Orijinalini görmek için tıklayınız : Diğer Masai Motosiklet Grand Eagle 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
xeros
14 Haziran 2006, 11:13
selam millet, yeni motorlarina kavusan arkadaslara kazasız keyifli surusler dilerim hayirli olsun.kertenkela gecmis olsun, 10 gunluk bir tatilden sonra tekrar istanbula ve motoruma kavustum cok mutluyum :) , ilk bakımı yaptırmış bulundum kartaldaki sanayi sitesinde yaptirdık yağ değişmiş kontroller yapılmış bide su vitesle ilgili ufak problemi gidermek icin bişye yapmışlardı neyse toplam 50 YTL verdik çıktık. dun yağmurdan dolayi cikmadim ama bugun hicbişey beni durduramadi ve sabah motorla geldim 500 u gecmişiz bu arada.
ghostmayer
14 Haziran 2006, 13:10
Öncelikle herkese allah sabır versin çünkü beni başınıza bela almış bulunuyorsunuz.
Sormak istediğim okada çok soru ve öğrenmem gereken okadar çok şey varki
beni forumdan bile attırabilirsiniz.
Forumu baştan beir okuyorum ve son kritiğe göre masai 250 den anladığım kadarı ile genel olarak memnun herkes.
Peki motora yeni başlayacak 183 boy ve 110 kilo ağırlığındaki bu yarma kardeşinize ne önerirsiniz mali durumum kötü o yüzden kredi kartı ile taksit yapacağım.
Gabe
14 Haziran 2006, 13:21
masai 250cc lik bir motosiklet olarak gayet iyi bir seçim. fiyatı da uygun. bahsettiğin ölçülerde altında minicik kalmayacağından da emin olabilirsin.
tavsiye ederim, iyi başlangıç
ghostmayer
14 Haziran 2006, 13:45
Teşekkür ederim bir yandan diğer markalarada bakıyorum Bir idda ya göre truva ile aynı yapıdalarmış.
Dikkatimi çeken unsur şu. Gerçekden kaliteli markalarda (honda yamaha vs) beygir güçleri eşdeğer hacimlerde çok yüksekde olabiliyor. yada aksine düşük.
Çin olarak baktığımızda genelde beygir güçleri yüksek oluyor(devirleride yüksek ). ama kullananlar pek memnun değil.
soru ise şu. Beygir gücünün yüksek olması motorun son sınır olarak zorlanmasına
mı neden oluyor ? Demek isteiğim aynı cc deki düşük beygirli makin aile yüksek beygirli makina arasında dayanım farkımı başgösterecek ?
yoksa yol yakınken yaylagibi bir scooter mı alsam ? ufff çok karışık.
»-ZaNLI-»
14 Haziran 2006, 14:13
arkadaşlar ben çok merak ediyorum ama sanmayınki hız meraklısı olduğundan soruyo diye bu alet 130 görürü mü yani çevredeki 250 cc ler bu hıza ulaşıyolarda ondan dolayı soruyorum.cvplarsanız sevinirim tşkler
cinedev
14 Haziran 2006, 14:40
Ben bir grup surusunde 100u gectim, 1000 km rodaji bittikten sonra rahatca 130 zorlanir bence.
Gabe
14 Haziran 2006, 14:44
benden daha fazla kullanan arkadaşlar var ama Rodaj suresince dediğin hıza çıkıp motoru zorlamak istemesem bile kamyonlardan kaçabilmek namına helalinden bir 120 gördüm. cok fazla kalmadım o hızda ama daha gidecek gibi görülüyordu. devirli çıkarsan, vites aralıklarını önerilen hızlarda kullanır ve motorun devrini güzelce yukseltirsen 130 a cıkar bu motor. kadran 160 fakat onu gorur mu bilmiyorum.
amore
14 Haziran 2006, 15:43
160 kadranı var zaten, o hıza ulaşmak için rodajı bitirmek lazım ama benim aldığım yerdeki usta 140 ı rahat görceğini söylemişti, yalan mı doğru mu olduğunu görmek için rodajı bitirmek lazım sanırım :) ,
..............................................
benim boyum 182 kilom 70 , arada babam biniyo onun da boyu aynı ama kilosu 145 :) biraz amortisörlere söylendi ilk oturduğunda ama 2 kişi binmedikten sonra sorun yaşamadı gerçi daha çok yeni ben moturu alalı. bu alet tabi ki bi honda shadow gibi diil yada bi suzuki kadar, ama bu fiyata alınabilecek motorun en irisi buydu, chooper larda genel olarak beygir gücü cc ye oranla düşük görünür zaten (mesela 1000cc bi racing de beygir 120 civarlarındayken aynı cc bi chooper da yarısı kadar oluyo) bunun özünü hiç senin sorduğun soruyu net cevaplayabilcek kadar araştırmadım ama bunlar için geçen bi terim var ki her bayiide duydum nerdeyse 'torklu makineler bunlar' :) truva, jinlun, seyhan gibi motorlarla aynı yapıda diil tam olarak ama benziyolar evet. biraz aksesuar farkı var. diğer 3 ünün arka çamurluk tekeri sarıyo bunun daha farklı, yine de sen aklındaki tüm markaları git gör bi.
xeros
14 Haziran 2006, 16:19
130 yapar ama bence gereksiz ben tirsiyorum valla 100 u pek gecmiyorum cok rahat 100 110 gorulebiliyor.
kertenkela
14 Haziran 2006, 21:46
140km/h yaptı bu hafta sonu..
üstad bağırsak kapakları konusunda bilgi , döküman beklerim :)
saygılar..
nautilus daha önceki sayfalarda benim aldığım aksessuarların resimlerini fiyatlarını ve ulaşabileceğin linklerini bulabilirsin.
Eğer sisybara çanta takmayı düşünüyorsan değiştirmeye gerek kalmıyor :) (benim resimlerden görebilirsin)
bunun haricinde istanbulda yaşadığın için heralde sirkeci civarlarında veya bir kaç sanayi bölgesini gezerek izmirden çok rahat gerekli ustaları bulabilirsin :)
------------------------------------------------------------------------
arkadaşlar bağırsaklara yaptırdığım kapak ve airbrush işlemleri tamamlanmış motoruma yarın kavuşacağım çarşamba sabahı 9 da 1000 bakım randevum var.
Bu arada ruhsatlarınızdaki ilk muayene tarihine bakmanızı ve sizlerinkide benimki gibi 1 yıl yazıldıysa en kısa sürede takipçinizi aramınızı öneririm ben yarın sabah takipçiye ruhsatı bırakacağım ve bu hata düzeltilecek (ilk muayene 3 yıl sonra olarak yazılacak) herhangibir ücret ödemeyeceğim.
Birde anadolu sigorta acentasından yaptırmış olduğum kargonun peşin ödediğim halde online müşteri hizmetlerinde hiç ödenmemiş olarak görünmesi ile uğraşacağım :)
nautilus
14 Haziran 2006, 21:57
Selamlar herkese,
Sonunda bugün motorum geldi.Her ne kadar yanlış plaka takıp yanlış ruhsat getirmiş olasalarda.Benim sormak istediğim şu arkadaşlar:
Bu tarz topikleri uzun süredir takip ettiğim için biliyorum ki hemen hemen herkeste bu sorun var.Tahmin edeceğiniz gibi motor dururken boşa alamıyorum bir türlü.İleri geri ne yaptıysam olmadı.Vites 2 deyse 1 e geçiyor tekrar boşa almaya çalıştığımda yine 2 ye geçiyor.Kesinlikle boşa alamadım.Hem de motor sıcak olduğu halde.Bu durum zamanla düzelirmi ya da başka bişey mi yapmam gerekiyor?
Herkese kazasız belasız sürüşler,
Hadi vites çok önemli değil asıl sorunu az önce yaşadım.Motoru kapattıktan yaklaşık 1 saat sonra tekrar çıkayım dedim ve maalesef motor çalışmadı jikleye aldım hiç gaz vermedim yani boğmadım ama çalışmadı yokuş aşağı vurdurayım dedim 1-2 hırlar gibi oldu ama yine çalışmadı.aküyü bitirmemek için de çok uğraşmadım neden olabilir ve ne yapmam gerekir bu durumda?Bir de yedek depo konumu nasıl?Düğmenin uzun kısmı alt tarafa bakarsa ana tank yukarı bakarsa yedek depo mu?Bilgi verebilirseniz sevinirim.Yarın çalıştıramazsam alay konusu olurum.
gupilya
14 Haziran 2006, 23:57
1. vitesler ilk bakımdan sonra biraz daha rahatlıyor.
2. jikle ile çalıştırmayı serviste önermiyorlar. özellikle yazın.
3. bir iki gaz verip sonra çalıştırmayı dene. gazı sonuna kadar dayayıp çalıştır faydalı oluyor.
4. sağ kolda stop anahtarı kapıysa çalışmıyor. kırmızı başlıklı üç konumlu bir alet onu kontrol etmekte (doğru konum da olup olmadığınız) yarar var.
5. benzin anahtarı aşağıya doğru ise yedek. sağ ortada kapalı (bu nedenle çalışmama ihtimali olabilir) üstte açık.
nautilus
15 Haziran 2006, 00:31
gupilya acemiliğin bu kadarı olur yazdığın maddeler içinde 4. madde yüzünden çalıştıramadığımı tam 2 saat sonra farkedebildim.Neyse sonunda çalıştırdım ve bindim marketin önünde sigara almak için durduğumda gelip tekrar çalıştırayım dedim ve jikleyi çektim gaz vermeden bastım marşa yine çalışmadı bu sefer stop anahtarı doğru konumdaydı jikleyi kapadım marşa basıp gaz verdim hemen aldı jikle çok işe yaramıyor gibi hangi durumda kullanacaz anlamadım
Gabe
15 Haziran 2006, 01:21
nautilus, hayırlı olsun kazasız belasız süresin..
vites geçme olayıyla alakalı olarak bir çözüm var. mil uzatıyorlar, onceki sayfalara bir göz at ayrıntılı olarak yazmıştım. servis yapıyor bu işlemi. ondan sonra boşa alma derdi kalkıyor. biraz da alıştıktan sonra o kısımla işin bitmiş olur.
çalışmama derdine gelince. dostum bir kez yeni alınan motora konulan akuleri nizami olarak şarj etmediklerinden serviste bahsedildiğini duydum. yapman gereken servise goturup aku'nun şarj durumuna baktırman. şarjı az ise hiç kısa devre var heralde fln laflarını yemeden beş para vermeyip full şarjlattır.
aldıgımın 5. günü, 2 gun kullanmadıktan sonra binmeyi denedim cok da ugrastım bujileri yaktık.
jikle ile ilgili kitapçıkta yazanlar bana reel bilgiler gibi göründü. ilk kaldırırken jikleyi kullan bence, ama birkaç saniyeden uzun tutma. ozellikle de jikle açıkken gaz vermemeye dikkat et.
ttopchu
15 Haziran 2006, 05:26
evet arkadaşlar bu gün 1000 bakımımı yaptırdım suzuki izmir doğa motora
15 ytl yağ değişim ücreti aldılar.
ayrıca benzin musluğum daha önceden kırıldığından yaklaşık 3.5 ytl ye o değişti.
farın yetersizliğinden yakındığımdan dolayı scoterlar iiçin geliştirilmiş bir far olduğunu ve iyi randıman verdiğini söylediler bende onu taktırdım ve gerçektende çok fark etti bunun da fiyatı yaklaış 6,5 ytl idi toplam 25 ytl tutmuş oldu.
Serviste çalışan 3 eleman ne zaman gitsem bana hep gayet sıcak yardım ettiklerinden ve şu an doluyuz başka zaman gel demediklerinden dolayı 20 ytl de işçilik (3 kişi için az olsada yanımda fazla nakit yoktu) verdim. Şİmdiye kadar toplamda 10 kez falan gitmişimdir hiç para v.s. istememişlerdi o yüzden helal olsun.
1000 bakımda yapılanlar:
yağ değişimi
zincir yağlanması
motorun sesinin dinlenmesi
sağının solunun sıkılıması :)
lastiklerin kontrolü
bujilere ve hava filitresine bakmadılar abi 1000 de gerek yok 2. bakımda bakarız dediler tahminen 3000 civarı ikinci bakım olacak
bu arada arkadaşlar yan sehpa açıksada motorlar çalışmıyor onada dikkat etmenizi öneririm. Bende bu aygıt bozulmuştu onun içinde garanti kapsamında sipariş verdiler.
kertenkela abi airbrush bitti kapaklar yapıldı ama ben orjinalinde selenin altındaki siyah kapaklara dokunmayın yazıyı sökmeyin demiştim ama motorla güneşe çıkınca yapılan kapaklar ve depo parliment mavisi simli parlayıpta orası sadece siyah görününce çok sırıttı o yüzden şu an o parçalar airbrushçıda yarın onlar da takılınca resimleri ekleyeceğim.
Gabe bildiğin üzere ben izmirdeyim kartaldaki servise gitme şansım yok bu gün elemanlara söylediğimde abi o milin normalde üzerinde ayar var dediler biraz oynadılar ama olmadığını onlarda gördüler. Mümkünse tam olarak hangi milin ne kadar ölçüde uzatıldığını veya kısaltıldığını öğrenmemi istediler. Eğer bu konuda cevap verirsen çok makbul olacak :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
resimler bir sonraki mesajımda arkadaşlar
kabloları kapatmak için yapılan polyesterden kapak: 50 ytl
depo üzerine airbrush çalışmak : 200 ytl
çamurluk v.s. bunları yaptırdığınızda yanında hediye :)
iletişim:
Pınar İnceman
otomobil
motosiklet
kask ve aksessuar üzerine
resimleme
1481 Sokak (kilise sokak) No:9 Alsancak (logos Cafe)
Tel: 0 537 410 21 60
----------------------------------------------------------------------------
ayrıca izmir için ilk muayene süresi sorunu bugün itibariyle aşıldı arkadaşlar yanlız bugün ile 01 01 05 tarihi arasında alanlar için bir sorun var kesinlikle dilekçe ile başvurup biraz hak aramanız gerekmekte daha fazla bilgi için:
http://www.motosiklet.net/forum/showpost.php?p=297737&postcount=39
nautilus
15 Haziran 2006, 22:30
ttopcho motorun harika olmuş güle güle iyi günlerde bin
amore
16 Haziran 2006, 02:09
motorun güzel olmus kardesim, güle güle kullan.
ttopchu
16 Haziran 2006, 08:54
flood korumasından iki mesajım birleşmiişti ben resimleri ayırayım bari dedim :)
teşekkürler arkadaşlar darısı isteyen herkesin başına
http://img215.imageshack.us/img215/5825/10013661sy.th.jpg (http://img215.imageshack.us/my.php?image=10013661sy.jpg) http://img213.imageshack.us/img213/3005/10013671gb.th.jpg (http://img213.imageshack.us/my.php?image=10013671gb.jpg) http://img209.imageshack.us/img209/8807/10013684jw.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=10013684jw.jpg) http://img46.imageshack.us/img46/5954/10013708va.th.jpg (http://img46.imageshack.us/my.php?image=10013708va.jpg) http://img158.imageshack.us/img158/5338/52zc.th.jpg (http://img158.imageshack.us/my.php?image=52zc.jpg) http://img223.imageshack.us/img223/9818/67gn1.th.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=67gn1.jpg) http://img214.imageshack.us/img214/2211/77rp.th.jpg (http://img214.imageshack.us/my.php?image=77rp.jpg) http://img212.imageshack.us/img212/8754/89xy.th.jpg (http://img212.imageshack.us/my.php?image=89xy.jpg) http://img234.imageshack.us/img234/8441/92pu1.th.jpg (http://img234.imageshack.us/my.php?image=92pu1.jpg) http://img49.imageshack.us/img49/4030/105vt.th.jpg (http://img49.imageshack.us/my.php?image=105vt.jpg) http://img218.imageshack.us/img218/8991/111tv.th.jpg (http://img218.imageshack.us/my.php?image=111tv.jpg) http://img48.imageshack.us/img48/2140/124hq.th.jpg (http://img48.imageshack.us/my.php?image=124hq.jpg) http://img205.imageshack.us/img205/9128/138wn.th.jpg (http://img205.imageshack.us/my.php?image=138wn.jpg) http://img514.imageshack.us/img514/6430/141hp.th.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=141hp.jpg) http://img213.imageshack.us/img213/1917/155rb1.th.jpg (http://img213.imageshack.us/my.php?image=155rb1.jpg)
xeros
16 Haziran 2006, 10:25
Bu masaimi ? :) acaip guzel olmus herseyi ancak en guzeli ondeki amblem super yakismis asalet burada gozunu sevdiğimin renkleri heryere yakisiyor yaw.
bu arada bendemi bir yanlis oturus var bilemiyorum ama ayak fren pedali ile sağ ayaklık yukseklik farkı bana fazla gibi geliyor kullanirken rahatsiz gibi sanki normalmi bu yoksa benmi rahatsizim.
cinedev
16 Haziran 2006, 10:53
Gule gule kullanin airbrush cok guzel olmus. Bir tek o on camurlugun ustundekini anlayamadim :) Boyle bir sezonun sonunda iyi cesaret:P
Gulle gule kullanin motorunuzu.
Ben de bugun 1000 bakimina gidecegim. sabah da benzin aldim. haftasonu kocaeline gidecegim. Boylece ikinci uzun yoluma cikacagim masaimle. sabah benzini aldiktan sonra yaptigim hesaba gore makine su anda 100Kmde 4.3 Lt yakiyor. Yani Kmde 130bin TL. Bunun tamami sehir ici. Bakalim 1000 bakimindan yag degisiminden sonra bir degisim olacak mi. Ama bence gayet iyi bir performans.
Gabe
16 Haziran 2006, 11:10
muthiş olmuş hocam.
fb logosu her zaman her yerde iş yapar kardeş :) her ne kadar ben seneler evvel yeter lan bu kadar eziyet diyerek aktif taraftar olmayı bıraktıysam da gönlümüz her daim fenerde.. airbrushçı arkadaş cok guzel bir iş cıkarmış valla helal yani..
xeros
16 Haziran 2006, 12:13
Ya bu ehliyet almak ne zor ismis, bu hafta tam 3 kere gittim bostanciya en son bu sabah gittim erken gideyimde olsun diye ama nerde benden erken gidenlerde varmis 60 tan asagi numara alamadik, allahtan gelisimden benim hocayi gordum saat 3 te gel bakariz biseyler dedi bi daha deniyecem bakalim sansimi. sertifika sırtımda dolasıyorum
cinedev
16 Haziran 2006, 12:30
Az once ofisin onunde duran motorumun ozellikle koltuklar bolgesi olmak uzere cok hafif bir dalgalanmayla da benzin deposuna ve deri cantalarin uzerine dogru anasini avradi ...... o. cocuklari tarafindan airbrush yapildi. iki tane 10 yaslarinda velet tarafindan cok guzel yesil renkli bir air brush olacak artik kicimin altinda. Ben herhalde katil olacagim yakinda eski motorumu da benzer ozelliklerde yaratiklar koltugunu kesmislerdi. lanet olsun deyip saticam valla bu motoru bu motorculugu da birakicam boyle giderse. bu memlekette anliyorum ki artik serefsiz namussuz bir hayat surmek gerekli. saygili gorgulu terbiyeli kurallara uyan biri oldun mu olmuyor. sert olacaksin saygisiz olacaksizn kufurbaz olacaksin. Ney se su anda cok sinirliyim kusuruma bakmayin....
Bu arada bu sprey boylari koltuktan cikartabilmek icin yapilabilecek bir sey var mi bilginiz dahilinde.
amore
16 Haziran 2006, 20:37
geçmiş olsun cinedev, motorun ve senin için çok üzüldüm, gerçekten çok sinir bozucu bi durum. ama bildiğim kadarıyla sprey boyayı çok kolay çıkarabiliyodu sanayideki ustalar, çünkü bizim arabaya sıkmışlardı boya, hiç iz kalmicak sekilde hemen çıkarmışlardı. neyle çıkardıklarından tam emin diilim (uzun zaman önceydi %100 hatırlamıyorum ) ama sanırım gaz yağı olmalı. Tinerde çıkarabilir ama boyaya zarar verir tiner, o yüzden gaz yağı kullanmıslardı diye hatırlıyorum ama sen yinede bildiğin bi ustaya sor sanayide, sıkma canını ama onu çıkarıyolar hemen. bide koltuktaysa daha rahat çıkar boyalı yerlere göre, diye düşüüyorum
cinedev
16 Haziran 2006, 21:27
Aksam ustu ancak islerim bitince sanayiye 1000 bakimina gittim. fevzi usta sagolsun hemen tinerli bezle sildi sprey boyayi aninda cikti inanamadim. Ustunden kac saat gecmis olmasina ragmen halen tam olarak kurumamisti sansima. Bu sefer yirttim ama boyle olaylar oldukca insanin iyice morali bozuluyor ve bir gun elimde olmadan kotu seyler yapacagim diye korkuyorum.
1000 bakiminda motor iyice bir elden gecti yagi degisti her yeri kontrol edildi.
Hala benzin ve vites gostergem calismiyor, parca gelmesini bekliyoruz bir haftadir.
Onun disinda bir sikinti yok denebilir.
yarin oglen Kocaeline gidecegim ve haftasonu oradayim. Umarim kazasiz belasiz bir yolculuk olur.
Herkese iyi haftalar ve kazasiz belasiz keyifli surusler.
ttopchu
16 Haziran 2006, 21:40
cinedev sevindim abi :) eğer sizin oralarda bu mahlukatlardan fazla varsa bir yere ufak bir tiner gizle arada beze döker silersin :)
çok teşekkürler arkadaşlar darısı her isteyenin başına.
aslında ayak fren seviyesindeki yükseklik farkı her iyi choperda bilerek bırakılır bunun nedeni özellike uzun yolda dalıpda ayağı hafif bir öne ittirmede frenlerin kazıklayarak devreye girmesi sonucunda oluşabilecek kazalardır.
Bu nedenle o yükseklik butür olayların önüne geçer.
Ama bu yükseklik farkı intibak süresini uzatmaktadır bu nedenle tehlikeli alanlara yaklaşırken, uzun yolda bir araca yaklaşırken, benzinci yan yol v.b. yerlere yaklaşırken ayağımızı pedalın üzerine doğru kaldırmak fren mesefemizi düşürecektir :) şehir içinde ise düşük hızlarda sorun olmasada yüksek hızlarda ayağımızı pedalın üzerinde tutmakta her zaman fayda var :)
ghostmayer
17 Haziran 2006, 11:30
üf yaa üf okadar imrendirdinizki yeminle muzik setimi felan satip alasim geliyor.
Ama lanet olsun ki önce bulmam gereken daha yüksek bir mebla var.
Ayrılıcam bu forumdan sizleri gördükçe hasetlik yapacam diye tırsıyorum...
ttopchu
17 Haziran 2006, 16:56
ghostmayer maşşallah de aman abi 2 teker üstündeyiz, anladığım kadarıyla sende sağlam bir müzik seti var :)
şaka bir yana umarım en kısa sürede gereken parayı toparlayabilir ve sende sana göre en iyi (görünüm-fiyat/performans-v.s.) motorsikleti alırsın
nautilus
18 Haziran 2006, 21:34
Selam arkadaşlar,
A2 ehliyeti almak için diploma istiyolar tamam iyi güzel de 23 sene önce mezun olduğum okulun diplomasını bulmam mümkün değil diye masai'me binemeyecek miyim şimdi ben?Hem zamanında B ehliyeti verirlerken vermiştim diplomamı kabul etmiyolar mı onu?Bilgisi olan var mı kafama takıldı çıkamıyorum sokaklara gezileri kaçırıcam en sonunda da aklımı tabi.Yok mu bunun bi yolu arkadaşlar ?,İlla da diploma diye diretiyolar mı yoksa B var diye olmasa da olur diyolar mı?
Herkese kazasız keyifli sürüşler,
gupilya
18 Haziran 2006, 22:04
benim hatırladığım B ehliyeti olandan diploma istemezler. ben diploma ya da fotokopisi verdiğimi hatırlamıyorum
amore
19 Haziran 2006, 04:32
yok mecburi veriyosun diploma yada öğrenci belgesi. aptal bi ülke olduğumuz için B ehliyet alırken verdiğin bütün belgeleri yeniden istiyolar. Diplomanı bulamıyosan da sanırım kayıp ilanı verdikten sonra son mezun olduğun okuldan alıyosun
cinedev
19 Haziran 2006, 11:26
Herkese merhaba,
Haftasonu kiz arkadasimin universite sinavi sebebiyle beraber Izmite yollandik ve geldik.
Guzel keyifli bir yolculuktu. Tuzlaya kadar sahilden gittim sonra mecburen D100 uzerinden Izmite vardik. Cumartesi gecesi yatip pazar gunu oglen tekrar yola dustuk.
Bir gun onceki boya olayinin sinir uzerine cok iyi geldi gezi bana. Biraz yorulduk ama degdi.
iki gunde yaklasik 350 km yol yapmis oldum. Fotograf cekemedik ama video kameramiz vardi onunla yol boyunca cekimler yaptik. Oradan kareleri koyarim buraya bilgisayara aktardiktan sonra.
Bu arada yakit olcumu de yaptim tekrar. Tabii bu sefer sehir disi agirlikli oldu. Daha once sehir ici olarak verdigim degerlerde 100kmde 4.3 Lt demistim su anda 100Kmde 3.1Lt gibi bir deger hesapladim.
Ortalama 70 Km hiz ile gittim. 90kmye cikinca titresim gercekten cok fazla oluyor. Yol da kotu olunca.
Donuste Maltepede mola verdik. Yarim saat kadar oturup dinlendik. Tam yola cikalim dedik motorun basina geldik. Fakat oda ne Mars basmiyor. Motorda tik yok tam tabiriyle. oarasina bak burasina bak. telefonla servisleri ariyorum tabii pazar gunu oldgu icin kimse yok. derken bir adam geldi yanimiza ne oldu atesleme mi yapmiyor dedi. evet dedim. alet takimi nerede dedi. verdim malzemeyi hemen akuyu acti kontrol etti, Aku saglam. fakat mars sigortasi mi denir ona artik o parca yanmis. allahtan icinde bir tane yedek vardi. degistirir degistirmez hemen calisti. Iste guzel bir motorcu dayanismasi. arkadas olmasaydi ben orada motoru birakir giderdim herhalde. daha ogrenemedik motor ustaligini ne de olsa, Arkadas da Kanuni de calisiyormus ve aslinda dis ticaret uzmaniymis ama kendi de motor kullandigi icin ogrenmis tabii isleri. Allah razi olsun kendisinden tekrar. Aman arkadaslar yaninizda mutlaka gereken sigortalardan birkac tane bulundurun uzun yola cikmadan once. Bir de zincirle ilgili olarak Cekoslovak zinciri al taktir dedi. Bu tur motorlarda zaten cikabilecek sorunlar hep boyle elektrik sorunlari oluyor dedi. Kimsenin basina gelmez umarim arkadaslar bu tur sorunlar ama gelmeden olmuyor sanirim.
Herkese guvenli ve keyifli surusler.
Once emniyet, sonra hareket.
xeros
19 Haziran 2006, 12:46
benzin vanasini acmayinca bir sure sonra motor stop ediyor, tecrubeyle denenmistir :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: cumartesi motoru yikadim bi gusel akladim pakladim sonra bakalim calisacakmi, bakalim gidecekmi derken teklemeye basladi derken durdu calismiyoda aklim tamamen yikadikya buji muji ıslandı kısmında, durdum indim bakarken gordum benzin vanasini acmamisim yaw neyse fazla gulmeyin bakim herleşin basına gelebilir allahtan cabuk gordum. :P :mrgreen:
ttopchu
19 Haziran 2006, 13:00
motorlarımızda 1 adet sigorta varki zaten oda ana sigorta seleyi kaldırdığınızda sele ile şase arasında plastik bir tüpün içinde tüpü dikkatli açın çünkü yedek sigorta fırlayabilir :)
yedeği takarsanız mutlaka başka bir yedek alın ve aynı yere zulalayın. :) kaçlık olduğunu kullanım klavuzunda bulabilirsiniz.
Gabe
19 Haziran 2006, 13:05
mcgyver modeli sigara folyosu sarmak ya da tel atmak gibi çareler geliyor aklıma :) neyse biz yine de gidip sigorta alalım en temizinden
ttopchu
19 Haziran 2006, 13:14
aman Gabe zaten 1 adet sigorta var, o da atmazsa sonra daha büyük masraf çıkar :)
bu arada motorun 0 ise bence en kısa sürede bir servise uğra sigorta öyle sebepsiz atmaz, (atmamalı) ilave ettiğin bir devre elemanı varsa (sis fari alarm değişen ampul v.s.) servis bir kontrol etsin
nautilus
19 Haziran 2006, 14:51
gözüm aydın ehliyetimi alamıyorum artık kendi kendime sitede dolaşırım grand eagle ile.neden m,i alamıyorum;
1-)Senede 6 kere yapılıyomuş bu sınav 8 temmuzdakine başvuruyu kaçırmışım sonrak,i en yakın tarih 26 ağustos direksiyon ise 23 eylül
2-)diploma istiyolar B ehliyetim olduğu halde.23 sene önce mezun olmuşum nerden bulayım?okuldan çıkarmam lazım o da izmir'de oldukça zor görünüyor.
3-)bütün masrafları dahil ettiğim zaman 415 YTL yi buluyor kim kaybetmiş bu zamanda da ben bulayım bu parayı?
Sonuç;
Maalesef bu sene kendi kendime sitede dolaşıp salak gibi yazı boşa geçiricem ve hiç bir organizasyona katılamayacağım.Seneye inşallah....
cinedev
19 Haziran 2006, 15:05
Zaten calismayan vites gostergesi ve benzin gostergesi icin halen parca bekliyorum. onlar geldiginde serviste elektrik aksamini iyice gozden gecirtecegim. Takilmasi gereken bir sigorta bir parca varsa onu da yaptiracagim. ben de ogrenecegim iyice ne nerede.
xeros
19 Haziran 2006, 16:11
bu sigorta olayinin sebebini tam bilemiyorum ancak yedek koyduklarına gore bu basa gelebilecek bir sey gibi geldi bana zaten rr forumunuda okumustum onlardada baya bir insanin basina gelmis. bencede kontrol ettirmekte fayda var ama sanki olabilir bir seymis gibi baska herhangi bir parcanin yedegi yok sanirim degilmi ?
ttopchu
19 Haziran 2006, 19:06
xeros arabalarda da motorlardada her zaman sigortanın yedeği konur.
Normalde ana sigorta ve yardımcı sigortalar bulunur (far sinyal v.s.) Ve sigorta kutusunun içinde her zaman hem ana sigortanın hemde yardımcı sigortaların yedekleri olur.
Bizlerde de tek sigorta olduğundan sigorta kutusu küçük ve içinde sadece 1 adet yedek var. Bunun koyulmasının sebebi araçların herhangibir elektirik sorunundan dolayı yolda kalmamasını sağlamaktır.
Ayrıca nacizane tavsiyem özellikle far, arka stop ve fren lambası, gaz teli, fren teli, debriyaj teli, gibi aygıtlarında her zaman yedeğini bulundurmakta fayda var
m©zey
20 Haziran 2006, 00:43
arkadaşlar bütün yazılanları satır satır okudum sitedeki ve bu topicdeki...
ve çok yararlı olduğunu söyleyebilirim...birşeyden anlamadığım için ilk başta supershadowda karar kılmıştım ama baktım buraya herkes ince buluyor açıkçası bana öyle gelmemeişti taki regali ve rr yi görene kadar....
bugün leventte bir regal gördüm iki erkek binmişti ve sanayinin yokuşunu tek hamlede çıktılar hiç zorlanmadan...öyle bakakalmışım yolun ortasında taki bi araba korna çalana kadar :D
neyse diyeceğim o ki :
gördüğüm kadarıyla herkes bu regal den memnun fiyat olarakta bana bu civardaki fiyatlar uygun...
topchu nun motoru görünce tamam dedim ben böyle birşey yapmalıyım kesinlikle...nekadara patladı bu fener bahçe logolu o güzel motorun öncelikle onu sorucam...forumda çanta şukadar yan kapak bukadar filan demişsin ama toplayamadım karıştı ... :D
bu ehliyet işini sorucam birde ehliyetsiz kullanabilyomuyuz sınava kadar filan yani polis görüpte çevirirse abi sınava giricem deek yeterli olmaz sanırım...ehliyet almadan motor alanları okudumda bendemi öyle yapsam diyorum çünkü bu yaz sıcağında artık dayanamıyorum iş yeri yeşilköyde ev erenköyde yaklaşık bir buçuk saat yolda geçiyor motoruma binip gitmek istiyorum...
ve asıl sorum istanbul erenköyde oturuyorum sizlerden isteğim bu motoru alabileceğim tabi taksitle yerleri bilen varsa yazarsanız çok sevinirim...üsküdarı okudum türkpetrolün orası demişsiniz taksit yapıyormu...varsa bilen istanbullu arkadaşlarım yardımcı olursa sevinirim....
ilk mesaja göre baya uzun oldu kusura bakmazsınız...
regalciler bir numara...
ttopchu
20 Haziran 2006, 05:05
m©zey bir karışıklık olmuş galiba burdaki motorlar regal değil suzuki türkiyenin getirdiği motana masai grand eagle (jinlun un aynısı)
motor bana kask kasko dahil yaklaşık 4250 ye mal oldu
m©zey
20 Haziran 2006, 10:56
dedimya okadar çok baktımki ve okadar çok birbirlerine benziyorlarki isimlerini karıştırmamak mümkün değil...üstüne binmeden aradaki farkı anlayamayacağım sanırım...satış noktaları nereler...montanonun sitesinde istanbulu seçtiğimde bulunamadı yazıyor...piyasadan kalkma gibi bi durum söz konusu olmaz sanırım...
Olcan138
20 Haziran 2006, 11:02
m©zey, öncellikle hoşgeldin...
Türkpetrol'ün orası dediğin bayii sanırım Petsa, vade farkıyla uzun taksitler yapıyorlar, ama direkt peşin ödemde indirime, 1-2 taksit bile olsa peşin fiyatına vermeye kesinlikle yaklaşmıyorlar.
Uzun vadeli taksitler düşünüyorsan Petsa'yla konuşmanda fayda var derim.
xeros
20 Haziran 2006, 11:21
m©zey selam, minibus caddesinde kucukyali tansas karsisinda suzuki bayi var ben oradan aldim Yapar otomativ telefonu 367 67 30 istersen ara konus, bide bostancida seloto var oda suzuki falan satiyordu galiba ama masai varmi yokmu bilmiyorum oda tam lunapark isiklarin orada
m©zey
20 Haziran 2006, 11:34
üç yerde bana çok uygun...çok teşekkürler...küçük yalıdakini bi ariim bakalım...
hepsinden birer birer araştırırırm bakalım hangisi uygun gelirse ondan alalım...
birde ehliyet almadan alsam neyapabilirim ne işime yarar...
hergün boğaziçi köprüsünü geçmek zorundayım sanırım geçemem ehliyetsiz aynasızlar heryerde :D ehliyeti nekadar sürede alırım...
sanırım 1 temmuzda sınav var geçmi kaldım ona acaba...
Olcan138
20 Haziran 2006, 11:41
Sınav 8 temmuzda, ama bir hayli geç kaldın, bir sonraki 26 Ağustos gibi bir tarihte sanırım.
Boğaziçi Köprüsü'nü ehliyetsiz geçerken hiç hatan olmasa bile, durdurulman çok normal.
Bu süre içinde birden fazla kez yakalanman hiç de şaşılacak birşey olmayacaktır.
Bence yine de en iyisi ehliyeti beklemek.
xeros
20 Haziran 2006, 11:42
sanirim 1 temmuzu kacirdin onun icinde gelisimin sitesine bak yada onlari ara ne zaman alabilecegini solerler ehliyet yazdiginda link cikiyor tikla derim
Olcan138
20 Haziran 2006, 11:50
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3377
Direkt Gelişim topiğinin linki de bu...
Gabe
20 Haziran 2006, 12:12
haftasonu servisteydim, benzin göstergesinin şamandırasından bir akıtma sorunu vardı. daha evvel sıkıştırılan ve çözülen conta vida kompleksi sert plastik olmasına ragmen bu defa sakız kıvamına gelmişti. sıcaklık ve benzin deforme etmiş sanırım.
neyse, çelik macunla idareten cozduk. bu haftasonu gidip değiştirticem. aklınızda olsun
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO