nin çoğu motorda rastlanmayan gözle görülür malzeme kalitesi. Açıkçası alışveriş öncesi piyasayı dolaşan biri olarak aynı fiyat seviyesindeki hiçbir scooter da da bu kaliteyi gözlemlemedim. Buna çok bilindik İtalyan ve Japon markalar da dahil. Motorumun inci beyazı rengini tercih ettim çünkü bu motora ayırt edilir bir şıklık sunuyor. Aynalar, elcikler, far ve sinyaller, filtre kapağı, sele vs.vs. kısacası bütün dış aksam gerekli kaliteyi sağlıyor. Bu konuda söyleyebileceğim tek olumsuz şey gösterge panelinin motorun genel havasına uymadığı, hatta oldukça kötü diyebilirim. Gece uzun ve kısa far huzmesi çok çok iyi, ancak gösterge panelinin aydınlatması yine oldukça kötü, benzin ve hararet ibreleri karanlıkta kalıyor, ibrelerin aydınlatması mevcut değil.
İlk çalışmada, yüksek rölanti devri ve motorun genelindeki yüksek titreşim dikkatimi çekti, ancak hareket ettikten sonra hızın artmasıyla birlikte titreşim yerini son derece sessiz ve akışkan bir sürüşe bıraktı. Bu arada motorun dengesine de hayran kaldım. Gaza hemen tepki veriyor ve ivmelenmesi iyi. Motoru teslim aldıktan sonra hemen depoyu 97 oktanla doldurdum. İzmir içinde dur kalkla ve 8-10 kere durarak yaklaşık 60-70 km yol yaptım. Sonra Foça’ya devam ettim ve Foça da tekrar depoyu doldurdum. Sonuç : 115 km = 11,5 tl benzin. Yani motor km.de 10 kuruş sarfetti. Bu menzili ortalama 60-70 km/h hızla arada birkaç kez çok kısa süreyle 90 km/h hız kullanarak katettim.
Motorumla rodaj kapsamında yaptığım ikinci yolculuk Foça – Yeni Foça arasını gidip gelmek oldu. Yol oldukça virajlı ve yokuşlu olduğu için tercih ettim. Bu yolculukla ilgili notum : motor gerçekten çok iyi viraj alıyor. 80 km/h ile girdiğim virajlardan çizgisinden hiç sapmadan çıkmayı başardı. Ancak ön süspansiyonu biraz sert buldum. Küçük engebelerde bile gidonu silkeledi. 60 km mesafeyi bu şekilde tamamlayarak motorumu park ettim.
Sonuç olarak;
SYM HD 200i Evo 6500 TL fiyat seviyesinde alınabilecek, en iyi seçeneklerden birisi. Malzeme, işçilik ve tasarım çok iyi. Denge ve viraj çok iyi. Yakıt tüketimi şu ana kadar makul. Rodajdan sonra performanslı kullanımda nasıl olacağını ben de merak ediyorum.
HD 200 çok iyi bir scooter ve sahip olduğum için çok mutluyum. Ama ne kadar iyi bir scooter olursa olsun güç ve torku sınırlı. Uzun süre 125 cc civarı motor/scooter kullananların yeni bir motor alırken öncelikle 400 cc ve üzerindeki seçenekleri değerlendirmelerinde fayda var.
atalay012
02 Nisan 2011, 20:43
motoru çok güzel anlatmışsın tamamen övmemişsin eksileri ile anlatmışsın ancak ilk görüşte cup motor sandım scootere pek benzemiyor görüntüyü şahsen beğenmedim pek...kazasız belasız sürüşler dilerim hayırlı olsun motorunuz...
bence sym kymco da çok kaliteli motor üretiyorlar bende sym xs125k alacaktım sakaryadaki servisle aram ii değil o yüzden almadım fakat japonlara alternatif marka sağlam kaliteli ve onlardan ucuz ee dahane olsun seninde motorun hayırlı olsun
acun0
02 Nisan 2011, 20:47
süper bir tercih yapmışsın tebrik ederim. kayış ömrü 25 den aşağı degildir. boşuna daha önce bakma motoru kalkış anında anvalede yani kalakyım mı durayım mı gibi yarım debriyaj gibi yapma balataları eskitme biraz hızlı kalkış yap sonra tekrar gazı salıp istediğin hızda gidebilirsin. avrupada 5000 km yarış yapılmış bu motor sorunsuzluguyla ve seramik silindiri ile birincilik elde etmiş bir motordur. sabit 120 km hız yapabilir. düz yolda iniş bulursa ibreyi sona dayar.
GP500-1st
02 Nisan 2011, 22:03
Yazınızı beğenerek okudum.. özel değilse anahtar teslim kaça mal oldu söyleyebilirmisiniz?
Rodaj bitince ne kadar yakıcak acaba enjeksiyonlu modelin yakıtı eski modellerden daha az olucaktır muhtemelen.. Eski foca yeni foca arasındaki o aşırı keskin virajlarla dolu ve rüzgarın bi arabayı bile salladığı yolda motorun size güven vermiş olması harika:cat: Bu arada motorun makjajlı hali ve moda olan beyaz renkli versiyonu gerçekten çok şık. Joyride 200 deki gibi göstergelerde bi modernizasyondan geçseymiş tam olucakmış..
Alırken Aprilla scerebeo200i yide göz önünde bulundurup bi kıyaslama yaptınızmı? Bende fuardaki beyazın fotoları mevcut becerebilirsem yükliyim:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:41 ----------
http://img21.imageshack.us/img21/69/symhd200eve1.jpg (http://img21.imageshack.us/i/symhd200eve1.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img52.imageshack.us/img52/8695/evo2dy.jpg (http://img52.imageshack.us/i/evo2dy.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img848.imageshack.us/img848/5038/veo3.jpg (http://img848.imageshack.us/i/veo3.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img233.imageshack.us/img233/1657/evogri.jpg (http://img233.imageshack.us/i/evogri.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Mat firtına girsi olanında farklı bi karizması var
mete_han
02 Nisan 2011, 22:29
isabetli tercih...ama halen fiyatını şişirilmiş buluyorum....
incognito
02 Nisan 2011, 23:11
motoru çok güzel anlatmışsın tamamen övmemişsin eksileri ile anlatmışsın ancak ilk görüşte cup motor sandım scootere pek benzemiyor görüntüyü şahsen beğenmedim pek...kazasız belasız sürüşler dilerim hayırlı olsun motorunuz...
almayı düşünenlere tarafsız bir referans olsun diye her yönüyle yazmaya çalıştım. Pek Cup tarzı değil ama 16 lık lastikler böyle düşünmenize sebep olmuş olabilir, bilakis tasarım olarak oldukça yakışıklı ve maskülin bir motor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:07 ----------
Yazınızı beğenerek okudum.. özel değilse anahtar teslim kaça mal oldu söyleyebilirmisiniz?
Rodaj bitince ne kadar yakıcak acaba enjeksiyonlu modelin yakıtı eski modellerden daha az olucaktır muhtemelen.. Eski foca yeni foca arasındaki o aşırı keskin virajlarla dolu ve rüzgarın bi arabayı bile salladığı yolda motorun size güven vermiş olması harika:cat: Bu arada motorun makjajlı hali ve moda olan beyaz renkli versiyonu gerçekten çok şık. Joyride 200 deki gibi göstergelerde bi modernizasyondan geçseymiş tam olucakmış..
Alırken Aprilla scerebeo200i yide göz önünde bulundurup bi kıyaslama yaptınızmı? Bende fuardaki beyazın fotoları mevcut becerebilirsem yükliyim:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:41 ----------
http://img21.imageshack.us/img21/69/symhd200eve1.jpg (http://img21.imageshack.us/i/symhd200eve1.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img52.imageshack.us/img52/8695/evo2dy.jpg (http://img52.imageshack.us/i/evo2dy.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img848.imageshack.us/img848/5038/veo3.jpg (http://img848.imageshack.us/i/veo3.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img233.imageshack.us/img233/1657/evogri.jpg (http://img233.imageshack.us/i/evogri.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Mat firtına girsi olanında farklı bi karizması var
nakit ödemede 600 tl indirim ve ufak tefek hediyeler oldu, üstüne tescil masrafları ile toplamda 6200 tl.ye geldi.
satoyama
02 Nisan 2011, 23:36
tekeriniz düz bassın hayırlı uğurlu olsun
düzgün bir türkçe ile reklam metni gibi düzgün yazınız dikkatimi çekti... :silent:
GP500-1st
03 Nisan 2011, 00:03
isabetli tercih...ama halen fiyatını şişirilmiş buluyorum....
Yorum son derece dogru!!!
Kymco ve sym fiyat avantajı sağladığı sürece honda yamaha suzuki ve piaggio grubuna rakip olabilir. En azından işler avrupada bu şekilde yürüyor..Türkiyede ise tam terisi:farao:
Örn: İtalyada Screbeo 3100 Euro iken HD200 2700 Euro iken türkiye fiyatları aynı..
Kymcoda İse PS150i 2600 Euro iken Dink 200i 2300 Euro Türkiyede ise Ötv indirimi öncesi PS 6600 iken Dink 6800 küsür ÖTV indirimi sonrası ise Önce 5900 a sonrada 5835 olan Ps den yüksek kalan fiyatı ikinci bir manevrayla 5750 ye çekildi:)
Fiyat ortada mal ortada bu markaları sevenlerin bırakıldıkları durum ortada:farao: Avantaj sıfır..
acayüp
03 Nisan 2011, 00:23
Ben yeni hd200 ü bekliyorum. Bu modelin yüzü çok eskidi. Yeni modelde bazı ufak eksikleri (mesela far ) giderilmiş ve estetik olarak mükemmele yakın olmuş kanaatindeyim.
Güzel seçim. Güle güle kullanın.
askon
03 Nisan 2011, 00:25
güle güle kazasız kullanmanızı dılerım benımde cok beğendığım bır scooter fakat bende fıyatını cok buluyordum ama genel anlamda scooterlerda fıyat yukseklığı var zaten
incognito
03 Nisan 2011, 00:34
Ben yeni hd200 ü bekliyorum. Bu modelin yüzü çok eskidi. Yeni modelde bazı ufak eksikleri (mesela far ) giderilmiş ve estetik olarak mükemmele yakın olmuş kanaatindeyim.
Güzel seçim. Güle güle kullanın.
yeni modelin ne zaman geleceği belli olmadığı gibi fiyatı da 1000-1500 tl daha yüksek olacakmış. (izmir'deki sym satıcılarının değerlendirmesidir)
acayüp
03 Nisan 2011, 00:48
yeni modelin ne zaman geleceği belli olmadığı gibi fiyatı da 1000-1500 tl daha yüksek olacakmış. (izmir'deki sym satıcılarının değerlendirmesidir)
Şuanda people s200 kullandığım için bekleme konusunda rahatım. Gelene kadar bekleyeceğim değiştirmek için.
Fiyat konusu gelmeden belli olmayacağını düşünüyorum.
Ayrıca eski modele 6000 vermem ama yeni olana 7000 verebilirim. Tercih yapmam gerekse :)
mete_han
03 Nisan 2011, 01:01
Yorum son derece dogru!!!
Kymco ve sym fiyat avantajı sağladığı sürece honda yamaha suzuki ve piaggio grubuna rakip olabilir. En azından işler avrupada bu şekilde yürüyor..Türkiyede ise tam terisi:farao:
Örn: İtalyada Screbeo 3100 Euro iken HD200 2700 Euro iken türkiye fiyatları aynı..
Kymcoda İse PS150i 2600 Euro iken Dink 200i 2300 Euro Türkiyede ise Ötv indirimi öncesi PS 6600 iken Dink 6800 küsür ÖTV indirimi sonrası ise Önce 5900 a sonrada 5835 olan Ps den yüksek kalan fiyatı ikinci bir manevrayla 5750 ye çekildi:)
Fiyat ortada mal ortada bu markaları sevenlerin bırakıldıkları durum ortada:farao: Avantaj sıfır..
evet Honda ve Yamaha marka bilinilirliğine bağlı olarak ne getirirse hangi fiyattan getirirse satmayı başarıyor...vtr 250 gibi uç örnekler dahil değil tabi bu genellemeye...
ama sym ve kymco marka olarak değilde kaliteli mal algısını yaratması şunun şurasında 4 yıl...yani 2005 de çin malıyla tanışan melmeketim insanı 2006 de bunları çöpe atarak daha iyi ne var arayışına girdi ve sym ile kymcoyu keşfetti...
yani bu kadar kısa zamanda honda ve yamahaya taş çıkartacak kalitede ürünleri onlarla aynı fiyata satmalarının bir anlamı yok...
standart bir kullanıcıya ps 150 mi hd 200 mü dediğinde doğal olarak refleks olarak ps 150 diyebilir...araştırmadan malı tanımadan kıyaslamadan bunu yapar...honda yamaha ve italyan scooterlerın lider olduğu bu alt cc segmente girmek için biraz daha uygun bir fiyat politikası uygulamak gerekir...çok basit...bu motorun ederi maksimum 4000-4500...fazlasını vermek zaten hata olur...
satoyama
03 Nisan 2011, 01:23
evet Honda ve Yamaha marka bilinilirliğine bağlı olarak ne getirirse hangi fiyattan getirirse satmayı başarıyor...vtr 250 gibi uç örnekler dahil değil tabi bu genellemeye...
ama sym ve kymco marka olarak değilde kaliteli mal algısını yaratması şunun şurasında 4 yıl...yani 2005 de çin malıyla tanışan melmeketim insanı 2006 de bunları çöpe atarak daha iyi ne var arayışına girdi ve sym ile kymcoyu keşfetti...
yani bu kadar kısa zamanda honda ve yamahaya taş çıkartacak kalitede ürünleri onlarla aynı fiyata satmalarının bir anlamı yok...
standart bir kullanıcıya ps 150 mi hd 200 mü dediğinde doğal olarak refleks olarak ps 150 diyebilir...araştırmadan malı tanımadan kıyaslamadan bunu yapar...honda yamaha ve italyan scooterlerın lider olduğu bu alt cc segmente girmek için biraz daha uygun bir fiyat politikası uygulamak gerekir...çok basit...bu motorun ederi maksimum 4000-4500...fazlasını vermek zaten hata olur...
benim bu konuda diyecek yazacak çok şeyim var ama insanlar beni çok yanlış anlıyor!! hatta yakın arkadaşlarım bile bu yüzden bana küsüp darıldılar ama doğru değişmez 1 tane doğru vardır..
kalite asla adres değiştirmez metehan abi
bir marka marka olmuşsa mutlaka bir sebebi bir geçmişi bir bildiği vardır
honda -yamaha- suzuki- kawasaki -piaggio- gilera- aprilia- gibi markaların 250cc altı motorlarını lütfen başka markalarla kıyaslamayalım (cub -scooter- commuter)
ha bu diğerleri kötü kaka demek değil! ama kıyaslamayalım.
hatta bazıları çinliden sonra bindikleri güney doğu asya malı (buna modenas da dahil) motosikletlere yukarıdaki markalardan daha iyi deme cesareti bile gösteriyorlar.
haa kötü değil, çinliden 10 kat daha iyi ama o markalardan daha iyi olamaz.
hatta kıraldan daha çok kralcı olan arkadaşlar var, o güney doğu asya markaları bile kendi hadlerini biliyor yaptıkları malın kalite seyivesinin farkındalar, onlar bile kendi ürettiği malı bukadar hesaba almıyorlar ama gel görki türkiyede millet bir sidik yarışı içinde.
ha paranın karşılığını sana göre veriyormu ozaman sorun yok
bana göre o kaliteye göre pahalı :)
atalay012
03 Nisan 2011, 11:34
ama hondada honda yani elimdeki motor 7 yıllık 3.cü sahibiyim motoruna anahtar değmemiş 14 bin km de sıfır sorun napayım sym kymcoyu ha sorun yaparsa tabi alternatife yönelirim...yani insanlarda böyle sorun yapmayınca diğer firmalara bakmıyor bile
incognito
03 Nisan 2011, 12:04
ben de sana komik bişey söyliyim; bende de 5 yıllık bir mondial var ve tamı tamına 45bin km.de ve ister inan ister inanma yağ değişimi dışında anahtar değmedi ve saat gibi, ilk marşta çalışıyor. (Bu arada üzerinde hala ilk aldığımdaki akü var.):queen:
not: bunu tabii ki mondialin kaliteli olduğunu iddia etmek amacıyla yazmadım ama scooter motorları zaten anahtar değmeden uzun süre gidiyor. kaliteli olmasını beklediğimiz asıl aksam diğer mekanik parçalar.
satoyama
03 Nisan 2011, 13:18
ben de sana komik bişey söyliyim; bende de 5 yıllık bir mondial var ve tamı tamına 45bin km.de ve ister inan ister inanma yağ değişimi dışında anahtar değmedi ve saat gibi, ilk marşta çalışıyor. (Bu arada üzerinde hala ilk aldığımdaki akü var.):queen:
not: bunu tabii ki mondialin kaliteli olduğunu iddia etmek amacıyla yazmadım ama scooter motorları zaten anahtar değmeden uzun süre gidiyor. kaliteli olmasını beklediğimiz asıl aksam diğer mekanik parçalar.
cub sa doğrudur:cat:
acun0
04 Nisan 2011, 10:45
bir seferinde honda dylan ile yarışalım demiştim. sym hd 200 den korkup fellik fellik kaçmıştı. sırf onun için 200 km den 400 km yol yapmıştım.
atalay012
04 Nisan 2011, 17:17
kaçar tabi 200 cc ile 150cc aynı güçte değil bi kere :)
incognito
04 Nisan 2011, 23:01
kaçar tabi 200 cc ile 150cc aynı güçte değil bi kere :)
aslında aynı güçteler, hatta honda 0,2 hp daha güçlü :)
satoyama
05 Nisan 2011, 00:11
bir seferinde honda dylan ile yarışalım demiştim. sym hd 200 den korkup fellik fellik kaçmıştı. sırf onun için 200 km den 400 km yol yapmıştım.
ozaman 130-140 üzerine çıkıyor yani bu motor :silent:
dylan nın 140 a dayadığını düşünürsek
GP500-1st
05 Nisan 2011, 00:23
Yanlız arada 50 değil 21 cc fark var. 153 cc ye 174 cc
Honda daha fazla sıkıştırma oranı kullanıp aynı gücü düşük cc den çıkarmış ama 3000-4000 devir civarında sym yi yakalaması mümkün değil.. Fark burdan kaynaklanabilir. amaerikalıların söylediği sözdeki gibi ''gibi hacim herşeydir'' Bunun hızlı ve öfkelideki halide ''Amerikan kası'' ydı:P
Rodaj sonrası tüketim değerleri netleşirse burdan takip ediyor olucacaz:cat:
Bide yağ değişimleri 300-1000-3000-5000 şeklindemi gidiyor acaba?
satoyama
05 Nisan 2011, 00:27
Yanlız arada 50 değil 21 cc fark var. 153 cc ye 174 cc
Honda daha fazla sıkıştırma oranı kullanıp aynı gücü düşük cc den çıkarmış ama 3000-4000 devir civarında sym yi yakalaması mümkün değil.. Fark burdan kaynaklanabilir. amaerikalıların söylediği sözdeki gibi ''gibi hacim herşeydir'' Bunun hızlı ve öfkelideki halide ''Amerikan kası'' ydı:P
Rodaj sonrası tüketim değerleri netleşirse burdan takip ediyor olucacaz:cat:
Bide yağ değişimleri 300-1000-3000-5000 şeklindemi gidiyor acaba?
+1
haliyle sym torku o devirlerde daha etkili veriyor dylan da tork çizgisi çok yüksek devirlerde ama muadili motorlar en fazla 11hp :wiinkk:
incognito
05 Nisan 2011, 22:54
Bugün 300 km bakımı kapsamında motorun yağı Motul 5100 15W50 ile değiştirildi. Servis sonrası ortalama 70-80 km/h, kısa sürelerle 90 km/h hızla toplam 82 km yol yaptım. İki kez de gazı sonuna kadar açarak hız testi yaptım. Motorun fabrika verisi 108 km/h, ve motor zorlamama rağmen “109” yapmadı arkadaşlar. Kitabi değeri 1 km/h bile geçmedi. 120 hatta 140 gördüğünü söyleyen arkadaşlar vardı, o yüzden ben de 115-120’yi görmeyi bekliyordum ama olmadı açıkçası. 115 kg olmamın ve sürekli rüzgara karşı gitmemin etkisi olduğunu tahmin ediyorum. Ancak motor 90 km/h hıza kadar bağırmadan, zangırdamadan çok rahat bir şekilde hızlanıyor, açıkçası bu da çok keyif veriyor.
Bu yolculuğa ait ölçüm sonucu : Km.de 13,4 kuruş net tüketim, 100 km.de 3,54 lt tüketim.
Bir diğer tespitim; yolculuk sırasında aşırı derecede rüzgara maruz kaldım. Bu motorla yolculuk için yarım kask kesinlikle uygun değil ve daha soğuk havalar için ön cam temin edilmesi şart, yoksa hastalık kaçınılmaz.
Sonuç: SYM HD 200 İ EVO çok iyi bir motor, iyi ki tercihimi bu yönde kullanmışım diyorum. Bütçesi 6500-7000 Tl.ye kadar olanlar için bence kesinlikle en iyi seçenek. Ama hala kararsızlık yaşayan varsa ilk mesajımdaki tavsiyemi tekrarlıyorum: mümkünse 400 cc veya üzeri tercih edilirse daha tatmin edici bir alışveriş olacaktır.
Tolme
06 Nisan 2011, 02:25
motorunuz hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binin güzel bir motor sahibi olmuşsunuz,merak eden arkadaşlar için deneyimlerimi paylaşmak isterim,bende scarabeo mu yoksa hd200i evo mu diye geçmişte ikileme düşmüştüm ve son anda hd200ü ısmarlamaktan vazgeçip ,scarabeo yu almıştım,motorumu aldıktan 1 ay sonra bir arkadaşımızın hd200 evo suna binmek nasip olmuştu ve bu 2 motoru karşılaştırma ve test etme şansını elde etmiştim,bana sorarsanız scarabeo (kendi motorum olduğu için söylemiyorum) genel ortalaması düşünülürse hd200 e göre bir çok yönü ile bir gömlek üstün,iki motor hakkındaki deneyimlerimi kısaca paylaşmak istiyorum,scarabeo öncelikle çift egzantrik ve 4 subab motoru ile (DOHC) gerçekten çok çabuk hızlanıyor ve ara hızlanmaları ve torkuda çok iyi,daha önce yamaha xmax ım vardı ve neredeyse ona yakın güç ürettiğini görmek beni açıkçası şaşırttı,sym ile karşılaştırdığımda aradaki fark anlaşılır miktardaydı ama sym de güzel hızlanıyordu yalnız ara hızlanmaları ve torku scarabeo kadar iyi degildi,ayrıca plastik kalitesi ,göstergeler ,çift programlı enjeksiyon sistemi sym de olmayan özelliklerdi,sym nin üzerine oturduğumda ilk dikkatimi çeken şey ise yumuşacık selesi ve süspansiyonlarıydı,selesi scarabeodan daha rahat ve genişti,far aydınlatması ise ikisinin birbirinden farksız,ikiside aynı tip ampul kullanıyor,üzerlerinde gelen lastikler ikisindede kalitesiz,birde arkadaşında belirttiği gibi nedense sym rolantide daha sarsıntılı ve sesli çalışıyor ama hareket ettikten sonra ses ve titreşim ortadan kayboluyor,scarabeo da aynı şekilde sessiz ve titreşimsiz,servis konusunda ben ferco yu daha güvenilir buldum ,ferco stoklarını web sayfasından incelediğimde neredeyse bütün parçalarının stoklarda mevcut olduğunu gördüm,ama parça fiyatları yüksek,ayrıca servis konusundada bir çok markaya göre daha bilinçli ve iyiler,sym izmir ve çevresinde başarılı ama bir çok forumda parça stoklarının iyi olmadığı basit parçalar için bile haftalarca hatta aylarca beklendiği söyleniyor,kısacası ben scarabeo aldığım için çok şanslı olduğumu düşünüyorum ,hatta bundan sonra alacağım motorlardada italyanları tercihim olacak,ama sym hd200 alanlarında kesinlikle sorunsuz iyi kalitede bir motor aldıklarını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim,birde sym daha modern dizayna sahip, scarabeo ise daha retro style bir dış görünüşe sahip ,bu da tamamen zevke göre değişen şeyler
incognito
06 Nisan 2011, 08:21
Değerlendirmeniz için teşekkürler, alışveriş öncesi kararsızlık yaşayanlar için yardımcı olacağını düşünüyorum.:cat:
motorcu48
06 Nisan 2011, 09:24
ps mi alırken her türlü seçeneği düşündüm bu motoruda babam çok istemişti ben sevmemiştim bu motorun sadece tekerlek inci cezvediyo beni.. yorumlara bakıyomda ben genede ps aldım nolcak:) ve çokta memlunum hem cc farkı olsada aynı gücteler
yalnız kalitesi ortada motorun güzel motor yapmışlar güle güle kullanılmasını diliyorum
satoyama
07 Nisan 2011, 00:23
Bugün 300 km bakımı kapsamında motorun yağı Motul 5100 15W50 ile değiştirildi. Servis sonrası ortalama 70-80 km/h, kısa sürelerle 90 km/h hızla toplam 82 km yol yaptım. İki kez de gazı sonuna kadar açarak hız testi yaptım. Motorun fabrika verisi 108 km/h, ve motor zorlamama rağmen “109” yapmadı arkadaşlar. Kitabi değeri 1 km/h bile geçmedi. 120 hatta 140 gördüğünü söyleyen arkadaşlar vardı, o yüzden ben de 115-120’yi görmeyi bekliyordum ama olmadı açıkçası. 115 kg olmamın ve sürekli rüzgara karşı gitmemin etkisi olduğunu tahmin ediyorum. Ancak motor 90 km/h hıza kadar bağırmadan, zangırdamadan çok rahat bir şekilde hızlanıyor, açıkçası bu da çok keyif veriyor.
Bu yolculuğa ait ölçüm sonucu : Km.de 13,4 kuruş net tüketim, 100 km.de 3,54 lt tüketim.
Bir diğer tespitim; yolculuk sırasında aşırı derecede rüzgara maruz kaldım. Bu motorla yolculuk için yarım kask kesinlikle uygun değil ve daha soğuk havalar için ön cam temin edilmesi şart, yoksa hastalık kaçınılmaz.
Sonuç: SYM HD 200 İ EVO çok iyi bir motor, iyi ki tercihimi bu yönde kullanmışım diyorum. Bütçesi 6500-7000 Tl.ye kadar olanlar için bence kesinlikle en iyi seçenek. Ama hala kararsızlık yaşayan varsa ilk mesajımdaki tavsiyemi tekrarlıyorum: mümkünse 400 cc veya üzeri tercih edilirse daha tatmin edici bir alışveriş olacaktır.
son hız 109 km ise nerdeyse innova ile aynı (ara hızlanmalar hariç tabi) ama innova rüzgara karşı çok yavaşlar orası başka
sanırım motorunuz daha tam açılmamış yoksa bahsettikleri gibi olmaz örneğin bu verilerle honda dylan ın tozuna yetişemezsiniz..
atalay012
07 Nisan 2011, 14:22
belirli km sonrasında motor tabikide açılır arabalar bile öyle bende 200cc motor rahat 120-130 vurması gerek
Son hızın hacimle alakası yok. En kabacası güçlü olan daha hızlıdır.
incognito
07 Nisan 2011, 23:14
110 km/h bence yeterli, zaten öngörülen max.hız da bu. ama 1000 km.den sonra nasıl olur bilemem. zaten 80-90'dan sonra rüzgar anormal şekilde rahatsız ediyor. bence bu motoru alanların ilk alması gereken aksesuar orijinal siperlik. gerçi biraz pahalı ama motor zaten pahalı bir hobi.
poseidongy
10 Mayıs 2011, 22:37
Hayirli ugurlu olsun arkadasim kazasiz belasiz surusler dilerim cok keyif alacaksin bu makinadn
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------
Herkese selamlar araniza yeni katilmis bulunmaktayim. Sym hd200 evo kullanicisiyim. Motorum henuz 5500 km.de gecen yaz aldim cok memnunum. Almayi dusunen dostlara tavsiye ederim.
GP500-1st
10 Mayıs 2011, 23:24
Hayirli ugurlu olsun arkadasim kazasiz belasiz surusler dilerim cok keyif alacaksin bu makinadn
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:34 ----------
Herkese selamlar araniza yeni katilmis bulunmaktayim. Sym hd200 evo kullanicisiyim. Motorum henuz 5500 km.de gecen yaz aldim cok memnunum. Almayi dusunen dostlara tavsiye ederim.
Slm. Güle güle kullanın :rendeer:
Motorunuz hakkında daha çok bilgi paylaşırsanız seviniriz.. Sizdeki model enjeksiyonlu olan mı? Hangi hızda ne kadar tükettiği duz yolda ne kadar sürat yaptığı falan objektif olarak biraz bahsederseniz okuyanlar daha çok fikir sahibi olabilir:cat:
NecatMurat
01 Kasım 2011, 16:26
Arkadaşlar selamlar, bende de var hd200 i evo, çok uzun yol yaptım nisan da aldımve şuan km. 11.000 civarında bu hafta istanbuldan da bodruma geldim çok başarılı , şuanda da izmirdeyim, yarın sabah istanbul'a hareket edeceğim, yakıt bi depo ile ortalama kullanıma bağlı olarak 200-250 km. arası ekonomik bir scooter , herkese çok selamlar, saygılarımla..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------
ayrıca son sürat olarak yokuş aşağı 140 kmhız gördüm, kadranın sonundaki yağ göstergesine dayadım ibreyi, gerçekten çok başarılı...
istanbu_gezg
25 Haziran 2015, 10:13
Bu motorun kullandığı far tipi nedir beyaz fark takmak istiyorum hangisini almam gerekiyor
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO