PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125 mt sente ayarı vs. yardım



orhangitmez
16 Ocak 2011, 20:09
28000 kmde olan mondial 125 mt scooter atık yol yorgunu olsa gerek her yerinde yağ kaçakları çalışırken acayip sesler. garajda böyle yatacagına söküp arızalarını giderip tertemiz yapayım dedim ve giriştim işe. :pr:

- motoru komle sasi üzerinden ayırarak askıya aldım. (daha rahat çalışabilmek için)

- yağ kaçaklarının manyato kısmı krank keçesi, silindir alt contası ve yağ seviye çubugundan (contası olmadığı için) olduğunu tespit ettim.

- silindire hatta pistona kadar söktüm. silindir yüzeyi gayet iyi çok asırı asınmalar yok. eksantirik mil bilyaları hafif boşruklu değişmeli.

- yarın gerekli parçaları temin ettikten sonra toplamaya başlıycam fakat eksantrik zincirin takarken sente ayarı olayını nasıl ayarlamam gerek. esantrik üst dişlisi üzerinde birbirine paralel iki çizgi var bu birşey ifade edermi ederse neye göre? nelere dikkat etmeliyim :silent:

- bilgisi tecrübesi ve ustalığı olan herkesten fikirlerini bekliyorum. faydalı olacak her türlü teknik bilgiye ihtiyacım var. :cat:

patron_58
16 Ocak 2011, 20:32
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/56773-motora-sente-ayari-nasil-verilir.html

orhangitmez
16 Ocak 2011, 21:21
link için tskler. baska cvp verecek yokmu

cesur509
16 Ocak 2011, 21:33
Dostum keşke anlasakta bu tür işlerden yardımcı olsak:queen:

cengaver29
16 Ocak 2011, 21:36
yağ pompasına bak sorun kesinlikle orada.. sonrada karbüratörü temizle kayış buji değiş yağı değiş bin mis gibi olur motor..28.000 fazlada birşey değil sorun silindirlerde pistonlarda olacağını falan zannetmiyorum.

orhangitmez
17 Ocak 2011, 10:05
debriyajdaki varyatör içindeki lastik takozların içini kurşunla doldurmak gibi bi söylentiler var acaba faydalımı????:silent:

zontar
17 Ocak 2011, 13:32
28000 kmde olan mondial 125 mt scooter atık yol yorgunu olsa gerek her yerinde yağ kaçakları çalışırken acayip sesler. garajda böyle yatacagına söküp arızalarını giderip tertemiz yapayım dedim ve giriştim işe. :pr:

- motoru komle sasi üzerinden ayırarak askıya aldım. (daha rahat çalışabilmek için)

- yağ kaçaklarının manyato kısmı krank keçesi, silindir alt contası ve yağ seviye çubugundan (contası olmadığı için) olduğunu tespit ettim.

- silindire hatta pistona kadar söktüm. silindir yüzeyi gayet iyi çok asırı asınmalar yok. eksantirik mil bilyaları hafif boşruklu değişmeli.

- yarın gerekli parçaları temin ettikten sonra toplamaya başlıycam fakat eksantrik zincirin takarken sente ayarı olayını nasıl ayarlamam gerek. esantrik üst dişlisi üzerinde birbirine paralel iki çizgi var bu birşey ifade edermi ederse neye göre? nelere dikkat etmeliyim :silent:

- bilgisi tecrübesi ve ustalığı olan herkesten fikirlerini bekliyorum. faydalı olacak her türlü teknik bilgiye ihtiyacım var. :cat:


Eksantrik milini takarken 3 tane dişli üstünde delik göreceksin. Motorun statör tarafındaki plastik kapağı tak. Delikten T ayarına getir. dişlideki birbirine paralel iki deliği külbütöre paralel hale getir. 3. delik silindir eksenie paralel olacaktır yani en üstte. hizalamayı bitirince külbütörü sık ( yani silindir saplamalarının civatalarını tak sık) hiç eksantrik dişlisini oynatmamaya bak. Civataları sıkınca hemen zincir gergisini tak sık ve gergiyi boşalt.Silindir yanındaki 2 adet 5 alyanlık civatalarıda sık. tüm hepsi bitince statör tarafından krankı çevir T harfine geldiğinde yeniden senteyi kontrol et. Unutma 720 derecede bir senteye gelir sakın bir tur çevirip senteye gelmedi diye düşünme :)))))) Sübap yarlarını kontrol edip külbütör kapağının contalarını kontrol ederek kapata bilirsin. Bunları yaparken bujini söküp yaparsan rahat çalışırsın. külbütör kapağının oringini değiştir. çünkü bunların hepsinde ölüyor. eğer bulamazsan sıvı contayı dügünce sür 5 dakika bekle öyle tak. Hadi geçmiş olsun....

orhangitmez
17 Ocak 2011, 14:33
Eksantrik milini takarken 3 tane dişli üstünde delik göreceksin. Motorun statör tarafındaki plastik kapağı tak. Delikten T ayarına getir. dişlideki birbirine paralel iki deliği külbütöre paralel hale getir. 3. delik silindir eksenie paralel olacaktır yani en üstte. hizalamayı bitirince külbütörü sık ( yani silindir saplamalarının civatalarını tak sık) hiç eksantrik dişlisini oynatmamaya bak. Civataları sıkınca hemen zincir gergisini tak sık ve gergiyi boşalt.Silindir yanındaki 2 adet 5 alyanlık civatalarıda sık. tüm hepsi bitince statör tarafından krankı çevir T harfine geldiğinde yeniden senteyi kontrol et. Unutma 720 derecede bir senteye gelir sakın bir tur çevirip senteye gelmedi diye düşünme :)))))) Sübap yarlarını kontrol edip külbütör kapağının contalarını kontrol ederek kapata bilirsin. Bunları yaparken bujini söküp yaparsan rahat çalışırsın. külbütör kapağının oringini değiştir. çünkü bunların hepsinde ölüyor. eğer bulamazsan sıvı contayı dügünce sür 5 dakika bekle öyle tak. Hadi geçmiş olsun....

eyvallah anlatımın harika.... şimdi kendime güven geldi. komple conta takımı alıp söktüğüm tüm contaları yeniliycem. birde subab ayarı değerleri kaç olmalı????

zontar
17 Ocak 2011, 16:06
eyvallah anlatımın harika.... şimdi kendime güven geldi. komple conta takımı alıp söktüğüm tüm contaları yeniliycem. birde subab ayarı değerleri kaç olmalı????

0.08 ile 0.12 mm lik bir açıklık aralığı var servis dökümanında