Orijinalini görmek için tıklayınız : dizel motosiklet projesi
concorde787
09 Ocak 2011, 01:17
arkadaşlar bir kaç yıl önce üzerinde uğraştığım dizel motosiklet yapma hevesim yeniden canlandı . bu motosikleti yapmak istiyorum ,fakat yaptığım bu makinaya ruhsat ve plaka çıkarabilirmiyim . elimde 86 model trafikten çekilip hurdaya ayrılmış bir java 250 şasesi mevcut . bununla bir prototip yapıp ruhsat alabileceğim bir şase temin etmek istiyorum ama önceden dizel motosiklet olarak plaka ve ruhsat çıkarabilirmiyim ? . bu konuda ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlar varsa konu ile ilgili düşüncelerini öğrenmek istiyorum
apocahpto
09 Ocak 2011, 03:35
açıkcası benim bu konu hakkında pek bir bilgim yok fakat zamanında imkansız oldugunu duymuştum. ve birsürü sebepde göstermişlerdi.
senın bır dizel motosıklet projen var takıldığın husus bu kağıt parçalarımı eğer gercekten hevesın canlansa idi dizel motor yapma hevesın kağıtların önüne gecerdı ayrıca bu dizel motorunu tamamıyla her parcasına kadar kendın üretmeyımı planlıyorsun yanlış anlamış değilim değilmi
iptaluyelik02
09 Ocak 2011, 12:29
tüm araclarda dizel-benzinli motor degişimine artık izin verilmiyor.
Bence işin resmi prosedür tarafını bir yana koyup,amacını gerçekleştirmelisin.
Benim naçizhane görüşüme sorarsan şaseyi, jawa yerine,rus planet şasesi kullansan daha sağlam olur.
birde merak ettiğim motor olarak hangi motoru kullanacaksın?
BAŞARILAR DİLERİM:)
drsteel
09 Ocak 2011, 16:25
bir makine muhendisi lazım. yaptığın motoru projelendirecek. sonra bunu tseden onay alıyorsun. sonra emniyete gidiyorsun ruhsat alıyorsun
immortalboss
09 Ocak 2011, 17:51
Herşey iyi güzel ama o kadar küçük hacimde dizel motoru nerden bulacaksın? Bence birtane kia picanto dizel motoru al.1100 cc.:) Turbolu
motorhocası
09 Ocak 2011, 18:20
Deneme amaçlı içten takma balıkçı dizel motoru takabilirsin.
Şanzıman ve yer problemi çözülürse olmıyacak birşey değil.
http://www.teknetrmarket.com/solax-cf186f-tek-silidir-4-zamanli-dizel-motor-10-hp-baysan-sanzimanli.html
http://www.ereyon.com.tr/urun/solax-ym186fa-11-hp-marsli-dizel-motorym186fae.aspx
overrider
09 Ocak 2011, 19:42
Neden diesel motosiklet üretilmiyor araştırdın mı peki?
Sinan Aksu
09 Ocak 2011, 19:44
Neden diesel motosiklet üretilmiyor araştırdın mı peki?
Kayhancim sahi neden üretilmiyor:silent:
overrider
09 Ocak 2011, 20:14
Benzinli motor çok basit, maliyeti düşük. Bakımları kolay. Bence sebep maliyeti düşürmek. Yurtdışında araba da ucuz benzin de. Motosikleti ekonomi için değil keyif için kullanıyorlar. Ne kadar basitlik o kadar dertsizlik ve o kadar düşük ilk yatırım maliyeti. Motora sığacak kadar ufak dieselden adam gibi güç alabilmek için bi de turbolu olması lazım. Hal böyle olunca da üretilmiyor.
Ben böyle yorumluyorum. :)
Alper41
09 Ocak 2011, 20:28
Benzinli motor çok basit, maliyeti düşük. Bakımları kolay. Bence sebep maliyeti düşürmek. Yurtdışında araba da ucuz benzin de. Motosikleti ekonomi için değil keyif için kullanıyorlar. Ne kadar basitlik o kadar dertsizlik ve o kadar düşük ilk yatırım maliyeti. Motora sığacak kadar ufak dieselden adam gibi güç alabilmek için bi de turbolu olması lazım. Hal böyle olunca da üretilmiyor.
Ben böyle yorumluyorum. :)
en gerçekçi sebepte bu olsa gerek zaten .
jack hammer
09 Ocak 2011, 21:43
motor üretebilecek kadar teknik bilgiye ve tecrübeye sahip olsaydınız bu soruyu sorma gereksinimi duymazdınız.
Sinan Aksu
09 Ocak 2011, 22:07
motor üretebilecek kadar teknik bilgiye ve tecrübeye sahip olsaydınız bu soruyu sorma gereksinimi duymazdınız.
vazgectim yorum yapmaktan
overrider
09 Ocak 2011, 22:07
Motor üretecem dememiş ki motosiklet üreteceğini söylemiş. Destek olmak lazım bence güzel bi proje :)
teknikhoca
09 Ocak 2011, 23:17
arkadaşlar bir kaç yıl önce üzerinde uğraştığım dizel motosiklet yapma hevesim yeniden canlandı . bu motosikleti yapmak istiyorum ,fakat yaptığım bu makinaya ruhsat ve plaka çıkarabilirmiyim . elimde 86 model trafikten çekilip hurdaya ayrılmış bir java 250 şasesi mevcut . bununla bir prototip yapıp ruhsat alabileceğim bir şase temin etmek istiyorum ama önceden dizel motosiklet olarak plaka ve ruhsat çıkarabilirmiyim ? . bu konuda ilgisi ve bilgisi olan arkadaşlar varsa konu ile ilgili düşüncelerini öğrenmek istiyorum
Merhabalar...
Projeniz imkansız değil. Ama oldukça zahmetlidir...
İlk olarak ruhsat çıkartmak oldukça zahmetlidir. Proje çizdirmeli ve faturalı bir motor bulmalısınız.
Diğer taraftan, motosiklet motorlarının motor ve vites kutusu akupledir. Sizin diesel motoru bulmanız imkansız. Mevcut diesel motorun üst yapısını (krang dahil) bir motor alt yapısına adapte etmelisiniz. Buda yakıt pompasına hareket veren kam milinin sorun çıkartmasına neden olacaktır. Zira o parçayı motora adapte edemeyeceksiniz.
Ayrıca, motoru ve vites kutusunu buldunuz diyelim. (birbirinden ayrı bulmalısınız) Piyasadaki mevcut Su pompası motopomp gibi diesel motorlar maksimum 3500 devirlidir. Siz 1000-3500 arasında hassas ayarlı bir yakıt sistemi olan motor bulmalısınız. Ayrıca maksimum 3500 devir hız için yetmeyecektir. Verim alamayacaksınız
Bence vazgeçmeli, LPG sistemini düşünmelisiniz.
concorde787
10 Ocak 2011, 08:53
kullanacağım motor changfa marka çin yapımı olan bir motordur. bu motoru çapa makinalarında ve su motorlarında gayet başarılı bir şekilde kullanmaktayım. kaldıki bir çok küçük zırai el aletleri üreten bir çok üretici firma da bu motorları rahatlıkla tercih ediyorlar. vites siteminide (galiba ben vitesli olan şeyleri sevmiyorum arabam bile otomatik vitestir.) scuter sistemlerinde kullanılan varyatör prensibi ni kullanmayı düşünüyorum. dizel motosiklet olarak seri üretim yapan hindistanlı bir firma var adıda ROYAL ENFİELD ve gayette başarılı modeller yapmışlar. bunun yanıda avrupalı bir üretici daha olucak adını şimdi hatırlayamadım .ama tasarımlarını netten incelemiştim 2 biyel kollu bir piston kullanıyolar. 100 km de 2 lt mazot harcamak sizce nasıl olur yani km de 65 kuruş yakacaksınız . hadi bazı yanlış hesap yaptık 100 kuruş yaksın . sizce hoş olmazmı . eğer kağıt üzerinde bana astarı yüzünü geçmeyecekse ben bu motosikleti yapmaya kesinlikle kararlıyım arkadaşlar . eğer ruhsat alamayacaksam boşuna zaman kaybetmek istemiyorum . çünkü haybeye zaman geçirebilmek gibi bir lüks ümüz yok . yaptığım işin bir sonucunu kullanabilmeliyim..
overrider
10 Ocak 2011, 09:48
100 km de 2 lt mazot harcamak sizce nasıl olur yani km de 65 kuruş yakacaksınız . hadi bazı yanlış hesap yaptık 100 kuruş yaksın . sizce hoş olmazmı .
Hiç hoş olmaz, km de 100 kuruş yakacak kadar zengin olsam ferrari tercih ederim, daha tasarruflu olur :) 6,5 ve 10 kuruş demek istediniz sanırım.
100 kuruş = 1TL :wiinkk:
concorde787
10 Ocak 2011, 10:11
şu liradaki sıfırlardan bir türlü kurtulamadım gitti yavv.evet 6.5 yada 10 kuruş doğrusudur... :)
ozzy gılera
10 Ocak 2011, 11:26
cocuk bı soru sordu yerden yere vurdunuz adam soruyor sadece bılgısı olan warmı dıye bende woswosun ustunu acmayı ruhsata ısletebılırmıyım dıye sormustum adam sen ustunu kes hallederız demıstı.sonra bı yere daha sordum adam hayır ısletemezsın dedı.bılen warsa yardım etsın bence muhalefet degıl
concorde787
10 Ocak 2011, 20:46
senın bır dizel motosıklet projen var takıldığın husus bu kağıt parçalarımı eğer gercekten hevesın canlansa idi dizel motor yapma hevesın kağıtların önüne gecerdı ayrıca bu dizel motorunu tamamıyla her parcasına kadar kendın üretmeyımı planlıyorsun yanlış anlamış değilim değilmi her parçası tamamen benim imalatım değil . yani toplama olacak. bir nevii pc gibi . aktarım konusunda hiç takılmıyorum motora şaseye akuple sorunum da yok tek bilmem gerken nokta bu motora atladığım zaman beni yasal yönden istediğim her yere sorunsuz götürmesi . bakın yasal yönden diyorum. yürüyen aksam yada mekanik sorunları bana ait zaten...
iptaluyelik02
10 Ocak 2011, 21:11
her parçası tamamen benim imalatım değil . yani toplama olacak. bir nevii pc gibi . aktarım konusunda hiç takılmıyorum motora şaseye akuple sorunum da yok tek bilmem gerken nokta bu motora atladığım zaman beni yasal yönden istediğim her yere sorunsuz götürmesi . bakın yasal yönden diyorum. yürüyen aksam yada mekanik sorunları bana ait zaten...
olmaz
tescili mümkün degil.
proje çizdirsen dahi olmaz benzinli-dizel,dizel benzinli tadilatı mümkün degil artık..
concorde787
10 Ocak 2011, 22:19
napalım nasip değilmiş. konu ile ilgili görüş bildiren tüm arkadaşlara teşekkür ederim
Seri üretim dizel motosikletler mevcut, bir kaç markanın var. Kawasaki en bilinen örnek. Ama genelde sadece ordu için üretiliyorlar.
Bence yasalar engel olmamalı sana, biyerlerden başlamak gerek.Yapacağını yap, benzinli motorda bi kenarda dursun muayeneye giderken onu monte et. Şimdiye kadar hiç bi polis bana şase yada motor numarası sormadı. Sadece ehliyet ve diğer evraklara bakıyolar.
http://whiteafrican.com/wp-content/HDT%20Bulldog%20diesel%20motorcycle.jpg
http://www.diesel-racer.com/wp-content/postpics/diesel_military.jpg
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 ----------
Bunun için eğer imkanın varsa, Kıçtan takma dizel tekne motorunu deneyebilirsin, hem ufak hacimli, hem devirli ve beygir güçleride iyi. İşini kolaylaştıracağını düşünüyorum. Belki pahalı gelir ama böyle bişeye kalkıştığına göre belli bi bütçe ayırmış olmalısın, güzel bir uğraş olur ve teknik bilginde olmalı. Aktarma olayını falan halletmen gerekecek. Ama azimliysen başarırsın eminim. Böyle bişeyle uğraşmayı bende çok isterdim, hem babamda emekli asker branşı makina ve bu konuda çok iyi. Ama bütçem yok işte, imkansızlıklar.
yamyamaha
13 Ocak 2011, 23:49
son bir kaç haftadır aklımda olanları sen mesaja dokmuşsun. benım motorum 200 cc silindir çapı falan belli. hondanın ve güç üniteleri var dizel bir cok çakma muadili de var farklı markalarda. benim dort zamanlı motorum oldugundan senden avantajlıyım. ama velakin parçaların hatırı sayılır maliyetleri var. onun için yakın zamanda gerçekleştiremiyorum.lpg ile devam edeceğiz projelere.
sen senın motora uygun bir güç ünitesi mutlaka bulursun şasede sağlamdır onların. hatta gy6 kodlu motorlar gibi ctv şanzıman yaparsan cok daha kullanışlı olur motorun. şimdiden başarılar diliyıorum. gelişmelerden haberdar et.
concorde787
14 Ocak 2011, 07:55
motor sıkıntım yok . ister çıkışı, konik yada düz kamalı mil olarak alabiliyorum. motor hacimleri , 270cc, 360cc,416cc aralıklarında mevcut 416 cclik olanı 10 hp ve tork u da iyi 20 nm. fakat relantiye yakın devirlerde balansör olmasına rağmen çok sarsıntılı şalışıyor. 360 cc lik olanı 7.5 hp bu daha uygun gibime geliyor sarsıntısı az ama tork u da biraz düşük 16 nm galiba yanlış hatırlamıyorsam. 4 yıl kadar önce biraz uğraşmıştım fakat iş yerini taşıma işi çıktı aniden. bende askıya almak zorunda kalmıştım . geçen çatıyı düzelteyim derken şase önüme çıkınca yeniden başlayayım dedim . ama bir işi yapınca onu kullanabilmeliyim. ruhsat çıkartamazsam hiç uğraşmak istemiyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:48 ----------
Seri üretim dizel motosikletler mevcut, bir kaç markanın var. Kawasaki en bilinen örnek. Ama genelde sadece ordu için üretiliyorlar.
Bence yasalar engel olmamalı sana, biyerlerden başlamak gerek.Yapacağını yap, benzinli motorda bi kenarda dursun muayeneye giderken onu monte et. Şimdiye kadar hiç bi polis bana şase yada motor numarası sormadı. Sadece ehliyet ve diğer evraklara bakıyolar.
http://whiteafrican.com/wp-content/HDT%20Bulldog%20diesel%20motorcycle.jpg
http://www.diesel-racer.com/wp-content/postpics/diesel_military.jpg
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:21 ----------
Bunun için eğer imkanın varsa, Kıçtan takma dizel tekne motorunu deneyebilirsin, hem ufak hacimli, hem devirli ve beygir güçleride iyi. İşini kolaylaştıracağını düşünüyorum. Belki pahalı gelir ama böyle bişeye kalkıştığına göre belli bi bütçe ayırmış olmalısın, güzel bir uğraş olur ve teknik bilginde olmalı. Aktarma olayını falan halletmen gerekecek. Ama azimliysen başarırsın eminim. Böyle bişeyle uğraşmayı bende çok isterdim, hem babamda emekli asker branşı makina ve bu konuda çok iyi. Ama bütçem yok işte, imkansızlıklar. önerin için teşekkür ederim ama yasal olanı tercih ediyorum . sonradan adımız change vasıta işi yapıyor diye çıkar . bide bunu temizlemek için uğraşır dururum . geçmişte yakın örneklrim var çünkü ..
yucika
14 Ocak 2011, 11:36
motor sıkıntım yok . ister çıkışı, konik yada düz kamalı mil olarak alabiliyorum. motor hacimleri , 270cc, 360cc,416cc aralıklarında mevcut 416 cclik olanı 10 hp ve tork u da iyi 20 nm. fakat relantiye yakın devirlerde balansör olmasına rağmen çok sarsıntılı şalışıyor. 360 cc lik olanı 7.5 hp bu daha uygun gibime geliyor sarsıntısı az ama tork u da biraz düşük 16 nm galiba yanlış hatırlamıyorsam. 4 yıl kadar önce biraz uğraşmıştım fakat iş yerini taşıma işi çıktı aniden. bende askıya almak zorunda kalmıştım . geçen çatıyı düzelteyim derken şase önüme çıkınca yeniden başlayayım dedim . ama bir işi yapınca onu kullanabilmeliyim. ruhsat çıkartamazsam hiç uğraşmak istemiyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:48 ----------
önerin için teşekkür ederim ama yasal olanı tercih ediyorum . sonradan adımız change vasıta işi yapıyor diye çıkar . bide bunu temizlemek için uğraşır dururum . geçmişte yakın örneklrim var çünkü ..
sakın yasadışı motor değişikliği yapma zaten. Eğer illa yapacaksan önce motoru trafikten sildir hurdaya ayır daha sonra yapıp trafik dışında arazide hobi amaçlı kullanabilirsin. Trafiğe çıkıp yakalanırsan hem hapis hemde ciddi para cezalarıyla karşı karşıya kalırsın.
teknikhoca'nın dediği gibi, daha basitleştirirsek, dizel motorlar iki tekerleğe yerleştirilmekte inanılmaz zordur. seri üretim dizel motorsiklet bildiğim kadarıyla sadece bmw tarafından geçtiğimiz sene hayata geçirildi.
http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2009/03/eva_track_t800cdi.jpg
fotoğraftan da inceleneceği üzere, muhtemelen yıllarca yapılan uğraşı sonucu bile, böyle abudik gubudik bir aerodinamic ortaya çıkmış.
ben teknikhocanın önerisine katılıyorum ve başka enerji kaynaklarına yönelmeni tavsiye ediyorum. LPG bunların başında geliyor elbette.
iyi çalışmalar.
Faruk07
14 Ocak 2011, 15:14
Ruhsat çıkarmak gibi bir şansınız kesinlikle yok. 10-15 sene öncesine kadar araç üzerinde projeli tadilat mümkündü ve bu şekilde kamyonlar otobüse, otomobiller kamyonete dönüştürülebiliyordu veya bir arkadaşın sorduğu gibi araçların üstü açılabiliyordu. Ancak artık bu mümkün değil. Bir araç ne şekilde ve hangi amaçla üretilmişse o şekilde ömrünü tamamlamak durumunda. Başka yolu yok.
Bu arada dizel motor ve CVT şanzıman ikilisi bence pek olası değil. Çünkü CVT sistemi düzgün hızlar için yüksek devir sayısına ihtiyaç duyar. 80 - 100 km/h için kesin olmasada 9000 rpm gibi mesela.
concorde787
14 Ocak 2011, 19:54
cvt için( diğer adı ile variatör) bilinmesi gereken hangi devirde kayışı gerebilmek için ne kadarlık bir merkez kaç kuvvtine ihtiyaç vardır. önümüzde örnek olarak scuter motosikletler var bu makinaların motorları yaklaşık 2500 dev/dk da ağırlıklar açılmaya başlıyor . fakat arkadaki yaylı balata sistemi 3000 dv/dk da açılmaya başlıyor . scuterde kayışın sürekli dönmesini istiyorlar nedeni ise ağırlıkların olduğu bölümdeki pervanenin varyatör bülümünü soğutması için düşünülmüş olması. elimdeki motorun maksimum 3600 dv dakika çalışma aralığı var hadi biraz zorlasak 4000 döner. relanti deviri 600 dv /dk . eğer ben 800 dv /dk da açılmaya başlayan bir ağırlık düzeneği tasarlarsam ( bu çok zor bir şey değil makaraların ağırlığını arttırmak yetiyor.)ve motor 3600 devirde dönerken arka tekerleği saatte maksimum 130 km saat dönecek kadar bir zincir dişli düzeneği yaparsam oluyor. ama bu motoru yapıpta trafiğe çıkarsam doğru bir iş yapmamış olmuyorum.( kanunen) bu durum da beni sıkıntıya sokuyor..
Bu ülkede herhangibir kişisel tadilat mühendis onaylı dahi olsa kanunen mümkün değil malesef, diğer ülkelerde yapılanlara aval aval bakmakla yetiniyoruz, kendimizide geliştiremeyip elimiz kolumuz bağlı kalıyoruz. O yüzden bazı kanunlara fazla takmamak lazım. Aksi halde hiç kimse hiç bişi yapamaz bu ülkede. Tabiki bu baştan sağma bi iş yapın, insan hayatını yada trafiği tehlikeye atın demek değil, mühendislik firmasındanda kendi gönül rahatınız için onaylatın. Muayene istasyonu dışında kontrol edilmeniz loto çıkma ihtimalinden daha düşük. Mesela köylerdeki su motorundan yapılma traktörlerde yasal değil. Bir ihtiyaç ama herkezin traktör alacak parası yok, çok pahalılar. Yanlış yapılanlarda var. Ama far, stop lambası, kornası ve sinyalleriyle doğru düzgün yapılanlarıda var. Benim demek istediğim buydu.
concorde787
14 Ocak 2011, 20:43
Bu ülkede herhangibir kişisel tadilat mühendis onaylı dahi olsa kanunen mümkün değil malesef, diğer ülkelerde yapılanlara aval aval bakmakla yetiniyoruz, kendimizide geliştiremeyip elimiz kolumuz bağlı kalıyoruz. O yüzden bazı kanunlara fazla takmamak lazım. Aksi halde hiç kimse hiç bişi yapamaz bu ülkede. Tabiki bu baştan sağma bi iş yapın, insan hayatını yada trafiği tehlikeye atın demek değil, mühendislik firmasındanda kendi gönül rahatınız için onaylatın. Muayene istasyonu dışında kontrol edilmeniz loto çıkma ihtimalinden daha düşük. Mesela köylerdeki su motorundan yapılma traktörlerde yasal değil. Bir ihtiyaç ama herkezin traktör alacak parası yok, çok pahalılar. Yanlış yapılanlarda var. Ama far, stop lambası, kornası ve sinyalleriyle doğru düzgün yapılanlarıda var. Benim demek istediğim buydu. ben işte senin o köylerde kullanılan su motoru bozması makinaların tamiratını yapmaktayım . yabana atmayın gayet güçlü ve iş yapan makinalardır.hatta güvenlik önlemlerini ihmal etseniz bayaa tehlikeli olabiliyorlarda. mühendis değilim ama onların bilgilerine yakın bilgilerim var . motosiklet ile gezmeyi seviyorum. eşim de seviyor. yani hafta sonları şöyle cıkıp 200 300 km ler yapmayı ve bunuda gayet tatminkar bir fiyata yapmak hoş olmazmı . ama tutupta bir trafik çevirmesinde adam bu ne diye sorarsa tutupta motor ,şaseyi kontrol etmeye kalsa ki bunada yetkisi var. o zaman ne cevap vereyim. bu çevirmelerde hiç şansım yoktur. arabamın muaynesinin bittiği gece kontrolde ceza yedim . sigorta 2 gün geçmiş yalvar yakar adamı zor ikna ettim. ve asla polisle yüz güz olmayı hiç sevmiyorum . çünkü sanaciyiz ya istekleri hiç bitmiyor....
bektas46
14 Ocak 2011, 20:50
neden dizel yapmayı dusunuyorsun kı.sagolunsun hukumet dizelle benzin arasındakı farkı kapattı.bir anlamı kalmadı.yakında lpg ıle benzın arasındakı fark da kapanır boyle ayrımlara gerek kalmaz saygılar
concorde787
14 Ocak 2011, 21:08
dizel yapmamı nedeni şu . her zaman kesinlikle dizel yakıtın fiyatı düşüktür. siz bakmayın benzinliklerde fiyatın yüksek olduğuna .esas tüketim ucuz mazotta . çünkü kamyonlar ,otobüsler,ağır iş makinaları, traktörler bu makinaları çoğu ucuz dizel yakıtı kullanıyorlar. hatta ben bile şu an aracıma bu yakıtı koyuyorum (fıat scudo 1.9 td) yaklaşık olarak 30 bin km dir kullanıyorum . ne pompa açtırdım ne enjektör değiştirdim. sadece mazot filitresini kesinlikle orjinal alıyorum. ve tıkanmaya başladığı zaman değiştiriyorum. ortalama 50 bin km gidiyor (mazot filitresi) dizel motorun benzinliye göre en büyük avantajı tork değerinin yüksek olmasıdır. eski nesil dizel motorlarla yeni nesil dizel motorlar arasında çok fark var yeni nesiller daha sarsıntısız ve daha güçlü ler bunu yakıt enjeksiyonu ve turbo beslemeyle yapmaya başladılar . tok u yüksek bir makina kolay devir kaybetmez ve grm /kw/saat değerlerinde daha az özgül yakıt tüketimine sahiptirler. aynı hacimdeki bir benzinli motor ile dizel motor arasınada % 40 cıvarında daha az yakıt tüketimi ve buna ek olarak daha yüksek tork gücü elde edebilirsiniz. artık günümüzdeki araçlarda kütleyi asıl hareket ettirmede tork gücünün daha etkili olduğu tesbit edilmiştir. haa şuda var dizel biraz masraflı napalım onada katlanıyoruz....
piranha dört
29 Ağustos 2011, 00:02
http://www.youtube.com/watch?v=Trlp6aNDN24&feature=related İşte jawa.Her zaman destekleyeceğim bir konu.Mevcut turbolar veya modern yakıt pompaları yalnızca araçlar için üretildiğinden dizel motorsiklet üretimi düşünenlere ucube gibi görünüyor.
pc-kopat
29 Ağustos 2011, 01:32
http://www.youtube.com/watch?v=Trlp6aNDN24&feature=related İşte jawa.Her zaman destekleyeceğim bir konu.Mevcut turbolar veya modern yakıt pompaları yalnızca araçlar için üretildiğinden dizel motorsiklet üretimi düşünenlere ucube gibi görünüyor.
dizel motosiklet fikrinin ucube olduğunu düşünmüyorum. fakat kanuninin resimlerini yayınladığı abuk sabuk pancar motorundan mamül motor tam anlamıyla bir ucube değil midir?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO