Orijinalini görmek için tıklayınız : 1997 F650 Funduro Gaz yememe problemi.
Atahualpa
03 Ocak 2011, 17:24
Merhaba arkadaşlar;
Başlıktan da anlaşılacağı üzere 97 Model bir Funduromuz var. Ancak şöyle 2 derdimiz var ki oldukça can sıkıyor. Şimdiye kadar da kalıcı bir çözüm bulamadık.
Motosikletimiz ile şehir dışına uzun yol yaptığımızda genellikle herhangi bir problem göstermiyor. Ancak şehir içinde kullandığımızda motosiklet in benzin filtresinde benzin olmadığını görüyoruz. (Ki sanırım bu aletlerin orjinalinde böyle bir filtre yok, bizden önceki sahibi tarafından motorun depodan karburatore giden borusuna şöyle bir filtre eklenmiş)
http://bilgi.tasit.com/typo3temp/pics/5474b27c16.jpg
Hali ile motor duruyor. Deponun altındaki anahtardan rezerv e alıp normal e döndürdükten sonra filtre tekrar dolmaya başlıyorve motor tekrar çalışıyor. Bu sıkıntıların birincisi ve az önemsiz olanı.
Esas derdimiz ise motosiklet özellikle şehir içi kullanımda bir süre sonra 3 deviri geçmemeye , bu durumda iken gaza asılırsanız stop etmeye başlıyor. 1 vitesde 30km/s geçmenize müsade etmiyor. Bu sorun ise ya bir süre motosikleti yatırdıktan sonra kendi kendine geçiyor. Ya da karburatörlerin altındaki vidalardan biraz benzin akıttıktan sonra motosiklet kendine geliyor.
Bu iki sorunu kalıcı olarak nasıl çözeceğimiz hakkında bilgisi olan ya da başına benzer sıkıntılar gelmiş olan arkadaşlarımız varsa ve yardımcı olabilirler ise gerçekten makbule geçecek
Sinan Er
03 Ocak 2011, 17:35
Bilmiyorum ama duyduğum kadarı ile bu motorlarda benzin filtresi var ve orjinalini bulman gerekiyor. Kolay gelsib
zeda3000
03 Ocak 2011, 17:38
Kesin konusmamak ile bereber, benzin gelmemesinin sebebi vakum olmamasidir.
Asil soru su, benzin deposunu rezerve alirken , hic benzin deposunu actinizmi ?
ve Benzin kapagini acarken "tisss" diye bir hava kacma sesi duyuyormusunuz?
Birinci olasilik, benzin depo kapaginin hava kanalinin tikali olmasi .
Benzin kapagi icinde labirente benzeyen bir kanal yapisina sahip. Igne basi kadar da bir hava deligi vardir. Bu tikali ise, depo icindeki havayi tuketince terz vakum yapiyor ve benzin gelmiyordur.
Diger bir olasilik, benzin filtresinin pis olusudur. Bu resimdeki filtre hayli ucuz yenisi ile degistirmenizi onerecegim.
Son olasilik ise, benzin pompaniz, benzin popaniz da tikanmis olabilir, sokup temizlik yapmanizda fayda var. 97 model oldugundan buyuk ihtimalle mekanik bir pompaniz vardir.
Acarken dikkatli olun, ustunde sigare jelatinine benxer bir diagram goreceksiniz, onu cok ellemeyin. Ufleyerek ve nazikce giris noktalarini temizleyin.
Aciklamalariniza dayanarak olabilecek sikintilar bu gibi geliyor.
Atahualpa
03 Ocak 2011, 17:53
Anladım, ilginiz için teşekkürler. Hava kanalı problemi bizim de aklımıza gelmişti doğrusu. Bunları bir kontrol edelim ona göre gelişmeleri yazarım buraya tekrar
shi_bumi
03 Ocak 2011, 18:18
2 sebep olabilir gibi geliyor bana.
1. Yukarıda da söylendiği gibi benzin pompası.
2. Yakıt deposunun içinde bulunan ve yine muhtemelen karbüratörden aldığı vakum ile çalışan "fuel cock" denen bir parça. Türkçeye çevirmek gerekirse "yakıt vanası" diyelim :P. Bu vananın içerisinde de hassas bir diyafram var ve görevi motor çalışmazken depodan yakıt pompasına benzin akışını önlemek. Mesela deponun altından benzin hortumunu çıkardığınız zaman benzin akmaz. Vananın açılması için motorun çalışması ve alınan vakum yardımıyla diyaframın benzin geçişine müsade etmesi gerekir. Emin olmamakla beraber sizin motorunuzda da benzer bir sistemin olduğunu sanıyorum.
Benzin pompasına ve yakıt vanasına giden vakum hatlarını kontrol edin bence.
Gültekin
03 Ocak 2011, 18:39
Ben de problemin vakumdan kaynaklandığını düşünüyorum.
1997 model olan makinanız 14 yaşına girmiş.
Şimdiye kadar hiç değişmediyse, emme manifoldu deforme olmuş, oradan hava alıp vakumu bozuyor olabilir. (siyah kauçuktan, dürbüne benzer bir parçadır)
Benim motorda da aynı sıkıntı olmuş, gevreyerek sertleşen ve delinen manifoldu değiştirmiştik.
Borusan fiyatı, yanlış hatırlamıyorsam 140-160 Lira arasında bir rakamdı.
60-70 liraya çıkmaları da vardı piyasada ama, onlar da yıllanmış oldukları için, kullanmaya tevessül etmemişdim.
Sonucu bildirirseniz sevinirim.
Kolay gelsin.
___________ İlave ___________
Bizim motorların benzin musluğunun üzerinde, depo içinde kalan kısımda zaten filtre var.
Bu ekstra filtreye hiç gerek yok.
emrahkrm
03 Ocak 2011, 19:11
Eski bir F650 sahibi olarak bende fikirlerimi söyleyeyim.
İlk problemin aradaki filtreden kaynaklanmakta.Bende aynı hatayı yapıp araya filtre eklemiştim.Ancak depodaki benzin azalıp fitre hava aldığında,kalan benzinin ağırlığı az olduğundan bu hava kabarcığını geçip karbüratöre inemiyor.Çünkü 97' F650 de benzin pompası yok,benzin karbüratöre kendi halinde akıyor,ekstra bir vakum yok.Depo karbürtörden yukarıda durduğundan karbüratörün haznesine kendiliğinden dolmakta.Aradaki filtreyi çıkarmanı tavsiye ederim,depo musluğuna bağlı filtre zaten var.
İkinci sorununa benzer bir sorunda ben yaşadım.Büyük ihtimalle depon su almakta.Stop edip bekleyince silindire giren su buharlaşıyor.Karbüratörden akıttığında da sulu benzini boşaltmış oluyorsun.Depoyu söküp içindeki benzini bir bidona boşalt,su benzinden ağırdır,bir süre sonra alta çökecek,göreceksin.Benim motorumda bu problem depo kapağının altındaki contalardan dolayı oluşmuştu ve depo kapağının iki yanından çıkıp bir rekorla birbirine bağlanan tahliye hortumları tıkanmıştı.Kapağın altına geçen su burdan tahliye olmayınca depoya giriyordu.Bunlara bakmanı tavsiye ederim.
Gültekin abinin dediği manifoltta bu probleme sebep olabilir,onuda değiştirmiştim,yenisi elime geçene kadar piyasadan Loctite elastik yapıştırıcıyla yırtığı yapıştırdım,ve 2 hafta kadar bu şekilde sorunsuz kullandım.Yapıştırıcı elastiki ve benzine dayanıklı olmalı ;)
atiturhan
03 Ocak 2011, 19:30
Arkadasim, bu sorunun bir cok nedeni olabilir. Depodaki pislikten, karbüratör pisligine hatta benzin hava karisim ayarinin bozuk olmasi da olabilir. Benzin hortumlarindan birinin delinmis yada catlamis olmasi sonucu benzin otomatigi benzini cekemiyorda olabilir.
Avans ayarinin bozuk olmasida bu tip sorunlara sebep olabilir. Platininde kontrol ettirmen yerinde olacaktir.
emrahkrm
03 Ocak 2011, 19:51
Arkadasim, bu sorunun bir cok nedeni olabilir. Depodaki pislikten, karbüratör pisligine hatta benzin hava karisim ayarinin bozuk olmasi da olabilir. Benzin hortumlarindan birinin delinmis yada catlamis olmasi sonucu benzin otomatigi benzini cekemiyorda olabilir.
Avans ayarinin bozuk olmasida bu tip sorunlara sebep olabilir. Platininde kontrol ettirmen yerinde olacaktir.
Hocam bahsi geçen motorda benzin otomatiği,platin,ve avans ayarı yok ;)
Elektronik ateşleme...
atiturhan
03 Ocak 2011, 20:31
Hocam bahsi geçen motorda benzin otomatiği,platin,ve avans ayarı yok ;)
Elektronik ateşleme...
Benim aklim nedense 94 modele gitti.
Benzin hortumlarina bakilabilir yine de :)
rasta07
03 Ocak 2011, 20:43
Aynı motora sahibim , filtre takmada ki sıkıntıyı bende yaşadım , zira kendimde ekledim o filtreden :) . İstersen o filtreyi iptal edebilirsin , zaten o nokta ve öncesinde 2 adet filtre mevcut , temiz benzin alıyorsan dert etmene gerek yok . Yok kalsın diyorsan eğimini güzel ayarlamaya çalış , zira benzin pompası yok ve motor için debi önemli , hortumu kısaltarak aşşağıya doğru daha güzel bir kavis sağlarsan sorun kalmıcaktır . Ben aynı filtreden ekledim ve sorun yaşamıyorum ...
ikinci sorunun bende jikle sıkıntısını hatırlattı , sadece aklıma geleni söylüyorum tabi ki . Jikle ayarları ile oynuyorlar benim başıma gelmişti . Motor soğukken sorun olmuyorken ısınınca motor boğulması yüzünden gaz yemez ve durduğunda istop eder.
Kısıtlı biz zamanda aklıma gelenleri yazıyorum , diğer yorumlarada bakamadım , eğer aklıma başka bişey gelirse uygun bir zamanda yazarım . Ayrıca özelden cep telefonumu da yazıyım çok sıkıntı oluyorsa telefonda da bildiklerimi paylaşırım..
Atahualpa
03 Ocak 2011, 20:54
Aynı motora sahibim , filtre takmada ki sıkıntıyı bende yaşadım , zira kendimde ekledim o filtreden :) . İstersen o filtreyi iptal edebilirsin , zaten o nokta ve öncesinde 2 adet filtre mevcut , temiz benzin alıyorsan dert etmene gerek yok . Yok kalsın diyorsan eğimini güzel ayarlamaya çalış , zira benzin pompası yok ve motor için debi önemli , hortumu kısaltarak aşşağıya doğru daha güzel bir kavis sağlarsan sorun kalmıcaktır . Ben aynı filtreden ekledim ve sorun yaşamıyorum ...
ikinci sorunun bende jikle sıkıntısını hatırlattı , sadece aklıma geleni söylüyorum tabi ki . Jikle ayarları ile oynuyorlar benim başıma gelmişti . Motor soğukken sorun olmuyorken ısınınca motor boğulması yüzünden gaz yemez ve durduğunda istop eder.
Kısıtlı biz zamanda aklıma gelenleri yazıyorum , diğer yorumlarada bakamadım , eğer aklıma başka bişey gelirse uygun bir zamanda yazarım . Ayrıca özelden cep telefonumu da yazıyım çok sıkıntı oluyorsa telefonda da bildiklerimi paylaşırım..
Valla hiç fena olmaz dostum. Jikle de bir sıkıntı var gerçekten
rasta07
04 Ocak 2011, 01:23
Kendi yaşadığım sıkıntıyı yazıyım size , ilk motoru aldığımda herşey çok güzel görünüyordu , rölanti 1500 devir , motor soğuk filan dinlemiyor ilk marşta çalışıyor . Daha sonra kornada sıkıntı olduğundan jiklenin orayı sökmem gerekti , halletim kornayı ama birden rölanti 1000 e düştü , tabi o zaman farkettim arada ki 500 devrin jikle üzerinden geldiğini , ondan sonra rölantisini ayarladım ve boğulma , istop sorunu yaşamadım birdaha . Onun için jikle üzerine ihtimalleri değerlendirmenizi tavsiye ederim...
Filtre konusunu yazdığım gibi halledemezseniz , çıkartın hortumu direk bağlayın sorununuz hallolur. Ben yayla gezilerinde filan alternatif önlem olsun diye eklemiştim , temiz benzin bulamadığım zamanlar için...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO