PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bisan Bisan Roadstar 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70

Efrasyap
22 Mayıs 2010, 22:44
Tamamdır ''savaskayan'' üstadım sayende öğrenmiş olduk...:cat:[COLOR="Silver"]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:42 ----------

tamayaytam
22 Mayıs 2010, 22:44
Arkadaşlar merhaba, bulunduğum yerde bir tane keeway supershadow var. Bunu alsam Bisan yerine aynı şey olur mu? Bisan a göre dikkat etmem gereken bir şey var mı? Farklılık ve dezavantaj açısından soruyorum.

yanıtlarsanız sevinirim.

avşaroğlu
22 Mayıs 2010, 23:13
efrasyap abi on numara görünüyo güle güle kullan. air brush yaptırdın galiba çok güzel olmuş.bu motorlarda siyah dehşet duruyo benimki bordo, siyah olmasını isterdim.motor yapılı olunca insanın binip gezesi geliyo daha çok bağlıyo kendine diye düşünüyorum

Efrasyap
23 Mayıs 2010, 00:03
efrasyap abi on numara görünüyo güle güle kullan. air brush yaptırdın galiba çok güzel olmuş.bu motorlarda siyah dehşet duruyo benimki bordo, siyah olmasını isterdim.motor yapılı olunca insanın binip gezesi geliyo daha çok bağlıyo kendine diye düşünüyorum

Teşekkür ederim dostum... Hemşehirliyiz heralde ....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

Ayrıca egzost açılması konusunda formu okmaya devam ediyorum ama konu parça pinçik gidiyor... İçinin boşaltılması, yüzük tabiri, delinmesi vs. en net ve tatmin edici ses hangi yöntemle alınmış, videosu ve ustasıyla beraber konuyu tatlıya bağlayabilirmiyiz. Ayrıca yan çanta, sosis, elçik püskülü, seyehat çantası gibi şeyler arayan varsa ucuza bu işi yapan var özel isteklerede cevap verebilen mütevazi bir yeri var yer pendikte isteyeni yönlendirebilirim..

Efrasyap
23 Mayıs 2010, 21:49
Arkadaşlar ne oldu yahu nerede millet...

iptaluyelik02
23 Mayıs 2010, 22:12
Teşekkür ederim dostum... Hemşehirliyiz heralde ....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

Ayrıca egzost açılması konusunda formu okmaya devam ediyorum ama konu parça pinçik gidiyor... İçinin boşaltılması, yüzük tabiri, delinmesi vs. en net ve tatmin edici ses hangi yöntemle alınmış, videosu ve ustasıyla beraber konuyu tatlıya bağlayabilirmiyiz. Ayrıca yan çanta, sosis, elçik püskülü, seyehat çantası gibi şeyler arayan varsa ucuza bu işi yapan var özel isteklerede cevap verebilen mütevazi bir yeri var yer pendikte isteyeni yönlendirebilirim..

katalitik konvertöre kadar olan perdeleri elektrik kaynağını iyi kullanan bir eksozcu alabilir.Büyük hacimli motorlar kadar olmasa da güzel ses verir yine de.En son ömersirin in motoru için 10-15 Tl vermiştik.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:09 ----------


yanıtlarsanız sevinirim.


Keeway ile Roadstar ın bir çok parçası aynı,çok az parçası farklı.
Aynı fabrikanın üretimi,hani "macar" filan derler ye yalandır.
Üretim Lifan da yapılıyor
Ama kalite olarak fena da değildir.

tamayaytam
23 Mayıs 2010, 22:56
Cevap için teşekkür ederim.Alınabilir bir ürün o zaman. İlk motorum olacak. Sayenizde bu konunun aktif olması yüzünden bu lifan üretimleri ilgimi çekiyor. Nette yaptığım araştırmalarda da olumsuz bir izlenim edinmedim. Zaten başarılı bir motorun klonu olduğu için cesaretim artıyor.

iptaluyelik02
23 Mayıs 2010, 23:21
Cevap için teşekkür ederim.Alınabilir bir ürün o zaman. İlk motorum olacak. Sayenizde bu konunun aktif olması yüzünden bu lifan üretimleri ilgimi çekiyor. Nette yaptığım araştırmalarda da olumsuz bir izlenim edinmedim. Zaten başarılı bir motorun klonu olduğu için cesaretim artıyor.

Hayırlısı olsun.

mertyagci
24 Mayıs 2010, 02:49
Arkadaşlar benim keeway shadowda elektrik tesisatı sorunum var.Bütün kabloların hepsini yenilemeyi düşünüyorum komple tesisat kablolarının orjinalini nereden bulabilirim acaba?

iptaluyelik02
24 Mayıs 2010, 09:29
Arkadaşlar benim keeway shadowda elektrik tesisatı sorunum var.Bütün kabloların hepsini yenilemeyi düşünüyorum komple tesisat kablolarının orjinalini nereden bulabilirim acaba?

Tesisatın nesi var?
Sadece kopuk kısımlar varsa aynı değerde kablolar ile yenileyebilirsin.Zor bir tesisat değil.20 Tl lık yerli kablo ile orijinalinden daha sağlam olur
Bu olmayacak gibiyse o zaman komplesini almaya çalış.

mertyagci
24 Mayıs 2010, 22:32
Savaş abi kabloları çok karıştırmışlar ben motoru 2.el aldım.Daha doğrusu akrabamdan aldım bedavaya.Sinyaller,stop lambası falan çalışmıyor tesisat allahlık diyebilirim.Komple elden geçmesi lazım.Böyle tesisat kabloları soketleriyle birlikte hazır satılmıyor mu?

iptaluyelik02
25 Mayıs 2010, 01:27
Savaş abi kabloları çok karıştırmışlar ben motoru 2.el aldım.Daha doğrusu akrabamdan aldım bedavaya.Sinyaller,stop lambası falan çalışmıyor tesisat allahlık diyebilirim.Komple elden geçmesi lazım.Böyle tesisat kabloları soketleriyle birlikte hazır satılmıyor mu?

bir kaç sayfa geriye gidersen arkadaşlardan birinde bir çok yedekparçanın olduğunu göreceksin,onda yoksa tumopar.com a bak.

Ateşleme vs problemi yoksa sadece
Sinyaller stop vs ise sorunun tesisatı kendin halledebilirsin

mertyagci
25 Mayıs 2010, 01:29
Tümopara baktım maalesef bulamadım savaş abi bide şu dediğin sayfalara bakayım bi.Ateşleme sorunu falan yok motor çalışıyor.

iptaluyelik02
25 Mayıs 2010, 01:44
Tümopara baktım maalesef bulamadım savaş abi bide şu dediğin sayfalara bakayım bi.Ateşleme sorunu falan yok motor çalışıyor.

o zaman komple tesisata para vermene gerek yok ki
sadece bir kaç kabloyu değiştirmen yeterli.

mertyagci
25 Mayıs 2010, 01:45
Savaş abi sayfalarda gezdim dediğin kişi Arbetus mu?

egelim 43
25 Mayıs 2010, 02:08
teşekkür ederim cevap için egelim43 :) ehliyeti bugün itibariyle almış bulunmaktayım.. haftaya adam getirecek motosikleti.. bir ustaya baktırıp o gün noterden satışı alacağım. ben şunu sormak istiyorum.. plaka bursaya bir saat uzaklıkta olan bir ilçesine bağlı.. onu almalı mıyım oturduğum yere yoksa o plakayı o ilçeye gidip sadece üzerime almam mı mantıklı? ve de noterde işleri hallederken orada motosikletin borcu olup olmadığı noter tarafından görülebiliyor mu? şimdiii adamdan sadece o gün noterden satışı onaylatmak yetecek mi bana yoksa adamla daha başka evrak işim var mı? ya kısaca bana izlemem gereken yolu adım adım söyleyebilirseniz çok çok sevinirim.. herkese iyi forumlar arkadaşlar..

:pale: Öncelikle sana ve herkese selamlar iyi forumlar bu aralar pek nete giremiyorum geç cevaplıyorum sorunu pek yardımcı olurmu bilemem ama; sen zaten satışı aldığında TC numarandan oturduğun adres çıkacaktır bu yüzden noter satışını aldığında Bursa merkez trafik tescil bürosunda tescil ettirmek için başvuracağın için plakan otomatik olarak değişecek yani ilçe değilde merkez plaka olacak motorun. Yani en son bu şekildeydi daha doğrusu ama şu an noterler halledecekler o işleri deniyor nasıl olur bilemiyorum:silent:Noter satışı için zaten maliyeden ilişik kesme kağıdı (borcu yoktur) isteniyor maliyeye intikal etmiş borçlarını varsa oradan öğreneceksin ama henüz maliyeye intikal etmemiş borçları varsa (yakın zamanda 1-2 gün içinde yenmiş trafik cezası yada arkadan yazılmış ceza gibi) onlarıda trafikten dosyasına bakarak öğrenebilirsin.:cat:

iptaluyelik02
25 Mayıs 2010, 02:21
Savaş abi sayfalarda gezdim dediğin kişi Arbetus mu?
Doğrudur özel mesaj gönder kendisine

egelim 43
25 Mayıs 2010, 02:33
Teşekkür ederim dostum... Hemşehirliyiz heralde ....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

Ayrıca egzost açılması konusunda formu okmaya devam ediyorum ama konu parça pinçik gidiyor... İçinin boşaltılması, yüzük tabiri, delinmesi vs. en net ve tatmin edici ses hangi yöntemle alınmış, videosu ve ustasıyla beraber konuyu tatlıya bağlayabilirmiyiz. Ayrıca yan çanta, sosis, elçik püskülü, seyehat çantası gibi şeyler arayan varsa ucuza bu işi yapan var özel isteklerede cevap verebilen mütevazi bir yeri var yer pendikte isteyeni yönlendirebilirim..

Yan çanta,sosis çanta,elçik püskülü, seyahat çantası evet bunların hepsi lazım bana :silent: yardımcı olursan sevinirim:cat:

mertyagci
25 Mayıs 2010, 02:44
o zaman komple tesisata para vermene gerek yok ki
sadece bir kaç kabloyu değiştirmen yeterli.

Ah keşke bir kaç kabloyla bu iş hallolsa o kadar karıştırmışlarki tesisatı ön far sürekli çalışıyor sinyaller çalışmıyor,stop lambası müşürünün kablosu yok,Hangi kablonun nereye ait olduğu belli değil,renkler değişiyor.

_SuLeYMaN_
25 Mayıs 2010, 10:40
mertyagcı bukadar endişe etmene gerek yok. İyi bir motor ustasına ihtiyacın var. Orjinal kablo diye birşey olmaz zaten kablo kablodur. Sen elektirik aksamını komple yenilettir motorun. Eksik müşür vb. parçaları zaten sana usta söyler sende temin eder taktırırsın.

İstanbul da iyi bir usta bulamam diye düşünürsen Çorlu ya gelirim dersen seni benim ustama götüreyim derdine derman olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:38 ----------

Gebzede Arbetus ( Barış ) var onunla irtibata geçip onun yanına da gidebilirsin onlar da tesisatı yapıp eksik parçaları temin edebiliyorlar.

narkozcu
25 Mayıs 2010, 19:37
arkadaşlar bizim motora yağ olarak ne marka önerirsiniz ? birde yağ filtresi dğişiyomu yoksa yine temizleyip takıcakmıyız kendim yapıcamda ...

_SuLeYMaN_
26 Mayıs 2010, 09:22
Filtre telden zaten ılık bir su ile güzelce yıka. Sora biraz cif ile temizle en son tekrar durula tak kullan :) Masrafsız çok güzel filtre. İstedigin yağı kullan 15-10

narkozcu
26 Mayıs 2010, 18:46
teşekkürler süleyman

avşaroğlu
27 Mayıs 2010, 21:45
ben castrol 4t 10-40 kullandım bulabilirsen tavsiye ederim

narkozcu
28 Mayıs 2010, 09:46
ben castrol 4t 10-40 kullandım bulabilirsen tavsiye ederim

zaten 15-10 bulamadım, castrol 4t 10-40 aldım cumartesi değitirecem.

Efrasyap
31 Mayıs 2010, 19:02
Abicim şu bisan roadstar sahipleri toplansak bir ara mümkün olur mu?

narkozcu
31 Mayıs 2010, 19:24
ben gelirim:)

Efrasyap
31 Mayıs 2010, 23:12
ben gelirim:)

Ankaradan mı şefim?:bounce:

_SuLeYMaN_
31 Mayıs 2010, 23:43
Yükseltilmiş sissy bar ve son fotolar :)

http://img535.imageshack.us/img535/3718/dsc00233yr.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/7365/dsc00234s.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/8605/dsc00235p.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/8819/dsc00236f.jpg
http://img580.imageshack.us/img580/4310/dsc00237m.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/4271/dsc00238i.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/8657/dsc00239ds.jpg

Tahmin ettiğim gibi sissy bar yükseldiği zaman arka çok genişledi. Bütün arkadaşlara öneriyorum. Tornada yaptıracağınız parça alüminyum yada paslanmaz dan yaptırın aksi halde paslanıp çok çirkin bir görüntü olacak.

mertyagci
01 Haziran 2010, 00:10
Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?

Efrasyap
01 Haziran 2010, 01:38
_SuLeYMaN_ merhabalar makina güzel olmuş kazasız belasız, sissy barı nasıl tedarik ettin bu bir, 2.si ayaklıklar, 3.sü ön cam

Nasıl tedarik edildiğini ve maliyetleri hakkında bilgi verirsen sevinirim.Şimdiden teşekkürler.


Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?

aynı şekilde cevap bekliyorum...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:35 ----------

Ha abicim sen araya parça atmışın...:cat: aynısından bende isterem

egelim 43
01 Haziran 2010, 04:19
Abicim şu bisan roadstar sahipleri toplansak bir ara mümkün olur mu?

Bende gelirim hemide Kütahyadan:cat: hatta şöyle yapabiliriz sizde gelebilirsiniz nasıl olsa emok festivali bu sene Kütahyada :cat: Burada buluşup emoka gidebiliriz hem böylece bi taşla kuş sürüsünü vurmuş oluruz:bounce:

_SuLeYMaN_
01 Haziran 2010, 10:28
Öcelikle zincirin ölçüsü 530-116

Sissy bar ı tedarik etmedim tornada parça yaptırdım alüminyumdan. Çok uğraşmalı bir iş oldu 1 günümüzü aldı :)

Ayaklıkları da sanayide yaptırdım. Crom dan yaptırdım onlarıda. Ayaklarımın denk geldiği kısımıda paspasları keserek yapıştırdım. Böylece ayaklarımın kaymasını engelledim.

Ön cam ı t.dağ da Hüsnü ustaya Savaş abi yaptırmıştı. :)

serkangemlik
01 Haziran 2010, 16:34
slm arkadaşlar bildiğiniz gibi motorlarımız biraz ağır devirli bunun için dişlilerle biraz oynamanın faydası olacaktır motorun üzerinde bulunan arka dişli orjinalde 45t bunu 40 42 yapabilirsek süratte artacaktır motorda özellikle uzun yolda rahatlayacaktır lakin bi süredir araştırmama rağmen dişli bulamadım dişli ufaltmayı deneyen veya sölediğim diş sayılarında uygun ölçülerde dişli göreniniz oldumu

_SuLeYMaN_
01 Haziran 2010, 16:40
Dişliyi küçültmen hızı arttırır ama motorun ömrünü kısaltır. Motoru kalkışlarda daha çok zorlayacaksın. Motor devrini aldığında rahatlayacak ama zorlanacak. Riskli bir uğraş bence. Uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmiyorum.

serkangemlik
01 Haziran 2010, 16:46
bu motorların 1. hatta 2ci vitesleri ağır devirlidir ufak oynamaları kaldıracaktır. bunu yeni motor kullanan biri olarak sölemiyorum ben doğduğumdan beri motorun üzerindeyim diyebiirim babam ve amcam eski tamircidi. Bi süre lise yıllarında bende devam ettim ve bıraktım bu işi roadstarlar güçlü motorlardır bu ufak farkı rahatlıkla kaldırabilir.

canantas
01 Haziran 2010, 17:05
Dişliyi küçültmen hızı arttırır ama motorun ömrünü kısaltır. Motoru kalkışlarda daha çok zorlayacaksın. Motor devrini aldığında rahatlayacak ama zorlanacak. Riskli bir uğraş bence. Uzun süreli kullanmayı düşünen arkadaşlara tavsiye etmiyorum.

Süleyman a katılmakla birlikte konuyu teknik olarak biraz daha açmakta fayda görüyorum. Herkesin bildiği gibi motorların performansını belirleyen bir takım parametreler vardır, kataloglarda yazar üreticiler. Bunlardan en önemlileri Motor gücü(P) (kw ya da Hp) ve de ürettiği Tork(T) (Nm) dur. Bu iki parametrenin hız (w) ile matematiksel bir bağlantısı vardır:

Güç = Tork x Devir(hız) --------- P = T x w

Bir motorun ürettiği gücü değştiremezsiniz, dolayısı ile yukarıdaki formülde değşebilecek 2 unsur Tork ve hızdır. Eğer hızı arttırırsanız Tork dan kaybedersiniz (ya da klasik deyimi ile motor çekişten düşer, rampa da zorlanır, ivmelenmesi yavaşlar). Mekanik olarak bir şey olacağını düşünmüyorum motora, düşük tork ile çalışacağı için parçalar daha az zorlanacaktır.
Diğer yandan hızı yani deviri arttırdığınızda zincir, dişli ve rulmanlarda zorlanmalar ve aşınmalar başlayacaktır. Bu büyük bir risk ve bence bu riski almaya değmez!


bu motorların 1. hatta 2ci vitesleri ağır devirlidir ufak oynamaları kaldıracaktır. bunu yeni motor kullanan biri olarak sölemiyorum ben doğduğumdan beri motorun üzerindeyim diyebiirim babam ve amcam eski tamircidi. Bi süre lise yıllarında bende devam ettim ve bıraktım bu işi roadstarlar güçlü motorlardır bu ufak farkı rahatlıkla kaldırabilir.

Arkadaşım,
Bence tavsiyede bulunurken dikkatli olalım. Bilmeden kimseye zarar gelmesini istemeyiz değil mi?

serkangemlik
01 Haziran 2010, 17:24
arkadaşlar yazıyı dikkatli okursanız tavsiye niteliğinde bişey sölemedim ben sadece yapan olup olmadığını veya bu tür dişli görenin olup olmadığını öğrenmek istedim ama siz olayı büyüttünüz modifikasyon die bi olay var ben bundan 13 yıl önce yaptığım mobylette de orjinalinde 49.9 cc dir. 80 cc yapıp 145 km sürate kadar gördüm ha devamıda olabilirdi ama daha tefaruata giriyordu ve o zamanki maddi durumum buna elverişli değildi. Ve halen bu motor duruyor ve çalışır durumda eski bi hatıra die saklıyorum. Gelelim konumuza sölediğinin bi kısmı doğru haklısın matematik konusunda hız artarsa güç düşer güç artarsa hız bunu ilk öğretimde öğretiyorlar zaten. Ha bu motor 45 yerine 40 takılan dişli ile bilya dağıtır şanzıman dağıtırsa benzin döker yakarım o motoru

canantas
01 Haziran 2010, 17:50
arkadaşlar yazıyı dikkatli okursanız tavsiye niteliğinde bişey sölemedim ben sadece yapan olup olmadığını veya bu tür dişli görenin olup olmadığını öğrenmek istedim ama siz olayı büyüttünüz modifikasyon die bi olay var ben bundan 13 yıl önce yaptığım mobylette de orjinalinde 49.9 cc dir. 80 cc yapıp 145 km sürate kadar gördüm ha devamıda olabilirdi ama daha tefaruata giriyordu ve o zamanki maddi durumum buna elverişli değildi. Ve halen bu motor duruyor ve çalışır durumda eski bi hatıra die saklıyorum. Gelelim konumuza sölediğinin bi kısmı doğru haklısın matematik konusunda hız artarsa güç düşer güç artarsa hız bunu ilk öğretimde öğretiyorlar zaten. Ha bu motor 45 yerine 40 takılan dişli ile bilya dağıtır şanzıman dağıtırsa benzin döker yakarım o motoru

Eğer ilk öğretimde size öğretilen "hız artarsa güç düşer güç artarsa hız" ise, size bunu yanlış öğretmişler. Yukarıda da belirttiğim gibi Güç değişmez, sabit kalır. Oynayabildiğiniz sadece motorun hızıdır, o da motorun ürettiği torku değiştirir.
13 yıl önce yaptığınız/modifiye ettiğiniz motoru üreticinin tavsiye ettiği ömürde kullanmanızın imkansız olduğunu biliyorsunuzdur herhalde. Aynı mekanik aksamdan 2 kat güç almak için ya mekanik aksamın dayanımını arttırmanız lazım (yani daha güçlü alaşımlı malzemeler vesaire gibi). Yoksa o motorun ömrü 10 yıl ise, 3-4 yıl kullanırsınız. Mekanik olarak limtlerde ya da tasarlanan limitin üzerinde kullandığınız her makina büyük risktir! Sadece basit bir örnek vermek istiyorum; yine sizin modifiye ettiğiniz makina ile ilgili olsun konu. Modifiyeden önce maksimum hızı 50km/h saat olan bir makinayı siz 80km/h saate çıkartıyorsunuz. Dolayısı ile dönen aksamların devir sayıları değişiyor. Bu durumda da o döner aksamlarda kullanılan rulmanların tekrar elden geçmesi gerekir değil mi? Çünkü motorun ilk üreticisi motorda kullandığı rulmanları maximum 50km/h lik devir için seçmiştir, 80km/h lık devir için değil. Bu rulmanı değiştirmezseniz, ve yüksek devirlere çıkarsanız, rulman kilitleyip o yüksek hızda motor sizi yere fırlatırsa bunun hesabını kim verir?
Kısacası, yaptığınız modifikasyonda başınıza bir kaza gelmemiş olması (iyiki de gelmemiş, Allah korumuş sizi!) sizin şansınızdır.

Herhangi bir makina tasarlanırken, üretebileceği güce göre mekanik olarak tasarlanır ki mekanik zorlanmalara dayanabilsin. O yüzdendir ki 800 lük makinanın boyutu 250 lik makinadan daha fazladır. Ve hatta o yüzdendir ki de modifikasyon yapan profesyonel firmalar vardır piyasada, TT Custom gibi. Ya da otomobil modifikasyonu yapan firmalar gibi. Bunlar bildiğiniz gibi yüksek ücretler talep ederler. Neden? Çünkü modifikasyonun arkasında ciddi bir hesabın ve mühendislik bilgisinin yatması gerekir. Aksi takdirde son kullanıcıya oldukça yüksek bir risk satmış olurlar.

Sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi, bence de böyle bir dişli değişimini siz de tavsiye etmeyin!. Bırakın, kullanıcı riski kendisi alsın!

_SuLeYMaN_
01 Haziran 2010, 18:23
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bisan-roadstar-250-kara-panterimle-artik-vedalasiyorum/detay

Arkadaşllar ilgilenen olursa görüşebiliriz.

mertyagci
01 Haziran 2010, 18:29
Arkadaşlar bana bu motorun zincirinden lazım.Acaba zincirin özelliklerini biliyormusunuz boyutlarını numarasını vs.Pahalı bişey düşünmüyorum(O-Ringli falan).Bildiğiniz bu motora uyan bir zincir var mı?


Hala cevap bekliyorum.

canantas
01 Haziran 2010, 18:31
Öcelikle zincirin ölçüsü 530-116

Sissy bar ı tedarik etmedim tornada parça yaptırdım alüminyumdan. Çok uğraşmalı bir iş oldu 1 günümüzü aldı :)

Ayaklıkları da sanayide yaptırdım. Crom dan yaptırdım onlarıda. Ayaklarımın denk geldiği kısımıda paspasları keserek yapıştırdım. Böylece ayaklarımın kaymasını engelledim.

Ön cam ı t.dağ da Hüsnü ustaya Savaş abi yaptırmıştı. :)


Hala cevap bekliyorum.

Süleyman yukarıda yazmış detayları.
530-116 lık zincir alacaksın, marka sana kalmış.

Efrasyap
01 Haziran 2010, 21:52
Bende gelirim hemide Kütahyadan:cat: hatta şöyle yapabiliriz sizde gelebilirsiniz nasıl olsa emok festivali bu sene Kütahyada :cat: Burada buluşup emoka gidebiliriz hem böylece bi taşla kuş sürüsünü vurmuş oluruz:bounce:

Yanıma adam bulsam düşünürüm zaten süleymanda satıyor motoru :pr:
hem ne zaman festival

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

Ayrıca egzostunu açtıran arkadaşlar deneyimlerini izlenti yoluyla özellikle hareket halinde iken varsa paylaşırsanız sevinirim ... kestirmeyi düşünüyorumsa...?

egelim 43
03 Haziran 2010, 02:44
Yanıma adam bulsam düşünürüm zaten süleymanda satıyor motoru :pr:
hem ne zaman festival

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

Ayrıca egzostunu açtıran arkadaşlar deneyimlerini izlenti yoluyla özellikle hareket halinde iken varsa paylaşırsanız sevinirim ... kestirmeyi düşünüyorumsa...?

Festival 01-04 temmuz arası bakarsın o zamana kadar satmaz motoru hem satarsa bile artçı olarak al gel Süleyman abiyi yada tek çık gel:cat: Geçen ben çıktım Eskişehire kadar gezip gelmek için o kadar keyif aldımki az kalsın Ankaraya gidiyodum svrihisar yakınlarından döndüm:queen: (akşam oluyordu)

Efrasyap
03 Haziran 2010, 21:06
yok arkadaş kimsenin buluşası yok anlaşılan camiadan bir kişimi çıktı yahu :pr:

avşaroğlu
03 Haziran 2010, 23:36
zinciri gerdirmek veya gevşetmek için tekerin büyük somununu gevşettikten sonra mafsaldaki küçük somunları gevşetip veya sıkıladığımızda tekerimi ilri geri mi yapıyo onların tam olarak fonksiyonları ne acaba ayardamı yardımcı oluyo bide onları ayarlayamasak teker çap olurmu biraz gerdirmek istiyorumda gevşek çünkü yardımcı olursanız sevinirim

Efrasyap
03 Haziran 2010, 23:49
zinciri gerdirmek veya gevşetmek için tekerin büyük somununu gevşettikten sonra mafsaldaki küçük somunları gevşetip veya sıkıladığımızda tekerimi ilri geri mi yapıyo onların tam olarak fonksiyonları ne acaba ayardamı yardımcı oluyo bide onları ayarlayamasak teker çap olurmu biraz gerdirmek istiyorumda gevşek çünkü yardımcı olursanız sevinirim

Hemşo eğer zincirin fazla gevşek deyilse zincir tarafında arka teker somununa denk gelen yerde ayar vidası var onu sıkarak boşluk alabilirsin ama ilk defa yapıyorsan uğraşma ustana git birkaç seferde sana öğretir.Çok sıkarsan tuhaf sesler geliyor sonra anlamazsan zarar verir.Ayrıca boşluk fazlaysa arka tekeri gevşetip ayarlaman lazım ki onuda yönünü ayarlaman lazım arka dişli ile zincirin aynı yönde olması için.
Kolay gelsin hemşerim Pınarbaşı mı?

avşaroğlu
04 Haziran 2010, 00:19
evet abi pınarbaşılıyım.tekeri gevşettim arka somunlarıda gevşettim gerginliğini ayarladım sonra tekerle beraber somunları tekrar sıkıladım ses varmı diyede kontrol ettim yoktu umarım yapmışımdır

Efrasyap
04 Haziran 2010, 12:08
evet abi pınarbaşılıyım.tekeri gevşettim arka somunlarıda gevşettim gerginliğini ayarladım sonra tekerle beraber somunları tekrar sıkıladım ses varmı diyede kontrol ettim yoktu umarım yapmışımdır

Ses zaten motordan gelir. Gergin bir metal sesi hissedersin kullanırken hassan ayarlar içinde arka tekerin zincir tarafında vida var onunla ayarlarsın Avşaroğlu:cat:

mertyagci
04 Haziran 2010, 12:33
Arkadaşlar benim motorun zincirinden aşırı ses geliyor.Zincir ne çok gergin nede az gergin gayet iyi,yağıda iyi.Zincir dönerken bir yerede sürtmüyor.Fakat giderken aşırı bir ses var.Çata Çata Çata gibi.