PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rulmanlar hakkında bilinmesi gerekenler



AydoganX
11 Aralık 2010, 21:03
Hatırlayanlarınız vardır, eskiden tornet denilen araçlarımız olurdu.
Mahalle aralarında kullanırdık. Yokuş aşağı son sürat üstüne biner giderdik.
Tornet'in yere temas eden 4 hareketli parçası ise rulmanlardan oluşurdu. :)

Tornetlerimiz değişti, iki tekerli motosiklet oldu.
Pek farkında olmasakda yine rulmanlarla iç içeyiz.
Motosikletlerin de bir çok yerinde rulmanlar mevcut.

Birçoğumuz bu önemli parçaların bakımına vs. pek dikkat etmeyiz.

- Rulmanlar konusundaki pratik bilgiler nelerdir ?

- Yeni rulmanın montajında ve eskisinin sökülmesinde hem uygulanabilirliği kolay olan, hemde rulmana hasar verilmeyen sağlıklı bir yöntem varmıdır?

- Rulmanların yağlanması konusunda nelere dikkat edilmelidir?

Mesela ön jantımın göbeğindeki rulmanları yenilemem gerekiyor.
Eskiyen rulmanları sökerken normalde "rulman çektirmesi" ile sökülmesi gerektiğini biliyorum fakat buradaki bilgilere göre (http://www.takimmarket.com/?_args=catsel,2398,promar) pek ucuz oldukları söylenemez.

Eski düzen tornavida, çekiç yöntemi ile vurarak sökmenin ise sağlıklı olmadığını düşünüyorum. (Gerçi bu yöntemi hâla kullanan yetkili servisler bile var.)

Tecrübeli arkdaşlarımız konu hakkında fikirlerini beyan ederse benle birlikte bir çok arkadaşımız faydalanabilir.

http://www.global-b2b-network.com/direct/dbimage/50187253/Deep_Groove_Ball_Bearing.jpg

http://www.fotocunuz.com/image-8671_4D03875B.jpg

Aşağıda konuyla alakalı bazı genel bilgileri ekliyorum:

RULMANLAR - ( Rulman Hasarları )
Rulman hasarları; % 36 yağlama hatası, %14 kirlenme, %16 hatalı montaj, % 34 eskimeden kaynaklanır. Buradan çıkan sonuç %66 gibi büyük bir oranın bizim kontrolümüzle daha da aşağı indirilebilecek bir durumda olmasıdır. Bunun için rulman seçiminden, toleransa, çalışma ortamına, vb. birçok kriter göz önüne alınmalıdır. Önceden alınabilen bütün önlemlere rağmen, bir rulman vaktinden önce hasara uğrayabilir.

Rulman Hasarı Nasıl Başlar ?
Yuvarlanma; yük taşıyan yüzeyin yüzey toleranslı olarak etkiyen kayma gerilimlerinin sonucudur. Bu gerilmeler yüzeye kadar derece derece ilerleyen çatlaklar meydana getir. Yuvarlanma elemanları çatlaklar üzerinden geçtikçe parçacıklar koparır. Bu tip rulman hasarı oldukça uzun süreye yayılan bir hasardır. Ve kendisini artan gürültü ve titreşimle belli eder.

Rulmanlarda Çalışma Esnasında Yapılması Gerekenler

Çalışmada bir düzensizlik olup olmadığını anlamanın yaygın yollarından biri dinlemektir. Gıcırtı, yüksek ve tiz ses yada bunlara benzer diğer anormal sesler, genellikle çalışma şartlarının kötü olduğunun göstergesidir.
· Yüksek ve tiz ses -- uygun olmayan yağlama
· Madeni bir ses -- yetersiz yatak boşluğu
· Montajdan dolayı bilezik hasarı -- rulmanın yerine göre değişen seslerdir.
· Ciddi bir şekilde hasarlı rulman ise -- düzensiz ve yüksek bir gürültü doğurur.
Yüksek sıcaklık (dokunma), genellikle rulmanın anormal bir şekilde çalıştığını gösterir. 1250 C’den yüksek sıcaklıklarda uzun süre çalışılırsa rulman ömrü azalır.
Sebepleri :
· Yetersiz veya aşırı yağlama
· Yağlayıcı madde içinde pislik olması
· Aşırı yük
· Rulman hasarı
· Yatak boşluğunun çok az olması
· Sızdırmazlık elemanlarının aşırı sürtünmesi
Bakımı :
Gerektiği gibi yağlanarak pislik ve nemde korunan rulmanlarda aşınma görünmez. Yağ kaçakları ve korozyona sebep olabilecek sıvı ve gazların nüfusunu engelleyip engellemediklerine bakarak gözden geçiririz. Gerektiğinde yeniden yağlama yapılır. Yeniden yağlama, makinanın önceden planlanmış durdurulma periyotlarında yapılır.

Rulman Kullanımı, Korunması, Bakım, Takma ve Sökme

İlk olarak hatırlatalım ki, takma sırasında iç bileziğe kuvvet uygulanır. Aksi taktirde rulman deforme olabilir veya özel durumlar için takma yöntemi vardır. Basınçlı yağ yöntemi, özellikle büyük rulmanların montajlarında önem kazanır. Yine takma işlemi için kaldırma kıskaç veya maşaları, çakılar, tel askılar, yay askılar rulman tipine ve rulmanı konumlandırılırken alacağı pozisyonu ayarlamak için kullanılır. Montajdan hemen sonra preslenme, daha önce de belirtildiği gibi önemli olup, parçalarına ayrılabilen rulmanlar parça parça greslenir. Kısaca ifade etmek gerekirse, rulmanların montajında, hangi montaj aletlerinin, hangi rulman tipinde kullanılacağını ve nasıl tatbik edileceğini bilmek rulmanın ömrü açısından son derece önemlidir ve bu konuda düzenlenmiş rulman bakım kitaplarından faydalanarak yetenekli teknisyenler tarafından rulmanların montajı yapılmalıdır.
· Sıkı geçirilmesi gereken rulman dış bilezikleri, genelde soğuk monte edilir. Ancak iç bilezik sıkı geçirilmişse, duruma göre sıcak veya soğuk montaj mümkündür.
· Rulmanlar takılırken, milin oturma yerleri çapaklar temizlenir, çap toleransları kontrol edilir. Hasarlı sızdırmazlık elamanları yenilenir.
· Yeni rulman montaj öncesine kadar ambalajdan çıkarılmaz. Dış bilezik ve iç bilezik yüzeyleri petrol esaslı bir çözücü (mazot vb.) ile yıkayın.
· Temiz bir çalışma ortamı yaratılır.
· Kullanılmış rulmanları montajdan önce bütünüyle temizleyin, ancak montajdan sonra takılmış sızdırmazlık elamanı varsa bunları yıkamayın, zarar verebilir.
· İlk yağlamada, rulman içi tamamen yağlanır, yatağın ise en fazla yarısına kadar doldurulur. Kapaklı rulmanlarda %25-35’i yağlanır. Elektrik motorları için özel presler kullanılır.
· Isıtma işlemi gerekiyorsa yapılması gerekenler aşağıda verilmiştir.
- 1250 C üzerinde ısıtmayın.
- Isıtma için ısıtma dolabı, ısıtma halkaları veya yağ banyosu kullanılabilir.
- Örtme veya conta kapaklı rulmanlar ısıtılmamalıdır.
- Bir rulman, açık alevle asla ısıtılmamalıdır.
· Konik makaralı rulmanların montajında belirli bir boşluğa (eksenel itmeye) veya ön gerilmeye ayarlanmalıdır.

Rulmanlar sökülürken,
· Mecbur kalmadıkça zarar görmemiş rulmanı sökmeyin, sökerseniz milleri uygun şekilde destekleyin, rulmanı pisliklerden koruyun, tekrar kullanılacak olan rulmanların mil üzerindeki eksenel ve açısal konumuna dikkat edilmeli ve gerekirse rulman yönünü belirlemek için markalama yapılmalıdır.
· Sökmeye başlamadan önce gerekli malzemeleri hazırlayın ve teknik resmini tekrar gözden geçirin, sökme işlerinde mekanik, hidrolik, basınçlı yağ ve ısıtma sistemleri kullanılır.Yöntem rulman büyüklüğüne bağlıdır. Küçük rulmanlar mekanik olarak çektirme yoluyla sökülebilir, özellikle silindirik delikli rulmanları sökerken kullandığımız çektirmeleri iç bilezikten tutarak çekilir. Çektirmenin uygun bir şekilde merkezlendiğine dikkat edin. Kendi kendine merkezlenen çektirmeleri kullanmak en iyisidir. Eğer çektirme iç bileziğe tutturulmuyorsa dış bileziğe tutturun, fakat bu durumda rulman hasar görebilir.
· Faturası olmayan rulmanlar sökülürken çekiç darbeleriyle sökmek mümkündür, fakat çekicin yumuşak bir madenden olması, vurma esnasında küçük parçaların kopmaması için önemlidir.
· Hem mile hem de yatağa sıkı geçmiş parçalarına ayrılamayan rulmanların sökülmesinde en iyi yol, rulmanları yataktan mille birlikte çıkartmaktır. Bu işlem esnasında yuvarlanma elemanlarına kuvvet gelmesi önlenmiş olur.
· Ulaşılması zor yatak yerleri için parçalarına ayrılabilir yataklar tercih edilir.
· Konik delikli rulmanların sökülmesinde rulman küçükse çektirmelerle sökülebilir, orta büyüklükteki rulmanların sökülmesinde hidrolik aletler kullanılır.

Rulman Sembolleri

Rulmanın son iki rakamı rulman iç çapını verir. 10 mm’den küçük çaplarda iç çap direkt olarak yazılır. 03’den sonra son rakam 5 ile çarpılır.
96*5 = 480, en yüksek iç çaptır.
Standart dışı bir rulman için; 6202 / 15.875 ® d =15,875 mm.

Rulman Tip Sembolleri

O : Çift sıra eğik bilyalı rulmanlar

1 : Oynak bilyalı rulmanlar
2 : Çift sıra oynak makaralı rulmanlar
3 : Konik makaralı rulmanlar
4 : Çift sıra bilyalı rulmanlar
5 : Eksenel sabit bilyalı rulmanlar
6 : Tek sıra sabit bilyalı rulmanlar
7 : Tek sıra eğik bilyalı rulmanlar
8 : Silindirik makaralı eksenel rulmanlar
N : Silindirik makaralı rulmanlar

Kılavuz faturanın tertip şekline göre bir veya iki harf eklenir.
NJ, NU (NUP=her iki taraftan gelen yükleri gösterir), NA, NK iğneli rulmanlar
N, NU sadece radyal yük taşır.
NJ, iç bileziğin bir tarafında flanş vardır. Tek yönde gelen eksenel yük taşır.

Diğer önemli semboller -Yuvarlanma elemanları için –

RB : Bilya, örneğin; RB-3,75
RC : Silindirik makara, örneğin; RC: 8x12
RN : İğne
RS : Oynak makara
RT : Konik makara

Rulman Sonekleri

· C1 / C2 / C3 / C4 / C5 : İç boşluk
· E : Değiştirilmiş iç çap
· 6206 E : Bilyalara normalden daha büyük olan tek sıra sabit bilyalı rulman

Kafes sistemleri için
P : Polyamid kafes
J : Çelik banttan preslenir kafes ( sertleştirilmemiş)
H : Çelik banttan preslenir kafes ( sertleştirilmiş)
F : Makinada imal edilmiş çelik veya döküm kafes
L : Makinada işlenmiş hafif metal alaşımlı kafes
T : Dokuma teknoloji plastik malzemeden (fenoplast) masif kafes
Y : Bronz plakadan preslenmiş kafes

· RS : Bir taraftan plastik conta kapaklı
· 2RS : RS sızdırmazlık kapakları rulmanın her iki tarafında
· S0 / S1 / S2 S3 S4 : Çalışma sıcaklıkları
· Z : Yatağın bir tarafından metal kapak ( temassız sızdırmazlık )
· ZZ : Yatağın her iki tarafından metal kapak ( temassız sızdırmazlık )

Rulmanların Sınıflandırılması

1. Yük taşıma şekline göre
- Radyal yataklar
- Eksenel yataklar
2. Yuvarlanma elemanının yapısına göre
- Bilyalı
- Makaralı (silindirik, konik, fıçı ve iğne )
3. Yuvarlanma elemanının yerleştirilmesine göre
- Sabit bilyalı (tek sıralı ve çift sıralı)
- Oynak bilyalı
- Eğik bilyalı ( tek ve çift eğik bilyalı )
- Silindirik makaralı
- Oynak makaralı
- Konik makaralı

Kaynak (http://www.google.com)

motorhocası
11 Aralık 2010, 22:08
Yerli malı kaliteli rulman kullanalım.
http://www.orsbearings.com/

RunemagicK
11 Aralık 2010, 22:44
gerçekten rulman konusu çok önemli. geçen hafta ustanın tavsiyesi ile arka tekerdeki rulmanı değiştirdim, kalkışlarda bir takılma oluyordu önceden ve karbüratörden, vs sanıyordum halbuki rulmandan imiş, değiştirdikten sonra kalkışlar çok düzgün olmaya başladı.



Yerli malı kaliteli rulman kullanalım.
http://www.orsbearings.com/

yerli malı ama türkçe değil:)

KUVVETMİRA
11 Aralık 2010, 22:51
Yerli malı kaliteli rulman kullanalım.
http://www.orsbearings.com/

şşşt, toprakçılık yapmayalım :)

gerçektende ors rulman polatlının göz bebeği, dünya çapında kaliteli rulmanlar üreten bir fabrikadır.

bide hema dişli vardı, cortladı :pale:

konuyla ilgili bir kaynak, faydalı olabilir;

http://www.endas.com/images/Urunler/pdfler/Rulmanlarin_Takilmasi_Sokulmesi.pdf

babaçi
11 Aralık 2010, 22:53
ismail maalesef bizim rulmanların ömrü 10.000 km civarı,ben 12.000 km de servise çiftini 13 tl ye değiştirttim.

bozuk rulmanlarıda geri aldım.

bir daha ki bozulmalarında daha kalitelilerini alıp servise götürüp taktıracağım.

AydoganX
14 Aralık 2010, 18:21
şşşt, toprakçılık yapmayalım :)

gerçektende ors rulman polatlının göz bebeği, dünya çapında kaliteli rulmanlar üreten bir fabrikadır.

bide hema dişli vardı, cortladı :pale:

konuyla ilgili bir kaynak, faydalı olabilir;

http://www.endas.com/images/Urunler/pdfler/Rulmanlarin_Takilmasi_Sokulmesi.pdf

@KUVVETMİRA
Kaynak güzelmiş sağolasın.
Yalnız ben bu pres yönetimini anlayamadım.
Yine pres denilen alet edevat gerekiyor anladığım kadarıyla.


ismail maalesef bizim rulmanların ömrü 10.000 km civarı,ben 12.000 km de servise çiftini 13 tl ye değiştirttim.

bozuk rulmanlarıda geri aldım.

bir daha ki bozulmalarında daha kalitelilerini alıp servise götürüp taktıracağım.

Bizim rulmanlardan ziyade kullanım stiliyle çok alakalı bir durum.
Yollarımız zaten patates tarlası gibi, bu yüzden patır kütür bir çok çukura gire çıka elbet rulmanlarda zamanla zarar görebiliyor.

Ben daha önce rulmanları değiştirmiştim, sanırım FAG marka 6301cs3 olanlardan takmıştım.

Yalnız montaj esnasında rulmana zarar verdim, geleneksel tornavida çekiç yöntemi işe yaramadı yani :)
Tekrar sökmek istemedim, gittiği yere kadar gitsin bakalım sonra tekrar değiştiririm diye düşündüm.

Doğal olarak yaklaşık 5.000 km. sonra rulmanlardan takır takır ses gelmeye başladı.

Şimdi tekrardan rulmanı yenileyeceğim, bu sefer Nachi marka japon malı rulman aldım.

Yanlış montaj hatalarını önlemek için pratik bir yol arıyorum :)

Jusched
14 Aralık 2010, 18:55
Bizim usta bi motor rektefiye ederken gördüm krank rulmanlarını değiştiriyordu rulmanları cıkartırken cektirme kullandı takarken de rulmanın iç bileziğine bakır bi cubuk gecirdi bakırı ısıttı penseyle rulmanı tuttu bi braktı rulmanı cuk diye oturdu

zontar
14 Aralık 2010, 22:08
Bizim usta bi motor rektefiye ederken gördüm krank rulmanlarını değiştiriyordu rulmanları cıkartırken cektirme kullandı takarken de rulmanın iç bileziğine bakır bi cubuk gecirdi bakırı ısıttı penseyle rulmanı tuttu bi braktı rulmanı cuk diye oturdu

hayret !!! Normalde rulmanlar montajında ısıtma kulanılır. Bunu yaptıysa helal olsun adama. Rulmanın ciddiyetini şöyle açıklamak isterim. Dünyanın en ince saç teli kadınlardadır. O bile bir rulmanı bozmaya yetiyor. Montaj sıcak yapılır. Isıtmadan sonra iç bileziğe ( kusura bakmayın) tükürürsün. Eğer üstünde cızlayıp kayıp düşüyorsa yeter derecededir. Makina hocamızdan öyle öğrendik.
Dünyada 3 ülke rulmanların bilyalarını yapıyor onlarda çin yugoslavya ve rusya. Türkiyede piyasada motor için alına rulmanlar çoğunluk çin malı. ORS en iyisi diyebilirim. Bencede normal bir çin malı alacağına ORS al daha iyi.

AydoganX
14 Aralık 2010, 23:40
Bizim usta bi motor rektefiye ederken gördüm krank rulmanlarını değiştiriyordu rulmanları cıkartırken cektirme kullandı takarken de rulmanın iç bileziğine bakır bi cubuk gecirdi bakırı ısıttı penseyle rulmanı tuttu bi braktı rulmanı cuk diye oturdu


hayret !!! Normalde rulmanlar montajında ısıtma kulanılır. Bunu yaptıysa helal olsun adama. Rulmanın ciddiyetini şöyle açıklamak isterim. Dünyanın en ince saç teli kadınlardadır. O bile bir rulmanı bozmaya yetiyor. Montaj sıcak yapılır. Isıtmadan sonra iç bileziğe ( kusura bakmayın) tükürürsün. Eğer üstünde cızlayıp kayıp düşüyorsa yeter derecededir. Makina hocamızdan öyle öğrendik.
Dünyada 3 ülke rulmanların bilyalarını yapıyor onlarda çin yugoslavya ve rusya. Türkiyede piyasada motor için alına rulmanlar çoğunluk çin malı. ORS en iyisi diyebilirim. Bencede normal bir çin malı alacağına ORS al daha iyi.

Arkadaşlar konuya katkılarınız için teşekkür ediyorum.

Isıtmak güzel bir uygulama fakat plastik kapaklı olan rulmanları nasıl ısıtmalıyız? Bunlar ısıtılınca plastik kısımları da zarar görecektir.

Mesela şu fotoğraftaki rulman:

http://img337.imageshack.us/img337/2860/plastikrulman.jpg

AydoganX
20 Aralık 2010, 18:47
Dün rulmanları yeniledim.
Klasik çekiç-tornavida yöntemi yardımcı oldu.
Çok dikkatli davranınca rulmana hasar vermeden de takılabiliyormuş :)

http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/RulmanVS/IMG_0115.jpg

http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/RulmanVS/IMG_0116.jpg

Youtube'da izlediğim bazı videolar beni şaşkına çevirdi.
Bilmediğimiz farklı yöntemlerde varmış.

Mesela ıslak kağıt ile rulman yerinden sökülebiliyormuş :) İlginç ama gerçek.
Buyrun:

1xuR7T8G1Ys

Şu da rulman çektirmesi kullanarak çözüm:
ArFC3xPHhGA

mmucit
20 Aralık 2010, 19:55
Dün rulmanları yeniledim.
Klasik çekiç-tornavida yöntemi yardımcı oldu.
Çok dikkatli davranınca rulmana hasar vermeden de takılabiliyormuş :)

http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/RulmanVS/IMG_0115.jpg

http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Atolye/RulmanVS/IMG_0116.jpg

Youtube'da izlediğim bazı videolar beni şaşkına çevirdi.
Bilmediğimiz farklı yöntemlerde varmış.

Mesela ıslak kağıt ile rulman yerinden sökülebiliyormuş :) İlginç ama gerçek.
Buyrun:

1xuR7T8G1Ys

Şu da rulman çektirmesi kullanarak çözüm:
ArFC3xPHhGA

Çok ilginç bir videoydu, adamlar kafalarını neylere yoruyorlar. (Ama kullanışlı şeylere.)

motorhocası
20 Aralık 2010, 20:45
Bayağı atelyeye dönmüş burası ,tamircileri aç bırakacaksınız,bu çektirmelerin fiyatı ne kadar bilen var mı.:silent:

adanalı
20 Aralık 2010, 21:27
çok faydalı bir bilgilendirme,paylaşım için teşekkürler.:cat:

AydoganX
20 Aralık 2010, 21:41
Bayağı atelyeye dönmüş burası ,tamircileri aç bırakacaksınız,bu çektirmelerin fiyatı ne kadar bilen var mı.:silent:
Rulman çektirmelerinin fiyatı pek ekonomik değil.
150-200 TL'den başlıyor bildiğim kadarıyla.

Atelye konusunda ise her zaman söylerim;
"Bir motorun en iyi ustası kendi sahibi olmalıdır."
Kolay kolay hiçbir servis ustası, kişinin kendi motosikletini bildiği gibi bilemez, sevdiği gibi sevemez.
Hâl böyleyken motosikletimi bir servis ustasının ellerine bırakıp, ona sırtımı dönüp "Usta sen işini hallet, ben bitince gelir alırım" diyebilmek hep zor gelmiştir bana.

Belki de bu yüzden motorumun bir çok işini kendim yapmaya çalışıyorum.


çok faydalı bir bilgilendirme,paylaşım için teşekkürler.:cat:

Rica ederim, amaç faydalı olabilmek, hem öğrenmek, hem öğretmek.

TheNightHawk
20 Aralık 2010, 23:14
AydoğanX , şu Krytox yağlayıcı ve seramik rulman işini araştıracağım. Belki tek bir rulman değişimi bize motorun ömrü boyunca maksimum performansı sağlayacak.

AydoganX
20 Aralık 2010, 23:22
AydoğanX , şu Krytox yağlayıcı ve seramik rulman işini araştıracağım. Belki tek bir rulman değişimi bize motorun ömrü boyunca maksimum performansı sağlayacak.

Evet önemli bir konu bu aslında,
müsadenle cbf150 topiğindeki mesajını buraya aktarıyorum.
Seramik rulmanlar hakkında bilgisi olan başka arkadaşlar da olabilir:


AydoğanX rulmanların bir de seramik bilyalı olanları var, sürtünmeyi ciddi oranda azalttığı söylenmekte. Diğer bir hobim olan :mrgreen:bisiklet hobimde bu tür rulmanlar kullanmıştım. Akışkanlıkları ciddi oranda iyiydi. Ben rulmanları skf olanlarla değiştirdim. Ama o verdiğin sayı standart bir ölçüyü belirtiyor 6301

mesela seramik rulmana örnek

http://www.ortechceramics.com/store/prodDetail.asp?recordID=469&orderID=

Hatta full seramik rulmanlar da var, ama dayanıklılık konusunu bilemiyorum. Kullanıldıkları yer itibariyle belki güvenli olmayabilir. Teknik olarak araştırmadım.

http://www.vxb.com/Merchant2/graphics/00000001/FullCeramic62xx.jpg

Avantajı ne olur dersen, inanılmaz derecede uzun süre döner :) mesela tekeri havaya kaldırıp çevirsen bir 6 dakika döner. Ayrıca hiç paslanmaz.

muhendisane
26 Ocak 2011, 23:33
Şu sıralar arka ve ön rulmanları değiştirmek istiyorum. Bugün kısa çaplı bir araştırma yaptım. Piyasada sanırım hatırı sayılır 2 marka var FAG ve SKF. Bu markalardan sanırım FAG Alman, SKF ise İsveç menşeili. Bu iki marka arasında kalite, kullanım ömrü, teknoloji bazında bir değerlendirme yaparsak sizlerin tavsiyesi (mantıklı açıklamalarıyla lütfen) ne olurdu? AydoganX, Nachi Quest marka japon rulmanlardan satın almış. Bize bu markanın FAG ve SKF ile aralarındaki varsa kalite farklarını ve kendi izlenimlerini aktarabilir mi?

Bu arada bende kısa bir süre önce seramik rulmanlar hakkında bir araştırma yapmıştım. Yukarda da bahsedildiği gibi bu rulmanların sürtünme oranları çelik bilyalı rulmanlara göre çok çok az. Aynı zamanda yağsız da çalışabiliyorlar ve yüksek sıcaklıklara dayanıklılar. Yalnız darbe dayanıklılığı konusunda pek bilgim olmamasına rağmen motosikletlerde de kullanıldığını gösteren videolar aşağıda mevcut. Ayrıyetten detaylı bir araştırma yapılması gerekir.

http://www.youtube.com/watch?v=NW7wKg6OSFg
http://www.youtube.com/watch?v=frQzEFEWRe0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GwR35HPhGpQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=betdeGSLcmg&feature=related

serknozkn
28 Ocak 2011, 01:29
rulmanları kendisi söküp takan varmı acaba bende değiştirmeyi düşünüyorum en kısa zamanda varsa anlatabilirmi nasıl olduğunu

Jubaa
28 Ocak 2011, 02:08
Motorun jantının göbeğinde duran ve kırıldığı zaman zangır zangır lastiğin oynamsına yol açan parçada mı rulman oluyor.

Öyleyse onu çıkarmakta çok zor neler neler denemiştim.

-BSI-
28 Ocak 2011, 02:16
Bu konuyla ilgili bilgi sahibi olduğum için yazmak istedim.
FAG ve INA-Alman, SNR ve SKF-Fransız, NSK,Nachi ve NTN-Japon, Timken-Amerikan markalarıdır. Hala kendi ülkelerinde üretilen serileri olsa da Japon grubu hariç artık hepsi daha düşük maliyetli ülkelerde üretiyorlar. Japon markalarının ise bir iki serisi dışında tamamı Japonya da üretiliyor diye biliyorum. Çin markalarını da hesaba katarsak onlarca rulman markası var. Tabi bunlar en bilinenleri ve en kalitelileri. Dolayısıyla en pahalılarıdır. Timken konik rulman konusunda üstündür. Diğerleri ise hepsi hemen hemen birbirine yakın kalitededirler. En önemli nokta da amaca uygun doğru rulmanın kullanımı (örneğin yüksek sıcaklıkta çalışacaksa sac kapak ya da tozlu bir ortamda çalışacaksa plastik kapak gibi.) ve doğru montajdır. Ölçüsü tutan her rulman her yere kullanılmaz diyebilirim kısaca.

ero__
06 Temmuz 2011, 16:16
Benim bir sorum olacaktı.

XT600 Arka bilyasını değiştireceğim. Ancak şöyle bir sorum var. Bu 2 bilya arasında kalan bir boru var. Bu borunun bilyalara TAM olarak basması mı gerekir? Yoksa lastik sıkıldığında mı tam basar? Benimkinde bilyalar takılı olduğunda ara boru oynayabiliyor. Hiç mi oynamaması gerekir? Yoksa bunun bir oranı falan var mıdır? Ya da mümkünse bu arka demirin boyutlarına ihtiyacım olacak ki yenisini yaptırabileyim.

takendy
28 Aralık 2011, 01:50
skf tavsiye olunur , çocukken kendi yaptığımız arabalarda SKF kullanırdık , 2 kişi yokuştan atla zıpla bana mısın demezdi :)

glock
28 Aralık 2011, 02:27
SNR markası nasıldır? bilen var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

sn. -BSI- açıklamış pardon... kendi motosikletim de sanırım SNR kullanılıyor, ya da NTN

-BSI-
28 Aralık 2011, 03:48
SNR markası nasıldır? bilen var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------

sn. -BSI- açıklamış pardon... kendi motosikletim de sanırım SNR kullanılıyor, ya da NTN


Merhaba SNR yüksek kalitede iyi bir rulman markasıdır. Tüm fransız malı otomobiller ağırlıklı olarak fabrika çıkışlarında bu markayı kullanır. SNR ve NTN farklı ülke menşeili olmasına rağmen aynı çatı altındaki iki markadır. Skoda-vw-audi-seat gibi. Dolayısıyla kullandıkları teknolojiden hammaddeye kadar herşeyi aynıdır.

sinka251
31 Aralık 2011, 02:41
elketrikli ocağın üzerinde 1 2 dakika bekletip ısıta bilirsin ben oyle yapıyom.

binbaki
21 Mayıs 2012, 12:59
selamlar, saygılar..
motosiklet tdm 900.. gidon rulmanlarını değiştirmem gerekiyor. orjinali bilyeli rulman. iğneli rulman taksam ne gibi bir farklılık olur?
bu rulman türlerinin seçiminde motosiklet türüne göre dikkate alınan nedir? oluşacak avantaj veya dezavantaj nedir?
teşekkürler..

adem80
21 Mayıs 2012, 13:10
benim 96 titanın üzerindeki tüm rulmanlar orjinal.ön,arka teker göbekleri,gidon, krank rulmanları ve diğerleri. Hepsi orjinal. Motor 80 binde. Hatta arka dişli bile orjinal.

Djnkt
21 Mayıs 2012, 17:36
benim scooterin arka reduktorunden akulu araba sesi gibi rulman sesi geliyor hizlandikca dahada artiyor. Yolda giderken rulman/tekerlek kitleme ihtimali varmi? Sirf o yuzden hizlandikca kendimi tedirgin hissediyorum.

delileoo
21 Mayıs 2012, 17:44
arka reduktor dediğin yer neresi ben anlayamadim

adem80
21 Mayıs 2012, 18:37
benim scooterin arka reduktorunden akulu araba sesi gibi rulman sesi geliyor hizlandikca dahada artiyor. Yolda giderken rulman/tekerlek kitleme ihtimali varmi? Sirf o yuzden hizlandikca kendimi tedirgin hissediyorum.
Arka cant göbeğinden geliyosa kesinlikle değiştirmelisin. Kitleyebilir.

Djnkt
21 Mayıs 2012, 19:09
arka reduktor dediğin yer neresi ben anlayamadim
scooterlarda debriyajin takili oldugu mil ile arka tekerlegin mili arasinda dislilerin oldugu bolum var ya motor kadar sık olmasada genede arasira yagini degistirdigimiz yer. arka reduktor evet yanlis olmus zaten birtane motorda onü arkasi yok

http://burgmanusa.com/gallery/d/40156-2/IMG_8223.JPG

psyche
21 Mayıs 2012, 20:09
Krank rulmanları hakkında bilgisi olan var mı ?
Değişim sonrası orjinali gibi verimli olur mu yada krank rulmanlarında sıkıntı varsa sadece motor kompresöre bindiğinde mi bunu duyabiliriz ?
Ybr 125 tüm modellerinde bu rulmanların sesini duyabilirim sadece bazılarında az bazılarında bariz var sanırım ybr için kullanılan rulmanlar pek kaliteli değil.

brooklynnn
13 Aralık 2015, 18:18
Motordan 75-85 im arasında islik sesi gibi vuvuvu sesi geliyor. Rulmandan kaynaklı midir ?