Orijinalini görmek için tıklayınız : Kuba Kuba STR 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Syanur
25 Eylül 2012, 11:41
gün geçmiyor ki bilinçsiz, tercihleri netleşmemiş bir motorcu daha aramıza katılmasın... supermoto alır cross a çevirir, chopper alıp enduro yapar, scooterla araziye girer, touringle lahmacun servisi yapar, race alıp sepet takar, comuter alır arkasına müzik tesisatı yaptırıp egzozu açtırır hatun görünce ara gazı verir... :queen::queen: bu arada jant lastikleri değişek mi :mrgreen:
Bilinçlendir bizleri özgür reiz :) Jantları değişme fikrine sıcak bakıyorum.... desem mi ki :) Sen bana jant bul jant, ön 21", arka 18-19. Daha müzik tesisatı döşiycem motora :cherry:
ozrace
25 Eylül 2012, 12:12
Güzel bir tercih olur,sıkıntı yaratacağını sanmıyorum.. Ben geçen bayağı dağ bayır karadeniz gezdim sıkıntı olmadı :)
selen orjinalmi yoksa takviye yaptırdınmı?yada minder vb... bişeymi kullandın gezerken?çünkü uzun yolda popo'da uyuşma sorunu oluyorsa sele ince olduğundan...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
str 250de sele altı bagaj var mı vida somun tornavida koyacak kadar
malesef yok.küçük bir yer var,kendi üzerinde verilen tornavida,anahtar,buji anahtarı olan küçük çanta'yı zar zor sığdırıyorum...
GaCCaLL
25 Eylül 2012, 13:18
gün geçmiyor ki bilinçsiz, tercihleri netleşmemiş bir motorcu daha aramıza katılmasın... supermoto alır cross a çevirir, chopper alıp enduro yapar, scooterla araziye girer, touringle lahmacun servisi yapar, race alıp sepet takar, comuter alır arkasına müzik tesisatı yaptırıp egzozu açtırır hatun görünce ara gazı verir... :queen::queen: bu arada jant lastikleri değişek mi :mrgreen:
Bilinçlendir bizleri özgür reiz :) Jantları değişme fikrine sıcak bakıyorum.... desem mi ki :) Sen bana jant bul jant, ön 21", arka 18-19. Daha müzik tesisatı döşiycem motora :cherry:
demekki ya havasından ya suyunda var bu angarada bişi.... :sunny:
hondacbr1100xx
25 Eylül 2012, 22:13
Arkadaşlar mondial extreme cross 150 bakıyordum normal'de ama fabrika yapmıyor daha felan derken hiçbir bayii'de bulamadım. Kuba str ile hyosung rx 125 arasında kaldım.kuba fiyat olarak çok daha uygun ama 250 cc olmasına rağmen daha güçsüz ? Fikirlerinizi bekliyorum.
ozgur325
25 Eylül 2012, 23:50
Bilinçlendir bizleri özgür reiz :) Jantları değişme fikrine sıcak bakıyorum.... desem mi ki :) Sen bana jant bul jant, ön 21", arka 18-19. Daha müzik tesisatı döşiycem motora :cherry:
dostum bi bakalım senin işe ya, aslında yunus reizzin javadan jant lastiği söküp taksan nasıl olur yeni bir konsept hesaaabı :queen:
GaCCaLL
26 Eylül 2012, 10:53
dostum bi bakalım senin işe ya, aslında yunus reizzin javadan jant lastiği söküp taksan nasıl olur yeni bir konsept hesaaabı :queen:
jawayı toplamadan önce deseydi yapardık lakin ki benim jawanın jantları kampana malesef :)
Hatta bir videomuz var görmüşssündür faceden :)
ozgur325
26 Eylül 2012, 18:02
gördüm videodan çok tatlı makina kazasız bin inşallah. üstad bigün ver de bi tur binek yaww.. jawa benim de kafamda var, bakarsın ben de jawacı olurum :) sen uçan sm' cinin cross merakına ne diyosun :mrgreen:
Syanur
26 Eylül 2012, 18:49
gördüm videodan çok tatlı makina kazasız bin inşallah. üstad bigün ver de bi tur binek yaww.. jawa benim de kafamda var, bakarsın ben de jawacı olurum :) sen uçan sm' cinin cross merakına ne diyosun :mrgreen:
Alayınız laftasınız, sözdesiniz... Bak ben SM dedim aldım, almadım mı? :) Cross merakıymış...I was born Crosser evlat ! :bounce:
Almış STR yi yatırıyor, çürütüyor. Sonra jawacı olcaağmış, ba ba ba.... :mrgreen:
ozgur325
27 Eylül 2012, 10:06
arazideki üstün meziyetini videolardan takip ediyoruz zaten sayın üstad, crosserlığın doğuştan olduğunu videonun ilk saniyelerinde anlamıştım ben :farao:
bu haftasonu gidelim mi dağlara doğru? mesela nallıhan ya da kızılcahamam?
Syanur
27 Eylül 2012, 10:44
arazideki üstün meziyetini videolardan takip ediyoruz zaten sayın üstad, crosserlığın doğuştan olduğunu videonun ilk saniyelerinde anlamıştım ben :farao:
bu haftasonu gidelim mi dağlara doğru? mesela nallıhan ya da kızılcahamam?
Cumartesi eğitim vereceğim bizim çocuklara...:bounce: pardon eğtim alacağız bizim çocuklarla birlikte :) Pazar boşum. :cat:
(buarada burayı da hem geyiğe hem de haberleşme topiğine çevirmeseydik, şu çingenliği burada da yapmasaydık iyiydi... :) )
GaCCaLL
27 Eylül 2012, 12:14
Cumartesi eğitim vereceğim bizim çocuklara...:bounce: pardon eğtim alacağız bizim çocuklarla birlikte :) Pazar boşum. :cat:
(buarada burayı da hem geyiğe hem de haberleşme topiğine çevirmeseydik, şu çingenliği burada da yapmasaydık iyiydi... :) )
Cocuk seni karaman taraflarında görmüşler.. :queen:
http://i679.photobucket.com/albums/vv160/wallydangerously/Moab/srt.jpg
Hayır makaraya çevirmeycektim ama dayanamadım en fazla 2 saat tutabildim kendimi :mrgreen:
Özgür ayıpsın ne zaman istersen hatta geçen gün yine çınlattık kulağını senin ziya ile :)
ozgur325
27 Eylül 2012, 13:38
:mrgreen::queen:
Cumartesi eğitim vereceğim bizim çocuklara...:bounce: pardon eğtim alacağız bizim çocuklarla birlikte :) Pazar boşum. :cat:
(buarada burayı da hem geyiğe hem de haberleşme topiğine çevirmeseydik, şu çingenliği burada da yapmasaydık iyiydi... :) )
Eğitim olayına ben de sıcak bakıyorum aslında ama bu kubayla eğitime gerek yok deyip tepkileri üzerime çekmek istemiyorum.. :P o yüzden sen iyice öğren bana öğretirsin
Cocuk seni karaman taraflarında görmüşler.. :queen:
[url]http://i679.photobucket.com/albums/vv160/wallydangerously/Moab/srt.jpg
Hayır makaraya çevirmeycektim ama dayanamadım en fazla 2 saat tutabildim kendimi :mrgreen:
photofolloş tur o yunus başgan, kızılaydaki köprüaltında fotoğrafını çekmiş kötü mondinin, arka fona arazi yerleştirmiş sonra :queen: yalnız makina çok güzelmiş ne ola ki bu?
Özgür ayıpsın ne zaman istersen hatta geçen gün yine çınlattık kulağını senin ziya ile :)
''Çok saf, temmiz kalpli, iyi niyetli bi eleman vardı neydi adı yaw onun'' diye çınlatmışsınızdır kesin.. arkadaş ne bileyim ben rock festivaliyle race motor ilişkisini :mrgreen:
GaCCaLL
27 Eylül 2012, 14:32
polat nokta atışı koysun ben ipucunu vereyimde alet ya husquarna yada husaberg :) tam bilemedim..
o iyi araştırır hırs yapar falan bulmak için :mrgreen:
ozgur325
27 Eylül 2012, 14:39
polat nokta atışı koysun ben ipucunu vereyimde alet ya husquarna yada husaberg :) tam bilemedim..
o iyi araştırır hırs yapar falan bulmak için :mrgreen:
şimdi supermoto üreticisi fabrikalardaki mühendislerle konunun analizini yapıyordur :cherry:
Syanur
27 Eylül 2012, 15:12
yalnız makina çok güzelmiş ne ola ki bu?
''Çok saf, temmiz kalpli, iyi niyetli bi eleman vardı neydi adı yaw onun'' diye çınlatmışsınızdır kesin.. arkadaş ne bileyim ben rock festivaliyle race motor ilişkisini :mrgreen:
Kubadır o kuba, çinlidir kesin :) Ne race'i ne festivali ne ilişkisi ben anlamadım ??
ozgur325
27 Eylül 2012, 17:08
bu ankirock a her tarz motoru almıyorlardı ya, ben de konser alanları ve yollar müsait olmadığı için bazı modelleri almayacaklarını düşünmüştüm de arkadaşlar beni günün safı ilan etti :king: işin aslı şekilli motoru olandan ücret almayıp apachi motorcuları dışarda tutmak adına kendilerince bi tasnif yapmışlar...:sunny:
balayyusuf
28 Eylül 2012, 01:43
Selam arkadaşlar benim motorun arkasındaki gezme olayı çok komik birşey çıktı bilginize sunayım sizdede olursa canınızı sıkmayın çünkü sebeb LASTİK HAVA BASINCIYMIŞ hava 12 ye düşmüş şambrel bu nedenle içeride geziyormuş yani lastiği tam doldurmuyormuş buda gezme hissi oluşturmuş 33 havayı verince şimdi on numara oldu.
ozgur325
28 Eylül 2012, 11:58
Selam arkadaşlar benim motorun arkasındaki gezme olayı çok komik birşey çıktı bilginize sunayım sizdede olursa canınızı sıkmayın çünkü sebeb LASTİK HAVA BASINCIYMIŞ hava 12 ye düşmüş şambrel bu nedenle içeride geziyormuş yani lastiği tam doldurmuyormuş buda gezme hissi oluşturmuş 33 havayı verince şimdi on numara oldu.
ben de arazide daha iyi yol tutsun süspansiyon etkisi yapsın diye hava basınçlarını düşürmüştüm ön lastiğe sibop kestirdim usta fazla hava bas demişti... gezinme sorunu da aklımızda olsun
Syanur
28 Eylül 2012, 12:38
ben de arazide daha iyi yol tutsun süspansiyon etkisi yapsın diye hava basınçlarını düşürmüştüm ön lastiğe sibop kestirdim usta fazla hava bas demişti... gezinme sorunu da aklımızda olsun
Bazı cross aletlerin kullanım kitapçığına bak. Orada asfaltta şukadar, arazide şukadar hava basın felan diyor. Fikir edinebilirsin hani. Mesela 10 psi yada 15 psi çok mu düşüktür diye düşünüyorsan eğer. Ben yanlış hatırlamıyorsam arazi için genelde 15~18 psi arası tavsiye ediliyordu galiba...
Dur şimdi baktım. Bizim motorların cross versiyonun da;
___________Ön Lastik______________Arka Lastik
Cadde......1,5 bar (~22 psi)..............2,0 bar (29 psi)
(1 kişi)
Arazi........1,0 bar (14,5 psi).............1,0 bar (14,5 psi)
şeklinde belirtilmiş.
ozgur325
28 Eylül 2012, 15:11
Bazı cross aletlerin kullanım kitapçığına bak. Orada asfaltta şukadar, arazide şukadar hava basın felan diyor. Fikir edinebilirsin hani. Mesela 10 psi yada 15 psi çok mu düşüktür diye düşünüyorsan eğer. Ben yanlış hatırlamıyorsam arazi için genelde 15~18 psi arası tavsiye ediliyordu galiba...
Dur şimdi baktım. Bizim motorların cross versiyonun da;
___________Ön Lastik______________Arka Lastik
Cadde......1,5 bar (~22 psi)..............2,0 bar (29 psi)
(1 kişi)
Arazi........1,0 bar (14,5 psi).............1,0 bar (14,5 psi)
şeklinde belirtilmiş.
zaten artık azaride de caddede de ön 20-24 arka 28-30 :cat:
bu arada pazar için aklınızda bişey yok mu hala? çıkar bi rota güzel parkuru olan, kaybolmak uğruna basıp gidelim :pl:
Matte
29 Eylül 2012, 16:58
Merhabalar beyler,
Ben de STR ile ilgileniyorum epey uzun zamandır.
Bu başlıkta yazılanların tamamını okudum.
Yalnız aklıma takılan birkaç şey oldu. Onları paylaşayım istedim.
Yeni gelmesi beklenen farklı markalardaki cross motosikletlerin birkaçında "su soğutma" kullanılıyor.
Su soğutmalı ile hava soğutmalının cross motosiklet için bir karşılaştırmasını yapabilir mi konuya hakim birileri?
250 cc'lik motorun su soğutmalı oluşu ne farkeder?
Syanur
30 Eylül 2012, 23:57
Merhabalar beyler,
Ben de STR ile ilgileniyorum epey uzun zamandır.
Bu başlıkta yazılanların tamamını okudum.
Yalnız aklıma takılan birkaç şey oldu. Onları paylaşayım istedim.
Yeni gelmesi beklenen farklı markalardaki cross motosikletlerin birkaçında "su soğutma" kullanılıyor.
Su soğutmalı ile hava soğutmalının cross motosiklet için bir karşılaştırmasını yapabilir mi konuya hakim birileri?
250 cc'lik motorun su soğutmalı oluşu ne farkeder?
Bu aklınızdaki motoru ne amaçla kullanıcağınıza bağlı olarak değişir (+ ları - leri). Siz o kısımdan biraz bahsederseniz yardımcı olmaya çalışırız.
Genelde şehir içinde, kısa mesafelerde kullanacağım.
250-300 kilolok cruiserlardan yorulduğum zaman ve scooterlardan da sıkıldığımda, motosiklet sevdamı canlı tutacak eğlenceli bir oyuncak olarak kullanacağım:)
Hafif olması önemli benim için, bu nedenle su soğutmalıların ağırlık dezavantajı olacağını düşünüyorum.
Radyatörü, bağlantıları, devirdaim sıvısı, vs. derken nereden bakılsa 10-15 kilo fark eder gibi geliyor, ne dersiniz?
ozgur325
01 Ekim 2012, 10:42
Genelde şehir içinde, kısa mesafelerde kullanacağım.
250-300 kilolok cruiserlardan yorulduğum zaman ve scooterlardan da sıkıldığımda, motosiklet sevdamı canlı tutacak eğlenceli bir oyuncak olarak kullanacağım:)
Hafif olması önemli benim için, bu nedenle su soğutmalıların ağırlık dezavantajı olacağını düşünüyorum.
Radyatörü, bağlantıları, devirdaim sıvısı, vs. derken nereden bakılsa 10-15 kilo fark eder gibi geliyor, ne dersiniz?
dört zamanlı onroad cross ve hafif enduro motorlar genellikle tek silindirli olduğu için sürtünme etkisinin azalacağından ve motor etrafı grenajla kapalı olmadığı için yeterli hava soğutma alanına sahip olduğundan çoğunlukla su soğutmalı olmaz.. ayrıca dişli ayarlarından dolayı torku en düşük devirlerde bile yüksek olduğundan motor daha rahat çalışarak ısıyı kolay tahliye eder diye düşünüyorum. Tek handikap genelde yüksek devirle çalışırlar ama bu da su soğutma kullanılması için çok gerekli bir durum oluşturmaz. Su soğutma şahsi fikrim olarak tek silindirli bir motor için yüksek gereksinimli bir donanım değildir.
Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat su soğutmanın avantajı nedir ki çinli crosslar bile bu şekilde üretiliyor?
Bu arada STR ile ilgili olarak yapılması gereken ya da yapılabilecek modifikasyonlarla ilgili olarak sahibinden.com'da bir ilandan alıntı yapayım istiyorum.
Bu modifikasyonlar hakkında görüşleriniz neler?
1.GİDON SAĞDAN VE SOLDAN OLMAK ÜZERE TOPLAM ( 4+4) 8 CM KISALTILMIŞTIR.(Önceleri çok geniş olduğu için omuzları ağrıtıyordu şimdi çok güzel oldu
2.KUYRUK İPTALİ YAPILMIŞ PLAKA ÇAMURLUK İÇİNE ALINMIŞTIR-( iptal edilen kuyruk verilecektir.)
3.ÖN VE ARKAYA DURO MARKA SIFIR ASFALT LASTİKLERİ TAKILMIŞ BÖYLECE ŞEHİR İÇİ YOL TUTUŞ VE SÜRÜŞ GÜZELLEŞMİŞ GÜVENLİK ARTMIŞTIR (ORJİNAL SIFIR TOPRAK LASTİKLERİ SATIN ALAN KİŞİYE VERİLECEKTİR.)
4.ÖN DİŞLİ ( 15 DİŞ ) 17 DİŞ DİŞLİ İLE DEĞİŞTİRLMİŞ ARKADA YER ALAN 51 DİŞ İSE 41 DİŞ İLE DEĞİŞTİRLMİŞ BÖYLECE MOTORA İYİ BİR HIZ KAZANDIRILMIŞ VE VİTES ARALARI UZAMIŞTIR ŞU AN VİBRASYON YOK DENECEK KADAR AZDIR.ÖNCELERİ 90 KM Yİ GEÇMEYEN MOTOR ŞU AN 120-130 KM LERE ÇIKABİLİYOR.(ORJİNAL DİŞLİLER VERİLECEKTİR )
5.KENDİ BUJİSİ İYİ DEĞİLDİ NGK BUJİ TAKILARAK MOTORUN ÇALIŞMASI DAHA SIHHATLİ VE GÜZEL HALE GETİRLDİ YAĞ DAHA 100 KM ÖNCE DEĞİŞTİRİLDİ.
6.ORJİNALDE EGZOS ARKA SAĞ SİNYALİ YAKIYOR BU NEDENLE EGZOS MODİFİYE EDİLDİ BU YAPILIRKEN İÇİNDEN 2 ADET ODACIK ÇIKARTILDI BÖYLECE ÇALIŞTIĞINDA 400 CC LİK BİR MAKİNA KADAR TATLI TOK GÜZEL BİR SESİ VAR.
7.ÜZERİNE YAPIŞTIRILAN STİCKERLAR VE HONDA YAZISI DA CABASI VE HAVASI OLMUŞTUR ZATEN KİMSE KUBA OLDUĞUNU ANLAMIYOR.
8.EGZOS ELEKTRİK TESİSATINA ÇOK YAKIN GEÇİYOR ORAYI İZOLE ETTİK MÜKEMMEL OLDU.
ozrace
01 Ekim 2012, 12:32
Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat su soğutmanın avantajı nedir ki çinli crosslar bile bu şekilde üretiliyor?
Bu arada STR ile ilgili olarak yapılması gereken ya da yapılabilecek modifikasyonlarla ilgili olarak sahibinden.com'da bir ilandan alıntı yapayım istiyorum.
Bu modifikasyonlar hakkında görüşleriniz neler?
Arkadaş motoru yola uyarlamış.yanlız 4 cm bana çok geldi,bence bu kişiye göre değişir.ben orjinal'i bozmadım ve hiçbir ağrı hissetmiyorum...
sende genelde şehir içi kullanacağım dersen bence supermoto alabilirsin.hyosung 125sm olabilir mesela...
Teşekkürler ozrace.
Ben de yola uyarlayacağım :) Söylemeyi unutmuşum...
Kendim uğraşmak yerine hazır bir Supermoto almayı isterdim tabi ama, 125cc benim için yetersiz kalır.
Piyasada benim bilmediğim motorlar ender de olsa vardır muhakkak, sizin bildiğiniz başka bir alternatif varsa öğrenmek isterim.
ozgur325
01 Ekim 2012, 14:35
Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat su soğutmanın avantajı nedir ki çinli crosslar bile bu şekilde üretiliyor?
bana kalırsa olay, kullanıcılarda su soğutmalı motorlarla ilgili oluşmuş olumlu görüşlerinin satış stratejisi olarak lehlerine çevirilmeye çalışılması.. teknik olarak çok bilgim yok ama tahminim sıkıştırma oranının arttırılarak küçük hacimden büyük güç elde etmeye çalışmak motor ısısını arttıracağından su soğutmaya ihtiyaç duyulabilir..
Bu arada STR ile ilgili olarak yapılması gereken ya da yapılabilecek modifikasyonlarla ilgili olarak sahibinden.com'da bir ilandan alıntı yapayım istiyorum.
Bu modifikasyonlar hakkında görüşleriniz neler?
Motoru alırsan eğer, kullanım amacına göre yapılması gerekenleri yeniden konuşuruz burda. Eğer hard enduro yapacaksan farklı, caddede kullancaksan farklı modifikasyonlar gerekecek.Egzoz sticker gibi kişisel beğeni ve zevk işleri bi tarafa; lastik, gidon ve dişli değişimi kullanım durumuna göre değiştirilmesi bence gerekli.
Teşekkürler ozgur325.
Motoru alınca zaten bu başlığın abonesi olacağım kesin :)
Hard enduro ne anlama geliyor bilmiyorum ama, eğlence amaçlı kullanacağımı belirtmem gerekir sanırım.
KTM'nin elektrikli bir motosikleti var, belki tanıtım videosunu izlemişsinizdir. Ben de bu "fun factor" seviyesinde kullanmak istiyorum motorumu :)
http://www.youtube.com/watch?v=3g_jaycjx80
ozgur325
01 Ekim 2012, 17:15
:P
Teşekkürler ozgur325.
Motoru alınca zaten bu başlığın abonesi olacağım kesin :)
Hard enduro ne anlama geliyor bilmiyorum ama, eğlence amaçlı kullanacağımı belirtmem gerekir sanırım.
KTM'nin elektrikli bir motosikleti var, belki tanıtım videosunu izlemişsinizdir. Ben de bu "fun factor" seviyesinde kullanmak istiyorum motorumu :)
http://www.youtube.com/watch?v=3g_jaycjx80
Kuba nın aktarma ayarları yol ve arazi için ortaya karışık ayarlandığı için bunun gibi ufak arazi atlama zıplama işlerini rahatlıkla yapar, merdiven çıkıp inebilirsin yalnız daha araziye yatkın olsun tek teker yapayım daha atak olsun falan dersen dişlilerde değişiklik yapmanda fayda olacaktır. Hard enduro örneğin dere geçişi, bataklık geçişi, dik yamaç tırmanışları gibi gözünü karartıp girdiğin ve çıkacağının garantisi olmayan parkurlardır bir nevi deliliğin diğer adı :queen: bir de super moto tarzında öneri istemişsin, Syanur nickli arkadaş sana yardımcı olacaktır, kendisi baya araştırmadan sonra mondialin sm sini aldı.Gerçi 7-8 bin TL civarı bütçe ayıracağını sanmam bir çin döküntüsüne ama yine de Syanur anlatsın sevinsin :P :P
Mehmet Turan
01 Ekim 2012, 17:33
:P
Kuba nın aktarma ayarları yol ve arazi için ortaya karışık ayarlandığı için bunun gibi ufak arazi atlama zıplama işlerini rahatlıkla yapar, merdiven çıkıp inebilirsin yalnız daha araziye yatkın olsun tek teker yapayım daha atak olsun falan dersen dişlilerde değişiklik yapmanda fayda olacaktır. Hard enduro örneğin dere geçişi, bataklık geçişi, dik yamaç tırmanışları gibi gözünü karartıp girdiğin ve çıkacağının garantisi olmayan parkurlardır bir nevi deliliğin diğer adı :queen: bir de super moto tarzında öneri istemişsin, Syanur nickli arkadaş sana yardımcı olacaktır, kendisi baya araştırmadan sonra mondialin sm sini aldı.Gerçi 7-8 bin TL civarı bütçe ayıracağını sanmam bir çin döküntüsüne ama yine de Syanur anlatsın sevinsin :P :P merdiven çıkıp inebilirsin demişken sorayım :mrgreen: aranızda hiç deniyen oldu mu
ozrace
01 Ekim 2012, 17:40
Teşekkürler ozrace.
Ben de yola uyarlayacağım :) Söylemeyi unutmuşum...
Kendim uğraşmak yerine hazır bir Supermoto almayı isterdim tabi ama, 125cc benim için yetersiz kalır.
Piyasada benim bilmediğim motorlar ender de olsa vardır muhakkak, sizin bildiğiniz başka bir alternatif varsa öğrenmek isterim.
bunu cevaplamak için önce maddi olarak ne kadara kadar bişey bakıyorsun?gerçi bu sınıflarda çok alternatif yok maalesef...
:P
Kuba nın aktarma ayarları yol ve arazi için ortaya karışık ayarlandığı için bunun gibi ufak arazi atlama zıplama işlerini rahatlıkla yapar, merdiven çıkıp inebilirsin yalnız daha araziye yatkın olsun tek teker yapayım daha atak olsun falan dersen dişlilerde değişiklik yapmanda fayda olacaktır. Hard enduro örneğin dere geçişi, bataklık geçişi, dik yamaç tırmanışları gibi gözünü karartıp girdiğin ve çıkacağının garantisi olmayan parkurlardır bir nevi deliliğin diğer adı :queen: bir de super moto tarzında öneri istemişsin, Syanur nickli arkadaş sana yardımcı olacaktır, kendisi baya araştırmadan sonra mondialin sm sini aldı.Gerçi 7-8 bin TL civarı bütçe ayıracağını sanmam bir çin döküntüsüne ama yine de Syanur anlatsın sevinsin :P :P
Şu ana kadar ki gözlemlerim sonucunda vardığım kanı; çinliler en azından japonların yarı fiyatı kadar oluyor, yedek parçaları ise 4'te 1 ucuz oluyor neredeyse.
Çin döküntüsüne 7-8 bin istiyorlarsa kaba taslak bir hesapla japon kuzenlerinin 15-20 bin olması gerekir, doğru mu bu hesap sizce de?
Japon da alabilirdim ama japon olunca kıyamıyorum, merdiven inme, vs. konusunda çekinceler ortaya çıkacaktır :)
Çinli olunca "şirket arabası" mantığı ile kullanıp hiç arkama bakmıyorum, ki bu da çinlilerin Türk motosiklet piyasasına kattığı değerdir bence :)
Bu arada, yanlış hatırlamıyorsam, eski bir youtube videosunda bir arkadaş merdiven çıkıyordu STR ile. Bualbilirsem paylaşırım burada.
ozgur325
01 Ekim 2012, 17:44
merdiven çıkıp inebilirsin demişken sorayım :mrgreen: aranızda hiç deniyen oldu mu
deneyen mi? merdiven gördüm mü yolu değiştiriyorum ben :bounce:
bunu cevaplamak için önce maddi olarak ne kadara kadar bişey bakıyorsun?gerçi bu sınıflarda çok alternatif yok maalesef...
Honda Shadow Spirit'imi satıyorum işte, birkaç aydır güncel sahibinden.com ilanım.
Oradan arayanlardan aldığım teklifler çok gerçekçi olmasa da 15.500TL gibi bir rakam çıkıyor ortaya.
ABS'li sıfır bir Yamaha X-MAX alacağım 12.500TL bir günahı olacak.
Geriye elde kalan 3000TL ile üstüne biraz da cepten ekleyip çinli bir Supermoto alacağım. Hazır SM bulamazsam -ki bulamayacağım gibi görünüyor- STR'yi dönüştüreceğim.
Mehmet Turan
01 Ekim 2012, 18:48
Honda Shadow Spirit'imi satıyorum işte, birkaç aydır güncel sahibinden.com ilanım.
Oradan arayanlardan aldığım teklifler çok gerçekçi olmasa da 15.500TL gibi bir rakam çıkıyor ortaya.
ABS'li sıfır bir Yamaha X-MAX alacağım 12.500TL bir günahı olacak.
Geriye elde kalan 3000TL ile üstüne biraz da cepten ekleyip çinli bir Supermoto alacağım. Hazır SM bulamazsam -ki bulamayacağım gibi görünüyor- STR'yi dönüştüreceğim. Asya RX 250 SuperMoto var asya motorun sitesinde 6.177 lira alan var ama kullanıcı yorumu yok yurt dışı adı orion rx 250 youtube da videoları var Supermoto versiyonunu türkiyede satan görmedim
Asya RX 250 SuperMoto var asya motorun sitesinde 6.177 lira alan var ama kullanıcı yorumu yok yurt dışı adı orion rx 250 youtube da videoları var Supermoto versiyonunu türkiyede satan görmedim
Evet, işte yukarıda bahsettiğim su soğutmalı cross bu motordu, Asya RX 250.
Orion RX250 olarak araştırmıştım, hoşuma da gitmişti.
Supermoto versiyonu çok şık ve yurtdışı yorumları, videoları, vs. olumlu.
Ama;
Fiyat konusunda STR'den yüksek olmasının, su soğutmalı olması dışında bir açıklaması yok sanırım, ki bu da STR'yi tercih sebebim olarak kendini gösteriyor.
STR'yi SM yapmak daha ucuza mal olacak gibi görünüyor, hafifliği de cabası.
Mehmet Turan
01 Ekim 2012, 21:30
str 250 2013 te nasıl olacak bilen var mı. 2012 modelinde ters maşa eklendiği için fiyat atmıştı 2013te acaba fiyatı artar mı
Syanur
02 Ekim 2012, 11:10
@matte
Bence su soğutma konusunda karar vermişsiniz gibi. Açıkçası 250cc de nekadar fark eder bilmiyorum ancak önceki 125 liğimde sıcak havalarda biraz performans kaybı olabiliyordu sıkışık trafikte. Bunu da yokuş çıkarken farkediyordum. Çok can alıcı bir fark değildi. Olsa güzel olur ama olmazsa da 250cc için büyük kayıp değildir bence. Kaldı ki hava soğutmalılar da görevini gayet iyi yapıyor. Hem radyatör derdiniz olmaz, su seviyesi, bakımı veya bir kaza anında yaratacağı sıkıntılarınız olmaz. Kuba çok çok güçlü bir motora sahip değil, o açıdan hava soğutma yeterli geliyordur. Ancak Yamaha WR250 gibi bir motoru "ne de olsa 250lik, hava soğutma yeter" mantığıyla asla üretmeyi denemez.
Bence alım satım konusundaki planınız çok mantıklı. X-max'ın yanına hem ucuz, hem de bakımı kolay bir SM almak çok mantıklı. Boşuna su soğutmalı aletlere bakmayın, masraf olur fazladan. Hadi ben motorumu çok seviyorum, tek motorum ve beklentilerimi yükselterek aldım. O yüzden su soğutmalı olması benim hoşuma gidiyor ve yer yer faydasını görüyorum. Ancak siz X-max'ın yanına eğlencelik birşeyler bakıyorsanız, bukadar kalite, özellik vs, isteğine girmeyin derim. Yani aslında herşey bütçede bitiyor. Güzel bir motorun yanına ucuzundan eğlencelik, tepinilebilecek bir motor almak da ayrı bir zevk hem.
Yanlız SM demek 17" jant+asfalt lastik demektir. En azından bizim imkanlarımız dahilinde bir SM yi STR gibi bir endo-cross motordan ayıran en önemli özelliktir. Aslen SM lerin bazı teknik detayları da farklıdır ama onlar bu bütçe ve imkanlar dahilinde biraz fazla detaya girer. Çok çok amortisörlerin yumuşaklığından şikayet edersiniz, o da belki hani, çok profesyonel olmadığımız için farketmeyebiliriz de...
Üstte bahsettiğim jant olayını nasıl halledeceksiniz bilemiyorum... Bu yola girip de dönen çok oldu, nice delikanlıları kaybettik bu SM dönüşüm projelerinde, hepsi tek te caydı :mrgreen: Çünkü jant yok. Bulursan da çok pahalı. Benim size tavsiyem 18" lik jawa jantlarını kullanmanız.
Bu durumda 3 sıkınıtı olabilir. 1.si iç lastikli kullanmanız gerekecek. Çünkü bildiğim kadarıyla hem tellerin janta bağlandığı noktalar hava alabiliyor hem de jantın kenar yapıları "tubless" lastikleri tutabilecek dizayna sahip olmayabilir. 2. sorun jawanın jant genişlikleri çok geniş lastikleri desteklemiyor. Biraz daha dar lastiklere göre yapılmış.(Bu tür jantların ebatları değişik bir biçimde belirtiliyor, 2,50 yada 3,10 gibi) Ama yanılmıyorsam arka lastik için max 120 genişlik gibi bişey söz konusu. Fakat bu kuba-STR ağırlığında ve gücündeki bir motor için yeterli gelecektir. Hatta çoğu 120 lik için bile yeterli gelecektir. 3.sorun ise fren ve göbek uydurma sorunu olabilir. Elbet jawa jant göbeği cuk diye oturmayacaktır ve disk frenlerin monte edilmesi gerekecektir. Ancak işini iyi bilen bir usta bunu halledebilir. Tamamen alet edevata bakar.
Yadaaa, gidip bir YBR yada muadili olan bir commuterin 17" aliminyum jantlarını alıp takma ihtimaliniz var. Ben en bu ihtimali de göz önünde bulundurun derim. Öyle YBR jantı deyip geçmeyin, STR gibi bir aletin altında oldukça farklı durmaktadır kendileri :)
str 250 2013 te nasıl olacak bilen var mı. 2012 modelinde ters maşa eklendiği için fiyat atmıştı 2013te acaba fiyatı artar mı 2013 de bişey olacağı yok. Çünkü 2012de de bişey değişmedi. O klasik amortisörlü STRler 2010 yada daha öncesi modellerdi. Kuba önce yurt dışında ellerinde kalan modelleri ucuza getirdi ve biz kakaladı. Sonra da sanki 2012 de model yenilenmiş gibi güncel modelleri getirdi.
Aynısını RX250 de de yaptılar. 2010 ve öncesi olan analog göstergeli ve eski grenajlı modelleri getirdiler, sattılar 0 km fiyatından. Şimdi de getirirlerse eğer yeni modelleri getirecekler, belki. Bizim de başımıza geldi. TRdeki Xtrem'lerin sanırım hepsinin üzerinde 2009 lastikler mevcut. Bu da büyük ihtimalle Mondialin ilk parti olarak çinde 2009 da fabrikanın elinde kalan modelleri getirdiğinin bir göstergesi bence. Ancak bizim modellerin orjinalinde herhangi bir güncelleme olmadığı için(orjinal fabrikada) bizim aklımıza "lan acaba eski modelleri mi satıyorlar" sorusu gelmemişti. Fakat lastiklere bakınca anladım ki Mondial de, Asya ve Kuba'nın yaptığını yapmış büyük ihtimal. Adam yerine koyulmuyoruz bu ülkede ne yazıkki, satıcılar suçlu değil ama, denetlemeyenler suçlu...
mehmetmumtaz
02 Ekim 2012, 12:23
@matte...
Bizim de başımıza geldi. TRdeki Xtrem'lerin sanırım hepsinin üzerinde 2009 lastikler mevcut. Bu da büyük ihtimalle Mondialin ilk parti olarak çinde 2009 da fabrikanın elinde kalan modelleri getirdiğinin bir göstergesi bence. Ancak bizim modellerin orjinalinde herhangi bir güncelleme olmadığı için(orjinal fabrikada) bizim aklımıza "lan acaba eski modelleri mi satıyorlar" sorusu gelmemişti. Fakat lastiklere bakınca anladım ki Mondial de, Asya ve Kuba'nın yaptığını yapmış büyük ihtimal. Adam yerine koyulmuyoruz bu ülkede ne yazıkki, satıcılar suçlu değil ama, denetlemeyenler suçlu...
Evet , X-treme lastikleri 2009 üretimi, ve bazı plastik/elastik parçalarında zamanla oluşan yıpranmalar gözleniyor mesela benzin hortumu, kafa grenajını tutan lastikler gibi bunlardan hariç grenajların üzerindeki sticker/kaplamalar soyulmaya erkenden başladı.
Syanur
02 Ekim 2012, 13:28
Evet , X-treme lastikleri 2009 üretimi, ve bazı plastik/elastik parçalarında zamanla oluşan yıpranmalar gözleniyor mesela benzin hortumu, kafa grenajını tutan lastikler gibi bunlardan hariç grenajların üzerindeki sticker/kaplamalar soyulmaya erkenden başladı.
Evet ben de şimdi şimdi anlıyorum, benzin hortumunun bukadar çabuk cortlamasını. Lan en dandik hortum bile 2 sene dayanır diyordum. Biz de zannediyorduk ki, 0 km motor aldık. Aynı şey kafa grenajı lastiği için de geçerli. Aynısından arıyorum, benimki de koptu. Mondiale sormadım ama daha.
Bir de fren performasının iyi olmadığını düşünüyorum açıkçası. Daha doğrusu ilk frene temas ettiğimizde motor neredeyse banamısın demiyor. CBR125 ,elbetteki tarzı farklı olmasının da etkisi var, bile çok daha iyi hissiyata sahip. Hani bukadar farkın ~3 yıl beklemiş, lastikler ve fren hidroliği olduğunu düşünmeye başladım...
ozgur325
02 Ekim 2012, 14:25
:queen:
Evet ben de şimdi şimdi anlıyorum, benzin hortumunun bukadar çabuk cortlamasını. Lan en dandik hortum bile 2 sene dayanır diyordum. Biz de zannediyorduk ki, 0 km motor aldık. Aynı şey kafa grenajı lastiği için de geçerli. Aynısından arıyorum, benimki de koptu. Mondiale sormadım ama daha.
Bir de fren performasının iyi olmadığını düşünüyorum açıkçası. Daha doğrusu ilk frene temas ettiğimizde motor neredeyse banamısın demiyor. CBR125 ,elbetteki tarzı farklı olmasının da etkisi var, bile çok daha iyi hissiyata sahip. Hani bukadar farkın ~3 yıl beklemiş, lastikler ve fren hidroliği olduğunu düşünmeye başladım...
3 yaşındaki bir çinliyi sıfır zannedip alan masum köylünün dramı :P boşver syanur başgan 10 yaşında bi japon al bence 3 yaşındaki bi çinliden daha iyidir :queen: :queen:
Ben geçen haftasonu elcik korumaları test ettim beton zeminde düşüp 3-4 metre yerde sürüklendi motor, bir de 60 derecelik dik arazide motorun üstünde duramayınca geri kaçırıp sola baya bi sert düşürdüm elcik koruma sağlam ayna kırıldı :salut:
Syanur
02 Ekim 2012, 14:57
:queen:
3 yaşındaki bir çinliyi sıfır zannedip alan masum köylünün dramı :P boşver syanur başgan 10 yaşında bi japon al bence 3 yaşındaki bi çinliden daha iyidir :queen: :queen:
Ben geçen haftasonu elcik korumaları test ettim beton zeminde düşüp 3-4 metre yerde sürüklendi motor, bir de 60 derecelik dik arazide motorun üstünde duramayınca geri kaçırıp sola baya bi sert düşürdüm elcik koruma sağlam ayna kırıldı :salut:
Sana bişey olmasın da delikanlı... :wiinkk: Bizim yunus usta sağolsun, ben elcik korumaları hala takacam... Gerçi kırılacak bir manetim de yok hani :)
izmirian
05 Ekim 2012, 14:35
Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?
ozrace
05 Ekim 2012, 15:08
Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?
öncelikle geçmiş olsun...
belki akü bitmiş olabilir.bitmemişse çalışabilir,çalışmazsa bujiyi kontrol et...
beyazit60
05 Ekim 2012, 15:50
Arkadaşlar kuba STR 250 almayı düşünüyorum. Crosstan çok düz lastikli supermoto tarzı yapmak istiyorum. Bu motorların kronik arızaları var mıdır? Başınıza gelen büyük bir arıza sıkıntı falan oldu mu? Arazide ve normal yolda performansı nasıldır? Saygılar.
izmirian
05 Ekim 2012, 16:15
öncelikle geçmiş olsun...
belki akü bitmiş olabilir.bitmemişse çalışabilir,çalışmazsa bujiyi kontrol et...
Peki bu her motorda olur mu ve her sene yoksa str gibi motorlara has bir ozellik mi? Zira kisin kasim mart arasi motoru eve alacagim muhtemelen kullanmayacagim icin hep bu sorun ile karsilasir miyim .
ozrace
05 Ekim 2012, 18:03
Arkadaşlar kuba STR 250 almayı düşünüyorum. Crosstan çok düz lastikli supermoto tarzı yapmak istiyorum. Bu motorların kronik arızaları var mıdır? Başınıza gelen büyük bir arıza sıkıntı falan oldu mu? Arazide ve normal yolda performansı nasıldır? Saygılar.
Merhaba arkadaşım.kronik arızası bende olan benzin bitince hemen yedeğe alamazsan motor stop ediyor.hemen çalışmıyor.aslında jinlede felan çalışıyor ama 100-200mt gidince stop ediyor ve hiç çalışmıyor.sorunun çözümü 5-10 dk bekleyeceksin yada benzin musluğundaki hortumu söküp(dikkat benzin akıtıyor) hava almasını sağlayacaksın.onun dışında orjinal dişli ve lastik ile 100 km hızı geçemedim otobanda(zaten hız motoru değil,hız yapacaksan yol lastiği ve arka dişliyi küçültürsen sorunun çözüleceğini düşünüyorum) ayrıca selesi çok ince ve uzun yola gelmiyor,poponu ağrıtıyor oturamıyosun kesinlikle takviye şart(motorun kullanım amacı olarak orman ve genelde ayakta kullanıldığından böyle yapılmış sanırım) onun dışında her çinli gibi tıkırtı zırıltı yapan yerler var.tespit edip çaresini bulacaksın artık... benim gözlemlediğim bunlar.neredeyse 4000km geldim,orman performansı bence yoldan daha iyi diyebilirim.
Peki bu her motorda olur mu ve her sene yoksa str gibi motorlara has bir ozellik mi? Zira kisin kasim mart arasi motoru eve alacagim muhtemelen kullanmayacagim icin hep bu sorun ile karsilasir miyim .
evet bu sorun yatan bütün motorlarda olur.bunun çözümüde çok basit,kışın kullanmasan bile 10-15 günde bir olduğu yerde 3-5dk çalıştıracaksın :cat: o yüzden deponu fulleyip kaldırmanı öneririm...
izmirian
05 Ekim 2012, 20:09
Sakatligim nedeniyle motorumu 2-2,5 aydir kullanmiyordum kapali garajda duruyor birazdan almaya gidecegim sizce calismama vs gibi bir sorun ile karsilasir miyim ?
Evet birkac dakika ugrastirdi ama sonunda calisti kocum benim (: beni utandirdi puani kapti benden str
mehmetmumtaz
05 Ekim 2012, 22:36
alıntıdır
Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.
sadece bilgilendirmek için istedim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO