Orijinalini görmek için tıklayınız : 150zat çalışmıyor:(
selam arkadaşlar,2 hafta önce mondial 150zat aldım, bugüne kadar bi problemle karşılaşmamıştım.bugün sabah motoru çalıştırdım yola çıkmadan pat diye bir ses geldi(manifolttan gelmiş olabilir basınçlı bir hava çıkşı gibiydi) motor stop etti.sonra tekrar çalıştırdım.10metre gittim durdum,durunca motor tekrar stop etti bir dahada çalışmadı.akü bitene kadar denedim çalışmadı.ayak marşıyla uzun süre denedim çalıştıramadım,genel olarak sorun nerelerde olabilir,nerelere bakmalıyım.otomobil motorlarından çok iyi anlarım elim yatkındır.fakat iş motosiklet olunca biraz farklı oluyormuş :cherry: ,motorumda rolanti biraz yüksekti, jikle yada boğulmayla alakalı olabilirmi, bir arkadaşım senin sorunun buji dedi değiştirirsem düzeleceğini söyledi,sizlerinde fikirlerini almak istedim.(motor 15000kmde)
mstf_gnc
06 Aralık 2010, 00:11
jikle arızası gibi geldi, jikle otomatik olduğu için 15 dk sonra kapakçıkları kapatır bu sebepten benzin az gider
fazla benzin yada fazla hava yemişde olabilir, buji ıslanmış olabilir,bujiyi çıkartıp değiştirmeyi dene yada cdı beyin bozulmuştur en son çare ateşleme sargılarıdır dengesiz buji beslemesi
teşekkürler, artık yarın bujiyi değiştirip tekrar denerim.
RunemagicK
06 Aralık 2010, 00:28
o pat sesi egzozdan gelmiştir tahminimce. motor döndüğü sırada buji ateşleme yapmadığı için yanmayan benzin egzoza gidip orda patlamıştır. yani buji ile alakalı bir durum. benzeri benim başıma gelmişti ve bujinin takıldığı yerin yalama olduğu görüldü, buji yerinden oynamış sanırım ve ateşleme yapamamış. sendekide aynıdır demiyorum tabiki ama buji ile alakalı büyük ihtimal. buji, buji başlığı, ateşleme bobini vsvsvs bunlara bakmak gerek
ayrıca birde bilgi zatların jiklesi 2dakika sonra kapanır, dün evde test ettim:)
serkanADH13
06 Aralık 2010, 02:04
ilk önce imkanın varsa bujıyı sok ve bujıyi dışarıda BUJİ PİPOSUNA gerı tak marşa bas,
eğer ateşleme oluyorsa bujıden olmayabılır,
sen bujı arızası olabılme olasılıgından yenı bujı ıle dene atesleme varsa,,,
mstf_gnc
06 Aralık 2010, 03:05
ilk önce imkanın varsa bujıyı sok ve bujıyi dışarıda BUJİ PİPOSUNA gerı tak marşa bas,
eğer ateşleme oluyorsa bujıden olmayabılır,
sen bujı arızası olabılme olasılıgından yenı bujı ıle dene atesleme varsa,,,
arkadaşın dediği gibi ayrıca ateşleme var ise ve hala çalışmıyosa güçsüz ateşleme de olabilir benzini yakacak kadar ateşleme olmaz ise boğulma yapar tekler stop eder bi zaman çalışmaz vs gibi şeyler olur
bujiye giden kabloları kontrol et ıslaklık olmasın bobini derğiştirme imkanın varsa değiştir bazen sorunlar öyle basit şeylerden olurki ilk başta benzine bak sulu olmasın :D kolay gelsin
arkadaşın dediği gibi ayrıca ateşleme var ise ve hala çalışmıyosa güçsüz ateşleme de olabilir benzini yakacak kadar ateşleme olmaz ise boğulma yapar tekler stop eder bi zaman çalışmaz vs gibi şeyler olur
bujiye giden kabloları kontrol et ıslaklık olmasın bobini derğiştirme imkanın varsa değiştir bazen sorunlar öyle basit şeylerden olurki ilk başta benzine bak sulu olmasın :D kolay gelsin
benzinin sulu olup olmadığını nereden anlayabilirim?
Crazy Motors
06 Aralık 2010, 14:31
Arkadaşım bende fikrimi söyleyeyim.
Daha doğrusu fikir değil yaşanmış olayımdır. Dediğin sorunun aynısı bende de olmuştu(Belki sorunun arkadaşların dediği gibide olabilir).
Patlama sesi konjektörden gelmiş olabilir ve arızalanmış konjektörün ürettiği akım fazlası nedeniyle CDI ateşlemeyi sıkıştırıp motorun istop etmesine neden olmuştur. Sonra tekrar çalıştırıp devam ettiğinde ise konjektörün ürettiği fazla akım benzin motorunu bozmuş olabilir ve benzin pompalamadığı için ne kadar uğraşsan çalıştıramamışsındır.
Dediğim gibi başıma gelen bir olay. Basınçlı hava sesi konjektörümün patlama sesiymiş ve o şekilde kullandığım için benzim pompam yandı ve daha da çalışmamıştı.
Konjektör sağ ayağımızı koyduğumuz granejin altında kalıyor. İstersen bir bak üzerinde çatlama, parçalanma varmı? (Var ise dediklerim gibi olmuştur.)
Kolay gelsin..
Arkadaşım bende fikrimi söyleyeyim.
Daha doğrusu fikir değil yaşanmış olayımdır. Dediğin sorunun aynısı bende de olmuştu(Belki sorunun arkadaşların dediği gibide olabilir).
Patlama sesi konjektörden gelmiş olabilir ve arızalanmış konjektörün ürettiği akım fazlası nedeniyle CDI ateşlemeyi sıkıştırıp motorun istop etmesine neden olmuştur. Sonra tekrar çalıştırıp devam ettiğinde ise konjektörün ürettiği fazla akım benzin motorunu bozmuş olabilir ve benzin pompalamadığı için ne kadar uğraşsan çalıştıramamışsındır.
Dediğim gibi başıma gelen bir olay. Basınçlı hava sesi konjektörümün patlama sesiymiş ve o şekilde kullandığım için benzim pompam yandı ve daha da çalışmamıştı.
Konjektör sağ ayağımızı koyduğumuz granejin altında kalıyor. İstersen bir bak üzerinde çatlama, parçalanma varmı? (Var ise dediklerim gibi olmuştur.)
Kolay gelsin..
teşekkürler verdiğin bilgiler için,bazen akü göstergesi en tavana çıkıp yeşil göstergeyide geçiyordu.dediklerinin olması muhtemel bir durum. konjektörden olabilir.
Crazy Motors
07 Aralık 2010, 19:51
teşekkürler verdiğin bilgiler için,bazen akü göstergesi en tavana çıkıp yeşil göstergeyide geçiyordu.dediklerinin olması muhtemel bir durum. konjektörden olabilir.
Eğer akü göstergesi en üst seviyeye çıkıyor ve geçiyorsa konjektör sorunludur. Ve dediğim gibi benzin pompası da yanmıştır.
Eğer akü göstergesi en üst seviyeye çıkıyor ve geçiyorsa konjektör sorunludur. Ve dediğim gibi benzin pompası da yanmıştır.
benzin pompasının yanıp yanmadığı nasıl anlaşılır,benzin pompası nerededir?.ben karbüratörün tahliye hortumunu gevşetip bir miktar benzin akıttıktan sonra,kontağı açtığımda tık tık tık diye benzin doluyormuş gibi ses geliyor,bununla alakalı bir durum mudur acaba??
Crazy Motors
09 Aralık 2010, 21:08
Benim pompamı değiştirdiklerinden (bende sağ kapağın hizasına klipslemişler) orjinal yerini tam bilemiyorum. Benzin borularınından pompanın hangisi olduğunu anlarsın.
Çalışıp çalışmadığını anlamak için pompanın ucundan boruyu (karbüratöre giden boruyu) çıkar ve öyle dene. Pompa benzin depodundan yukarıda olsun. Eğer benzin pompalıyorsa pompa sağlamdır.
Pompa sağlamsa yukarıdaki arkadaşların dediği gibi eteşleme sorunu varmı diye kontrol etmen gerekir. (Konjektörün arızasından en çabuk benzin pompası etkileniyor ama ateşleme sistemine zararı olmuş olabilir.)
Kolay gelsin..
YILDIRAY
09 Aralık 2010, 21:45
Arkadaşım benzin pompası emişle çalışıyor elektrikle değil
Crazy Motors
10 Aralık 2010, 00:54
Arkadaşım benzin pompası emişle çalışıyor elektrikle değil
Elektrikle çalışmıyor demişsiniz ama benim motorumda ki benzin pompasının elektrik bağlantısı var..
Benim motorumda bu şekildeyse arkadaşımızın motorunda da aynı olması gerekir, sonuçta aynı motorlar.
Benim bilmediğim emişle çalışma şekli. Benzin pompasının emişle çalışması nedir? Bilgilendirebilir misiniz?
Herkese kazasız belasız sürüşler.
arkadaşlar bugün sevpadan buji aldım taktım.ilk marşta çalıştı.yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler.peki bu benzin pompası emiş yada elektrikli olması durumuna bir açıklık getirebilirmiyiz(benzin pompamda bir sorun yok öğrenmek için soruyorum)
Crazy Motors
10 Aralık 2010, 15:58
Hadi geçmiş olsun.
Buji işiyle çözmüşsün adına sevindim.
Ama mesajında akü göstergesi tavan yapıyor demişdin, bu hayra alamet değil.
Sonuçta ben teorime göre (birde başıma gelen olaydan) esinlenerek yazdım ama konjektörün arızası, elektrik aksamındaki tüm cihazlar üzerinde etki oluşturabilir (Yine bir teoriye göre bujinin bozulmasına sebep olmuş olabilir).
Herkese kazasız belasız sürüşler..
Hadi geçmiş olsun.
Buji işiyle çözmüşsün adına sevindim.
Ama mesajında akü göstergesi tavan yapıyor demişdin, bu hayra alamet değil.
Sonuçta ben teorime göre (birde başıma gelen olaydan) esinlenerek yazdım ama konjektörün arızası, elektrik aksamındaki tüm cihazlar üzerinde etki oluşturabilir (Yine bir teoriye göre bujinin bozulmasına sebep olmuş olabilir).
Herkese kazasız belasız sürüşler..
bujiyi değiştirdikten sonra akü göstergesi düzeldi gibi(aralarında ne gibi bir bağlantı var çözemedim ama) yaklaşık 25km yol gittim akü göstergesi sadece bir kere çok yükseldi.bujiyi değiştirmeden önce çok daha yükseklerdeydi.
serkanADH13
11 Aralık 2010, 01:53
arkadaşlar bugün sevpadan buji aldım taktım.ilk marşta çalıştı.yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler.peki bu benzin pompası emiş yada elektrikli olması durumuna bir açıklık getirebilirmiyiz(benzin pompamda bir sorun yok öğrenmek için soruyorum)
Çoğunlukla scooter'larda bulunur.
deponun altındakı benzın musluguna 2 hortum girer,
biri Silindir Üst kafadan çekan havayı benzın musluguna ÜFLER,
Dieri İse üflenen hava yardımıyla motora ihtiyacı oldugu kadar benzini nakletmesini sağlar.
bazıan o musluk arızalanır ve benzın keser,
yanı hava çıkar ve yıne hortumdan hava gelır,
oyle oldugu zaman yenisine ihtiyaç doğar.
Gelelim kablo içinden kablolu olanlarına,
o modeller çoğunlukla digital göstergelı modellerme mevcuttur,
örneğin KANUNİ DEER 152cc modelı gibi...
ExTReMa
11 Aralık 2010, 02:01
Çoğunlukla scooter'larda bulunur.
deponun altındakı benzın musluguna 2 hortum girer,
biri Silindir Üst kafadan çekan havayı benzın musluguna ÜFLER,
Dieri İse üflenen hava yardımıyla motora ihtiyacı oldugu kadar benzini nakletmesini sağlar.
bazıan o musluk arızalanır ve benzın keser,
yanı hava çıkar ve yıne hortumdan hava gelır,
oyle oldugu zaman yenisine ihtiyaç doğar.
Gelelim kablo içinden kablolu olanlarına,
o modeller çoğunlukla digital göstergelı modellerme mevcuttur,
örneğin KANUNİ DEER 152cc modelı gibi...
Yanlış biliyosun serkan :)
Benzin pompasına hava üflemez silindirden çıkan hortum
Aksine karbüratörün manifoltunun uzerınden benzin musluguna (bazıları pompa diyo) girer ve vakum yapar yani havayı çeker
Havayı çekincede musluk acılır ve benzın vermeye başlar
İsterseniz vakum hortumunu cıkarıp bi deneyin içinize cekın ve bakın benzının nasıl geldıgıne :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO