Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
anilkg
05 Temmuz 2017, 21:33
Motosiklete soldan binilir soldan inilir. O bacak nasıl yanar? Ayrıca düz yolda kesinlikle yorucu bir oturuş pozisyonu yok. Ancak bozuk yollarda "bende" sırt ağrısı yapıyor. Belki benim sırtımda problem vardır bilemiyorum. :)
MeLaNq0Liq
12 Temmuz 2017, 07:53
3-4 depo oldu hep ölçüm yapıyorum standart 0.19 kuruş yakıyor . Uzun yol tapagaz (bu arada düz yol 162 yi geçmedi ) yine aynı dönüşte artçılı sabit 110-120 km bandında yine aynı , şehiriçi gayet soft 5-6k devirlerde max 110km ile yine aynı , hard kullanım yine aynı sebep ne diye düşünmeden yapamıyor insan :)
servis yolu göründü lakin sizlerlede paylaşmak istedim 5 bin devirden sonra başlayan bir titreşim var ben çinli motorda bu devirde bu kadar vibrasyon görmedim ne yalan söyleyim büyük umutlarla geçiş yaptığım cıbırım neden böyle yapıyor öğrenicez bakalım.
bu arada motor 2016 model 2657 km de
mturker
20 Temmuz 2017, 17:14
arkadaşlar selamlar..
tanışma başlığımda da yazdığım üzere 2012 model cbr 250 tricolor ile ankaradan aranıza katıldım :) güncel olarak 19.000kmlerde.
yakın bir zamanda dolaylı olarak tanıdık bir kişiden, söylediklerine güvenerek satın aldım. lakin irili ufaklı bir sürü masrafı çıkıyor. aynı zamanda şüphe ettiğim şeyler var. bunları bir sonraki gönderimde sizlere danışacağım.
motosikletin kondisyonu, performansı yerinde. ss olarak ilk kullandığım motosiklet bu oldu. şu an için memnunum.
bakım hususlarını orjinal kullanım kılavuzuna dikkat ederek, elimden geldiğince, özellikle yabancı forumlardan ve youtube videolarından öğrenerek; veya bulduğum ustalar ile tamamlıyorum.
yapılanlar şimdilik şu şekilde;
motul 7100 10w-30 yağ ve hiflo yağ filtresi ile eskilerini değiştirdim.
park ampüllerinden birini değiştirdim ( osram 12V 5w dipsiz ampul )
muayene işini hallettim.
zincir temizlik ve yağlamasını yaptım ( bunları fren-balata temizleyici ile temizleyip sıvı gres yağlamasını yaptım. ne kadar doğru ürünler olduğundan tam emin değilim). ayrıca zinciri gerdirildi.
arka fren balatalarını ve hidroliği değiştirme niyetim var şu an. videolardan gördüğüm kadarıyla bu da zor değil ;)
yaptığım şeylerde sıkıntı çeken olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.
son olarak tüketim ilk ölçümde 3.8lt / 100km' ye yakın çıktı. ama lastikler inikmiş sonradan farkettim. gittiğim yolun en az yarısı kısa mesafe, yokuşlu yollarda oldu. tahminimce normal ankara şartlarında 3.5 lt civarı olacaktır.
allah kimseye kaza bela vermesin, herkese keyifle sürmek nasip olsun.
iyi forumlar.
Zippo's
20 Temmuz 2017, 17:21
arkadaşlar selamlar..
tanışma başlığımda da yazdığım üzere 2012 model cbr 250 tricolor ile ankaradan aranıza katıldım :) güncel olarak 19.000kmlerde.
yakın bir zamanda dolaylı olarak tanıdık bir kişiden, söylediklerine güvenerek satın aldım. lakin irili ufaklı bir sürü masrafı çıkıyor. aynı zamanda şüphe ettiğim şeyler var. bunları bir sonraki gönderimde sizlere danışacağım.
motosikletin kondisyonu, performansı yerinde. ss olarak ilk kullandığım motosiklet bu oldu. şu an için memnunum.
bakım hususlarını orjinal kullanım kılavuzuna dikkat ederek, elimden geldiğince, özellikle yabancı forumlardan ve youtube videolarından öğrenerek; veya bulduğum ustalar ile tamamlıyorum.
yapılanlar şimdilik şu şekilde;
motul 7100 10w-30 yağ ve hiflo yağ filtresi ile eskilerini değiştirdim.
park ampüllerinden birini değiştirdim ( osram 12V 5w dipsiz ampul )
muayene işini hallettim.
zincir temizlik ve yağlamasını yaptım ( bunları fren-balata temizleyici ile temizleyip sıvı gres yağlamasını yaptım. ne kadar doğru ürünler olduğundan tam emin değilim). ayrıca zinciri gerdirildi.
arka fren balatalarını ve hidroliği değiştirme niyetim var şu an. videolardan gördüğüm kadarıyla bu da zor değil ;)
yaptığım şeylerde sıkıntı çeken olursa elimden geldiğince yardımcı olurum.
son olarak tüketim ilk ölçümde 3.8lt / 100km' ye yakın çıktı. ama lastikler inikmiş sonradan farkettim. gittiğim yolun en az yarısı kısa mesafe, yokuşlu yollarda oldu. tahminimce normal ankara şartlarında 3.5 lt civarı olacaktır.
allah kimseye kaza bela vermesin, herkese keyifle sürmek nasip olsun.
iyi forumlar.
Hocam oncelikle kazasiz belasiz surusler.
Neden 10w30 yag kullandiniz,kitapcigin onerdigi nedir ? cbr 250 icin yaz kis 10w-40 ideal diye biliyorum,tam emin degilim.7100 sanirim tam sentetik,kavrama da sikinti yaratabilir diye duymustum.
O ring li zinciri balata spreyi degil de gazyagi ile temizlerseniz daha sonrasinda da gres yerine o ring - x ring yaglayicilarla yaglarsaniz daha saglikli olur.
Dikkat et balatalari brenta alma,kotu bir balata fiyati uygundur.
mfBulut
20 Temmuz 2017, 17:40
İstop etme sorununile ilgili bilgi alıp buraya da yazacağım demiştim. Kısmet olmadı. Kaza yaptım :) Çok bir hasar yok. Yarın baktıracağım.
Sercan_07
20 Temmuz 2017, 18:44
Hocam oncelikle kazasiz belasiz surusler.
Neden 10w30 yag kullandiniz,kitapcigin onerdigi nedir ? cbr 250 icin yaz kis 10w-40 ideal diye biliyorum,tam emin degilim.7100 sanirim tam sentetik,kavrama da sikinti yaratabilir diye duymustum.
O ring li zinciri balata spreyi degil de gazyagi ile temizlerseniz daha sonrasinda da gres yerine o ring - x ring yaglayicilarla yaglarsaniz daha saglikli olur.
Dikkat et balatalari brenta alma,kotu bir balata fiyati uygundur.
Yağ hakkında herkes farklı şeyler söylüyor.Ben antalyada yaşıyorum geçen kendim 10w30 aldım motul 5100 4t.Kitapçığına bakarak seçtim.Isınma sorunu yok, titreşim azaldı, vites geçişleri olması gerektiği gibi,performans güzel.
mturker
20 Temmuz 2017, 19:20
İyi dilekleriniz için teşekkür ediyorum.
Mobilde olduğumdan fotoğraf ekleyemedim ama hondanın türkçe kullanım kılavuzunda 10w30 yazıyor. Bu kılavuz internette pdf olarak mevcut, merak edenler için sayfa 107de tavsiye edilen yağ özellikleri yazıyor.. benim gördüğüm kadarıyla, kılavuzdaki teknik detayları koyduğum yağ karşılıyor. Yaklaşık 300 km kullandım, kavrama sıkıntısı çekmedim.
10w40 piyasada çok kullanılıyor, kolay bulunuyor, nispeten ucuz vs. Ben de çok ikilemde kaldım tercih ederken... Yanlış demiyorum ama hondanın türkiye için çıkardığı kullanım kılavuzu 10w30 diyorsa, zorda kalmadığım sürece başka bir şey kullanmaya gerek duymam.
Balata konusunda, servis orjinali nissin dedi. Piyasada nissin göremedim. ebc kullanacağım sanıyorum. Brenta sinterlilere baktım. Ebc daha kaliteli dendiği için tercihim o yönde olacak gibi.
Zincir konusundaki tavsiyelerinize de dikkat edeceğim.
Zippo's
20 Temmuz 2017, 19:28
İyi dilekleriniz için teşekkür ediyorum.
Mobilde olduğumdan fotoğraf ekleyemedim ama hondanın türkçe kullanım kılavuzunda 10w30 yazıyor. Bu kılavuz internette pdf olarak mevcut, merak edenler için sayfa 107de tavsiye edilen yağ özellikleri yazıyor.. benim gördüğüm kadarıyla, kılavuzdaki teknik detayları koyduğum yağ karşılıyor. Yaklaşık 300 km kullandım, kavrama sıkıntısı çekmedim.
10w40 piyasada çok kullanılıyor, kolay bulunuyor, nispeten ucuz vs. Ben de çok ikilemde kaldım tercih ederken... Yanlış demiyorum ama hondanın türkiye için çıkardığı kullanım kılavuzu 10w30 diyorsa, zorda kalmadığım sürece başka bir şey kullanmaya gerek duymam.
Balata konusunda, servis orjinali nissin dedi. Piyasada nissin göremedim. ebc kullanacağım sanıyorum. Brenta sinterlilere baktım. Ebc daha kaliteli dendiği için tercihim o yönde olacak gibi.
Zincir konusundaki tavsiyelerinize de dikkat edeceğim.
Benim aklım da öyle kalmış demek ki,10w30 yazıyosa doğrusu odur.Ebc kesinlikle kaliteli gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
mturker
20 Temmuz 2017, 22:54
dostum geçmiş olsun. umarım sende bir şey yoktur.. allah beterinden saklasın :cat:
mfBulut
20 Temmuz 2017, 23:04
dostum geçmiş olsun. umarım sende bir şey yoktur.. allah beterinden saklasın :cat:
Teşekkür ederim :) Bende bir sıkıntı yok çok şükür. Allah hepimizi beterinden korusun. Bakalım yarın çok masraf çıkmaz umarım.
Yağ hakkında herkes farklı şeyler söylüyor.Ben antalyada yaşıyorum geçen kendim 10w30 aldım motul 5100 4t.Kitapçığına bakarak seçtim.Isınma sorunu yok, titreşim azaldı, vites geçişleri olması gerektiği gibi,performans güzel.
Ben Adana'da yaşadığım için 10W-50 kullanıyorum. Viskozite değerlerine göre o uygun. Ama tek etken o değildir herhalde. Bir de yağı değiştirmek de çok doğru değil diye okumuştum. Bir süre sonra motor alışıyormuş. Acaba kaç km sonra değiştirmemek gerekiyordur artık.
mturker
21 Temmuz 2017, 09:56
Teşekkür ederim :) Bende bir sıkıntı yok çok şükür. Allah hepimizi beterinden korusun. Bakalım yarın çok masraf çıkmaz umarım.
Ben Adana'da yaşadığım için 10W-50 kullanıyorum. Viskozite değerlerine göre o uygun. Ama tek etken o değildir herhalde. Bir de yağı değiştirmek de çok doğru değil diye okumuştum. Bir süre sonra motor alışıyormuş. Acaba kaç km sonra değiştirmemek gerekiyordur artık.
10w50 kalın gelmiyor mu yav ? merak ettim tecrübelerini :bounce:
mfBulut
21 Temmuz 2017, 10:44
10w50 kalın gelmiyor mu yav ? merak ettim tecrübelerini :bounce:
Motorun çalışması veya viteslerde herhangi bir sıkıntı yok. Ama şimdi 10W-40 ve 10W-30 olan CBR 250 sürmediğim için henüz kıyaslamak zor :) Motorun sıfır alındığı bayide de 10W-50 önermişler o bölge için(Mersin). Ben de 3000 km de satın aldıktan sonra 10W-50 koydum. Şu an 4600 km de motor.
LynXMaSTeR
21 Temmuz 2017, 12:17
motor 26 bin km de, şu anda ağır bakım olarak yapılması gereken bişi var mı?
10 bin km ile 26 bin km arasında sadece yağını, filtrelerini ve hidrolik sıvılarını değiştirdim.
şu an için aklımda olanlar,
- balataları değiştirmek,
- buji kontrol etmek, kararmışsa değiştirmek,
bunun dışında "şunu da yap, şurdaki vidaları sık" tarzında neler yapılması gerektiği hususunda bilgilendirebilirseniz sevinirim.
ayrıca ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
acaba neden kaynaklı olabilir?
BuLTürk
21 Temmuz 2017, 12:24
Herkese iyi günler. CBR 250R 2016 repsol motorum ve son 2 gündür bir sıkıntı yaşıyorum. Motor 6binde çok düşük devirlerde böyle bozuk para sesi gibi değişik bir ses geliyor çır çır. genelde gazı açtıktan sonra kapatırken karşılaşıyorum. Kronik bir problem midir yoksa bir sıkıntı mı var yardımlarınız için teşekkür ederim.
Sercan_07
21 Temmuz 2017, 12:25
Motorun çalışması veya viteslerde herhangi bir sıkıntı yok. Ama şimdi 10W-40 ve 10W-30 olan CBR 250 sürmediğim için henüz kıyaslamak zor :) Motorun sıfır alındığı bayide de 10W-50 önermişler o bölge için(Mersin). Ben de 3000 km de satın aldıktan sonra 10W-50 koydum. Şu an 4600 km de motor.
O bölge olayları bilmiyorum bana traş geliyor biraz.Bende antalyada cehennemin içinde 10w30 ile sıkıntı yaşamadım.Sonuçta bu işi mühendislerden oluşan koca bir takım yapıyor.Adam sıcakta 10w50 kullan dese yazardı kitapçığa.Ha ben onuda denedim şahsen titreşimin artması dışında sıcaklıkta bir değişiklik olmadı.
mfBulut
21 Temmuz 2017, 12:39
O bölge olayları bilmiyorum bana traş geliyor biraz.Bende antalyada cehennemin içinde 10w30 ile sıkıntı yaşamadım.Sonuçta bu işi mühendislerden oluşan koca bir takım yapıyor.Adam sıcakta 10w50 kullan dese yazardı kitapçığa.Ha ben onuda denedim şahsen titreşimin artması dışında sıcaklıkta bir değişiklik olmadı.
Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?
Sercan_07
21 Temmuz 2017, 14:03
Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?
Bence bu servis aralıklarında mümkün değil.Hondada tanıdık her 4k'da getir diyor 100 lira için gerek yok ekşın yapma diyor.Ben durumum oldukça mevsim başında kendim değiştirmeyede özen gösteriyorum.Sonuçta 100-200 liralık yağ masrafından kaçıp binlerce liralık masraf yapmak var.
jimi_hendrix
21 Temmuz 2017, 15:07
10w50 kalın gelmiyor mu yav ? merak ettim tecrübelerini :bounce:
kitapçıkta 10w-30 yazıyo diye 10w-30 kullanıyorum şu an motor mersinde... Hiçbir problemi yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
Mutlaka öyledir. Sonuçta gönderecekleri yere göre yapıyorlar bu kitapçıkları diye düşünüyorum. Geçenlerde bir arkadaşımızın motoru 10W-40 yağ ile Adana sıcağında sapıttı. Vitesler baya garipleşti. Ben de normalde 10W-40 alacaktım ama bunun üstüne vazgeçtim. Ama o motor MT-07 idi. Daha fazla ısınması da normal. Motorların yağa alışma olayı hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce kaç km belli bir yağı kullandıktan sonra artık değiştirmemek gerekir ?
yağ kahverengi den koyulaştığı zaman değiştirin. Servise güvenmeyin. Mühendisin kitapçığa yazdığına bakın.
Servis sizin motorunuzun yatak boşluğunun kaç mikrometre olduğunu biliyor mu,segman ile silindir arasındaki kalan film mesafesinin kaç mikrometre olduğunu biliyor mu onu bi sorun servise.
mfBulut
21 Temmuz 2017, 15:43
Demek istediğim o değildi. Motor bloklarının kullanılan yağ tipine alışma olayından bahsediyorum. Tam olarak doğruluğundan emin olmamakla birlikte, birkaç yerde buna benzet şeyler okudum.
Anlatmak istediğim şey mesela ben yaklaşık 5000 km dir 10W-50 kullanılmış motor bloğuna direkt 10W-30 koymalı mıyım? Bu mantıklı olur mu?
mturker
21 Temmuz 2017, 16:04
kitapçıkta 10w-30 yazıyo diye 10w-30 kullanıyorum şu an motor mersinde... Hiçbir problemi yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
yağ kahverengi den koyulaştığı zaman değiştirin. Servise güvenmeyin. Mühendisin kitapçığa yazdığına bakın.
Servis sizin motorunuzun yatak boşluğunun kaç mikrometre olduğunu biliyor mu,segman ile silindir arasındaki kalan film mesafesinin kaç mikrometre olduğunu biliyor mu onu bi sorun servise.
ben de 10w30 koydum zaten. 10w50deki durumu merak etmiştim sadece :cat:
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
ben bi sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. neticede kitapçık dışında farklı bi işe girişmiyorsun ;) hatta fazla ısınma, vites geçişlerinde anormallik gibi olağandışı bir durum hissediyorsan yağını değiştirmenin faydalı olacağı muhakkaktır :cat:
motor 26 bin km de, şu anda ağır bakım olarak yapılması gereken bişi var mı?
10 bin km ile 26 bin km arasında sadece yağını, filtrelerini ve hidrolik sıvılarını değiştirdim.
şu an için aklımda olanlar,
- balataları değiştirmek,
- buji kontrol etmek, kararmışsa değiştirmek,
bunun dışında "şunu da yap, şurdaki vidaları sık" tarzında neler yapılması gerektiği hususunda bilgilendirebilirseniz sevinirim.
ayrıca ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
acaba neden kaynaklı olabilir?
ön tekerdeki sesi bilemeyeceğim. fakat bakım konusunda zincir ve dişlilerin kontrolü; gerekiyorsa gerdirme veya değişimi öneririm.
LynXMaSTeR
21 Temmuz 2017, 16:51
ben de 10w30 koydum zaten. 10w50deki durumu merak etmiştim sadece :cat:
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
ben bi sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. neticede kitapçık dışında farklı bi işe girişmiyorsun ;) hatta fazla ısınma, vites geçişlerinde anormallik gibi olağandışı bir durum hissediyorsan yağını değiştirmenin faydalı olacağı muhakkaktır :cat:
ön tekerdeki sesi bilemeyeceğim. fakat bakım konusunda zincir ve dişlilerin kontrolü; gerekiyorsa gerdirme veya değişimi öneririm.
zincir ve dişlilerin durumu şu an iyi. 15 bin km felan oldu onlar, henüz gerdirme ihtiyacı duymadım.
D.I.D. nin zinciri var.
mturker
21 Temmuz 2017, 17:20
arkadaşlar ben de sorularımı sorayım o halde;
1) benzin göstergesi düşmüyor. yani dolu depoyla 214km gittim, hala tam dolu görünüyordu. şamandıradan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. daha önce böyle bir arızayla karşılaşan, tamir ettiren oldu mu ?
2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?
3) sağı ve solu görünecek şekilde çektiğim radyatörün fotoğrafı şu şekilde; https://i.hizliresim.com/AkGg1B.jpg (https://hizliresim.com/AkGg1B) bu durum kaza göstergesi midir sizcede ? ilk 2 maddedeki bariz kusurları benimle paylaşmamış, motosikletin önceki sahibi olan "tanıdık" kişiden yediğim kazığın bir emaresi de bu olabilir düşüncesiyle size danışmak istiyorum.
şimdiden teşekkürler
BuLTürk
22 Temmuz 2017, 12:19
Arkadaşlar cbr 250r 2016 model motorum var ve dün dikkat ettim gazı keserken küçük devirlerde şır şır sesler geliyor bunun sebebi ne olabilir
mfBulut
22 Temmuz 2017, 12:25
2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?
Tam o devirde ben de bir kesilme hissediyorum. Özellikle gazı yavaş açtığımda çok oluyor bu his. Ben bir arkadaşa sürdürüp sormuştum. O farkedemedim dedi. Burada okuyana kadar bende sorun var sanıyordum. Ama tam olarak o devir aralığında oluyor bende de.
Arkadaşlar cbr 250r 2016 model motorum var ve dün dikkat ettim gazı keserken küçük devirlerde şır şır sesler geliyor bunun sebebi ne olabilir
Sesler motorun ön tarafından geliyorsa normaldir. Bu olayı tek silindir motorların kaderi bu diye okumuştum bir yerde. Yine de daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirler.
fearlesboyy
24 Temmuz 2017, 09:15
arkadaşlar ben de sorularımı sorayım o halde;
1) benzin göstergesi düşmüyor. yani dolu depoyla 214km gittim, hala tam dolu görünüyordu. şamandıradan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. daha önce böyle bir arızayla karşılaşan, tamir ettiren oldu mu ?
2) tekleme yapıyor. örneğin 2.vites 5.000 devirde sabit gitmek istediğimde 4900-5100 gibi bir devir aralığında oynuyor. bunun sebebi ve çözümü ne olabilir ?
3) sağı ve solu görünecek şekilde çektiğim radyatörün fotoğrafı şu şekilde; https://i.hizliresim.com/AkGg1B.jpg (https://hizliresim.com/AkGg1B) bu durum kaza göstergesi midir sizcede ? ilk 2 maddedeki bariz kusurları benimle paylaşmamış, motosikletin önceki sahibi olan "tanıdık" kişiden yediğim kazığın bir emaresi de bu olabilir düşüncesiyle size danışmak istiyorum.
şimdiden teşekkürler
öncalıkle radyatördeki şeyler kaza değil tazzikli su ile yıkama sonucu oluşan şeyelrdir.2,si depodakı şamandranın tırnakları yerınden cıkmıstır.benımde bir arkadfaşında başımıza geldi ve 1 defa yolda kaldık yapacagınız şey elinizden bu iş geliyorsa depoyu söküp şamandrayı dıkaktlıce cıkarın orada o şamandranın tel olan kısmın ucunda plastık mantar gibi sey var onun baglantı oldu tırnaktan yerinden çıkmıştır.sakın acemi ustaların lafı ile benzın motoru arızaıl vs dıye değiştirmeyin pahalı çünkü
MoRFy
24 Temmuz 2017, 10:04
Yağ konusunu merak edenler için şunu söyleye bilirim 1000km den sonra Motül 7100 10w-30 dan başka bir yağ girmedi motora
(artçılı) Cuma - Cumartesi Çanakkale
(artçılı) Pazar Marmaraereğlisinden sonra
https://i.hizliresim.com/MvBJrk.jpg
Km yi devirdik. Bu zamana kadar yazları uzun veya kısa şehir içi veya şehir dışı kullanımlarda motor ilk çalıştığında çabuk ısınıyor ancak motor yürürken ideal sıcaklığın üzerine çıkmıyor her daim 3 çizgi daha hiç 4 çizgi olmadı motor sıcaklığı. ve motoru istop ettirdikten sonra yağ çabuk soğmuyor. 1 saat sonra bile marşa bastığımda ısı hala 1 çubuk olarak gözüküyor. yağın çabuk ısınması Kışında ayrı bir avantaj motor ısınırken çok beklemiyorsunuz :) Bu zamana kadar sadece yağ ve yağ filtresi değişti. 10 numara bir motor yapmış honda amca ellerine sağlık :) 9999 dan sonra km sayacının 0'a dönmemesi ayrı bir hayal kırıklığı :cherry: :cherry:
LynXMaSTeR
24 Temmuz 2017, 11:10
ön tekerde bi noktada tık diye bir ses geliyor, sürekli olarak aynı yerden geçtiğinde geliyor, geçen motoru yıkarken el yordamıyla çevirdiğimizde duyduk, sürüşte felan duyulmuyor.
acaba neden kaynaklı olabilir?
2013 model
mturker
24 Temmuz 2017, 20:47
Tam o devirde ben de bir kesilme hissediyorum. Özellikle gazı yavaş açtığımda çok oluyor bu his. Ben bir arkadaşa sürdürüp sormuştum. O farkedemedim dedi. Burada okuyana kadar bende sorun var sanıyordum. Ama tam olarak o devir aralığında oluyor bende de.
dostum benimkindeki tekleme sadece o devirlerde olmuyor. genelde orta devirlerin tamamında var. fakat henüz ne zaman oluyor, olmuyor tam teşhis edemedim. bu durum çok çok büyük ihtimalle bir problem göstergesi. normal olduğunu zannetmiyorum maalesef. kardeşim ve başka bir arkadaş sürdüğünde de farkettiler.
öncalıkle radyatördeki şeyler kaza değil tazzikli su ile yıkama sonucu oluşan şeyelrdir.2,si depodakı şamandranın tırnakları yerınden cıkmıstır.benımde bir arkadfaşında başımıza geldi ve 1 defa yolda kaldık yapacagınız şey elinizden bu iş geliyorsa depoyu söküp şamandrayı dıkaktlıce cıkarın orada o şamandranın tel olan kısmın ucunda plastık mantar gibi sey var onun baglantı oldu tırnaktan yerinden çıkmıştır.sakın acemi ustaların lafı ile benzın motoru arızaıl vs dıye değiştirmeyin pahalı çünkü
cevabınız için teşekkürler. honda bayi şamandıra için yaklaşık 260tl masraf çıkar dedi. başka bir usta 50 lira falan civarında hallolacağını söyledi ezberden. dediğiniz gibi kolay bir şeyse ben de kendim deneyebilirim. bakalım...
radyatördeki ezik ise tamda mesnetin boyunda ve şeklinde olduğu için şüphe uyandırdı. hatta honda servisteki motosiklet tamir şefi gösterdi bana bu izi, kesin bir gösterge olmadığını belirterek.
ayrıca motosikletimde gidon eğriliği var. sağ ve sol manevraları aynı hissiyatta alamıyor. düz yolda çekme yapıyor. gösterdiğim ustalardan biri mesnetlerin boyunu ölçüp arada 1 cm kadar fark olduğunu söyledi. yani var gibi bir takım problemler...
daha birde tekleme işi var :pale:
soğuttular resmen motordan :jocolor: :pale:
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
artçılı yolculuk performansını denemedim. lakin değerlendirmelerde size katılyorum :) ağız tadıyla daha nice km'ler yaparsınız umarım :cat:
Sercan_07
24 Temmuz 2017, 21:45
Ben hala severek kullanıyorum ama sıkıntım egzoz.Konu ses değil bu arada.Ağırlık ve sıcaklık.Eski tek farlarda biliyorsunuz soba borusu var ve antalya sıcağında ayağımı pişiriyor.Sesi orjinale yakın belki 1 tık üstü polisle papaz olmamak için ne takabiliriz ? Avcrom hoşuma gitti gibi sessiz patırtısız ama önerilere açığım.
mturker
25 Temmuz 2017, 16:20
Ben hala severek kullanıyorum ama sıkıntım egzoz.Konu ses değil bu arada.Ağırlık ve sıcaklık.Eski tek farlarda biliyorsunuz soba borusu var ve antalya sıcağında ayağımı pişiriyor.Sesi orjinale yakın belki 1 tık üstü polisle papaz olmamak için ne takabiliriz ? Avcrom hoşuma gitti gibi sessiz patırtısız ama önerilere açığım.
cruisercılarınki gibi, renk ile uyumlu yanmaz sargı bezlerden sarılabilir mi acaba ? hatta metal korumanın altından yapılır, estetik anlamda daha az sıkıntılı olur. belli bir seviyeye kadar izolasyon sağlar diye tahmin ediyorum...
civanay20
01 Ağustos 2017, 01:09
ah be beyler buradaki her sayfayı yazıyı zevkle okuyorum üni 2.sınıf öğrencisiyim yeni kasadan almayı çok istiyorum 10bin nakit biriktirebildim gerisini tamamlayamadım kredi kartım çok düşük limitli ziraat bilirsiniz kredi de çekemiyorum sigortam babamın üstüne gelir belgem yok çünkü öyle kalakaldım önümüzdeki aylar için motor piyasası ne olur ya ne yapmalıyım ufaktan yazarsanız sevinirim iyi günler
Sokollu
01 Ağustos 2017, 09:48
Bugün instagrama girdim altalta şu iki fotoğraf denk geldi.
Forumun has CBR'cileri bee :thumleft:
https://i.hizliresim.com/DdqZ9y.jpg (https://hizliresim.com/DdqZ9y)
Helal olsun gençler , nice kazasız binkmlere.
Afyonlu(Hakan) ve Xcom (Emre) arkadaşımıza tebrikler :cat:
bhdr5335
01 Ağustos 2017, 14:22
Arkadaşlar 2016 model 1 yıllık hatasız motorum satılıktır.Malum sitede ilanım var.zaten herkes bakıyor oraya ama pert motora hatasız diyen vakit çalan bir sürü adam var.Güvenip, şüphe duymadan gelebilirsiniz.
İlan no: 467553259
İyi forumlar.
xcom
01 Ağustos 2017, 16:50
Sağolasın ferhat acısı tatlısı, düşmesi kalkması ile 45k çevirdik zamlar böyle giderse 100k görürüm büyük ihtimalle..
Asikurt68
02 Ağustos 2017, 16:26
Merhaba arkadaşlar hepinize iyi günler benim motorum cbr250r motoru ilk çalıştırdığım zaman örneğin sabah bu videodaki gibi ses geliyor takırtı sesi ve motor stop edecek gibi oluyor az geçince motor çok az ısınınca ses de gidiyor o stop edek gibi durumda gidiyor sorun nerede olabilir rolanti ayarı bozuk motorun ondan olabilir mi birisi ses için egzantrik zinciri değişmesi gerek dedi birsi debriyaj balatası değişmesi gerek dedi cbr250 lerde bu ses kronik diyen de var sizce durum nedir dediğim gibi motor soğukken yapıyor mesela sabah çalıştırınca böyle yapıyor aradan 5 6 saat geçip çalıştırsam yapmıyor normal çalışıyor uzun süre 10 15 saat sonra çalışmadan sonra sizde de varmı böyle sıkıntı yapıyor link aşağıda
https://www.youtube.com/watch?v=8O2UQM-HAD8
Kbr_ilhn
03 Ağustos 2017, 09:41
geçen haftaki dolu yağışından benzin deposunda ezik oluştu onarılabilir mi?
MotoRR
04 Ağustos 2017, 12:02
geçen haftaki dolu yağışından benzin deposunda ezik oluştu onarılabilir mi?
Onarılır mı bilmem ama fotoğrafını atarsan çok sevinirim.
ccc67
04 Ağustos 2017, 14:33
Merhaba arkadaşlar hepinize iyi günler benim motorum cbr250r motoru ilk çalıştırdığım zaman örneğin sabah bu videodaki gibi ses geliyor takırtı sesi ve motor stop edecek gibi oluyor az geçince motor çok az ısınınca ses de gidiyor o stop edek gibi durumda gidiyor sorun nerede olabilir rolanti ayarı bozuk motorun ondan olabilir mi birisi ses için egzantrik zinciri değişmesi gerek dedi birsi debriyaj balatası değişmesi gerek dedi cbr250 lerde bu ses kronik diyen de var sizce durum nedir dediğim gibi motor soğukken yapıyor mesela sabah çalıştırınca böyle yapıyor aradan 5 6 saat geçip çalıştırsam yapmıyor normal çalışıyor uzun süre 10 15 saat sonra çalışmadan sonra sizde de varmı böyle sıkıntı yapıyor link aşağıda
https://www.youtube.com/watch?v=8O2UQM-HAD8
değişik bir ses bence servise uğrayın
keinelust
06 Ağustos 2017, 22:28
Selamlar aktif WhatsAppcbr 250 grubunuz varsa bilgi paylaşımı şeklinde katılmak isteriz
anilkg
07 Ağustos 2017, 23:04
Arkadaşlar benim motosikletim son zamanlarda bir hayli fazla titremeye başladı. Sebebi ney olabilir acaba?
xcom
07 Ağustos 2017, 23:48
Arkadaşlar benim motosikletim son zamanlarda bir hayli fazla titremeye başladı. Sebebi ney olabilir acaba?
motosiklet kaç km de? ve en son ne zaman yağ değişti? ve ne konuldu?
anilkg
08 Ağustos 2017, 19:25
Motosiklet 18.000 km de. 15.000 de yağı değişmişti. Motul 10-50 konuldu. Aydın'da yazın hava sıcaklığı 40 dereceden düşük olmadığı için burada Honda servisleri yazın 10-50 koyuyor.
xcom
08 Ağustos 2017, 22:08
Motosiklet 18.000 km de. 15.000 de yağı değişmişti. Motul 10-50 konuldu. Aydın'da yazın hava sıcaklığı 40 dereceden düşük olmadığı için burada Honda servisleri yazın 10-50 koyuyor.
18k daki motor titrememesi lazım bence bir problemi yok ama kafana takıldı ise servise bir baktır..
overprotec
08 Ağustos 2017, 23:37
Arkadaşlar benim benzin göstergesi tek tırnak kaldığı zaman yanıp sönmüyor benzin bittiği halde yinede tek tırnak gösteriyor sizce sorun ne olabilir
mturker
27 Ağustos 2017, 12:02
Merhaba arkadaşlar hepinize iyi günler benim motorum cbr250r motoru ilk çalıştırdığım zaman örneğin sabah bu videodaki gibi ses geliyor takırtı sesi ve motor stop edecek gibi oluyor az geçince motor çok az ısınınca ses de gidiyor o stop edek gibi durumda gidiyor sorun nerede olabilir rolanti ayarı bozuk motorun ondan olabilir mi birisi ses için egzantrik zinciri değişmesi gerek dedi birsi debriyaj balatası değişmesi gerek dedi cbr250 lerde bu ses kronik diyen de var sizce durum nedir dediğim gibi motor soğukken yapıyor mesela sabah çalıştırınca böyle yapıyor aradan 5 6 saat geçip çalıştırsam yapmıyor normal çalışıyor uzun süre 10 15 saat sonra çalışmadan sonra sizde de varmı böyle sıkıntı yapıyor link aşağıda
https://www.youtube.com/watch?v=8O2UQM-HAD8
Soğuk durumdayken sesin bir parça farklı olması normal. Rölanti ayarını biraz yükseltmeyi deneyin. Çare bu olabilir... Egzantrik zinciriyle ilişkili değil bence. Onla alakalı sesi özellikle hareket halindeyken duyarsınız diye biliyorum. Baskı balatası bitik motorda da böyle ses duymadım şahsen.
Arkadaslar herkese merhaba kredi cekip (12-13000 arasi) ikinci el cbr almayi dusunuyorum ancak bazi arkadaslarim belin icin sikinti olur diyorlar. Ileri derecede fitik var. Ameliyat olmamak icin binbir takla atiyorum. Kullanan arkadaslar bel agrisi yapar mi, dedikleri kadar. Son olarak izmir de oturuyorum sahibindende 2 3 uygun ilan buldum bana yakin yerlerden. Izmirde tavsiye edebileceginiz bir servis var mi? Zaten krediyle ikinci el motor alicam bari kazik yemeyeyim diyorum. Bu konularda cok sansizimdir. Yani kisacasi sahibiyle anlastigim motoru kontrol ettirebilegim guvenilir bir yetkili servis var mi? Almayi dusundugum 2013 ve uzeri birde hrc olursa tadindan yenmez.
Sercan_07
04 Eylül 2017, 11:30
Soğuk durumdayken sesin bir parça farklı olması normal. Rölanti ayarını biraz yükseltmeyi deneyin. Çare bu olabilir... Egzantrik zinciriyle ilişkili değil bence. Onla alakalı sesi özellikle hareket halindeyken duyarsınız diye biliyorum. Baskı balatası bitik motorda da böyle ses duymadım şahsen.
Boyla alakalı hocam.Mesela ben izbandut sınıfındayım.Bel icin iyi oluyor.Motora fazla yatamıyorum kollar yetiyor.Ama bu seferde ne kadar bacaklarla depoyu tutsamda bileklerimde ağrı oluyor.Kisa arkadaşımada tam oluyor motor.Üzerine yatıyor sığıyor ama oda benden daha fazla belini zorluyor.Gerci bende bile 1 1.5 saat sürüş sonunda ağrı oluyor.Bence siz hiç girmeyin o işe.Naked bakın tek silindir pulsarlar yada tavsiyem mt25 ler güzel olur hemde beli zorlamaz.
RedCBR125
04 Eylül 2017, 19:20
Arkadaslar herkese merhaba kredi cekip (12-13000 arasi) ikinci el cbr almayi dusunuyorum ancak bazi arkadaslarim belin icin sikinti olur diyorlar. Ileri derecede fitik var. Ameliyat olmamak icin binbir takla atiyorum. Kullanan arkadaslar bel agrisi yapar mi, dedikleri kadar. Son olarak izmir de oturuyorum sahibindende 2 3 uygun ilan buldum bana yakin yerlerden. Izmirde tavsiye edebileceginiz bir servis var mi? Zaten krediyle ikinci el motor alicam bari kazik yemeyeyim diyorum. Bu konularda cok sansizimdir. Yani kisacasi sahibiyle anlastigim motoru kontrol ettirebilegim guvenilir bir yetkili servis var mi? Almayi dusundugum 2013 ve uzeri birde hrc olursa tadindan yenmez.
Bayraklı yükseliş motosiklet servisini arayıp sorun en iyi expertizi orada yaparlar sanırım.
Üçyol tarafına yakın bir motosikletçi var. Velid motor yerin ismi, ben motosikletimi satarken alıcıya yakın bir yer olarak oraya götürmüştüm, alıcının tamircisiymiş. Adam A dan Z ye herşeyini anlamıştı (söylediğim dışında birşey yok idi zaten motosiklette ama söylediklerimi direk söyledi zaten. O ustanın expertizini beğenmiştim.
mturker
08 Eylül 2017, 11:58
arkadaşlar ankarada bizim motorlardan iyi anlayan veya memnun kaldığınız usta var mı ?
fearlesboyy
12 Eylül 2017, 10:04
arkadaslar arkadasımda cbr var km hız ve ara mesafe ölçer bazen calısıp bazen calısmıyor saatten olmayacagı kannaatındeyım çünkü saat sıfırlama tusları vs ful calısıyor cbr km okuyucuyuda göremedım tam olarak konumunu soketını vs yerını bılen varnmı ra sıra gıdıp gelıyor cunku
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO