PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki kle 500 zincir ve dişli değişimi



erol 62
21 Kasım 2010, 17:33
2005 model motorumun zincir ve dişlilerini değiştirmek istiyorum. Orjinal ön 17, arka 44 dişli var. Dişli oranı katalogta 2.652 ( 61/23 ) şeklinde. Ben sadece arka dişliyi 46 olan ile değiştirmek istiyorum, bundaki amacımda azıcık torku artırıp vites aralıklarını uzatmak, yavaş ve orta süratlerde (40-120) daha keyifli kullanmak . Hızı ve yakıtı değişirmi. Sizce doğru bir değişim mi olur. Konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Saygılar

Sinan Er
21 Kasım 2010, 17:39
2005 model motorumun zincir ve dişlilerini değiştirmek istiyorum. Orjinal ön 17, arka 44 dişli var. Dişli oranı katalogta 2.652 ( 61/23 ) şeklinde. Ben sadece arka dişliyi 46 olan ile değiştirmek istiyorum, bundaki amacımda azıcık torku artırıp vites aralıklarını uzatmak, yavaş ve orta süratlerde (40-120) daha keyifli kullanmak . Hızı ve yakıtı değişirmi. Sizce doğru bir değişim mi olur. Konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum. Saygılar

Motorun zaten 6 vites 60 Km/h hızda bile 6. vitesde kullanmak mumkun dişli değişimine bence gerek yok.

AydoganX
21 Kasım 2010, 17:40
Aşağıdaki site tork ve son hız konusunda yardımcı olabilir.
www.sprocketcalculator.com

Üst kısma mevcut ön-arka dişli ve zincir bakla sayısı giriliyor.
Aşağıya ise takmak istediğimiz dişli sayıları giriliyor.

Sonuçları ise + veya - olarak görebiliyoruz.

Sinan Er
23 Kasım 2010, 00:19
Aşağıdaki site tork ve son hız konusunda yardımcı olabilir.
www.sprocketcalculator.com

Üst kısma mevcut ön-arka dişli ve zincir bakla sayısı giriliyor.
Aşağıya ise takmak istediğimiz dişli sayıları giriliyor.

Sonuçları ise + veya - olarak görebiliyoruz.


Çok güzel bir link. Paylaşım içim teşekkürler

motorhocası
23 Kasım 2010, 00:23
Bu site teknik forumda sabitlenmeli.:cat:

Ekim92
25 Kasım 2010, 12:56
Ben dişlilerle çok oynadım bence dişli değiştirmek pek gerekli değil.Dişli büyütüldüğünde tork artsada vites aralıkları kısaldığı için bu tork vites değiştirirken kaybediliyor son hız da düşüyor .Ben enduro yaptığım için son hız pek önemli değil ve vites oranlarının azalması rampalarda rahatlık sağlıyor ama asfaltta kullanırken vites arlıklarını azalması ve son hızın düşmesi rahatsız edebilir.(zaten tork beklediğin kadar da artmaz)

erol 62
25 Kasım 2010, 23:42
Detaylı bir araştırma yaptıktan sonra, arka dişliyi büyütmekten vazgeçtim ve Kawasakinin orjinal dişlilerini taktım 17/44 servis fiyatı 200 tl. Zinciride Regina marka taktım 108 bakla o da 200 tl. Toplam 400 tl ye patladı.

cenkşenver
09 Ağustos 2011, 10:09
herkese merhaba kawasaki en 500 deki zincirli modelinde arka dişlide ufak bi boşluk var :cyclopsan acaba mz deki gibi arka cantla dişli arasında olan lastik takozlar bunlardadamı varsa aşınmış olabilirlermi bilgilerinizi bekliyorum şimdiden teşekürler :santa:

cenkşenver
09 Ağustos 2011, 13:20
anlaşılan pek kawasaki en 500 anlayan yok :thumright