PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 [266] 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529

ormankebabi
18 Mart 2013, 23:25
Arkadaşlar; bugün ilk yarışımı yapmış bulunuyorum. Tuhaf bir duygu, benim için yarış başlamadan bitiverdi. :pr:

Işıklarda otobüsten çekinerek, biraz hızlı kalktım. Haliyle gazı da biraz fazla açtım. Çıkan sese otobüsün öbür tarafından bir karşılık geldi ve ufak bir motor kendini ortaya atıverdi. Bir süre yan yana gittik. Ben 3. vitese geçerken, o da beni geçti ve 5m ilerimde korna çalarak selamını verdi. O korna ile benim jeton düştü ve arkadaşla ufak bir yarışa girmiş olduğumuzu farkettim. Her ne kadar bu tarz eylemleri sevmesem de, o ufacık motorun beni 50m gibi bir mesafede geçip üzerine bir de korna çalması çok fena içime oturdu. Devamında bütün yol bana eziyet oldu. Kendimi eve zor attım.

Ne yalan söyliyeyim; buraya yazmak çok iyi geldi, biraz rahatladım. İyi ki varsınız. :) :bestmt:

wolrath
18 Mart 2013, 23:29
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

seigen
18 Mart 2013, 23:38
Barış çok geçmiş olsun :pale:. Ama keşke servisten çekici çağırsaydınız kadıköy motorcu semti anında gelirdi.

dream_rider
18 Mart 2013, 23:43
çok geçmiş olsun motorun cekıldıgını daha once duymamıstım okudugumda bıle tehlıkelı geldı sıze bırsey olmasın mal yerıne konur...

tuc
18 Mart 2013, 23:58
Merhaba arkadaşlar. Hafta sonu yağışlı olduğu için kendimi garaja kapattım ve karbon kaplama yapmaya karar verdim. Hem vakit geçirdim hem motorla uğraştım valla terapi gibi geldi. Buyrun resimlere geçelim bakalım beğenicekmisiniz?

Önce grenajları çıkarttım evde sildim güzelce:mrgreen:

http://imageshack.us/a/img837/4949/resimlrimm0132.jpg

Sonra yan kapakları kapladım

http://imageshack.us/a/img837/8666/adsztak.jpg

Sonra iç taraftaki plastikleri deponun yantarafını kapladım

http://imageshack.us/a/img687/4337/88761467.jpg

Sonra motora montajı

http://imageshack.us/a/img825/5269/nht5.jpg

http://imageshack.us/a/img12/5509/nht4.jpg

http://imageshack.us/a/img854/4740/nht3.jpg

http://imageshack.us/a/img10/1023/nht2.jpg

http://imageshack.us/a/img600/3893/nht1.jpg

Benim siyahında o yan kapaklarını karbonlasam olur aslında güzel olabilir deneyin arkadaşlarım siyah cbrnizde güzelse bizde yapalım öğrenciyiz biz deneme için masraf yapamayız :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

Barış abi çok geçmiş olsun 10 km hızda bile neler oluyor bence abi dediğin gibi sakınan göze çöp batmış yeniden geçmiş olsun

ormankebabi
19 Mart 2013, 00:07
Geçmiş olsun, umarım çabuk iyileşirsin. Cana geleceğine mala gelsin tabii. Ama bu motoru çekme fikrini ilk defa duydum ve hayretler içerisinde okudum. Başkasının yapmasına engel olursun bundan sonra. :) Tekrar geçmiş olsun, bir de hoşgeldin İstanbul'a.

imza
19 Mart 2013, 00:09
Arkadaşlar; bugün ilk yarışımı yapmış bulunuyorum. Tuhaf bir duygu, benim için yarış başlamadan bitiverdi. :pr:

Işıklarda otobüsten çekinerek, biraz hızlı kalktım. Haliyle gazı da biraz fazla açtım. Çıkan sese otobüsün öbür tarafından bir karşılık geldi ve ufak bir motor kendini ortaya atıverdi. Bir süre yan yana gittik. Ben 3. vitese geçerken, o da beni geçti ve 5m ilerimde korna çalarak selamını verdi. O korna ile benim jeton düştü ve arkadaşla ufak bir yarışa girmiş olduğumuzu farkettim. Her ne kadar bu tarz eylemleri sevmesem de, o ufacık motorun beni 50m gibi bir mesafede geçip üzerine bir de korna çalması çok fena içime oturdu. Devamında bütün yol bana eziyet oldu. Kendimi eve zor attım.

Ne yalan söyliyeyim; buraya yazmak çok iyi geldi, biraz rahatladım. İyi ki varsınız. :) :bestmt:

diğer motor neydi?

RuzgarSA
19 Mart 2013, 00:22
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
Büyük geçmiş olsun Barış üzüldüm inan :pale:

Pain
19 Mart 2013, 00:26
@wolrath geçmiş olsun
@furkan 111 O zaman baban haklı:) Bu tip bir motorda,motorla bir bütün olman zaman alacak , yokuş çıkarken vitesi napıyoduk diye düşünürken beklemediğin birşey olur vitesimi geçiriyorduk, gazı açııp kaçıyormuyduk yoksa kontra nasıl yapılıyordu derekn Allah korusun yerde bulursun kendini.Scooter ın avantajı gaz ve frenden ibaret oluşu,ayağınla vitesi aramazsın,debriyajı kaçırmazsın ve trafiğe odaklanırsın. Trafiği okumak nedir dersen;mesela önündeki araba yavaştır geçmek istersin ama tecrübesiz olduğun için direk geçersin.Ne olur onun da önündeki arabaya bakmamışsındır, senin önündeki arabada önündekinden sıkılmıştır ve aynı anda sollamaya çıkarsın ve patlarsın.Bunun gibi 1000 tane daha senaryo söyleyebilirim:) Bence kendine alternatif bir yol düşün.Atıyorum ucuz yollu activa,an125 filan al 5000 km yol yap.Kolayca elden çıkarabileceğin motordur ardından cbr al. Kesin bunu yap demiyorum ama kendine alternatif bir yol bul.

ormankebabi
19 Mart 2013, 00:27
diğer motor neydi?

karanlıktı ne olduğunu anlayamadım ama küçük bir motordu.

ferdinandd
19 Mart 2013, 00:37
ılk kazamın boyle olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

Abi valla okurken her cümlende bi tuhaf oldum, gerildim :/ Nolur kızma, yanlışta anlama ama birazda şartları kendin doğurmuşsun gibi gelişmiş mevzu :pale: Dediğin gibi bukadar rahat davranıp hafife alma uyarısı gönderilmiş gibi resmen.

Umarım hiçbişeyin çıkmaz, bu sadece ufak atlatılmış bi tecrube olur. Ustadlar korkudan zarar gelmez, daha temkinli olman gerektiğini hatırlatır derler hep. Herşeyde bi hayır vardır abi, daha buyuk kaza belanın önü kesilmiştir belkide bilinmez.

Geçmiş olsun :pale:

slymn93
19 Mart 2013, 00:52
barış abi allah korumuş daha kötü de olabilirdi geçmiş olsun abi dikkat et aman diyim

chemical
19 Mart 2013, 00:53
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

Barış geçmiş olsun sana birşey olmamış gerisi önemli değil. Yaptığın yanlış hatalı olabilir ancak kendine kızma. Bilimsel bir gerçek var kazaların büyük çoğunlu varmak istediğin yere 10km ve daha az kaldığında oluşuyormuş. Uzun km yapmışın belirli bir km den sonra insan ister istemez hata yapıyor insanlık hali herşey bizim için canını fazla sıkma sana bir şey olmasın.

barodi
19 Mart 2013, 00:54
geçmiş olsun barış kardeş

viper17
19 Mart 2013, 00:56
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...
Çok geçmiş olsun abi Allah beterinden korusun.

SonpoL
19 Mart 2013, 00:58
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

Barışım büyük geçmiş olsun. Çok üzüldüm gerçekten :(. Allah beterinden esirgesin. Bir şeye ihtiyacın olursa telefonumu biliyorsun...

wolrath
19 Mart 2013, 01:03
tesekkurler arkadaslar.

ferdinand : nıye kızayım kardesım.mallık dedık zaten ama ınan ınsan o kadar yol ve 2saat o trafık ıcınde rezıl olduktan sonra ve o kısa mesafe kalması duurmunda boyle mala baglıyor.he tabı kı dedıgın gıbı rahatlık yanı.fızık kurallarını zorladık bıraz.

yarın gorecegız bakalım ne var ne yok...allah hepınızı kazadan beladan korusun kardeslerım.

Konca
19 Mart 2013, 01:13
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

Çok geçmiş olsun kardeşim haklısın sakınan göze harbiden çomak batıyor benim motor 5 aylık 190 km de motoru siliyom temizliyorum derken motoru hep çizmişim :( bırak depe depe bin sana bişey olmamış gerisini boşver kul yapımı tamir edilir sonuçta :)

barodi
19 Mart 2013, 01:20
bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
.trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
3.gün-- slalom
4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
neden başarısız olduğuma gelince:
1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 r

35axe
19 Mart 2013, 01:20
599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

Barış abi çok geçmiş olsun, Allah daha kötülerinden korusun

slymn93
19 Mart 2013, 01:21
arkadaşlar bugün izmirde havalar ısıncak deniyordu 2. öğretim okulum için öğlen çıktım yola güneşli falandı dademin(yaklaşık 1 saat önce)çıktığımda okuldan yağmur yağıyordu yağmura yakalandım ve birkaç soru takıldı kafama gelirken.
-Sanki motor yağmurlu havadayken biraz daha tok bir ses çıkartıyor gibi geldi dikkat eden oldu mu acaba hiç?
-depodaki benzinde göstergede yanıp sönüyordu yani yedeğe geçmişti o 1. sorudaki ses olayını oluşturmuş olabilir mi?(gelirken benzin aldım sanki düzeldi gibi geldi ama aldıktan sonraki mesafem kısaydı o yüzden net düzelip düzelmediğini sezemedm emin değilim)
-şırıltı gibi sanırım zincirden sürtünme sesi geliyor gibi geldi daha sonra inince zincirin alt kısmıyla oynadım bi baya esneme payı vardı alt tarafı esnettiğimde zincirin üst tarafındaki korumasına değiyordu bu normal midir? yağmurdan artmış olabilir mi bu ses?

ömer2
19 Mart 2013, 01:21
tesekkurler arkadaslar.

ferdinand : nıye kızayım kardesım.mallık dedık zaten ama ınan ınsan o kadar yol ve 2saat o trafık ıcınde rezıl olduktan sonra ve o kısa mesafe kalması duurmunda boyle mala baglıyor.he tabı kı dedıgın gıbı rahatlık yanı.fızık kurallarını zorladık bıraz.

yarın gorecegız bakalım ne var ne yok...allah hepınızı kazadan beladan korusun kardeslerım.


Büyük nazar değdi sana .ALLAH tekrar vermesin.Bi ihtiyaç sahibi bulup sadaka ver.Allah hiç birimize vermesin kaza bela.
Geçmiş olsun.

slymn93
19 Mart 2013, 01:29
bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
.trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
3.gün-- slalom
4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
neden başarısız olduğuma gelince:
1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 rgaz vermene gerek yok vites düşersin devirin düşünce ve debriyajı çok az bırakıp vitesin geçtiğini hissedince geri sıkar bidaha düşürürsün vitesi ve yine debriyajı biraz bırakıp vitese geçtiğini hissedince tekrar sıkarsın bu işlemleri yaparak iyice yavaşlar durursun iyice yavaşlarken debriyajı sıkılı tutacaksın tabi.onun dışında sadece 4 den 3 e düşürmek için dediğimi yaparsın yine ilk başta dediğimi sonra o viteste hafif gaz verir dengelersin motorun devrini.zaten vitesi küçültüp debriyajı yavaşca bırakırken motorun devirini bir miktar yükselttiğin için sesin arttığını hissediceksin sesi arttığında motor vitesi küçülmüş demektir.ara gaz verip motoru ileri attırmana bence gerek yok

viper17
19 Mart 2013, 01:31
gaz vermene gerek yok vites düşersin devirin düşünce ve debriyajı çok az bırakıp vitesin geçtiğini hissedince geri sıkar bidaha düşürürsün vitesi ve yine debriyajı biraz bırakıp vitese geçtiğini hissedince tekrar sıkarsın bu işlemleri yaparak iyice yavaşlar durursun iyice yavaşlarken debriyajı sıkılı tutacaksın tabi.onun dışında sadece 4 den 3 e düşürmek için dediğimi yaparsın yine ilk başta dediğimi sonra o viteste hafif gaz verir dengelersin motorun devrini.zaten vitesi küçültüp debriyajı yavaşca bırakırken motorun devirini bir miktar yükselttiğin için sesin arttığını hissediceksin sesi arttığında motor vitesi küçülmüş demektir.ara gaz verip motoru ileri attırmana bence gerek yok

Vites düşürürken gaz vermemek şanzımana kötülük demektir. Yanlış bilgi vermeyin lütfen.

tuc
19 Mart 2013, 01:41
Vites düşürürken gaz vermemek şanzımana kötülük demektir. Yanlış bilgi vermeyin lütfen.

Sürücü motora alışana kadar bir miktar süre gaz vermemesinden problem olmayacaktır bence.Ki bir süre sonra istemsiz olarak gaz vermeye başlayacaktır vites düşürürken alışana kadar önce basitçe alışsın sonra kendini geliştirsin birkaç yüz km ara gaz vermeden vites düşürdü diye birşey olmaz bence

slymn93
19 Mart 2013, 01:51
Vites düşürürken gaz vermemek şanzımana kötülük demektir. Yanlış bilgi vermeyin lütfen.
kardeş doğrusun haklısın ama dikkat edersen şuan arkadaş şanzıman düşüncek durumda değil ona en sorunsuz vites geçişini öğretmeye çalışıyorum sen gaz-debriyaj ayarını yapabiliyorsun ama o ayarlayamadığı için motoru hoplatıyor.ki bu kadarcık 3-5 gaz vermedi diye motorun şanzımanı dağılcak değil ve şuanki teknolojide çok uzun sürelerde düşünürsen zararları ortaya çıkar gaz vermedğinde.bu yüzden öğreninceye kadar böyle yapmasında bir sakınca görmüyorum ben.yoksa barış abi de söylemişti daha önceleri bunu.bende biliyordum daha öncesinde de.ama arkadaş vitesi düzgün geçircem diye gazı ayarlayamayıp o hassaiyeti kuramayıp gaza yüklenir kaza yaparsa ortada şanzımanı geç motorda kalmayabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------


Sürücü motora alışana kadar bir miktar süre gaz vermemesinden problem olmayacaktır bence.Ki bir süre sonra istemsiz olarak gaz vermeye başlayacaktır vites düşürürken alışana kadar önce basitçe alışsın sonra kendini geliştirsin birkaç yüz km ara gaz vermeden vites düşürdü diye birşey olmaz bencebende katılıyorum sana bu şekilde öğrenmesi daha doğru geliyor bana göre

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------


arkadaşlar bugün izmirde havalar ısıncak deniyordu 2. öğretim okulum için öğlen çıktım yola güneşli falandı dademin(yaklaşık 1 saat önce)çıktığımda okuldan yağmur yağıyordu yağmura yakalandım ve birkaç soru takıldı kafama gelirken.
-Sanki motor yağmurlu havadayken biraz daha tok bir ses çıkartıyor gibi geldi dikkat eden oldu mu acaba hiç?
-depodaki benzinde göstergede yanıp sönüyordu yani yedeğe geçmişti o 1. sorudaki ses olayını oluşturmuş olabilir mi?(gelirken benzin aldım sanki düzeldi gibi geldi ama aldıktan sonraki mesafem kısaydı o yüzden net düzelip düzelmediğini sezemedm emin değilim)
-şırıltı gibi sanırım zincirden sürtünme sesi geliyor gibi geldi daha sonra inince zincirin alt kısmıyla oynadım bi baya esneme payı vardı alt tarafı esnettiğimde zincirin üst tarafındaki korumasına değiyordu bu normal midir? yağmurdan artmış olabilir mi bu ses?
yardımcı olabilecek yok mu acaba arkadaşlar eğer zincir gevşekliği falan sorun olacak gibiyse bayiye gidiyim bi olmadı?

barodi
19 Mart 2013, 01:55
gaz vermene gerek yok vites düşersin devirin düşünce ve debriyajı çok az bırakıp vitesin geçtiğini hissedince geri sıkar bidaha düşürürsün vitesi ve yine debriyajı biraz bırakıp vitese geçtiğini hissedince tekrar sıkarsın bu işlemleri yaparak iyice yavaşlar durursun iyice yavaşlarken debriyajı sıkılı tutacaksın tabi.onun dışında sadece 4 den 3 e düşürmek için dediğimi yaparsın yine ilk başta dediğimi sonra o viteste hafif gaz verir dengelersin motorun devrini.zaten vitesi küçültüp debriyajı yavaşca bırakırken motorun devirini bir miktar yükselttiğin için sesin arttığını hissediceksin sesi arttığında motor vitesi küçülmüş demektir.ara gaz verip motoru ileri attırmana bence gerek yok
vites düşürcez ancak ben debriyajı sonuna kadar sıkıp yavaşça sonuna kadar bırakıyordum..yani debriyaj tam sıkılı halde iken vitesi düşürüp ondan sonrasında yavaşça debriyaj kolunu bırakıyorum. ama genede motosiklette boğulma anormal sesler bişeyelr oluyo sanki bişeyler ters gidiyor.siz debriyajı çok az bırakın dediniz çok az bırakınca vites düşermiki?

slymn93
19 Mart 2013, 02:05
vites düşürcez ancak ben debriyajı sonuna kadar sıkıp yavaşça sonuna kadar bırakıyordum..yani debriyaj tam sıkılı halde iken vitesi düşürüp ondan sonrasında yavaşça debriyaj kolunu bırakıyorum. ama genede motosiklette boğulma anormal sesler bişeyelr oluyo sanki bişeyler ters gidiyor.siz debriyajı çok az bırakın dediniz çok az bırakınca vites düşermiki?

hızlı bir şekilde vites düşürme işlemi için debriyajı yarım şekle kadar bırakıp devrin yükseldiğini hissedince geri sıkıp bir vites daha düşebilirsiniz tabi bu arada frende yapıyor olmalısınız ki hızlı şekilde vites düşürdüğünüzde hızınızda buna uygun şekilde düşüyor olsun.Senin boğulma dediğin şeyde normal bir ses sorun etmene gerek yok devir yükseltiyorsun ve gaz vermedğin için motor freni yapmış oluyorsun buda boğuk bir ses çıkmasına neden oluyor.bu herkeste oluyor seste bir anormallik yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------

sizin yaptığınız şekilde normal değiştirme şeklidir zaten vites biraz gaz vererek değiştirirsin senin anlattığın şekilde.benim dediğim hızlı vites düşürmeler için yapabileceğin birşey.devirin yükseldiğini sesin arttığını hissedince geri sıkıp bir vites daha düşebilirsin tam bırakmana gerek kalmadan.tabi bi yandanda fren yapmanda fayda var bu anlattıklarım biraz daha seri vites düşürmek ve yavaşlamak için.

izmirian
19 Mart 2013, 03:00
"0" tecrube varsa cbr 125 ya da baska motor oneriyorum . Bu demek degil ki cbr 250 yi kullanamazsin elbette ama baslangicta dik oturulan giderken dururken sizi asgari duzeyde mesgul edecek bir motor ile baslamaniz ogrenme surecinde bir takim kritik noktalari cok daha rahat ve temiz asmanizi saglayacak. Ozellikle spor gorunumlu motorlardaki egik oturus pozisyonu baslarda cok yanlis aliskanliklar edinmenize sebep olabilir.

Tekrar soyluyorum elbette cbr 250 de dengeli ve kullanici dostu bir motor ve elbette baslangic motoru olarak secilebilir. Kimse yuzune bakmiyor ama cbf ybr gibi motorlar 0 tecrube icin cok daha mantikli cihazlar. Tum kurumsal firmalarda egitim motoru olarak kullanilmalarinin bir sebebi var bunu inkar edemeyiz. Mutlaka yamaha ya da hondadan egitim almanizi da oneriyorum.

Hangi motoru secerseniz secin lutfen aceleci olmayin uzun yillar zevkle surus yapabilmek icin baslarda agirdan almaniz temeli saglam atmanizi oneriyorum.

Etrafinizdaki dostlarinizinda ben iki dk da sana gosteririm sozlerine kulak asmayin . Cevremizde hala bircok teknik bilgiden bihaber egitmen kayniyor.

Bizim insanimizin belkide en kotu yani cogunlukla her seyi bilmesidir bunu unutmayin. En guzel surusler diliyorum size

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------


599km yol yaptım,
son 1km basıma gelmeyen kalmadı.

ızmır foca'dan ıstanbul'a kadar tık demeden geldım.bostancıya geldıgımde motor tekleyıp durdu.mars var motor calısmıyo.babamları cagırdım takat kablosu vs neyse 2 saat ugrastık yok olmuo.1-2ye takınca atesleme yavastan gıdıo sonra kapatıyo kendını.sagolsun r1 cı arkadasın bırı yardım ettı vs yıne olmadı.akuyu degıstıremedk adamın kı zor cıkıo dıye.2saat sonunda pes ettık.ben cekıcı cagıralım dedım.zıhnı sınır babam cekelım dedı motoru.yahu dedım dengede duramam.sonra ev surası, 500m bısey olmaz dedı.yolundan yorgunlugundan vs ben de kabul ettım mal gıbı.bı de ustune kaskı takmayı unuttum (lojmanda 50m bıle gıtsem kask takardım ama dıyorum ya ust uste geldı hersey) 475m gıttıkten sonra evın sokaga gırerken yokus asagı yıkama varmıs.araba yokus sonunda benı cektıgı an yere kapaklandım ıslaktan heral.motor suruklendı benden sonra , ben kafamı o ataletle taklalardan sonra kaldırıma carpıp yıgılıp kaldım.ısın kötüsü kor noktada kaldım yokusta.tırlar felan 1m yanımdan gecıp duruo.korkudan kalkmak ıstedım hemen ama basta kalkamadım.sonra babam geldı yavastan kaldırıma cıktım.ne mal adamım kı kendımı bıraktım hemen motoru kaldırıp ne var ne yok bakmısım , sonra yıne gozum karardı arabaya bındırdıler.motoru koyduktan sonra eve , hastanede gozumu kapattırdık,temızlettık vs.allaha sukur kusma vs yok ama 1 gun musahaede altında kalcakmısım.bugun uyku yokmus,yarın da tekrar muayene ıgneler vs.

ozet: 1.sakınan goze cop batar.
2.turk cozumlerını motorda asla kullanmayın.
3.sıcmaya bıle gıderken kask takın.

ılk kazamın boyle salakca olacagını ve bu kadar kalıcı zarar verecegını hıc dusunmezdım.bı yandan da allah sınyal mı gonderıyo demıyor degılım.10km ıle gıderken bu kadar zarar almak cıdden korkuttu beni...

Ustadim cok cok gecmis olsun aman diyeyim . İslak turkiye asvalti gercekten tehlikeli. Bu arada bende denizciyim(sivil) hatta sinif arkadaslarimdan biri de focadaydi M.sezgin belki tanirsiniz.

Tekrar tekrar cok gecmis olsun yapabilecegimiz bir sey olursa elimizden geleni yapariz en kisa zamanda tekrar guzel surusler yapabilmen dilegiyle. İyi geceler

slymn93
19 Mart 2013, 03:05
arkadaşlar benim şu zincirle ilgili yorumlarınızı en kısa zamanda bekliyorum :thumright

seigen
19 Mart 2013, 03:10
Zincir bollaşmıştır. Gerginliğini ön ve arka dişlinin ortasına denk gelen bir yerden elinle kontrol et, 2-3 cm yukarı aşağı oynayabilmesi lazım, fazla olursa ses yapar.

slymn93
19 Mart 2013, 03:15
Zincir bollaşmıştır. Gerginliğini ön ve arka dişlinin ortasına denk gelen bir yerden elinle kontrol et, 2-3 cm yukarı aşağı oynayabilmesi lazım, fazla olursa ses yapar.

motor zaten 250 km de 1000 bakımını beklemeden gitsem mi diye düşünmeye başladım da bi yorumlarınızı alıyım dedm.alttan zinciri üste doğru esnettiğimde zincirin üst tarafındaki korumaya değebiliyor rahatlıkla ne kadar açıklayıcı oldu ama belki anlamışsındır :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

birde ses dışında biyerlere sürtüp aşınma vs birşeyler olabilir mi? bakımı beklemeden gidip bi kontrol ettirsem mi?

izmirian
19 Mart 2013, 03:21
motor zaten 250 km de 1000 bakımını beklemeden gitsem mi diye düşünmeye başladım da bi yorumlarınızı alıyım dedm.alttan zinciri üste doğru esnettiğimde zincirin üst tarafındaki korumaya değebiliyor rahatlıkla ne kadar açıklayıcı oldu ama belki anlamışsındır :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:13 ----------

birde ses dışında biyerlere sürtüp aşınma vs birşeyler olabilir mi? bakımı beklemeden gidip bi kontrol ettirsem mi?

Hic tereddut etme git yukselise boyle boyle de. Onemli bir sey olmasada icin rahatlar. Rodaj icin 700 de 500 de gel diyorlar inanma sen 1000 gibi git.

Bu arada bugun motul zincir temizleme ve yaglama spreyi ile zincire bakim yaptim memnunum zincir piril piril.

Motomax tan 60 liraya arka sehpa aldim baya yardimi oldu

seigen
19 Mart 2013, 03:22
Resmini ekliyorum:
http://a1303.hizliresim.com/17/m/l6xuk.png (http://bit.ly/c25MCx)

Orada gösterilen mesafe 2-3 cm arası olacak. Fazlası, azı zarar. 5 cm'den fazla olursa şasiyi aşındırır diye not düşmüşler servis kitapçığında.

slymn93
19 Mart 2013, 03:28
Hic tereddut etme git yukselise boyle boyle de. Onemli bir sey olmasada icin rahatlar. Rodaj icin 700 de 500 de gel diyorlar inanma sen 1000 gibi git.

Bu arada bugun motul zincir temizleme ve yaglama spreyi ile zincire bakim yaptim memnunum zincir piril piril.

Motomax tan 60 liraya arka sehpa aldim baya yardimi oldu
olmadı orda selçuk bey vardı onu arıyım bi duruma göre götüreyim sanki fazla esnemiş gibi geldi zincir.belkide yağmurdandır diye düşünüyorum yağlayıp bi geçmezse öyle gideyim olmadı ama ilk aldığımda yoktu ondan eminim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------


Resmini ekliyorum:
http://a1303.hizliresim.com/17/m/l6xuk.png (http://bit.ly/c25MCx)

Orada gösterilen mesafe 2-3 cm arası olacak. Fazlası, azı zarar. 5 cm'den fazla olursa şasiyi aşındırır diye not düşmüşler servis kitapçığında.

hah işte tamda oradan baktım kontrol ettim çekktiğimde yukarı doğru hemen üzerinde zincire paralel demir var ya siyah ona değiyordu rahatlıkla ve salladığımda biraz rahat sallanıyordu sanki

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------

yarın özellikle bir ölçeyim mesafesini eğer değerde anormallik varsa götürürm direk zaten.bir de yağmurda kullanırken sesinde toklaşma olduğunu falan hissettiniz mi hiç ?

zenon
19 Mart 2013, 10:25
Barış Dün aksam okudum ama yazamadım cok cok gecmiş olsun gercekten üzüldüm acil şiflar dilerim umarım bir sorun yoktur. bu gun yarın taburcu olursun...

KeaSH-07
19 Mart 2013, 11:33
wolrath çok geçmiş olsun

jakiyamayess
19 Mart 2013, 12:17
bugün 5 saatlik uyku ile işe gittim yorgun şekilde 12 saat çalışarak eve geldim yemek yedim hiç dinlemeden motosikletle test sürüşü yapmak için boş yollara tenha yollara doğru vites büyültme küçültme yapmaya başladım.
elim ayağım birbirine dolanıyor arkadaş hata yapınca acemilikten olsa gerek yoksa normalde çok soğuk kanlıyımdır
.trafik tecrübesini iyiki scooterle edinmişim. arabaların neler yapabilceğini az çok kestirebildiğim için allaha çok şükür şimdiye kadar sıkıntı olmadı.
motosikleti geçen cuma almıştım 13 martta yani. şuan 18 mart 14 martta pratiklere başladım. yani tam 5nci günüm vitesli bir cbr ile test sürüşlerimin 5nci günü bitti. ama biraz kötü bitti. ilk defa hiç zevk alamadım motosiklete bu akşam bindiğimde baya bi hata yaptım vites büyültme küçültme boşa alma arada hafif zigzag çizme.
acaba çok yorgun uykusuzdum. bu etkenlerin hata yapmama etkisi yüzde kaçtır?
acemilik uykusuzluk yorgunlukta birleşince sanırım hata yapmak normal.
ilk 5 günlük sürüş deneyimim şu şekilde oluştu.
1.gün-- boş alanda kavrama yokuşda durma gitme 2nci vitese geçiş tekrar 1. vitese dönme işlemlerinin pratiğini yaptım
2.gün--yine 1nci viteste kavrama 2nci vitese geçiş ani fren nokta fren panik fren denemeleri
3.gün-- slalom
4.gün-- debriyaj kavrama yokuşta sürme 2.vites sonra 3e geçiş 3ten 2.vitese sonrasında 1. vitese geçip nokta duruşları
5.gün-- yani bugün vites büyültme ve küçültme 1.2.3.4 ve başarısız oldum.
neden başarısız olduğuma gelince:
1.vitesle başladık 19 km 20 km hıza gelince sanki motosiklette zıngır zıngır bir titreme boğulma oluyor motosikletin camı mı titriyo ne oluyor çözemedim.
biraz gazı açınca belki titreme gider diyorum bu seferde motosiklet bağırıyor boğuluyor hemen 2nci vitese takıyorum
2 nci viteste ilerlerken 5000 devir 35 km hız sonunda 3ncü vitese geçiyorum.
sonra derken 4.vitese geçiyorum. şimdi 1. vitese geri dönmek içn yavaşlamam gerekicek.
yavaşlıyorum ancak bişey unutuyorum.
ilk defa ön arka fren yerine sadece arka frene çok acemice basıyorum. ön freni unutmuşum resmen.
4. vitesten 3ncü vitese belli bir miktar yavaşladıktan sonra geçmek istiyorum debriyajı sonuna kadar sıkıp 3ncü vitese geçiyorum.işte burda film kopuyor.hafif ara gazı vererek debriyajı yavaşça bırakıyorumki motosiklet beni öne atmasın.
arkadaşların dediğine göre vites düşürmek için 3000 devir dolaylarında olması lazım göstergenin. ben 2.5 3000 devire kadar düşürüyorum deviri. hafif ara gazı verin diyolar bende aynen ara gazı veriyorum debriyajı bırakırken bu seferde motosiklet deviri bir anda 6000 6500 e kadar çıkıp bağırıyor motosiklet ve gene mecburen vites büyütmek zorunda kalıyorum.
ben bu kadar gerizakalımıyım neyi anlamıyorum çözemedim.hondanın g 1 i bitirdim orda vites geçiş 3 ve 4 gösterilmedi sadece çoğunluk slalom viraj yaptık.
vallahi moralim aşırı derecede çok bozuldu.
düne kadar hiç bişeyim yoktu . ama bu hataları yapmaya devam ettikçe motosikletten motosiklet kullanmaktan soğuma aşamasına gelmek üzereyim.
arada vites yükseltim diyorum vitesi 3ncü viteste giderken 4e atim diyorum vitesi boşa alıyor. makina boğuluyor hemen.
allaha şükürler olsunki işten eve evden işe 2nci vitesle gidip rahatlıkla gelebiliyorum 3km vele iş arası ve çokta rahat kullanıyorum motosiklete frenlere hakimim.
ancaakkk vites 3 .4. e yükseltip ondan sonrası vites düşürme işlemini doğru düzgün başaramıyorum.denilenleri yapıyorum olmuyor ne yapacam yardım edin...teşekkürler..bu arada motosikletim honda cbr 250 r

Beşiktaştayım. Saat 6'dan sonra gel bi akşam, beraber çalışalım. Öyle çok komplike birşey değil. halledersin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------

Barış, çok geçmiş olsun. Olacağı varsa oluyor böyle şeyler. Ben yapmazdım etmezdim demek boşa. neyseki daha kötüsü olmamış.

rummenigge
19 Mart 2013, 12:17
Öncelikle büyük geçmiş olsun Barış,umarım ciddi bir sıkıntı olmaz ve yaşayacağın tek uğursuzluk bu olur..
İkinci olarak motosikletlerini sıfır veya ikinci el olarak alıp aramıza katılan arkadaşlara hayırlı olsun.Kazasız günlerde binmek nasip olsun..
Aman diyeyim koruma ekipmanı olmadan 10 metre bile binmeyin motosikletlerinize..
Bir arkadaş trafiğe kapalı alanda kendi kendine alıştırma yapıyordu,tavsiyem mutlak suretle hondanın(veya başka) güvenli sürüş eğitimine katılsın(ve O'nun gibi yeni başlayan arkadaşlar)
Bunu söylememin ilk nedeni,hiçbir şey bilmiyorken öğrendiğin yanlış bilgi zor düzelir sonrasında..
Eğitimden sonra ben de yapabiliyormuşum güveni geliyor.
İlk kez motosiklet(vitesli) kullanacak arkadaşlar biraz para biriktirip mutlaka gitmeliler.Kesinlikle boşa giden bir harcama değil!
Tekrar herkese kazasız sürüşler dilerim..

eftall
19 Mart 2013, 14:44
abiler herkese merhaba...allah izin verirse cbr125den 250ye geçiyorum...samsunda bir ilan buldum adamla konuştuk az çok pazarlık da yaptık..sizin görüşlerinizi de almak istiyorum :) motorun ilanı altta...ilanda görebildiğiniz detaylar aksaklıklar vs var mı? ve samsunda olan yada yakın olan motora bakabilecek olan var mı ( ben giderlerini karşılayacağım bakan arkdaşın) cevaplarınızı bekliyorum..ben ankaradayım..

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbr-250-r-sorunsuz-117338798/detay

slymn93
19 Mart 2013, 15:11
Telden girdigim icin cok bakamadım acıkcası bakabildigim kadaryla yorumda bulunayım daha usta arkadaslarda yardımcı olacaklardır.fiyatı daha da düsürebilirsin bence bu 1. İkinci olarakta 2011 model motor icin 16 bin km bana cok geldi.ha ama yagini suyunu bakimini duzgun yaptiktan sonra sorun olmaz 16000 km hicbirsey tabiki ama km max 10~12 civari da bulabilirsin gbi geliyor bana.sonucta yagini suyunu vs sorunsuz yapp yapmadigindan emin olamazsn ama diger turlu en azindan km dusuk dersin daha az risk alms olursun bana gore.km disnda pek bakamadm tel tamamni acmiyor sayfanin o yuzden bu kdr yrdmci olabilcecegm malesef.almakta kararlysan iyi bir ustaya goster bu olmazsa olmazi 2. Elin.

tuc
19 Mart 2013, 15:36
Benimde gözüme km hiç çarpmadı çünkü motor temiz gözüküyor.Motor temiz olduktan sonra km problem değil işleyen demir pas tutmaz hesabı.Ama işte biraz daha pazarlık yapıp alabilirsen al ya da 8000 çokta değil normal motor için lastiği felan herşeyi değişmiş motor aksamında da problem yoksa alınası motor bence.Ama elçiği değiştir o nedir arkadaş bisikletlere taktığımız 2 tllik elciği cbr'ye takmış adam :D

slymn93
19 Mart 2013, 15:57
şimdi pc den baktımda oturuş pozisyonuna göre deponun sağ tarafında boya atmış bir yer sanki orayı bir araştırmanda fayda var

kakare
19 Mart 2013, 18:49
Benimde gözüme km hiç çarpmadı çünkü motor temiz gözüküyor.Motor temiz olduktan sonra km problem değil işleyen demir pas tutmaz hesabı.Ama işte biraz daha pazarlık yapıp alabilirsen al ya da 8000 çokta değil normal motor için lastiği felan herşeyi değişmiş motor aksamında da problem yoksa alınası motor bence.Ama elçiği değiştir o nedir arkadaş bisikletlere taktığımız 2 tllik elciği cbr'ye takmış adam :D

bende bakınca o garip elciklere takıldım :)
bu arada merak ediyorum ama şu motor ilanlarının bi kısmında hep yazarlar gene yazmışlar, uzun yolda kullanılmıştır şehir içi pek kullanılmadı diye, uzun yol olunca daha temiz mi oluyo ne oluyo :)

KeaSH-07
19 Mart 2013, 19:54
yeni motorumla fotoğraflarım
http://img24.imageshack.us/img24/8163/imag0385ob.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/imag0385ob.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

...

http://img856.imageshack.us/img856/2525/imag0387if.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/imag0387if.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

kapalı garajım biraz çirkin :)

http://img268.imageshack.us/img268/7990/imag0380kjc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/imag0380kjc.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

flashdance
19 Mart 2013, 20:46
KeaSH-07 hayırlı ugurlu olsun Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin inş. :)

Bu arada 4 aydır 250-R kullanıyorum ve bugün ömrümde ilk kez yarım saat boyunca 600 RR kullandım ve 250 için tüm hayallerim yıkıldı :( (tabiiki buna da şükür).. ama yok yaa o aşıyı aldım bi kere bi dahada bırakmam inş. en kısa sürede 600.lüğe geçiş yapanlardan olurum :)

barodi
19 Mart 2013, 22:00
bi resimde benden gelsin
http://img802.imageshack.us/img802/2718/201303180652081.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/802/201303180652081.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

dream_rider
19 Mart 2013, 22:30
bugun bırsey dıkkatımı cektı elırken orn 7000 devırde kullanırken gaz kapalı azıcık gaz vercek yapıyorsn 1 sn'lık devır 6500 dusuyor tekrar aynı hareket 6000 ecu frene mı gecıyor gazı kapatınca acaba bılen goren duyan var mı ?

wolrath
19 Mart 2013, 22:56
tetanoz ve temızlıkten sonra gozumu tekrar acabılıyorum an ıtıbarıyle :)
kanı cektıgımız yer 72 saat plasterle durcakmış.

kocumu da yarın goturuyoruz allah ızın verırse servıse(konusuk-kartal). herseyı babam karsılıcak :):) hehe
maddı olarak degıl, manevı olarak bıraz yoruldum elbette ama hersey 4sılındır homurtusuyla ıyılesır derler. soner'ın foca vıdeosundakı 2-3sn lık ses bıle yettı desem yalan olmaz bana...

allah hepınızı kaza-beladan korusun tekrar...


http://c1303.hizliresim.com/17/m/l7ny9.jpg

dream_rider
19 Mart 2013, 23:17
geçmiş olsun tez zamanda redlıne gırmen dıleklerımde :D bulent bey selamlar cıhan dersınız bas belası o hatırlar :)