PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Debriyaj problemi



shi_bumi
17 Aralık 2010, 18:56
Umarım konunun yeri burasıdır. Hyosung GT650 motosikletimin debriyaj teli sanki kavramayı tam ayırmıyor gibiydi. Bu yüzden debriyaj telini takip ettim ve vites kutusuna girdiği noktadaki parçanın yani debriyajı çeken parçanın gevşemiş olduğunu farkettim. Bu parçayı sıktım ve problemim çözüldü. Ancak ben kurcalamayı seven biri olduğumdan, daha sonra debriyaj telini, vites kutusu üzerinde dönerek kavramayı boşaltan parçadan ayırdım. Ancak şimdi de debriyaj maneti boşaldı. Sanırım vites kutusu işinde debriyajı ayıran bir yay olması lazım ama ben o yayı bir şekilde yerinde çıkarttım. Şu an motorun debriyaj maneti bir işe yaramıyor.

Anlaması biraz zor. İnanın anlatması daha zor. Durup dururken çalışan motosikleti gayrifaal ettim :)

Çözüm önerilerine açığım.

motorhocası
17 Aralık 2010, 19:06
Geçmiş olsun, ben de kurcalamayı severim, kendim debriyaj balatalarını değiştirmeye kalkmıştım nitekim değiştiremedim özel bir somun vardı lokma olmadı. Taktım sinirlenerek yay tablasın ters takmışım vitesler lark lurk etti ama yine de değişti servise götürdü beni.
Serviste söküldüğünde her tarafı talaş etmiş o yay tablası.

İçine düşen yay sorun açabilir, sürerek götürmeyin!

shi_bumi
17 Aralık 2010, 19:23
Bir debriyaj kablosunun sökülmesi böyle bir probleme yol açabilir mi?

ozgurakman
17 Aralık 2010, 19:59
sonuçta eğer o yay durduğu yerde duruyor fakat baş kısmı yerinden çıktıysa sorun yok, sadece debriyaj kullanım dışı kalır. Ama o yayın bir kısmı bir yerlere değerse aşınmaya sebep olur. eğer yerinden çıkmışsa zaten motoru hareket ettirmemek gerekir... geçmiş olsun, bence şanzımanın yan tarafı debriyaj balatasını değiştirmek için söküldüğü şekilde sökülürse gereken yere ulaşılabilinir. üstadlar yardımcı olacaktır.

shi_bumi
17 Aralık 2010, 21:42
"clutch release arm" denen parçanın üzerinden debriyaj kablosunu çıkardım o kadar. Bu parçanın üzerinde bir yay yükü olması lazım ki debriyaj manetini çekip geri bıraktığınızda manet yerine gelsin.

motorhocası
17 Aralık 2010, 22:51
"clutch release arm" denen parçanın üzerinden debriyaj kablosunu çıkardım o kadar. Bu parçanın üzerinde bir yay yükü olması lazım ki debriyaj manetini çekip geri bıraktığınızda manet yerine gelsin.

Teli takınca ayırmıyor mu şimdi debriyaj.:silent: Kolun altında ne olur biraz manuel incelemem lazım.:P

Samet Ağır
17 Aralık 2010, 23:28
"clutch release arm" denen parçanın üzerinden debriyaj kablosunu çıkardım o kadar. Bu parçanın üzerinde bir yay yükü olması lazım ki debriyaj manetini çekip geri bıraktığınızda manet yerine gelsin.

evet bahsettiğin kol bir yaya bağlıdır.ama sadece debriyaja basma sırasında balataları ayırmak için debriyaj tasının ortasındaki mile basar ve zorlanarak debriyajı ayırır..kolun kendi yayı da vardır.ama tam tur ters çevirmediğiniz sürece yerinden çıkmaz...
debriyaj telini çıkartırken ayar somunlarını çok fazla gevşettiyseniz ve sonrada boşluğu almadıysanız debriyajınız ayırmayacaktır...
ayrıca debriyaj telini yerine takmadığınız halde bir yay görevi bekliyorsanız eğer boşuna beklersiniz..telin ucunu yerine takıp boşluğunu ayar somunları ile almadığınız sürece maneti geriye çekecek bir yay gücü bulamazsınız...

shi_bumi
18 Aralık 2010, 00:35
Debriyaj telinin bağlı olduğu kol şu an boşta. Yani bu kolun kavrama pozisyonunda olup debriyaj manetini çekince kavramayı ayırıp sonrada yay yüküyle geri gelmesi lazım değil mi ? Bu kol şimdi serbestçe sağa sola oynuyor benim motosiklette. Dolayısıyla debriyaj manetide birşeye yaramıyor.

Hakikaten anlatması zor. Yarın sabah fotoğrafını çekip koyarsam daha açıklayıcı olacak.