Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
cihan54
03 Eylül 2013, 09:18
Dostum gecen hafta seni uyarmaya calismistim aku konusunda konjektorun aagrizalanmis olabilicegini , sonucta sitede yeniyiz ukalalik olmasin diye direk soylemeden basimdan gecen olayi anlatarak anlarsin ve tedbirli davranirsin sanmistiim , fakat sen sadece gulumseyip gectin
Sunuda paylasmak istiyorum , arkadasin honda600 rr la balikesir yakinlarinda konjektor arizasindan dolayi yolda kaldigimizda akuyu 1 satt jarj ettirip 35-40 km gidebildik honda servisindeki usta eger bidaha basiniza konjektor arizasi denk gelirse akuyu sarj etirdikten sonra konjektorun baglantilarini yani fisini cekerseniz 50 -60 km tek sarzla km mesafesini uzatabilicegimisi soylemisti yani aku konjektoru besemeye calismicagndan enerjiyi fazla harcamicakmis.
Diger bi konuda ayni servis te orjinal konjektor olmadigi icin daha ucuza olan 40 tl lik iki adet konjektorun baglantilarini birlestirerek tek ko jektor haline getirmisti vede busekilde orjinalinden daha guclu oldugunu soyledi yani 80 tl ye isimizi halletmisti . Konjektorun ariza sebebinin akunun iyi olmamasindan kaynaklandigini da ekledi . Konjektorun omrunu uzatmak icin mutlaka akunun kaliteli olmasi gerekiyormus .
N
Akünün kaliteli olması konusunda haklısın. Zaten o aküyü alırken de aklımda en yakın zamanda Yuasa'yla değiştireceğim vardı, ama yetişemedik sanırım. Bir de henüz konjektör olup olmadığını da bilmiyorum. Statör sargılarından da çıkabilir. Ki eğer statör çıkarsa durum daha vahim. Fiyatı sanırım 900 küsür liraymış. Bugün arkadaş benim motoru ustaya götürcek. Bakalım ne çıkacak. Tamirat sonrası bir de yuasa akü taktırayım ustaya, olmayacak bu böyle. Gerçi daha konjektörü nasıl ödeyeceğimi düşünürken 200 lira da yuasa masrafı ekleyince kafa iyice karışıyo :mrgreen: hayırlısı.. Ulen tam sıkışık zamanıma denk getirdi kerata, iki ay daha beklese taksitleri de bitiyodu be :mrgreen:
benim motorun üzerinde orjinal aküsü duruyo...bi kere parkları açık unutup boşalttım...tekrar şarj edip taktım. 4000 km dir sorun çıkarmıyor. akünün miadını tamamlaması olası mıdır, kendimi hazırlayayım akü için:)
cihan54
03 Eylül 2013, 09:52
benim motorun üzerinde orjinal aküsü duruyo...bi kere parkları açık unutup boşalttım...tekrar şarj edip taktım. 4000 km dir sorun çıkarmıyor. akünün miadını tamamlaması olası mıdır, kendimi hazırlayayım akü için:)
Sana bi yuasa hediye edesim geldi la :mrgreen: olm motoruna bi güzellik yap kıyak geç de akünü yenile bari. :mrgreen: Sonra akünün zayıflığından bir yerlerde gereksiz arıza çıkar falan.. Garantiye almak lazım :mrgreen:
Sana bi yuasa hediye edesim geldi la :mrgreen: olm motoruna bi güzellik yap kıyak geç de akünü yenile bari. :mrgreen: Sonra akünün zayıflığından bir yerlerde gereksiz arıza çıkar falan.. Garantiye almak lazım :mrgreen:
valla doğru diyon...:) arada aklıma gelio da tedirgin olmuyo değilim...motoru aldığımda lastikler bu sezonu geçirir diye kendimi kandırdığım dönemde lastik patlayınca değiştirmek zorunda kalmıştım..akü de buna dönmez inşallah..kışa girene kadar idare ediversin bari:)
bu arada aldığım adam bana orjinal olduğunu söylemişti ama markası yuasa, acaba orjinal değil mi..? orjinalin markası yuasa mı?
cihan54
03 Eylül 2013, 10:28
hehehehehe yok. Orjinali Yamaha olur sanırım. Yuasa sonradan alabileceğin akü markalarından biri (Aslına bakarsan en iyisi). ::sm_smile
hehehehehe yok. Orjinali Yamaha olur sanırım. Yuasa sonradan alabileceğin akü markalarından biri (Aslına bakarsan en iyisi). ::sm_smile
o zaman orjinal değil hacı bu...yani o kadar eski değildir muhtemelen ve bu kış kesin beni çıkarır:)
cihan54
03 Eylül 2013, 11:04
Zaten kışın da pek binmezsin gibime geliyo :) ama motorun yatması da aküyü boşaltıyo. O yüzden 2014 sezonuna sana bi akü lazım olacaktır :)
Zaten kışın da pek binmezsin gibime geliyo :) ama motorun yatması da aküyü boşaltıyo. O yüzden 2014 sezonuna sana bi akü lazım olacaktır :)
geçen kış (ekim-mayıs) arası ankara da çok güzel geçti..muhtemelen ben de motor olmadığı için..şimdi motor olup binme ihtimalim olduğundan dolayı kar kıyametten geçilmez ankara ve dolayısıyla pek çıkamam:) akü ihtiyacı olacak dediğin gibi:)
cihan54
03 Eylül 2013, 11:36
Al benden de o kadar.. Hava durumu bize nispet yapıyo kardeşim :mrgreen:
CEL1KYELEK
03 Eylül 2013, 12:13
Ewet haklisin . Yalniz bunu yapan herhangi bir motor tamircisi degil iyi bir arastirmadan sonra Balikesir'de honda servisi elemanin kendisi degilde , sahsen servis elemanin telf. İle arayarak 63 yasinda moto tamirciliginden emekli olmus yillarini bu iste harcamis bir ustanin yaptigi bir islem .
Aku kendini bitirmeden daha onceki mars yemesiyle az cok kendini beli ediyor tabi akude kirik catlak patlaklik gibi bisey olmadiysa .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Arkadaslar bir bilgi paylasiminda bulunmak istiyorum basimiza gelen olaylar netice sonucu insanin motosikletinde en ufak bir problemin nekadar bas agrisina neden oldugunu bildigim icin bilgilendirmek amacli ,sakin cok bilmislik tasladigimi dusunmeyin .
Motosiklet seyir halinde iken arar ara gaz yemiyor stop edicekmis gibi gozukuyordu , ustalar bunu ilk basta beyinden yada gaz yemedigini dusunmustu . Yani kesin bir tesbit olmadigi icin dokundurtmadik , epeyce bu sekilde kullandiktan sonra , sorunun yan ayak dayama swicinden cikti tamamen agrizalanmadigi icin problemin nerde oldugu tesbitini zorlastiriyordu. Aklinizda olsun
cihan54
03 Eylül 2013, 12:17
Bu gibi şeyler gerçekten çok can sıkıyor. Arızanın kaynağından emin olup yaptırmak insanı rahatlatıyor. En azından gönül rahatlığı ile, arızanın giderildiğini biliyor ve güvenle sürüyorsun. Ama arızanın tam sebebi bulunmazsa, hem ustalar hem kullanıcı madur olabiliyor. Benim de yakın tarihte başıma gelmişti arkadaşlar bilir. Tps arızası sandığımız olay, tamamen tesisatın zaman içerisinde korozyon yapmış olup, yeterli akım taşıyamadığından kaynaklandığı ortaya çıkmıştı :cat:
ykocabay
03 Eylül 2013, 12:26
hehehehehe yok. Orjinali Yamaha olur sanırım. Yuasa sonradan alabileceğin akü markalarından biri (Aslına bakarsan en iyisi). ::sm_smile
o zaman orjinal değil hacı bu...yani o kadar eski değildir muhtemelen ve bu kış kesin beni çıkarır:)
Bugün Yamaha'ya mail atıp Türkçe pdf olarak kılavuzu istemiştim de üstünde gelen akü Yuasa markaymış, sizin de öyle olabilir.
http://i44.tinypic.com/11m87qc.jpg
cihan54
03 Eylül 2013, 12:31
Bak bu bilgi iyi oldu. Bi yanlışımızı öğrenmiş olduk :mrgreen: Bu servis manual bende de var ama bakmak aklıma gelmemişti :mrgreen:
Bak bu bilgi iyi oldu. Bi yanlışımızı öğrenmiş olduk :mrgreen: Bu servis manual bende de var ama bakmak aklıma gelmemişti :mrgreen:
abi sen dert etme benim motor 2mizede yeter :D hele bi alalım :D
ykocabay
03 Eylül 2013, 12:50
Bak bu bilgi iyi oldu. Bi yanlışımızı öğrenmiş olduk :mrgreen: Bu servis manual bende de var ama bakmak aklıma gelmemişti :mrgreen:
Yok abi ne yanlışı o anlamda yazmadım. Benim de bugün aklıma geldi mail attım sonra göz gezdirirken fark ettim ve paylaşayım dedim. Belki motorların modeline ve yılına göre değişiyordur emin değilim. Belki de Yamaha'nın biraz tuzlu olma sebeplerinden biri de böyle kaliteli ürünlerden kullanmasıdır. Sonuçta ben daha yeniyim siz daha tecrübelisiniz haddime değil yani yanlışınız var demek ;)
Bugün Yamaha'ya mail atıp Türkçe pdf olarak kılavuzu istemiştim de üstünde gelen akü Yuasa markaymış, sizin de öyle olabilir.
http://i44.tinypic.com/11m87qc.jpg
o zaman tedirginliğe devam:)
cihan54
03 Eylül 2013, 13:35
Yok abi ne yanlışı o anlamda yazmadım. Benim de bugün aklıma geldi mail attım sonra göz gezdirirken fark ettim ve paylaşayım dedim. Belki motorların modeline ve yılına göre değişiyordur emin değilim. Belki de Yamaha'nın biraz tuzlu olma sebeplerinden biri de böyle kaliteli ürünlerden kullanmasıdır. Sonuçta ben daha yeniyim siz daha tecrübelisiniz haddime değil yani yanlışınız var demek ;)
Yok canım öyle şey mi olur. Bizim de bir dünya yanlış bildiğimiz şey var. Doğru bildiklerimizi de bu şekilde öğrenmiyormuyuz :mrgreen: ama öğrendiğim iyi oldu. Oğlumu birkez daha sevdim kalitesinden dolayı :) Fazer'da Bunun gibi örneklerin dahası da mevcut :) Abs'nin Brembo olması, pistonların Forged olması gibi ::sm_smile
o zaman tedirginliğe devam:)
Senin içinde herzaman bi tedirginlik olsun zaten Erhanım.. :mrgreen: insan motorunun üzerine daha bir titriyor tedirginlik olunca :mrgreen: şurasını yenileyim, burasını yağlayım aman şurda sıkıntı çıkmasın baktırayım falan :mrgreen: (Kendimden biliyorum :mrgreen:)
CEL1KYELEK
03 Eylül 2013, 14:09
Bende kisa farin surekli acik kalma sebebinin farkedilmek icin oldugunu saniyordum . Akuyu yemesin diye farlar icin acma kapama anahtari yapmistim sehir icinde kullanirken farlari kapatiyorum .
Farin surekli acik kalmasi akunun omrunu uzattigini bilmiyordum .
Aslikda gosterge paneli elektronik bisekilde akuden enerjide cekiyor dolan akuyu rahatlatmasi icin yeterli olmazmi acaba .
Bi yandanda far acikken sehir icinde bazilari yicekmis gibi bakiyor , buda beni rahatsiz diyor . Anahtari iptal edip etmemekte teredduteyim
cihan54
03 Eylül 2013, 14:24
Aslında söylediğin gibi farların özellikle açık olması gerekir. Kapanabiliyor olsa bile. Hatta uzunlarla gezsen yeridir yani.. Biz motosikletçilerin en büyük sorunu algıda seçiciliktir. Tali yoldan ana yola çıkacak bir otomobil şoförü, yolu kontrol ettiğinde gözü otomobil arar. O yüzden motosikleti farkedemez. Ama sen ışıklarını açmış ona doğru geliyorsan adamın farkındalığını %100 oranında arttırmış olursun... Gözleri otomobil geliyor mu diye aranırken, kendine doğru gelen ışık dikkatini çekecektir. O yüzden sen sen ol, tek gözlü canavar mı desinler, farın kesmiş mi desinler, kötü mü görünüyor olsun, kimseye aldırış etme. 7/24 farın açık olsun :cat:
novablue
03 Eylül 2013, 14:53
Ewet haklisin . Yalniz bunu yapan herhangi bir motor tamircisi degil iyi bir arastirmadan sonra Balikesir'de honda servisi elemanin kendisi degilde , sahsen servis elemanin telf. İle arayarak 63 yasinda moto tamirciliginden emekli olmus yillarini bu iste harcamis bir ustanin yaptigi bir islem .
Aku kendini bitirmeden daha onceki mars yemesiyle az cok kendini beli ediyor tabi akude kirik catlak patlaklik gibi bisey olmadiysa .
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Arkadaslar bir bilgi paylasiminda bulunmak istiyorum basimiza gelen olaylar netice sonucu insanin motosikletinde en ufak bir problemin nekadar bas agrisina neden oldugunu bildigim icin bilgilendirmek amacli ,sakin cok bilmislik tasladigimi dusunmeyin .
Motosiklet seyir halinde iken arar ara gaz yemiyor stop edicekmis gibi gozukuyordu , ustalar bunu ilk basta beyinden yada gaz yemedigini dusunmustu . Yani kesin bir tesbit olmadigi icin dokundurtmadik , epeyce bu sekilde kullandiktan sonra , sorunun yan ayak dayama swicinden cikti tamamen agrizalanmadigi icin problemin nerde oldugu tesbitini zorlastiriyordu. Aklinizda olsun
Buna ek olarak benim de bir önceki motosikletimde hareket halinde iken kafasına göre silkeleme yapıyordu ve motor güçsüzleşiyordu, benden bir önceki sahibinin yüksek amperli olsun diye 1 cm daha yüksek bir akü aldığı için, sele altındaki bujilere giden kablodan birini ezerek temassızlığa sebep olmuştu. Hiç bir usta ve servis çözemedi, benim sorunu tespit etmem ve sonrasında kabloyu ve aküyü değiştirmem ise 5 ayımı aldı.
Buna ek olarak benim de bir önceki motosikletimde hareket halinde iken kafasına göre silkeleme yapıyordu ve motor güçsüzleşiyordu, benden bir önceki sahibinin yüksek amperli olsun diye 1 cm daha yüksek bir akü aldığı için, sele altındaki bujilere giden kablodan birini ezerek temassızlığa sebep olmuştu. Hiç bir usta ve servis çözemedi, benim sorunu tespit etmem ve sonrasında kabloyu ve aküyü değiştirmem ise 5 ayımı aldı.
valla şu tür yanlış uygulamalardan dolayı halen farkedilmeyi bekleyen bir çok hata mevcuttur:)
arkadaşlar ben özellikle uzun yolda gündüz uzunlar açık gidiyorum...şehiriçinde de uzunların açık olması gayet faydalı
Nolann
03 Eylül 2013, 17:12
Arkadaşlar fazerine yamalube yağ koyan var mı ? nasıl bir sonuç veriyor? tam sentetik yarı sentetik olaylarına nasıl karar vereceğiz?
Arkadaşlar fazerine yamalube yağ koyan var mı ? nasıl bir sonuç veriyor? tam sentetik yarı sentetik olaylarına nasıl karar vereceğiz?
bence hiç girme yamalube vs işine...forumdakiler genelde motul (yanılmıyosam 5100) yarısentetik koyuyor 10-40, ben mobil 15-50 tam sentetik tercih ettim..yamalube fason üretim diye tahmin ediyorum...
cihan54
03 Eylül 2013, 17:23
10-40 zaten Fazer'ın standart değeridir. 15-50 de çok sıcak memleketlerde seçenek olabiliyor. Marka senin seçimine kalmış, ama Erhanın da dediği gibi Fazer için Motul en ideali... :cat:
10-40 zaten Fazer'ın standart değeridir. 15-50 de çok sıcak memleketlerde seçenek olabiliyor. Marka senin seçimine kalmış, ama Erhanın da dediği gibi Fazer için Motul en ideali... :cat:
şu noktayı anlayamıyorum ben...motorun ulaştığı sıcaklığın yanında coğrafyadan kaynaklanan 10 derece sıcaklığın lafı edilir mi?
yani hava sıcaklığı hangi durumda yağı etkiliyor...?
cihan54
03 Eylül 2013, 18:50
ilk ısınmada motorun başlangıç soğukluğu ve ısınma hızı diye biliyorum.. motordaki en fazla aşınma ve zorlanma ilk çalıştırmada oluyor ya..
CEL1KYELEK
03 Eylül 2013, 21:18
Evet sonuna kadar haklisin . Yalnizz uzunlarla gitmek bazen basa dert te olabiliyor . Gecende uzunlari acmis keyifle dolanirken bikac aaba kenarda park etmis vaziyette kafaliri cekiyorlardo herhalde yanlarindan gectim bikac kilometre sonra anlis yola girdiumi farkettim geri donmek zorunda kaldim tabi yine alemcilerin yanindan gecerken adamin biri arabadan indi elinde bir kalas savurdu egilip kurtardim buseferde arabaya binde pesimden kivalamaya basladi serhos oldugu besbelliydi ugrasmak istemedim . Gazi kokleyince dumanimi yutmakla yetimdi
cihan54
03 Eylül 2013, 22:13
Allah korumuş. Aman dikkat böyle şeylerde.. :santa:
cihan54
04 Eylül 2013, 17:57
Evet olay konjektör arızası çıktı.. Ama işin kafa kurcalayan yanı, usta iyice incelemiş. Konjektörün kontaktan gelen bağlantı uçlarının korozyon (Oksitlenme) yapmasından dolayı bu bağlantı, konjektör devrelerini yakmış. Hatırlayanınız vardır, bir süre önce yaşadığım arıza da tesisat oksitlenmesinden kaynaklanmış ve çok sıkıntı yaratmıştı. Bu noktada içimde bir endişe oluştu. Bu tesisat oksitlenmesi bana hep böyle masraf mı açacak... Konjektörü değiştiririm, aküyü de yenilerim, 500-600 neyse veririm yoluma bakarım. Ama bu sıkıntılar böyle devam edecekse; mide bulandırmaya başlıyor. Tüm tesisatı yenilemem mümkün mü dersiniz.. ::gozluk::
Evet olay konjektör arızası çıktı.. Ama işin kafa kurcalayan yanı, usta iyice incelemiş. Konjektörün kontaktan gelen bağlantı uçlarının korozyon (Oksitlenme) yapmasından dolayı bu bağlantı, konjektör devrelerini yakmış. Hatırlayanınız vardır, bir süre önce yaşadığım arıza da tesisat oksitlenmesinden kaynaklanmış ve çok sıkıntı yaratmıştı. Bu noktada içimde bir endişe oluştu. Bu tesisat oksitlenmesi bana hep böyle masraf mı açacak... Konjektörü değiştiririm, aküyü de yenilerim, 500-600 neyse veririm yoluma bakarım. Ama bu sıkıntılar böyle devam edecekse; mide bulandırmaya başlıyor. Tüm tesisatı yenilemem mümkün mü dersiniz.. ::gozluk::
valla yenilemenin gereği yok da gözden geçirme imkanı varsa bakmak gerek...nemli yerlerde sıklıkla karşılaşılaiblir...hepimizin motor da aşağı yukarı aynı yaşta...herkesin aklında bulunması lazım
herkeze merhaba.
Forumdaşlar uzun bir süredir fazer araştırıyorum fakat ne temizini bulabiliyorum nede kırmızı anahtarlısını.
Buldugum çok temiz fazer var fakat onunda kırmızı anahtarı yok ne şanstırki.
Şimdi araştırmalarım sonucu kırmızı anahtar beyindeki bazı kodlamaları yaparak servise ve kullanıcısya kolaylık saglıyor fakat kırmızı anahtar olmasa olmazmıdır ?
piyasada birçok r6 yada yamahanın birçok kırmızı anahtarlı modeli mecvut fakat fazer hariç kırmızı anahtara önem veren kullanıcı grubuda az kırmızı anahtarı olmayan motorlara çöplük gözüylemi bakılmalı ?
birine söylüyorum kırmızı anahtar yok diye kaç kaç kaç kaç diyor . ne zaman kullandın diyorum daha hiç kullanmadım diyor ama ileride bi arıza verirse lazım olucak diyor arkadaş.
birçok SS motorun kırmızı anahtarını bırakın yedek anahtarı dahi yok fakat ustalar bir şekilde tamir ediyor beyin arızası haricinde.
zaten siyah anahtarı artık kırmızı anahtar olmadanda sadece motoru çalıştırmak için kopyalayabiliyorlar .
Şimdi size soruyorum buldugum temiz motoru sadece kırmızı anahtarı yok diye vazmı geçmeliyim ?
Kırmızı anahtarı kullannan oldumu ? yada mesela akü degişmesinde beyin kendini resetlerse falan yeniden anahtar kodlamak gerekir böyle durumlar söz konusu olabilir ?
Bu konuda hakkında birçok yazı okudum fakat detaylı bilgi bulamadım . yardımlarınızı beklıyorum saygılar herkeze..
cihan54
06 Eylül 2013, 15:30
Bence kırmızı anahtara takılma ::sm_smile bende var, daha bir defa kullandım. o da merak ettiğimden kullandım :mrgreen:
Bence kırmızı anahtara takılma ::sm_smile bende var, daha bir defa kullandım. o da merak ettiğimden kullandım :mrgreen:
abi yine arıcaktım senide artık utanıyorum affet :mrgreen:
teşekkürler cevap için varmı başka bu konuyla ilgili bilgisi olan ???
cihan54
06 Eylül 2013, 15:40
abi yine arıcaktım senide artık utanıyorum affet :mrgreen:
teşekkürler cevap için varmı başka bu konuyla ilgili bilgisi olan ???
Niye utanasın. Telefonumu arayıp bilgi almak fikir istemek için aldın, ben de verdim. Rahatsız olsam vermezdim zaten :mrgreen:
bende de kırmızı anahtar var...henüz kullanmadım ama gerektiği takdirde 2000 TL talep ediyolar...dolayısıyla bazı kullanıcılar hassas....alıcı olan için bir pazarlık noktası olabilir...:)
CEL1KYELEK
07 Eylül 2013, 00:42
Cem sahsen kendim yeni fazer kullanicisi olarak kullanmadim fakat samimi arkadasim 3-4 yildir 2 fazer drgistirdi.
Onunla olan sohbetlerimizden birinde kirmizi anahta r konusu gecmisti Hatirladigim kadar birkeresinde benzinlikten benzin alip marsa basmis debriyaj aayarini yapamadigi icin kalkista stop etirmis ve bidaha motosikletini calistiramamis (2006 model fz600 fazer) servisi telf. Arayip ysrdim istemis serviste kirmizi anahtari takip arkadasimi telf. Yonlendirmesi sayesinde motoru tekrar calistirdigini anlatmisti
Bide aku sokulunce hiz gosterge desorun yasamisti buna bizzat sahit oldum belki satte 150 km hizla gitigimiz halde gosterge 90 ni gecmiyordu bunuda servis kirmizi anahtar olmadan yandaki butonlardan ayarlatmisti
umarim az cok yardimci olabilmisimdir
Bende 1 ay once komsumun satisa cikarmis oldugu fazeri almak uzereyken sirff kirmizi anahtsri yedegi dahi olmadigindan motordan vazgectim 400 km uzaktaki sakarya plakali fazerimi almistim.
cihan54
07 Eylül 2013, 01:10
Sakarya candır :)
Tsubasa
07 Eylül 2013, 02:13
kırmızı anahtar muhabeti uzamış gidiyor.
kırmızı anahtarlı da alan arkadaşım oldu. anahtarsız da
hatta anahtarcı da yedek anahtar yaptırdı. ama kırmızı değil. beyinle alakalı bi durum oldugu zaman kırmızı anahtar can kurtarıyor.
Cem sahsen kendim yeni fazer kullanicisi olarak kullanmadim fakat samimi arkadasim 3-4 yildir 2 fazer drgistirdi.
Onunla olan sohbetlerimizden birinde kirmizi anahta r konusu gecmisti Hatirladigim kadar birkeresinde benzinlikten benzin alip marsa basmis debriyaj aayarini yapamadigi icin kalkista stop etirmis ve bidaha motosikletini calistiramamis (2006 model fz600 fazer) servisi telf. Arayip ysrdim istemis serviste kirmizi anahtari takip arkadasimi telf. Yonlendirmesi sayesinde motoru tekrar calistirdigini anlatmisti
Bide aku sokulunce hiz gosterge desorun yasamisti buna bizzat sahit oldum belki satte 150 km hizla gitigimiz halde gosterge 90 ni gecmiyordu bunuda servis kirmizi anahtar olmadan yandaki butonlardan ayarlatmisti
umarim az cok yardimci olabilmisimdir
Bende 1 ay once komsumun satisa cikarmis oldugu fazeri almak uzereyken sirff kirmizi anahtsri yedegi dahi olmadigindan motordan vazgectim 400 km uzaktaki sakarya plakali fazerimi almistim.
Çok teşşekkür ederim verdiginiz bilgilerden dolayı fakat sormak istedigim birkaç şey var .
Şimdi 1nci konuda debriyaj ayarını yapamıyor ve motor stop ediyor beyinle debriyaj ayarının alakasını anlayamadım. debriyaj motor bloguna baglı tel ile gerilmiş manet ile manuel hale getirilmiş bir olay. teli çektigimizde motorun içindeki vites dişlilerinin birbrine geçmesine yardımcı oluyor. beyin ile alakısını anlayamadım :S birde kırmızı anahtarı yanındamı taşıyormuş anahtarı sürekli yanımızda taşımamız lazım ozaman kaybetme riskide büyür haliyle.
2ncisi bu hız gösterge olayında kırmızı anahtarı olmadan yandaki seçenklerden halletti yazmıssın yani anahtar olmadan müdahele ile düzeltildi ?
verdigin bilgilerde ötürü çok teşşekür ederim malum fazer cahiliyiz hala daha fazer konusunda kırmızı anahtar olayını kafamda oturtamadım en iyisi servisle görüşeyim . aslına bakarsan bende kırmızı anahtar olmazsa olmaz diyorum fakat hem temiz olup hem kırmızı anahtar olup hemde istedigim bütçede malum fazer yok . max bütçem 13bin. sabrın sonu selamet derlerde bakalım sabredebilecekmiyim
CEL1KYELEK
07 Eylül 2013, 03:34
Beyin ve debriyaj alakaligini sana aciklayabilicek donanimina sahip degilim. Sadece anlatmak istedigim bianda stop etmis bir motoru uzaktan kirmiza anahtar sayesinde tekrar calistirabilmesini saglamis olmalari . Seninde k. Anahtarin onemini kavramak istemenden dolayi bunlari yazdim. K. Anahtari yaninda tasimadigini , konu uzamamasi icin ayrintiya girmrk istemedim , abisine telf, acarak ewinden getirttigini biliyorum.
2 olarak normal anahttar ile sanirim bikac kez kontagi acip kapatma esnasinda ayni andad tuslara basiyordu , pekte dikkat etmemistik nasil yaptigini. Ogunlerde sadece artci idim , motorsuzdum yani .
Fazer konusunda senden daha cahilimdir sadece basimdan gecenleri aktararak yardimaci olmaya calisiyorum ,
Ben 22 binde 2007 model 13600 ze aldim motor koruma demiri orta sehpa , ozel brandasi ve on lastik kaldirma demiriyle birlikte .Umarim sende en kisa zamanda kafana gore fazerine kavusursun .
Beyin ve debriyaj alakaligini sana aciklayabilicek donanimina sahip degilim. Sadece anlatmak istedigim bianda stop etmis bir motoru uzaktan kirmiza anahtar sayesinde tekrar calistirabilmesini saglamis olmalari . Seninde k. Anahtarin onemini kavramak istemenden dolayi bunlari yazdim. K. Anahtari yaninda tasimadigini , konu uzamamasi icin ayrintiya girmrk istemedim , abisine telf, acarak ewinden getirttigini biliyorum.
2 olarak normal anahttar ile sanirim bikac kez kontagi acip kapatma esnasinda ayni andad tuslara basiyordu , pekte dikkat etmemistik nasil yaptigini. Ogunlerde sadece artci idim , motorsuzdum yani .
Fazer konusunda senden daha cahilimdir sadece basimdan gecenleri aktararak yardimaci olmaya calisiyorum ,
Ben 22 binde 2007 model 13600 ze aldim motor koruma demiri orta sehpa , ozel brandasi ve on lastik kaldirma demiriyle birlikte .Umarim sende en kisa zamanda kafana gore fazerine kavusursun .
22binde kmsi gerçekten düşükmüş bence evladiyelik bir motosiklet aldınız :) çocuklarınıza kadar gider o makina :)
artık seçenkler arasına bursayıda eklıyorum hem yakın hemde siz varsınız kıyas etme seçeneginimiz olur .
CEL1KYELEK
07 Eylül 2013, 04:04
Bursa li olarak mutlaka yardimci olmaya calisirim , yeterki yolunuz buraya dussun.
Çok teşşekkür ederim verdiginiz bilgilerden dolayı fakat sormak istedigim birkaç şey var .
Şimdi 1nci konuda debriyaj ayarını yapamıyor ve motor stop ediyor beyinle debriyaj ayarının alakasını anlayamadım. debriyaj motor bloguna baglı tel ile gerilmiş manet ile manuel hale getirilmiş bir olay. teli çektigimizde motorun içindeki vites dişlilerinin birbrine geçmesine yardımcı oluyor. beyin ile alakısını anlayamadım :S birde kırmızı anahtarı yanındamı taşıyormuş anahtarı sürekli yanımızda taşımamız lazım ozaman kaybetme riskide büyür haliyle.
2ncisi bu hız gösterge olayında kırmızı anahtarı olmadan yandaki seçenklerden halletti yazmıssın yani anahtar olmadan müdahele ile düzeltildi ?
verdigin bilgilerde ötürü çok teşşekür ederim malum fazer cahiliyiz hala daha fazer konusunda kırmızı anahtar olayını kafamda oturtamadım en iyisi servisle görüşeyim . aslına bakarsan bende kırmızı anahtar olmazsa olmaz diyorum fakat hem temiz olup hem kırmızı anahtar olup hemde istedigim bütçede malum fazer yok . max bütçem 13bin. sabrın sonu selamet derlerde bakalım sabredebilecekmiyim
üstad senin manuel dediğin olaylar artık bu tür aletlerde hep sensörlü...bu sensörlerin hepsi de beyinle iletişim halinde çalışıyo...ayak peglerinin bile beyinle bir irtibatı olabilir:)
ben de bilgili değilim bu mevzularda ama debriyaj manetinin orda bi sensör olduğunu biliyorum sadece
üstad senin manuel dediğin olaylar artık bu tür aletlerde hep sensörlü...bu sensörlerin hepsi de beyinle iletişim halinde çalışıyo...ayak peglerinin bile beyinle bir irtibatı olabilir:)
ben de bilgili değilim bu mevzularda ama debriyaj manetinin orda bi sensör olduğunu biliyorum sadece
verdiginiz bilgiler için çok teşekkür ederim fazer cahilim yavaş yavaş ögreniyoruz bakalım :)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yildirim-motor-dan-yamaha-fazer-600-37000-km-de-136883139/detay/
Sakaryadan varmı tanıyanınız ? aradım açmadı Kırmızı anahtarı varmı ögrenemedim ama gözüme birkaç şey çarptı.
1- aslında performans egsozlu motor almak istemıyorum çünkü eminim kullanıcı ne kadar kendini bilirse bilsin o egsoz sesi daha yüksek devirlerde kullanmaya sebeb oluyor orjinal egsozlu bi motorun performans egsozlu motora göre kesin olarak demiyorum ama daha düşük devirlerde kullandıgı kaanatindeyim.
2- manetler degişmiş.. mavi takılmış bu ne özentisiz bir iştir ? bu bana satan galerinin işi gibi geldi .
3- motorun manifoltu pas parlak galerinin motoru allayıp pullayıp satma çabası.
4- artçı tutacagında izler var.
5- jantın çok çok minik bir yerinde boya cıkması mevcut yanlış görmediysem.
tek ilgimi çekende bordo olması aslında. ya bordo siyah şase olacak yada lacivert siyah şase ..
Nolann
07 Eylül 2013, 20:52
yamaha fz6 fazer kaç litre yağ alıyor? yağ ve yağ flitresi değişimi olacak bana kaç litre yağ lazım? biryerde 2.8 bir yerde 3.4 yazıyor. hangisi doğru?
CEL1KYELEK
07 Eylül 2013, 21:20
Benim dikkatimi ceken ilandaki aciklamanin altinda yedek parca ve aksesuar linki .Sahsi fikrim ydek parcaciya hurda bi arac versen onu toplamasi hicte zor bisey olmamasi gerek . Kimseyide yanlis yonlendirmek istemiyorum .yanlista anlasilmasin
Benim dikkatimi ceken ilandaki aciklamanin altinda yedek parca ve aksesuar linki .Sahsi fikrim ydek parcaciya hurda bi arac versen onu toplamasi hicte zor bisey olmamasi gerek . Kimseyide yanlis yonlendirmek istemiyorum .yanlista anlasilmasin
Adamla konustuk kırmızı anahtarı oldugunu söyledi fiyattada tek kuruş inmiyor müşterinin motoru ben sadece aracılık ediyorum gelirsen müşteriyle görüşürsün diyor.
firma motosiklet magazısı sanırım kendi reklamını yapması normal ama böyle galeri ve magazalara hiç güvenmıyorum zaten vazda geçtim :)
beyler son zamanlarda egzantirik zinciri ve gergisi fiyatlarını araştıran oldu mu?
sahibinden de zincir artı gergi (200+230)...bunlar orjinalleri..nette 45 ve 660 liraya zincir mevcut ama gergi otomatiği pahalı...çok elzem değil ama değiştirsem mi diye düşünüyorum...
ebay fiyatı nedir acaba?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO