Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrikli benzin pompası
shi_bumi
20 Ocak 2011, 01:00
Karbüratörlü motorlarda bulunan vakumlu yakıt pompaları yerine elektrikli benzin pompası kullanan var mı acaba ? Mesela benim motosikletimde Mikuni marka vakumlu bir benzin pompası var. Mikuni web sitesinde bu pompanın 31 lt/saat akışlı bir pompa olduğu belirtiliyor. Benzer akışlı bir elektrikli benzin pompası denenebilir mi ?
cengaver29
20 Ocak 2011, 01:03
avantajı nedir acaba bu elektrikli benzin pompasının?
shi_bumi
20 Ocak 2011, 01:11
Vakumla çalışan her cihazın içinde genelde bir diyafram bulunuyor ve bu diyafram bir süre sonra özelliğini yitirerek cihazın bozulmasına yol açabiliyor. Elektrikli olanlar daha güvenilir gibi geldi bana.
gv650i
20 Ocak 2011, 01:12
Karbüratörlü motorlarda bulunan vakumlu yakıt pompaları yerine elektrikli benzin pompası kullanan var mı acaba ? Mesela benim motosikletimde Mikuni marka vakumlu bir benzin pompası var. Mikuni web sitesinde bu pompanın 31 lt/saat akışlı bir pompa olduğu belirtiliyor. Benzer akışlı bir elektrikli benzin pompası denenebilir mi ?
benzin pompasının debisi ve basıncı daha yüksektir enjeksiyonlulara uygun dur karbüratöre uyarlamak zor ve gereksizdir
İHTİYAR
20 Ocak 2011, 01:12
Bence otomobiller için üretilip kullanılan bir model takılabilir, oto yedek parçacılara sormak karşılaştırmak lazım, geri dönüş hortumu olan her motorada uygulanabilir diye düşünüyorum.
cagriaksu
20 Ocak 2011, 01:24
Bence otomobiller için üretilip kullanılan bir model takılabilir, oto yedek parçacılara sormak karşılaştırmak lazım, geri dönüş hortumu olan her motorada uygulanabilir diye düşünüyorum.
+1 geri dönüş hortumu olması gerekir, direk bağlarsan debisi fazla gelir illaki, dolayısı ile geri dönüşe ihtiyaç duyarsın kesin, veya işi biraz kompleksleştirip, gaz telinden veri alan bir potansiyometre ile, benzin pompasınında hızı ayarlanabilir, deneme yanılma yöntemleri ile - biraz zahmetli olarak - sonuca ulaşılabilir derim ben :)
ergün1968
20 Ocak 2011, 11:03
Kabüratörlü,yüksek hacimli motosikletlerde genellikle elektrikli benzin pompası kullanılır.Ancak bu pompalar enjektörlü makinalarda kullanılan benzin pompalarından farklıdır.Bunlar basınç sensörlüdür.Yani sistemde geri dönüş yoktur.Belli bir basınca ulaştığında otomatik olarak pompalamayı keserler.Devamlı basan yeni nesil enjektörlü sistem pompalarıda kullanılabilir,ancak yakıt sisteminin geri dönüşüm modifikasyonu yapılmalıdır.Konuda bahsi geçen karbüratörlü ve geri dönüşümsüz sistemler için ladaların ve eski model bazı suzuki otomobillerde kullanılmış olan pompalar piyasadan temin edilebilir.
Gt 650 için böyle birgereksinimde bulunmamalısın, elektrikli pompa zorunlu haller olmadıkça takılmamalı.
Senin motorunda silindirden aldığu vakumlamayla çalışan bugüne kadara bozulanını hiç görmediğim bi emiş pompası var, gayette sağlıklı çalışmakta, hepimizin bildiği üzere bu tip pompaların basıncı düşüktür, karbüratör şamandırası na yüksek basınç göndermezler. Elektrik tipi pompalarda basınç daha yüksektir, sonuçta karbüratör bu şartlara göre yapılmış. He zaruri bir ihtiyaç olması halinde düşük basınç ve maliyette olan otomobil pompalarından motoruna uygununu tespit edip takabilirsin.
zontar
20 Ocak 2011, 12:04
Karbüratörlü motorlarda bulunan vakumlu yakıt pompaları yerine elektrikli benzin pompası kullanan var mı acaba ? Mesela benim motosikletimde Mikuni marka vakumlu bir benzin pompası var. Mikuni web sitesinde bu pompanın 31 lt/saat akışlı bir pompa olduğu belirtiliyor. Benzer akışlı bir elektrikli benzin pompası denenebilir mi ?
150 zat scooterların elektrikli yakıt pompası var ama debisini bilmiyorum abi... üstünde 2 kablolu bir soketi var. Bendeki rialli marka ama yakıt salınımını neye göre ayarlıyor bilmiyorum. Büyük ihtimal beyine göre ayarlıyordur.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO