Orijinalini görmek için tıklayınız : Yardım edebilir misiniz üstadlar??
DaBEL
20 Kasım 2010, 07:25
herkese iyi sabahlar.. motor almayı düşünen klasik bir cömezim.. idare eder bir scoter tecrübesine azda olsa vitesli tecrübesine sahip bir kullanıcıyım.. bir hafta sonrada direksiyon sınavına girip ehliyetimi alıcagım.. arkasındanda motor almayı düşünüyorum.. tabi 600lüklerde gözüm yok.. 250lik veya 125lik bir motor arıyorum kendime( 250 cc tercihimdir).. ama benim boy 165 oldugundan genellikle sport tarz motorların beni zorlucagını söylüyorlar:pr:.. belkide haklılar cünki yarım saat bir arkadasın croosunu kullandım ve ayak parmaklarım kas yaptı resmen..
çinli olmayan bi 2. el, gaza fazla ilişmediğin vakit çok yakmayan ve boy sorunu cıkartmıcak, yani motoru durdurduğumda korkmadan ayagımı yere koyabilceğm ölcekte bildiğiniz bir motor varmı??
ayrıca önümüz kış olduğundan motoru alsam bile nisana kadar binmeyi düşünmüyorum en azından yagmurlar bindirmez beni.. bu yüzden biriktirdiğim bütün paramı motora verip nisana kadarda kıyafetten kaska bütün korumalıkları tamamlamayı düşünüyorum.. bu şekildede bütçemi 5 milyara cıkarmayı başardım sayılır..
boyun sorun olmucagı cruiser motorlarıda severim ama 250 cc de gözüme hoş gelen pek bir cesit yok.. belki bi venox diyorum onuda bulamadık..
uzun yazımdan dolayı özür dilerim.. cevap veren üstadlara şimdiden teşekkürler..
ilk defa boyumun kısalığından dert yanıyorum:pr:
YÖRÜK
20 Kasım 2010, 07:31
cruiser tarzı motorlar boy problemini ortadan kaldıracaktır..:cat:
acayüp
20 Kasım 2010, 12:03
Seninle aynı boyda varadero 1000 kullanan bir abimiz var.Bende denedim gayet rahattı(benimde boyum 1.68 : )Yalnız adam yılların motorcusu.
Asıl konum şuki.Bu motorları biraz alçaltıp birazda koltuğu nu yeniden düzenleyen yerler var.Çok beğendiğin bir model olursa bu şekilde yapabilirsiniz. Motor bir tutku bir zevk bir hayat tarzı olduğu için beğenmediğiniz halde sırf bu nedenle model seçmektense sevdiğiniz beğendiğiniz bir model alıp ufak bir oynama ile kendinize uygun hale getirebilirsiniz.
Ayrıca cross biraz acımasız bir örnek olmuş. Cross lar hem en yüksek motorlardır. Hemde onlarda zaten en ideal olanı parmak köklerinizin yere tam basmasıdır. Ayak tabanı tam basıyorsa sizin için alçaktır zaten.
250 cc için kendinize güveniyorsanız (ki çok zor olmaz genelde) bence beğendiğiniz bir model alıp çeşitli yollarla kendinize uygun hale getirin.
İmzanıza baktımda idealinizde venox varsa hiç düşünmeden alabilirsiniz. Veya gv250, yada honda ,suzuki 250 cc cruiser ler de olabilir.
DaBEL
21 Kasım 2010, 02:10
cruiser tarzı motorlar boy problemini ortadan kaldıracaktır..:cat:
bende öyle olucagını düşünüyorum.. bulabilirsem bir venoxla bu işi halledebilirim..
Seninle aynı boyda varadero 1000 kullanan bir abimiz var.Bende denedim gayet rahattı(benimde boyum 1.68 : )Yalnız adam yılların motorcusu.
Asıl konum şuki.Bu motorları biraz alçaltıp birazda koltuğu nu yeniden düzenleyen yerler var.Çok beğendiğin bir model olursa bu şekilde yapabilirsiniz. Motor bir tutku bir zevk bir hayat tarzı olduğu için beğenmediğiniz halde sırf bu nedenle model seçmektense sevdiğiniz beğendiğiniz bir model alıp ufak bir oynama ile kendinize uygun hale getirebilirsiniz.
Ayrıca cross biraz acımasız bir örnek olmuş. Cross lar hem en yüksek motorlardır. Hemde onlarda zaten en ideal olanı parmak köklerinizin yere tam basmasıdır. Ayak tabanı tam basıyorsa sizin için alçaktır zaten.
250 cc için kendinize güveniyorsanız (ki çok zor olmaz genelde) bence beğendiğiniz bir model alıp çeşitli yollarla kendinize uygun hale getirin.
İmzanıza baktımda idealinizde venox varsa hiç düşünmeden alabilirsiniz. Veya gv250, yada honda ,suzuki 250 cc cruiser ler de olabilir.
2 yıl kadar bu sekilde tecrüe etsem boyun hiç bi önemi kalmıcagını düşünüyorum.. tabi önümüzdeki 2 yıl için kendime göre bişey bulmam lazım.. bütçeme uygun olan cbr 125 gibi gözüküyor ama cok cılız bir yapıya sahip oldugunu düşünüyorum.. belki RS125 bulabilirsem alırım.. bütçeye göre en iyisi hyo 250r olucak gibi veya gt250 naked.. olmazsa sele boyu için usta arıcagız.. verdiğiniz cevaplar için teşekkürler..
Osbourne
21 Kasım 2010, 03:43
Sele boyu için usta aramaya gerek yok.. www.motosay.com buradaki adamalra ben kefilim..Başka da sele üzerine ihtisaslaşmış bir yer bilmiyorum..Varsa değerlendirmek gerek tabi..
Beri yandan venox, biçilmiş kaftandır bu ebatlara..
Gene beri yandan, eğer gönlün supersport a kayıyorsa hiç cruiser a bulaşma derim :wiinkk:
gorkemuls
21 Kasım 2010, 03:50
Hysong GV 250 forever...!! :cat:
DaBEL
21 Kasım 2010, 06:16
Sele boyu için usta aramaya gerek yok.. www.motosay.com buradaki adamalra ben kefilim..Başka da sele üzerine ihtisaslaşmış bir yer bilmiyorum..Varsa değerlendirmek gerek tabi..
Beri yandan venox, biçilmiş kaftandır bu ebatlara..
Gene beri yandan, eğer gönlün supersport a kayıyorsa hiç cruiser a bulaşma derim :wiinkk:
bütün motor tarzlarını denemek istiyorum.. sanırsam bende bi sorun var.. taksimde calıstıgımdan dolayı misal bugun tam önümden bir hayabusa aheste aheste gecti baka kaldım.. aynı sekilde bi harley gecsede yada bi turuncu ktm gecsede arkasından baka kalıyorum.. yada bir monster.. yani motora başlıcagız ama nerede bitircegim cok belli değil..
ama şunu gördüm.. 250 cc lik motor bulmak burada gercekten zor.. avrupada yaygın olabilirler ama Türkiye' de sanırsam biraz bilinçsizlikten birazda ekonomik sebeplerden dolayı kullanıcılar ara segmenti atlayıp 600 cc ve üstünü tercih ediyolar..
bende ekonomik sebeplerden birde severek kullanmak istediğim motorum şuan altımdaki activa motorundan daha büyük bir motora sahip olmasını istediğimden 250 cc lik istiyorum..
250 cc olarakta ilk sırada zaten venox var.. venoxun biraz azınlıkta olmasından dolayı b planı olarakta sanırsam hyo gt250 naked modelini cizicegim(R modelinden daha hos durduğunu düşündüğümden).. son olarakta artık 125 cc lik bi sport olabilir diyorum.. rs 125 belki..
ilgi gösteren herkese tesekkürler..
ayrıca görkemuls üstadım hyo nun distribütör değişimi yüzünden her hangi bir yedek parca zorlugu cekiyor musun?? 2009 sonrası modellerde sorun olmayabilir ama öncesi ciddi anlamda beni merak ettirtiyor..
goker
21 Kasım 2010, 07:26
bütün motor tarzlarını denemek istiyorum.. sanırsam bende bi sorun var.. taksimde calıstıgımdan dolayı misal bugun tam önümden bir hayabusa aheste aheste gecti baka kaldım.. aynı sekilde bi harley gecsede yada bi turuncu ktm gecsede arkasından baka kalıyorum.. yada bir monster.. yani motora başlıcagız ama nerede bitircegim cok belli değil..
ama şunu gördüm.. 250 cc lik motor bulmak burada gercekten zor.. avrupada yaygın olabilirler ama Türkiye' de sanırsam biraz bilinçsizlikten birazda ekonomik sebeplerden dolayı kullanıcılar ara segmenti atlayıp 600 cc ve üstünü tercih ediyolar..
bende ekonomik sebeplerden birde severek kullanmak istediğim motorum şuan altımdaki activa motorundan daha büyük bir motora sahip olmasını istediğimden 250 cc lik istiyorum..
250 cc olarakta ilk sırada zaten venox var.. venoxun biraz azınlıkta olmasından dolayı b planı olarakta sanırsam hyo gt250 naked modelini cizicegim(R modelinden daha hos durduğunu düşündüğümden).. son olarakta artık 125 cc lik bi sport olabilir diyorum.. rs 125 belki..
ilgi gösteren herkese tesekkürler..
ayrıca görkemuls üstadım hyo nun distribütör değişimi yüzünden her hangi bir yedek parca zorlugu cekiyor musun?? 2009 sonrası modellerde sorun olmayabilir ama öncesi ciddi anlamda beni merak ettirtiyor..
250 cc konusunda çok haklısın. Bilinçle ilintili.
Aslında biraz da şöyle mesela bir adam geliyor, muhtemelen babadan zengin hafif dudaklar bruce willis kıvamında 'ben minersem naltıyüzlükten aşağsı nurtarmaz' diyor alıyor geliyor motorü. Üç vakte kadar ya mefta oluyor ya arabanın dayanılmaz rahatlığına kendini kaptırıp motoru bırakıyor ya da yahu böyle olmaz deyip ders alıp devam ediyor (ki bu kitle çok az.)
Ya da
Bir adam daha geliyor piyasada bulunan ucuz düşük cc japonlara yahu bunlar kurye motoru deyip çin alıyor iki gün sonra motorun grenajları dökülüyor yağ koymayı unutuyor motor kitliyor vs.. motoru bırakıyor. (elbette bunun haricinde çin alan bir kitlede var bütün çin sahibi arkadaşlar rica edicem alınmasın. örnekte anlatılan ammaaan yazlıkta bineriz işte kitlesidir.)
Bir de dirayetli olanlar var ki gün geçtikçe bilinçleniyorlar gün geçtikçe öğreniyorlar( ben de öğrenmeye çalışıyorum) ama 150lik motordan sonra bir 250 lik almak istediklerinde çok ilginç fiyatlarla karşılaşıyorlar örnekse 7000£ lar 12000tl ler zaten onları da alıyorsun 2 gün sonra distirübütörler yeniden getirmemeye başlıyorlar soruyorsun niye getirmiyosunuz kardeşim bu modeli diye diyolar ki türkiyede bunu alacak bir kitle yok.
Ben çok doluyum bu konuda neyse
Kİlo boy çok önemli arzuladığın motorlardan bir liste oluşur. Çıkabiliceğin maksimum tutar ne kadarsa bunun üstündekilerin üzerini çiz elinde kalan listenin marka marka bayilerini araştır evine en yakın olanların adreslerini al sonra git motorların üzerine otur ayakların yere değiyor mu? motor üzerine oturduğunda sana nasıl bir his veriyor. Elcikleri tutarken rahat mısın? Orta sephaya alırken ve indirirken rahatça bu işlemi yapabiliyor musun?
Unutma ki bütün motorların seyrederken ve kullanırken verdikleri his apayrıdır.
Kendini ihtiyaçlarını iyi tanımla alıcağın motorun arkasındaki distirübütör sağlam mı servisleri nasıl yedek parçası bütçene uygun mu çok mu yakıcak az mı
Sonra sadece yazın binerim diye düşünme doğru ekipmanı seçersen kışın, hafif yağışta da binebilirsin çoğu insan kışın ekipmanla da olsa üşüyeceğini zanneder ancak gerçek böyle değil ekipman içine dışarıda üşümeyeceğin şekilde giyinirsen hareket halinde de büyük olasılıkla üşümeyeceksin.
Başka bir konuda motor gücü senin motorunda nasıl paylaştırlmış bunu araştır. Yapan mühendis hp-torq dağılımını nasıl yapmış yarın artçıyla bindiğinde yokuşta bayılacak mı vs..
Bunlardan bir analiz çıkardığında elinde (listende) hala birkaç motor varsa forumda yine konuşuruz
fullthrottle
21 Kasım 2010, 10:58
madem yeni basliyorsun nacizane tecrubelerim dogrultusunda bahsedeyim; ben 80kg civarlari 1.84'luk biri olarak amatorluge zongshenin 200 luk crossu ile baslamis, ardindan yamaha xt350'ye gecmis ve aralarindaki guc, tork, profesyonellik farkina resmen şok olmustum. lakin cross ile baslamanin buyuk avantajlari var soyle ki; motorun temel denge prensiplerini kavramada ve motosikletin ustunde kendi limitlerinizi ogrenmenize buyuk yardimda bulunuyor. ustelik yagmur, camur, kaldirim, merdiven, tumsek , kasis bunlar pek umrunuzda olmuyor. ayrica motorun temel bakim ve tamiratini kolayca yapabiliyorsunuz. cross'un ardindan artik buyuk askim olan naked'a gecmis (xjr1200) ve onunla izmir-istanbul-kibris yapmis 4 ay kalip geri donmustum. xjr1200 ile 3 buyuk kaza atlattim. atlattim derken 2sinde motorun kontrolunu neredeyse tamamen kaybeder oldum ama toparladim, 3sunde ise durmamin yada manevra yapmamin imkansiz oldugu bir yakinlikta onume firlayan arac sonrasi saniyeler icinde sistematik olarak motoru yan cevirip, asfalta yavasca yatirarak ondan ayrilmis motor araca yerden kayarak carparken ben 1 metre kala durmustum. neyse demek istedigim eger cross gecmisim olmasaydi bu kazalari atlatmama imkan ihtimal yoktu. sonrasinda icimdeki atesin beni cevirdigi yon hep farkli oldu.. f650, baghira, virago750, bandit derken finali vulcan'da yaptim. yani bu motor olayi boyle sarisin, kizil, esmer, kumral guzeller arasindan birini secmek gibi.. o yuzden aninda karar vermek yerine mumkunse cross ile basla, motorun denge prensiplerini, surus dinamiklerini reflekslerine yedir. ardindan icindeki motorcu ruhunu dinleyerek tarzlar arasina bakin. hem prof surucu olunca aradigin tat da fazlaca degisiyor inan bana. bugun istedigin yada hayran hayran arkasindan baktigin motora bundan biraz zaman sonra 'amaaan gecti o isler, benim olayim baska tarz'' diyerek burun kiviracaksin. :)
DaBEL
23 Kasım 2010, 03:07
Kİlo boy çok önemli arzuladığın motorlardan bir liste oluşur. Çıkabiliceğin maksimum tutar ne kadarsa bunun üstündekilerin üzerini çiz elinde kalan listenin marka marka bayilerini araştır evine en yakın olanların adreslerini al sonra git motorların üzerine otur ayakların yere değiyor mu? motor üzerine oturduğunda sana nasıl bir his veriyor. Elcikleri tutarken rahat mısın? Orta sephaya alırken ve indirirken rahatça bu işlemi yapabiliyor musun?
Unutma ki bütün motorların seyrederken ve kullanırken verdikleri his apayrıdır.
Kendini ihtiyaçlarını iyi tanımla alıcağın motorun arkasındaki distirübütör sağlam mı servisleri nasıl yedek parçası bütçene uygun mu çok mu yakıcak az mı
Sonra sadece yazın binerim diye düşünme doğru ekipmanı seçersen kışın, hafif yağışta da binebilirsin çoğu insan kışın ekipmanla da olsa üşüyeceğini zanneder ancak gerçek böyle değil ekipman içine dışarıda üşümeyeceğin şekilde giyinirsen hareket halinde de büyük olasılıkla üşümeyeceksin.
Başka bir konuda motor gücü senin motorunda nasıl paylaştırlmış bunu araştır. Yapan mühendis hp-torq dağılımını nasıl yapmış yarın artçıyla bindiğinde yokuşta bayılacak mı vs..
Bunlardan bir analiz çıkardığında elinde (listende) hala birkaç motor varsa forumda yine konuşuruz
sagol üstad.. bunları incelmeye başlıcagım.. özellikle tork konusununda.. söylediklerine göre bi haraket planı cizicegim..
kışın kullanma kısmı ise amatörüm diye düşünmüyorum.. alıştıktan sonra neden olmasın.. yoksa ben yaz kış tshirt giyen birisiyim, çok zor üşürüm..
madem yeni basliyorsun nacizane tecrubelerim dogrultusunda bahsedeyim; ben 80kg civarlari 1.84'luk biri olarak amatorluge zongshenin 200 luk crossu ile baslamis, ardindan yamaha xt350'ye gecmis ve aralarindaki guc, tork, profesyonellik farkina resmen şok olmustum. lakin cross ile baslamanin buyuk avantajlari var soyle ki; motorun temel denge prensiplerini kavramada ve motosikletin ustunde kendi limitlerinizi ogrenmenize buyuk yardimda bulunuyor. ustelik yagmur, camur, kaldirim, merdiven, tumsek , kasis bunlar pek umrunuzda olmuyor. ayrica motorun temel bakim ve tamiratini kolayca yapabiliyorsunuz. cross'un ardindan artik buyuk askim olan naked'a gecmis (xjr1200) ve onunla izmir-istanbul-kibris yapmis 4 ay kalip geri donmustum. xjr1200 ile 3 buyuk kaza atlattim. atlattim derken 2sinde motorun kontrolunu neredeyse tamamen kaybeder oldum ama toparladim, 3sunde ise durmamin yada manevra yapmamin imkansiz oldugu bir yakinlikta onume firlayan arac sonrasi saniyeler icinde sistematik olarak motoru yan cevirip, asfalta yavasca yatirarak ondan ayrilmis motor araca yerden kayarak carparken ben 1 metre kala durmustum. neyse demek istedigim eger cross gecmisim olmasaydi bu kazalari atlatmama imkan ihtimal yoktu. sonrasinda icimdeki atesin beni cevirdigi yon hep farkli oldu.. f650, baghira, virago750, bandit derken finali vulcan'da yaptim. yani bu motor olayi boyle sarisin, kizil, esmer, kumral guzeller arasindan birini secmek gibi.. o yuzden aninda karar vermek yerine mumkunse cross ile basla, motorun denge prensiplerini, surus dinamiklerini reflekslerine yedir. ardindan icindeki motorcu ruhunu dinleyerek tarzlar arasina bakin. hem prof surucu olunca aradigin tat da fazlaca degisiyor inan bana. bugun istedigin yada hayran hayran arkasindan baktigin motora bundan biraz zaman sonra 'amaaan gecti o isler, benim olayim baska tarz'' diyerek burun kiviracaksin. :)
crossta gözüm var.. özelllikle biraz yol için biraz dağ bayır için olan hafiften melez modelleri seviyorum.. gel görki bu araçlara benim boyum yetmiyor.. malum 1.65 boy var.. gerçi ilginç bi şekilde ilk kullandıgım vitesli kanuninin crossuydu.. hala ben o motoru nasıl devirmedim diye şaşırırım..
Okan Sinan Ocan
23 Kasım 2010, 03:15
Madem dağ bayır diyorsun ,eğer çok fazla çamur değilse seçenekler içerisine Honda CBX250 twister ide eklemelisin. Hem boy problemi yaşatmaz hemde makul bir güce sahiptir hemen bıkıp sıkılmazsın.
redvan
08 Mart 2011, 23:06
kimi boyunun kısalığından şikayetçi kimi der motor altımda kayboluyo:mrgreen:
keşke benim boyumda 194 yerine 165 olsaydı:salut:
yürekçe
08 Mart 2011, 23:48
Madem dağ bayır diyorsun ,eğer çok fazla çamur değilse seçenekler içerisine Honda CBX250 twister ide eklemelisin. Hem boy problemi yaşatmaz hemde makul bir güce sahiptir hemen bıkıp sıkılmazsın.
aynen. aklımdan ilk geçen motor bu idi.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO