Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
slymn93
05 Haziran 2013, 16:32
tuc ve ybalci arkadaşlar, işin tekniğini ben de biliyorum merak etmeyin. Az devir, az yakıt vs.
Ancak o devirlerde bizim motosikletler ne kadar güvenli? Ya da siz motosikleti TIR gibi kullanıyorsunuz. Her şey ağır ağır...
Motosikleti kıvrak ve rahat kullanmıyorsanız nasıl sürüş güvenliği sağlayacaksınız? Kontra ve kıvırmaca(sweering) o söylediğiniz devirlerde çok iyi şekilde olmaz.
Ayrıca 5. viteste 3000 devirde kullanırken hız kesmek istediğinizde gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.
Bir de 3. viteste 9000 devirde aynı hızda kullanırken hız kesmek için gaz kapatın ve hızınızın kaç saniyede düştüğüne bakın.
Tabii ki 9000 devirdeyken gaz kestiğinizde 3. vitesin alt devirleri daha yavaş olduğu için daha çabuk yavaşlarsınız. Ayrıca düşük devirde ve yüksek viteste ani frenleme yapmak isterseniz tekerinizi kilitlersiniz. Yüksek devirde önce devir düşürerek yavaşladığınızdan bu risk en aza iner.
Beyler ben kıvrak ve güvenli sürüşten bahsediyorum. Varsın benim kullanımımda 13 litrelik depom 300 KM'de bitsin.
Ayrıca yüksek devirlerde motosikleti kullanmak zarar verseydi o kadar devir konmazdı merak etmeyin. Zaten bizim motosiklet 10600'de kesiciye giriyor. Sorun çıkaracak devirlere zaten çıkamıyoruz.
Ben Kocaeli'den Ankara'ya ortalama 10.000 devirle gittim ve hava sıcak olmasına rağmen motosiklet hararet bile yapmadı. Motosiklet sadece üst devirlerde değil alt devirlerde de sıkıştırılır. Siz düşük devirlere dikkat edin bence.
Tabi tüm bu söylediklerim yüksek devirli motosikletler içindir. Honda NC700 serisi bu konuda bir istisna mesela. Araba motoru var deniyor. Max 6000 devir var ve 5000küsürde kesiciye giriyor. Söylediklerinizi o motosiklette yapmanız normal olabilir, çünkü motosikletin yapısı buna elverişli. Düşük devirde de kıvraklığını koruyabiliyor, teker kitlemiyor.
Doğru söylediğin yerlerde var yanlış bilgilendiğin yerlerde.
1.si
devir yükseldikçe motor freni daha çok yapar bu konuda haklısın fakat normalde rahat gitmek varken motora gereksiz fazladan devir yapmak ciddi anlamda motorun ömrünü kısaltır.ben 5.vites 70 giderken sen 3. vites 70 le gidiosan benm motorumun ömrü 1500bin km de biterse senin motorun max 100bin km der.ayrıca sen 50 hız sınırı olan yolda 70 le gidiyorsan doğrudur 3. viteste olman daha sağlıklı ama bizim burda amacımız hem motorun sağlıklı olması hemde sürücünün kurallara takip mesafesine vs uyması gereklerine insanları uydurmak uyarmak.takip mesfasini koruduğu sürece daha düşük devirlerdede motor freni yeterlidir.yok ama ben makas ata giderim asabi kullanıyorum diosan o zaman yüksek devir yapman motorun tepkisini artırabilmen açısından gerekldr.yüksek devirli motor demek illa gelde sana yüksek devir kullanmak zorundasın demek değildir.yüksek devirlerde performans verebilen demektir.
2.si
nc700 de ise 1400 cc motoru ikiye böldüklerinden dolayı honda 1.4 benzinli motorun yarısı var ama bu demek değilki araba motorunu yarıya böldü diye yüksek devir yapmaz.krank milindeki flywheel denen parçanın uzunluğu motorun max devirinde büyük etken.bikaç uzuluk değişimiyle o motorada 12bin devir yaptırmak mümkün.
3.sü
dediğin gibi yüksek devir motora zarar olarak düşünmeyin ama rakamları sallıyorum bi motora biçilen devir ömrü vardır mesela der ki cbr 250 nin motoru ömrü 1 milyar devirdir der mesela.bunu sen 10 bin devir 2 vites gidersen çabuk doldurursun ama 3 vites 7 bin devirle giden senden çok yol yapmış olur.1. madde de dediğim gibi sallıyorum bnmki 150bin görürse sennki 100bin der max gbi.
4.sü
işte spor motor aldı adam madem gaza basmıcak neden aldı diyebilirsin.ama tipini beğenipte sakin kullanmak isteyebilir bu seri kullanmayan birine göre düşük devirde daha az motor freni dahi yapsa daha güvenlidir.seri kullanımda aynı şeyi söyledim zaten devirli kullanılması gereklidir.ama sakin kullanan adam gdip önündeki arabann afedersiniz kıçına yapışmaz o yüzden senn duyduğun kadar motor freninenede ihtiyacı olmaz.
5.si
kocaeline 10 bin devirle gitmişsin.fakat motoru sıkıştırma olayına gelince sen motoru daha çok sıkıştırmış oluosun.fakat hararet dediğin olay tamamen sıkıştırmayla alakalı değil.bilmem hiç duydun veya yaşadınmı? hararet yapan arabayı dahi devirli kullanın derler.bu motorun sıkıştırılmasından kurtulması için değil motor soğutma suyunun çok daha fazla devir yaparak motoru daha rahat soğutmasıyla alakalıdır.sıkıştırma azalamasıyla değil.
Kısacası bazı konularda yanlış bilgilendirmeler yapıyorsun yine benimde yanlış bildiğim şeyler varsa arkadaşlar düzeltsinler beni ben buna açığım ama inatla karşıdaki görüşü kabullenmemek yanlış geliyor bana.Şunu da tekrar edeyim devir olayı görecelidir kişiden kişiye değişir sakin kullanan adam zaten alt devirde gazı sonuna kadar açıp motoru sıkıştırmaz.şeridinden doğru düzgün gider takip mesafesini korur ve 1 metre daha çabuk durayım diye motorun 10 bin devirde bağırtıp ömrünü kısaltıp motorun canını yakmaz.Ha ama spor kullanım için ise motorumuzun max torku(maksimum motorun tekeri döndürme kuvvetide denebilir) 7 bin devirde başlıo motorumuzu bu değerlere yakın tutmak gereklidir.ve max tork gazdan çekildiğinde de aynı etkiyi yapar ve en çabuk motor freni bu devirlerde gerçekleşir 10 binde veya 5 binde değil 6,5 8 bin devir aralığında
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
ninja çok yakar cbr a göre. baya fark eder.
ben ölçümümü yazdım yukarıda. 100 km'de ortalama 2.90-2.95 civarı yaktı benim ölçümüme göre.
ayrıca şekil olarak ninjayı beğenmeden önce çıplak göz ile siyah cbr gör bence sen :) resimlere aldanma. cbr çok daha şekilli ninjaya göre. ninja bana tipsiz geliyor.
3,5 litre civarı yakıyorum çoğu şehiriçi ninjada çift silindirden ötürü daha yüksek değerler var spor kullanımda 5 litreye kadar yanaştığını duymuştum ne kadar doğru ne kadar yanlş bilmiyorum.
birde ninja ninja deyipte bizim motorun ön farına laf atanlara deli oluyorum ninjanın ön farı çok klasik ne biliyim sanki şahin doğan farı gibi hiçte spor durmuyor bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------
Alışamadım bu motoru sürmeye bir türlü. Çok değil 130 km yaptım daha. boy 1,74 sözde dik oturcaktım :) arkadaş gidona uzanabilmek için yatıyorum üzerine neredeyse :) bacaklarımla kavrayıp belimden güç almaya çalışıyorum ama avuç içlerim çok ağrı yapıyor bi süre sonra. Tavsiyesi olan?
selenin ön tarafına kayarsan biraz daha dik bi otruş sağlayabilirsin alışıncaya kadar
Kargaburun
05 Haziran 2013, 16:45
Arkadaşım bence IPONE yağ kullan. Yağ filtresi ve yağları internetten ucuza bul bir yerden. Getirt. Kendin bile yapabilirsin periyodik bakımı.
Benim gittiğim serviste zinciri temizlemeden yağlıyorlar. Zincir çamur gibi kalıyor.
Zincir temizleme sıvısı, zincir yağı ve bir de hareketli yerler için uygun bir yağ al. Bunları zaten 4-5 kez kullanırsın. Yağı da 2 litre IPONE al. Yağ filtresi de uygunmuş zaten. Kendin yap bakımını.
Ben bundan sonra böyle yapacağım. Ağır bakımlar dışında servise gitmeyeceğim. Elemanlar iyice bozuyor.
Hocam ben de aynı fikirdeyim ama rodaj bakımında bayağı ilgilendiler. Normalde motorla uğraşmayı severim, elimden de ufak tefek tamir işleri gelir. Burdaki serviste cüzi bir işçilik parası alıyorlar. Hatta almıyorlar desem daha doğru olur. O yüzden ben de elimi bulaştırmak istemiyorum. Ama getirdiğim yağı değiştirmezler, ağız burun eğerlerse dediğin gibi yapacağım. Elimde Würth'ün kuru yağlayıcısı, balata temizleyicisi, WD-40'ı var zaten. Şimdi ufak bir lokma takımı da alınca sorun kalmayacak zira motorla gelen açık ağızlı anahtarlar yalama yapıyor civataları.
xismailaydin
05 Haziran 2013, 17:11
Merhaba slymn93,
Ben motosikletin SS kullanımıyla ilgili söyledim tüm söylediklerimi. Türkiye şartlarındaki trafikte motosikletliye zaten müsamaha gösterilmiyor. Bir de sakin kullanacağım diye her haraketi ağır yaparsa işi çok zor.
Kırmızıda millet sınıra gelmeden yavaşlamıyor. Sen motosikletle yavaş yavaş hız kesip belki hiç fren kullanmadan duracaksın kırmızı ışıkta ama arkadan öyle araçlar geliyor ki ister istemez agresif kullanıma yönelmek durumunda kalıyorsun.
Arkadaşlar "virajı zor aldım, az daha bariyere giriyordum" filan deyince böyle yazdım. Ki konunun aslında da şöyle başladı:
inatla şerit değiştirmeyenlere uyuz oluyorum. ne yapmaya çalışıyor anlamıyorum. geçenlerde istanbul yolculuğumda adamın birisi 3 şerit otoban yolda abartmıyorum 70 ile en sol şeritten gidiyor. gelen giden korna çalıyor adamın umrunda değil. böyle durumlarda da bence en mantıklısı sağ şeride geçip ağır ağır ilerlemek. adamın hemen arkasına denk gelecek kadar ilerledikten soonra hala şerit değiştirmeyeceği belli ise birden hız verip dikkatlice geçmek. zaten bizim cbr lar 70 ten 100 e çok çabuk çıkıyor 5. viteste. sorunsuz geçilir böyle durumlarda. tabii önümüzde başka araç olmadığını varsayıyorum.
ben bu tarz durumlarda ilk başlarda adam sağa geçene kadar onun hızında ama sağ şeritte sabırla gidiyordum. eninde sonunda bir araba gelip adamı sağ şeride geçmeye zorluyordu yani öyle solluyordum ben de ama artık sabredemiyorum. böyleleri çok nadir geliyor ve ben de sağ taraftan sollama şeklinde değil de sağ şeritte kendi hızımda seyrederek geçiyorum insanları. sağdan sollamak sayılmıyor bu. eğer sağ şeritte seyrediyorsan ve hızın o şeridin gerektirdiği hız ise soldaki adamı geçsen bile sollama sayılmıyor. burada problem sende değil o kişide oluyor.
Şimdi bu muhabbette "yakıt tasarrufu, motor ömrü" vs. şeylerden ziyade "kıvraklık ve kontrollü hızlanma" vs. şeyler daha önemli.
Sana şöyle söyleyeyim, bugün herhangi bir araç sürücüsü beni şerit dışına atmaya çalışsa veya üzerime sürse emin ol ya beni yakalayamaz ya da çok çabuk durduğum için ıskalar.
Bunları övünmek için söylemiyorum. Bundan 6 ay önce en sakin motosiklet kullanıcısı bendim belki de. Ancak trafikte öyle şeyler geldi ki başıma, ister istemez bu şekilde kullanmaya başladım.
Tabi hala yolda çizgimi bozmadan, sağdan sollamadan devam ediyorum olabildiğince. ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------
Hocam ben de aynı fikirdeyim ama rodaj bakımında bayağı ilgilendiler. Normalde motorla uğraşmayı severim, elimden de ufak tefek tamir işleri gelir. Burdaki serviste cüzi bir işçilik parası alıyorlar. Hatta almıyorlar desem daha doğru olur. O yüzden ben de elimi bulaştırmak istemiyorum. Ama getirdiğim yağı değiştirmezler, ağız burun eğerlerse dediğin gibi yapacağım. Elimde Würth'ün kuru yağlayıcısı, balata temizleyicisi, WD-40'ı var zaten. Şimdi ufak bir lokma takımı da alınca sorun kalmayacak zira motorla gelen açık ağızlı anahtarlar yalama yapıyor civataları.
Arkadaşım servise götüreceksen de ben sana kesinlik IPONE yağ tavsiye ediyorum. Ayrıca bakımlarda zincirini temizlemeden yağlamalarına izin verme. Önce temizlesinler. Sonra damlamayan sprey yağla yağlasınlar zinciri.
erdem_cengiz
05 Haziran 2013, 18:11
ismail ailecek takip ediyoruz seni :cat:
slymn93
05 Haziran 2013, 18:33
Konunun baş kısmını bilmiyorum ben konuya 5. Viteste 70 den 100 e ckcaksan soyleminden sonrasnda dahil bulundum ve soyledgni yanls buldugum icn acklama geregi duydum yoksa herkesin kendne gore kullanimi vardr.Ters birsey soylediysem yine kendi adma ozur dilerim amacm insanlarin bilgilenmesi ve ondan sonra kendilerince en dogru kullanim tarzini bulmasidir baska birsey degil iyi gunler dilerim kazasiz belasiz...
xismailaydin
05 Haziran 2013, 19:28
Konunun baş kısmını bilmiyorum ben konuya 5. Viteste 70 den 100 e ckcaksan soyleminden sonrasnda dahil bulundum ve soyledgni yanls buldugum icn acklama geregi duydum yoksa herkesin kendne gore kullanimi vardr.Ters birsey soylediysem yine kendi adma ozur dilerim amacm insanlarin bilgilenmesi ve ondan sonra kendilerince en dogru kullanim tarzini bulmasidir baska birsey degil iyi gunler dilerim kazasiz belasiz...
Yok canım. Burada ters bişe söyleyen yok zaten. Sadece kullanıcı deneyimlerimizi paylaşıyoruz.
ismail ailecek takip ediyoruz seni
Sağolasın Erdem abi. Agresifim, kompleksliyim ama perdelerimi kaldırınca da kedi gibi bir insanım :D
erdem_cengiz
05 Haziran 2013, 19:30
nası agresifsin bea ben daha depayla 200km göremedim ismail:pl:
xismailaydin
05 Haziran 2013, 19:37
nası agresifsin bea ben daha depayla 200km göremedim ismail:pl:
Hahaha, bu iyiydi. Yalnız belden aşağı vurdun :D
Valla ben de anlamadım. Kardeşim de ben de hep 9000-10000 devir arası kullanıyoruz. Redine'a girmeden vites yükselttiğimi hatırlamam. Ama en az 290 KM gitti bir depo, onda da kapağa kadar fullememiştim.
Tabi sende arıza olduğu da kesinleşti ;)
Beyler bu arada acayip yedek parça sıkıntısı çektim. 29 Nisan'dan beri CBR 250 "Arka Dişli Takozu" bekliyorum. Parça gelmediği gibi ne zaman geleceğiyle ilgili tarih bile veremiyorlar.
Ben de Amerika'dan sipariş ettim. Onu bekliyorum.
Kısacası Honda da Kawasaki ve Suzuki gibi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor bence...
erdem_cengiz
05 Haziran 2013, 19:39
hangi servise sordun ismail
xismailaydin
05 Haziran 2013, 21:48
hangi servise sordun ismail
Abi Sakarya ve Kocaeli'de yok.
Haldızlar'da adamlar parçanın ne olduğunu bile bilmiyordu. Anlatana kadar akla karayı seçtim.
İnternette de araştırdım ama kimsede yok. Tahmini süre istiyorum, süre de vermiyorlar.
Ben de Amerika'dan sipariş ettim mecburen ;)
xanka
05 Haziran 2013, 23:39
bir arkadaşıma cbr250 bakıyoruz forumdan güveneceğim birinden almak istiyoruz satan varsa pm atsın lütfen
slymn93
05 Haziran 2013, 23:58
Aksam turlamasina gelmek isteyen olursa yarn izmirlileri beklerim aksam 7 bck 8 gbi yollarda olucam
Nexthor
06 Haziran 2013, 00:03
Aksam turlamasina gelmek isteyen olursa yarn izmirlileri beklerim aksam 7 bck 8 gbi yollarda olucam
Ah ehliyet ah :D ama bakarız bu aralar polis amcaların ehliyet sormaya pek vakti olmuyo :D:D:D
psychocake
06 Haziran 2013, 01:24
Arkadaşlar kimse o mecidiyeköy taraflarında dolaşan durdurup pataklicam ha :jocolor: rodajdayız burada dimi? ne o vızır vızır geziniyorsunuz!? :pr:
Zor tutuyorum kendimi çok ciddiyim... Bu pazar biryerlere gitmem lazım uzak... rodaj bitmez yoksa iş-ev arası günde 10 km yapa yapa. :queen::queen::queen:
slymn93
06 Haziran 2013, 01:29
Bu arada sali gunu gaziemir optimum avm de benimkiyle beraber 3 tane cbr 250 1 tane de cbr 125 vardi sahipleri forumdan mi acaba?
ormankebabi
06 Haziran 2013, 10:55
Arkadaşlar bu aynalar benim canıma tak etti artık, ayarı bozulmadan katlanabilen ayna takmak mümkün mü bizim motora
Flash_9
06 Haziran 2013, 21:52
arkadaşlar motorun 1000 km bakımı gelene kadar yapılması gereken bi bakım varmı zincir yağı vs gibi dikkat edilmesi gereken?
yoksa 1000 kmye kadar devam mı?motoru aldığımda servis 1000 km de sadece bize gel hiç bişey yapma demişlerdi ama genede aklıma takıldı tecrübeli arkadaslardan öneri bekliyorum:silent:
Volkan Serezli
06 Haziran 2013, 23:03
İşte acı gerçekler :cherry:
160 tl ile 1050 km yapmış bulunmaktayım hızım 120 nin altına hiç düşmedi 155 ide gördüm çoğu zaman ayrıca benzin ışığı yanmaya başladıktn sonra 50 km daha yaptım ve artık yeter diyerekten benzinimi aldım.
Ayrıca şu 5500 den sonra gelen zırıltı için servisle görüştüm egzantirikten geldiğini ve garantiden istediklenirini söylediler yarın sabah tekrar servise uğrıyacağım :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
arkadaşlar motorun 1000 km bakımı gelene kadar yapılması gereken bi bakım varmı zincir yağı vs gibi dikkat edilmesi gereken?
yoksa 1000 kmye kadar devam mı?motoru aldığımda servis 1000 km de sadece bize gel hiç bişey yapma demişlerdi ama genede aklıma takıldı tecrübeli arkadaslardan öneri bekliyorum:silent:
Zincirini yağla ve motoru hor kullanma ani kalkışlardan kaçın çok devirli kullanma :) aslında bunları bütün motoru kullandığın süre içerisinde yapmalısın motorun ömrü uzar. :)
Süleyman kardeşim sen mesaj atmışsın geri dönemedim k.bakma antalyadaydım :)
Flash_9
06 Haziran 2013, 23:20
İşte acı gerçekler :cherry:
160 tl ile 1050 km yapmış bulunmaktayım hızım 120 nin altına hiç düşmedi 155 ide gördüm çoğu zaman ayrıca benzin ışığı yanmaya başladıktn sonra 50 km daha yaptım ve artık yeter diyerekten benzinimi aldım.
Ayrıca şu 5500 den sonra gelen zırıltı için servisle görüştüm egzantirikten geldiğini ve garantiden istediklenirini söylediler yarın sabah tekrar servise uğrıyacağım :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------
Zincirini yağla ve motoru hor kullanma ani kalkışlardan kaçın çok devirli kullanma :) aslında bunları bütün motoru kullandığın süre içerisinde yapmalısın motorun ömrü uzar. :)
Süleyman kardeşim sen mesaj atmışsın geri dönemedim k.bakma antalyadaydım :)
saol dostum rodaj hakkında bilgim var ama zincir vs takılmıstı aklıma servis neden bana bişey yapma dedi anlamadım.zinciri yağlamam gerekiyor yani eyvallah saolasın.
Volkan Serezli
06 Haziran 2013, 23:48
Sana würth öneririm gerçekten çok farkettiriyor zincirde 250 km de bir yağlamak lazım :)
1000 km de birde temizleyip yağlamak lazım :)
Ve debriyaj bende çok çacuk gevşiyor onada dikkkat etmeni öneririm :)
brooklynnn
07 Haziran 2013, 00:00
Motor omruymuş vb şeylere çok takılmayın kim bu motorla aranızda 100bin görecek ?? Çoğunuz 60 bini görmeden satacaksınız zevkini çıkarın
Volkan Serezli
07 Haziran 2013, 00:40
Ben malıma değer veririm arkadaş :cherry:
Zorlarsın motorunu sonra birgün kalırsın yolda neyin ne olacağı hiç belli olmaz benim motorum 10.000e geldi düzgün kullanmasam şimdiye kadar cebimden çok para çıkar yoladada kalırdım :)
Ayrıca değeride düşmez :)
slymn93
07 Haziran 2013, 00:52
Herkesin kendi fikri tabi ama ben motorumu kullanrken temiz kullanrm satarkende ona gore satarm.hem ekonomik olur bana hemde sorun cikarmaz. Nasolsa 50 bin yapamicam diye motoru 10000 devirde kullanip motoru zorlamak hem omrunden yemek hemde sorunlara davetiye ckarmak pek mantkli gelmiyor bana.ayrca birazda bencillk geliyor bana bu tabi benm fkrim.zten bu mantk anlayisi yuzunden herkes 2. El yerine 3 5 koyar sifir alrm mantgina yonelmeye basliyor. Onemli degil volkan kardes bi bulustumuza bekleriz
kakare
07 Haziran 2013, 05:22
arkadaşlar motorun 1000 km bakımı gelene kadar yapılması gereken bi bakım varmı zincir yağı vs gibi dikkat edilmesi gereken?
yoksa 1000 kmye kadar devam mı?motoru aldığımda servis 1000 km de sadece bize gel hiç bişey yapma demişlerdi ama genede aklıma takıldı tecrübeli arkadaslardan öneri bekliyorum:silent:
benim motor an itibariyle 1.120 km civarında ve motora hiç bişey yapmadım zincir yağlamasını veya herhangi bi kendi bakımımı uygulamadım, sadece motoru insani devirlerde kullanıp zorlamıyorum genelde 5000-6000 devir aralığında sürüyorum bende sormuştum ilk alırken motoru ''bnm yapmam gereken var mı'' diye sadece bakımdan bakıma gel dediler aynı şekilde, güvendim öyle yapıyorum ama dedikleri gibi zincir yağlamak falan zincir ömrünü uzatabilir :)
xismailaydin
07 Haziran 2013, 10:26
Arkadaşlar motosiklet kullanmak bir keyif işi.
Artçım olmadığında Redline'a girmeden vites yükselttiğimi hatırlamam. Motosikleti minimum 8000 devirde kullanırım ki o da çok sürmez zaten.
Ben bu şekilde keyif alabiliyorum. Motosikletime çok iyi bakarım, yağını, suyunu, temizliğini eksik etmem. Kardeşim pasta cila bile attı motosiklete.
Ama bu devirlerde kullanıyorum diye yolda kalırım, ekstra bir arıza çıkar filan diye hiç endişe etmiyorum. Bakımlarını aksatmadığım sürece yüksek devirde ekstra sorun çıkmayacağından eminim.
Commuter alıp da zorlasam haklısınız derim ama CC'si küçük de olsa SS motosiklet bu. Emmeye gömmeye gelecek biraz ;)
Ayrıca bakımları düzgün bir şekilde yapılan bir Honda CBR 250'nin 100.000 KM rahat kullanılabileceğine inanıyorum. Yüksek devirde kullanan da 90.000 KM'yi görür diye düşünüyorum.
Tabi ağır bakımları filan eksiksiz bir şekilde yapılırsa.
cx571
07 Haziran 2013, 11:02
Arkadaşlar selamlar saygılar öncelikle. Yeni motor alacam uygunmu 250 diye dalmıyorum konuya. CBR 125 R ile araba çarpması sonucu motorumda ağır hasar oluştu. CBR 250 R alıp yazı motorsuz qeçirmemeye karar verdım. Mahkemelik olduqumuz için motosikletim yatmaktadır. 250 r alacam almasına 10,500 tlyi cebıme koydum su andakı satış fiatı. ama motosiklet bulmakta zorluk cekiyorum. bulduğum yerlere ise gitme şansım yok. ayrıca bi çok arkadas motoru alırken ındırım yapıolar ediyolar diyolar. ben soruyorum öle bişi yok diyolar. benı motordan iyice soğuttu bu satış temsilcisi denen bebeler.Karabükte ikamet ediyorum. Motoru Ambarla qöndeririz 500 tl diyende var. ne yapacaz arkadaşlar şu kardeşinize yardımcı olun zahmet olmaz ise??? ( İş yerı sebebi ile şehir dısına çıkıp motoru almaya gidme şansım %0)
ormankebabi
07 Haziran 2013, 11:58
Öncelikle geçmiş olsun. Yanlış sezonda almaya çalışıyosun motoru, şu an motor yok satıyor. Naza çekmeleri normal :) Teslimat için para istemeleri absürt bir durum. İlk defa teslimat için para istendiğini duydum. Benim motoru da taşıdılar, hiç para mevzusu bile geçmedi. En kötü adama bin gel benzin paranı vereyim de... :silent:
cx571
07 Haziran 2013, 12:09
Öncelikle geçmiş olsun. Yanlış sezonda almaya çalışıyosun motoru, şu an motor yok satıyor. Naza çekmeleri normal :) Teslimat için para istemeleri absürt bir durum. İlk defa teslimat için para istendiğini duydum. Benim motoru da taşıdılar, hiç para mevzusu bile geçmedi. En kötü adama bin gel benzin paranı vereyim de... :silent:
Valla Kuşadasından dün telefon ile arandım. Adam diyor Düzceye kadar göndereyim motoru. Faturasını filan keseyim gönderim sen plakayı çıkart git düzcedekı Hondadan motoru al diyo. en boktan durumdayım . Yanlıs zamana denk qeldı biliyorum motorsuzluk ama motorsuz olmuyo. sağ dizimdeki dikişler alınmadı bile ama iyileştim. pazartesi dikişler alıncak . Motorun evın önünde olmaması benı çileden cıkartıyo. Napacam Kara Kara düşünüyom su anda... Kuşadasından qöndertip Düzceden alsam mı motoru? en kötü ihtimal 1 qün izin alıp qidipmem lazım
avcagatay
07 Haziran 2013, 14:26
Akü bitti gardaşlıklar
gerilim
07 Haziran 2013, 15:10
Arkadaşlar öncelikle herkese selam ismim Selahattin Ömür .
Öncelikle bir anda aklıma düşmüş bir motor olarak cbr 250r almaya karar verdim tabi ilk motorum a2 ehliyetim bile yok . Kısmet ise bu ay sonu tatil dönüşü önce a2 ve sonra hondanın gs1 eğitimine katılacağım. Ancak aklıma takılan sorular var. İlk motorum olacağından dolayı biraz dışarıdaki baskılardan dolayı ölürsün motor akıl işi değil diyen insanlar çok fazla sıkıldım ama kaldıki İstanbul'da çok fazla heyecan arayan biri değilim. Normalde de kendi aracımı sakin kullanan hız kurallarına amiyane tavırla manyaklardan değilim. Bizimde başımıza gelen iki ölüm tehlikesi yüzünden biraz daha temkinli vede tedbirliyim. En çok aklıma takılan sorulardan bir tanesi boyum 1.82 kilo olarak 102 kiloyum biraz güreşçilik var:) bunlar motor için bir dezavantajmıdır özelliklede kilo olayı beni düşündürüyor. Çok fazla hız düşkünü olmadığımdan 140-150 yeterli benim için oda ayda yılda bir çıkabiliceğimden dolayı. Bakımlarını servis haricinde neler yapmam gerekli düzenli olarak. Rodaj dönemi 500 ile 1000 km arasında imiş. bu km yeterlimidir yoksa daha az yada fazlamıdır. ilk aldıktan sonra Ankara'ya git gel yapmayı düşünüyorum motora zarar verirmi bu yapıcağım gezi teşekkürler sitenizden öğrendim bu lafıda tekerinize taş değmesin saygılar aktif forumlar:)
kakare
07 Haziran 2013, 16:20
Akü bitti gardaşlıklar
sanırım ilk akü sorunu sende mi çıktı :)
Nasıl bitti uzun süre kullanmadın mı yoksa farklı bi olay mı ?
Bu arada hep merak ettim akü bitince napıyoz :D arabadaki gibi servisi arayıp gelip alıyolar mı ? hep merak etmiştim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
Arkadaşlar öncelikle herkese selam ismim Selahattin Ömür .
Öncelikle bir anda aklıma düşmüş bir motor olarak cbr 250r almaya karar verdim tabi ilk motorum a2 ehliyetim bile yok . Kısmet ise bu ay sonu tatil dönüşü önce a2 ve sonra hondanın gs1 eğitimine katılacağım. Ancak aklıma takılan sorular var. İlk motorum olacağından dolayı biraz dışarıdaki baskılardan dolayı ölürsün motor akıl işi değil diyen insanlar çok fazla sıkıldım ama kaldıki İstanbul'da çok fazla heyecan arayan biri değilim. Normalde de kendi aracımı sakin kullanan hız kurallarına amiyane tavırla manyaklardan değilim. Bizimde başımıza gelen iki ölüm tehlikesi yüzünden biraz daha temkinli vede tedbirliyim. En çok aklıma takılan sorulardan bir tanesi boyum 1.82 kilo olarak 102 kiloyum biraz güreşçilik var:) bunlar motor için bir dezavantajmıdır özelliklede kilo olayı beni düşündürüyor. Çok fazla hız düşkünü olmadığımdan 140-150 yeterli benim için oda ayda yılda bir çıkabiliceğimden dolayı. Bakımlarını servis haricinde neler yapmam gerekli düzenli olarak. Rodaj dönemi 500 ile 1000 km arasında imiş. bu km yeterlimidir yoksa daha az yada fazlamıdır. ilk aldıktan sonra Ankara'ya git gel yapmayı düşünüyorum motora zarar verirmi bu yapıcağım gezi teşekkürler sitenizden öğrendim bu lafıda tekerinize taş değmesin saygılar aktif forumlar:)
bende kilo ve boy harici senin gibi düşünüyordum ve şuanda da öyle sürüyorum motoru daha 150'yi geçmedim sakin sürüyorum :)
bnmde ilk motorum cbr250r oldu ama öncesinde honda'nın gs1 ve gs2 eğitimlerini aldım, gerçekten çok faydalı sakın es geçme, baskıları fazlasıyla bende yaşadım ve hepsi doğru aslında normal sürsen bile elin manyağı gelip seni taciz ediyor trafikte, motorun kıçına kadar giriyorlar vb vb. insan sürekli tedirgin oluyor. Kilo olayıda biraz şöyle sıkıntı olabilir sen yeterince ağırsın arkana adam veya bi bayan arkadaşını alırsan biraz hafif olmasına özen göster yanlış hatırlıyo olabilirim aylar önce okumuştum motorun üzerine ağırlık olarak 180kg üzeri sıkıntı olabilirdi sanki.. ( emin değilim aylar önce okumuştum yanlış ise düzeltelim )
kullanma kılavuzunda rodaj döneminde sabit hızda uzun süre sürmeyen tarzı ibare vardı, ara ara değişken hızlarda farklı viteslerde sürüş öneriliyordu. ( ama bu rodaj olayında da bi ton farklı düşünce var bana kalırsa doğru olan bu )
gerilim
07 Haziran 2013, 16:35
kullanma kılavuzunda rodaj döneminde sabit hızda uzun süre sürmeyen tarzı ibare vardı, ara ara değişken hızlarda farklı viteslerde sürüş öneriliyordu. ( ama bu rodaj olayında da bi ton farklı düşünce var bana kalırsa doğru olan bu )
motor aldıktan sonra kesinlikle benden başkasını bindirmem sürmesini bilir o ayrı mesele ancak benden başka bir kişi maalesef üzgünüm tek olarak gezmeyi sakin kafa dinlemeyi bilirsiniz sizde büyük şehirin yoğunluğu yorgunluğunu. Ben onları atmak için üç beş arkadaş buluşup organizasyonlarda aktif olmak için alıyorum motoru yoksa hız falan bahane hocam :D
erdem_cengiz
07 Haziran 2013, 17:09
102 kilosun zaten istesende ibrende 162den yukarısını göremessin
Eagle7
07 Haziran 2013, 17:22
bizim motorun kitapçığının pdf formatı var mı yada başka format bende kitapçık yok
ormankebabi
07 Haziran 2013, 17:28
Beyler sonunda Honda Türkiye sitesindeki CBR 250R fotoğraflarını güncellemiş :queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
bizim motorun kitapçığının pdf formatı var mı yada başka format bende kitapçık yok
İngilizcesi var internette http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/CBR250R-RA%2032KYJE000.pdf
avcagatay
07 Haziran 2013, 17:37
Aneste taktirdigim alarm yuzunden Kaan,sabah gelip alacaklar motoru
Eagle7
07 Haziran 2013, 17:39
Beyler sonunda Honda Türkiye sitesindeki CBR 250R fotoğraflarını güncellemiş :queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
İngilizcesi var internette http://www.hondampe.com.au/docs/owning_a_honda/owners_manuals/motorcycles/CBR250R-RA%2032KYJE000.pdf
Bende onu okuyacak ingilizce yok :D
RuzgarSA
07 Haziran 2013, 18:28
http://img24.imageshack.us/img24/6959/dscn1244f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/dscn1244f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img35.imageshack.us/img35/7371/dscn1245jk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/dscn1245jk.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img197.imageshack.us/img197/7444/dscn1247.JPG (http://imageshack.us/photo/my-images/197/dscn1247.JPG/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Herkese Selam, uzun yolda eksikliğini çok çektim burada paylaşmak istedim. Ben Extreme motorda Orhan Ustaya yaptırdım çakmaklık ve işçilik dahil 50 tl yaptılar. Elektriği direk kontaktan aldılar aküden falan değil ve arada sigorta falan yok çok güzel oldu sorunsuz kullanıyorum. Birde üzerindeki usb çeviriciye 7,50 tl verdim hepsi bu :mrgreen:
Son gezimden bi kaç fotoğrafta ben atayım :)
http://img94.imageshack.us/img94/2873/dscn0759fg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/dscn0759fg.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img41.imageshack.us/img41/5706/dscn0779sk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/dscn0779sk.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img59.imageshack.us/img59/1827/dscn0801m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/dscn0801m.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img35.imageshack.us/img35/3862/dscn0802y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/dscn0802y.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img96.imageshack.us/img96/8117/dscn0805v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/dscn0805v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Herkese Keyifli Sürüşler :king:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------
Akü bitti gardaşlıklar
Ne çektin be Çağatay :cherry:
Twin
07 Haziran 2013, 18:55
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
erdem_cengiz
07 Haziran 2013, 19:09
farlar otomatik
seigen
07 Haziran 2013, 22:15
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
O lüks kalktı, 2011'den sonra AB'de yasal zorunluluk başladı. Avrupa piyasasına sürülmeyen veya eski modellerde bulunur artık.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/116872-herkes-dusman.html#post3044470
Şunu da yazdım, çünkü Honda maliyetten kısmışçılar gelip de yorum yapmasın diye :P.
Twin
07 Haziran 2013, 22:21
O lüks kalktı, 2011'den sonra AB'de yasal zorunluluk başladı. Avrupa piyasasına sürülmeyen veya eski modellerde bulunur artık.
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/116872-herkes-dusman.html#post3044470
Bu motoru kışa doğru nasipse almayı düşünüyorum ama far olayından şöyle bir çekincem var. Alırsam xenon ve Amerikan park modülü takıcam. Zaten xenon fazla akım çekiyor. Daha motor çalışır çalışmaz yanması sıkıntı çıkarmaz mı?
Aranızda daha önceden GT250R kullanıp Cbr'a geçen varmı? Ya da her 2 motoruda kullanmış birileri?
xismailaydin
07 Haziran 2013, 22:29
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
Bilinçli motosikletçinin farı her zaman açık olur arkadaş. Çin malları gibi akü biter diye endişe etmene gerek yok :)
Ne demişler; "Farım da hep açık yolum da." (Makaslar hariç :D)
Ben Xenon taraftarı değilim arkadaş. Takacaksan da motosikletin tüm elektrik sistemini güncellemen lazım bence. Akünün akımını etkiler, kablolardaki yükü etkiler, marş motoruna gidecek elektriği etkiler. Etkiler babam etkiler.
Volkan Serezli
07 Haziran 2013, 22:42
Bu motoru kışa doğru nasipse almayı düşünüyorum ama far olayından şöyle bir çekincem var. Alırsam xenon ve Amerikan park modülü takıcam. Zaten xenon fazla akım çekiyor. Daha motor çalışır çalışmaz yanması sıkıntı çıkarmaz mı?
Aranızda daha önceden GT250R kullanıp Cbr'a geçen varmı? Ya da her 2 motoruda kullanmış birileri?
Bende exenon mevcut :) Motor için olanlardan kullanırsan sorun yapmaz benimki marş bastığınızda bile ışık kıpırdamıyor.Ama yoldayken durdum ve zinciri yağladım 2 dk kontak açık kalmış.Az kalsın akü bitiyordu ve yolda kalıyordum :)
deep_far
07 Haziran 2013, 22:45
Yarın sabah Kuşadası'na gideceğim arkadaslar İzmir guzelyalidan çıkıp iki günlük otele bakalım yolculuk nasıl olacak resim yüklerim Pazartesi falan :)
S.Orhan
07 Haziran 2013, 22:46
Bilinçli motosikletçinin farı her zaman açık olur arkadaş. Çin malları gibi akü biter diye endişe etmene gerek yok :)
Ne demişler; "Farım da hep açık yolum da." (Makaslar hariç :D)
Ben Xenon taraftarı değilim arkadaş. Takacaksan da motosikletin tüm elektrik sistemini güncellemen lazım bence. Akünün akımını etkiler, kablolardaki yükü etkiler, marş motoruna gidecek elektriği etkiler. Etkiler babam etkiler.
+1 İsmail xenon takan arkadaşların bir çoğu (motor markası önemli değil) sorun yaşıyor.Sorun yaşamayanda ya tesisatta değişiklik yapıyor yada elektrikçisi kalite usta.Çünkü fabrika çıkışlı bir motorun tesisatı xenon u kaldırmaz.Hatta ve hatta ilave lambalar bile takmak aslında tesisata yüktür.
ybalci
07 Haziran 2013, 22:55
arkadaşlar benim kalkışlarda bazen arka teker pati çekiyor. fena halde hem de. bugün kırmızıda yeşlin yandığını farketmedim. korna çalınca sert kalkayım biraz dedim bir kaydı ki anlatamam. gazı kesip tekrar kalktım resmen motor yerinden kalkmadı pati yüzünden. eğer az bişey dönüşte gaz verirsem de aynı şekilde pati çekiyor 2. viteste. çok mu çabuk hızlanmaya çalışıyorum yoksa lastiklerde mi sorun var? 4000 km de motor lastiklerde sorun olmaması lazım.
ayrıca durma mesafesi de sanki uzun gibi. kayıyor ön teker arka teker eğer ani durmaya çalışırsam. zorlanıyorum ani duruşlarda.
Volkan Serezli
07 Haziran 2013, 22:57
http://img24.imageshack.us/img24/6959/dscn1244f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/dscn1244f.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img35.imageshack.us/img35/7371/dscn1245jk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/dscn1245jk.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img197.imageshack.us/img197/7444/dscn1247.JPG (http://imageshack.us/photo/my-images/197/dscn1247.JPG/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Herkese Selam, uzun yolda eksikliğini çok çektim burada paylaşmak istedim. Ben Extreme motorda Orhan Ustaya yaptırdım çakmaklık ve işçilik dahil 50 tl yaptılar. Elektriği direk kontaktan aldılar aküden falan değil ve arada sigorta falan yok çok güzel oldu sorunsuz kullanıyorum. Birde üzerindeki usb çeviriciye 7,50 tl verdim hepsi bu :mrgreen:
Son gezimden bi kaç fotoğrafta ben atayım :)
http://img94.imageshack.us/img94/2873/dscn0759fg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/dscn0759fg.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img41.imageshack.us/img41/5706/dscn0779sk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/dscn0779sk.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img59.imageshack.us/img59/1827/dscn0801m.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/dscn0801m.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img35.imageshack.us/img35/3862/dscn0802y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/dscn0802y.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img96.imageshack.us/img96/8117/dscn0805v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/dscn0805v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Herkese Keyifli Sürüşler :king:
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------
Ne çektin be Çağatay :cherry:
Sizinle yolda karşılaştık sanırım arkamda pembe kaskla sevgilim vardı siz karşı yönden geliyordunuz :)
RuzgarSA
07 Haziran 2013, 23:23
Sizinle yolda karşılaştık sanırım arkamda pembe kaskla sevgilim vardı siz karşı yönden geliyordunuz :)
Olabilir :) nerede karşılaştık
xismailaydin
07 Haziran 2013, 23:23
arkadaşlar benim kalkışlarda bazen arka teker pati çekiyor. fena halde hem de. bugün kırmızıda yeşlin yandığını farketmedim. korna çalınca sert kalkayım biraz dedim bir kaydı ki anlatamam. gazı kesip tekrar kalktım resmen motor yerinden kalkmadı pati yüzünden. eğer az bişey dönüşte gaz verirsem de aynı şekilde pati çekiyor 2. viteste. çok mu çabuk hızlanmaya çalışıyorum yoksa lastiklerde mi sorun var? 4000 km de motor lastiklerde sorun olmaması lazım.
ayrıca durma mesafesi de sanki uzun gibi. kayıyor ön teker arka teker eğer ani durmaya çalışırsam. zorlanıyorum ani duruşlarda.
Arkadaşım senin lastikler fabrika çıkışlı lastikler mi? Eğer öyleyse gayet normal. Motosikletimizin torku yüksek. Lastikler de güneş tepedeyken kendinden geçiyor. Ben her kırmızı ışıkta bilinçli pati yapıyorum :D Arka tekeri sağımda buluyorum hemen. Ayrı bir keyif ama durma konusunda aynen söylediğin gibi bayağı sıkıntı oluyor.
Bizim lastikler ilginç bir şekilde yağışlı ve kapalı havalarda mükemmel performans gösteriyor. Ama azıcık güneş görünce dötü başı oynuyor. Hele bir de kavşak, kırmızı ışık vs.'deyseniz yolun kayganlığı da buna ekleniyor ve motosiklet normalde olduğundan da fazla kayıyor. Bunların KM ile ilgisi yok.
Ben öneriler üzerine Michelin Alpine lastik siparişi verdim. Lastikler de geldi ancak "arka dişli takozu" gelmediği için sök-tak olmasın diye lastikleri taktırmadım henüz.
Fabrika çıkışlı lastik kullanan CBR 250 kullanıcılarına söylüyorum; lastiklere dikkat edin. Tabi motosiklete ne kadar hakimseniz lastiklerden de o kadar az etkilenirsiniz ;)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO