PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör rölanti memesi genişletilirse ne olur



serknozkn
19 Şubat 2011, 00:05
arkadaşlar başlıktada yazdığım gibi merak ettiğim bir konu var karbüratörün rölanti memesini genişletirsek ne olur motorun çalışması falan artıları eksileri

airhead
19 Şubat 2011, 00:20
Adı üstünde 'rolanti memesi'.Sadece motorun rolantide çalıştıracak benzin geçişi saglar.Büyüdügü taktirde motor rolantide zengin karışımla çalışır,yag yakıyormuşcasına duman atar.

piranha dört
19 Şubat 2011, 03:11
Yakıt artacağından daha fazla hava isteyecek,Buda daha yüksek devir ve yakıt sarfiyatı demek.

F54
19 Şubat 2011, 09:42
rolenti memesini bilmem ama benzin memesini büyütürsen fazla benzin yakar belki birazda hız artabilir

teknikhoca
19 Şubat 2011, 11:19
Günaydın...
Bahsi geçen meme, Minareli karbüratörlerdeki rölanti avar vidası ise, onun genişletilmesi yada daraltılmasında, eğer yuvası bozulmadıysa motorun herhangi bir fonksiyonu bozulmaz. Çünkü rölanti ayar vidası sadece gaz pistonunu yukarda tutmaya yarayan basit bir vidadır. Herhangi bir hava alma verme fonksiyonu yoktur.
Bahsi geçen meme hava ayar vidası ise, genişletilmesi durumunda ayar hassasiyeti bozulur. Hava ayar vidası, karbüratörün gaz verme esnasında düşen vakuma bağlı vakumlu hava emişini sağlayan kanalı kontrol eder. Vidanın büyümesi durumunda bu kanalın önünü kapatmak suretiyle ayar yapan vidanın her turundaki hassasiyeti bozulacaktır. Yani 1 turda olması gerekenden daha fazla kısma yada açma gerçekleşir. Onun dışında herhangi bir etkisi yoktur.

huska
19 Şubat 2011, 11:42
Daha çok benzin püskürtür gereksizdir,herhalde benzin istasyonun var:P birde ne için büyüteceksiniz yazarsanız daha açık bilgiler alırsınız,arızayı genel olarak anlatırsanız size kesin bilgiler verebiliriz,rölantide problem mi var,stop felan mı ediyor bekleme hallerinde?? :rendeer:

shi_bumi
19 Şubat 2011, 12:38
Rölanti memesi dediğiniz aşağıdaki grafikte "pilot jet" olarak gösterilen parçadır. Bu jetin genişletilmesi ve daraltılmasının motorun hangi gaz konumlarında nasıl etki ettiği açıkça gösterilmiş grafikte. Pilot jet rölantide neredeyse tüm yakıtı karşılar ve gaz kelebeği çeyrek açıklığa gelene kadar görevine devam eder. Ondan sonra görevi slide iğnesi ve en nihayetinde ana jet devralır. (Grafiği dikkatli incelerseniz her bir parçanın görevinin çok azaldığı noktalar var ancak hiç bir zaman sıfır değildir)

Performans için düşünüyorsanız sadece jetin genişletilmesinin bir etkisi olmayacağını söyleyebilirim. Yüksek akışkanlı bir hava filtresi ve performans ekzoz ile beraber kullanılırsa belki bir performans artışı yaşanabilir. Eğer bunları yapmadan sadece jeti büyütürseniz yakıt artışını artıracağınız gibi performansı da düşürürsünüz. Çünkü motor zengin karışımla çalışır. Yani motorun içine giren havanın içine, havanın içindeki oksijenin yakamayacağı kadar çok yakıt püskürtülmüş demektir. Bu durumda yakıtın hepsi yakılamaz ve yanmayan yakıt egzozdan dışarı atılır.

Daha fazla yakıt demek yanması için daha fazla oksijen gerekir demek. Buda karbüratörden daha fazla hava geçirmek demek. Ayrıca yanan gazları dışarı atmak için daha açık bir egzoz gerekir demek. Hele hele daha yüksek bir son hız için düşünüyorsanız hiç denemeyin bile pilot jeti büyütmeyi. Gaz kelebeği tam açıkken gerekli olan yakıtın hemen tamamı ana jet tarafından karşılanır çünkü.

http://img291.imageshack.us/img291/3955/jetbw.jpg (http://img291.imageshack.us/i/jetbw.jpg/)

berk_cglr
19 Şubat 2011, 12:46
ana jet dediğin şeyi nerden açabiliriz bende zaten açık hava filtresi var usta sağolsun performans niyetiyle taktığımız şeyi kısıtlamış hava ayarını kısmış öle söledi işim olduğu içinde iyi tamam deyip gitmiştim şimdi ben hava ayarını da ana jet dediğin şeyin ayarınıda yükseltsem 1 miktar performans artcak demektir yani dimi sonuçta 20-30 bg artmıcağını biliyorum fakat son hızda ufakda olsa oynama olur heralde

zeda3000
19 Şubat 2011, 12:58
Günaydın...
Bahsi geçen meme, Minareli karbüratörlerdeki rölanti avar vidası ise, onun genişletilmesi yada daraltılmasında, eğer yuvası bozulmadıysa motorun herhangi bir fonksiyonu bozulmaz. Çünkü rölanti ayar vidası sadece gaz pistonunu yukarda tutmaya yarayan basit bir vidadır. Herhangi bir hava alma verme fonksiyonu yoktur.
Bahsi geçen meme hava ayar vidası ise, genişletilmesi durumunda ayar hassasiyeti bozulur. Hava ayar vidası, karbüratörün gaz verme esnasında düşen vakuma bağlı vakumlu hava emişini sağlayan kanalı kontrol eder. Vidanın büyümesi durumunda bu kanalın önünü kapatmak suretiyle ayar yapan vidanın her turundaki hassasiyeti bozulacaktır. Yani 1 turda olması gerekenden daha fazla kısma yada açma gerçekleşir. Onun dışında herhangi bir etkisi yoktur.

Bu guzel aciklama icin ben ayrica tessekur etmek istiyorum

shi_bumi
19 Şubat 2011, 13:08
Öncelikle motora giren hava-yakıt karışımına bakmak lazım. Zengin mi, fakir mi yoksa tam ayarında mı ? Bunu tespit etmek içinde bujileri okumayı bilmek gerekir. Zengin karışımda elektrot siyah, fakir karışımda ise beyaz olur. Uygun hava-yakıt karışımında elektrot rengi koyu kırmızı-kahverengi gibi bir renk olmalıdır.

Eğer motorunuzda açık hava filtresi var ve karışım fakir ise (ki karışıma en az 3 gaz pozisyonunda bakmak gerekir. Pilot jet uygun büyüklükte olabilir ancak mesela ana jet küçük olduğu için gaz kelebeği tam açık pozisyonda karışım fakirdir) ana jeti büyütmeyi deneyebilirsiniz. Ana jetin ayarı yoktur sadece başka boyutlar ile değiştirebilirsiniz. Mesela ana jet büyüklüğü 125 olsun . Bu sanırım dakikada 125 cc yakıt akışına müsade eder demek. Genelde 2.5'luk arttırımlarla gider. Yani 125, 127.5 ve 130 gibi. Yavaş yavaş büyüterek ve bujilerden karışım kontrolü yaparak motor için en uygun ana jeti bulabilirsiniz.

Ana ve pilot jet dışında motosiklet karbüratörlerinde bulunan slide denen bir parça var. Bu parçanın ucunda bir iğne var. Slide bir diyaframa bağlı. Gaz verdikçe diyafram şişiyor, slide geri çekiliyor. Dolayısıyla slide'ın ucundaki konik iğne de geri çekilerek özellikle 1/2-3/4 gaz kelebeği açıklıklarındaki yakıtı ayarlıyor. Araba karbüratörlerindeki kapış pompası görevini gören bir parça bu. Bu konik iğnenin slide üzerindeki pozisyonunu değiştirerekte ayar yapabiliyorsunuz. Burada anlatması biraz karışık olacak. Google'da aratırsanız çok güzel kaynaklar var. Mesela "rejetting notes" diye aratın. Karbüratör, yapısı ve bir nevi jet değişikliği olan rejetting ile ilgili çok bilgi mevcut.

Biz bu rejetting olayına biraz uzak kalmışız. Aslında çok keyifli bir konu. Yurtdışında insanlar kendi motorlarıyla çok oynuyorlar. Ama karbüratör ayarlarının, hava sıcaklığı ve irtifa gibi faktörlerden çok etkilendiğini de unutmamak gerekir. Yazın çok güzel ve verimli çalışan motorunuz, kışın havalar soğuduğu ve dolayısıyla motora daha fazla oksijen girdiği için fakir çalışıyor olabilir.

berk_cglr
19 Şubat 2011, 13:13
valla üstad biligler için çook teşekkür ederim hemen araştırıcağım çok sağol

shi_bumi
19 Şubat 2011, 13:31
Şu konik iğnenin de resmini koyalım nasıl bir şey olduğu anlaşılsın :)

http://img233.imageshack.us/img233/1412/needler.jpg (http://img233.imageshack.us/i/needler.jpg/)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 ----------

Birde "hava ayar vidası" denen ve ustaların ayarlarken yüzlerine gizemli bir ifade kondurdukları bir vida var. Yukarıda sanırım teknikhoca açıklamasını yapmış. Bu vidanın ucuda konik aslında ve bu vida ile rölanti durumunda motora girecek karışımın oranı belirleniyor. Aslında görüldüğü gibi hava ayarıyla uzaktan yakından alakası yok. Vida gevşedikçe karışım zenginleşir. Sıkıldıkça karışım fakirleşir. Bu da motorun yaklaşık 2000 devire kadar olan çalışmasını etkiler. Yani "benim motorum neden 250 km/saat hız yapmıyor" dediğinizde "dur bakalım şunun hava ayarıyla bir oynayalım" diyen ustanıza müsaade etmeyin :)

Bu vidanın en güzel pozisyonu-motordan motora değişmekle beraber-en kapalı pozisyondan 2.5 - 3 tur açık olan halidir. En azından başlangıç pozisyonu budur ve bu pozisyondan sonra ince ayar yapılabilir.

serknozkn
19 Şubat 2011, 14:31
yok arkadaşlar bende bir sorun yok bi arkadaş düşünüyormuşta performans için onla tartışmıştık konuyu ben yaptırmamasını söylemiştim kesin bilgi için buraya yazdım ben haklı çıktım neticede bilgiler için çok teşekkürler:cat:

piranha dört
21 Şubat 2011, 01:17
shi_bumi

19-02-2011, 14:08

Öncelikle motora giren hava-yakıt karışımına bakmak lazım. Zengin mi, fakir mi yoksa tam ayarında mı ? Bunu tespit etmek içinde bujileri okumayı bilmek gerekir. Zengin karışımda elektrot siyah, fakir karışımda ise beyaz olur. Uygun hava-yakıt karışımında elektrot rengi koyu kırmızı-kahverengi gibi bir renk olmalıdır.

Eğer motorunuzda açık hava filtresi var ve karışım fakir ise (ki karışıma en az 3 gaz pozisyonunda bakmak gerekir. Pilot jet uygun büyüklükte olabilir ancak mesela ana jet küçük olduğu için gaz kelebeği tam açık pozisyonda karışım fakirdir) ana jeti büyütmeyi deneyebilirsiniz. Ana jetin ayarı yoktur sadece başka boyutlar ile değiştirebilirsiniz. Mesela ana jet büyüklüğü 125 olsun . Bu sanırım dakikada 125 cc yakıt akışına müsade eder demek. Genelde 2.5'luk arttırımlarla gider. Yani 125, 127.5 ve 130 gibi. Yavaş yavaş büyüterek ve bujilerden karışım kontrolü yaparak motor için en uygun ana jeti bulabilirsiniz.

Ana ve pilot jet dışında motosiklet karbüratörlerinde bulunan slide denen bir parça var. Bu parçanın ucunda bir iğne var. Slide bir diyaframa bağlı. Gaz verdikçe diyafram şişiyor, slide geri çekiliyor. Dolayısıyla slide'ın ucundaki konik iğne de geri çekilerek özellikle 1/2-3/4 gaz kelebeği açıklıklarındaki yakıtı ayarlıyor. Araba karbüratörlerindeki kapış pompası görevini gören bir parça bu. Bu konik iğnenin slide üzerindeki pozisyonunu değiştirerekte ayar yapabiliyorsunuz. Burada anlatması biraz karışık olacak. Google'da aratırsanız çok güzel kaynaklar var. Mesela "rejetting notes" diye aratın. Karbüratör, yapısı ve bir nevi jet değişikliği olan rejetting ile ilgili çok bilgi mevcut.

Biz bu rejetting olayına biraz uzak kalmışız. Aslında çok keyifli bir konu. Yurtdışında insanlar kendi motorlarıyla çok oynuyorlar. Ama karbüratör ayarlarının, hava sıcaklığı ve irtifa gibi faktörlerden çok etkilendiğini de unutmamak gerekir. Yazın çok güzel ve verimli çalışan motorunuz, kışın havalar soğuduğu ve dolayısıyla motora daha fazla oksijen girdiği için fakir çalışıyor olabilir.


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/85980-karburator-rolanti-memesi-genisletilirse-ne-olur.html#ixzz1EXUxJrSzKonu için çok yararlı olmuş.Fakat bir sorum olacak.Vakumla hareket eden diyaframın altındaki ignenin konumu yayın ve vakumun etkisi ile hareket ediyor anladığım kadarı ile.Şimdi abimin motorunda dakarbüratör diyaframlı.Kendisi titiz bir binici motor yaklaşık 8 yaşında.eksoz siyah duman atıyor yaklaşık yarım gazdan sonra ve anvele yaptırıldıgında.Buji karbüratör temizligi hava ayarı motorun rölantisi herşey normal fakat dumana çare yok.Diyaframda sağlam.Hatta ana jet deligini küçültdügümüzde duman yüzde seksen kesiliyor.Ben diyorum ki acaba diyaframdaki yay tansiyonunu kaybetmiş ve dolayısı ile daha çok yukarı çıkıyor ve fazla yakıt geldiğinden zenginkarışımdan dolayı duman atıyor olabilirmi.Çünki herşey denendi.Fakat diyafram set olarak degişmedi.Ne dersiniz.

shi_bumi
21 Şubat 2011, 13:57
Konu için çok yararlı olmuş.Fakat bir sorum olacak.Vakumla hareket eden diyaframın altındaki ignenin konumu yayın ve vakumun etkisi ile hareket ediyor anladığım kadarı ile.Şimdi abimin motorunda dakarbüratör diyaframlı.Kendisi titiz bir binici motor yaklaşık 8 yaşında.eksoz siyah duman atıyor yaklaşık yarım gazdan sonra ve anvele yaptırıldıgında.Buji karbüratör temizligi hava ayarı motorun rölantisi herşey normal fakat dumana çare yok.Diyaframda sağlam.Hatta ana jet deligini küçültdügümüzde duman yüzde seksen kesiliyor.Ben diyorum ki acaba diyaframdaki yay tansiyonunu kaybetmiş ve dolayısı ile daha çok yukarı çıkıyor ve fazla yakıt geldiğinden zenginkarışımdan dolayı duman atıyor olabilirmi.Çünki herşey denendi.Fakat diyafram set olarak degişmedi.Ne dersiniz.

Eğer yay çok yumuşak olsaydı ani gaz verişlerde kelebeğin önü çok kolay açılacak ve karbüratöre giren fazla havaya yeterli yakıt zamanında basılamayacağından karışım fakirleşecekti. Sorun hava filtresinden kaynaklanıyor sanki. Çünkü kirli veya tıkalı hava filtresinin en büyük belirtisi egzozdan siyah duman atılması. Ancak abinizin titiz bir binici olduğunu söylüyorsunuz o zaman hava filtresinin kirli olması olasılığı az. O zaman sabit seviye kabındaki şamandıranın ayarı bozuk olabilir.

piranha dört
22 Şubat 2011, 00:32
Şamandıra seviyesinin yüksekligi konusunu da ele aldık fakat seviyeyi ayarayabilecek bir ayar yeri yok.Makanizma kompakt.Şamandıra pimi,şamandıra iğnesi(ucu sivri lastik valf li ,yaylı ve yarımtur da kilitlenip sabitlenen)Vidalı veya ayar yeri olmayan klasik bir seviye kabı.Ve kesinlikle yakıt fazla da nasıl kısılır yada bu şekilde orjinal parçalarla yakıt nasıl artabiliyor.Artık tek denenecek şey igneyi biraz uzatmak (oda sabit ya uzunuyla artık)yada muadil bir karbüratörle test etmek.İlginiz için teşekkürler shi_bumi.

shi_bumi
22 Şubat 2011, 02:10
Şamandıra seviyesinin yüksekligi konusunu da ele aldık fakat seviyeyi ayarayabilecek bir ayar yeri yok.Makanizma kompakt.Şamandıra pimi,şamandıra iğnesi(ucu sivri lastik valf li ,yaylı ve yarımtur da kilitlenip sabitlenen)Vidalı veya ayar yeri olmayan klasik bir seviye kabı.Ve kesinlikle yakıt fazla da nasıl kısılır yada bu şekilde orjinal parçalarla yakıt nasıl artabiliyor.Artık tek denenecek şey igneyi biraz uzatmak (oda sabit ya uzunuyla artık)yada muadil bir karbüratörle test etmek.İlginiz için teşekkürler shi_bumi.

İğnenin slide'ın içindeki bölümünde bir segman olur genelde. İğnenin bu baş kısmında da segmanın gireceği yuvalar. Birkaç mesaj öncesinde bir resmini koymuştum. Bu segmanı yukarıya doğru alırsanız iğneyi otomatikmen uzatırsınız ve karışım fakirleşir. Umarım halledersiniz. Kolay gelsin.

piranha dört
22 Şubat 2011, 23:12
Mesafesi olsa tornacıda biz açtıracaktık o segman kanallarını ama yok malesef.Neyse zaten kış binmiyor motora yaza doğru kurcalarız gene.

asi_efe09
05 Mart 2011, 01:32
Rölanti memesi dediğiniz aşağıdaki grafikte "pilot jet" olarak gösterilen parçadır. Bu jetin genişletilmesi ve daraltılmasının motorun hangi gaz konumlarında nasıl etki ettiği açıkça gösterilmiş grafikte. Pilot jet rölantide neredeyse tüm yakıtı karşılar ve gaz kelebeği çeyrek açıklığa gelene kadar görevine devam eder. Ondan sonra görevi slide iğnesi ve en nihayetinde ana jet devralır. (Grafiği dikkatli incelerseniz her bir parçanın görevinin çok azaldığı noktalar var ancak hiç bir zaman sıfır değildir)

Performans için düşünüyorsanız sadece jetin genişletilmesinin bir etkisi olmayacağını söyleyebilirim. Yüksek akışkanlı bir hava filtresi ve performans ekzoz ile beraber kullanılırsa belki bir performans artışı yaşanabilir. Eğer bunları yapmadan sadece jeti büyütürseniz yakıt artışını artıracağınız gibi performansı da düşürürsünüz. Çünkü motor zengin karışımla çalışır. Yani motorun içine giren havanın içine, havanın içindeki oksijenin yakamayacağı kadar çok yakıt püskürtülmüş demektir. Bu durumda yakıtın hepsi yakılamaz ve yanmayan yakıt egzozdan dışarı atılır.

Daha fazla yakıt demek yanması için daha fazla oksijen gerekir demek. Buda karbüratörden daha fazla hava geçirmek demek. Ayrıca yanan gazları dışarı atmak için daha açık bir egzoz gerekir demek. Hele hele daha yüksek bir son hız için düşünüyorsanız hiç denemeyin bile pilot jeti büyütmeyi. Gaz kelebeği tam açıkken gerekli olan yakıtın hemen tamamı ana jet tarafından karşılanır çünkü.

http://img291.imageshack.us/img291/3955/jetbw.jpg (http://img291.imageshack.us/i/jetbw.jpg/)

bu acıklamayı biraz daha anlaşılır bi şekilde yazarsan cok sevinirim yani jet dediğin karbüratörün nersi oluyor bu terimleri acıklarsan sevinirim :)

serhatarman
06 Mart 2011, 01:01
Adı üstünde 'rolanti memesi'.Sadece motorun rolantide çalıştıracak benzin geçişi saglar.Büyüdügü taktirde motor rolantide zengin karışımla çalışır,yag yakıyormuşcasına duman atar.

kesınlıkle.bende r80 vardı karburatorle cok oynadım.ben tam tersıne kucultme yoluna gıtmıstım :D

lazco
29 Nisan 2011, 10:42
konu üzerinden biraz zaman geçmiş fakat yinede durumumu izah etmeden geçemicem... dediğiniz gibi karbüratör de iki ayar var bir rölanti birde hava ayarı yeni topladığım motorda orjinal karbüratör kullandım bu karbüratöründe hava filtresi akü kutusunun içindeydi ben görünüm adına akü kutusunu iptal ettim ve hava filtresiz kaldım... karbüratöre açık hava filtresi takddım ve nihayet çalışır hale geldi fakat motor randumanlı çalışma yapmıyor ki zaten motorun hacminide büyüttüm... randumanlı çöalışmadan kasıt rölantide çalışmıyor rölantiyi ne kadar açarsam açayım çalışmıyor ancak hava ayar vidasını kısarsam rölantide çalışıyor.... bu durumda hava ayarını kısdığım zmanda motor zengin karışım yiğiyor ve normal çekişden düşüyor.... hava ayarını açıyorum bu sefer dediğim gibi de röleanti olmuyor tabi bu ayarı bozan etken motor hacminin büyümesi ve açık hava filtresinin takılması benim fikrim şu motoru hep 4000 devirlerde sürdüğüm için bu devirlerdeki en iyi hava ayarını yapıp rölentide çalışması içinde rölanti memeisini büyütmek olacak başka bi önerisi olan varsa buyursunlar saygılarımla....

jönysf
29 Nisan 2011, 11:20
zamanında bende mobilet varken bu tür olayları denemiştim. Memeyi büyüttüğün zaman motor hırlama yapıyor ve fazla benzin yakmaktan başka hiçbir işe yaramıyor. Memeyi bence daha çok devir ala bilmen için kısman lazım ama bu seferde hava karışımı bozulacağı için bu seferde motor dögürme yapacaktır. en iyisi hiç oynamamak. Dünyadaki en pahalı benzini kullandığımız bir ülkede ne gereği varki? :wiinkk:

Acil112
29 Nisan 2011, 11:24
Anlatılan konular son derece faydalı fakat düzgün çalışan motor istiyorsan orjinalini bozmayacaksın, hız istiyorsan motoru değiştireceksin. En garanti yöntem:)

ZIPPIRMAN
29 Nisan 2011, 12:03
Cısssss olur

_OLD_
29 Nisan 2011, 12:14
konu üzerinden biraz zaman geçmiş fakat yinede durumumu izah etmeden geçemicem... dediğiniz gibi karbüratör de iki ayar var bir rölanti birde hava ayarı yeni topladığım motorda orjinal karbüratör kullandım bu karbüratöründe hava filtresi akü kutusunun içindeydi ben görünüm adına akü kutusunu iptal ettim ve hava filtresiz kaldım... karbüratöre açık hava filtresi takddım ve nihayet çalışır hale geldi fakat motor randumanlı çalışma yapmıyor ki zaten motorun hacminide büyüttüm... randumanlı çöalışmadan kasıt rölantide çalışmıyor rölantiyi ne kadar açarsam açayım çalışmıyor ancak hava ayar vidasını kısarsam rölantide çalışıyor.... bu durumda hava ayarını kısdığım zmanda motor zengin karışım yiğiyor ve normal çekişden düşüyor.... hava ayarını açıyorum bu sefer dediğim gibi de röleanti olmuyor tabi bu ayarı bozan etken motor hacminin büyümesi ve açık hava filtresinin takılması benim fikrim şu motoru hep 4000 devirlerde sürdüğüm için bu devirlerdeki en iyi hava ayarını yapıp rölentide çalışması içinde rölanti memeisini büyütmek olacak başka bi önerisi olan varsa buyursunlar saygılarımla....

Hava ayar vidası sadece ana kelebek kapalıyken rölantide çalışması için geçen havanın miktarını ayarlar.4000 devirde bir fonksiyonu olmaz.Problem başka yerde.Rölanti ayarı sadece hava vidası ile olmaz.Gaz telinin bağlandığı yerdeki teli geren vida ile ortak yapılır.Önce sanki gaz verilmiş derecesinde teldeki vida ile (çok değil) kelebek aralanır.Motor çalışıp ısındıktan sonra (otomatik jikle varsa devreden çıkması beklenir) hava ayar vidası ile motorun düzgün ve en devirli çalıştığı nokta bulunur,sonra gaz telini geren vida gevşetilerek önerilen rölanti devrine getirilir.

lazco
02 Mayıs 2011, 09:22
hocam tavsiyen için çok sağol ama benim bildiğim kadarıyla hava ayar vidası sadece rölanti için deil... neyse geldiğim son nokta şu memeyi byüttüm kafat sizinde bahsettiğiniz kadar hiç bir işe yaramaadı haralde meemyle birlikde havayıda çoğaltmak gerekiyordu hava ayar vidasını sonuna kadar açdım ilk kalkış çok seri ama daha sonra gazı birazdaha verince boğuluyor ve motor sönüyor aynı zmanda rölenti hala yok... orjinal memesine geri döndim birazdaha iyi duruma geldi çekişi falan ama rölenti hala yok.... ya yenikarbüratör alıcam oda saçma geliyor ne gerek var die yada bu açık hava filtresi bu motorun oranına uygun deil.... son bir ihtimal daha var ateşleme avansı... o zaten tam baş belası hiç bulaşmak istmedim =)