PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 [217] 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529

cbr_007
12 Ekim 2012, 14:32
egzoz ve çanta derken bakalım sıra neye gelecek, ilk yardım setiyle yangın söndürücü yok diye de ceza yazmaya başlarlar yakında...
evet artık ne bulacaklar çok merakda etmiyorum şahsen

makseli
12 Ekim 2012, 14:35
Merabaa kardeşlerim :) RKS başlığından tamamen bilgi amaçlı gelmiş bulunmaktayım :queen:


Şey sorim size CBR ciler;

ön tarafta, yağmurlu havalarda falan ayaktan dize kadar su atıyomu, ıslatıyomu giysinizi ?

grenajlar suyun gelmesini engelliyor mu diye sorayım dedim ...





bu arada motor freni ile yavaşlamayı yüksek devirlerde ani olarak gazı kapatırsan arka teker kitleme yapıyo..ilk zamanlarımda benim de başıma geldi...gazı aniden kapatmamalısın ya da eşanlı olarak debriyajı çekmelisin...araçları yakından takip etmek ani frenaja neden olabiliyo...

motor frenini kaygan yol şartları olmadıkça kullanmamak lazım.

kombine şekilde frenleri sıkmaya çalışılmalı.

fren balataları motor parçalarından ucuzdur :)

motor hemen eskiyecek değil ama :) yinede dikkat etmek lazım. ( bi yerde okumuştum bunu )

erro
12 Ekim 2012, 14:42
Merabaa kardeşlerim :) RKS başlığından tamamen bilgi amaçlı gelmiş bulunmaktayım :queen:


Şey sorim size CBR ciler;

ön tarafta, yağmurlu havalarda falan ayaktan dize kadar su atıyomu, ıslatıyomu giysinizi ?

grenajlar suyun gelmesini engelliyor mu diye sorayım dedim ...







motor frenini kaygan yol şartları olmadıkça kullanmamak lazım.

kombine şekilde frenleri sıkmaya çalışılmalı.

fren balataları motor parçalarından ucuzdur :)

motor hemen eskiyecek değil ama :) yinede dikkat etmek lazım. ( bi yerde okumuştum bunu )

bi kaç kere yağmurda denk geldim ıslanmadığını söyleyebilirm

kompresyona mecbur kalmadıkça başvurmamak lazım tabi...

makseli
12 Ekim 2012, 14:46
bi kaç kere yağmurda denk geldim ıslanmadığını söyleyebilirm

kompresyona mecbur kalmadıkça başvurmamak lazım tabi...

vay anasını sayın seyirciler.

bir daha alırsam artık grenajlı motor alacayim.

bizimkiler baya bildiğin çıplak aakü

her taraf sırıl sıklam. bot yağmurluğu var, giymek çıkarmak zulüm.

kışın yol yapmak için;

giyinmek 20 dkk, gideceğin yere ulaşmak 25 dkk, nebula

cbr_007
12 Ekim 2012, 14:56
arkadaşlar benim soruma cevap vericek olan yok galiba?

avcagatay
12 Ekim 2012, 15:03
selam arkadaslar cbr 250 r siparis verdim bu gün veya yarın gelir dediler motorun lastiklerinden memnunmusunuz ?

ben memnun değilim, başka lastik kullanıp memnun olanlar var, geçmiş mesajlarda bu konu çok tartışıldı

RuzgarSA
12 Ekim 2012, 15:05
slm arkadaşlar, yarın sabah yollara düşüyoruz ekip şu şekilde Ben, Zenon, Chronix, UNdocab, gezide ilk durak Kapadokya, Aladağlar, Konya, Antalya sonrasında Fethiye, Marmaris, Muğla, İzmir, Bandırmadan da dönüş yolu olacak. şimdiden herkese iyi bayramlar keyifli sürüşler görüşmek üzere :)

cbr_007
12 Ekim 2012, 15:26
ben memnun değilim, başka lastik kullanıp memnun olanlar var, geçmiş mesajlarda bu konu çok tartışıldı
Teşekkürler o zaman değiştirmek gerekir ama ön yargılıda olmak istemiyorum sürünce yazıcam buraya

avcagatay
12 Ekim 2012, 15:49
slm arkadaşlar, yarın sabah yollara düşüyoruz ekip şu şekilde Ben, Zenon, Chronix, UNdocab, gezide ilk durak Kapadokya, Aladağlar, Konya, Antalya sonrasında Fethiye, Marmaris, Muğla, İzmir, Bandırmadan da dönüş yolu olacak. şimdiden herkese iyi bayramlar keyifli sürüşler görüşmek üzere :)
yaşıyorsun valla, Konya'da Havzan etliekmeğe gidin ama Havzan'daki şubesine, fırın kebap için de Hacı Şükrü'yü tavsiye ederim, Nalçacı tarafında ,kazasız belasız yolculuklar.

erro
12 Ekim 2012, 16:05
selam arkadaslar cbr 250 r siparis verdim bu gün veya yarın gelir dediler motorun lastiklerinden memnunmusunuz ?

atraksiyone girmediğin ve ısındığı müddetçe, asfalta da bağlı olarak iyi....

ytcksl
12 Ekim 2012, 19:42
az once kredinin son taksitini odeyip kapattim. :D

Deryali
12 Ekim 2012, 19:52
Darısı başımıza .

tuc
12 Ekim 2012, 20:42
selam arkadaslar cbr 250 r siparis verdim bu gün veya yarın gelir dediler motorun lastiklerinden memnunmusunuz ?

valla ben acemiyim 3 hafta kadarda motor garajda yattı sadece lastik basıncı düşmüş olabilir ama dün ıslak yolda bayağı sürdüm ne kaydı ne sorun yarattı hiç problem çıkarmadı belki aşırı dikkatli gidip fazla hız yapmadığım içindir belki lastik basıncı düşmüşse eğer ondan dolayıdır ama ben beğendim lastikleri kuru yolda da dikkatli olduktan sonra pek sorun çıkarmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------


Merabaa kardeşlerim :) RKS başlığından tamamen bilgi amaçlı gelmiş bulunmaktayım :queen:


Şey sorim size CBR ciler;

ön tarafta, yağmurlu havalarda falan ayaktan dize kadar su atıyomu, ıslatıyomu giysinizi ?

grenajlar suyun gelmesini engelliyor mu diye sorayım dedim ...





motor frenini kaygan yol şartları olmadıkça kullanmamak lazım.

kombine şekilde frenleri sıkmaya çalışılmalı.

fren balataları motor parçalarından ucuzdur :)

motor hemen eskiyecek değil ama :) yinede dikkat etmek lazım. ( bi yerde okumuştum bunu )

daha dün denedim yollar ıslaktı motor resmen pislik içinde ama sadece sürücünün ayakkabısına ufak ufak su damlaları geliyor geriye kadar hiçbiyere birşey gelmiyor ama motorun hertarafına kadar çamur sıçramış

blow07
12 Ekim 2012, 20:56
valla ben acemiyim 3 hafta kadarda motor garajda yattı sadece lastik basıncı düşmüş olabilir ama dün ıslak yolda bayağı sürdüm ne kaydı ne sorun yarattı hiç problem çıkarmadı belki aşırı dikkatli gidip fazla hız yapmadığım içindir belki lastik basıncı düşmüşse eğer ondan dolayıdır ama ben beğendim lastikleri kuru yolda da dikkatli olduktan sonra pek sorun çıkarmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------



daha dün denedim yollar ıslaktı motor resmen pislik içinde ama sadece sürücünün ayakkabısına ufak ufak su damlaları geliyor geriye kadar hiçbiyere birşey gelmiyor ama motorun hertarafına kadar çamur sıçramış

Giysilerde en ufak bir kirlenme olmadı. Fakat hazırlıksız olarak yağmura yakalandığım için krem rengi bez ayakkabımın ön tarafı simsiyah olmuştu . Ayrıca Artçı kız arkadaşımında ayakkabısının bilek kısmı bi o kadarda lekelenmişti. Onun dışında pek kirlettiğini söyleyemem.

---------- Post added at 19:53 ---------- Previous post was at 19:50 ----------


slm arkadaşlar, yarın sabah yollara düşüyoruz ekip şu şekilde Ben, Zenon, Chronix, UNdocab, gezide ilk durak Kapadokya, Aladağlar, Konya, Antalya sonrasında Fethiye, Marmaris, Muğla, İzmir, Bandırmadan da dönüş yolu olacak. şimdiden herkese iyi bayramlar keyifli sürüşler görüşmek üzere :)

Antalya'ya geldiğinizde kesinlikle bekliyorum... :)

---------- Post added at 19:56 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

Ayrıca arkadaşlarım , abilerim. Ben motoru aldığımdan beri ( yaklaşık 1.5 - 2 ay oldu ) sürekli 97 oktan kullanıyorum. Motoruma karşı bi zararı var mıdır ?

mertgoren1
12 Ekim 2012, 21:16
arkadaslar babamı ikna edersem Cbr 250R alıcam otoseverde 10300 dedi adam plaka falan hersey dahilmis nakitde 10bin falan diyo ama indirirler yani alıcagım gun benim sorucagim sey sizce hangi renk daha iyidir 2. elde en hızlı giden renk Genelde siyah görüyorum tercihlerinizi Sölerseniz sevinirim :queen: birde plastik parçaları degiştirererk renk degişrmi

forza46
13 Ekim 2012, 01:48
600RR Aynası almanı tavsiye ederim.Ben görüş açısında büyük bi kayıp yaşamamıştım.Ama alabiliyosan orjinal al.piyasadaki 60 tl ye satılanlar ayar tutmuyo
dostum senin aynalar iyi duruyordu , ebayden mi almıştın ? kaça gelmişti ?

Zippo's
13 Ekim 2012, 02:12
dostum senin aynalar iyi duruyordu , ebayden mi almıştın ? kaça gelmişti ?

35 $ kargo dahil ama gorus acisi diye bisey kalmiyo

forza46
13 Ekim 2012, 02:22
35 $ kargo dahil ama gorus acisi diye bisey kalmiyo

:/ hadi ya fiyatı da iyiymiş. ama görüş önemli almayayım onu o zaman.

SonpoL
13 Ekim 2012, 03:55
Ebay'den almayı düşünürseniz, Barış'a aldığımız sinyalli aynalar da gayet güzel görünüyordu :). Görüş açısı hakkında bir yorum yapamacağım maalesef. Kendisi cevaplar.

http://www.ebay.com/itm/280835217290?item=280835217290&viewitem=&sspagename=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123&vxp=mtr

Linkini belirttiğim ürünü, aynı kişiden aldım. Sağlam bir şekilde paketleyip geliyor ürün size :).

petra
13 Ekim 2012, 05:13
Bu aynalar iyimis goruntu olarak. Ama gorus acisi da onemli tabi. Kullananlar ne diyor ?

Pain
13 Ekim 2012, 12:53
Bu tarz aynalar tamamen sıkıntı,bizim motora bu kısa kollu aynalar olmuyor.Görsellikle güvenlik arasında bir çizgi var ve bu ayna güvenliği tehdit ediyor.Ekrem kendisi de söylemiş ben de onun motorunda görmüştüm,görüş diye birşey yok,Allah'a emanet yani.Hiç masraf yapmayın,aynasız gezin daha şık zaten.Size bir fikir vereyim,onu deneyin hem olursa bende yaparım:D Aynaları tamamen karbon kaplatın bence güzel olacaktır.

forza46
13 Ekim 2012, 13:59
o aynalar çok şık ama denildiği üzere görüş yoksa hiç düşünülmez bile. karbon da kaplasak aynalar çok büyük hocam aşırı şekilsiz :D değiştirmek istiyorum 600rr aynası bakıcam bi

iguven
13 Ekim 2012, 16:24
14168 Kmde bakimimi yaptirdim Dogu Bati motor hondada.
Parca fiyatlari asagida (fiyatlara bir de KDV eklenecek):

Arka fren balatalari degisti: 66.55 TL
On fren balatalari degisti: 54.62 TL
Yag filtresi degisti: 15.09 TL
IPONE 10-40 yag 1.6 litre: 33.89 TL

Balatalarin degismesini beklemiyordum extra masraf cikti :P
Ustanin dedigine gore zincirimde biraz yipranmis bir kac baklada o-ringler kopmustu gosterdi. 30 binlere gelmeden zincir mekanizmasi degismeli dedi. Komple zincir ve carklar degisecekmis 300 lira civari imis sanirim fiyatlari.

Balatalari ve zincir takimi degisen arkadas oldu mu hic acaba? Acaba ben biraz sert mi kullaniyorum yoksa bu kmler makul mu?

Pain
13 Ekim 2012, 16:34
@i.güven Zincir mevzuu nu anlamadım,benim zincirim de kötü durumda ama fazla beklemeden yeni zincir takarsan dişlini korursun,sonuçta şu an zincirin dişliyi yiyecek kadar da kötü değildir diye tahmin ediyorum yani dişlin sağlam olmalı.

@forza46 SOnuçta kolları kısa olduktan sonra hiç biri işimize yaramaz fakat kaliteli ve düzgün bir karbon kaplamanın güzel duracağına inanıyorum:D

iguven
13 Ekim 2012, 16:47
@i.güven Zincir mevzuu nu anlamadım,benim zincirim de kötü durumda ama fazla beklemeden yeni zincir takarsan dişlini korursun,sonuçta şu an zincirin dişliyi yiyecek kadar da kötü değildir diye tahmin ediyorum yani dişlin sağlam olmalı.


Simdi biraz arastirdim da zincir degisince mutlaka komple carklarla beraber degistirin falan diyorlar bizim forumlarda. Ben bi bu kadar daha kullanip komple takimi degistirmekten yanayim. Zincirlerde o kadar da ucuz degil gibi sanki zaten.

Zippo's
13 Ekim 2012, 16:50
RR aynası takarsanız görüş açısından çokta bişey kaybetmessiniz.600rr aynasını 2 kez taktım denedim,ebayden sinyallileride denedim.sinyalli aynalarla görüş açısı kayboluyo tamamen

uthec
13 Ekim 2012, 19:31
http://www.motoroad.org/wp-content/themes/Yalene/timthumb.php?src=http://www.motoroad.org/wp-content/uploads/2012/10/420418_10151206196152888_118283433_n.jpg&h=200&w=350&zc=1

Trabzon Santa Harabeleri gezim (http://www.motoroad.org/santa-harabeleri-gezisi/) :)

forza46
13 Ekim 2012, 22:39
http://www.motoroad.org/wp-content/themes/Yalene/timthumb.php?src=http://www.motoroad.org/wp-content/uploads/2012/10/420418_10151206196152888_118283433_n.jpg&h=200&w=350&zc=1

Trabzon Santa Harabeleri gezim (http://www.motoroad.org/santa-harabeleri-gezisi/) :)

tekerine sağlık çok güzel bi gezi olmuş :) o masum çocuklarla samimiyet kurmak ne kadar güzel bişey etkilendim , imrendim , bizler için basit gözükse bile o çocuğun çocukların imkanları dahilinde ne kadar mutlu olacağını unutmamak lazım , belki yıllar boyunca motosiklet hayalleri kurmasına neden bile olur :)

uthec
13 Ekim 2012, 23:47
tekerine sağlık çok güzel bi gezi olmuş :) o masum çocuklarla samimiyet kurmak ne kadar güzel bişey etkilendim , imrendim , bizler için basit gözükse bile o çocuğun çocukların imkanları dahilinde ne kadar mutlu olacağını unutmamak lazım , belki yıllar boyunca motosiklet hayalleri kurmasına neden bile olur :)

güzel dileklerin için teşekkür ederim..dediğin gibi bizim için küçücük, önemsemediğimiz bir şey onlar için bir ilk olabiliyor. mesela oradaki çocuklardan bir tanesi hiç fotoğraf makinesi almamış eline, fotoğraf çekmemiş..verdim makineyi ona merakını giderdi, birşeyler çekmeye çalıştı..en güzeli ise ben ayrılırken dikiz aynama baktığımda arkamdan sallanan minik eller :))

tuc
13 Ekim 2012, 23:57
http://www.motoroad.org/wp-content/themes/Yalene/timthumb.php?src=http://www.motoroad.org/wp-content/uploads/2012/10/420418_10151206196152888_118283433_n.jpg&h=200&w=350&zc=1

Trabzon Santa Harabeleri gezim (http://www.motoroad.org/santa-harabeleri-gezisi/) :)

müthiş bir gezi olmuş abi.tek kötü yan tek gitmen bence ne kadar manzaralı bir yer olsada tek başına bir yerden sonra sıkılırsın ama güzel yerler hepimize görmek nasip olur umarım :)

uthec
14 Ekim 2012, 00:25
müthiş bir gezi olmuş abi.tek kötü yan tek gitmen bence ne kadar manzaralı bir yer olsada tek başına bir yerden sonra sıkılırsın ama güzel yerler hepimize görmek nasip olur umarım :)

tek gitmenin de avantajları var..çeker bir dere kenarında kafa dinlersin..istediğin yerde durup istediğin kadar zaman harcarsın..kimse sana hadi yeter dönelim demez..arada tek de gitmek lazım ;)

Pain
14 Ekim 2012, 01:10
Simdi biraz arastirdim da zincir degisince mutlaka komple carklarla beraber degistirin falan diyorlar bizim forumlarda. Ben bi bu kadar daha kullanip komple takimi degistirmekten yanayim. Zincirlerde o kadar da ucuz degil gibi sanki zaten.

Karar size kalmış,ben uyarayım dedim.Bu yazı da sonuçta o forumdaki yazılardan biri.

tuc
14 Ekim 2012, 01:48
tek gitmenin de avantajları var..çeker bir dere kenarında kafa dinlersin..istediğin yerde durup istediğin kadar zaman harcarsın..kimse sana hadi yeter dönelim demez..arada tek de gitmek lazım ;)
ben hep tek gitmek durumunda olacağım için kalabalık gitme taraftarıyım.bizim yerde öyle uzun yola gezmeye gideceğin motosiklet yokta.hepsi çin malı motorlar uzun yola gelmiyolar o yüzden de kalabalık her zaman ilgimi çeker :)

tugfox
14 Ekim 2012, 02:39
Bugün Fenerbahçe dolaylarında tri-color cbr250r'a denk geldim egzozluydu. Yanlış hatırlamıyorsam küçük plaka vardı 34HE... olabilir.

Fazla bağırmıyordu ilk kez bir egzozu beğendim. Gri renkte bir egzozdu trafikte markasına bakmadım. Egzozun markası neydi acaba.. Kendisi aramızdan biri mi?

hz2559enver
14 Ekim 2012, 09:33
Kardeşlerim , Abilerim aranıza yeni katıldım merhaba. Bir motor alıcaktım. Yaklaşık 3-4 hafta araştırdım özellikle bu siteden sonra cbr 250 R almaya karar verdim. Baktım arkadaşlık kuruluyor burada bende motoru alınca üye oldum. 34HZ2559.

Arkadaşlar motorla ilgili merak ettiğim birşey var. Suyunu nerden koyuyoruz ?
Zincirini kaç kmde bir yağlıyım.

Büyükçekmece çevresinden takılan olursa her türlü gelirim.

tugfox
14 Ekim 2012, 12:43
Kardeşlerim , Abilerim aranıza yeni katıldım merhaba. Bir motor alıcaktım. Yaklaşık 3-4 hafta araştırdım özellikle bu siteden sonra cbr 250 R almaya karar verdim. Baktım arkadaşlık kuruluyor burada bende motoru alınca üye oldum. 34HZ2559.

Arkadaşlar motorla ilgili merak ettiğim birşey var. Suyunu nerden koyuyoruz ?
Zincirini kaç kmde bir yağlıyım.

Büyükçekmece çevresinden takılan olursa her türlü gelirim.

Hayırlı olsun.

Zinciri asfalt şehir kullanımında 400-500kilometrede bir yağlasanız yeterli olur. Tozlu topraklı ya da bol yağışlı yollara girerseniz bu periyot kısalabilir.

Başlarda kaç kilometrede bir yağlayayım diye ben de soruyordum. Şimdi zincirin durumuna göre bakarak karar verebiliyorum insan zamanla alışıyor.

salamaru
14 Ekim 2012, 13:58
Arkadaşlar ducati monster 696 hakkında bilgisi olan varmı acaba ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------


Kardeşlerim , Abilerim aranıza yeni katıldım merhaba. Bir motor alıcaktım. Yaklaşık 3-4 hafta araştırdım özellikle bu siteden sonra cbr 250 R almaya karar verdim. Baktım arkadaşlık kuruluyor burada bende motoru alınca üye oldum. 34HZ2559.

Arkadaşlar motorla ilgili merak ettiğim birşey var. Suyunu nerden koyuyoruz ?
Zincirini kaç kmde bir yağlıyım.

Büyükçekmece çevresinden takılan olursa her türlü gelirim.
Hayırlı olsun aramıza hoşgeldin tekerin düz bassın kazasız belasız sürüşler.::cat:

kindar_martı
14 Ekim 2012, 15:21
arkadaslar babamı ikna edersem Cbr 250R alıcam otoseverde 10300 dedi adam plaka falan hersey dahilmis nakitde 10bin falan diyo ama indirirler yani alıcagım gun benim sorucagim sey sizce hangi renk daha iyidir 2. elde en hızlı giden renk Genelde siyah görüyorum tercihlerinizi Sölerseniz sevinirim :queen: birde plastik parçaları degiştirererk renk degişrmi

10300 ne yaa kardeşim. sezon kapanıyor. aldığın motor bir yıl daha eskiyor. modeli düşüyor. ama bu bayilerinde da satış yapması gerekiyor. alırken bastırın be kardeşim. yazık valla paranıza. 9200 civarı adamların maliyeti.düşer daha onlar. "zarar ediyoruz" diyenlere inanmayın.
siyah motorlar bana göre kurye motoru gibi görünüyor. uzaktan pek ayırt edilemiyor. spor makina renkli olur:thumleft:

Jies
14 Ekim 2012, 17:27
Bir kaza haberi de benden...

geçen cuma 5 ekimde 1700 kmde ilk ve talihsizliklerle dolu kazamı yaptım. Ben hastaneye, motor otoparka. Sezon benim için erken kapandı. En az mart nisan 2013 e kadar motor yok artık, sonrasında binip binemeyeceğim muamma.

Acı dolu 9 gün sonunda bu satırları tek elle yazıyorum, yazıyorum ki okuyun risk almadan önce 2 kere düşünün. boşuna şeytan icadı demiyorlarmış bu alete. sağ dirseğimden 2 gün önce 5 saat süren bir ameliyat oldum. kıkırdak diye bişey kalmamış doktorların söylediğine göre kıkırdağa ek olarak kemik tuz buz olmuş. Kırık sayısı diye bir rakam veremediler. Platin takıldı falan bundan sonra ne kadar hareket edeceği muamma doktorlar kötü konuşuyor bakalım fizik tedaviye başlayacağım işte. günlerdir acılar içindeydim ameliyat sonrası acı kavramını yeniden öğrendiğim kabus gibi bir gündü. vidaların sızlattığı kemikler ayrı, 30cm lik ameliyat dikişi ayrı.. 3 gün oldu işte neyse toparlamaya başladım.

Olaya gelince, mecidiyeköyden taksime giderken cevahiri geçince sağa dönen dar bi soak var o sokak sizi burger king ve türkiye petrolleri vs. nin olduğu caddeye bağlıyor, abidei hürriyetin sonuna, oradaki benzinciden benzin alıp e-5 e bağlanıp zeytinburnu tarafına gideceğim ki yeni aldığım ve daha 50 km binmediğim michelin pilot activ'ler ile biraz yol yapayım rodaj olsun niyetindeyim.

Benzini aldım çağlayan adliyesinin altında yeni bir tünel var şişli yönünden gelirken, o tünelden ilk kez geçip e5 e bağlanacağım. Tünelden önce ışıklarda durdum. Ortadayım sağımda solumda araçlar hava süper. Yeşil yandı biraz hızlı çıktım tünele kadar 1-2 km bomboş yol, tünele yaklaştım yaklaşık 100 km gibi bir hızla.

Tepe gibi yapmışlar tepeye ulaşıp tünele inmeye başlayınca görünüyor ki tünelin içinde hafiften viraj dönüyor sola kestim gazı virajı görünce, motoru da lastikler yeni diye çok yatırmadım. yaklaşık 75-80 km gibi virajı ilk gördüğüme göre yeterli olduğunu düşündüğüm bir hızla girdim. artçım yok (iyi ki!) 2 şerit tünel içi, sağ şeridin sol tarafından girdim ki hızım bir tık fazla olabilir hissediyorum, şerit kaçıracak olursam pay kalsın (hata: viraja yanlış girmek). Meğer nalet viraj tıpkı salyangoz kabuğu gibi gittikçe keskinleşiyormuş. Virajın keskinleştiğini anlayınca birden fren yapmak istemediğimden sol dizimi çıkardım dışarı, ağırlığımı biraz daha verdim sola (viraj sola dönüyor) öyle şansımı denedim. bunun da yetmediğini ve artık hızımı kesmem gerektiğini anladığımda artık refüje 1 metre kalmış ve son çizgi üzerindeydim. Herkes "-sakın o çizgilerin üzerinde gaz fren yapma buz pisti gibi kayarsın" diye sıkı sıkı tembih ettiğinden (1), lastikler zaten yeni ve mumlu olduğundan (2) ve son çizgi ile refüj arası mıcır toprak çer çöp olduğundan bir an tereddüt ettim frene basmakta ama bastım çizgiden çıkınca, (viraj hala keskinleşmeye devam ediyor)

Biraz daha sert bassam belki arka frene motor çıkacak altımdan kayıp kurtulacağım ama kaymadı, o sertlikte basınca da ancak 45-60 arası olduğunu tahmin ettiğim bir hıza düşürebildi beni ama ben hala ısrarla o virajı alacağımı belki hafif sürtünüp çıkacağıma inanıyorum nalet viraj keskinleşmeye devam ediyor.

Girdim refüje.. sağdan ilk çarpmayla kurtuldum motordan refüj demirleri üstünde 4-5 metre taka tuka çarparak kaydıktan sonra yola düştüm 8 metre kadar da asfaltta sürüklendim sürüklenirken kalkmaya çalışmadım söylenenleri uyguladım faydası da oldu. kayma biterken 2 tur takla attım ve sırtüstü yattım vizörde asfalt var gittiğim yöne bakıyorum. bilincim yerinde biliyorum ki kötü düştüm. 10 metre ötemde cıbırım yerde.. ağlayacak gibi oldum. kafayı çevirdim kalkmaya yeltendim ama sağ kolum tutmadı geri düştüm yola sırtüstü. gözleri kapayıp tekrar yüklendim ve oturabildim yola. artık yatmıyorum en azından.

ışıklarda benden sonra çıkan kuryeler vardı baktım motordan inmişler trafiği durdurdular sağolsunlar çok sakat yerde düşmüşüm beni yerde gören otomobil sürücüsü virajın yapısından dolayı beni görünce frene bassa da duramayabilir. o kadar kör viraj. görüş çok dar. üstümden bir de araç geçme riski yüksek.

Dediler burda oturamazsın kalk yarım ayak kaldırdılar beni kenara oturduk. sırtım refüjlerde, sağ kolumda acı yok ama kıpırdatamıyorum, biri gitti motoru çekti kenara. kaskı çıkardım eldivenleri çıkarırken farkettim ki şıpır şıpır kan akıyor. ala ala kan nerden geliyor elimle kafamı yüzümü sağımı solumu yokladım yok ceketi çıkardık yavaşça sağ dirsek patlamış diresğin 4 parmak altından kemik mi çıkmış metal mi girmiş bilmiyorum ama acımaya başladı o an.

Neyse ambulans çağırdılar kuryeler sağolsun motoru hiç düşünme dediler adres telefon kart verdiler istediğin zaman gel al dediler. Gözlerine bakıp size güveniyorum demekten başka bişey gelmedi elimden. Abi kaza yaptım gel motoru al diyebileceğim en yakın arkadaşım en iyi ihtimalle 20 dakkada gelir.

kenarda 15 dakka ambulans bekledik çağlayan adliyesinin altındaki tünelde. yerde yarIM litre kan kola bastıkça acıtan kirli bir havlu, 100 e yakın otomobil geçti hiçbiri durmadı. Duranlar sonradan gelen motorcular oldu hep. belki inanmyacaksınız içinde 3-4 memur olan bir transit polis minibüsü geçti yavaşlayıp baktılar ve gazladılar. polis dahi durmuyormuş memlekette onu gördüm iyi oldu.

Neyse ambulans geldi gerisi malum.

Ben kazada benim hatamdan çok yolda ciddi bir mühendislik problemi olduğunu hastanede düşünürken farkettim. Kurallara alabildiğine uymama asla korumasız gezmememe rağmen ilk kazam bu kadar sert olmayaydı iyiydi. 200-300 metre önce "dikkat keskin viraj" yada tünel içi hız limiti 30 km gibi ibare olsa belki bunlar olmayacak ileride 30-40 ile ancak dönülecek viraja 70-80 ile girmeyecektim. Belki ibare vardı ben görmedim, olacağı varmış derler ya.

Tam koruma, eldivenler dizlikler, kask hepsi görevini yapsa da en çok 400 lira verdiğim revit marka ceketin 50-60 km bi hızla sağ dirseğimi perte çıkarmasına bozuldum. kuvetle muhtemel hareket kaybı yaşayacağım. nasıl oldu da o ceket doktorların 4-5 saat operasyon sonrası elimizden geleni yaptık ama hareket kaybı olacak bunu kabul et diyeceği, profesörlerin "hastaya böyle şeyler söylenmez ama iyi dinle, bu gördüğüm en kötü eklem kırıklarından biri" diyeceği bir çıkıklı-kırığa meydan verdiğini aklım almıyor. bunada şükür ve olacağı varmış demekten başka bişey gelmiyor elden. bakalım zaman ne gösterecek.

Bir gün kolu tekrar açabilirsem nisan gibi cıbırı çıkararım garajdan.. Aşk dedikleri buymuş meğer. Bu sefer daha temkinli.

Siz siz olun korumasız asla motora binmeyin, dizlikleri eldivenleri takmaya asla üşenmeyin onlar olmasa durum daha kötü olacaktı eminim.

Sevgiler, saygılar.

sedat_57
14 Ekim 2012, 17:52
geçmiş olsun arkadaşım verilmiş sadakan varmiş..kuryelerdende allah razı olsun ayrıca adamlar o kadar ilgilenmiş..En kısa sürede motoruna kavuşursun inşallah..

Pain
14 Ekim 2012, 17:53
Dostum çok geçmiş olsun, tekrar motora bineceğine inanıyorum.Lütfen beni yanlış anlama zaten hatalarını dürüstçe saymışsın, bir tane atladığınıda ben söylemek istiyorum fakat herkes duysun diye,senin bir hatanı daha söylemek isteyen yüzsüz biri değilim."Çıkışını görmediğin ya da bilmediğin viraja girme".Yani kontra gerektirecek virajlardan söz ediyorum.Şahsen 3-4 defa girmediğim virajda kontra gerektiren hızlara çıkmıyor,virajı görünce frenleyip,ağır ağır devam ediyorum.Tekrar geçmiş olsun,revit mont ta moralimi bozdu,yakın bir arkadaşımda var gerçi sonuçta benim montta da aynı koruma var,tam olarak marka modelin linkini verirsen kimse gidip almaz.

seigen
14 Ekim 2012, 18:44
Büyük geçmiş olsun :pale:. Umarım kolunuz tamamiyle iyileşir. Aynı şekilde motosiklete de tekrar binebilmenizi diliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Cuma günü de ben düştüm :pr:. Ara ara panik fren denemesi yaparak kendimi test ediyorum. Hafif yokuş aşağı bir yola arabaların yavaşlaması için beyaz çizgiler çekmişler. Çizgiler 2-3 cm yükselti oluşturuyor, bir de zamanla aşınmış, o kısımdaki asfalt bozulmuş. Aptal gibi böyle bir yolda fren denemesi yapmış bulundum. Ön fren limit halde, tam durmaya yakın bu çizgili yere girdim, anında ön teker kaydı, ön freni azalttım ama nafile ve kendimi yerde buldum. Gidon sağa, tekerlek sola bakıyordu düşme sonrası, onu düzelttirdim neyse ki masraf çıkarmadı. Biraz gaz açıp kurtarabilirdim ama saniyelik olayda ani karar vermek mümkün olmuyor.

Çıkardığım ders, arabaların yavaşlaması için çektikleri beyaz çizgiler üzerinde veya öncesinde sert fren yapmayın, anında tekerlek kilitleniyor. Fren devredeyken o bölgeye girmeniz bile kayması için yetiyor.

rummenigge
14 Ekim 2012, 18:48
Buyuk gecmis olsun,caninizin sag olmasindan daha muhim bir sey olamaz su noktada.
Kaza ile ilgili yorum yapmayacagim ancak kucuk bir hatirlatma yapmak isterim ; daha once girdigimiz bir viraj bile olsa dar yollarda ve cikisini goremedigimiz her viraja temkinli girmekte fayda var.Malum burasi Turkiye ve bir onceki sefer 60 km/h ile dondugun viraji sonrakinde 30km/h bile donemez olabiliyorsun!
Birka ornek vereyim,yolun tozlanmis olmasi,o yolda olusan yeni bir cukur,ve inanin en ez 10kez denk geldigim(gece gec saatlerde daha cok oluyor)yol tek yon ise,ileriden donmek istemeyip yola,dolayisiyla viraja ters yonden gelen beyinsizler!
Ve maalesef bu saydiklarimdan da en cok baska bir Gerizekalinin kazaya sebep olmasini sindiremem!

çelikatlı
14 Ekim 2012, 19:02
geçmiş olsun allah şifa versin

tuc
14 Ekim 2012, 19:39
abi geçmiş olsun en kısa zamanda iyileşmen dileğiyle

cbr_007
14 Ekim 2012, 20:42
Büyük geçmiş olsun :pale:. Umarım kolunuz tamamiyle iyileşir. Aynı şekilde motosiklete de tekrar binebilmenizi diliyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Cuma günü de ben düştüm :pr:. Ara ara panik fren denemesi yaparak kendimi test ediyorum. Hafif yokuş aşağı bir yola arabaların yavaşlaması için beyaz çizgiler çekmişler. Çizgiler 2-3 cm yükselti oluşturuyor, bir de zamanla aşınmış, o kısımdaki asfalt bozulmuş. Aptal gibi böyle bir yolda fren denemesi yapmış bulundum. Ön fren limit halde, tam durmaya yakın bu çizgili yere girdim, anında ön teker kaydı, ön freni azalttım ama nafile ve kendimi yerde buldum. Gidon sağa, tekerlek sola bakıyordu düşme sonrası, onu düzelttirdim neyse ki masraf çıkarmadı. Biraz gaz açıp kurtarabilirdim ama saniyelik olayda ani karar vermek mümkün olmuyor.

Çıkardığım ders, arabaların yavaşlaması için çektikleri beyaz çizgiler üzerinde veya öncesinde sert fren yapmayın, anında tekerlek kilitleniyor. Fren devredeyken o bölgeye girmeniz bile kayması için yetiyor.
Geçmiş olsun arkadaşım :rendeer: Antalya grubu var mı arkadaşlar CBR 250 R Club?

forza46
14 Ekim 2012, 21:11
çok geçmiş olsun , Allah acil şifalar versin .

avcagatay
14 Ekim 2012, 21:36
Jies
Geçmiş olsun, o virajlarda ben arabayla bile zorlanıyorum,sen hatalarını yazmışsın, hatalarını yazarak tecrübesi az arkadaşlara yol göstermişsin,bunların olmamasını ve yazacak bişeylerin olmamasını dilerdim ama olan olmuş, tekrar büyük geçmiş olsun.
Kuryecilere gelince, ben daha bu işlerin başındayken (2-3 ay kadar falan önce :) ) arkama çok taktım onlardan, çünkü daracık aralarda korkudan yavaş sürüyordum, bana söylemediklerini bırakmadılar ama basın expres yolunda bir kazaya şahit oldum ve kuryecilerden "yardımın" ne demek olduğunu öğrendim, hemen kaza olan şeriti trafiğe kapattılar, benimle beraber 30 motor falan vardı.
Kaza yapan arkadaşla ilgilenildi, ambulans gelene kadar beklendi.
Sonuçta motorcunun halinden motorcu anlar.

En kısa sürede iyileşmeni dilerim arkadaşım.

hakanerdogan
14 Ekim 2012, 22:00
Çok geçmiş olsun, Allah tekrarını yaşatmasın.

ytcksl
14 Ekim 2012, 23:15
Jies, cok gecmis olsun. insallah hareket kaybi olmaz, en kisa surede kavusursun motora.
arabalarin 50-60km hizla carpisma testleri falan var, onlara bakarsan montun yapabilecegi cokta birsey olmadigini gorursun, eminimki mont yapabileceginin en iyisini yapmistir.
iyi haberlerini 4 gozle bekliyorum.

http://youtu.be/OoJqCsHAak8

http://youtu.be/9k3K86hMiYc