Orijinalini görmek için tıklayınız : elektri kafamı karıştırdı yardım lütfen
mterayes26
19 Şubat 2011, 22:54
Motor caracal 200 Geçen hafta bastım marşa tık tık tık dedi . Ayak marşı ile çalıştırdım gittim motorcuya derdimi anlattım aküyü şarj a baglayalım dedı . Aksam aldım taktık tamam super dolmuş , ertesi sabah yine tık tık tık yine gittim dedim yine aynı sorun aküyü söktü statörden gelen kabloları voltmetreye bagladı artıyı eksiyi şarjın dalgalı dedi bi normal üretiyor bir az üretiyor statör değişcek dedi . Kontektörüde ölçellim abi dedim orda bir sorun cıkmadı . Neyse başka motorcuya gıttım ölçüm yaptı çok güzel şarj ediyor dedi hatta 15 sanıye yüksek devir yaptık 13.60 dı en düşük voltaj . Dedim bu böyle olmucak gittim bir voltmetre aldım koltuk , grenaj dagıttım . Aküyü ölçtüm 12.10 fln ölçtü dedim aküde sorun yok ama marşa bastım tırrrt dedi 4.17 ye indi gösterge bıraktım 9.10 a geri çıktı . Çalıştırdım ayak marşı ile 12.50 üretiyordu gaz verdim 13.20 dedi yavaş yavaş 13.50 oldu biraz daha fazla açtım gazı 14.02 dedi aynı rakamları kontektörden de aldım . Dedim + kutuptan marş rölesine giden kabloda kaçak mı var diye artıyı akü tarafına eksiyi röleye değdirdim ( tam tersini de yaptım ) diiit dit sesi verdi yani sorun yok demek . En son aklıma şu yöntem geldi akünün artı ve eksi kutuplarına bağladım aynı şeyi kontektörden de yaptım . 12.10 gösteren cihazdakı rakamlar düşmeye başladı yarım saat sonra 4. 25 di sonrasına bakmadım . BİRAZ UZUN OLDU AMA BENİM SORUNUM NE OLABİLİR , kaçak varda şase mi yapıyor diye düşündüm sigortada atmıyor .
gorkemuls
19 Şubat 2011, 23:03
Hocam her ihtimali söylemişsin, motorcularda bakmışlar. Ama bu açıklamaları yapmasan konjektör arızalı derdim. Çünkü konjektörün arızalı olması, motor çalışsada çalışmasada akünün bitmesine yani elektronların eksilmesine sebep olur. Sigortada bir arıza olmadığını söledin zaten. Bence sorun büyük ihtimal konjektörün değişmesiyle sona erecektir.
antilop_skul
19 Şubat 2011, 23:04
vallaha aynı sorun bendede var konjektör değiştirince sorun halloluyo ama benim motor 151 rs orjinal dısndakini yakıyomus 3 kere değğiştirttim tamirciye orjinalde almaya usendim gidip suan sadece ayak amrsıyla calısıyor sizde deneyin deirm bnmki 10 tl falnda sizinkinin fiyatını bilemem . konuyu takip etcem insallah uluruz sorunu
shi_bumi
19 Şubat 2011, 23:04
Motor çalışıyorken akü voltajı 13.5-15 arası görüyorsan konjektör çalışıyor demektir.
Konjektör gerekli voltajı sağlıyor ama akü motor stop ettikten sonra üzerindeki voltajı kaybediyorsa durduk yerde demekki akü şarj tutmuyor gibi. Akü değişecek.
Okan Sinan Ocan
19 Şubat 2011, 23:15
Aküyü şarj et , gece kutup başını sök sabah tekrar ölç.
Akü dolu ise konjektör arızalı.
Akü boşalmış ise akü ölmüş demektir.
Kolay gelsin.
Samet Ağır
19 Şubat 2011, 23:44
Aküyü şarj et , gece kutup başını sök sabah tekrar ölç.
Akü dolu ise konjektör arızalı.
Akü boşalmış ise akü ölmüş demektir.
Kolay gelsin.
aynen uygulamalısın....:cat::cat::cat:
mterayes26
20 Şubat 2011, 01:25
Aküyü şarj et , gece kutup başını sök sabah tekrar ölç.
Akü dolu ise konjektör arızalı.
Akü boşalmış ise akü ölmüş demektir.
Kolay gelsin.
Çok teşekkür ederim bunu hiç düşünmemiştim bak deneyeceğim . Arkadaşlar konuya ekleme yapacağım takip edin bilginiz olsun . . .
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO