nihat45
19 Ocak 2011, 20:58
150 T Asya motor;
Motorun doğal çalışma durumu olarak, devir ve hız ibresi hangi oranlarda olmalıdır.
(düz yola)
Bende devir 5 iken hız 60 diyor.
Bunları kademe kademe yazarmısınız.
zontar
20 Ocak 2011, 11:55
150 T Asya motor;
Motorun doğal çalışma durumu olarak, devir ve hız ibresi hangi oranlarda olmalıdır.
(düz yola)
Bende devir 5 iken hız 60 diyor.
Bunları kademe kademe yazarmısınız.
kayışlı motor için böyle bir şey yazmak ancak sıfırlarının dyno test gibi bir cihazda karşılaştırılmasında olur.
vitesli motor olsa
5000 dev/dak 60 km/h ise
6000 dev/dak 72 km/h diye düz bir hesap yaparsın.Ki onlar bile belli hızlardan sonra farklı gösteriyor.( km saati olarak) ama nihayetinde birim devirde belli viteste birim dişli mili dönüşü elde ediliyor.
Ama kayışlı motor için bunu söyliyemeyiz. Çünkü kavrama bilyanda yada kavrama balatalarındaki aşınma, kayıştaki aşınma vs. vs gibi etkenler, motorun yüklü ağırlığı, asfalt, sıcaklık, rüzgar... hepsi varyatör sistemi ile devri etkiler. sonuçları bizi hataya düşürür..