PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45

ozrace
06 Ekim 2012, 01:04
alıntıdır

Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.

sadece bilgilendirmek için istedim.

depo boşaltılırmı yaww.fulleyip geleceğe yatırım yapacaksın.çünkü 4.50tl'ye alırsın,motora binme zamanı gelince 5 tl olur :)

ozgur325
06 Ekim 2012, 12:04
depo boşaltılırmı yaww.fulleyip geleceğe yatırım yapacaksın.çünkü 4.50tl'ye alırsın,motora binme zamanı gelince 5 tl olur :)

Türkiyede zamlar yaşamın parçası artık ona alışkınız nasıl olsa :farao: Bekleyen benzin hem özelliğini kaybeder hem de uçarak eksilir, aynı zamanda metal depolarda korozyona sebep olduğundan filtre, karbüratör ya da enjektörleri tıkayarak daha büyük sorunlara yol açar.O yüzden zarar daha büyük bence :cherry:

Ben eski motorlarımı kışın askıya alır, akü ve depo altındaki benzin hortumunu sökerek hatta lastiklere bolca vazelin sürerek parka çekerdim. Ama str için gerek yok zaten aşınacak deposu da yok hep çamurda çaylakta bindiğimiz için esirgeyecek bir durum da yok :)

GaCCaLL
07 Ekim 2012, 15:19
1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş :queen:

Mehmet Turan
07 Ekim 2012, 15:35
Str 250 nin yan grenajları ne kadar sağlam. Yan yatmalarda çatlama kırılma oluyor mu? Grenaj fiyatları ne kadar? Yedek parça listesi var ama fiyatları yazmıyor.

balayyusuf
08 Ekim 2012, 02:39
Arkadaşlar debriyaj balatasını değiştirmek istiyorum ama kendi balataları olmasın iyi bir markanın buna uyan balatası var mı? Bilginiz var mı ?Birisinden Honda CG balatası uyuyor gibi bir şey duydum ama doğrumu emin değilim bu konuda aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekküler

Syanur
08 Ekim 2012, 12:29
1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş :queen:

Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

Öğren bunları artık çocuğum :)

GaCCaLL
08 Ekim 2012, 15:05
Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

Öğren bunları artık çocuğum :)

la bebe belki inanmican ama senin şu demin bana söylediğin cümlelerin içerisindeki eski benzin kullanılmaz bozulur mevzusunu emre ilede tartıştım ben bize gelince bi sor bakim ne demişim.

ozgur325
08 Ekim 2012, 20:16
1 sene önce deposundan boşalttığım 1.5lt benzini tekrar 1 seneden sonra motorun deposuna koyup jawa ile gezmiştim buna ne diyorsun özgür arkadaş :queen:

jawa başka birader, ona tiner de koysan çalışır, gazyağı da koysan çalışır.. hatta yer yer sadece yağ ile çalıştığını iddia edenler bile olmuştur... :)


Gezmişsin ama adam olamamışsın. Adam bekleyen benzin motoru çalıştırmaz dememiş ki. Benzin üreticileri bile söylüyor, benzinin ömrü 6 aydır, daha fazla bekleyen benzin bozulmaya başlar. Sen şimdi küflü ekmek yedim ama neden hala yaşıyorum mantığındasın...

Öğren bunları artık çocuğum :)

Gerekli cevabı güzel kardeşim vermiş üzerine yorum yapmak ne haddimize sadece susmak düşer bize... :thumleft:


la bebe belki inanmican ama senin şu demin bana söylediğin cümlelerin içerisindeki eski benzin kullanılmaz bozulur mevzusunu emre ilede tartıştım ben bize gelince bi sor bakim ne demişim.

eski benzinin oktanı düşük olur rengi soluk olur canı sıkkın olur... randuman vermez etmeyin eylemeyin... kapalı şişede bi nebze korunsa da motor deposundan uçaaaar gider :salut:

gezgin_33
10 Ekim 2012, 16:28
merdiven çıkıp inebilirsin demişken sorayım :mrgreen: aranızda hiç deniyen oldu mu


Oldu. Ben Xterem MAX 150 ile merdiven inip cıkıyorum. 10- 12 basamaklı merdiveleri inip cıkabiliyorum. Merdiven mermer olmadıgı surece sorun yok. Mermer lastigi kesebilir..

Syanur
10 Ekim 2012, 16:35
Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...

gezgin_33
11 Ekim 2012, 11:53
İzmir grubu araziye devam ediyor hocam
enson yaptığımız gezi bu http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/103243-balcovadan-seferihisara-araziden-gazlamaca.html

Gezi fotalarına baktım gercekten guzel gezi olmuş. Merak ettigim bişi var. Gezinizde. WR125 KLE250 Ramzey200 de var. Kubanın bu motorları gore performansı nasıl dı. Onların gittigi her yola gider seklinde degil ama. Birinin 2. vitesde cıktıgı yeri digeri 1. vitesle cıkıyor bigi. Biraz daha acıklayıcı bir karşılaştırma yapabilirmisiniz. Bir ramzey kullanıcısı SRT yi kullanıdımı veya WR kullanıcısı. Motorları degiştirip performanslarını baktınızmı... Bu gunulerme CC yuksetmeyi dusunuyorum. 250 CC lik ne alacagıma karar veremedim. Simdiden tesekkürler..

GaCCaLL
11 Ekim 2012, 11:57
Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...
hah şu beceriksizliğini bi bileydin :P

mehmetmumtaz
11 Ekim 2012, 13:02
Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...

17 jantla çıkarsın ama senin lastiklerde diş yokki tutunacak, "TUTUNAMADIIMM" şarkısını söylerler :P

ozgur325
11 Ekim 2012, 16:48
Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...

Benim motoru veriyim de düz duvarlarda gez biraz, hatta tavanda bile gezersin o derece tork o derece beygir gücü eks-triiim falan hikaye yani :P

obenberk
11 Ekim 2012, 23:45
Herkese Merhaba
çok fazla vaktinizi alıp sizi yormayacağım , str 250 2011 sahibiyim , ctesi motorsikleti servise götürüp ertesi günkü gezi için bakımarını yaptırıp pazar günü tura çıktık.
gezi esnasında şanzıman kilitledi ( dişli kırılması ). Daha sonra ben tabi garanti kapsamına dahil olduğunu zannederek içim rahat servisin yolunu tuttum ,
servis raporunu yazdı distürbütörden gelen cvp ; şanzıman dişlisi garanti kapsamında değillir hesap 300 papel .
fikri ve deneyimi olan arkadaşların düşüncelerini merak ediyorum , sinirden halıyı kemiriyorum .

ozrace
12 Ekim 2012, 00:15
Herkese Merhaba
çok fazla vaktinizi alıp sizi yormayacağım , str 250 2011 sahibiyim , ctesi motorsikleti servise götürüp ertesi günkü gezi için bakımarını yaptırıp pazar günü tura çıktık.
gezi esnasında şanzıman kilitledi ( dişli kırılması ). Daha sonra ben tabi garanti kapsamına dahil olduğunu zannederek içim rahat servisin yolunu tuttum ,
servis raporunu yazdı distürbütörden gelen cvp ; şanzıman dişlisi garanti kapsamında değillir hesap 300 papel .
fikri ve deneyimi olan arkadaşların düşüncelerini merak ediyorum , sinirden halıyı kemiriyorum .

öncelikle geçmiş olsun.buda tipik satıcı politikası işte,kesin yanlış kullanım sonucu olduğunu söyleyip ürünü garantiye sokmamak.gerçekten kendi hatan olmadığını düşünüyorsan peşini bırakma.fabrikayı ara,tüketici mahkemesine başvurmanı önerebilirim...

gezgin_33
12 Ekim 2012, 12:02
Herkese Merhaba
çok fazla vaktinizi alıp sizi yormayacağım , str 250 2011 sahibiyim , ctesi motorsikleti servise götürüp ertesi günkü gezi için bakımarını yaptırıp pazar günü tura çıktık.
gezi esnasında şanzıman kilitledi ( dişli kırılması ). Daha sonra ben tabi garanti kapsamına dahil olduğunu zannederek içim rahat servisin yolunu tuttum ,
servis raporunu yazdı distürbütörden gelen cvp ; şanzıman dişlisi garanti kapsamında değillir hesap 300 papel .
fikri ve deneyimi olan arkadaşların düşüncelerini merak ediyorum , sinirden halıyı kemiriyorum .


Öncelikle Cok gecmiş olsun. Bu motorlar yapı geregi agır kullanım sartlarına dayanıklı olması gerekir. Hakkını aramalısın. Olayın üzerine git. Ayrıca olayın nasıl oldugu hakkında bilgi verirsen daha acıklayıcı bilgi edinebilirsin. Olay nasıl oldu bilmiyorum ama dişli kırılıncaya kadar daha az masraflı ve daha basit olan debriyaj balatasının sıyırması gerekirdi. Benim CBF150 de başıma gelmişti..

obenberk
12 Ekim 2012, 14:48
ilk önce gezi esnasında ( çok zorlu bir parkur değildi genelde. toprak, düz sürüş) 2. vites te motor mekanik ses çıkarmaya başladı , sanki zincir gergin değilde boşta sarkık vaziyette sağa sola vurarak ses çıkartıyor gibi. arızayı anlayınca , dönüş yapıp 1. vitesle 2 dakika kadar usulca sürdüm , şanzımanın kilitleme olasılığını düşünerek sonra motoru riske atmayıp , kontak kapatıp . yaklaşık 2saat 40 dakika itmek suretiyle motoru medeniyete kavuşturdum .
merak ettiğim şey ise distürbütörden aldığım cevap; şanzıman dişlisi arızaları garanti kapsamında değildir???.
eğer elinizdeki garanti belgesine bakabilirseniz bunun bu şekilde yazılmış olduğunu göreceksiniz keza motorlu araçların hepsinde uygulama bu şekildedir. şanzıman dişlisindeki arıza arızalar diğer motorlu araçlarda da garanti kapsamında değildir .

ne yazıkki garanti belgesini bulamıyorum email le garanti kosullarını istedim ama gelirmi bilmiyorum .elinde olan arkadaşlar için merak eden varsa kontrol edebilir mi yada konuyu bilen birisi bu şanzıman dişlisi garanti kapsamı hakkında bilgi verebilir mi _?

şimdiden teşekkürler .

gezgin_33
12 Ekim 2012, 16:32
Mermer lastiği keser mi emin değilim ama "bana 21" jant verin, her yerden çıkabilirim" gibi hissediyorum kendimi... Bu 17" ler kaldırımlarda nazlanıyorlar. Yada ben biraz beceriksizim...

Mermer veya fayas kenerları lastigi keser. Bisikletin latigini kestirmiştim. Cıkarken degil tabiki inerken. Bisikleti elimle cıkattım merdiven başına. İnerken hafif firenleyerek indigim için basamak keneri arka lastigi kesmişti. Tabiki Motorun lastigi cok daha sert ama yinede dikkat atmekgerekli. Özellkle dıkarken.. Cunku tam basamkların kösesinde pati cekiyor. Lastigin disleri kopabiliyor.

Mehmet Turan
12 Ekim 2012, 19:45
ilk önce gezi esnasında ( çok zorlu bir parkur değildi genelde. toprak, düz sürüş) 2. vites te motor mekanik ses çıkarmaya başladı , sanki zincir gergin değilde boşta sarkık vaziyette sağa sola vurarak ses çıkartıyor gibi. arızayı anlayınca , dönüş yapıp 1. vitesle 2 dakika kadar usulca sürdüm , şanzımanın kilitleme olasılığını düşünerek sonra motoru riske atmayıp , kontak kapatıp . yaklaşık 2saat 40 dakika itmek suretiyle motoru medeniyete kavuşturdum .
merak ettiğim şey ise distürbütörden aldığım cevap; şanzıman dişlisi arızaları garanti kapsamında değildir???.
eğer elinizdeki garanti belgesine bakabilirseniz bunun bu şekilde yazılmış olduğunu göreceksiniz keza motorlu araçların hepsinde uygulama bu şekildedir. şanzıman dişlisindeki arıza arızalar diğer motorlu araçlarda da garanti kapsamında değildir .

ne yazıkki garanti belgesini bulamıyorum email le garanti kosullarını istedim ama gelirmi bilmiyorum .elinde olan arkadaşlar için merak eden varsa kontrol edebilir mi yada konuyu bilen birisi bu şanzıman dişlisi garanti kapsamı hakkında bilgi verebilir mi _?

şimdiden teşekkürler . Sahibinden.com'da satılık motoru kitlenmiş str 250 var ilan senin mi? Yoksa bu sorun onunda mı başına geldi:pale: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-2500-km-de-daha-sifir-bakimlari-yeni-yapildi-95844696/detay

obenberk
12 Ekim 2012, 20:50
Sahibinden.com'da satılık motoru kitlenmiş str 250 var ilan senin mi? Yoksa bu sorun onunda mı başına geldi:pale: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-2500-km-de-daha-sifir-bakimlari-yeni-yapildi-95844696/detay

hayır benim değil,

obenberk
13 Ekim 2012, 00:06
Sahibinden.com'da satılık motoru kitlenmiş str 250 var ilan senin mi? Yoksa bu sorun onunda mı başına geldi:pale: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kuba-2500-km-de-daha-sifir-bakimlari-yeni-yapildi-95844696/detay

sen yazınca merak edip çocuğu aradım e-5 te öylece giderken kilitledi dedi , daha önce motor yetkili servis haricinde işlem görmüş , garanti patlamış yani .

balayyusuf
13 Ekim 2012, 02:23
ARKADAŞLAR BU STR'NİN SÜSPANSİYONLARINI YUMUŞATMANIN BİR YOLU VAR MI ?BEN ARAZİDE KULLANMIYORUM ŞEHİR İÇİNDEYİM HEP VE POPO CİDDİ ANLAMDA ACIYOR BU KONUDA YAPMIŞ OLDUĞUNUZ BİR ŞEY VARSA PAYLAŞIRMISINIZ LÜTFEN.

ozrace
13 Ekim 2012, 11:27
ARKADAŞLAR BU STR'NİN SÜSPANSİYONLARINI YUMUŞATMANIN BİR YOLU VAR MI ?BEN ARAZİDE KULLANMIYORUM ŞEHİR İÇİNDEYİM HEP VE POPO CİDDİ ANLAMDA ACIYOR BU KONUDA YAPMIŞ OLDUĞUNUZ BİR ŞEY VARSA PAYLAŞIRMISINIZ LÜTFEN.

o konudan bende rahatsızım.seleyi kalınlaştırmayı düşünüyorum...

trazma
13 Ekim 2012, 13:59
arkadaşlar uzun yıllarca motor kullandım daha garantiden doğru düzgün değişen bi parça görmedim strnin granajlarının renginin solmasını bile söyledim kullanıcı hatası dediler.kullanıcı hatası değil sizin kalitesiz boya kullanmanız dedim değiştireceksiniz fln adamlar sallamadı.demek istediğim şudur salak saçma servislerle uğraşmayın kendinize sağlam bi usta bulun bakımlarını ona yaptırın motoruda tanımış olur sürekli arıza çıkmasına da engel olursunuz.şahsen ben öyle yaptım şu an motor 6 bine yaklaştı %70 hard enduro diyebilirm hiç bir sorun yaşamadım sakın ha garantisi var diye güvenmeyin çünkü tam bir şerefsiz yetkililer.

ozgur325
16 Ekim 2012, 11:27
Herkese Merhaba
çok fazla vaktinizi alıp sizi yormayacağım , str 250 2011 sahibiyim , ctesi motorsikleti servise götürüp ertesi günkü gezi için bakımarını yaptırıp pazar günü tura çıktık.
gezi esnasında şanzıman kilitledi ( dişli kırılması ). Daha sonra ben tabi garanti kapsamına dahil olduğunu zannederek içim rahat servisin yolunu tuttum ,
servis raporunu yazdı distürbütörden gelen cvp ; şanzıman dişlisi garanti kapsamında değillir hesap 300 papel .
fikri ve deneyimi olan arkadaşların düşüncelerini merak ediyorum , sinirden halıyı kemiriyorum .

Dostum geçmiş olsun,vakit kaybetmeden tüketici mahkemesine başvurmanı öneriyorum. Bu markanın kalitesiz ve ahlaksız bir motor distribütörü ve montajcısı olduğunu daha önce başıma gelen olaylar sonrasında buradan söylemiştim. On paralık yedek parçayı bile bayilerine göndermeyen, şanzumanı garanti kapsamına sokmayan insanların zihniyetinden ne beklenir. Yeni alacak arkadaşlar için tekrar söylüyorum, kubamotor servis, garanti ve işçilik bakımından tam bir fiyaskodur. Kendi servisinizle hatta kendi imkanlarınızla motoru sağlam parçalarla modifiye edip yağını eksik etmeden kullanın, yoksa servis de montajcı da arkanızda durmaz.

gezgin_33
17 Ekim 2012, 12:17
Gezi fotalarına baktım gercekten guzel gezi olmuş. Merak ettigim bişi var. Gezinizde. WR125 KLE250 Ramzey200 de var. Kubanın bu motorları gore performansı nasıl dı. Onların gittigi her yola gider seklinde degil ama. Birinin 2. vitesde cıktıgı yeri digeri 1. vitesle cıkıyor bigi. Biraz daha acıklayıcı bir karşılaştırma yapabilirmisiniz. Bir ramzey kullanıcısı SRT yi kullanıdımı veya WR kullanıcısı. Motorları degiştirip performanslarını baktınızmı... Bu gunulerme CC yuksetmeyi dusunuyorum. 250 CC lik ne alacagıma karar veremedim. Simdiden tesekkürler..

Sorun guncellemesi Sayın 35emre35 nicli arkadasım sorum hakkında yardımlarınızı rica ederim.

ozgur325
17 Ekim 2012, 14:12
Sorun guncellemesi Sayın 35emre35 nicli arkadasım sorum hakkında yardımlarınızı rica ederim.

Sorunu özel mesajla sor bence, bildiğim kadarıyla motoru sattı bu yüzden bu sayfaya girmeyebilir.

35emre35
17 Ekim 2012, 15:10
sayfa takibimde :D hiç gezi fotoları görmüyoruz ama, biz varken habire foto koyardık.
gezgin33, cevap özelde hocam.
herkese iyi forumlar

Mehmet Turan
19 Ekim 2012, 17:33
sayfa takibimde :D hiç gezi fotoları görmüyoruz ama, biz varken habire foto koyardık.
gezgin33, cevap özelde hocam.
herkese iyi forumlar Forum hep, yorum-soru-cevap şeklinde gidiyor. Arada bir fotoğraf yükleyin. Yatıyor mu bütün strler?:mrgreen:

Syanur
19 Ekim 2012, 19:17
gezgin33, cevap özelde hocam.


Bize de anlatsana hocam farkı, ayıp mı ? :P

ozgur325
22 Ekim 2012, 14:37
Ön dişliyi uzun yol yaptığımda daha düşük devir çevirmek adına büyütmek istiyorum. Özellikle ön dişliyi küçülten Olcay üstad, bu konuda fikri olan arkadaşlar görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Ön dişli göbeği genelde standart mıdır?

ozrace
22 Ekim 2012, 14:59
Ön dişliyi uzun yol yaptığımda daha düşük devir çevirmek adına büyütmek istiyorum. Özellikle ön dişliyi küçülten Olcay üstad, bu konuda fikri olan arkadaşlar görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Ön dişli göbeği genelde standart mıdır?

onun yerine arka dişliyi küçültsen daha kolay olmazmı?öne hiç girme bence...

ozgur325
22 Ekim 2012, 15:22
onun yerine arka dişliyi küçültsen daha kolay olmazmı?öne hiç girme bence...

Öner kardeşim cevap için sağol, arka göbeği uyumlu dişli bulmak sıkıntılı, ön standart olur diye tahmin ediyorum, ya da tornada yaptırmak daha az maliyetli olur muhtemelen. Uzun yol esnasında 90-100 km/h ile giderken yaklaşık 8000-9000 devir çeviriyor malum bizim motorlar. Bu şekilde gidip motoru fazla yormak istemiyorum. Aynı hızlarda en azından 7000 devir falan çevirirse daha sağlıklı yol yapabilirim sanki.

ozrace
22 Ekim 2012, 15:51
Öner kardeşim cevap için sağol, arka göbeği uyumlu dişli bulmak sıkıntılı, ön standart olur diye tahmin ediyorum, ya da tornada yaptırmak daha az maliyetli olur muhtemelen. Uzun yol esnasında 90-100 km/h ile giderken yaklaşık 8000-9000 devir çeviriyor malum bizim motorlar. Bu şekilde gidip motoru fazla yormak istemiyorum. Aynı hızlarda en azından 7000 devir falan çevirirse daha sağlıklı yol yapabilirim sanki.

bu konuda haklısın.motor yüksek devirde düşük hız yapıyor,bundan bende rahatsızın.100km'de red line'a giriyor :farao: ben hem arazi hemde asfalt'da kullandığım için oynamıyorum ama uzun yolda tat vermiyor...

35emre35
22 Ekim 2012, 20:00
Bize de anlatsana hocam farkı, ayıp mı ? :P
:)
çok ayıp şeyler yazdım :)
gezgine sor, bilenler bilmeyenlere anlatsın :)

pegasso
27 Ekim 2012, 02:14
Arkadaşlar Merhaba; Geçen gun Kuba bayi'ye Kuba Str 250 incelemeye gittiğimde birde yanında RKS Rk200 vardı, yan yana durdugundan ikisini de dışarıdan inceleme fırsatı buldum Dışardan iki makinede birbirine çok benziyor fakat detaylara ,indikçe Rks 200 de galiba biraz daha kaliteli malzeme kullanilmis ama çoğu şey aynı gibiydi, acaba bunları aynı firmamı uretiyor? Bu iki makinenin motor farkı nedir , benim gordugum detay farkları şöledi
1- fren Rks 200 çift cliperli - Kuba tek
2- Fren hortumarı Rks de kalın çelik ve plastik korumalı.
3- On Suspansionu dışardan daha yuksek ve malzeme kalitesi daha iyi gibiydi.
iksi arasinda 1000 tl gibi bir fiyat farkı vardı . Satıcı kubada kampanya oldugunu soyledi o yuzden fiyatı boyle dedi fakat kalite olarak Rks işçiliği ile daha iyi gibiydi. Size de sormak istedim iki makinayı aranızda karşılaştıran hiç oldu mu
Kuba Srt vs Rks Rk200 ?????
Herkese iyi bayramlar[COLOR="Silver"]

ozgur325
27 Ekim 2012, 12:10
Arkadaşlar Merhaba; Geçen gun Kuba bayi'ye Kuba Str 250 incelemeye gittiğimde birde yanında RKS Rk200 vardı, yan yana durdugundan ikisini de dışarıdan inceleme fırsatı buldum Dışardan iki makinede birbirine çok benziyor fakat detaylara ,indikçe Rks 200 de galiba biraz daha kaliteli malzeme kullanilmis ama çoğu şey aynı gibiydi, acaba bunları aynı firmamı uretiyor? Bu iki makinenin motor farkı nedir , benim gordugum detay farkları şöledi
1- fren Rks 200 çift cliperli - Kuba tek
2- Fren hortumarı Rks de kalın çelik ve plastik korumalı.
3- On Suspansionu dışardan daha yuksek ve malzeme kalitesi daha iyi gibiydi.
iksi arasinda 1000 tl gibi bir fiyat farkı vardı . Satıcı kubada kampanya oldugunu soyledi o yuzden fiyatı boyle dedi fakat kalite olarak Rks işçiliği ile daha iyi gibiydi. Size de sormak istedim iki makinayı aranızda karşılaştıran hiç oldu mu
Kuba Srt vs Rks Rk200 ?????
Herkese iyi bayramlar[COLOR="Silver"]

Rks 200' ü almanı tavsiye ederim arkadaşım. Normalde ikisini de kuba getiriyor, sadece bir üst segment gibi düşünürsek birine kuba birine rks markasını vermiş işin aslı astarı bu... Ama rks işçilik ve malzeme anlamında daha kaliteli. 1000 tl fazla parayı hak ediyor bence. Onun dışında 0,20-0,30 cc motor hacmi farkı var aralarında ve performansı çok etkileyen bir durum değil bilgin olsun.

pegasso
27 Ekim 2012, 13:39
Tesekkurler ozgur cavabin icin. Dun bbirseyin farkına vardım, yeni kubalara- Rks nin amartisorunu(sarı olan ters amortisor) ve fren sistemini takmislar. Gostergeler ikisinin de ayni. Rks nin sarı gidonunu montaj yapmislar. Alt motor ve şasi olarak acaba hangisi daha iyi. Sehir içi kullanım dışında enduro yapmaya daglarada çıkıcam o yüzden soruyorum. Benim gittigim acentede eski kasadan vardı, yeni kasasini ayni fiyata verirse olmazssa onu alayım.Bir de Kubanin piyasasi var seneye bir ust segmente geçecegim zaman aşırı zarar etmek istemiyorum

pegasso
27 Ekim 2012, 13:41
Tesekkurler ozgur cavabin icin. Dun birseyin farkına vardım, yeni kubalara- Rks nin amartisorunu(sarı olan ters amortisor) ve fren sistemini takmislar. Gostergeler ikisinin de ayni. Rks nin sarı gidonunu montaj yapmislar. Alt motor ve şasi olarak acaba hangisi daha iyi. Sehir içi kullanım dışında enduro yapmaya daglarada çıkıcam o yüzden soruyorum. Benim gittigim acentede eski kasadan vardı, yeni kasasini ayni fiyata verirse olmazssa onu alayım.Bir de Kubanin piyasasi var seneye bir ust segmente geçecegim zaman aşırı zarar etmek istemiyorum[/QUOTE]

Mehmet Turan
27 Ekim 2012, 14:53
RKS nin selesi daha düz, motor şekil olarak str ye göre daha araziye uygun duruyor. RKS nin sitesinde max yük 120 kg diyor artçılı sürüleceğini sanmıyorum. STR ile aralarında uzunluk ve sele yüksekliği olarak fark var mı ? Merak ettiğim bir motor ama yakından inceleyemedim. Sen hangi bayide inceledin ?

pegasso
27 Ekim 2012, 16:05
Ben Antalya Kuba bayisinde inceledim, Yan yana duruyorlardi, Rks daha yuksek,Kuba Rks ye gore daha alçak duruyor. fakat seleleri nerdeyse aynı, bunun yanında Rks nin arka bolumde camurlugun bitim kisminda tutamaklar var, galiba arka bolumun direnci daha yuksek canta baglamak isteyenler rahatça bağlayabilir. Kuba kullanan arkadaslar sorunu nasil cozduler bilmiyorum. Bunun yanında on far bolumu, kros için kubanin kolayca cikabiliyor. Rks nin daha farklı fakat malzeme kalitesi kesinlikle farklı. Tek korkum hiç duyulmamış bir model olmadı onun yerine keşke kuba farklı bir model olarak piyasaya surseydi

balayyusuf
28 Ekim 2012, 03:01
ben on dıslıyı buyutup arka dıslıyı kuculttum motor hızlandı vıbrasyon azaldı ancak cok zayıfladı bunun uzerıne one tekrar eskı dıslısını yerıne takttım arkada ıse sımdı 41 lı dıslı var sanırım cbf 150 dıslısı tam bızım gobege uyuyor ancak zıncırden bakla cıkarmanız gerekıyor fakat motor guzel oldu sımdı asfaltta 130 u goruyor ve daha az tıtrıyor 110 km lerde devır 7000 sevıyelerınde ben sadece sehırde kullandıgım ıcın torku sorun etmıyorum ama arazı ıcın zayıfladı onu belırtmek ısterım benım en buyuk derdım selesı acayıp acıtıyor popoyu ne yapmalıyım bılmem

pegasso
28 Ekim 2012, 03:44
Kaç km den sonra sele rahatsız etmeye başlıyor, bir de bu modellere çanta takma imkanı var mı arka bolumde baglanacak bir aparat goremedim

Mehmet Turan
28 Ekim 2012, 17:16
Kaç km den sonra sele rahatsız etmeye başlıyor, bir de bu modellere çanta takma imkanı var mı arka bolumde baglanacak bir aparat goremedim Sahibinden.com da görmüştüm str 250 nin arka çamurluğunun bir kısmını kestirip metal parça eklettirmiş o demire çanta monte ettirmişti.(ilan şu an yok)

balayyusuf
29 Ekim 2012, 03:00
Arkadakı kuyrugu cıkarınca oradan gecen teneke kıvamında bır bolum var canta oraya takılıyor benım motorda vardı ben cıkardım yanı kuyruk tabır ettıgımız beyaz parcayı cıkarıyorsunuz cantayı tam oraya montajlıyorsunuz.

ozgur325
30 Ekim 2012, 12:44
Ben Antalya Kuba bayisinde inceledim, Yan yana duruyorlardi, Rks daha yuksek,Kuba Rks ye gore daha alçak duruyor. fakat seleleri nerdeyse aynı, bunun yanında Rks nin arka bolumde camurlugun bitim kisminda tutamaklar var, galiba arka bolumun direnci daha yuksek canta baglamak isteyenler rahatça bağlayabilir. Kuba kullanan arkadaslar sorunu nasil cozduler bilmiyorum. Bunun yanında on far bolumu, kros için kubanin kolayca cikabiliyor. Rks nin daha farklı fakat malzeme kalitesi kesinlikle farklı. Tek korkum hiç duyulmamış bir model olmadı onun yerine keşke kuba farklı bir model olarak piyasaya surseydi

RKS ya da STR arasında satış konusunda çok sıkıntı olacağını sanmıyorum, RKS nin şasesinin çok daha sağlam olduğu belli, onun dışında RKS biraz daha enduro STR biraz daha cross sınıfına uygun, bence tercihi ona göre yaparsınız. Artçı ve çanta konusunda da RKS daha avantajlı, sele daha geniş çanta yaptırmak için kuyruğun metal kısmı daha uzun.


ben on dıslıyı buyutup arka dıslıyı kuculttum motor hızlandı vıbrasyon azaldı ancak cok zayıfladı bunun uzerıne one tekrar eskı dıslısını yerıne takttım arkada ıse sımdı 41 lı dıslı var sanırım cbf 150 dıslısı tam bızım gobege uyuyor ancak zıncırden bakla cıkarmanız gerekıyor fakat motor guzel oldu sımdı asfaltta 130 u goruyor ve daha az tıtrıyor 110 km lerde devır 7000 sevıyelerınde ben sadece sehırde kullandıgım ıcın torku sorun etmıyorum ama arazı ıcın zayıfladı onu belırtmek ısterım benım en buyuk derdım selesı acayıp acıtıyor popoyu ne yapmalıyım bılmem

Çözüm önerisi için sağolun, cbf dişlisini arkaya uyarlıyorum en kısa sürede... 7000 devirde 100 km/h gidelim bana yeter, bu yakıt tüketimini de azaltacaktır, zira uzun yolda 9000 devirle sürekli gidince 5 lt gibi bir yakıt tüketimine ulaştım :pr:


Arkadakı kuyrugu cıkarınca oradan gecen teneke kıvamında bır bolum var canta oraya takılıyor benım motorda vardı ben cıkardım yanı kuyruk tabır ettıgımız beyaz parcayı cıkarıyorsunuz cantayı tam oraya montajlıyorsunuz.

Ya da kuyruktan uzayan şase demirlerine o beyaz kuyruk plastiğinin altından kaynakla dışa doğru uzatma yapılabilir, ben yaptırmayı düşünmüştüm ama sonra arka çanta olayından vazgeçtim

Mehmet Turan
08 Kasım 2012, 16:33
Kaç gündür kimse bir şey yazmıyor :jocolor:

dockerengin
08 Kasım 2012, 17:04
Herkese selamlar,
Abim motora merak sarıp cross motor almak isteyince bir süre araştırıp biz de STR 250 aldık. Konuyu sürekli takip ediyorum. İnşallah bundan sonra da zaman ayırıp yaptığımız değişiklikleri paylaşacağım.

İlk olarak herkesin şikayetci olduğu rahatsız seleye el attık. Selenin kendi kumaşını bozmadan üstüne 1 cm kalınlığında 4 kat sünger koyup başka bir kumaşla kapladık. Fotoğraflar aşağıda. Belki siz de yapmak istersiniz kafanızda bişey oluşşun diye paylaşmak istedim.

http://img824.imageshack.us/img824/7894/img0916gs.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/img0916gs.jpg/)




http://img547.imageshack.us/img547/699/img0917b.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/547/img0917b.jpg/)




http://img685.imageshack.us/img685/7905/img0918rt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/img0918rt.jpg/)



http://img40.imageshack.us/img40/9192/img0919cr.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/40/img0919cr.jpg/)




http://img210.imageshack.us/img210/6403/img0920a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/210/img0920a.jpg/)




Koltuğun bitmiş hali de burada. Kumaşı biraz daha gerdirmek gerekecek.

http://img197.imageshack.us/img197/9313/53683101512438041423021.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/197/53683101512438041423021.jpg/)

ozrace
08 Kasım 2012, 23:27
4 kasım pazar günü biraz hoplayıp zıpladık :)

http://www.youtube.com/watch?v=hU8s1apM62Q&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=EYIrqB9lfhI&feature=youtu.be