PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw BMW R 1150 GS kullanıcıları/Bilgi paylaşım sayfası



Sayfa : 1 [2] 3 4 5

cousinecruis
02 Ocak 2013, 01:49
Bu motorlar ağır olduğu için,ben her zaman ön 36-arka 42 kullanıyorum.
Ustamın önerdiği basınç ayarıdır ve ben mutluyum:)

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:35 ----------



Hehe bugün ilk gün sürüşü yapılmış vede kulaklar özenle çınlatılmıştır..:):)

Tesekkur ederim şöyle bir bilgi buldum

I have an R1150 GS. Manual says to run
36psi rear / 32 psi front for a single rider.
39psi rear / 36 psi front for two-up
42psi rear / 36 psi front for two-up with luggage.

Suspansiyon ayari yuksekteymis benimkinin dusuk konumuna getirsem ne fark edebilir?

speedy2
02 Ocak 2013, 02:06
Tesekkur ederim şöyle bir bilgi buldum

I have an R1150 GS. Manual says to run
36psi rear / 32 psi front for a single rider.
39psi rear / 36 psi front for two-up
42psi rear / 36 psi front for two-up with luggage.

Suspansiyon ayari yuksekteymis benimkinin dusuk konumuna getirsem ne fark edebilir?

Arka süspansiyon değerlerini çok düşürmek,sürüş dinamiğinide olumsuz etkiliyor+amortisörün kasislerde dip değerini sıkça görmesinden yağkeçesine hasar verme olasılığı artar.
Ancak boy sorunu varsa ve seleyi alçalttığınız halde boy sorunu devam ediyorsa (şekil ben:) ) o zaman dikatli kullanıp bozulmasın diye dua edeceksin:)
İşin şakası bir yana bu aletler her şeye tölaranslıdır,dert etmeyin deneyerek en uygunu kendiniz bulacaksınız:)

cousinecruis
02 Ocak 2013, 02:20
Arka süspansiyon değerlerini çok düşürmek,sürüş dinamiğinide olumsuz etkiliyor+amortisörün kasislerde dip değerini sıkça görmesinden yağkeçesine hasar verme olasılığı artar.
Ancak boy sorunu varsa ve seleyi alçalttığınız halde boy sorunu devam ediyorsa (şekil ben:) ) o zaman dikatli kullanıp bozulmasın diye dua edeceksin:)
İşin şakası bir yana bu aletler her şeye tölaranslıdır,dert etmeyin deneyerek en uygunu kendiniz bulacaksınız:)

Yardiminiz icin tesekkur ederim hocam. Boyum 1.75 pek sikinti olmuyor aslinda. Dusuk konumundayken yumusuyormu suspansiyonlar diye merak ediyordum. Demekki sadece yukseklik degisiyormus :)

speedy2
02 Ocak 2013, 02:40
Yardiminiz icin tesekkur ederim hocam. Boyum 1.75 pek sikinti olmuyor aslinda. Dusuk konumundayken yumusuyormu suspansiyonlar diye merak ediyordum. Demekki sadece yukseklik degisiyormus :)

Tespitte doğrusunuz,hem yumuşar hem düşer,arka amortisörde ayrıca amortisörün alt kısmında sönümleme vidası vardır.
Bu vidanın görevide amortisör çökme anından sonra eski haline gelirken ki hızı ayarlar,bununla ilgili teknik yazıyı bulabilirsem buradan paylaşırım,
Genel ayarı ise yanlış hatırlamıyorsam E tarafına tamamen çevirip daha sonra 1- 1.5 tur sağa çevirmekti

iptaluyelik02
02 Ocak 2013, 13:09
Bu motorlar ağır olduğu için,ben her zaman ön 36-arka 42 kullanıyorum.
Ustamın önerdiği basınç ayarıdır ve ben mutluyum:)

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:35 ----------



Hehe bugün ilk gün sürüşü yapılmış vede kulaklar özenle çınlatılmıştır..:):)

ben de yılın ilk kontak açma olayına ne zaman fırsat bulabileceğimi düşünüyordum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

Alpay hocam ,
Özer'in verdiği bilgilere ek olarak 1150 ADV nin gagası,ön camı ve selesi farklıdır.
ayrıca ECU farkı vardır,1150 ADV nin ECU su düşük oktanlı benzini yakabilecek şekilde ayarlanmıştır.

cousinecruis
03 Ocak 2013, 17:06
Tespitte doğrusunuz,hem yumuşar hem düşer,arka amortisörde ayrıca amortisörün alt kısmında sönümleme vidası vardır.
Bu vidanın görevide amortisör çökme anından sonra eski haline gelirken ki hızı ayarlar,bununla ilgili teknik yazıyı bulabilirsem buradan paylaşırım,
Genel ayarı ise yanlış hatırlamıyorsam E tarafına tamamen çevirip daha sonra 1- 1.5 tur sağa çevirmekti

Egzosun yaninda bulunan siyah kapakli bir vida var high ve low yaziyor. Ben onu cevirdim high tarafina sanki donmesi hic bitmicekmis gibi duruyor :) onun ayari mi bahsettiginiz?

speedy2
04 Ocak 2013, 00:30
Egzosun yaninda bulunan siyah kapakli bir vida var high ve low yaziyor. Ben onu cevirdim high tarafina sanki donmesi hic bitmicekmis gibi duruyor :) onun ayari mi bahsettiginiz?

Bahsettiğiniz siyah kapaklı olan amortisör sertliğini ayarlar,aynı zamanda yüksekliğe de etki eder.:)

cousinecruis
06 Ocak 2013, 17:23
Bahsettiğiniz siyah kapaklı olan amortisör sertliğini ayarlar,aynı zamanda yüksekliğe de etki eder.:)

Demekki bir seleyi kaldırıp bakmak gerekiyor. Valla ben High kısmına doğru 4 tur falan çevirdim. Daha tam anlamak nasip olmadı. Motorumdan uzaktayım şu an. Döndüğümde iyice orasını burasını sıkıp deneyeceğim :) Kör nokta aynası aldım onları takacağım, aynaları bana verimsiz geldi nedense.

alpayism
07 Ocak 2013, 02:07
ben de yılın ilk kontak açma olayına ne zaman fırsat bulabileceğimi düşünüyordum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

Alpay hocam ,
Özer'in verdiği bilgilere ek olarak 1150 ADV nin gagası,ön camı ve selesi farklıdır.
ayrıca ECU farkı vardır,1150 ADV nin ECU su düşük oktanlı benzini yakabilecek şekilde ayarlanmıştır.

...teşekkürler Savaş Bey :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

...Çok teşekkürler :)

uğuR1000
29 Ocak 2013, 03:35
selamlar hepinize,savaş hocamı burda bulduğuma sevindim,yaklaşık 15 aylık f 650 gs maceramı sonlandırmanın vakti geldi diye düşünüyorum.yarın 2003 model bir 1150 adv ye bakmaya gideceğim.kafamdaki motora ve rakkama ulaşırsam sanıyorum haftaya pazartesi salı,1150 adv tadına varmaya başlıyacağım.ama f 650 den öyle kolay vaz gecemıycem en azından mart sonuna kadar elimde kalacak.sonra satış işlemine başlarım.

uğuR1000
19 Şubat 2013, 20:51
neredesiniz abiler ablalar ,ses soluk kalmamış forumda:)

necatik35
22 Şubat 2013, 17:52
neredesiniz abiler ablalar ,ses soluk kalmamış forumda:)
Sayfayı açan ben olmama rağmen,BMW mi sattığım için artık bu sayfada yokum:queen:
Oh beeeeee :queen:
Yaşasın DL 650 :flower:
Dünya varmış yahu:thumleft:

iptaluyelik02
23 Şubat 2013, 15:48
Sayfayı açan ben olmama rağmen,BMW mi sattığım için artık bu sayfada yokum:queen:
Oh beeeeee :queen:
Yaşasın DL 650 :flower:
Dünya varmış yahu:thumleft:

Bir gün her motorcu doğru yolu bulur,yolun sonunda BMW olur.
Dele ne ki?
asfalt enduromsusu:))

necatik35
23 Şubat 2013, 15:58
Bir gün her motorcu doğru yolu bulur,yolun sonunda BMW olur.
Dele ne ki?
asfalt enduromsusu:))

Savaş cığım,ben yolun sonuna kadar gittim :)
Birde baktımki orada elinde ceviz ağacından yontma bir kazık bulunan,ak sakallı bir dede!!!!:pl:
Gelllll Konya burdaaaaa,diyordu bana:cyclopsan
Birden kanter içerisinde uyanmışım:queen:
Allah kurtasın kardeş:)

iptaluyelik02
23 Şubat 2013, 18:20
Savaş cığım,ben yolun sonuna kadar gittim :)
Birde baktımki orada elinde ceviz ağacından yontma bir kazık bulunan,ak sakallı bir dede!!!!:pl:
Gelllll Konya burdaaaaa,diyordu bana:cyclopsan
Birden kanter içerisinde uyanmışım:queen:
Allah kurtasın kardeş:)

İlhami be,
mandalar gibi dalıyorum çamura,daha iki gün önce ADV ile daldım ,zor çıktım(orası ayrı)
Asfalta çıkınca rotam en az 800 km filan olsun ki kontak açtığıma değsin,
şimdilik bu böyle.
Yaşlanınca tövbe ederim, alırım bi scooter, bırakırım bu işleri :)

atiturhan
20 Mart 2013, 22:17
ilhami abi davaya ihanet etti.. :)

Wozy
27 Mart 2013, 11:36
Merhabalar arkadaşlar, anlaşılan R1150ADV'ciler motorlarının üzerinden inmediklerinden dolayı burası biraz tenha kalmış. :)
Sizlere bazı sorularım olacak. 2013 Sonuna doğru bitane enduro almak istiyorum. Listemde ise KTM 990, R1150GSA-R1200GSA var. Tabiki fiyat avantajından dolayı R1150GSA'ları takibe aldım. Ama 2013 sonuna doğru gelindiğinde 2004 model bir R1150GSA 9 yaşında ve 80~100bin km'lerde olacak. Motosikletin mekanik yönünden beni üzmesini istemiyorum. Tamam motor ömürlerinin uzun olduğuyla ilgili çok fazla söz işittim, yazı okudum. Yani 80bindeki bir motosikleti almalımıyım alırsam aşağıda vereceğim bazı linklere görede fiyat karşılaştırması yapabilirmisiniz? Gerçek piyasa fiyatı nedir bunların? Sevgiler.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-r-1150-gs-adventure-101773515/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-1150-gs-adv-plustouratech-113396380/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-adventure-1150-gs-116866928/detay

iptaluyelik02
28 Mart 2013, 15:04
Merhabalar arkadaşlar, anlaşılan R1150ADV'ciler motorlarının üzerinden inmediklerinden dolayı burası biraz tenha kalmış. :)
Sizlere bazı sorularım olacak. 2013 Sonuna doğru bitane enduro almak istiyorum. Listemde ise KTM 990, R1150GSA-R1200GSA var. Tabiki fiyat avantajından dolayı R1150GSA'ları takibe aldım. Ama 2013 sonuna doğru gelindiğinde 2004 model bir R1150GSA 9 yaşında ve 80~100bin km'lerde olacak. Motosikletin mekanik yönünden beni üzmesini istemiyorum. Tamam motor ömürlerinin uzun olduğuyla ilgili çok fazla söz işittim, yazı okudum. Yani 80bindeki bir motosikleti almalımıyım alırsam aşağıda vereceğim bazı linklere görede fiyat karşılaştırması yapabilirmisiniz? Gerçek piyasa fiyatı nedir bunların? Sevgiler.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-r-1150-gs-adventure-101773515/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-1150-gs-adv-plustouratech-113396380/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-adventure-1150-gs-116866928/detay

1-yıl ve km takıntın varsa 1150gs ADV lere yaklaşma dostum,düşük km olanları da zaten eş dosta satılır bunların,alan da km artmasın diye binmeye kıyamaz ya da olur olmaz yere kullanmaz.
2-1150gs alırken çok önemli bir husus atlanmamalı,Piyasada bol miktarda polis çıkması motor mevcut.Bu yüzden sahibi tanınan ve geçmişi bilinen motorlar tercih edilmeli.
3-1150gs deki yüksek km ler ile ancak alışkın bmw ciler psikolojik olarak başa çıkabilir,Japonlara alışıksan 100-150-200.00 leri görmek istemeyebilirsin.Ancak 250.000 km deki motorlarla dünyayı gecen bir çok maceracı var.Yaşa gelince 1952 model BMW ler hala yollarda geziyor.
4-linke bakarak fiyat vermek ADV de çok zordur.Sayıca az olan bir motorun satışı da her gün olmayacağından net bir piyasası yok.Uzun yııllar kullanacaksan, bulabildiğin en temiz motoru da bulduysan üçüne beşine bakmamalısın.

Wozy
28 Mart 2013, 15:57
1-yıl ve km takıntın varsa 1150gs ADV lere yaklaşma dostum,düşük km olanları da zaten eş dosta satılır bunların,alan da km artmasın diye binmeye kıyamaz ya da olur olmaz yere kullanmaz.
2-1150gs alırken çok önemli bir husus atlanmamalı,Piyasada bol miktarda polis çıkması motor mevcut.Bu yüzden sahibi tanınan ve geçmişi bilinen motorlar tercih edilmeli.
3-1150gs deki yüksek km ler ile ancak alışkın bmw ciler psikolojik olarak başa çıkabilir,Japonlara alışıksan 100-150-200.00 leri görmek istemeyebilirsin.Ancak 250.000 km deki motorlarla dünyayı gecen bir çok maceracı var.Yaşa gelince 1952 model BMW ler hala yollarda geziyor.
4-linke bakarak fiyat vermek ADV de çok zordur.Sayıca az olan bir motorun satışı da her gün olmayacağından net bir piyasası yok.Uzun yııllar kullanacaksan, bulabildiğin en temiz motoru da bulduysan üçüne beşine bakmamalısın.
Öncelikle cevabınız için teşekkürler Savaş bey. Km takıntım yok ama kulaktan dolma çok fazla bilgi var(bazıları kendi araştırmam advrider gibi sitelerden) bazılarının söylediği daha teknik olsada bazıları sohbet ortamlarından duyduklarım. Yani gerçekte daha hiç (burası hariç tabiki) R11150GS/GSA kullanıcısı ile sohbet etme imkanım olmadı. Alacağım tarihler yaklaştığında ki daha çok zaman var (eylül - aralık arasında) sizlerle sohbete devam etmek istiyorum yanlış bilgilerimi düzeltip yenilerini öğrenebilmek adına.
Hali hazırda Shadow kullanıcısıyım. Mekanik bilgim çok ileri değil ama yağ, buji, filtreler, biraz youtube yardımıyla da biraz daha fazlasını yapabilirim. Gidip servise sokarsam nasıl fiyatlar söylerler? Özellikle bu motoru istiyor olmamın nedeni diğer litrelik motorlara göre daha az yakıp depo menzilinin daha yüksek olması. KTM 990'larıda takipteyim ama tercihim 1150GSA'lardan yana. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

Motosikleti kullanmaktan kastım arkadaşın motoruna 20-30 km binmek değil 1-2 yıl kullanıcısı olup baya haşır neşir olmuş olmak. O yüzden söyleyecekleriniz benim için çok değerli olacaktır.

xcell
28 Mart 2013, 16:49
Arkadaşlar herkese merhaba :cherry: Bende aranıza yeni katılabildim çok şükür :thumleft:

Yaklaşık olarak 6 aylık bir araştırmadan sonra dayımın beni ikna etmesi sonucu 2003 model 1150 GS almaya karar verdim ve çok şükür geçen hafta kavuştum. Ama daha önceki motorum cruiser' dı ve 250 CC' li kaliteli bir çin malı olan Regal Raptor' du :) Geçişim biraz sert olduğu için hafta sonu alıştırma turları yapmayı düşünüyorum. Geçen gün uyuya kaldığım için ve işe gitmem gerektiği için ilk defa bindim ve tamı tamına toplam 40 km.' lik bir tecrübem oldu :cherry: Şu aralar tahmin edeceğiniz üzere çocuklar gibi heyacanlıyım. İnş. en yakın zamanda yeni küheylanıma hakim olmayı öğrenip eşimle beraber uzun uzunnn geziler yapmayı planlıyorum. Kısmet olurda tanışma fırsatı buluruz inş.

Görüşmek üzere, herkese iyi günler dilerim.

Wozy
28 Mart 2013, 16:58
Arkadaşlar herkese merhaba :cherry: Bende aranıza yeni katılabildim çok şükür :thumleft:

Yaklaşık olarak 6 aylık bir araştırmadan sonra dayımın beni ikna etmesi sonucu 2003 model 1150 GS almaya karar verdim ve çok şükür geçen hafta kavuştum. Ama daha önceki motorum cruiser' dı ve 250 CC' li kaliteli bir çin malı olan Regal Raptor' du :) Geçişim biraz sert olduğu için hafta sonu alıştırma turları yapmayı düşünüyorum. Geçen gün uyuya kaldığım için ve işe gitmem gerektiği için ilk defa bindim ve tamı tamına toplam 40 km.' lik bir tecrübem oldu :cherry: Şu aralar tahmin edeceğiniz üzere çocuklar gibi heyacanlıyım. İnş. en yakın zamanda yeni küheylanıma hakim olmayı öğrenip eşimle beraber uzun uzunnn geziler yapmayı planlıyorum. Kısmet olurda tanışma fırsatı buluruz inş.

Görüşmek üzere, herkese iyi günler dilerim.
Hayırlı olsun. Güle güle kullanın diycem ama zaten baya mutlusunuz. :)

cousinecruis
28 Mart 2013, 17:10
Arkadaşlar herkese merhaba :cherry: Bende aranıza yeni katılabildim çok şükür :thumleft:

Yaklaşık olarak 6 aylık bir araştırmadan sonra dayımın beni ikna etmesi sonucu 2003 model 1150 GS almaya karar verdim ve çok şükür geçen hafta kavuştum. Ama daha önceki motorum cruiser' dı ve 250 CC' li kaliteli bir çin malı olan Regal Raptor' du :) Geçişim biraz sert olduğu için hafta sonu alıştırma turları yapmayı düşünüyorum. Geçen gün uyuya kaldığım için ve işe gitmem gerektiği için ilk defa bindim ve tamı tamına toplam 40 km.' lik bir tecrübem oldu :cherry: Şu aralar tahmin edeceğiniz üzere çocuklar gibi heyacanlıyım. İnş. en yakın zamanda yeni küheylanıma hakim olmayı öğrenip eşimle beraber uzun uzunnn geziler yapmayı planlıyorum. Kısmet olurda tanışma fırsatı buluruz inş.

Görüşmek üzere, herkese iyi günler dilerim.

Hayırlı olsun bende de 2003 model var :) İlk başlarda çok ağır geldi açıkcası binince bisiklet gibi, durduğu yerde ağırdı ve virajları dönerken heyecandan olsa gerek bu motor daha yatması lazım diye düşündüm hep. Nitekim birebir bir eğitim sonunda artık motorumu daha iyi tanıyorum :) Güle güle kullanın :)
Gs ciler bir ara toplanıp Edirneye ciğer yemeye gitsek ya?

xcell
29 Mart 2013, 16:39
Teşekkürler arkadaşlar, dediğiniz gibi çocuklar gibi şenim :cherry: İnş. ilerleyen zamanlarda tanışmakta nasip olur. Herkese iyi günler dilerim.

speedy2
29 Mart 2013, 16:48
Mmmmm topiği gençler ele geçiriyor:):)

iptaluyelik02
30 Mart 2013, 03:05
Öncelikle cevabınız için teşekkürler Savaş bey. Km takıntım yok ama kulaktan dolma çok fazla bilgi var(bazıları kendi araştırmam advrider gibi sitelerden) bazılarının söylediği daha teknik olsada bazıları sohbet ortamlarından duyduklarım. Yani gerçekte daha hiç (burası hariç tabiki) R11150GS/GSA kullanıcısı ile sohbet etme imkanım olmadı. Alacağım tarihler yaklaştığında ki daha çok zaman var (eylül - aralık arasında) sizlerle sohbete devam etmek istiyorum yanlış bilgilerimi düzeltip yenilerini öğrenebilmek adına.
Hali hazırda Shadow kullanıcısıyım. Mekanik bilgim çok ileri değil ama yağ, buji, filtreler, biraz youtube yardımıyla da biraz daha fazlasını yapabilirim. Gidip servise sokarsam nasıl fiyatlar söylerler? Özellikle bu motoru istiyor olmamın nedeni diğer litrelik motorlara göre daha az yakıp depo menzilinin daha yüksek olması. KTM 990'larıda takipteyim ama tercihim 1150GSA'lardan yana. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

Motosikleti kullanmaktan kastım arkadaşın motoruna 20-30 km binmek değil 1-2 yıl kullanıcısı olup baya haşır neşir olmuş olmak. O yüzden söyleyecekleriniz benim için çok değerli olacaktır.

ustaydı ağır bakımdı vs di sorunlarla uğraşmak istemiyorsan düşük km li mazisi temiz ,sahibi belli motorlar icin beklemeye başlarsın,3 ay-5 ay sonra karşına çıkar bulunca kaçırma 2-3 bin fazla verir alırsın,bunun doğrusu budur mazisi bilinmeyen motor alıp da acaba debriyajı mı bitecek,ötesi mi tırtlayacak diye işkillenmenin manası yok,
Mazisi ve sahibi bilinen motorlar zaten öyle aylarca sitelerde satılık diye kalmazlar,pat diye satılır giderler.
Sahibi belli motordan kasdım şudur.Satıcı adam ise ,motor üstünde yıllarını vermişse,bu konuda kulağının arkası bile kaşınmışsa:) dönen bin türlü dolaptan üç kağıttan ve çkallıktan korunmasını bilen adam olduğundan tırt motor almaz,satmaz,üç kuruşluk motor icin camiada kendini rezil etmeyecek kalitede adamsa o adamdan motor alacaksın.
1150 serisi öyle" az yakıyor" diye çok heveslenme,bu motor az yakar ama çok kaçmaya meyillidir,bir süre sonra ortalama 120-150 km hızlardan zevk almazsın,"uleenn 200 ün üstünü de göreyim,madem görüyom hep böyle gideyim" filan derken da yakmaya başlarsın :)
Bu motor icin öyle çok fazla mekanik bilgiye ihtiyacın yok,bi sürü servis manuel var,oturup dersine iyi çalışırsın,bozulmaz ama bozulacağı tutarsa söker yaparsın.
Servis ne zaman lazım?
debriyaj balatası filan takarken mesela"üç günde kendim takacağıma usta taksın" onun eli kirlensin dersen servise gidersin...Hadi bilemeden sibob ayarı filan yaptırırsın.
Ustalar da taş yemesin sonuçta.
zaten bulaşırsan bu motorun bi taraflarını söküp takmaya,diagnostik cihazı filan da alıyorsun bi süre sonra :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:03 ----------


Mmmmm topiği gençler ele geçiriyor:):)
sen onsekizini doldurdun mu? :)

uğuR1000
03 Nisan 2013, 00:37
selamlar yeni motorlananlara hayırlı olsun diyorum.f 650 mi satmaya kıyamadım.yağmur çamur zamanı 1150 yi dinlendirip f650 ile çıkıyorum dışarı.uygun fiyata almam a rağmen yaptığım bakım ve değişşikler bana yınede normal piyasa fiyatına getirdi 1150 yi.çoğuARKADAŞ TEMİZ MASRAFSIZ MOTOR PEŞİNDE KOŞUYOR.ASLINDA DOĞRU BİR YAKLAŞIM TABİ MOTOR VE MEKANİKTEN ANLAMAYANLAR İÇİNbense masrafı olsun uygun olsun yapılacak değişimleri bilgim dahilinde yapılsın içinde ne olduğunu bileyim düşüncesini taşıyorum.bu yüzden 6 şubatta aldığım 2003 model R1150 gs adv me yatığım değişiklikleri yazayım size fikriniz olsun.arka bağaj 60 litre lik yançanta takmayı sevmediğimden buyuk yaptırdım özel sipariş yani.yan çanta demirleri,tourance lastikler,yeni akü,yeni kontak,ön amortisör keçeleri ve yağı,motor üst kapakları,buji yağlar ve filitre,benzin hortum jakları,yağ kapağı,arka disk bozuktu takım olsun diye 3 adet papatya disk komple fren balatası,komple hidrolik değişimi,şanzıman ve difrensiyel yağı tabiki,ve şu 50 .bin km den sonra başlayan kronik boğaz kelebek tıkırtılarınıda kendi çabamla söküp yeni yatak takarak kestim.sipop ve sennkron ayarı yaptırdım ,bana göre tek sıkıntı headers lerin kromlarının yanık olması önümüzdeki günlerde yeni kaplama yaparak mükemmel ötesi olacaktır saygılar toplam masrafı yaklasık 3500 tl tuttu.

http://a1304.hizliresim.com/18/2/lqtgm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

unutmadan kelebek tıkırtısından bunalan lara çözüm üretirim.

necatik35
03 Nisan 2013, 00:48
ilhami abi davaya ihanet etti.. :)

Evet ihanet ettim ve pişman değilim:queen:
Bu arada mondi yi de sattım ve yerine CBF aldım:queen:
Hepinizi Allah kurtarsın............

sakinseytan
03 Nisan 2013, 00:51
inş birgün bu motoru konple söker toplarım

atiturhan
10 Nisan 2013, 00:32
Evet ihanet ettim ve pişman değilim:queen:
Bu arada mondi yi de sattım ve yerine CBF aldım:queen:
Hepinizi Allah kurtarsın............

İlhami Abi, bi BMW den inip diğer bi BMW ye bindim (biliyorsun). Ben şahsen çok memnunum. Allahta şansımı açık etti temiz bi 1150 GS edindim. Motorun mazisinide öğrendim hakikatten bulup bulunabilecek en temiz GS lerden bitanesini edindim (gerçekten şans). ileride tekrar almana döneceğini düşünüyorum. Şahsen sırf telelever için bile alınır bu motorlar.

necatik35
10 Nisan 2013, 00:37
İlhami Abi, bi BMW den inip diğer bi BMW ye bindim (biliyorsun). Ben şahsen çok memnunum. Allahta şansımı açık etti temiz bi 1150 GS edindim. Motorun mazisinide öğrendim hakikatten bulup bulunabilecek en temiz GS lerden bitanesini edindim (gerçekten şans). ileride tekrar almana döneceğini düşünüyorum. Şahsen sırf telelever için bile alınır bu motorlar.

Güle güle,kazasız belasız kullan kardeşim.Allah tekerini düz bastırsın.
GS ye biraz zor dönerim.tabii BMW fabrikası bir 2013 GS hibe ederse niye olmasın.tekliflere açığım:queen:

atiturhan
10 Nisan 2013, 00:42
Bir kaç taze taze foto atayım bari.. :))

http://img560.imageshack.us/img560/424/90728710151430432374667.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/2685/90772710151431148769667.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/1329/90850310151430432824667.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/8104/90877610151431148104667.jpg

xcell
10 Nisan 2013, 13:07
Arkadaşlar user manuel' lerini nereden indirebilirim? Bir kaç link buldum ama hepsi iptal olmuş. Sanırım 2 tane kullanım klavuzu var biri teknik biri biraz daha genel. Yanılıyor muyum? Bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim :) Şimdiden teşekkürler.

xcell
10 Nisan 2013, 15:09
Bu arada bu da benim küheylan :cherry:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/562223_10151415363768952_792704878_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/483790_10151415363548952_2027105798_n.jpg

http://imageshack.us/a/img842/2069/20130401184911.jpg

atiturhan
10 Nisan 2013, 23:07
Arkadaşlar user manuel' lerini nereden indirebilirim? Bir kaç link buldum ama hepsi iptal olmuş. Sanırım 2 tane kullanım klavuzu var biri teknik biri biraz daha genel. Yanılıyor muyum? Bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim :) Şimdiden teşekkürler.


Ben bi servis manuel indirdim internetten 50mb kadardı. Ama hem ingilizce hemde çok teknik idi. Normal genel olan kullanım klavuzunu bende arıyorum..

xcell
12 Nisan 2013, 10:04
Ben bi servis manuel indirdim internetten 50mb kadardı. Ama hem ingilizce hemde çok teknik idi. Normal genel olan kullanım klavuzunu bende arıyorum..

Günaydın, 50 mb. olan dosyanın linki hala duruyorsa benimle paylaşabilir misin?

speedy2
13 Nisan 2013, 00:17
Umarım işinize yarar
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx
İçinde servis manualide var
BMW Motorrad
Maintenance schedule
R 1150 GS / R 1150 GS EVO / R 1150 GS Adventure
Customer Licence No. Odometer reading
Job Order No. Date Mechanic’s signature
BMW Inspection
at 1,000 km/600
miles
BMW Maintenance
Service
every 10,000 km/6,000
miles
BMW Inspection
every 20,000/km
12,000 miles
BMW
Annual Service
Use BMW MoDiTeC to read stored error codes from fault memory
Change engine oil, warmed to normal operating temperature, replace oil filter
if used exclusively in short-distance operation, or at outside temperatures below 0 °C (32 °F), no later
than every 3 months, or every 3,000 km/1,800 miles *)
Change oil in gearbox, warmed to normal operating temperature no later than every 2 years *)
Change final-drive lubricant, warmed to normal operating temperature
every 40,000 km/25,000 miles, or no later than every 2 years *)
Replace fuel filter *)
In normal operating conditions every 40,000 km/25,000 miles, if fuel quality is poor every 20,000 km/12,000 miles
Check battery electrolyte level, top up with distilled water as necessary
Battery terminals, clean and grease as necessary
Replace intake air filter element
Replace air filter every 10,000 km/6,000 miles if vehicle is exposed to high levels of dirt and dust, or
more frequently if necessary *)
Check brake fluid level at front and rear
Check operation of brake system, inspect for leaks; repair/replace as necessary *)
Check brake pads and discs for wear, replace as necessary *)
Change brake fluid annually
Check clutch fluid level
Change clutch fluid *) every 2 years at the latest
Check security of rear-wheel securing screws
Check rear wheel bearing play by tilting wheel
Check swinging arm bearings (no play), adjust as necessary *)
Check operation of side stand switch
Grease side stand pivot
Tension poly-V belt
Retension new poly-V belt once at 10,000 km/6,000 miles
Replace poly-V belt *)
Replace poly-V belt every 60,000 km/35,000 miles
Inspect spark plugs
Replace spark plugs
Check security of cylinder-head fasteners
Check valve clearance and adjust as necessary
Check ease of movement of throttle cable, check for chafing and kinks, replace as
necessary *)
Check Bowden cable play
Check synchronisation, adjust as necessary
Final inspection with road safety and operation check
– Condition of tyres, rims and spokes, tyre pressures
– Clutch, shift mechanism, hand and foot brakes, steering
– Lighting and signal indicators, warning and indicator lamps, instruments
– Optional equipment
– Road test as necessary
*) Write up on separate invoice; Not part of standard service procedure
UX-VS-2, 11.2001 BMW

xcell
15 Nisan 2013, 11:42
Teşekkür ederim, ben bir linki inceleyim :cat:

atiturhan
30 Nisan 2013, 01:46
Bir bilgi sormak istiyorum. 2000 model 1150 GS lerde kombine fren sistemi var mıdır?

speedy2
30 Nisan 2013, 08:10
Bir bilgi sormak istiyorum. 2000 model 1150 GS lerde kombine fren sistemi var mıdır?

2003 ve sonraki modellerde bulunmakta,benim motorum 2002 ve kombine eksikliğini hiç hissetmedim :):)

Wozy
02 Mayıs 2013, 14:50
2003 ve sonraki modellerde bulunmakta,benim motorum 2002 ve kombine eksikliğini hiç hissetmedim :):)

Öncelikle Özer abi seni Shadow forumuna geri alalım artık :)

Şimdi size en klişe sorulardan bir tanesini soracağım. İlanlarda beyan edilenlerin doğru olduğunu var sayarak size sorum sizce hangisi?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-kazasiz-temiz-full-2003-r1150-gs-adv-120079770/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-bmw-adventure-1150-gs-116866928/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-r-1200-gs-adventure-2007-model-119325115/detay

Merak ettiğim bu aralar biraz pahalandı ekim ayı gibi fiyatlar biraz daha düşer. Ama 23bine 1150GSA varken 31bine 1200GSA almak sizce mantıklımıdır? Daha yeni teknoloji ve 1200GSA çok güzel duruyor. 1200GSA'dansa 1150GSA alırsam sizce çok şey kaçırırmıyım?
Birde şunu öğrenmek istiyorum geçen uzun bir gezi yaptım Shadow'la. Hızımız biraz yüksekti ve vibrasyon rahatsız etti rahatsız etti. Herhangi bir sırt yada bel ağrım olmadı ama dizlerim fena ağrıdı. Nedeni ise boyum 1,83 çok uzun birisi değilim ama uzun bacaklarım var buda rahatsızlık verici ve uzun yolculuklarda artçı problem ve en ufacık engellerde bile nerdeyse altını vuracak. Bu BMW R1150/1200GSA'larda vibrasyon nasıl artçı ile kullanım nasıl?
Arkadaşımın dediği KLV1000'in arka tarafını doldurunca bide artçısı olunca en ufak gazda tek teker gidecekmiş gibi oluyor diyordu.
Saçma sorularım için kusura bakmayın ama ilk elden öğrenmenin fırsatını da kaçıramam. Sevgiler.

speedy2
10 Mayıs 2013, 00:27
Ozan biraz gecikmeli oldu:) idare et artık
Herşey motor için ne kadar ödeyebileceğinle ilgili,Tabiki yeni model 1200 Gs iyidir,ancak + - işi bu :)
Hepsini aynı anda bulmak zor,benim tercihim,seninkine uymaz.Makul olanda budur.
Ben motorumu seçerken İlla 1150 olsun dedim,nedeni ise az elektronik,kolay müdahale idi.O paraya bu model oldu,
Gelecek yıllarda uzun yol yapacağım..dedimki at gibi olsun.Şu kullandığım 7-8 ay boyunca rüştünü ispatladı,son iki aydır da 13 yaşında ama kilosu yerinde kızımla hafta sonları günlük 500 KM civarı yol yapıyorum.
Arada sırada elimle arkamı yokluyorum,kızım ordamı diye..:)Sanırım artçılı kullanımla ilgili cevabı almışsındır:D
Vibrasyon da shadow'a göre hiç yok,boyunla ilgili bir sıkıntı olacağını hiç sanmam.
Yanisi kullandıkça,virajlara yattıkça sanırım aşığım motoruma..
Ne alacağına karar verdikten sonrası bir süreç tabii,
Kolay gelsin bakalım:D

---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:25 ----------


Bu arada bu da benim küheylan :cherry:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/562223_10151415363768952_792704878_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/483790_10151415363548952_2027105798_n.jpg

http://imageshack.us/a/img842/2069/20130401184911.jpg
Hayırlı olsun..

Wozy
10 Mayıs 2013, 11:23
Özer abi İstanbul'a geldiğimde gezdirmen lazım, eğer gezdirmezsen Gürol abi ile yolunu keseriz :mrgreen:
Bu arada bi 1150gs resmi paylaşayım
http://i1.ytimg.com/vi/h0gFdd_6Fb4/mqdefault.jpg

speedy2
10 Mayıs 2013, 12:28
Özer abi İstanbul'a geldiğimde gezdirmen lazım, eğer gezdirmezsen Gürol abi ile yolunu keseriz :mrgreen:
Bu arada bi 1150gs resmi paylaşayım
http://i1.ytimg.com/vi/h0gFdd_6Fb4/mqdefault.jpg
Oohoo ben kime cevap yazıyorum:) sen shadowu hiç satma :)
Gezdirme kolay :)

xcell
22 Mayıs 2013, 11:42
Merhaba arkadaşlar, benim bir kaç sorum var, yardımcı olursanız sevinirim :)

2003 model R1150 GS motoruma 2 yeni lastik aldım, onları taktırmaya gideceğim. Nerede bu işlemi gerçekleştireyim? Birde fren balatalarının bittiğini nasıl anlayabilirim? Çömezliğimle diskleri çizmek istemiyorum, bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim.

Birde küheylanım biraz yağ yakmış, yağ seviyesi orta sehpadayken camın ortasında bulunan işaretle zemin arasında, yani full seviyenin 1 / 4 ' ü diyebiliriz. Yağ takviye yapmak içindeki yağa sıkıntı verir mi? Yağ yakmaması için bir şey yapmam gerekiyor mu? Yoksa zaten yakacak kısmını kabul edip dönem dönem göstergeyi mi kontrol edeyim? Birde bu yağ seviyesiyle kısa mesafe kullanmanın bir sakıncası var mıdır?

Ard arda çok soru sordum ama idare edin :silent: Heyacanla cevap ve tavsiyelerinizi bekliyorum :queen:

Herkese iyi günler dilerim. :cat:

atiturhan
12 Haziran 2013, 12:30
Merhaba arkadaşlar, benim bir kaç sorum var, yardımcı olursanız sevinirim :)

2003 model R1150 GS motoruma 2 yeni lastik aldım, onları taktırmaya gideceğim. Nerede bu işlemi gerçekleştireyim? Birde fren balatalarının bittiğini nasıl anlayabilirim? Çömezliğimle diskleri çizmek istemiyorum, bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim.

Birde küheylanım biraz yağ yakmış, yağ seviyesi orta sehpadayken camın ortasında bulunan işaretle zemin arasında, yani full seviyenin 1 / 4 ' ü diyebiliriz. Yağ takviye yapmak içindeki yağa sıkıntı verir mi? Yağ yakmaması için bir şey yapmam gerekiyor mu? Yoksa zaten yakacak kısmını kabul edip dönem dönem göstergeyi mi kontrol edeyim? Birde bu yağ seviyesiyle kısa mesafe kullanmanın bir sakıncası var mıdır?

Ard arda çok soru sordum ama idare edin :silent: Heyacanla cevap ve tavsiyelerinizi bekliyorum :queen:

Herkese iyi günler dilerim. :cat:

Lastiği nerede taktırırsınız kısmını bilemem ama yağ konusunda şunları söyleyebilirim. 4-5bin km'de bir yarım litre yağ takviyesi yapmanız gerekir. Motorlar karakterleri gereği yağ yakmaktadırlar. Sol taraftaki cam gözden yağ seviyesini orta sehpada iken gözlemlemelisiniz. Seviye ortada durmalıdır.
Fren balatalarınıda gözle kontrol etmelisiniz. Kazasız sürüşler...

cousinecruis
12 Haziran 2013, 23:25
Merhaba arkadaşlar,
Motorumu aldığımda 17500 Kmdeydi bakımlarını yaptık dedi borusan. Şimdi 19000 Km de. Yağını değiştirdim sadece. Borusana güvenmeyip diğer yerlerini mıncıklatmam gerekir mi? Uzun bir seyehata çıkacağım. Motorun maşallahı var. 20000 bakımını biraz geçirsem nolabilir ki? :)

speedy2
13 Haziran 2013, 00:26
Merhaba arkadaşlar,
Motorumu aldığımda 17500 Kmdeydi bakımlarını yaptık dedi borusan. Şimdi 19000 Km de. Yağını değiştirdim sadece. Borusana güvenmeyip diğer yerlerini mıncıklatmam gerekir mi? Uzun bir seyehata çıkacağım. Motorun maşallahı var. 20000 bakımını biraz geçirsem nolabilir ki? :)

Hiç bir şey olmaz,devam et :)

cousinecruis
29 Haziran 2013, 23:44
Hiç bir şey olmaz,devam et :)

Cevap için teşekkürler soru sormaya devam edeceğim :) 20000 bakımında neler yaptırmam gerekiyor? Sanayide ki ustalar halledebilirler mi?

Eğer elcikleriniz erimiş ve sertleşmişse çözümünü buldum arkadaşlar. Tenis raketlerine doladığınız deri arkası pamuklu hafif kalın bantlardan alıyoruz bir adet. İki elciğede tam yetiyor. Daha sonra elleriniz harika konforlu elciklerle yol alıyor :) foto ekleyeceğim.

iptaluyelik02
05 Temmuz 2013, 12:17
Dünürüm Özer gezipduru,ben ancak fotoğrafını çekiyorum motorumun:)

http://img607.imageshack.us/img607/2310/kqfu.jpg (http://img607.imageshack.us/i/kqfu.jpg/)
http://img593.imageshack.us/img593/8977/4ag1.jpg (http://img593.imageshack.us/i/4ag1.jpg/)

xcell
11 Temmuz 2013, 13:32
Maşallah, Allah nazarlardan sakınsın :thumleft:

Benim arka tekerde hafif bir boşluk var sanırım difransiyeldeki rulman bakımlarının yapılması gerekiyor. Borusan' a gitsem bakım için bana kaça patlar? Giden arkadaşlar fikir verebilir mi? Motor 66.000' de, yağını, bujilerini falan ben değiştirecem ama genel bir bakım yapılsın istiyorum. Tahmini kaç lira tutar?

Birde yan çantalar falan yüklüyken, 2 kişi bindiğimizde hafif tümseklerden geçerken (yani motor çok az yaylandığında bile) motorun altından sürtme sesi geliyor. Sanırım lastik çamurluğa sürtüyor. Amortisör yayını en sıkı konuma getirdiğimde bu sürtme olayı çoğu zaman olmuyor ama yinede çok azda olsa oluyor. Bu bir sıkıntı oluşturur mu?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, iyi sürüşler. :cherry: