Shrieker
03 Şubat 2011, 21:50
2011 yılında Superbike ve Supersport Dünya Şampiyonaları'nda yarışacak takımlar, pilotlar ve yarış takvimi ilan edildi. Portekiz'in Portimao pistinde yapılan ilk testlerle birlikte hazırlıklar da başladı. Yeni sezondaki değişikliklere şöyle bir göz atalım.
Superbike
http://i.imgur.com/MocPj.png
Superbike Dünya Şampiyonası 2010'dan 11'e geçerken sahip olduğu çeşitliliği korumayı başardı. Mücadele eden 7 marka arasında tamamen yeni motora sahip olan tek isim ise Kawasaki. Pilot cephesinde ise MotoGP'den Superbike'a göç eden Marco Melandri en göze çarpan isim.
http://i.imgur.com/pLp9j.jpg
Dünya Superbike Şampiyonası'nın en çok izlenen MotoGP ve Formula 1 gibi yarış serilerine karşı en büyük avantajlarından biri marka zenginliğiydi ve bu etken 2011'e de taşındı. Soldan sağa üst sıra : Honda CBR 1000RR, Yamaha YZF-R1, Aprilia RSV4, Kawasaki ZX-10R
Alt sıra: Suzuki GSX-R1000, Ducati 1098R, BMW S1000RR
Dünya Superbike Şampiyonası 2010 pilot listesi
#2 Leon Camier GBR (Aprilia RSV4 Factory) Aprilia Alitalia Racing Team
#3 Max Biaggi ITA (Aprilia RSV4 Factory) Aprilia Alitalia Racing Team
#4 Jonathan Rea GBR (Honda CBR1000RR) Castrol Honda
#7 Carlos Checa ESP (Ducati 1098R) Althea Racing
#11 Troy Corser AUS (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Motorsport
#17 Joan Lascorz ESP (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team
#33 Marco Melandri ITA (Yamaha YZF R1) Yamaha World Superbike Team
#41 Noriyuki Haga JPN (Aprilia RSV4 Factory) PATA Racing Team Aprilia
#44 Roberto Rolfo ITA (Kawasaki ZX-10R) Team Pedercini
#50 Sylvain Guintoli FRA (Ducati 1098R) Team Effenbert - Liberty Racing
#52 James Toseland GBR (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Italia SBK Team
#58 Eugene Laverty IRL (Yamaha YZF R1) Yamaha World Superbike Team
#66 Tom Sykes GBR (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team Superbike
#77 Chris Vermeulen AUS (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team
#84 Michel Fabrizio ITA (Suzuki GSX-R1000) Team Suzuki Alstare
#86 Ayrton Badovini ITA (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Italia SBK Team
#91 Leon Haslam GBR (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Motorsport
#96 Jakub Smrz CZE (Ducati 1098R) Team Effenbert - Liberty Racing
#111 Ruben Xaus ESP (Honda CBR1000RR) Castrol Honda
#121 Maxime Berger FRA (Ducati 1098R) Supersonic Racing Team
#Henüz Açıklanmadı (Kawasaki ZX-10R) Team Pedercini
Önemli isimler ve değişiklikler
Aprilia Alitalia Racing Team
Değişiklik dedik ancak Aprilia'nın fabrika takımında bir değişkilik yok. 2010'da gelen büyük başarının ardından takım iki pilotuyla 2011'de yola devam edecek. Ancak 2010 sezonunda kullandıkları ve tartışma yaratan dişli tahrikli supapları yasaklandı. Onlar da artık herkes gibi egzantrik zincirine zahip geleneksel bir supap düzeneği kullanmak zorundalar. Dişli tahrikli sistemin Aprilia'ya düzlüklerde bir hayli avantaj sağladığı düşünülüyordu. Bu değişikliğin 2011'deki performanslarına nasıl bir etki yapacağı merak konusu.
Max Biaggi
39 yaşındaki İtalyan pilotu tanımayan yoktur herhalde. 1990’ların ortalarında 250cc Dünya Şampiyonasını 4 kere üst üste kazandı. MotoGP’de yarıştığı sezonların hiç birinde şampiyon olamasa da toplam 11 yarış kazandı, genel klasmanda 5.’likten kötü bir derece yapmadı, üç 2.’lik ve üç 3.’lük alarak MotoGP’nin adeta taçsız kralı oldu. 2006’da MotoGP’de kendisine iyi bir koltuk bulamayınca bu sezonu boş geçirdi. 2007’de Alstare Suzuki Corona takımıyla Superbike Dünya Şampiyonası’nda yarışmaya başladı. Superbike’daki çaylak sezonunda şampiyonluk mücadelesi verdi ve sezonu 3. noktaladı. 2008’de uydu Ducati takımı Sterilgarda’yla yarış kazanamasa da 7 kere ilk üçe girdi ve şampiyona 7.’liğini aldı. 2009’da Aprilia’nın Superbike’a dönüşünde kilit rol oynadı ve Brno’da bir yarış kazanarak ve yeni motorla ilk üçe 9 kez girmeyi başararak sezonu 4. sırada tamamladı. 2010 sezonunda 26 yarıştan 10'u galibiyet olmak üzere 14 podyum derecesi çıkararak büyük farkla Dünya Şampiyonu oldu.
http://i.imgur.com/5yXjU.jpg
http://i.imgur.com/nomOG.jpg
Yaşlı kurtta hala iş var: Biaggi Haziran'da 40. yaşını dolduracak. Ancak İtalyan pilotun başarısı bu seviyede tecrübenin de en az yetenek
ve fiziksel güç kadar önemli olduğunun kanıtı
Leon Camier
İngiliz pilot yarışmaya 6 yaşında başladı. 1998’de İngiliz 80cc gençler pist şampiyonu oldu. 2001’de İngiltere 125cc ve 2005’de de İngiltere Supersport Şampiyonalarını kazandı. 2007’de Honda’yla İngiltere Superbike’a geçti. İlk üç yarışında birden podyuma çıktı ancak takip eden sakatlıklar ve arızalar sebebiyle sezonu 8. bitirebildi. 2008’de 3 galibiyetle 5., 2009 yılında da rekor 18 yarış birinciliğiyle sezona damgasını vurarak İngiltere Şampiyonu oldu. Dünya Superbike Şampiyonası’nın son iki ayağı olan Fransa ve Portekiz yarışlarına Aprilia’yla katıldı ve Portekiz’deki yarışlarda gelen bir 6.’lık ve bir 7.’likten sonra 2010 yılı için Aprilia’da Biaggi’nin yeni takım arkadaşı oldu. Ancak 10 yarış galibiyeti alan Biaggi'nin aksine hiç yarış kazanamadı; bir 2.'lik ve iki 3.'lükle üç kere podyuma çıktı. 2011 kariyeri için kritik bir sezon olacak
http://i.imgur.com/qPK70.jpg
http://i.imgur.com/TW5sm.jpg
Camier Ulusal seviyedeki başarısını henüz Superbike'a taşıyamadı. A.B.D.'deki Miller pistinde aldığı 2.'lik şimdilik Dünya Superbike
kariyerinin en iyi derecesi
BMW Motorrad Motorsport
Ekip 2011'in belki de en iyi transferini yaptı. 2010 sezonunun ilk yarısını Suzuki'yle şampiyona lideri olarak geçmeyi başaran Leon Haslam'ın takıma gelişi BMW'nin ilk galibiyet -ve şampiyonluk mücadelesi- yolunda gereken sıçramayı yapmasına katkıda bulunması oldukça muhtemel. Çifte Superbike Dünya Şampiyonu ve gelmiş geçmiş en iyi Superbike pilotları arasında yer alan Troy Corser ise takımla 3. sezonuna giriyor.
Troy Corser
39 yaşındaki Avustralya’lı Corser kariyerine 1981’de yerel dayanıklılık yarışlarıyla başladı. 1986’da motokros 80, 125 ve 250cc kategorilerinde mücadele etti. Pist yarışlarına ise 1989’da geçiş yaptı. 1993’de Avustralya Superbike Şampiyonası’nı kazandı. 1994’de AMA Superbike’a geçti ve daha çaylak yılında kupayı kaptı. Aynı zamanda AMA Superbike Şampiyonluğunu kazanan ilk yabancı pilot oldu. Böylesine bir başarı gösterince 1995 sezonu için Dünya Superbike Şampiyonası’nda yarışması kaçınılmazdı. Yine çaylak sezonunda 4 zafer kazanmayı başardı ve efsane İngiliz pilot Carl Fogarty’nin ardından 2. oldu. 1996’da 7 yarış birinciliğiyle Dünya Şampiyonu oldu. 1997’de takımıyla birlikte MotoGP’ye geçse de finansal zorluklar sebebiyle sezonu berbat oldu. Ancak 7 yarışa katılabildi ve en iyi derecesi 12.’likti. 98’de Superbike’a geri döndü, son piste çok az bir farkla şampiyona lideri olarak gelmeyi başardı fakat antrenmanlarda düşüp kaburgalarını kırınca yarışlara katılamadı ve 3. oldu. 1999’da yine 3. oldu, 2000’de Aprilia’ya geçti ve aynı başarıyı bir kere daha tekrarladı. 2001’de Aprilia’yla 4. oldu. 2002, 2003 ve 2004 senelerinde Foggy Petronas takımında yarıştı ancak motor yüzünden önemli bir başarı elde edemedi. 2005’de Suzuki’nin Dünya Şampiyonasına geri dönüşüne öncülük etti; sezonun ilk 7 yarışında 6, toplamda 9 galibiyetle ikinci kez Superbike Dünya Şampiyonu oldu. 2006’da 4. , 2007’de 5. ve 2008’de Troy Bayliss’in ardından 2. oldu. 2009 yılı için spora yeni dahil olan BMW’yle anlaştı. En iyi derecesi 5.’likti ve şampiyonada 13. sırayı aldı. Corser emekli olmadan önce son hedefinin BMW’yle Dünya Şampiyonluğu olduğunu açıkladı. 2010'da BMW'yle ilk pole pozisyonu ve podyum dereceleri geldi, ancak Corser zaman zaman yaklaşsa da hiç galibiyet alamadı ve sporda iki tam yılın sonunda yarış kazanamamış olmak şüphesiz BMW'de hayal kırıklığı yaratmış olmalı.
http://img638.imageshack.us/img638/2072/corser.jpg (http://img638.imageshack.us/i/corser.jpg/)
http://img687.imageshack.us/img687/6797/corserbike.jpg (http://img687.imageshack.us/i/corserbike.jpg/)
Çifte Dünya Şampiyonu Corser en tecrübeli pilotlardan biri olmasının yanında en çok pol pozisyonu rekorunu da elinde bulunduruyor.
Leon Haslam
Haslam motosiklet yarışçısı olan babası sayesinde bu spora çok küçük yaşta başladı. 1995 ve 96’da İngiltere’de Gençlik Motokros Şampiyonu oldu. 1998 yılında MCN dergisi 7. bitirdiği 125cc İngiliz şampiyonasının ardından Haslam’ı “yılın genç pilotu” seçti. 1999’da 125cc’de bir süre devam etti fakat hemen ardından uluslararası yarışlara girmeye başladı. 2000’de zayıf Italjet takımıyla 125cc Dünya Şampiyonası’nda boy gösterdi. 2001’de 500cc bir Honda’yla MotoGP’de mücadele etti, 5 yarışta puan aldı ve 18 yaşında o ana kadar MotoGP’de mücadele eden en genç pilot oldu. 2002’de 250cc kategorisinde yine 5 yarıştan puan aldı. 2003’de İngiltere’ye geri döndü ve üç kulvarda ( İngiliz Supersport ve Superbike, Dünya Superbike) bazı yarışlara katıldı. 2004’de Dünya Superbike’da şampiyonluk mücadelesi veren Noriyuki Haga’nın takım arkadaşı oldu, bir 3.’lük aldı ve genel klasmanda 8. oldu. 2005’de tekrar İngiltere Superbike’a geri döndü ve 4. oldu. 2006’da son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesi verdikten sonra 2. oldu. 2007 ve 2008 sezonundaki 3.’lük ve 2.’likleri takiben 2009’da Stiggy Honda takımıyla Dünya Superbike’a tekrar adım attı. İki 3.’lük aldı ve istikrarlı sonuçların ardından sezonu 6. –fabrika takımı olmayan pilotlar arasında da 1. – olarak tamamladı. 2010 için Alstare Suzuki’ye geçti ve daha ilk yarışında galibiyete ulaşmayı başardı. Sezonun ortasına kadar şampiyonayı lider götürse de A.B.D.'de yaşadığı kazanın ardından performansındaki düşüş ve Suzuki'nin Alstare ekibine verdiği sözleri tutmaması Max Biaggi'yle mücadelesine balta vurdu. Alstare takımı patronu Francis Batta Suzuki'den 2011'de de benzer bir şekilde destek gelmeyeceğini görünce Haslam'ın kontratından feragat ederek İngiliz pilotun BMW'ye geçmesine izin verdi.
http://i.imgur.com/oChM1.jpg
http://i.imgur.com/aTUkp.jpg
BMW Haslam'ın son üç yılda yarıştığı 3. farklı marka olacak. 2009'dan 2010'a geçerken kaydettiği gelişmeyi tekrarlarsa şampiyon olması kaçınılmaz
Castrol Honda
Kenan Sofuoğlu'nun da geçmişte mücadele ederek 2 defa Dünya Supersport Şampiyonluğu kazandığı Ten Kate ekibindeki en büyük değişiklik 4 senedir ana sponsorları olan Hanspree'nin çekilmesi. Bu boşluğu Castrol'un sponsorluğu dolduruyor, ancak bundan daha önemlisi takımın hem renkleriyle hem de ismiyle 90'ların sonu 2000'lerin başındaki efsanevi 'Castrol Honda' ekibinin kılığına bürünmesi. Bunun manevi olarak büyük önemi var. Teknik olarak bir getirisi olacak mı göreceğiz. Bir başka değişiklik ise 2. pilot olarak takıma İspanyol Ruben Xaus'un gelmesi. Xaus BMW'de yarıştığı iki sezonda beklentileri karşılayamamıştı. Ten Kate ekibine sponsorluk anlamında maddi getirisi olması -veya en azından bir götürüsü olmaması- muhtemel.
Jonathan Rea
Rea kariyerine 1997’de İngiltere 60cc motokros şampiyonası ikinciliğiyle başladı ve takip eden yıllarda motokrosta mücadele etti. Başta “sıkıcı olduğu” gerekçesiyle pist yarışlarına geçiş yapmayı düşünmese de arkadaşları olan Michael ve Eugene Laverty kardeşler Rea’yı ikna ettiler. Bunun üzerine 2003 ve 2004 senelerinde İngiltere 125cc şampiyonasında yarıştı. 2005 sezonunda sponsoru Red Bull, İngiltere Superbike Şampiyonası’na Honda’yla girmesine olanak sağladı. İki ayrı kazada sakatlanıp 2 yarışa katılamadı ve sezonu 16. olarak tamamlasa da bir pol pozisyonu alarak potansiyelini kanıtladı. 2006’da ise büyük bir ilerleme kaydetti, ilk podyum derecesini yaptı ve aldığı istikrarlı sonuçlarla genel klasman 4.’sü olmayı başardı. 2007’de fabrika Honda takımıyla ilk galibiyetini aldı ve Japon takım arkadaşı Kiyonari’nin ardından sezonu 2. tamamladı. 2008’de İngiltere’den Dünya’ya açılma vakti gelmişti. Supersport Dünya Şampiyonası’nda Ten Kate takımında Kenan Sofuoğlu’nun bıraktığı boşluğu doldurmaya çalıştı; çaylak sezonunda tecrübeli takım arkadaşı Andrew Pitt’in ardından Dünya 2.’si oldu ve Superbike Dünya Şampiyonası’na terfi etti. Henüz ikinci yarışında 4. olmayı başardı. 2009 sezonunda da ilk podyum ve ilk galibiyetin gelmesi çok uzun sürmedi. Sezonun ikinci yarısında artık şampiyonluk mücadelesi veren pilotlarla kapışmaya başlamıştı. 2010 sezonunda 4 galibiyet ve toplam 10 podyum derecesi elde etse de performansı -daha çok motor yüzünden- çok inişli çıkışlıydı; şampiyonluk mücadelesinden erken kopsa da son yarışa kadar genel klasmanda 3.'lük mücadelesi verdi ancak sakatlığı sebebiyle 4. olabildi.
http://i.imgur.com/PepCm.jpg
http://i.imgur.com/DoWAh.jpg
Rea İngiltere'nin son yıllarda yetiştirdiği en iyi pilotlardan biri. Motosikletteki sıkıntılar olmasaydı geçen sezon şampiyonluğu alabilirdi.
Takımdaki değişiklikler istikrarı sağlarsa bu iş bu sefer olur
Ruben Xaus
İspanyol pilot ilk motosikletine -eski bir dağ bisikleti yarışçısı olan babasının sayesinde- 5 yaşında kavuştu. 14 yaşına geldiğinde motokros yarışlarında mücadele ediyordu. Babasının yönlendirmesiyle pist yarışlarına geçiş yaptı. 33 yaşındaki pilotun en önemli başarıları 2004 yılında kazandığı "MotoGP yılın çaylağı" ödülü ve Superbike'da yarıştığı 8 tam sezondaki toplam 11 galibiyet. Takıma 2010 yılında hayal kırıklığı yaratan Alman pilot Max Neukirchner'in yerine dahil oldu.
http://i.imgur.com/Guxhk.jpg
http://i.imgur.com/Xgdsv.jpg
Xaus'un Superbike Dünya Şampiyonası'nda elde ettiği en iyi genel klasman derecesi 2003'de şampiyon olan takım arkadaşı
Neil Hodgson'ın ardından aldığı 2.'lik
Althea Racing Ducati
Takım 2011'de tek motorla yarışacak. 2010'da beklentilerin üzerinde bir performansla genel klasman 3.'lüğünü almayı başaran Carlos Checa yola devam ediyor. 2008 İngiltere Superbike Şampiyonu Shane Byrne Dünya Şampiyonası'ndaki 2 yılın ardından bekleneni veremeyince ülkesine geri döndü. Althea takımı için önemli olan bir başka değişim de fabrika takımı Ducati'nin spordan çekilme kararı almasının ardından 1. Ducati takımı haline gelmeleri ve -yarı resmi de olsa- artık Ducati'nin desteğini alacak olmaları.
Carlos Checa
İspanyol pilot MotoGP’de 10 seneden uzun bir süre yarıştı, Biaggi ve Rossi gibi pilotların takım arkadaşlığını yaptı. Bu sürede sayısız kez podyuma çıktı ve iki galibiyet aldı. MotoGP’deki en iyi genel klasman derecesi ise 2002’deki beşincilikti. 2008’de Ten Kate Honda takımıyla Dünya Superbike’a geçti, 7 kere ilk üçe girdi ve iki de galibiyet alarak şampiyonayı 4. bitirdi. 2009 sezonunda ise yarış kazanamadı, aldığı 4 ilk üç derecesiyle takım arkadaşı Rea ve uydu Honda takımı Stiggy pilotu Haslam’ın gerisinde kalınca takımdaki yerini kaybetti. 2010 yılında uydu Ducati takımı Althea’yla 3 yarış zaferi ve 8 podyum derecesiyle iyi bir performans göstererek 3. oldu.
http://i.imgur.com/ZoNWJ.jpg
http://i.imgur.com/ufHqL.jpg
38 yaşındaki İspanyol pilot 2010'da Xerox Ducati pilotlarını alt etmeyi başardı. 2011'de Ducati'nin en önemli temsilcisi olacak
Yamaha World Superbike Team
Takım 2010'un başında olduğu gibi yeni sezonda yine iki yeni pilotla mücadele edecek. MotoGP diyarından Dünya Superbike'a geçen son isim ise 2005 ve 2006'da İstanbul'da üst üste 2 kere kazanarak bizden 'Marco Paşa' ünvanını almayı başaran Melandri oldu. 2011 yılı için yapılan transferler arasında -Haslam'ın BMW'ye geçişiyle birlikte- en önemlisi bu.
Marco Melandri
28 yaşındaki İtalyan pilot yarışmaya 6 yaşında başladı. Cep motorları, motokros ve daha sonra İtalya ve Avrupa 125 cc şampiyonalarında yarıştı. 1998'de 125cc Dünya Şampiyonası'nda yarıştığı ilk tam sezonunda henüz 15 yaşında bir yarış kazanmayı başararak o zamanki en genç yarış galibi oldu (Scott Redding 2008'de bu rekorun yeni sahibi oldu). En önemli başarıları 1999'daki 125cc ve 2002'deki 250cc Dünya Şampiyonlukları. MotoGP'de yarıştığı 8 tam sezonda 5 yarış galibiyeti aldı, genel klasmandaki en iyi derecesi ise şampiyon Valentino Rossi'nin ardından 2005'de Honda'yla aldığı 2.'likti. Melandri'nin MotoGP'deki son 3 yılı iyi geçmedi. 2008'de Ducati'yle büyük hayal kırıklığı yaşadı, 2009'da transfer olduğu Kawasaki'nin sprodan çekileceğini açıklamasıyla Kawasaki'nin devamı olan Hayate takımının tek pilotuydu; sezon iyi geçmemesine rağmen Le Mans pistinde ıslak zeminde koşulan yarışta süpriz bir 2.'lik almayı başardı. 2010'da Gresini'yle Honda'ya geri dönüşü hiçte umduğu gibi olmadı ve İtalyan pilot açık açık sezon sonunu iple çektiğini söyledi.
http://i.imgur.com/Mbr19.jpg
http://i.imgur.com/0o38t.jpg
Bakalım Melandri 2009'da Spies'in şampiyonayı kazandığı Yamaha R1'le eski günlerine geri dönebilecek mi
Eugene Laverty
İrlanda’lı pilot 2004’de İngiliz 125cc şampiyonası ikinciliğini aldı. 2005’de İngiltere Supersport serisinde 9. oldu ve takip eden 2006 sezonunda şampiyonluk mücadelesi verdikten sonra Cal Crutchlow ve Tom Sykes’ın ardından 3. oldu. 2007 ve 2008’de MotoGP’nin alt kategorisi 250cc’de uydu takımlarıyla mücadele etti ancak bir başarı elde edemedi. 2008’in ikinci yarısında Supersport fabrika Yamaha takımında sakatlanan Fabien Foret’nin yerini geçici olarak aldı. İlk yarışında 2. olduktan sonra 2009 sezonu için Parkalgar Honda takımıyla anlaştı. 2009 yılında 4 yarış galibiyetiyle Cal Crutchlow’un ardından Supersport Dünya 2.’liğini alarak büyük başarı gösterdi. 2010 yılında Supersport'un 13 yarışından 8'ini kazanarak Kenan Sofuoğlu'nun 2007'de kırdığı rekoru egale etse de, O'nun müthiş istikrarı karşısında yine 2.'likle yetinmek zorunda kaldı. Ancak Supersport'daki başarıları karşılıksız kalmadı ve Yamaha'yla Superbike'a geçmesine olanak sağladı. 2010'un sonunda çıktığı daha ilk test seansında Yamaha R1'le en iyi dereceyi yapmayı başararak dikkatleri üzerine çekti.
http://i.imgur.com/Ce5UX.jpg
http://i.imgur.com/TS1Wq.jpg
Laverty 2010 Supersport Dünya Şampiyonası'nda Kenan Sofuoğlu'yla müthiş bir mücadeleye girdi. Kupayı alamasa da ne kadar iyi
bir pilot olduğunu fazlasıyla kanıtladı. İrlanda'lı pilot 1000cc'ye çabuk alışmış gibi görünüyor; Superbike'daki çaylak sezonu 2011'de
en az 1 yarış kazanamassa hayal kırıklığı olur
PATA Racing Team Aprilia
Aprilia'nın 2. takımı Pata 2011'de şampiyonaya tek motorla katılacak üç takımdan biri. Ekip geçen seneye kadar Ducati'yle yarışıyordu, ancak sezon ortasında arka arkaya gelen arızalardan sonra Ducati'den istedikleri destek gelmeyince yıl sonunu beklemeden Aprilia'ya geçtiler. Bu sefer de pilotları Jakub Smrz motora uyum sağlayamadı. 2011'de yola Superbike efsanesi Noriyuki Haga'yla devam edecekler.
Noriyuki Haga
Japon pilot birçok kişinin önünde saygıyla eğileceği bir kariyeri sahip. Şu anda Troy Corser ve Max Biaggi’yle birlikte Superbike Dünya Şampiyonası’ndaki en tecrübeli üç pilottan biri. Haga, Dünya Şampiyonası genel klasmanında üç kere 2. ve dört kere de 3. oldu ve toplam 41 galibiyeti var. 2009 sezonunda şampiyonadaki rakibi Ben Spies’e bir ara 88 puanlık devasa bir fark atsa da, Donington Park’da yaşadığı büyük kazanın ardından sakatlandı ve fark büyük bir hızla eridi. Sondan bir önceki ayak Magny Cours’da bir galibiyet ve bir ikincilik elde ederek şampiyona liderliğini tekrar alsa da, son yarışta Ben Spies’in hızına verecek cevabı yoktu ve bir kez daha şampiyona 2.’liğiyle yetinmek zorunda kaldı. 2010’da tekrar şampiyonluk için mücadele etmesi beklenen Japon pilot, takım motordaki sıkıntıları bir türlü aşamayınca 26 yarıştan yalnızca 2 galibiyet çıkarabildi ve şampiyonada 6.'lıkla yetinmek zorunda kaldı.
http://i.imgur.com/ZhAba.jpg
http://i.imgur.com/j02q6.jpg
Haga Superbike Dünya Şampiyonası’nın demirbaşlarından biri ve anlaşılan şampiyonluğu almadan sporu bırakmaya niyeti yok.
Şansını bu kez Aprilia'yla zorlayacak
Team Suzuki Alstare
Takım geçen sene Leon Haslam'la şampiyonluk mücadelesinin içinde yer aldı. Suzuki'den beklenen destek gelmeyince Haslam BMW'ye geçti. Bu sene iki yerine tek pilotla yarışacaklar. Ducati'de aradığını bulamayan Michel Fabrizio takımın tek temsilcisi olacak.
Michel Fabrizio
İtalyan pilot kariyerine 6 yaşında Minimoto yarışlarıyla başladı. 2001’de Aprilia kupasını kazandı, 2002 125cc Dünya Şampiyonası’nda Gilera’yla mücadele etti ancak başarılı olamadı. 2004’de ilk defa MotoGP’ye WCM takımıyla adım attı. Sezonu tamamlayamadı ve ancak 22. olabildi. 2005’de fabrika destekli bir Honda’yla Supersport Dünya Şampiyonası’na geçiş yaptı. Genel klasmanda 5. oldu ve yarış galibiyeti alamasa da 12 yarışın 9’unda ilk 5’e girerek istikrarlı bir sezon yaşadı. Takip eden 2006 senesinde Honda’yla bu kez fabrika desteği olmadan Dünya Superbike’a terfi etti. İlk sezonunda bir 3.’lük ve bir 2.’lik aldı ve genel klasmanda 11. oldu. 2007 yılında yine Honda’yla aynı çizgiyi devam ettirerek iki defa 3. oldu ve sezonu 11. kapadı. 2008 sezonu için fabrika destekli Xerox Ducati takımına transfer oldu. Ducati’yle çıktığı henüz ikinci yarışta 3. olmayı başardı. Takım arkadaşı tecrübeli Troy Bayliss 3. ve son Dünya Şampiyonluğunu alırken, Fabrizio’da genel klasmanda 8. olarak Dünya Superbike Şampiyonası’ndaki derecesini bir adım öteye taşıdı. 2009’da İtalya’da seyircisinin önünde ilk galibiyetini aldı ve sezonun ikinci yarısında üst üste 7 yarışta ilk üçe girdi. Yılı da genel klasman 3.’lüğüyle tamamlaması 2010 sezonunda şampiyonluk mücadelesinin içinde yer alacağı umudunu doğurdu, ancak O da eski takım arkadaşı Haga gibi motosikletteki esrarengiz sorunlardan fazlasıyla muzdarip oldu. Xerox Ducati yıl sonunda dağılınca 2003 yılında Avrupa Stock 1000 şampiyonluğu yaşadığı Alstare Suzuki takımına geri döndü.
http://i.imgur.com/dEBon.jpg
http://i.imgur.com/4S9v9.jpg
26 yaşındaki İtalyan pilot, Francis Batta'nın Alstare takımında daha önce başarılı olmuştu. Bakalım Haslam'dan boşalan yeri ne kadar doldurabilecek
Kawasaki Racing Team
'Yeşil' marka Dünya Superbike Şampiyonası'ndaki son yarış galibiyetini 2006 yılında aldı. O zamanda beri de hep Ducati, Honda, Yamaha ve Suzuki'nin gerisinde kaldılar. Paul Bird'ün önderliğindeki ekip 2011 için sil baştan tasarlanan yeni ZX-10R ile tekrar yukarılara tırmanmaya çalışacak. 2011'de şampiyonaya 3 motorla katılacak tek ekip olmalarına rağmen pilolarından ikisi -Lascorz ve Vermeulen- 2010 sezonunda çok ciddi sakatlık yaşadı. Bunun üzerine Kawasaki, takım patronu Paul Bird'ün sözünü de dinleyerek sezon sonuna doğru iyi yarışlar çıkarmayı başaran İngiliz Tom Sykes'ı 3. motorla takımda tutmaya karar verdi.
Tom Sykes
25 yaşındaki pilot 2003-2006 arasında İngiliz Supersport Şampiyonası'nda yarıştı ve sırasıyla 8.,5.,6. ve 2. oldu. 2007'de Honda'yla İngiltere Superbike'a geçti ve daha çaylak yılında 6. oldu. 2008'de Suzuki'yle gelen 4.'lüğün ardından 2009'da Yamaha'yla Dünya Superbike Şampiyonası'na adım attı; kendisi gibi çaylak sezonunu yaşayan takım arkadaşı Ben Spies 28 yarışın 14'ünü kazanıp şampiyon olurken Sykes'ın en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 9.'lukta kaldı. Bunun üzerine Yamaha Sykes'a yeni kontrat önermedi ve İngiliz pilot 2010 için Kawasaki'yle anlaştı. Rakiplerine göre oldukça zayıf olan Kawasaki'yle Monza'da 5. olmayı başardı. Dahası, Vermeulen'in sakatlanmasıyla takımda lider pilot haline geldi ve son 6 yarışın beşinde ilk 10'a girdi. 2010'un en iyi yarışını ise yarısından fazlasını lider götürdüğü Imola'da 4. gelerek çıkardı. 2011'de 3. motorla bir şans daha verilmesinde performans ve istikrarındaki artış kadar Kawasaki'nin diğer iki pilotunun sakatlıkları da etkili oldu.
http://i.imgur.com/6W9gn.jpg
http://i.imgur.com/KGz9i.jpg
Ninja henüz savaş boyalarını sürünmemiş: Sykes herşeyiyle yeni ZX-10R'nin testlerinin çoğunu tek başına üstlendi. 2011 yılı genç pilot
için kritik öneme sahip
Chris Vermeulen
Avustralya’lı pilot kariyerine 1999’da Avustralya Superbike Şampiyonası’nda başladı. İlk yılında en iyi derecesi dördüncülüktü ve şampiyonayı 8. , fabrika takımları haricindeki klasmanda ise 1. olarak tamamladı. 2000 yılı için İngiltere’ye geçti, Superstok ve Supersport serilerinde mücadele etti. 2000 sonlarında başarılı sonuçlar alsa da bu çizgiyi 2001’de devam ettiremedi. 2002’de Ten Kate takımıyla Dünya Supersport’a adım attı ve bir pol pozisyonu aldığı çaylak yılında şampiyonayı 7. sırada bitirdi. 2003 sezonunda takımın 1. pilotu oldu ve 4 galibiyetle 21 yaşında “En Genç Dünya Supersport Şampiyonu” ünvanını almayı başardı. 2004’de Ten Kate takımı yeni Honda Fireblade’le Superbike’a tek motorla giriş yaptı ve Vermeulen terfi etmiş oldu. Dünya Superbike’daki çaylak sezonunda 4 yarış kazandı, şampiyonluk mücadelesi verdi ancak son iki yarıştan puan çıkaramayınca sezonu 4. noktaladı. 2005’deki 5 galibiyet ve vatandaşı Troy Corser’ın ardından aldığı Dünya 2.’liğiyle derecesini geliştirdi. 2005 yılının sonlarında Honda’yla MotoGP’de birkaç yarışa katıldı. 2006 için Honda’dan MotoGP’de bir yer bulamayınca cesur bir karar alarak Suzuki’yle MotoGP’ye geçti. İlk sezonunda ıslak zeminde bir 2.’lik aldı ve genel klasmanda 11. oldu. 2007’de Fransa Le Mans’da yine ıslak zeminde ilk galibiyetini aldı ve takip eden yarışta İngiltere’de tekrar ıslak zeminde 3. oldu. Bu yarışlardan sonra ıslak zemin ustası olarak anılmaya başlandı. Laguna Seca pistinde bu sefer kuru zeminde sıralamada 3. ve yarışta 2. olarak 2008 sezonu için tekrar Suzuki’yle anlaştı. Suzuki takımı o sezon galibiyet alamadı ancak Vermeulen Almanya ve A.B.D. ayaklarında birer 3.’lük aldı ve sezonu genel klasman 8.’si olarak kapadı. 2009’da ise MotoGP’deki en kötü sezonunu geçirdi, hiçbir yarışta ilk üçe giremedi ve şampiyonayı 11. kapattıktan sonra Suzuki’deki yerini kaybetti. 2010 sezonu için Kawasaki’yle Dünya Superbike Şampiyonasına geri dönüş yaptı. Ancak kendi evindeki yarışta büyük bir kaza geçirerek dizinden sakatlanınca sezonu berbat oldu. Birkaç yarışa katılsa da sakatlığı yüzünden motoru doğru dürüst süremedi; Ağustos'ta ameliyat olması gerekti. 2011 başında Malezya'da yeni motorun testlerine katıldı ancak dizi sadece yarım gün ve 20 turun ardından tekrar şişti. Bunun üzerine takımla birlikte sezonun Portekiz'de koşulan ilk grup testine girmemeye karar verdi. Vermeulen'in Şubat sonunda koşulacak olan sezonun ilk yarışına kadar hazır olup olamayacağı halen belirsiz.
http://i.imgur.com/5ECc1.jpg
http://i.imgur.com/SAGCo.jpg
'Vermin (haşere)' lakaplı Vermeulen yaklaşık 1 yıl önce yaşadığı büyük kazanın ardından kendisini toplarlayamadı.
Avustralya'lı pilotun kariyeri tehlikede
Joan Lascorz
Lascorz kariyerine cep motorları (pocket bike) , ardından da scooter ve 125cc yarışlarıyla başladı. 2004’de İspanya Supermoto Şampiyonu oldu. Takip eden iki yılda İspanyol Supersport serisinde Honda motoruyla iyi sonuçlar aldı ve ardından 2007 sezonu için takımı Motocard.com’la birlikte Dünya Supersport Şampiyonası’na geçiş yaptı. Dünya Şampiyonası’ndaki ilk sezonlarında genel klasmanda 18. olsalar da, Vallelunga’da bir 3.’lük almayı başardılar. 2008 sezonuna ilk yarışta aldığı 2.’likle iyi başlayan Lascorz, Valencia’da aldığı ilk galibiyetiyle birlikte genel klasmanı bir süre lider götürdü. Ancak sezonu Yamaha ve Honda fabrika takımı pilotlarının gerisinde 5. olarak tamamladı. 2009 yılında takımı Motocard.com, fabrika desteği alarak Kawasaki’ye geçiş yaptı. Sezonu 5 kez ilk üçe girerek ve bir de galibiyet alarak –Kenan Sofuoğlu’yla 3.’lük mücadelesi de verdikten sonra- genel klasman 4.’lüğüyle kapattı. 2010 sezonunda Kenan Sofuoğlu ve Eugene Laverty'yle birlikte şampiyonluk mücadelesi verdi ancak bitime 4 yarış kala İngiltere Silverstone'daki yarışa büyük bir kaza geçirdi; 1 ay hastanede yattı. Ancak o noktaya kadarki başarısı zaten 2011 için Dünya Superbike'a terfi etmesine yetmişti.
YouTube - 2010 World Supersport Silverstone - Joan Lascorz (http://www.youtube.com/watch?v=M625RkXQKwY)
Bu büyük kazada Lascorz'un sadece kariyeri değil hayatı da noktalanabilirdi. Benzer bir kazada 2008 yılında Craig Jones ve 2010'da Moto2 pilotu Shoya Tomizawa hayatını kaybetmişti
http://i.imgur.com/0Akmy.jpg
http://i.imgur.com/zpkaZ.jpg
Lascorz için yaşadığı korkunç kazanın travmasını geride bırakmak ve aynı zamanda Superbike'a alışmak büyük bir mücadele olacak
BMW Motorrad Italia SBK Team
Takım bu sene yeni kuruldu. BMW'nin geçen seneki 2. takımı Reitwagen BMW ekibi ilk birkaç yarışın ardından finansal sebeplerden dolayı dağılınca bu sezon devreye BMW İtalya girerek 2. takım görevini devraldı.
James Toseland
2004 ve 2007’de farklı markalarla (2004 Ducati , 2007 Honda) Dünya Superbike Şampiyonu oldu. 2008 ve 2009 yıllarında MotoGP’de Yamaha uydu takımı Tech3’de mücadele verdi, MotoGP kariyeri iyi başlasa da önemli bir başarı elde edemedi. Geçen sezon Dünya Superbike Şampiyonası’nda Yamaha’yla mücadele etti ancak birkaç podyum derecesi haricinde hayal kırıklığı yaşadı. 2011'de BMW'nin 2. takımıyla kariyerini tekrar rayına oturtmaya çalışacak.
http://i.imgur.com/xyp7J.jpg
http://i.imgur.com/e9XYe.jpg
Toseland Yamaha'da geçirdiği 3 sezonda aradığını bulamadı. Bakalım BMW'yle eski formuna kavuşabilecek mi
Ayrton Badovini
Efsanevi Formula 1 pilot Senna'yla aynı ismi taşısa da O'nun gibi Brezilya'lı değil. Ancak 24 yaşındaki İtalyan pilot geçen sezon Superbike'ın Supersport'dan sonraki alt kategorisi olan Stock 1000'de BMW S1000RR'la -2. geldiği son yarış hariç- 9 defa üst üste galip gelerek ezici bir zafer elde etti. Bu büyük başarısı Badovini'ye BMW'nin Superbike'da yeni kurulan 2. takımında bir yer garantilemiş oldu.
http://i.imgur.com/vFwMs.jpg
http://i.imgur.com/4TR1P.jpg
Badovini daha önce Dünya Superbike'da Pedercini takımıyla yarışmış ancak başarılı olamamıştı. Stock 1000 kategorisine attığı geri
adım kariyerini tekrar yükselişe geçirdi
Team Effenbert - Liberty Racing
Çek menşeili takım bu sene yeni kuruldu. 2011 sezonunda Ducati'yle yarışacak iki takımdan biri. Bir dönem MotoGP'de de yarışan ve geçen sezon Suzuki Alstare takımından ayrılan Sylvain Guintoli ve Jakub Smrz ekibin pilotları olacak.
Sylvain Guintoli
Fransız pilot kariyerinin büyük bir kısmını 250cc Dünya Şampiyonası'nda geçirdi. 2006 ve 2007'de sırasıyla Tech3 ve Pramac Ducati takımlarıyla MotoGP'de yarıştı ancak genel klasmanda sadece 16. ve 13. olabildi. 2009'da geri adım atarak İngiltere Superbike Şampiyonası'na Worx Crescent Suzuki takımının tek pilotu olarak geçti; ilk yarışını kazandı ve ikinci yarışında da 2. oldu. Sonraki iki ayakta 3. olduktan sonra sezonun beşinci yarışında fren arızası yaşayan başka bir pilotun çarpması sonucu kaval kemiği kırıldı. Sezon sonunda geri dönerek son üç yarışta üç kez 5. oldu. Worx Crescent Suzuki takımıyla 2010 için tekrar anlaştı ancak Alstare Suzuki takımının Alman pilotu Max Neukirchner Honda'ya geçince Guintoli ondan boşalan koltuğa geçerek Dünya Suprerbike'a terfi etti. Takım arkadaşı Leon Haslam 3 yarış galibiyetiyle şampiyonluk mücadelesi verirken Guintoli'nin en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 7. sırayı aldı.
http://i.imgur.com/VCOfe.jpg
http://i.imgur.com/bDtgv.jpg
Guintoli'nin 2010'daki dereceleri Suzuki'deki koltuğunu korumasına yetmedi. 2011'de Dünya Superbike'da kalabilmek için mücadele edecek
Jakub Smrz
27 yaşındaki Çek pilot 125cc Dünya Şampiyonası'na ilk kez 2000 yılında girdi. 2001'de genek klasmanda 17. sırada yer aldı. 2002'de hem 125 hem de 250cc Dünya Şampiyonaları'nda mücadele etti. 2006 sonuna kadar 250cc'de kaldı, o yıl bir yarışta 7. olarak en iyi derecesini kaydetti; genel klasman 12.'si oldu. 2007'de ilk kez Dünya Superbike Şampiyonası'na katıldı. Ducati 999'la en iyi derecesi 8.'likti ve şampiyonada 14. oldu. 2008'i Ducati 1098'le 13. bitirdi. 2009'u 10. tamamlarken Assen'de aldığı 3.'lükle ilk defa podyumda yer aldı ve Misano'da pol pozisyonunu kapmayı başardı. Takımı 2010 sezon ortasına ardı ardına meydana gelen arızalardan sonra Ducati'den Aprilia'ya geçti. Smrz yeni motora çabuk alışamayınca kendi evindeki iki yarışta birden düşerek yarış dışı kaldı. Çek pilot daha sonra Sliverstone pistinde sıralamalarda en hızlı Aprilia pilotu olmayı başardı ve Fransa'daki son iki yarışta bir 5.'lik ve bir 6.'lık alarak 2010'daki en iyi dereceleriyle sezonu olumlu noktaladı.
http://i.imgur.com/GYShT.jpg
http://i.imgur.com/NUSzs.jpg
Superbike
http://i.imgur.com/MocPj.png
Superbike Dünya Şampiyonası 2010'dan 11'e geçerken sahip olduğu çeşitliliği korumayı başardı. Mücadele eden 7 marka arasında tamamen yeni motora sahip olan tek isim ise Kawasaki. Pilot cephesinde ise MotoGP'den Superbike'a göç eden Marco Melandri en göze çarpan isim.
http://i.imgur.com/pLp9j.jpg
Dünya Superbike Şampiyonası'nın en çok izlenen MotoGP ve Formula 1 gibi yarış serilerine karşı en büyük avantajlarından biri marka zenginliğiydi ve bu etken 2011'e de taşındı. Soldan sağa üst sıra : Honda CBR 1000RR, Yamaha YZF-R1, Aprilia RSV4, Kawasaki ZX-10R
Alt sıra: Suzuki GSX-R1000, Ducati 1098R, BMW S1000RR
Dünya Superbike Şampiyonası 2010 pilot listesi
#2 Leon Camier GBR (Aprilia RSV4 Factory) Aprilia Alitalia Racing Team
#3 Max Biaggi ITA (Aprilia RSV4 Factory) Aprilia Alitalia Racing Team
#4 Jonathan Rea GBR (Honda CBR1000RR) Castrol Honda
#7 Carlos Checa ESP (Ducati 1098R) Althea Racing
#11 Troy Corser AUS (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Motorsport
#17 Joan Lascorz ESP (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team
#33 Marco Melandri ITA (Yamaha YZF R1) Yamaha World Superbike Team
#41 Noriyuki Haga JPN (Aprilia RSV4 Factory) PATA Racing Team Aprilia
#44 Roberto Rolfo ITA (Kawasaki ZX-10R) Team Pedercini
#50 Sylvain Guintoli FRA (Ducati 1098R) Team Effenbert - Liberty Racing
#52 James Toseland GBR (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Italia SBK Team
#58 Eugene Laverty IRL (Yamaha YZF R1) Yamaha World Superbike Team
#66 Tom Sykes GBR (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team Superbike
#77 Chris Vermeulen AUS (Kawasaki ZX-10R) Kawasaki Racing Team
#84 Michel Fabrizio ITA (Suzuki GSX-R1000) Team Suzuki Alstare
#86 Ayrton Badovini ITA (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Italia SBK Team
#91 Leon Haslam GBR (BMW S1000 RR) BMW Motorrad Motorsport
#96 Jakub Smrz CZE (Ducati 1098R) Team Effenbert - Liberty Racing
#111 Ruben Xaus ESP (Honda CBR1000RR) Castrol Honda
#121 Maxime Berger FRA (Ducati 1098R) Supersonic Racing Team
#Henüz Açıklanmadı (Kawasaki ZX-10R) Team Pedercini
Önemli isimler ve değişiklikler
Aprilia Alitalia Racing Team
Değişiklik dedik ancak Aprilia'nın fabrika takımında bir değişkilik yok. 2010'da gelen büyük başarının ardından takım iki pilotuyla 2011'de yola devam edecek. Ancak 2010 sezonunda kullandıkları ve tartışma yaratan dişli tahrikli supapları yasaklandı. Onlar da artık herkes gibi egzantrik zincirine zahip geleneksel bir supap düzeneği kullanmak zorundalar. Dişli tahrikli sistemin Aprilia'ya düzlüklerde bir hayli avantaj sağladığı düşünülüyordu. Bu değişikliğin 2011'deki performanslarına nasıl bir etki yapacağı merak konusu.
Max Biaggi
39 yaşındaki İtalyan pilotu tanımayan yoktur herhalde. 1990’ların ortalarında 250cc Dünya Şampiyonasını 4 kere üst üste kazandı. MotoGP’de yarıştığı sezonların hiç birinde şampiyon olamasa da toplam 11 yarış kazandı, genel klasmanda 5.’likten kötü bir derece yapmadı, üç 2.’lik ve üç 3.’lük alarak MotoGP’nin adeta taçsız kralı oldu. 2006’da MotoGP’de kendisine iyi bir koltuk bulamayınca bu sezonu boş geçirdi. 2007’de Alstare Suzuki Corona takımıyla Superbike Dünya Şampiyonası’nda yarışmaya başladı. Superbike’daki çaylak sezonunda şampiyonluk mücadelesi verdi ve sezonu 3. noktaladı. 2008’de uydu Ducati takımı Sterilgarda’yla yarış kazanamasa da 7 kere ilk üçe girdi ve şampiyona 7.’liğini aldı. 2009’da Aprilia’nın Superbike’a dönüşünde kilit rol oynadı ve Brno’da bir yarış kazanarak ve yeni motorla ilk üçe 9 kez girmeyi başararak sezonu 4. sırada tamamladı. 2010 sezonunda 26 yarıştan 10'u galibiyet olmak üzere 14 podyum derecesi çıkararak büyük farkla Dünya Şampiyonu oldu.
http://i.imgur.com/5yXjU.jpg
http://i.imgur.com/nomOG.jpg
Yaşlı kurtta hala iş var: Biaggi Haziran'da 40. yaşını dolduracak. Ancak İtalyan pilotun başarısı bu seviyede tecrübenin de en az yetenek
ve fiziksel güç kadar önemli olduğunun kanıtı
Leon Camier
İngiliz pilot yarışmaya 6 yaşında başladı. 1998’de İngiliz 80cc gençler pist şampiyonu oldu. 2001’de İngiltere 125cc ve 2005’de de İngiltere Supersport Şampiyonalarını kazandı. 2007’de Honda’yla İngiltere Superbike’a geçti. İlk üç yarışında birden podyuma çıktı ancak takip eden sakatlıklar ve arızalar sebebiyle sezonu 8. bitirebildi. 2008’de 3 galibiyetle 5., 2009 yılında da rekor 18 yarış birinciliğiyle sezona damgasını vurarak İngiltere Şampiyonu oldu. Dünya Superbike Şampiyonası’nın son iki ayağı olan Fransa ve Portekiz yarışlarına Aprilia’yla katıldı ve Portekiz’deki yarışlarda gelen bir 6.’lık ve bir 7.’likten sonra 2010 yılı için Aprilia’da Biaggi’nin yeni takım arkadaşı oldu. Ancak 10 yarış galibiyeti alan Biaggi'nin aksine hiç yarış kazanamadı; bir 2.'lik ve iki 3.'lükle üç kere podyuma çıktı. 2011 kariyeri için kritik bir sezon olacak
http://i.imgur.com/qPK70.jpg
http://i.imgur.com/TW5sm.jpg
Camier Ulusal seviyedeki başarısını henüz Superbike'a taşıyamadı. A.B.D.'deki Miller pistinde aldığı 2.'lik şimdilik Dünya Superbike
kariyerinin en iyi derecesi
BMW Motorrad Motorsport
Ekip 2011'in belki de en iyi transferini yaptı. 2010 sezonunun ilk yarısını Suzuki'yle şampiyona lideri olarak geçmeyi başaran Leon Haslam'ın takıma gelişi BMW'nin ilk galibiyet -ve şampiyonluk mücadelesi- yolunda gereken sıçramayı yapmasına katkıda bulunması oldukça muhtemel. Çifte Superbike Dünya Şampiyonu ve gelmiş geçmiş en iyi Superbike pilotları arasında yer alan Troy Corser ise takımla 3. sezonuna giriyor.
Troy Corser
39 yaşındaki Avustralya’lı Corser kariyerine 1981’de yerel dayanıklılık yarışlarıyla başladı. 1986’da motokros 80, 125 ve 250cc kategorilerinde mücadele etti. Pist yarışlarına ise 1989’da geçiş yaptı. 1993’de Avustralya Superbike Şampiyonası’nı kazandı. 1994’de AMA Superbike’a geçti ve daha çaylak yılında kupayı kaptı. Aynı zamanda AMA Superbike Şampiyonluğunu kazanan ilk yabancı pilot oldu. Böylesine bir başarı gösterince 1995 sezonu için Dünya Superbike Şampiyonası’nda yarışması kaçınılmazdı. Yine çaylak sezonunda 4 zafer kazanmayı başardı ve efsane İngiliz pilot Carl Fogarty’nin ardından 2. oldu. 1996’da 7 yarış birinciliğiyle Dünya Şampiyonu oldu. 1997’de takımıyla birlikte MotoGP’ye geçse de finansal zorluklar sebebiyle sezonu berbat oldu. Ancak 7 yarışa katılabildi ve en iyi derecesi 12.’likti. 98’de Superbike’a geri döndü, son piste çok az bir farkla şampiyona lideri olarak gelmeyi başardı fakat antrenmanlarda düşüp kaburgalarını kırınca yarışlara katılamadı ve 3. oldu. 1999’da yine 3. oldu, 2000’de Aprilia’ya geçti ve aynı başarıyı bir kere daha tekrarladı. 2001’de Aprilia’yla 4. oldu. 2002, 2003 ve 2004 senelerinde Foggy Petronas takımında yarıştı ancak motor yüzünden önemli bir başarı elde edemedi. 2005’de Suzuki’nin Dünya Şampiyonasına geri dönüşüne öncülük etti; sezonun ilk 7 yarışında 6, toplamda 9 galibiyetle ikinci kez Superbike Dünya Şampiyonu oldu. 2006’da 4. , 2007’de 5. ve 2008’de Troy Bayliss’in ardından 2. oldu. 2009 yılı için spora yeni dahil olan BMW’yle anlaştı. En iyi derecesi 5.’likti ve şampiyonada 13. sırayı aldı. Corser emekli olmadan önce son hedefinin BMW’yle Dünya Şampiyonluğu olduğunu açıkladı. 2010'da BMW'yle ilk pole pozisyonu ve podyum dereceleri geldi, ancak Corser zaman zaman yaklaşsa da hiç galibiyet alamadı ve sporda iki tam yılın sonunda yarış kazanamamış olmak şüphesiz BMW'de hayal kırıklığı yaratmış olmalı.
http://img638.imageshack.us/img638/2072/corser.jpg (http://img638.imageshack.us/i/corser.jpg/)
http://img687.imageshack.us/img687/6797/corserbike.jpg (http://img687.imageshack.us/i/corserbike.jpg/)
Çifte Dünya Şampiyonu Corser en tecrübeli pilotlardan biri olmasının yanında en çok pol pozisyonu rekorunu da elinde bulunduruyor.
Leon Haslam
Haslam motosiklet yarışçısı olan babası sayesinde bu spora çok küçük yaşta başladı. 1995 ve 96’da İngiltere’de Gençlik Motokros Şampiyonu oldu. 1998 yılında MCN dergisi 7. bitirdiği 125cc İngiliz şampiyonasının ardından Haslam’ı “yılın genç pilotu” seçti. 1999’da 125cc’de bir süre devam etti fakat hemen ardından uluslararası yarışlara girmeye başladı. 2000’de zayıf Italjet takımıyla 125cc Dünya Şampiyonası’nda boy gösterdi. 2001’de 500cc bir Honda’yla MotoGP’de mücadele etti, 5 yarışta puan aldı ve 18 yaşında o ana kadar MotoGP’de mücadele eden en genç pilot oldu. 2002’de 250cc kategorisinde yine 5 yarıştan puan aldı. 2003’de İngiltere’ye geri döndü ve üç kulvarda ( İngiliz Supersport ve Superbike, Dünya Superbike) bazı yarışlara katıldı. 2004’de Dünya Superbike’da şampiyonluk mücadelesi veren Noriyuki Haga’nın takım arkadaşı oldu, bir 3.’lük aldı ve genel klasmanda 8. oldu. 2005’de tekrar İngiltere Superbike’a geri döndü ve 4. oldu. 2006’da son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesi verdikten sonra 2. oldu. 2007 ve 2008 sezonundaki 3.’lük ve 2.’likleri takiben 2009’da Stiggy Honda takımıyla Dünya Superbike’a tekrar adım attı. İki 3.’lük aldı ve istikrarlı sonuçların ardından sezonu 6. –fabrika takımı olmayan pilotlar arasında da 1. – olarak tamamladı. 2010 için Alstare Suzuki’ye geçti ve daha ilk yarışında galibiyete ulaşmayı başardı. Sezonun ortasına kadar şampiyonayı lider götürse de A.B.D.'de yaşadığı kazanın ardından performansındaki düşüş ve Suzuki'nin Alstare ekibine verdiği sözleri tutmaması Max Biaggi'yle mücadelesine balta vurdu. Alstare takımı patronu Francis Batta Suzuki'den 2011'de de benzer bir şekilde destek gelmeyeceğini görünce Haslam'ın kontratından feragat ederek İngiliz pilotun BMW'ye geçmesine izin verdi.
http://i.imgur.com/oChM1.jpg
http://i.imgur.com/aTUkp.jpg
BMW Haslam'ın son üç yılda yarıştığı 3. farklı marka olacak. 2009'dan 2010'a geçerken kaydettiği gelişmeyi tekrarlarsa şampiyon olması kaçınılmaz
Castrol Honda
Kenan Sofuoğlu'nun da geçmişte mücadele ederek 2 defa Dünya Supersport Şampiyonluğu kazandığı Ten Kate ekibindeki en büyük değişiklik 4 senedir ana sponsorları olan Hanspree'nin çekilmesi. Bu boşluğu Castrol'un sponsorluğu dolduruyor, ancak bundan daha önemlisi takımın hem renkleriyle hem de ismiyle 90'ların sonu 2000'lerin başındaki efsanevi 'Castrol Honda' ekibinin kılığına bürünmesi. Bunun manevi olarak büyük önemi var. Teknik olarak bir getirisi olacak mı göreceğiz. Bir başka değişiklik ise 2. pilot olarak takıma İspanyol Ruben Xaus'un gelmesi. Xaus BMW'de yarıştığı iki sezonda beklentileri karşılayamamıştı. Ten Kate ekibine sponsorluk anlamında maddi getirisi olması -veya en azından bir götürüsü olmaması- muhtemel.
Jonathan Rea
Rea kariyerine 1997’de İngiltere 60cc motokros şampiyonası ikinciliğiyle başladı ve takip eden yıllarda motokrosta mücadele etti. Başta “sıkıcı olduğu” gerekçesiyle pist yarışlarına geçiş yapmayı düşünmese de arkadaşları olan Michael ve Eugene Laverty kardeşler Rea’yı ikna ettiler. Bunun üzerine 2003 ve 2004 senelerinde İngiltere 125cc şampiyonasında yarıştı. 2005 sezonunda sponsoru Red Bull, İngiltere Superbike Şampiyonası’na Honda’yla girmesine olanak sağladı. İki ayrı kazada sakatlanıp 2 yarışa katılamadı ve sezonu 16. olarak tamamlasa da bir pol pozisyonu alarak potansiyelini kanıtladı. 2006’da ise büyük bir ilerleme kaydetti, ilk podyum derecesini yaptı ve aldığı istikrarlı sonuçlarla genel klasman 4.’sü olmayı başardı. 2007’de fabrika Honda takımıyla ilk galibiyetini aldı ve Japon takım arkadaşı Kiyonari’nin ardından sezonu 2. tamamladı. 2008’de İngiltere’den Dünya’ya açılma vakti gelmişti. Supersport Dünya Şampiyonası’nda Ten Kate takımında Kenan Sofuoğlu’nun bıraktığı boşluğu doldurmaya çalıştı; çaylak sezonunda tecrübeli takım arkadaşı Andrew Pitt’in ardından Dünya 2.’si oldu ve Superbike Dünya Şampiyonası’na terfi etti. Henüz ikinci yarışında 4. olmayı başardı. 2009 sezonunda da ilk podyum ve ilk galibiyetin gelmesi çok uzun sürmedi. Sezonun ikinci yarısında artık şampiyonluk mücadelesi veren pilotlarla kapışmaya başlamıştı. 2010 sezonunda 4 galibiyet ve toplam 10 podyum derecesi elde etse de performansı -daha çok motor yüzünden- çok inişli çıkışlıydı; şampiyonluk mücadelesinden erken kopsa da son yarışa kadar genel klasmanda 3.'lük mücadelesi verdi ancak sakatlığı sebebiyle 4. olabildi.
http://i.imgur.com/PepCm.jpg
http://i.imgur.com/DoWAh.jpg
Rea İngiltere'nin son yıllarda yetiştirdiği en iyi pilotlardan biri. Motosikletteki sıkıntılar olmasaydı geçen sezon şampiyonluğu alabilirdi.
Takımdaki değişiklikler istikrarı sağlarsa bu iş bu sefer olur
Ruben Xaus
İspanyol pilot ilk motosikletine -eski bir dağ bisikleti yarışçısı olan babasının sayesinde- 5 yaşında kavuştu. 14 yaşına geldiğinde motokros yarışlarında mücadele ediyordu. Babasının yönlendirmesiyle pist yarışlarına geçiş yaptı. 33 yaşındaki pilotun en önemli başarıları 2004 yılında kazandığı "MotoGP yılın çaylağı" ödülü ve Superbike'da yarıştığı 8 tam sezondaki toplam 11 galibiyet. Takıma 2010 yılında hayal kırıklığı yaratan Alman pilot Max Neukirchner'in yerine dahil oldu.
http://i.imgur.com/Guxhk.jpg
http://i.imgur.com/Xgdsv.jpg
Xaus'un Superbike Dünya Şampiyonası'nda elde ettiği en iyi genel klasman derecesi 2003'de şampiyon olan takım arkadaşı
Neil Hodgson'ın ardından aldığı 2.'lik
Althea Racing Ducati
Takım 2011'de tek motorla yarışacak. 2010'da beklentilerin üzerinde bir performansla genel klasman 3.'lüğünü almayı başaran Carlos Checa yola devam ediyor. 2008 İngiltere Superbike Şampiyonu Shane Byrne Dünya Şampiyonası'ndaki 2 yılın ardından bekleneni veremeyince ülkesine geri döndü. Althea takımı için önemli olan bir başka değişim de fabrika takımı Ducati'nin spordan çekilme kararı almasının ardından 1. Ducati takımı haline gelmeleri ve -yarı resmi de olsa- artık Ducati'nin desteğini alacak olmaları.
Carlos Checa
İspanyol pilot MotoGP’de 10 seneden uzun bir süre yarıştı, Biaggi ve Rossi gibi pilotların takım arkadaşlığını yaptı. Bu sürede sayısız kez podyuma çıktı ve iki galibiyet aldı. MotoGP’deki en iyi genel klasman derecesi ise 2002’deki beşincilikti. 2008’de Ten Kate Honda takımıyla Dünya Superbike’a geçti, 7 kere ilk üçe girdi ve iki de galibiyet alarak şampiyonayı 4. bitirdi. 2009 sezonunda ise yarış kazanamadı, aldığı 4 ilk üç derecesiyle takım arkadaşı Rea ve uydu Honda takımı Stiggy pilotu Haslam’ın gerisinde kalınca takımdaki yerini kaybetti. 2010 yılında uydu Ducati takımı Althea’yla 3 yarış zaferi ve 8 podyum derecesiyle iyi bir performans göstererek 3. oldu.
http://i.imgur.com/ZoNWJ.jpg
http://i.imgur.com/ufHqL.jpg
38 yaşındaki İspanyol pilot 2010'da Xerox Ducati pilotlarını alt etmeyi başardı. 2011'de Ducati'nin en önemli temsilcisi olacak
Yamaha World Superbike Team
Takım 2010'un başında olduğu gibi yeni sezonda yine iki yeni pilotla mücadele edecek. MotoGP diyarından Dünya Superbike'a geçen son isim ise 2005 ve 2006'da İstanbul'da üst üste 2 kere kazanarak bizden 'Marco Paşa' ünvanını almayı başaran Melandri oldu. 2011 yılı için yapılan transferler arasında -Haslam'ın BMW'ye geçişiyle birlikte- en önemlisi bu.
Marco Melandri
28 yaşındaki İtalyan pilot yarışmaya 6 yaşında başladı. Cep motorları, motokros ve daha sonra İtalya ve Avrupa 125 cc şampiyonalarında yarıştı. 1998'de 125cc Dünya Şampiyonası'nda yarıştığı ilk tam sezonunda henüz 15 yaşında bir yarış kazanmayı başararak o zamanki en genç yarış galibi oldu (Scott Redding 2008'de bu rekorun yeni sahibi oldu). En önemli başarıları 1999'daki 125cc ve 2002'deki 250cc Dünya Şampiyonlukları. MotoGP'de yarıştığı 8 tam sezonda 5 yarış galibiyeti aldı, genel klasmandaki en iyi derecesi ise şampiyon Valentino Rossi'nin ardından 2005'de Honda'yla aldığı 2.'likti. Melandri'nin MotoGP'deki son 3 yılı iyi geçmedi. 2008'de Ducati'yle büyük hayal kırıklığı yaşadı, 2009'da transfer olduğu Kawasaki'nin sprodan çekileceğini açıklamasıyla Kawasaki'nin devamı olan Hayate takımının tek pilotuydu; sezon iyi geçmemesine rağmen Le Mans pistinde ıslak zeminde koşulan yarışta süpriz bir 2.'lik almayı başardı. 2010'da Gresini'yle Honda'ya geri dönüşü hiçte umduğu gibi olmadı ve İtalyan pilot açık açık sezon sonunu iple çektiğini söyledi.
http://i.imgur.com/Mbr19.jpg
http://i.imgur.com/0o38t.jpg
Bakalım Melandri 2009'da Spies'in şampiyonayı kazandığı Yamaha R1'le eski günlerine geri dönebilecek mi
Eugene Laverty
İrlanda’lı pilot 2004’de İngiliz 125cc şampiyonası ikinciliğini aldı. 2005’de İngiltere Supersport serisinde 9. oldu ve takip eden 2006 sezonunda şampiyonluk mücadelesi verdikten sonra Cal Crutchlow ve Tom Sykes’ın ardından 3. oldu. 2007 ve 2008’de MotoGP’nin alt kategorisi 250cc’de uydu takımlarıyla mücadele etti ancak bir başarı elde edemedi. 2008’in ikinci yarısında Supersport fabrika Yamaha takımında sakatlanan Fabien Foret’nin yerini geçici olarak aldı. İlk yarışında 2. olduktan sonra 2009 sezonu için Parkalgar Honda takımıyla anlaştı. 2009 yılında 4 yarış galibiyetiyle Cal Crutchlow’un ardından Supersport Dünya 2.’liğini alarak büyük başarı gösterdi. 2010 yılında Supersport'un 13 yarışından 8'ini kazanarak Kenan Sofuoğlu'nun 2007'de kırdığı rekoru egale etse de, O'nun müthiş istikrarı karşısında yine 2.'likle yetinmek zorunda kaldı. Ancak Supersport'daki başarıları karşılıksız kalmadı ve Yamaha'yla Superbike'a geçmesine olanak sağladı. 2010'un sonunda çıktığı daha ilk test seansında Yamaha R1'le en iyi dereceyi yapmayı başararak dikkatleri üzerine çekti.
http://i.imgur.com/Ce5UX.jpg
http://i.imgur.com/TS1Wq.jpg
Laverty 2010 Supersport Dünya Şampiyonası'nda Kenan Sofuoğlu'yla müthiş bir mücadeleye girdi. Kupayı alamasa da ne kadar iyi
bir pilot olduğunu fazlasıyla kanıtladı. İrlanda'lı pilot 1000cc'ye çabuk alışmış gibi görünüyor; Superbike'daki çaylak sezonu 2011'de
en az 1 yarış kazanamassa hayal kırıklığı olur
PATA Racing Team Aprilia
Aprilia'nın 2. takımı Pata 2011'de şampiyonaya tek motorla katılacak üç takımdan biri. Ekip geçen seneye kadar Ducati'yle yarışıyordu, ancak sezon ortasında arka arkaya gelen arızalardan sonra Ducati'den istedikleri destek gelmeyince yıl sonunu beklemeden Aprilia'ya geçtiler. Bu sefer de pilotları Jakub Smrz motora uyum sağlayamadı. 2011'de yola Superbike efsanesi Noriyuki Haga'yla devam edecekler.
Noriyuki Haga
Japon pilot birçok kişinin önünde saygıyla eğileceği bir kariyeri sahip. Şu anda Troy Corser ve Max Biaggi’yle birlikte Superbike Dünya Şampiyonası’ndaki en tecrübeli üç pilottan biri. Haga, Dünya Şampiyonası genel klasmanında üç kere 2. ve dört kere de 3. oldu ve toplam 41 galibiyeti var. 2009 sezonunda şampiyonadaki rakibi Ben Spies’e bir ara 88 puanlık devasa bir fark atsa da, Donington Park’da yaşadığı büyük kazanın ardından sakatlandı ve fark büyük bir hızla eridi. Sondan bir önceki ayak Magny Cours’da bir galibiyet ve bir ikincilik elde ederek şampiyona liderliğini tekrar alsa da, son yarışta Ben Spies’in hızına verecek cevabı yoktu ve bir kez daha şampiyona 2.’liğiyle yetinmek zorunda kaldı. 2010’da tekrar şampiyonluk için mücadele etmesi beklenen Japon pilot, takım motordaki sıkıntıları bir türlü aşamayınca 26 yarıştan yalnızca 2 galibiyet çıkarabildi ve şampiyonada 6.'lıkla yetinmek zorunda kaldı.
http://i.imgur.com/ZhAba.jpg
http://i.imgur.com/j02q6.jpg
Haga Superbike Dünya Şampiyonası’nın demirbaşlarından biri ve anlaşılan şampiyonluğu almadan sporu bırakmaya niyeti yok.
Şansını bu kez Aprilia'yla zorlayacak
Team Suzuki Alstare
Takım geçen sene Leon Haslam'la şampiyonluk mücadelesinin içinde yer aldı. Suzuki'den beklenen destek gelmeyince Haslam BMW'ye geçti. Bu sene iki yerine tek pilotla yarışacaklar. Ducati'de aradığını bulamayan Michel Fabrizio takımın tek temsilcisi olacak.
Michel Fabrizio
İtalyan pilot kariyerine 6 yaşında Minimoto yarışlarıyla başladı. 2001’de Aprilia kupasını kazandı, 2002 125cc Dünya Şampiyonası’nda Gilera’yla mücadele etti ancak başarılı olamadı. 2004’de ilk defa MotoGP’ye WCM takımıyla adım attı. Sezonu tamamlayamadı ve ancak 22. olabildi. 2005’de fabrika destekli bir Honda’yla Supersport Dünya Şampiyonası’na geçiş yaptı. Genel klasmanda 5. oldu ve yarış galibiyeti alamasa da 12 yarışın 9’unda ilk 5’e girerek istikrarlı bir sezon yaşadı. Takip eden 2006 senesinde Honda’yla bu kez fabrika desteği olmadan Dünya Superbike’a terfi etti. İlk sezonunda bir 3.’lük ve bir 2.’lik aldı ve genel klasmanda 11. oldu. 2007 yılında yine Honda’yla aynı çizgiyi devam ettirerek iki defa 3. oldu ve sezonu 11. kapadı. 2008 sezonu için fabrika destekli Xerox Ducati takımına transfer oldu. Ducati’yle çıktığı henüz ikinci yarışta 3. olmayı başardı. Takım arkadaşı tecrübeli Troy Bayliss 3. ve son Dünya Şampiyonluğunu alırken, Fabrizio’da genel klasmanda 8. olarak Dünya Superbike Şampiyonası’ndaki derecesini bir adım öteye taşıdı. 2009’da İtalya’da seyircisinin önünde ilk galibiyetini aldı ve sezonun ikinci yarısında üst üste 7 yarışta ilk üçe girdi. Yılı da genel klasman 3.’lüğüyle tamamlaması 2010 sezonunda şampiyonluk mücadelesinin içinde yer alacağı umudunu doğurdu, ancak O da eski takım arkadaşı Haga gibi motosikletteki esrarengiz sorunlardan fazlasıyla muzdarip oldu. Xerox Ducati yıl sonunda dağılınca 2003 yılında Avrupa Stock 1000 şampiyonluğu yaşadığı Alstare Suzuki takımına geri döndü.
http://i.imgur.com/dEBon.jpg
http://i.imgur.com/4S9v9.jpg
26 yaşındaki İtalyan pilot, Francis Batta'nın Alstare takımında daha önce başarılı olmuştu. Bakalım Haslam'dan boşalan yeri ne kadar doldurabilecek
Kawasaki Racing Team
'Yeşil' marka Dünya Superbike Şampiyonası'ndaki son yarış galibiyetini 2006 yılında aldı. O zamanda beri de hep Ducati, Honda, Yamaha ve Suzuki'nin gerisinde kaldılar. Paul Bird'ün önderliğindeki ekip 2011 için sil baştan tasarlanan yeni ZX-10R ile tekrar yukarılara tırmanmaya çalışacak. 2011'de şampiyonaya 3 motorla katılacak tek ekip olmalarına rağmen pilolarından ikisi -Lascorz ve Vermeulen- 2010 sezonunda çok ciddi sakatlık yaşadı. Bunun üzerine Kawasaki, takım patronu Paul Bird'ün sözünü de dinleyerek sezon sonuna doğru iyi yarışlar çıkarmayı başaran İngiliz Tom Sykes'ı 3. motorla takımda tutmaya karar verdi.
Tom Sykes
25 yaşındaki pilot 2003-2006 arasında İngiliz Supersport Şampiyonası'nda yarıştı ve sırasıyla 8.,5.,6. ve 2. oldu. 2007'de Honda'yla İngiltere Superbike'a geçti ve daha çaylak yılında 6. oldu. 2008'de Suzuki'yle gelen 4.'lüğün ardından 2009'da Yamaha'yla Dünya Superbike Şampiyonası'na adım attı; kendisi gibi çaylak sezonunu yaşayan takım arkadaşı Ben Spies 28 yarışın 14'ünü kazanıp şampiyon olurken Sykes'ın en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 9.'lukta kaldı. Bunun üzerine Yamaha Sykes'a yeni kontrat önermedi ve İngiliz pilot 2010 için Kawasaki'yle anlaştı. Rakiplerine göre oldukça zayıf olan Kawasaki'yle Monza'da 5. olmayı başardı. Dahası, Vermeulen'in sakatlanmasıyla takımda lider pilot haline geldi ve son 6 yarışın beşinde ilk 10'a girdi. 2010'un en iyi yarışını ise yarısından fazlasını lider götürdüğü Imola'da 4. gelerek çıkardı. 2011'de 3. motorla bir şans daha verilmesinde performans ve istikrarındaki artış kadar Kawasaki'nin diğer iki pilotunun sakatlıkları da etkili oldu.
http://i.imgur.com/6W9gn.jpg
http://i.imgur.com/KGz9i.jpg
Ninja henüz savaş boyalarını sürünmemiş: Sykes herşeyiyle yeni ZX-10R'nin testlerinin çoğunu tek başına üstlendi. 2011 yılı genç pilot
için kritik öneme sahip
Chris Vermeulen
Avustralya’lı pilot kariyerine 1999’da Avustralya Superbike Şampiyonası’nda başladı. İlk yılında en iyi derecesi dördüncülüktü ve şampiyonayı 8. , fabrika takımları haricindeki klasmanda ise 1. olarak tamamladı. 2000 yılı için İngiltere’ye geçti, Superstok ve Supersport serilerinde mücadele etti. 2000 sonlarında başarılı sonuçlar alsa da bu çizgiyi 2001’de devam ettiremedi. 2002’de Ten Kate takımıyla Dünya Supersport’a adım attı ve bir pol pozisyonu aldığı çaylak yılında şampiyonayı 7. sırada bitirdi. 2003 sezonunda takımın 1. pilotu oldu ve 4 galibiyetle 21 yaşında “En Genç Dünya Supersport Şampiyonu” ünvanını almayı başardı. 2004’de Ten Kate takımı yeni Honda Fireblade’le Superbike’a tek motorla giriş yaptı ve Vermeulen terfi etmiş oldu. Dünya Superbike’daki çaylak sezonunda 4 yarış kazandı, şampiyonluk mücadelesi verdi ancak son iki yarıştan puan çıkaramayınca sezonu 4. noktaladı. 2005’deki 5 galibiyet ve vatandaşı Troy Corser’ın ardından aldığı Dünya 2.’liğiyle derecesini geliştirdi. 2005 yılının sonlarında Honda’yla MotoGP’de birkaç yarışa katıldı. 2006 için Honda’dan MotoGP’de bir yer bulamayınca cesur bir karar alarak Suzuki’yle MotoGP’ye geçti. İlk sezonunda ıslak zeminde bir 2.’lik aldı ve genel klasmanda 11. oldu. 2007’de Fransa Le Mans’da yine ıslak zeminde ilk galibiyetini aldı ve takip eden yarışta İngiltere’de tekrar ıslak zeminde 3. oldu. Bu yarışlardan sonra ıslak zemin ustası olarak anılmaya başlandı. Laguna Seca pistinde bu sefer kuru zeminde sıralamada 3. ve yarışta 2. olarak 2008 sezonu için tekrar Suzuki’yle anlaştı. Suzuki takımı o sezon galibiyet alamadı ancak Vermeulen Almanya ve A.B.D. ayaklarında birer 3.’lük aldı ve sezonu genel klasman 8.’si olarak kapadı. 2009’da ise MotoGP’deki en kötü sezonunu geçirdi, hiçbir yarışta ilk üçe giremedi ve şampiyonayı 11. kapattıktan sonra Suzuki’deki yerini kaybetti. 2010 sezonu için Kawasaki’yle Dünya Superbike Şampiyonasına geri dönüş yaptı. Ancak kendi evindeki yarışta büyük bir kaza geçirerek dizinden sakatlanınca sezonu berbat oldu. Birkaç yarışa katılsa da sakatlığı yüzünden motoru doğru dürüst süremedi; Ağustos'ta ameliyat olması gerekti. 2011 başında Malezya'da yeni motorun testlerine katıldı ancak dizi sadece yarım gün ve 20 turun ardından tekrar şişti. Bunun üzerine takımla birlikte sezonun Portekiz'de koşulan ilk grup testine girmemeye karar verdi. Vermeulen'in Şubat sonunda koşulacak olan sezonun ilk yarışına kadar hazır olup olamayacağı halen belirsiz.
http://i.imgur.com/5ECc1.jpg
http://i.imgur.com/SAGCo.jpg
'Vermin (haşere)' lakaplı Vermeulen yaklaşık 1 yıl önce yaşadığı büyük kazanın ardından kendisini toplarlayamadı.
Avustralya'lı pilotun kariyeri tehlikede
Joan Lascorz
Lascorz kariyerine cep motorları (pocket bike) , ardından da scooter ve 125cc yarışlarıyla başladı. 2004’de İspanya Supermoto Şampiyonu oldu. Takip eden iki yılda İspanyol Supersport serisinde Honda motoruyla iyi sonuçlar aldı ve ardından 2007 sezonu için takımı Motocard.com’la birlikte Dünya Supersport Şampiyonası’na geçiş yaptı. Dünya Şampiyonası’ndaki ilk sezonlarında genel klasmanda 18. olsalar da, Vallelunga’da bir 3.’lük almayı başardılar. 2008 sezonuna ilk yarışta aldığı 2.’likle iyi başlayan Lascorz, Valencia’da aldığı ilk galibiyetiyle birlikte genel klasmanı bir süre lider götürdü. Ancak sezonu Yamaha ve Honda fabrika takımı pilotlarının gerisinde 5. olarak tamamladı. 2009 yılında takımı Motocard.com, fabrika desteği alarak Kawasaki’ye geçiş yaptı. Sezonu 5 kez ilk üçe girerek ve bir de galibiyet alarak –Kenan Sofuoğlu’yla 3.’lük mücadelesi de verdikten sonra- genel klasman 4.’lüğüyle kapattı. 2010 sezonunda Kenan Sofuoğlu ve Eugene Laverty'yle birlikte şampiyonluk mücadelesi verdi ancak bitime 4 yarış kala İngiltere Silverstone'daki yarışa büyük bir kaza geçirdi; 1 ay hastanede yattı. Ancak o noktaya kadarki başarısı zaten 2011 için Dünya Superbike'a terfi etmesine yetmişti.
YouTube - 2010 World Supersport Silverstone - Joan Lascorz (http://www.youtube.com/watch?v=M625RkXQKwY)
Bu büyük kazada Lascorz'un sadece kariyeri değil hayatı da noktalanabilirdi. Benzer bir kazada 2008 yılında Craig Jones ve 2010'da Moto2 pilotu Shoya Tomizawa hayatını kaybetmişti
http://i.imgur.com/0Akmy.jpg
http://i.imgur.com/zpkaZ.jpg
Lascorz için yaşadığı korkunç kazanın travmasını geride bırakmak ve aynı zamanda Superbike'a alışmak büyük bir mücadele olacak
BMW Motorrad Italia SBK Team
Takım bu sene yeni kuruldu. BMW'nin geçen seneki 2. takımı Reitwagen BMW ekibi ilk birkaç yarışın ardından finansal sebeplerden dolayı dağılınca bu sezon devreye BMW İtalya girerek 2. takım görevini devraldı.
James Toseland
2004 ve 2007’de farklı markalarla (2004 Ducati , 2007 Honda) Dünya Superbike Şampiyonu oldu. 2008 ve 2009 yıllarında MotoGP’de Yamaha uydu takımı Tech3’de mücadele verdi, MotoGP kariyeri iyi başlasa da önemli bir başarı elde edemedi. Geçen sezon Dünya Superbike Şampiyonası’nda Yamaha’yla mücadele etti ancak birkaç podyum derecesi haricinde hayal kırıklığı yaşadı. 2011'de BMW'nin 2. takımıyla kariyerini tekrar rayına oturtmaya çalışacak.
http://i.imgur.com/xyp7J.jpg
http://i.imgur.com/e9XYe.jpg
Toseland Yamaha'da geçirdiği 3 sezonda aradığını bulamadı. Bakalım BMW'yle eski formuna kavuşabilecek mi
Ayrton Badovini
Efsanevi Formula 1 pilot Senna'yla aynı ismi taşısa da O'nun gibi Brezilya'lı değil. Ancak 24 yaşındaki İtalyan pilot geçen sezon Superbike'ın Supersport'dan sonraki alt kategorisi olan Stock 1000'de BMW S1000RR'la -2. geldiği son yarış hariç- 9 defa üst üste galip gelerek ezici bir zafer elde etti. Bu büyük başarısı Badovini'ye BMW'nin Superbike'da yeni kurulan 2. takımında bir yer garantilemiş oldu.
http://i.imgur.com/vFwMs.jpg
http://i.imgur.com/4TR1P.jpg
Badovini daha önce Dünya Superbike'da Pedercini takımıyla yarışmış ancak başarılı olamamıştı. Stock 1000 kategorisine attığı geri
adım kariyerini tekrar yükselişe geçirdi
Team Effenbert - Liberty Racing
Çek menşeili takım bu sene yeni kuruldu. 2011 sezonunda Ducati'yle yarışacak iki takımdan biri. Bir dönem MotoGP'de de yarışan ve geçen sezon Suzuki Alstare takımından ayrılan Sylvain Guintoli ve Jakub Smrz ekibin pilotları olacak.
Sylvain Guintoli
Fransız pilot kariyerinin büyük bir kısmını 250cc Dünya Şampiyonası'nda geçirdi. 2006 ve 2007'de sırasıyla Tech3 ve Pramac Ducati takımlarıyla MotoGP'de yarıştı ancak genel klasmanda sadece 16. ve 13. olabildi. 2009'da geri adım atarak İngiltere Superbike Şampiyonası'na Worx Crescent Suzuki takımının tek pilotu olarak geçti; ilk yarışını kazandı ve ikinci yarışında da 2. oldu. Sonraki iki ayakta 3. olduktan sonra sezonun beşinci yarışında fren arızası yaşayan başka bir pilotun çarpması sonucu kaval kemiği kırıldı. Sezon sonunda geri dönerek son üç yarışta üç kez 5. oldu. Worx Crescent Suzuki takımıyla 2010 için tekrar anlaştı ancak Alstare Suzuki takımının Alman pilotu Max Neukirchner Honda'ya geçince Guintoli ondan boşalan koltuğa geçerek Dünya Suprerbike'a terfi etti. Takım arkadaşı Leon Haslam 3 yarış galibiyetiyle şampiyonluk mücadelesi verirken Guintoli'nin en iyi derecesi 4.'lüktü ve genel klasmanda 7. sırayı aldı.
http://i.imgur.com/VCOfe.jpg
http://i.imgur.com/bDtgv.jpg
Guintoli'nin 2010'daki dereceleri Suzuki'deki koltuğunu korumasına yetmedi. 2011'de Dünya Superbike'da kalabilmek için mücadele edecek
Jakub Smrz
27 yaşındaki Çek pilot 125cc Dünya Şampiyonası'na ilk kez 2000 yılında girdi. 2001'de genek klasmanda 17. sırada yer aldı. 2002'de hem 125 hem de 250cc Dünya Şampiyonaları'nda mücadele etti. 2006 sonuna kadar 250cc'de kaldı, o yıl bir yarışta 7. olarak en iyi derecesini kaydetti; genel klasman 12.'si oldu. 2007'de ilk kez Dünya Superbike Şampiyonası'na katıldı. Ducati 999'la en iyi derecesi 8.'likti ve şampiyonada 14. oldu. 2008'i Ducati 1098'le 13. bitirdi. 2009'u 10. tamamlarken Assen'de aldığı 3.'lükle ilk defa podyumda yer aldı ve Misano'da pol pozisyonunu kapmayı başardı. Takımı 2010 sezon ortasına ardı ardına meydana gelen arızalardan sonra Ducati'den Aprilia'ya geçti. Smrz yeni motora çabuk alışamayınca kendi evindeki iki yarışta birden düşerek yarış dışı kaldı. Çek pilot daha sonra Sliverstone pistinde sıralamalarda en hızlı Aprilia pilotu olmayı başardı ve Fransa'daki son iki yarışta bir 5.'lik ve bir 6.'lık alarak 2010'daki en iyi dereceleriyle sezonu olumlu noktaladı.
http://i.imgur.com/GYShT.jpg
http://i.imgur.com/NUSzs.jpg