Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
cihan54
15 Kasım 2013, 22:06
Peki bu iki işlemin ortalama maliyeti nedir?
yerine göre değişiyo. işçilik faktörü. 550-900tl arası..
ozgurakman
16 Kasım 2013, 01:11
Egzantrik zinciri sesin malum. Ek olarak subap şimlerinin de sesi geliyordur. Ben de ağır bakımdayım. bu iki işlemi yaptırıyorum. Sakaryaya gelirsen beklerim. Sinyallerin röleden değil de daha çok sigortadan olabileceği düşüncesindeyim. Bi ustaya tesisatı kontrol ettir. o bayılma olayı da bayılma değil :) Fazer'lar 7000 devire kadar sakin giden motorlardır. 7000 devirde performansında yüklü bi artış olur, tabi yakıt da aynı oranda artar.. genel kullanımlar bu devirler altındadır. kesiciye öyle sık girmeni de tavsiye etmem. Hatta 7000'i de sık geçmeni tavsiye etmem :) ne olur ne olmaz :)
7000 i sık geçmem, kesiciye hayatta girmem ancak senin kendin için doğru motosiklet tipini tercih ettiğine emin olamadım :) :mrgreen: hadi ben öğrenciyim harçlığım belli binemiyorum pek sizler neden benim gibi gidiyorsunuz? bu motosikletin mutlu olduğu devir aralığı 6000-10000 arası... zaten 6binin altında süper konfor yok. ha yetmiyor mu? hayli hayli yetiyor.
extra_serkan
16 Kasım 2013, 01:58
arkadaşlar 53bınde aldıgım fazerımın agzantrık zinciri hiç değişmemiş şimdiye kadar servisde sıkıntı yok suan dedıler ses de yok ama benim içim biraz huzursuz fiyatlarına baktıgımda 59 tlyede var 125 tl yede var egzantrık zinciri sizce değiştirmelimiyim yoksa böyle kullanmalımıyım cokda buyuk bır para değil değiştirip huzurlu huzurlumu binmeliyim yoksa servisemi güvenmeliyim kararsız kaldım
cihan54
16 Kasım 2013, 03:28
7000 i sık geçmem, kesiciye hayatta girmem ancak senin kendin için doğru motosiklet tipini tercih ettiğine emin olamadım :) :mrgreen: hadi ben öğrenciyim harçlığım belli binemiyorum pek sizler neden benim gibi gidiyorsunuz? bu motosikletin mutlu olduğu devir aralığı 6000-10000 arası... zaten 6binin altında süper konfor yok. ha yetmiyor mu? hayli hayli yetiyor.
Ben chopper'cıyım zaten. Fazer benim tutkum ama.. ::sm_smile Ayrıca motoru hep yüksek devirde kullanmak da motoru üzmektir. 7000 devirde şahlanmaya başlıyo diye de hep o devir ve üstünde kullanmak hor kullanmak olur :cat:
arkadaşlar 53bınde aldıgım fazerımın agzantrık zinciri hiç değişmemiş şimdiye kadar servisde sıkıntı yok suan dedıler ses de yok ama benim içim biraz huzursuz fiyatlarına baktıgımda 59 tlyede var 125 tl yede var egzantrık zinciri sizce değiştirmelimiyim yoksa böyle kullanmalımıyım cokda buyuk bır para değil değiştirip huzurlu huzurlumu binmeliyim yoksa servisemi güvenmeliyim kararsız kaldım
Egzantrik zinciri olayı o kadar kolay olmuyor aslına bakarsan. Çünkü asıl değişecek olan kısım, egzantrik gergisidir. Zincir sadece aksesuarıdır gibi düşünebilirsin. Zaten o yüzden zincir ucuz gergi pahalı :) zincire 60-70 lira verirsin, gergiye 350 lira verirsin. Bu olay böyle oluyor. Tabi bir o kadar da işçilik maliyeti var. Eğer servis, egzantrik konusunda sıkıntın yok diyorsa senden önceki sahipleri çok sakin ve itina ile kullanmış olduklarını düşünüyorum. Fakat ben yine de çok güvenmezdim açıkçası. benim motorum 45 bin km'de, ve ben yarın ağır bakımdan alıyorum motorumu. Bu bahsedilenlerin hepsi nice nice ekstraları ile birlikte değişti. Ha, çok elzemmiydi, tabiiki değildi. Ama işin ucunda güvenilirlik ve gönül rahatlığı var. Ayrıca ben oğluma bakmazsam o da bana bakmaz :bounce:
mkaptan
16 Kasım 2013, 11:43
Temiz FAZER arayanların dikkatine
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-sozde-degil-ozde-orjinal-fazer-2006-144084465/detay
ialndaki motor ıspartada ümit abimizin motorudur.
Temizliğine sıkıntısız kullanılmasına bizzat kendim kefilim, ümit abi kıl bir kullanıcıdır :)
Lastikleri yazın değişti Metzeller M5
did zincir dişli yazın takıldı
aksesuarları da boldur.
Sorunsuz sıkıntısız bir motor arayanlar bence değerlendirsinler.
cihan54
16 Kasım 2013, 12:48
Hmm temizmiş.. Ama fiyat sence de bira daha düşmesi gerekmezmiydi Mustafa.. Ya da bu fiyata en azından iyi bi egsozu da olaymıştı.. ::sm_smile
mkaptan
16 Kasım 2013, 15:36
pazarlık payı var zaten cihanım :)
ama gerçekten çok temiz ve düzgün motor
ozgurakman
16 Kasım 2013, 16:58
Egzantrik zinciri olayı o kadar kolay olmuyor aslına bakarsan. Çünkü asıl değişecek olan kısım, egzantrik gergisidir. Zincir sadece aksesuarıdır gibi düşünebilirsin. Zaten o yüzden zincir ucuz gergi pahalı :) zincire 60-70 lira verirsin, gergiye 350 lira verirsin. Bu olay böyle oluyor. Tabi bir o kadar da işçilik maliyeti var. Eğer servis, egzantrik konusunda sıkıntın yok diyorsa senden önceki sahipleri çok sakin ve itina ile kullanmış olduklarını düşünüyorum.
bu konuda seninle aynı fikirde değilim çünkü en az gergi kadar önemlidir zincir. bu yüzden ucuz olsa da ihmale gelmez. hemen değişmese de, 50 binde ya da 60 binde ben olsam değiştiririm sonuçta orjinal zincir yanlış hatırlamıyorsam 75 tl idi.
Gergi ise 30-40 bin arasında duruma göre değişiyor ancak yeni bir zincir ile değiştirmek oldukça mantıklı, sanırım kastettiğiniz buydu...
Eğer supap sesi varsa zinciri supap ayarı yaptırma bahanesi ile külbütör açıldığında bir inceleyip duruma göre değiştirebilirsiniz.
Yanlış hatırlamıyorsam yurt dışındaki kullanıcılar 40 binde bir gergi, 80 binde bir zincir değiştiriyorlar ancak ülkemizdeki bakım aralıkları iklim (avrupaya göre sıcak bir ülkeyiz) ve yol (yollarımız tozlu, bu yüzden yağlar ve filtreler çabuk eskiyor) şartlarından dolayı diğer ülkelere nazaran kısa olduğundan sanırım zincir için de ülkemiz şartlarına uygun bir ömür biçmek yanlış olmaz.
Ben chopper'cıyım zaten. Fazer benim tutkum ama..
ben de paralel 2 silindir ya da V4 tutkunuyum ama, fazer hemen herkesin tutkularını karşılayacak bir karaktere sahip olduğundan beni de cezbediyor :)
dolayısıyla ben de yüksek devirlere pek ihtiyaç duymuyorum, hem maddi hem manevi rahatsız oluyorum üst devirlerde :mrgreen:
hele ki direksiyon yüksekliği, koltuk süngeri ve amortisörler kişiye göre ayarlanmışsa.
BUJİ KONUSU:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/124292-sahte-ngk-bujiler-icin-bilgilendirme.html
bu konuda seninle aynı fikirde değilim çünkü en az gergi kadar önemlidir zincir. bu yüzden ucuz olsa da ihmale gelmez. hemen değişmese de, 50 binde ya da 60 binde ben olsam değiştiririm sonuçta orjinal zincir yanlış hatırlamıyorsam 75 tl idi.
Gergi ise 30-40 bin arasında duruma göre değişiyor ancak yeni bir zincir ile değiştirmek oldukça mantıklı, sanırım kastettiğiniz buydu...
Eğer supap sesi varsa zinciri supap ayarı yaptırma bahanesi ile külbütör açıldığında bir inceleyip duruma göre değiştirebilirsiniz.
Yanlış hatırlamıyorsam yurt dışındaki kullanıcılar 40 binde bir gergi, 80 binde bir zincir değiştiriyorlar ancak ülkemizdeki bakım aralıkları iklim (avrupaya göre sıcak bir ülkeyiz) ve yol (yollarımız tozlu, bu yüzden yağlar ve filtreler çabuk eskiyor) şartlarından dolayı diğer ülkelere nazaran kısa olduğundan sanırım zincir için de ülkemiz şartlarına uygun bir ömür biçmek yanlış olmaz.
ben de paralel 2 silindir ya da V4 tutkunuyum ama, fazer hemen herkesin tutkularını karşılayacak bir karaktere sahip olduğundan beni de cezbediyor :)
dolayısıyla ben de yüksek devirlere pek ihtiyaç duymuyorum, hem maddi hem manevi rahatsız oluyorum üst devirlerde :mrgreen:
hele ki direksiyon yüksekliği, koltuk süngeri ve amortisörler kişiye göre ayarlanmışsa.
BUJİ KONUSU:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/124292-sahte-ngk-bujiler-icin-bilgilendirme.html
Hemen hemen aynı fikirdesiniz cihan abide gerginin önemini anlatmaya çalışmış :)
Şimdi ilk egzantirik ötüyor dendiginde genelde bu sorunu ilk yaşayanlar için akla zincir degişimi gelir.
Halbuki işin özü egzantirik gergisidir egzantirik zinciri degiştigi zaman gergiside degişmesi iyi olur.
Sizin söylediginizle cihan54'ün söyledigi aynı kapıya çıkıyor :)
2side agır bakımda degişmesi gereken önemli parçalar..
Bundan sonraki motorunuz sanırım VFR olacak :)
ozgurakman
16 Kasım 2013, 20:34
Bundan sonraki motorunuz sanırım VFR olacak :)
bilemiyorum, belki karenajlı bir F800 ya da (karenaj opsiyonu olursa) MT07-09 da olabilir. Aslında vfr'yi çok istedim de maddiyat engeli ve 800 cc oluşu biraz korkuttu beni. belki ilerde, neden olmasın :)
cihan54
17 Kasım 2013, 01:02
İkinizle de aynı şeyi söylüyoruz işte yahu ::sm_smile
Bu arada motorumu aldım. Bi de (Erhanı beklersek yandık :mrgreen:) egzantrik sesi videosu hazırladım. Aslına bakarsanız benim ekstra bi egzantrik sesim yokmuş yahu :mrgreen: motordan gelen ses yine aynı ses.. Abartı bi kulak tırmalayıcı ses yok yani öncesinde de sonrasında da. :cherry:
http://www.youtube.com/watch?v=ZsRP6PkNl08
Motor biraz kirli, kusuruma bakılmasın. Yağmur çamur geldim ustadan. Eve ulaştığım gibi video aldım :))
İkinizle de aynı şeyi söylüyoruz işte yahu ::sm_smile
Bu arada motorumu aldım. Bi de (Erhanı beklersek yandık :mrgreen:) egzantrik sesi videosu hazırladım. Aslına bakarsanız benim ekstra bi egzantrik sesim yokmuş yahu :mrgreen: motordan gelen ses yine aynı ses.. Abartı bi kulak tırmalayıcı ses yok yani öncesinde de sonrasında da. :cherry:
http://www.youtube.com/watch?v=ZsRP6PkNl08
Motor biraz kirli, kusuruma bakılmasın. Yağmur çamur geldim ustadan. Eve ulaştığım gibi video aldım :))
Egsoz felaket :(..
Vallaha iyice özenmeye başladım şu işe alacam en sonunda bir two bro..
Benim motorla arasında ses konusunda hiç bir fark yok sadece gaz açıp kapatınca hafif zincir sesi duyuluyor.
Bu arada o geçen mobilet neydi öyle :cat:
Teşekkürler cihan beye zahmet etmiş bu kadar video hazırlamış xenonlarada bittim manetler ve gidon topuzuda dikkatimi çekmedi degil :cat:
ben de idareten aldığım videolatı yükleyim o zaman...
bu videoda sesin kçtülüğü net olarak belli olmuyor aslında ama farkedilebilir
http://youtu.be/lOF3UkwwvsI
bu ise zincirin görüntüsü
http://youtu.be/Up8uEeH65Ek
bu da son hali, motor soğukken
http://youtu.be/1fk_1P9VGVc
ben de idareten aldığım videolatı yükleyim o zaman...
bu videoda sesin kçtülüğü net olarak belli olmuyor aslında ama farkedilebilir
http://youtu.be/lOF3UkwwvsI
bu ise zincirin görüntüsü
http://youtu.be/Up8uEeH65Ek
bu da son hali, motor soğukken
http://youtu.be/1fk_1P9VGVc
Teşekkürler.. videolar için..
Benimkisi rolantide hiç ses çıkarmıyor sadece gaz açıp kapayınca nadiren ses çıkarıyor sanırım egzantirik gergisinde problem var.
Daha zincirim yeterince bollaşmadı demekki.
cihan54
17 Kasım 2013, 01:39
Erhanım, video alırken motor bloğunun dibine girdiğimizde ses kötü geliyor haketten de. Ama normalde dinlenirse gerçekten ses olmadığı çok belli ::sm_smile
Teşekkürler cihan beye zahmet etmiş bu kadar video hazırlamış xenonlarada bittim manetler ve gidon topuzuda dikkatimi çekmedi degil :cat:
Elcik ve maneti bugün aldım oğluma. Geçmiş olsun hediyesi :mrgreen:
Teşekkürler.. videolar için..
Benimkisi rolantide hiç ses çıkarmıyor sadece gaz açıp kapayınca nadiren ses çıkarıyor sanırım egzantirik gergisinde problem var.
Daha zincirim yeterince bollaşmadı demekki.
aslında zincir tam bollaşmadıysa yani olayın başındaysa, rolantide ses yapıp yüke bindiğinde yapmaması lazım
aslında zincir tam bollaşmadıysa yani olayın başındaysa, rolantide ses yapıp yüke bindiğinde yapmaması lazım
Aynen yüke bindiginde yine ses çıkarmıyor zaten gücü verip güçten düşerken hafif ses çıkarıyor.
Yani gaz açtıgımda ses yok yada sabit devirde gidersem ses duyamıyorum.
Gaz açıp açıp bıraktıgımda 1-2 saniye ses yapıp kesiyor.
Sanırım gergide problem var neyse 2si bir degişecek zaten :cat:
Aynen yüke bindiginde yine ses çıkarmıyor zaten gücü verip güçten düşerken hafif ses çıkarıyor.
Yani gaz açtıgımda ses yok yada sabit devirde gidersem ses duyamıyorum.
Gaz açıp açıp bıraktıgımda 1-2 saniye ses yapıp kesiyor.
Sanırım gergide problem var neyse 2si bir degişecek zaten :cat:
benim usta da gergiyi değiştirmeye pek emin olamadı sonra değiştirelim bari dedi...
şöyle bi durum var..malum gergi zincirden daha pahalı ve bu meret zincirden kaynaklanıyo...yani zincir yenilenirse eski gerginin rahat bi şekilde görevini en azından bir süre yerine getireceini düşünüyorum...gerginin değişimi çok basit olduğu için, üst kapak sökmeye falan gerek yok, maddi imkanı olmayanlar gergi değişimini sonraya bıakabilir..sadece zincir değiştirip bakabilirler ses gitmiş mi devam ediyor mu diye...
goksel88
17 Kasım 2013, 03:31
Hayydaa şimdi motoru çalıştırdım ısınmasını beklerken yağ ışığı yandı garaja yakın mesafedeydi öyle 1 dakka falan yandi söndü sonra garaja çektim yagina daha 5 gün önce baktığımda tamdı anlamadım bu işi. Vidali çubuğu vidalamadan bakıyoruz dimi dibine kadar ittirip çekiyoruz? Şaşırdım acaba soguktan yagmi kalinlastida kartere geri suzulmedi?
Hayydaa şimdi motoru çalıştırdım ısınmasını beklerken yağ ışığı yandı garaja yakın mesafedeydi öyle 1 dakka falan yandi söndü sonra garaja çektim yagina daha 5 gün önce baktığımda tamdı anlamadım bu işi. Vidali çubuğu vidalamadan bakıyoruz dimi dibine kadar ittirip çekiyoruz? Şaşırdım acaba soguktan yagmi kalinlastida kartere geri suzulmedi?
Bir arkadaşımızın başına yag müşürü arızası gelmişti fakat onunki sürekli yanıyordu.
Yinede ustaya götür ne olur ne olmaz her parçası ateş pahası daha büyük sorunlar vermeden çözersin.
ozgurakman
17 Kasım 2013, 19:37
Hayydaa şimdi motoru çalıştırdım ısınmasını beklerken yağ ışığı yandı garaja yakın mesafedeydi öyle 1 dakka falan yandi söndü sonra garaja çektim yagina daha 5 gün önce baktığımda tamdı anlamadım bu işi. Vidali çubuğu vidalamadan bakıyoruz dimi dibine kadar ittirip çekiyoruz? Şaşırdım acaba soguktan yagmi kalinlastida kartere geri suzulmedi?
genelde yansanayi filtrelerin soğuk motorda bypass yapmamasından ya da uygun olmayan filtre yapısından yağ basıncını düşürmesi yüzünden müşür ışığı yanar. eğer orjinal filtre yoksa, ilk şüphelenmen gereken yer filtredir.
selamlar;
şu sele kaplama işini görüştüm birisiyle...aşağıdaki gibi bişey için 450 fiyat çekti:)
baba naptın sen ya dedim..gider air hawk mı ne alırım yıllarca kullanırım satınca da sıkıntı olmaz zaten her zaman gerekli bişey değil bu zımbırtı..işte içine silikonlu sünger vs koyuyomuş falan...
air hawk gibi ben de yapıyorum minder falan dedi işte bağlantılı vs.. oda 100 tl civarı...ben bi değerlendirecem bakalım...
facebook adresi..
https://www.facebook.com/STIL.S34
izmirde de yapan birinin bilgileri verilmişti o da 100 lira civarı bişeydi...minder mi yaptırmak daha mantıklı yoksa izmirde yapan adama seleyi gönderip yaptırmak mı
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1388654_10152015553368276_11356915_n.jpg?oh=09b7ee 2fe31efdd7d9e5e3798c5ef162&oe=528ACF70&__gda__=1384895972_a6f8108f8d9655b52a507acd9017df8 e
cekokk
18 Kasım 2013, 02:24
Arkadaşlar uzun zamandır siteye giremiyordum. Ufak bir böbrek ameliyatı geçirdim. Aman Böbrekleri sıcak tutalım
İyileşir iyileşmez az bişey egzoz manifoltlarını parlattım. Sizinle Paylaşmak İstedim
http://n1311.hizliresim.com/1h/l/unffr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1311.hizliresim.com/1h/l/unfhs.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Parlatmadan sonra
http://r1311.hizliresim.com/1h/l/unfk3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1311.hizliresim.com/1h/l/unflb.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1311.hizliresim.com/1h/l/unfmf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1311.hizliresim.com/1h/l/unfnr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Yorumlarınızı Bekliyorum arkadaşlar 2 3 saat uğraştan sonra ancak bu kadar parladı. Boş Vaktimde Devam edecem :)
Arkadaşlar uzun zamandır siteye giremiyordum. Ufak bir böbrek ameliyatı geçirdim. Aman Böbrekleri sıcak tutalım
İyileşir iyileşmez az bişey egzoz manifoltlarını parlattım. Sizinle Paylaşmak İstedim
http://n1311.hizliresim.com/1h/l/unffr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1311.hizliresim.com/1h/l/unfhs.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Parlatmadan sonra
http://r1311.hizliresim.com/1h/l/unfk3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1311.hizliresim.com/1h/l/unflb.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1311.hizliresim.com/1h/l/unfmf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1311.hizliresim.com/1h/l/unfnr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Yorumlarınızı Bekliyorum arkadaşlar 2 3 saat uğraştan sonra ancak bu kadar parladı. Boş Vaktimde Devam edecem :)
dışardan bakınca gayet tatmin edici ama sanırım headersları sökmek daha verimli bi sonuç verecek gibi...
bu arada geçmiş olsun...bellik kullanmayı ihmal etmeyelim...
cihan54
18 Kasım 2013, 02:59
Evet bence de boş vaktin oldukça devam et. Çünkü bazı temizlemiş olanları gördüm de, kendi manifoldlarımın yüzüne bakamaz oldum :mrgreen: ben de yakın zamanda o olaya geçicem inşallah.. Sıra oraya geliyo..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
Oğluma da kavuşmuşum, değmeyin keyfime :rendeer:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1462547_10153510124410220_1488380868_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1401145_10153510124570220_952218921_o.jpg
zerzura
18 Kasım 2013, 03:05
Arkadaşlar selam.
Geçen hafta alıp da aranıza katıldığım FZ6N'ıma hafif bir bakım yapacağım.
Debriyaj çok sert. O yüzden debriyaj teli de listede.
Sizden ricam listeye bakıp eksik/hatalı kısım varsa düzeltebilir misiniz? Fiyatlar uygun mu sizce?
Fazer debriyaj teli naked'a olur mu?
Zincir seti fazer - naked farklılık gösterir mi?
Yamalube kullanan varsa, yorumlayabilir mi?
Yarım litre DOT 4 yeterli mi?
Teşekkürler.
http://s20.postimg.org/kvh4fiz7x/Capture.jpg
extra_serkan
18 Kasım 2013, 03:39
Arkadaşlar uzun zamandır siteye giremiyordum. Ufak bir böbrek ameliyatı geçirdim. Aman Böbrekleri sıcak tutalım
İyileşir iyileşmez az bişey egzoz manifoltlarını parlattım. Sizinle Paylaşmak İstedim
http://n1311.hizliresim.com/1h/l/unffr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1311.hizliresim.com/1h/l/unfhs.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Parlatmadan sonra
http://r1311.hizliresim.com/1h/l/unfk3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1311.hizliresim.com/1h/l/unflb.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1311.hizliresim.com/1h/l/unfmf.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1311.hizliresim.com/1h/l/unfnr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Yorumlarınızı Bekliyorum arkadaşlar 2 3 saat uğraştan sonra ancak bu kadar parladı. Boş Vaktimde Devam edecem :)
öncelikle geçmiş olsun umarım bir daha tekrarlanmaz rahatsızlığın, bende 1 haftalık fazerciyim motorumda sevmediğim tek yar egzos manifoltlarının kirli olmasıydı ne tür bir temizlk önerirsin ? egzos manifoltu için ? yarın sirkeciye geçicem
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
Evet bence de boş vaktin oldukça devam et. Çünkü bazı temizlemiş olanları gördüm de, kendi manifoldlarımın yüzüne bakamaz oldum :mrgreen: ben de yakın zamanda o olaya geçicem inşallah.. Sıra oraya geliyo..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
Oğluma da kavuşmuşum, değmeyin keyfime :rendeer:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1462547_10153510124410220_1488380868_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1401145_10153510124570220_952218921_o.jpg
maaaşallah bunun bordosuda bi başka güzel :)
mkaptan
18 Kasım 2013, 10:11
Evet bence de boş vaktin oldukça devam et. Çünkü bazı temizlemiş olanları gördüm de, kendi manifoldlarımın yüzüne bakamaz oldum :mrgreen: ben de yakın zamanda o olaya geçicem inşallah.. Sıra oraya geliyo..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
Oğluma da kavuşmuşum, değmeyin keyfime :rendeer:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1462547_10153510124410220_1488380868_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1401145_10153510124570220_952218921_o.jpg
yavrum hayırlı olsun yeni motorun
ne kadar sıkışmış motor bloğuna :queen:
cihan54
18 Kasım 2013, 10:32
Yeni yüzümüz ile karşınızdayız, gibi oldu la bu yeni motor deyince :mrgreen:
Bazı kısımları yetiştiremedi yoğunluktan dolayı. Bazı ayarlar falan var, onları önümüzdeki ay yapacağım genel bakıma bıraktık. Bi de ek olarak elcik-manet takımı aldım. Elcik manet takımını 200 liraya aldım. Toplamda yapılan herşey 1300 liraya geldi.
Egzantrik gergisi - 350tl
Egzantrik zinciri - 70tl
Furş Bilyası - 100tl
amortisör keçesi - 50tl
Subap şimleri - 80tl
Iridium bujiler - 120tl
Elcikler - 45tl
Manetler - 160tl
Radyatör suyu, amortisör yağı, Balata spreyi ıvır zıvırı da eklendi mi parçalar böyle..
Toplam işçilik - 300tl
(İşçilik 200tl istedi, kabul etmedim. Usta yaptığı işin karşılığını almalı. Hakkı neyse odur, İşçilik alın teridir, parça fiyatından indirim ayrıdır bence.)
Önümüzdeki ay genel bakımımı yapıcam. yağı yağ filtresi ufak ayarları falan var. Öyle yani Mustafam kardeşcağızım..
ozgurakman
18 Kasım 2013, 11:12
motor yağını Yamalube değil de motul 7100 kullanmanızı tavsiye ederim. eğer yüksek kalite istiyorsanız, diğer sıvıları da motul un factory line modelleri ile değiştirebilirsiniz :)
bir de yağ 1 litre değil 3 litre olmalı.
ayrıca zinciri ben olsam set olarak değil x2 ring olarak tek alırım, dişlileri de esjot ya da orjinal alırım.
Arkadaşlar selam.
Geçen hafta alıp da aranıza katıldığım FZ6N'ıma hafif bir bakım yapacağım.
Debriyaj çok sert. O yüzden debriyaj teli de listede.
Sizden ricam listeye bakıp eksik/hatalı kısım varsa düzeltebilir misiniz? Fiyatlar uygun mu sizce?
Fazer debriyaj teli naked'a olur mu?
Zincir seti fazer - naked farklılık gösterir mi?
Yamalube kullanan varsa, yorumlayabilir mi?
Yarım litre DOT 4 yeterli mi?
Teşekkürler.
http://s20.postimg.org/kvh4fiz7x/Capture.jpg
Debriyaj sertliği fazer için normal bir durum..tel ile ilgisi yok..sadece teli yenilemiş olursun...
öncelikle geçmiş olsun umarım bir daha tekrarlanmaz rahatsızlığın, bende 1 haftalık fazerciyim motorumda sevmediğim tek yar egzos manifoltlarının kirli olmasıydı ne tür bir temizlk önerirsin ? egzos manifoltu için ? yarın sirkeciye geçicem[COLOR="Silver"]
metylan gibi bişeydi ismi, herkes onunla temizliyo baya da işe yarıyor
Yeni yüzümüz ile karşınızdayız, gibi oldu la bu yeni motor deyince :mrgreen:
Bazı kısımları yetiştiremedi yoğunluktan dolayı. Bazı ayarlar falan var, onları önümüzdeki ay yapacağım genel bakıma bıraktık. Bi de ek olarak elcik-manet takımı aldım. Elcik manet takımını 200 liraya aldım. Toplamda yapılan herşey 1300 liraya geldi.
Egzantrik gergisi - 350tl
Egzantrik zinciri - 70tl
Furş Bilyası - 100tl
amortisör keçesi - 50tl
Subap şimleri - 80tl
Iridium bujiler - 120tl
Elcikler - 45tl
Manetler - 160tl
Radyatör suyu, amortisör yağı, Balata spreyi ıvır zıvırı da eklendi mi parçalar böyle..
Toplam işçilik - 300tl
(İşçilik 200tl istedi, kabul etmedim. Usta yaptığı işin karşılığını almalı. Hakkı neyse odur, İşçilik alın teridir, parça fiyatından indirim ayrıdır bence.)
Önümüzdeki ay genel bakımımı yapıcam. yağı yağ filtresi ufak ayarları falan var. Öyle yani Mustafam kardeşcağızım..
işçilik gerçekten iyi...amortisör keçesini yaz başında 150 tl ye halletmiştim...
cihan54
18 Kasım 2013, 11:57
Asıl işçiliği furş bilyası değişimi istiyo aslında. Büyük titizlik isteyen bir iş :cat: Yahu Erhan, insanın gazı çevirdikçe çeviresi geliyo artık yav. Sende de öyle oluyo mu. Motorda sanki bi kasma bi hırıldama varmıştı da, bu işlemlerden sonra rahatlamış gibi geliyo motor. Bir nevi gönül rahatlığı. :mrgreen:
zerzura
18 Kasım 2013, 13:23
motor yağını Yamalube değil de motul 7100 kullanmanızı tavsiye ederim. eğer yüksek kalite istiyorsanız, diğer sıvıları da motul un factory line modelleri ile değiştirebilirsiniz :)
bir de yağ 1 litre değil 3 litre olmalı.
ayrıca zinciri ben olsam set olarak değil x2 ring olarak tek alırım, dişlileri de esjot ya da orjinal alırım.
Parçaları motoliz'den sipariş etmeyi düşündüğüm için, motoliz'de satılan tek marka yağ olan Yamalube ekledim sepete. Çok fikrim olmadığı için sizlere danışmak istedim zaten. X2 ring internette bulamadım. Esjot da aynı şekilde. İnternetten almamın amacı karta taksit yaptırabilmek :-|
Debriyaj sertliği fazer için normal bir durum..tel ile ilgisi yok..sadece teli yenilemiş olursun...
Göserdiğim Yamaha yetkili servisi de debriyaj sertliğinin FZ6 için genel olduğunu ama benimkinin ekstradan sert olduğunu söylemişti ki çok sert. Ayrıca geri çekmesi de sıkıntı. Bırakıldığında bir miktar da elle itmek gerekiyor. Tamamen ileri gitmiyor.
Boştayken, tam debriyaj çekip 1'e atıldığında da hafif bir öne atılıyor motor. Anlaşılan tam ayırma da yapmıyor...
cihan54
18 Kasım 2013, 13:33
Göserdiğim Yamaha yetkili servisi de debriyaj sertliğinin FZ6 için genel olduğunu ama benimkinin ekstradan sert olduğunu söylemişti ki çok sert. Ayrıca geri çekmesi de sıkıntı. Bırakıldığında bir miktar da elle itmek gerekiyor. Tamamen ileri gitmiyor.
Boştayken, tam debriyaj çekip 1'e atıldığında da hafif bir öne atılıyor motor. Anlaşılan tam ayırma da yapmıyor...
Teli değiştirmene gerek yok. Teli yağlat ve debriyaj ayarını yaptır, düzelecektir. Bir miktar elle itmen normal zaten. Debriyaj manetinde 1 cm'lik bir boşluk olmalıdır. Ayırma, o boşluktan sonra başlaması gerekiyor. :cat:
Boştayken, tam debriyaj çekip 1'e atıldığında da hafif bir öne atılıyor motor. Anlaşılan tam ayırma da yapmıyor...
o atlama da normal sanırım, yani atlama değilde bi anlık güç geliyo...ama ekstradan bi sertlik varsa bilemem tabi..
zerzura
18 Kasım 2013, 14:43
Sizde de durum aynı o zaman. Sert debriyaj, 1cm kadar boşluk, öne atılma...
Mesela Apache ve CBR 250 debriyajı benimkinin yanında yarı yarıya daha yumuşak.
En iyisi bir FZ6 daha bulup serviste vs, kıyas yapmak.
Servise gidip söylesem hemn değişelim derler çünkü gibi geliyor.
cihan54
18 Kasım 2013, 14:49
Fazer'larda debriyaj biraz serttir. Bu normal hali diyelim. Ama olması gerekenden sert olursa yukarda yazıklarımıza kulak verebilirsin. Ayarını ve yağlanmasını yaptır yeterli.
Diğer konu. Öne atılma konusu. Bu durum çok bariz olmamalı. Eğer bu da anormal seviyede ise bir iki sebebi olabilir. İlk olarak zincirinin bolluğunu kontrol et. Zincir olması gerekenden bol ise bu atılmayı yapabilir. Bir diğeri debriyaj ayarında erken veya geç kavrama olayı. Bu da dediğim gibi, normal bi ayarlama ile çözülebilir. Diğer sebep de pek olası olmamakla birlikte debriyaj baskı balata parça ve ekipmanlarından olabilir. Ama bu zor bir durum şu an için..
Öne atılma yüksek cclerin hepsinde var ama cihanın dediği gibi bariz değil, yani teker yerinden oynamıyor, oynuyorsa debriyaj balatasında sorun var oluyo sanırım
zerzura
18 Kasım 2013, 15:39
Teşekkürler arkadaşlar. Debriyaj telimi değiştirmeden önce, manet tarafından söküp içeri şırınga ile yağ basmak suretiyle yağlamayı düşünüyorum öncelikle. Sonra da zincir - dişli değişecek. Eğer hala içime sinmezse değişebilir debriyaj teli.
Bu arada yabancı sitelerden baktım, 250ml DOT4 yeterliymiş, kendi sorumu da cevaplamış olayim böylece :cat:
Bu arada yabancı sitelerden baktım, 250ml DOT4 yeterliymiş, kendi sorumu da cevaplamış olayim böylece :cat:
hidrolik değiştirmek çok riskli bi iş olduğu için ve içerisinde hava kalmaması için bir miktarın zayi olması gerektiğinden 250 den fazla olarak düşün...tahminime göre en küçük boyu bile 500 ml olabilir...kutusu 10 lira aşağı yukarı
vallaha ben kendim degiştiriyordum fren hidroliklerini.
hidrolik kutusunu açıp doldurduktan sonra kaliperlerin üstündeki vidanın üstündeki plastik tıpayı çıkardıktan sonra fren manetiyle pompalayıp daha sonra basılı tutup kaliperdeki vidaya anahtarı takıp yagı fışkırtmak ve hemen ardından vidayı geri kapayarak yapıyordum.
eger fren manetini basılı tutarken bırakırsanız komple hava dolar ayarlaması daha zor olur.
birde hidroliklerin içinde eski dot 4 yag oluyor mesela.
Onu mutlaka dökün daha evelden eskisinin üstüne yenisini eklemek gibi bir hata yapıyordum usta beni izlerken uyardı fırçayı yedik :)
erhan abi bu arada izmirde koltuk yapan adamla senin için görüşebilrim yada koltugunu alıp kargolaya bilirimde yardım etmem gereken bir durum olursa izmirden buradayım :cat:
Yukarda linkledigin fotodaki koltuk gibi yapıcaksa bende yaptırayım.
mkaptan
19 Kasım 2013, 10:34
Teşekkürler arkadaşlar. Debriyaj telimi değiştirmeden önce, manet tarafından söküp içeri şırınga ile yağ basmak suretiyle yağlamayı düşünüyorum öncelikle. Sonra da zincir - dişli değişecek. Eğer hala içime sinmezse değişebilir debriyaj teli.
Bu arada yabancı sitelerden baktım, 250ml DOT4 yeterliymiş, kendi sorumu da cevaplamış olayim böylece :cat:
merhaba dostum
debriyaj teli sertliğini bir nebze rahatlatabilmek için bende wd40 sıkmıştım manetin dibinden , aşağıdan çıkana kadar sıkmaya devam et
birkaç kez de sık bırak fazlalığı atsın
zamanla yumuşayacaktır.
yada makina yağı vb. de sıkabilirsin.
arkadaşlar birde dipnot:
bizim fazerların gaz teli ve debriyaj teli ybr125 ile kullanılanın aynısı
usta bana fazer ve ybr telini göstermişti
bilginiz olsun bulamadığınız yerlerde ybr teli takabilirsiniz
erhan abi bu arada izmirde koltuk yapan adamla senin için görüşebilrim yada koltugunu alıp kargolaya bilirimde yardım etmem gereken bir durum olursa izmirden buradayım :cat:
Yukarda linkledigin fotodaki koltuk gibi yapıcaksa bende yaptırayım.
saoalsın cem, ama fotodaki gibi bişey için 450 tl dedi ki hiç mantıklı değil bence...izmirdeki kaplamacıya yaptırmakla konuştuğum adama minder yaptırmak arasında kararsız kaldım açıkçası...
saoalsın cem, ama fotodaki gibi bişey için 450 tl dedi ki hiç mantıklı değil bence...izmirdeki kaplamacıya yaptırmakla konuştuğum adama minder yaptırmak arasında kararsız kaldım açıkçası...
o fotodaki gibi koltugu izmirde koltukcalara 50 tl 100tl gibi rakamla yapabilirler.
fakat iyimi olur kötümü olur bilemıyorum . 450 tlye ben salon koltuk takımımı kaplatırım yahu ne para istemiş oda..
surgent_38
19 Kasım 2013, 21:44
bugün tamircime gidip orjinal eksozları taktırdım. pek memnun kalmadım diyebilirim bir iki gün deneyeceğim olmazsa yeniden eksozu taktıracağım. benim cbf 150 bile daha sesliymiş:) ikisinin arası olsa süper olurdu.
ARKADAŞLAR ÖNEMLİ: Zincirden ses geliyordu geçen gün gerdirdik geçmişti bugün gene ses var gibime geldi. Araştırınca ön dişli somununun yerinde olmadığını gördük. ya emniyeti takmamışlar yada bükmemişler ondan sökülmüş Allahtan yerinden çıkmamış. dişli değişirken dikkat edilmesi gereken bir konu. aklınızda bulunsun.
döşeme benimde hoşuma gitti işçilik güzel ama banada fiyat yüksek geldi.
mkaptan
19 Kasım 2013, 21:47
o fotodaki gibi koltugu izmirde koltukcalara 50 tl 100tl gibi rakamla yapabilirler.
fakat iyimi olur kötümü olur bilemıyorum . 450 tlye ben salon koltuk takımımı kaplatırım yahu ne para istemiş oda..
İşin içine motor girince piyasadaki çakallar fiyatları 2 ye hatta 3 e katlıyorlar
allah aşkına o koltukta ne kadar işçilik ne kadar malzeme kullanılmış ki
aracımın koltuklarına özel kılıf diktirdim 80 tl verdim
kuzenimin 18 kişilik pejo minibüsüne 300 tl ye komple kaliteli,süngerli kılıflar dikildi gelin işçiliği görün hemde
adamı dinden imandan çıkarıyor çakallar :jocolor:
İşin içine motor girince piyasadaki çakallar fiyatları 2 ye hatta 3 e katlıyorlar
allah aşkına o koltukta ne kadar işçilik ne kadar malzeme kullanılmış ki
aracımın koltuklarına özel kılıf diktirdim 80 tl verdim
kuzenimin 18 kişilik pejo minibüsüne 300 tl ye komple kaliteli,süngerli kılıflar dikildi gelin işçiliği görün hemde
adamı dinden imandan çıkarıyor çakallar :jocolor:
Koltuk döşemecisi arkadaşım var benim motorum koltugu taş çatlasın 80tlye halleder tahminim.
Ama o fotodakiyle birebir yapabilirmi endişem var. koltugu bok eder diyede korkuyorum tıkar pamugu olur yastık :)
cekokk
20 Kasım 2013, 01:31
öncelikle geçmiş olsun umarım bir daha tekrarlanmaz rahatsızlığın, bende 1 haftalık fazerciyim motorumda sevmediğim tek yar egzos manifoltlarının kirli olmasıydı ne tür bir temizlk önerirsin ? egzos manifoltu için ? yarın sirkeciye geçicem
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------
maaaşallah bunun bordosuda bi başka güzel :)
Kardeşim 7 liraya aldım. Nikelaj parlatıcı ismini tam bilemicem şimdi ama bulursun.
Egzoz sökülse tabi ki daha iyi sonuç alırdım ama o kadar zamanım yoktu. Kısmetse bir daha kine söküp yapacağım
cihan54
20 Kasım 2013, 01:34
Kardeşim 7 liraya aldım. Nikelaj parlatıcı ismini tam bilemicem şimdi ama bulursun.
Egzoz sökülse tabi ki daha iyi sonuç alırdım ama o kadar zamanım yoktu. Kısmetse bir daha kine söküp yapacağım
Bu olabilir mi ::sm_smile "Metylan"
http://cdn.koctas.com.tr/product/360x360/f1f178268f79950abe159ebc8ec44e90.jpg
cekokk
20 Kasım 2013, 01:46
Yok bu pahalı bende bundan alacaktım ama gereksiz:farao:
benim kullandığım bu şimdi baktımda
http://o1311.hizliresim.com/1h/m/uq9zu.png (http://bit.ly/c25MCx)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO