Orijinalini görmek için tıklayınız : Sis lambası uygulaması, kawasaki kle 500 e
erol 62
17 Aralık 2010, 13:39
2005 Model kawasaki kle 500 e, 55 watlık 2 tane sis lambası takmak istiyorum. Şarj yönünden herhangi bir problem olurmu Alternatörün gücünü bilmiyorum ama akü 10 amper.. Sislerle beraber 165 wat eletrik çekilecek bu motorların alternatörleri aküyü besleyebilirmi. 2005 model kle'nin alternatörü kaç watt acaba konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum
gv650i
17 Aralık 2010, 13:56
http://www.mesutkorkmaz.com/
burayı incelersen sorunun cevabını bulursunuz
Peki neden bu kadar üzerinde durdum?
Malumunuz akülerimizin kapasiteleri küçük. Bir araba aküsü 45-90 amper/saat kapasitesine sahipken motosiklet aküleri genelde 5 – 15 amper/saat kapasiteye sahip. En yükseği de sanırım 30amper/saat kapasiteli.
Elektrik sistemine bağlayacağımız cihazlar motosiklet çalışırken alternatörden, çalışmadığı zamanlarda da aküden besleniyor. Ancak bağladığımız cihaz alternatörümüzün aküyü şarj etmek için ürettiği akımdan çalmaya başladığı andan itibaren bizim akümüz yeterince şarj olamıyor. Daha sonra da “akü bitmiş” , “akü şarj olmamış” , “marş basmıyor” gibi sorunlar yaşıyoruz ya da bunları yaşamamak için bağladığımız cihazları çok gerekmedikçe çalıştırmıyoruz. (Bir bilgi notu: Benim F650GS’in alternatörü 400W. Isıtıcılarımı çalıştırırken sorun yaşamadım. Ancak 2 tane 55W sis takıp çalıştırınca 2 farklı günün sabahında sorun yaşadım. Marş basmadı. Sisleri hemen söktüm.)
Bir örnekle açıklamak gerekirse. 150W lık alternatörü olan bir motosiklette seyahat sırasında fazladan 2 halojen far kullanıyorsanız 2x55W=110W güç harcaması yapmış olacaksınız. E peki motorun diğer aksamları için gereken enerji nereden sağlanacak? Geride kalan 40W lık enerjiden ve aküden. Bırakın akünün şarj olmasını, akü sistemi beslemek zorunda kalacaktır. Bakınız aşağıdaki tablo:
Sözü bayağı uzatmışım. Bitiriyorum.
Amacımız görünürlüğü arttırmak olduğuna göre yüksek güçlü halojen farlar yerine led farlar kullanırsak sorun yaşamayız. Aydınlatma konusunda aşağıdaki fotoğraflar sanırım yeterli olacaktır.
Çektiğim fotoğraflarda motosiklet çalışır durumda değildi. Yani besleme gerilimi sadece aküden 12V idi. Motor çalıştığında ve maksimum tork devrine ulaştığında bu gerilim 13.5 - 14V a kadar yükselebiliyor. Ledlerin parlaklığı belirgin bir şekilde artıyor. (Gerilimin %15 civarında artmasına rağmen parlaklık daha çok artar.)
Dört ayrı model ve 2 ayrı renk (Parlak metal ve mat siyah) seçeneği ile. Sırasıyla 1 Ledli far, 3 Ledli far, 6 Ledli far, 12 Ledli far.
Gündüz fark edilmemek mümkün değil. Park lambası ile birlikte.
Gece kısa far ile birlikte kıyaslama durumu. Sırasıyla: 1 Ledli far, 3 Ledli far, 6 Ledli far, 12 Ledli farın 3 tanesi, 12 Ledli farın 9 tanesi, 12 Ledli farın tamamı.
Kapalı bir alanda aydınlatma durumu. Sırasıyla: Kısa far, Uzun far, 1 Ledli far, 3 Ledli far, 6 Ledli far, 12 Ledli farın 3 tanesi, 12 Ledli farın 9 tanesi, 12 Ledli farın tamamı.
Yolda aydınlatma durumu. Sırasıyla: Kısa far, Uzun far, 1 Ledli far, 3 Ledli far, 6 Ledli far, 12 Ledli farın 3 tanesi, 12 Ledli farın 9 tanesi, 12 Ledli farın tamamı.
Geceleri bu farları tam kapasite ile yakmak karşıdan gelen araç sürücüleri için sıkıntı oluşturabilir. Bu yüzden elektronik kontrol ünitesi ile gece seyahat durumuna göre ışığın kısılması gerekmekte.
Teknik veriler:
Besleme gerilimi 12V
Güç harcaması :
1 Ledli takım................. 4W
3 ledli takım.................. 8W
6 ledli takım.................. 16W
12 ledli takım................ 32W
Boyutlar: (Montaj ayağı hariç)
1 Ledli far çapı ................ 28mm
3 ledli far çapı ................. 56mm
6 ledli far çapı.................. 78mm
12 ledli far çapı ................ 105mm
Işık kaynağı gücü:
Her bir led 110 Lümen
Fiyat soracağınızı tahmin ettiğimden fiyatları da çıkardım. Sipariş durumuna göre ilk etapta 10'ar takım olarak yapacağım. Teslim süresi maksimum 25 gün.
Fiyatlar: (2 far + montaj ayakları + vidaları + akım sınırlama devresi + montaj kablosu ) (KDV ve kargo hariç)
1 Ledli takım................. 70TL
3 ledli takım.................. 115TL
6 ledli takım.................. 175TL
12 ledli takım................ 275TL
Elektronik Kontrol Ünitesi ........ 75TL (Kdv hariç ve kargo hariç)
(Tek butonla kontrollü. Tam yanma, %50 kısık yanma, çakar şeklinde yanma ve flaşör şeklinde yanma olmak üzere 4 fonksiyonlu)
Bilgi olsun diye eski fiyatları silmeden aynen bıraktım. Güncel fiyatlar için buradan 7. sayfayı ziyaret edebilirsiniz.
boyraz
17 Aralık 2010, 15:13
Erol abi, takacağın sislerin ampullerini led olanlarla değiştirebilirsin. Aydınlatma olarak halojene göre daha zayıf olacaktır ama görünme konusunda bir fark olmaz.
Ya da direkt olarak gv650i'nin önerdiği sisleri tak. Her halukarda kendine LED'li bir çözüm bulmalısın, yoksa ilave 110 watt mutlaka senin başını ağrıtacaktır.
erol 62
17 Aralık 2010, 18:12
Erol abi, takacağın sislerin ampullerini led olanlarla değiştirebilirsin. Aydınlatma olarak halojene göre daha zayıf olacaktır ama görünme konusunda bir fark olmaz.
Ya da direkt olarak gv650i'nin önerdiği sisleri tak. Her halukarda kendine LED'li bir çözüm bulmalısın, yoksa ilave 110 watt mutlaka senin başını ağrıtacaktır.
Boyraz benim amacımda görünülürlüğümü artırmak zaten, evet ledli uygulamalar daha yerinde olacak galiba, yinede konu ile ilgisi olan diğer arkadaşlarında fikirlerini almakta fayda var.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO