PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176

cihan54
14 Kasım 2013, 01:13
'Sülalem raaat' tekniğini kullanıyorum.. Tabir-i caizse :cherry:

CEM.
14 Kasım 2013, 01:18
'Sülalem raaat' tekniğini kullanıyorum.. Tabir-i caizse :cherry:

Hazır sakaryadayken abi hiç araştırdınmı sofooglunun kursları varmıdır ne kadardır ne zamandır.

Dünya şampiyonundan ders almak rüya gibi olurrr.

cihan54
14 Kasım 2013, 01:19
Yok........ Olsa da gitmezdim sanırım..

surgent_38
14 Kasım 2013, 01:21
cihan bu arada camın çok güzelmiş bana da lazım ondan :) (Allah kaza bela vermesin nazarımızda deymesinde )

cihan54
14 Kasım 2013, 01:48
Saolasın. ::sm_smile her Fazer'a bir egsoz bir de puig cam lazım... :cat:

CEM.
14 Kasım 2013, 01:56
Saolasın. ::sm_smile her Fazer'a bir egsoz bir de puig cam lazım... :cat:

Ben hala egsoza ısınamadım fakat puig ön cam kesinlikle gerekliiiii..

Belki erhan abi gibi egsoz konusundaki fikrim degişir..

Two brothers egsozlu bir tanıdıgım var Tünellerde arabalar kaçaçak yer arıyormuş :cherry:

erro
14 Kasım 2013, 02:04
İzmire geldiginde foça virajlarına ugraşmıştın ya abi.

Orada çalışıyoruz genelde eski foça yeni foça eski foça yeni foça gidip gelip gidip gelip duruyoruz :)

eski ile yeni foça arasındaki virajlar çok tatlıdır bazen karşıdan gelen motorcular korkutuyorlar en iyisi pazar hariç gitmek :)

evet iki foça arası virajlar ve yol çok çekici...ben gittiğimde bomboştu...yol da güzel tutuyor...


Ben hala egsoza ısınamadım fakat puig ön cam kesinlikle gerekliiiii..

Belki erhan abi gibi egsoz konusundaki fikrim degişir..

Two brothers egsozlu bir tanıdıgım var Tünellerde arabalar kaçaçak yer arıyormuş :cherry:

bu akşam arkadaşlarla egsoz işini yine konuştuk..aklıma düştü resmen...ses gayet güzel oluyo...trafikte farkedilebilirlik de cabası...fazer resmen elektrikli motor gibi kalıyo:) hayır ankara ybr leri bile bi ahenkli gidiyo yolda:) youtubedan dinlediğim kadarıyla twobro ve leovince in sesi benim için ok dir...cihan da akrep var sanırım onun ses de tam tadındaydı ama estetik olarak kaybediyo...

ya o değil çok pahalı meret...bi yerden düşeş ikinci el düşürürsem patlatabilirim belki...

CEM.
14 Kasım 2013, 02:38
evet iki foça arası virajlar ve yol çok çekici...ben gittiğimde bomboştu...yol da güzel tutuyor...



bu akşam arkadaşlarla egsoz işini yine konuştuk..aklıma düştü resmen...ses gayet güzel oluyo...trafikte farkedilebilirlik de cabası...fazer resmen elektrikli motor gibi kalıyo:) hayır ankara ybr leri bile bi ahenkli gidiyo yolda:) youtubedan dinlediğim kadarıyla twobro ve leovince in sesi benim için ok dir...cihan da akrep var sanırım onun ses de tam tadındaydı ama estetik olarak kaybediyo...

ya o değil çok pahalı meret...bi yerden düşeş ikinci el düşürürsem patlatabilirim belki...

Two bro siteden bir arkadaş satıyordu 1.500 tl.

Belki indirim yapar..

Plakalık iptali falan kötü oluyor akrepte estetik olarak birazcık kötü geliyor banada.

Bende en çok leo vince ile two bro begeniyorum.

Ses ve farkedilebilirlik açısından çok güzel fakat power commander takmak gerekli diye düşünüyorum .

Aksi taktirde motora zarar uzun vadede kullanmayı düşünüyorsak es geçilmemeli aslında.

Egsoz degiştigi zaman motorun daha çabuk senkron istemesinin sebebi performans egsoza göre yakıt karışımının yeniden programlanması gerekir buda power commanderla olur.

Eger performans egsozla motorumun hp degerleri arttı diyenler varsa kesinlikle yanılıyorlar ilk önce power comannder takıp daha sonra Dyno testinde ince ayarlar yapılması gerekir.

Exuplar iptal olduysa power comanndera kesinlikle gerek vardır.

Buda demek oluyorki sesten ve yakıt sarfiyatından başka getirisi yok.

+ power comandersız motorada zarar.

Egsoz almakla olay bitmiyecek bu yüzden girişmek istemıyorum :silent:

erro
14 Kasım 2013, 02:51
Two bro siteden bir arkadaş satıyordu 1.500 tl.

Belki indirim yapar..

Plakalık iptali falan kötü oluyor akrepte estetik olarak birazcık kötü geliyor banada.

Bende en çok leo vince ile two bro begeniyorum.

Ses ve farkedilebilirlik açısından çok güzel fakat power commander takmak gerekli diye düşünüyorum .

Aksi taktirde motora zarar uzun vadede kullanmayı düşünüyorsak es geçilmemeli aslında.

Egsoz degiştigi zaman motorun daha çabuk senkron istemesinin sebebi performans egsoza göre yakıt karışımının yeniden programlanması gerekir buda power commanderla olur.

Eger performans egsozla motorumun hp degerleri arttı diyenler varsa kesinlikle yanılıyorlar ilk önce power comannder takıp daha sonra Dyno testinde ince ayarlar yapılması gerekir.

Exuplar iptal olduysa power comanndera kesinlikle gerek vardır.

Buda demek oluyorki sesten ve yakıt sarfiyatından başka getirisi yok.

+ power comandersız motorada zarar.

Egsoz almakla olay bitmiyecek bu yüzden girişmek istemıyorum :silent:

evet sahibinden de var bi tane gördüm..dediğin düzenlemeler egsoz boğazdan değiştiği zaman yapılması gerekiyor sanırım...olayı bilmiyorum açıkçası ama egsozun (sadece tüp değişimi) takıldığı yer artık motorun yakıtı yakıp attığı yerin de ilerisi...yani motorun orayla bir işi kalmıyor, daha ne ayarlama yapsın...?

fazer orjinal egsoz kazanının içerisinde katalitik konvertör var..bu da genel itibariyle yanmayan benzin buharının yanması için geçtiği seramik parça...çevresel etki için kullanılıyo..motor buna bağlı bir ayarlama yapıyorsa amenna...

CEM.
14 Kasım 2013, 03:22
evet sahibinden de var bi tane gördüm..dediğin düzenlemeler egsoz boğazdan değiştiği zaman yapılması gerekiyor sanırım...olayı bilmiyorum açıkçası ama egsozun (sadece tüp değişimi) takıldığı yer artık motorun yakıtı yakıp attığı yerin de ilerisi...yani motorun orayla bir işi kalmıyor, daha ne ayarlama yapsın...?

fazer orjinal egsoz kazanının içerisinde katalitik konvertör var..bu da genel itibariyle yanmayan benzin buharının yanması için geçtiği seramik parça...çevresel etki için kullanılıyo..motor buna bağlı bir ayarlama yapıyorsa amenna...

Şimdi bu durumda şunun payı var.

Ne kadar tüp degişssede orjinal egsozdan çok farklıysa yeni map isteyebilir.

Yani egsozdan egzosa degişir bu durum.

İçinde elyaf yoksa çok boş ise sorun olabilir.

Arıza lambası yakar alt devirlerde ölü olur.

Eger yeni takılan performans egsoz içi bomboş ise sorun olabilir.

Ama genelde kit işlem uygulanıyormuş Fazerlarda.

Exuplar iptal edilmeyecegi sürece problem olmaz diye düşünüyorum bende.

Yinede orjinalligin dışına çıkmak degicekmi erhan abi benide teşvik ediyorsun biz orjinal fazer sesinin ugultusunu dinleyen fazercilerdendik :mrgreen:

cihan54
14 Kasım 2013, 09:29
Dersine iyi çalışıp gelmiş :) bu arada akrep değil yoshi kullanıyorum. . :cat:

mkaptan
14 Kasım 2013, 10:21
Yoshi bir arkadaşta var :)
modifiyeli ybr gibi ses çıkarıyordu :queen:

o yüzden yoshiden uzak durun. Fazer egzosunda two brothers son noktadır abiler

erro
14 Kasım 2013, 10:28
Şimdi bu durumda şunun payı var.

Ne kadar tüp degişssede orjinal egsozdan çok farklıysa yeni map isteyebilir.

Yani egsozdan egzosa degişir bu durum.

İçinde elyaf yoksa çok boş ise sorun olabilir.

Arıza lambası yakar alt devirlerde ölü olur.

Eger yeni takılan performans egsoz içi bomboş ise sorun olabilir.

Ama genelde kit işlem uygulanıyormuş Fazerlarda.

Exuplar iptal edilmeyecegi sürece problem olmaz diye düşünüyorum bende.

Yinede orjinalligin dışına çıkmak degicekmi erhan abi benide teşvik ediyorsun biz orjinal fazer sesinin ugultusunu dinleyen fazercilerdendik :mrgreen:

ben çok anlamadığım için fikir yüürtüyorum, biraz araştırmak lazım..motora özel yapıldığı için minimum müdahaleye göre üretiyolardı diyecem de bu çakallara güvenemiyom:)
dediğin gibi fazerın sessizliğine vurulmuştum ama artık zamanı da geldi sanki:)

bi de anladığım kadarıyla plakalık değişiyomuş ve yanında kit veriyolar yeni sinyalleri ile birlikte..ama orjinal sinyalleri kullanmak isteyen de kullanabiliyomuş...


Yoshi bir arkadaşta var :)
modifiyeli ybr gibi ses çıkarıyordu :queen:

o yüzden yoshiden uzak durun. Fazer egzosunda two brothers son noktadır abiler

tamam herkes 2 bro diyor ama cihan ın ses gayet iyiydi...ya da sessiz fazera ne egsoz takarsan tak kulağa iyi geliyor:)
ha görüntü dersen bişey diyemem hatırlamıyorum...:)

cihan54
14 Kasım 2013, 10:29
Yoshi bir arkadaşta var :)
modifiyeli ybr gibi ses çıkarıyordu :queen:

o yüzden yoshiden uzak durun. Fazer egzosunda two brothers son noktadır abiler

::karma:: git traktör al gez len sen. Ben oğlumun sesinden gayet memnunum. ::144::

mkaptan
14 Kasım 2013, 10:33
::karma:: git traktör al gez len sen. Ben oğlumun sesinden gayet memnunum. ::144::
:queen: şaka şaka
abi fazera el yapımı bile taksan güzel ses çıkarıyor meret
ben orjinalini daha seviyordum nedense. görüntü olarak akrep orjinale daha yakın duruyor ben olsam onu tercih ederdim

cihan54
14 Kasım 2013, 10:36
IXIL ve Akrep çok yırtıyo. O yüzden şahsen tasvip etmiyorum Fazerda. Kulağı en tırmalamayan ve uzun yolda da çok rahatsız etmeyecek markalar TwoBro ve Yoshi bence.. Devil ve Leo da iyi fakat öncelikli değil bence..

ARCHANGEL
14 Kasım 2013, 11:40
Şimdi bu durumda şunun payı var.

Ne kadar tüp degişssede orjinal egsozdan çok farklıysa yeni map isteyebilir.

Yani egsozdan egzosa degişir bu durum.

İçinde elyaf yoksa çok boş ise sorun olabilir.

Arıza lambası yakar alt devirlerde ölü olur.

Eger yeni takılan performans egsoz içi bomboş ise sorun olabilir.

Ama genelde kit işlem uygulanıyormuş Fazerlarda.

Exuplar iptal edilmeyecegi sürece problem olmaz diye düşünüyorum bende.

Yinede orjinalligin dışına çıkmak degicekmi erhan abi benide teşvik ediyorsun biz orjinal fazer sesinin ugultusunu dinleyen fazercilerdendik :mrgreen:

Arkadaşlar o satılık two brothers egsoz benim,yaklaşık birbuçuk ay kullandım ve motoru teslim etmeden bir kaç gün önce çıkardım.Egsoz bence bu makinanın karakterini ortaya çıkarıyor,sürüşten inanılmaz zevk almaya başlıyorsun.Tabi zevkler değişir :) Ses muhteşem ötesi ama en çok faydası farkedilebilirlik tavan yapıyor,arabalara korna çalmaya pek gerek kalmıyor.Ayrıca artçı ile yolculuk yapan biriyseniz (benim gibi)arka selede ki ısınma sorunu ortadan kalkıyor.Karbon olduğundan dışarı sıcaklık vermiyor.Sloganı kullansamıydım acaba !! ARTÇINIZI SEVİNDİRİN.... :) Motorlar cpu olduğundan yakıt hava karışımını kendisi bir süre sonra ayarlıyor.Müdahaleye gerek yokmuş onu öğrendim.

CEM.
14 Kasım 2013, 15:58
Dersine iyi çalışıp gelmiş :) bu arada akrep değil yoshi kullanıyorum. . :cat:

Bizim grupta forumdan denk gelmissinizdir Flame ( alper ) onunla yakınızdır izmir mt'den.

Sagolsun kendisini bu konuda baya aydınlatı beni z750si için power comannder dyno testi falan adam baya ugraşıyor :mrgreen:

Cihan abi benim konularda dolaşıyordum az evel bi baktım mustafanın eski yazdıgı yorumlara .. paylaşayım dedim :mrgreen:


Cem kardeşim eski motorlarını şutlar yeni motorunu kutlarım
hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin. Fazer konusunda ne kadar iyi bir seçim yaptığını ileriki km lerinde daha iyi anlayacaksın.
bazı yorumlardaki gibi fazer basmassan bir 250 cc kadar yakar ama devirli ve hızlı kullanırsan 100 km de 8 litreleri görmen normal olacaktır.
İzmire bir fazerlı arkadaşımız katıldığı için çok mutluyum.Zira seninle birlikte izmirde tanıdığım 4. fazerlı arkadaşımız olacaksın
Umarım en kısa zamanda görüşür,tanışır ve izmir fazer sevenler derneğini kurarız :D . Aklında bu motorla ilgili bir sorun olursa çekinmeden irtibata geçebilir hatta gaziemire kahve içmeye tanışmaya beklerim.


Zira seninle birlikte izmirde tanıdığım 4. fazerlı arkadaşımız olacaksın
Umarım en kısa zamanda görüşür,tanışır ve izmir fazer sevenler derneğini kurarız :D

Bir zamanlar fazer sevenler dernegi kurucaktık mustafa sattı şimdi fazeri oldumu bu :cherry:

saygılar mustafa hocam :rendeer:

cihan54
14 Kasım 2013, 16:04
Bir zamanlar fazer sevenler dernegi kurucaktık mustafa sattı şimdi fazeri oldumu bu :cherry:

saygılar mustafa hocam :rendeer:

Konuş len :mrgreen: vur kırbacı kafasına kafasına :mrgreen: haketti o haketti ::whip::

mkaptan
14 Kasım 2013, 16:40
Zalımsınız olm :cherry:
çok fena yakalanmışım ulen :pr:

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

bu arada metzeller m5 in ağabeyi m7 yi çıkartmış
Vatana millete hayırlı olsun
http://www.motolastik.com/metzeler-sportec-m7-rr-pmn283

cihan54
14 Kasım 2013, 16:44
Ohoouuvvv sıradaki pabuçlarımız da belli oldu desene. istikrar kaldığı yerden devam ediyor. M3-M5- şimdi de M7 yapacaz oğlumuza :queen:

MNS-FZ6
14 Kasım 2013, 18:08
cihan gel sana bir sekiz alalım:) Tamam 6 güzel ama yeniliğe açık olmamız lazım:)

cihan54
14 Kasım 2013, 18:12
Yok bea. ben oğlanı seviyorum. Bak ona bakım da yaptırıyorum hem. Daha çok yolumuz var bizim oğluşumla :mrgreen:

MNS-FZ6
14 Kasım 2013, 18:14
Ne zamandır biniyorsun? kaç km yaptın oluşunla

cihan54
14 Kasım 2013, 18:16
1 yıl - 15 bin km... ::sm_smile

MNS-FZ6
14 Kasım 2013, 18:22
Hadi canım bırak şimdi bizi yeme :)

cihan54
14 Kasım 2013, 18:25
Bu kadar yav valla.. Bir yıl baya maddi açıdan zorlandım. O yüzden çok gezemedim. Bi de festival organizatörüydüm, onunla ilgilenmekten 2 ay çakılı kaldım, gezemedim :mrgreen: önümüzdeki yazı bekliyorum yol yapmak için. o yüzden hazırlıyorum motoru. Bu hafta ağır bakımı yapılıyo işte hayırlısıyla ::sm_smile

MNS-FZ6
14 Kasım 2013, 18:29
İyi o zaman bu yaz oğluşunla epey gez hasret gider sonra yavaş yavaş vedalaşmaya hazırlan bence seneye de bu zamanlar sana bir 8 alırız diyorum.

cihan54
14 Kasım 2013, 18:30
Yok bea, yeni Fazer 8'de egsozu kuyruk altına alırlarsa beyaz bi tane alırım da yoksa zor yani.. Night rod'a kadar devam bununla kısmetse ::sm_smile

MNS-FZ6
14 Kasım 2013, 18:43
Herşeyin hayırlısı kardeşim işimiz muhabbet tabi. Önemli olan sevmek...

cihan54
14 Kasım 2013, 18:47
Fazer'dan fazgeçmek zır.. :mrgreen: Fazır candır :P Seviyorum oğlumu ya. Bakımlarını da tamamladıktan sonra çiçek gibi olacak kısmetse. Fazer 6'sı 8'i naked'ı ayrımı yok, hepsi aynı :thumleft:

Nerde o traktörcü, sözüm sana; Fazer sevenler derneğine ya da Özfazer tutkunlarına bekleriz seni de traktörcü :rendeer: :queen:

oguzhanoz
14 Kasım 2013, 23:23
http://img577.imageshack.us/img577/4916/bs7a.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/7075/2iwd.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/7439/9xqz.jpg

sonunda Fz6 ma kavuştum antalyaya gitmeyi göze alamadığım için bursadan aldım 2006 model 40.000 km de :)

ozgurakman
14 Kasım 2013, 23:32
uzman sorusu:
sizce soldaki buji, orjinal mi? fotoğraf linki: http://img440.imageshack.us/img440/7033/ooe6.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/7033/ooe6.jpg

cihan54
15 Kasım 2013, 00:32
http://img577.imageshack.us/img577/4916/bs7a.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/7075/2iwd.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/7439/9xqz.jpg

sonunda Fz6 ma kavuştum antalyaya gitmeyi göze alamadığım için bursadan aldım 2006 model 40.000 km de :)

Oldukça temiz duruyor, hayırlı olsun ::sm_smile kazasız belasız inşallah.. :cat:



uzman sorusu:
sizce soldaki buji, orjinal mi? fotoğraf linki: http://img440.imageshack.us/img440/7033/ooe6.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/7033/ooe6.jpg

Harbi uzman sorusuymuş yani. Ben sadece fikrimi söyliyim diyorum, uzman değilim :mrgreen: soldaki kutuda bazı farklar var. Bunlara bakılırsa orjinal değil gibi duruyor.::147:: Bi de bunların barkod numaraları aynı, üründen ürüne değişmez mi bu numaralar :sunny: yoksa aynı ürün kategorisinde tüm barkodlar aynı mıdır :sunny:

viper17
15 Kasım 2013, 00:34
uzman sorusu:
sizce soldaki buji, orjinal mi? fotoğraf linki: http://img440.imageshack.us/img440/7033/ooe6.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/7033/ooe6.jpg

Soldaki çakma :)

mkaptan
15 Kasım 2013, 10:05
Fazer'dan fazgeçmek zır.. :mrgreen: Fazır candır :P Seviyorum oğlumu ya. Bakımlarını da tamamladıktan sonra çiçek gibi olacak kısmetse. Fazer 6'sı 8'i naked'ı ayrımı yok, hepsi aynı :thumleft:

Nerde o traktörcü, sözüm sana; Fazer sevenler derneğine ya da Özfazer tutkunlarına bekleriz seni de traktörcü :rendeer: :queen:
traktörü alınca gruba geleyimde gözünüz motor görsün hayın adam :mrgreen:

cihan54
15 Kasım 2013, 10:06
Sen bi de Aybars'la feysteki muhabbetlerimizi gör, burda hafif vuruyorum, orda ağzın yüzün dağılıyo :cherry:

erro
15 Kasım 2013, 10:38
http://img577.imageshack.us/img577/4916/bs7a.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/7075/2iwd.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/7439/9xqz.jpg

sonunda Fz6 ma kavuştum antalyaya gitmeyi göze alamadığım için bursadan aldım 2006 model 40.000 km de :)

hayırlı olsun, güle güle kullan...

extra_serkan
15 Kasım 2013, 14:11
http://img577.imageshack.us/img577/4916/bs7a.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/7075/2iwd.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/7439/9xqz.jpg

sonunda Fz6 ma kavuştum antalyaya gitmeyi göze alamadığım için bursadan aldım 2006 model 40.000 km de :)

hayırlı olsun , tekerin düz bassın , bende taze fazerci olarak iyiki almışım diyorum

mkaptan
15 Kasım 2013, 14:48
http://img577.imageshack.us/img577/4916/bs7a.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/7075/2iwd.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/7439/9xqz.jpg

sonunda Fz6 ma kavuştum antalyaya gitmeyi göze alamadığım için bursadan aldım 2006 model 40.000 km de :)

hayırlı olsun güle güle kullan

goksel88
15 Kasım 2013, 16:18
Selamlar bende fazer ci olarak aranıza yeni katıldım.bir kaç problemim var bunlar hakkında danışmak istiyorum size. Motorumun tam olarak ısındığını nasıl anlayabilirim? Devir saatindeki yanıp sönen uyarı tamamen yandığında çıkıyorum gaz açıyorum ama motor alt devirlerde bayılıyor. Benzin olarak ne kullanıyorsunuz? Ben motoru aldığından beri yani 2 aydır 97 kullandım bayada zorluyorum makineyi sipop sesi gibi bişey gelmeye başladı ve bana 95 oktan almamı söylediler. Birde yikamaciya vermiştim motoru çıktığında motor vitesteyken debriyaja basarsam boş ışığı yaniyodu bu bi süre sonra geçti ama park ve sinyallerim çalışmıyor. Başınızı agrittiysam kusura bakmayın saygılar sevgiler.

cihan54
15 Kasım 2013, 17:37
Oy maşallah. ordan oraya atladın, şahsen pek kafam basmadı, hele ki iş yerinde de kafam bi dünya olmuşken. Ama anladığım kısımlar için şunu söyleyebilirim. Ben oldum olası 97° benzin kullanırım, hiç 95° koymadım. Bu durumdan dolayı bi sıkıntın oluşmaz, bir kere onu kafandan çıkar. Parkların sinyallerin çalışmıyorsa, oturduğun sele hizasındaki yan kanat parçalarının içerisinde röleler ve sigortalar var, onları kontrol et veya ettir. onlardan olsa gerek sıkıntı..

Makinen kaç binde? Ona göre o gelen sesin kaynağını çözebilme şansımız var.

Bir de, alt devirlerde bayılma olayını biraz daha açar mısın. Gaz-debriyaj ayarından olduğunu düşünüyorum şahsen şimdilik.. ::153:: diğer arkadaşlar daha aydınlatıcı bilgi verebilir..

mkaptan
15 Kasım 2013, 17:40
Selamlar bende fazer ci olarak aranıza yeni katıldım.bir kaç problemim var bunlar hakkında danışmak istiyorum size. Motorumun tam olarak ısındığını nasıl anlayabilirim? Devir saatindeki yanıp sönen uyarı tamamen yandığında çıkıyorum gaz açıyorum ama motor alt devirlerde bayılıyor. Benzin olarak ne kullanıyorsunuz? Ben motoru aldığından beri yani 2 aydır 97 kullandım bayada zorluyorum makineyi sipop sesi gibi bişey gelmeye başladı ve bana 95 oktan almamı söylediler. Birde yikamaciya vermiştim motoru çıktığında motor vitesteyken debriyaja basarsam boş ışığı yaniyodu bu bi süre sonra geçti ama park ve sinyallerim çalışmıyor. Başınızı agrittiysam kusura bakmayın saygılar sevgiler.
Merhaba göksel
aramıza hoşgeldin, Motorun ısındığını devir göstergesinin ilk başındaki yanıp sönen kalın çizgi tam olarak durduğunda anlayabilirsin aslında sen doğru olanı yapıyorsun.
Motorun alt devirlerde bayılmasından kastın 6000-7000 devire kadar normal hızlanıp (hatta biraz ağır) 7000rpm den sonra roketlemesini kastediyor isen fazer ların karakteristik özelliğidir.
ben bugune kadar hep 95 oktan benzin kullandım servis kitapçığında da 95 oktan kullanın diye yazıyor. boşuna 97 oktan kullanmana gerek yok.
Yıkamadan sonra N ışığının yanması hemen her fazerda oluyor kuruyunca geçer merak etme :)
ancak park ve sinyaller çalışmıyor ise elektirk tesisatına bir baktırmalısın

cihan54
15 Kasım 2013, 17:45
Merhaba göksel
aramıza hoşgeldin, Motorun ısındığını devir göstergesinin ilk başındaki yanıp sönen kalın çizgi tam olarak durduğunda anlayabilirsin aslında sen doğru olanı yapıyorsun.
Motorun alt devirlerde bayılmasından kastın 6000-7000 devire kadar normal hızlanıp (hatta biraz ağır) 7000rpm den sonra roketlemesini kastediyor isen fazer ların karakteristik özelliğidir.
ben bugune kadar hep 95 oktan benzin kullandım servis kitapçığında da 95 oktan kullanın diye yazıyor. boşuna 97 oktan kullanmana gerek yok.
Yıkamadan sonra N ışığının yanması hemen her fazerda oluyor kuruyunca geçer merak etme :)
ancak park ve sinyaller çalışmıyor ise elektirk tesisatına bir baktırmalısın

o 'N' ışığı yıkama sonrasında falan benim oğlumda yanmıyo bi kerem ::miiz:: hem 97 boşuna kullanma diye bi tabir olmaz, 97 kullanmak tercih meselesidir. İçi rahat ediyo adamın belki nerden biliyosun ::144::


Bu arada ısınma olayını kaçırmışım bak, kardeşim mkaptan nasıl da yakalıyo hemen. çakmak çakmak bakıyo gözleri, hiç bi ayrıntıyı kaçırmıyo :mrgreen: Ben de ısınma konusunda şunu söyliyim. Hararet ibresi iki çizgi olduğunda senin için idealdir.. :cat:

mkaptan
15 Kasım 2013, 17:53
o 'N' ışığı yıkama sonrasında falan benim oğlumda yanmıyo bi kerem ::miiz:: hem 97 boşuna kullanma diye bi tabir olmaz, 97 kullanmak tercih meselesidir. İçi rahat ediyo adamın belki nerden biliyosun ::144::


Bu arada ısınma olayını kaçırmışım bak, kardeşim mkaptan nasıl da yakalıyo hemen. çakmak çakmak bakıyo gözleri, hiç bi ayrıntıyı kaçırmıyo :mrgreen: Ben de ısınma konusunda şunu söyliyim. Hararet ibresi iki çizgi olduğunda senin için idealdir.. :cat:

İşte senin makinada orjinal parça kullanmamışlar hep o yüzden. ORjinal fazerlarda N ışığı yanıyo hacı :queen:
97 - 95 meselesi dediğin gibi tamamen tercihtir. Orada yanlış cümle kurmuşum haklısın ama servis manueli 95 diyor ona istinaden dediydim ::gozluk::

cihan54
15 Kasım 2013, 18:15
İşte senin makinada orjinal parça kullanmamışlar hep o yüzden. ORjinal fazerlarda N ışığı yanıyo hacı :queen:
97 - 95 meselesi dediğin gibi tamamen tercihtir. Orada yanlış cümle kurmuşum haklısın ama servis manueli 95 diyor ona istinaden dediydim ::gozluk::

ehuehuehue :queen: orjinal parça kullanmayınca motor suyu görünce üşüyo, N ışığı yakıyo (Arıza mı kısa devre mi her ne denirse); ama motor orjinal parçalardan oluşmayınca yakmıyo ışığı... ::sluu:: ne yedirdiler sana yavrum.. Bi kere benim oğlanın orjinal parçalardan oluşmadığı tezini nerden çıkardın :mrgreen: onu geçtim, bu nasıl bir çelişkidir nan ::144::

CEM.
15 Kasım 2013, 18:19
İşte senin makinada orjinal parça kullanmamışlar hep o yüzden. ORjinal fazerlarda N ışığı yanıyo hacı :queen:
97 - 95 meselesi dediğin gibi tamamen tercihtir. Orada yanlış cümle kurmuşum haklısın ama servis manueli 95 diyor ona istinaden dediydim ::gozluk::

Bilgi fırtınası olmuş zaten yazmaya gerek yok :)

Bende 95 tercih ediyorum 97'nin performansa hiç bir etkisi yokmuş psıkolojık olması dışında böyle araştırmıştım. :)

goksel88
15 Kasım 2013, 21:30
Verdiğiniz bilgiler için sağolun. Şu bayılma olayı kronik demekki evet bahsettiğiniz devirlerde yapiyor(mkaptan). Selenin sol tarafında bi role var nette araştırınca genel role diye geçiyor acaba ondanmi yapar park ve sinyaller çalışmıyor. Ona mi bağlı bilmiyorum. Sahibindende 100 liraya buldum izmirde satılık role. Bu arada cihan54 bende sakaryaliyim onu söyleyim bide motorum 42000 de. Aldığımda hiç ses yoktu ama adrenalin dolmustum lastiklerimde biraz bitik 1 ve 2 vites tutunmadigi için kesiciye çok giriyorum açıkçası hosumada gidiyo. Acaba sibop ayarlarinimi bozdum :s.

cihan54
15 Kasım 2013, 21:42
Egzantrik zinciri sesin malum. Ek olarak subap şimlerinin de sesi geliyordur. Ben de ağır bakımdayım. bu iki işlemi yaptırıyorum. Sakaryaya gelirsen beklerim. Sinyallerin röleden değil de daha çok sigortadan olabileceği düşüncesindeyim. Bi ustaya tesisatı kontrol ettir. o bayılma olayı da bayılma değil :) Fazer'lar 7000 devire kadar sakin giden motorlardır. 7000 devirde performansında yüklü bi artış olur, tabi yakıt da aynı oranda artar.. genel kullanımlar bu devirler altındadır. kesiciye öyle sık girmeni de tavsiye etmem. Hatta 7000'i de sık geçmeni tavsiye etmem :) ne olur ne olmaz :)

goksel88
15 Kasım 2013, 21:50
Peki bu iki işlemin ortalama maliyeti nedir?