PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 1000 mi fazer 8 mi ?



acun0
12 Mart 2011, 11:27
bahar ayının gelmesi hepimizi sevindirdi. bu sene artçılı uzun yollara gitmeyi pılanlıyoruz. nasipse bu iki motor üstünde duruyorum. honda 23900 ama bir şeyler yapacaklarını bildirdiler. fazer 8 ise 23750 fiyat aşağı yukarı aynı
benim incelemelerim şunlar

honda arka teker 160 lık fazer 8 in 180 lik
yamaha biraz daha spor yapılmış ters teolskopik çatal kullanılmış arka çatalda yeni nesil duruyor. honda cc farkından torku yüksek beygirleri çok yakın
hangisini tercih etmeliyim. şimdiden teşekkürler.


FAZER 8http://img846.imageshack.us/img846/2466/15052011fazer84.th.jpg (http://img846.imageshack.us/i/15052011fazer84.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Engine
Engine type liquid-cooled, 4-stroke, DOHC, forward-inclined parallel 4-cylinder
Displacement 779cc
Bore x stroke 68.0 mm x 53.6 mm
Compression ratio 12.0 : 1
Maximum Power 78.1 kW (106.2PS) @ 10,000 rpm
Maximum Torque 82.0 Nm (8.4 kg-m) @ 8,000 rpm
Lubrication system Wet sump
Carburettor Electronic Fuel Injection
Clutch Type Wet, multiple-disc coil spring
Ignition system Transistorized coil ignition
Starter system Electric
Transmission system Constant Mesh, 6-speed
Final transmission Chain

Chassis
Frame Diamond
Front suspension system Telescopic forks, Ø 43 mm inner tube
Front travel 130 mm
Caster Angle 25º
Trail 109 mm
Rear suspension system Swingarm, Linked monoshock with spring preload adjustment
Rear Travel 130 mm
Front brake Hydraulic dual disc, Ø 310 mm
Rear brake Hydraulic single disc, Ø 267 mm
Front tyre 120/70 ZR17M/C (58W)
Rear tyre 180/55 ZR17M/C (73W)

Dimensions
Overall length 2,140 mm
Overall width 770 mm
Overall height 1,225 mm
Seat height 815 mm
Wheel base 1,460 mm
Minimum ground clearance 140 mm
Wet weight (including full oil and fuel tank) 215 kg / ABS 220 kg
Fuel tank capacity 17 litres
Oil tank capacity 3.8 litres

HONDAhttp://img703.imageshack.us/img703/7407/bighondacbf1000201012.th.jpg (http://img703.imageshack.us/i/bighondacbf1000201012.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
CBF 1000 ABS TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Sıvı soğutma 4 zamanlı 16 sübaplı DOHC sıralı 4 silindirli
Motor Hacmi 998
Silindir Çapı 75x56.5 mm
Sıkıştırma Oranı 11:1
Yakıt Sistemi PGM-FI elektronik yakıt ateşleme sistemi
Maksimum Güç 72/8000 (96.6 hp)

Maksimum Tork 93/6500
Ateşleme Dijital transistörlü elektronik avanslı bilgisayar kontrollü

Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar 2156x781x1138 mm
Tekerlekler Arası Mesafe 1480 mm
Sele Yüksekliği 795 mm

Yerden Açıklık 130 mm
Yakıt Kapasitesi 19 LT (4 LT yedek dahil)
Tekerlekler Ön 6 kollu alüminyum döküm
Tekerlekler Arka 6 kollu alüminyum döküm
Süspansiyon Ön 41mm'lik kartuş tipi teleskobik çatal, 120mm esneme aralıklı
Süspansiyon Arka Gaz şarjlı HMAS amortisörlü pro link, 120mm esneme aralıklı

Fren Ön Kombine 3 piston kaliperli 296x4.5mm'lik çift hidrolik disk, ABS, cürüflu metal balatalı
Fren Arka 3 piston kaliperli 240x6mm'lik hidrolik disk, ABS, cürüflu metal balatalı
Ağırlık 250 (ön: 120 arka:130)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:06 ----------

Maks. Güç (kW@dev/dak) 79 / 9000 (107.4 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 96 / 6500 yenilenen motoru ile bu değerlere çıkmış
ikiside ABS li olacak siyah tercihim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:18 ----------

http://img863.imageshack.us/img863/1944/bighondacbf1000201016.th.jpg (http://img863.imageshack.us/i/bighondacbf1000201016.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

!Lk£®
12 Mart 2011, 11:31
cbf lere hala sempati duymanız enteresan :silent:
Büyük motorlar hakkında geniş çaplı bilgiye sahip değilim.
Bilgi birikimine sahip arkadaşların yazması daha makbul olur gibi.

Hangisini seçerseniz seçin güzel bir tercih olacağı şimdide aşikar ..
Şimdiden kazasız belasız sürüşler..

jönysf
12 Mart 2011, 11:33
fz 8 çok hoş ama kuyruğu havada olduğu için artcı daha spot bir duruş sergiliyor ( bayanlar için rahat bir duruş deyil) . cbf 1000 koltuğu ve oturuş pozisyonu daha rahat . Ben olsa idim cbf 1000 alırdım.

kartal1439
12 Mart 2011, 11:48
benzinin fiyatı ortada fazer al derim ben nede olsa aralarında 200cc bi fark var daha az yakar. Maddi durumunu bilemem tabiki

gti_king
12 Mart 2011, 12:12
Allah allah, hala cbf :)

Ben CBF'ten yanayım.Daha bir yol motoru gibi duruyor ve artçı daha konforlu olacaktır muhtemelen...

satoyama
12 Mart 2011, 12:40
cbf1000 daha farklı bir konsept aslında farklı sınıfta makinlar..

fazer8 daha safkan bir naked daha sport ve street bike tarzı.. naked lar birbirine çok karıştırılıyor bu yüzden..


cbf1000 her yönden daha üstün bir motosiklet yani touring ağırlığı daha fazla bir motosiklet.. daha görkemli ve asaletli..

acun0
12 Mart 2011, 13:33
peki bu cbf 1000 de kullanılan teker ebatı beni biraz düşündürdü 1000 cc 160 lık lastik kullanılmış nedeni bu kg farkı mı diye aklımda sorular var.
fiyat konusunda honda da degişik firmalarla konuştum. fiyatta degişkenlik var.birbirini tutmuyo peşin paranın illa farkı olmalı

movibiker
12 Mart 2011, 13:41
kesinlikle fazer 8,müthiş güzel bir makina,kendime güvenebilsem,yüksek ccden korkmasam bir dakika beklemem.

speirs
12 Mart 2011, 14:26
artçılı uzun yol yapacağınıza göre cbf 1000 daha iyi bir şeçim olur. Yada en azından ben öyle yapardım.

GÜNTEKİN
12 Mart 2011, 15:02
cbf lere hala sempati duymanız enteresan :silent:
Büyük motorlar hakkında geniş çaplı bilgiye sahip değilim.
Bilgi birikimine sahip arkadaşların yazması daha makbul olur gibi.

Hangisini seçerseniz seçin güzel bir tercih olacağı şimdide aşikar ..
Şimdiden kazasız belasız sürüşler..

Öncelikle motorun hayırlı olsun. Ben de aynı motordan düşünüyorum, yorumlayabilirsen sevinirim.

Deryali
12 Mart 2011, 15:16
Uzun yol için CBF1000 tabiki, Fazer 8 çok şekil bir makine ama dış malzemeyi çok kalitesiz yapmışlar. Fazer daha çok tek kişilik kafa dağıtma ve ego tatmin etme motoru.

oykucafe80
12 Mart 2011, 16:05
Uzun yol için CBF1000 tabiki, Fazer 8 çok şekil bir makine ama dış malzemeyi çok kalitesiz yapmışlar. Fazer daha çok tek kişilik kafa dağıtma ve ego tatmin etme motoru.

Arkadaşım yamaha gibi bir markadan ve fazer gibi kendisini kanıtlamış bir makinadan bahsediliyor. bir fazer kullanıcısı olarak seni yanlış yönlendirmişler diyorum . fazer gerçekten çok sağlam ve kaliteli malzemeden yapılmış bir o kadarda sürüş zevki veren bir motordur ister iki kişiyle ister tek bin uzun yol kısa yol fark etmez mükemmel bir makina.

acun0
12 Mart 2011, 16:46
yamaha yı da japon üretti hondayı da kuşkum yok ki kalitesiz olsunlar. bu gün itibari ile hondayı 1250 tl daha ucuza bulunca 2011 yeni kasa cbf 1000 almayı düşünüyorum. şimdi sipariş verdim ellerinde varmış nasipse pazartesi teslim alacağım.
herkese yorumlarından dolayı teşekkür ederim.

kench
12 Mart 2011, 18:01
160mm'lik ebat olması çok fazla şeyi değiştirmez. Artısı daha ekonomik yakıt tüketimi olur. CBF1000 olgun ve uysal kişiler için touring amaçla üretilmiş bir motor olduğu için ani arka teker çekişine ihtiyaç duymaz. Geniş lastik saplantılı insanlar bundan hoşlanmazlar gerçi. Virajlarda ise yatma açısı belki biraz düşse de prensip olarak dar lastiklerin kontrolü ve viraj alması daha kolaydır. Fazer8 ise sportif kullanıma önem veren touringciler içindir. 160mm'lik lastik bu anlamda ne göze ne de amaca hitap etmez. İki motorun lastik ebatları da kendi amaçları için doğru tesbit edilmiş ebatlar.

CBF1000'in 2010 öncesi versiyonunu biraz kullandım. Alt devir torku müthiş olan bir motor. Zaten bu yönüyle ünlü. Olurda 2. viteste kaldırırsanız farkına bile varmayabilirsiniz. Gazı açtıkça tork ve gücü lineer (düzgün şekilde kademeli olarak artan) şekilde veriyor. Devir bandının hiç bir yerinde ani güç artması veya düşmesi yok. Çok güzel ve verimli bir motora sahip. Fakat şasesi ağır ve pek kıvrak sayılmaz. Frenleri iyi. Uzun yol için çok iyi ama şehir içinde pek pratik olacağını sanmam. Yeni kasası ve Fazer8 hakkında ise pek bilgim yok.

adanalı
12 Mart 2011, 18:29
cbf 1000 çok iyi bir seçim.:cat:bu yaz eşlerle beraber,ADANA dan çıkıp,akdeniz-ege üzerinden ÇANAKKALE yaptık.arkadaşımda cbf 1000,bende de cbf 500 var.her ikimiz de artçılarımız ve bir o kadar da yükümüzle beraber,son derece keyifli ve rahat yolculuk yaptık.virajlarda da yatabildiğimiz kadar yattık.hatta arkadaşımın kendi ayaklığı birkaç kez yere değdi.ama 3000 km.yi çok rahat yaptık.fazer 8 asla kötü motor değil.ama bana göre cbf 1000,artçılı,daha uzun yol motoru,daha bir turing.lastik konusu da,cbf 500-600-1000 aynı ebatta.

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/78919-adana-mt-canakkale-gezisi-%5B2950-km%5D.html

acun0
12 Mart 2011, 19:42
nasip ise pazartesi teslim alacağım fotoları burdan paylaşırım.

jönysf
12 Mart 2011, 19:59
hayırlı olsun kazasız belasız. Güzel tercih :cat:

gti_king
12 Mart 2011, 20:15
Honda'nız hayırlı olsun...

motorcu48
12 Mart 2011, 20:17
fazer:) tek kelime ama yeni cbf te cbr kafalı o nolcak:D

oykucafe80
12 Mart 2011, 21:35
hayırlı olsun yeni motorunuz kazasız belasız güzel günlerde binin...

alpkaptan
18 Mart 2011, 11:00
benzinin fiyatı ortada fazer al derim ben nede olsa aralarında 200cc bi fark var daha az yakar. Maddi durumunu bilemem tabiki

KESİNLİKLE CBF 1000 DAHA AZ YAKIYOR.DEDİĞİNİZ GİBİ 200 CC OLMASINA RAĞMEN YAKITTA DAHA CİMRİ.AYRICA FİAT OLARAK CBF 1000'İ 22700 TLYE ANAHTAR TESLİM VEREN VAR ŞU ANDA.FAZER 8 İSE ABS LİSİ ANAHTAR TESLİM EN SON 23500 OLUYOR.GÖRÜNÜM OLARAK FAZER GÖZ KAMAŞTIRICI OLMASINA RAĞMEN HONDA CBF 1000'İN ARTILARI DAHA FAZLA.YEDEK PARÇA,İKİNCİ EL PİYASAI,ABS Lİ MUHTEŞEM FRENAJI,YOL TUTUŞ VE DENGESİ,YAKIT SARFİYATI,ARTÇININ RAHATLIĞI VE YENİLENEN MOTORU BUNLARDAN BAZILARI.DEĞİŞEN KAFA KRENAJI İSE BENCE ARTIK FAZER KADAR TATMİN EDİCİ.SONUÇ KESİNLİKLE CBF 1000:cat:

hız delisii
19 Mart 2011, 01:19
KESİNLİKLE CBF 1000 DAHA AZ YAKIYOR.DEDİĞİNİZ GİBİ 200 CC OLMASINA RAĞMEN YAKITTA DAHA CİMRİ.AYRICA FİAT OLARAK CBF 1000'İ 22700 TLYE ANAHTAR TESLİM VEREN VAR ŞU ANDA.FAZER 8 İSE ABS LİSİ ANAHTAR TESLİM EN SON 23500 OLUYOR.GÖRÜNÜM OLARAK FAZER GÖZ KAMAŞTIRICI OLMASINA RAĞMEN HONDA CBF 1000'İN ARTILARI DAHA FAZLA.YEDEK PARÇA,İKİNCİ EL PİYASAI,ABS Lİ MUHTEŞEM FRENAJI,YOL TUTUŞ VE DENGESİ,YAKIT SARFİYATI,ARTÇININ RAHATLIĞI VE YENİLENEN MOTORU BUNLARDAN BAZILARI.DEĞİŞEN KAFA KRENAJI İSE BENCE ARTIK FAZER KADAR TATMİN EDİCİ.SONUÇ KESİNLİKLE CBF 1000:cat:

kesinlikle katılıyorum !

delicoban08
21 Mart 2011, 22:32
nasip ise pazartesi teslim alacağım fotoları burdan paylaşırım.


2. pazartesi olmuş foto moto yok ortada sanırım motorun keyfini çıkarıyor :)

İmportant
03 Ekim 2013, 19:19
Cbf 1000 tork,konfor ve yakıt olarak daha iyidir.