PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

polo34
24 Temmuz 2012, 19:40
[QUOTE=Syanur;2754972]
Motoru ~1haftadır kullanıyorum. Aldıktan birkaç saat sonra 2 günlüğüne gaco'nun ellerine bırakmıştım motoru :) Bir haftadır bende ama, 300 km yaptım.

QUOTE]

kardeş hayırlı olsun, epey araştırdın, bence teknolojisi yüksek en azından iyi kopyalanmış bir motor aldın :) 6 vites, su soğutma, dijital ekran... ben eminim bazı parçalarını sen japon ya da kore mallarıyla değiştirip daha sorunsuz bir makina haline getirirsin ...

tunctepe
24 Temmuz 2012, 19:53
balata sesinin gelmesi balatanın bağlı olduğu samunların gevşemiş olması dır onları sıktır ve balata sipreyi sürdür bir süre sonra kesicektir o sesi bikere benimde başıma geldi sıkntı edicek bişey değil radyatörüde öyle hemen zarar veremezsin dönüşler endurodada sm lerdede yatarak yapmalısın ben genelde durduğum zaman direksiyonu çevirme isteği duyorum

liverisk
25 Temmuz 2012, 00:04
Sırada Haber Bülteni
Xtreme enduro ve supermoto almayı düşünenlere üzücü haberimiz var.:pr:
mondial x treme enduro alacak arkadaşlara daha önce belirtmiştik Mondial'in elinde x treme enduronun kalmadığını.

bugün ev arkadaşım olan e_trkuz da son SM yu aldı. :flower: Yetkililer ellerinde şuan Cross modelinden başka motor kalmadığını üzülerek belirttiler:salut:
Öte yandan edinilen bilgilere göre yaklaşık 2 ay sonra Shineray den yeni parti motor getirilecekmiş.

gelecek motorların hangi tipte,modelde ve renkte olduklarına dair yetkililerden bir açıklama gelmedi :)

bizi takip edin Mondiniz olsun....

mondihaber.com

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 00:25
debriyajdan benden de ses geliyor. bir de fazla yüklenince ön disk ve balatadan ses geliyor. sebebini tam çözemedim. .... bir de ben bu mondialin kullanma klavuzu bana gelmedi. elinde olan var mıdır?

birincisi debriyajdan gelen ses farklı ses , disk frenden gelen ses farklıdır, bizim bahsettiğimiz kalkışta yarım debriyaj da gaza yüklenirsen geliyor , ön fren diskinden ses gelmesi yok benim makinede , ama sesnin makinede varsa balata dandır yada tunçun dediği gibi kaliper gevşek olabilir.
kullanma kılavuzum var , ne gibi bir bilgi istiyorsun

e_trkuz
25 Temmuz 2012, 00:31
Evet son motorda elimize geçti...


debriyajdan benden de ses geliyor. bir de fazla yüklenince ön disk ve balatadan ses geliyor. sebebini tam çözemedim. direksiyon sağa ve sola tam yatmıyor, konulan civatalar direksiyonun yatmasına engel oluyor. onları düşürdüğümüzde sağa tam yatarken sola tam yatmıyor. radyatör nedeniyle... sola daha fazla yatırmaya kalktığımızda düşme esnasında maşanın daha fazla dayanarak radyatörü kıracağından endişe ettiğim için daha fazla civatayı alçaltamadım... bu da bazen bana sola dönüşlerde sıkıntı veriyor... boyu biraz bana göre yüksek... 5cm boyunu düşürdüm. daha da düşürmenin yolunu bilen varsa.... bir de ben bu mondialin kullanma klavuzu bana gelmedi. elinde olan var mıdır?

Aga nasıl düşürdün yüksekliği, amartisörlerden mi seleden mi, benim de düşürmem şart. Süspansiyonları en yumuşağa aldık iyice çöksün diye yinede banamısın demedi, 70 kg olunca pek etkilemiyo süspansiyonu :D.Seleye bi operasyon yapmayı düşünüyorum yada sıfırdan yeni bi sele yaptırabilirim. Nasıl yaparız var mı bi tavsiyen??

GaCCaLL
25 Temmuz 2012, 01:07
yahu anlamadığım hala ısrarla enduro yada cross motorda benzin ve vites göstergesi isteği bmw de bile böyle bir vites göstergesi yok :) dimi gaccal

aynen vites göstergesi yok aslında ona ihtiyacda yok bence kullandıkça hangi viteste olduğunuzu hangi devirde olduğunuzu motorun gidişinden anlarsınız..


balata sesinin gelmesi balatanın bağlı olduğu samunların gevşemiş olması dır onları sıktır ve balata sipreyi sürdür bir süre sonra kesicektir o sesi bikere benimde başıma geldi sıkntı edicek bişey değil radyatörüde öyle hemen zarar veremezsin dönüşler endurodada sm lerdede yatarak yapmalısın ben genelde durduğum zaman direksiyonu çevirme isteği duyorum

Yatarak derken? madem yatacaktık o zaman niye enduro aldınız yanlış bi cevap tunç, ben mesela şimdiye kadar benim f650 kadar direksiyonu dönebilen bi motorla karşılaşmadım o yüzden çok seviyorum motorumu..


Evet son motorda elimize geçti...



Aga nasıl düşürdün yüksekliği, amartisörlerden mi seleden mi, benim de düşürmem şart. Süspansiyonları en yumuşağa aldık iyice çöksün diye yinede banamısın demedi, 70 kg olunca pek etkilemiyo süspansiyonu :D.Seleye bi operasyon yapmayı düşünüyorum yada sıfırdan yeni bi sele yaptırabilirim. Nasıl yaparız var mı bi tavsiyen??
sitedeki banstar metehan bi topic açmıştı sene bilmemkaç ordaki elemanlar senin derdine derman olacaktır hem ucuzduda fiyatıbiraz aratırsan bulacağından eminim..

Syanur
25 Temmuz 2012, 02:16
Merhabalar. Bende bu başlıgı sessiz sedasız takip ediyorum. Bende Xtreme 150 max var. Gecen hafta arkadaşın Motoran xf250 sini denedim Gercekten tatmin edici bir makine. Simdilerde 250 lige gecmeyi dusunuyorum ama hangi 250 lik karar veremedim. Aklımda uc tane motor var. Hatta konu hakkında başlıkda actım ama pek yazan olmadı.
http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/105181-motoran-xf250-mondial-x-treme250-asyarx250-fiyat-performans-degerlendirmesi.html

Bu uc motordan hangisini önerirsiniz. Bana en yakını mondial gorunuyor nedeni ise Uygun bir fiyata 150 max ı verip uzerini karttan taksit yaptırabilirim. ikinci Asya. Mersin evkur dan hiç pesinatsız alabilirim. Son olarak motoran. bunu satan bayi dogrudan K Kartı istiyor. Odemeyi bi sekilde yaparım diye dusunuyorum ama motorlara karar veremedim. Kullanan arkadaşlardan bilgi paylaşımlarını rica ederim.

Hiçte bile, ben biliyordum senin takip ettiğini :) Biliyorum senin o konunu. Sana kısaca Xtreme diyeceğim. Fiyat olarak saydığın modeller arasında at ile deve kadar fark yok. Kaldı ki motoranın 2 modeli var, ve sanırım sen pahalı olanını düşünüyorsun. Bence fazla para isteniyor o motora. Ben, bukadar özellikli olan kendi motorumu bile pahalı buluyorum, öyle söyleyim yani... Neyse, eğer fiyat olarak çok sarsmayacaksa seni Xtrem'in yanında motoranın adı ağza alınmaz, bundan emin ol. Asya RX250 ise Xtreme'e yakın ama 2 sini de yan yana gördük ve 2 kişi de "Xtreme daha iyiymiş..." dedik.


merhaba arkadaşlar ben geldim çanakkaleden 170 km lik ciçeği burnunda mondial endurocu .

Hoş geldin arkadaşım. Paylaşımlarını bekliyoruz. Sen de buradaki resim yüklemekten aciz olan tunçcan gibi değilsindir umarım :P Görsel paylaşımlar bekliyoruz... :wiinkk:


@tunc nokta virgül kullanmadan en iyi anlatımı yapanların ilk sırasına alıyoruz seni :)

:mrgreen:
Aman girme o muhabbete... Biz alıştık böyle.... :)



kardeş hayırlı olsun, epey araştırdın, bence teknolojisi yüksek en azından iyi kopyalanmış bir motor aldın :) 6 vites, su soğutma, dijital ekran... ben eminim bazı parçalarını sen japon ya da kore mallarıyla değiştirip daha sorunsuz bir makina haline getirirsin ...

Sağol, teşekkür ederim :) Resmen içimi okumuşsun, adamımsın :) Motor NX250 nin kopyası olduğu için birçok parçayı şimdiden gözüme kestirdim. Fardı, sinyaldi gibi küçük elektrik işlerini de bizzat kendim elden geçireceğim. Birazdan açıklayacağım yakıt tüketimine de güvenerek 34mm lik bir karbüratör de düşünüyorum. Seleyi de biraz daha rahat hale getirmek istiyorum. Koso gösterge gibi de planlarım var, çok pahalı değil gibi. Egzozu da zaten ben elden geçircem, takıp çıkartılan susturucu düşünüyorum ve katalizör iptali. Açıkçası motoru aksamı Honda, Şase ve Amortisör tasarımı da KTM kopyası olan, alt yapısı iyi olan bir motora para harcamaya gözüm kesiyor. Bence değer diye düşünüyorum. ~2000 km kadar yaptığımda zaten memnun olup olmadığım ortaya çıkar. Ama bence motor harcayacağın parayı hakediyor. Biraz elden geçmesi gereken kısımları var sadece...:cat:


Sırada Haber Bülteni
Xtreme enduro ve supermoto almayı düşünenlere üzücü haberimiz var.:pr:
mondial x treme enduro alacak arkadaşlara daha önce belirtmiştik Mondial'in elinde x treme enduronun kalmadığını.

bugün ev arkadaşım olan e_trkuz da son SM yu aldı. :flower: Yetkililer ellerinde şuan Cross modelinden başka motor kalmadığını üzülerek belirttiler:salut:
Öte yandan edinilen bilgilere göre yaklaşık 2 ay sonra Shineray den yeni parti motor getirilecekmiş.

gelecek motorların hangi tipte,modelde ve renkte olduklarına dair yetkililerden bir açıklama gelmedi :)

bizi takip edin Mondiniz olsun....

mondihaber.com

:) Delikanlı.... Yeni gelecek partilerin biraz daha pahalıya satılacağı söylentisinden bahsetmemişsin... Maaşından kesicem bunları hep... :)

Lastik basınçlarına baktın mı? Bir de amortisör ayarlarını inceleyebilirsen haber ver. Bence kitapçıkta yanlış yazıyor. Amortisörlerin üstündeki ayarlardan geri sekme, altındaki ayarlardan da sertlik-yumuşaklık ayarı yapıldığı yazılmış. Ama bence tam tersi olması gerek. Detayları sonra anlatırım.


birincisi debriyajdan gelen ses farklı ses , disk frenden gelen ses farklıdır, bizim bahsettiğimiz kalkışta yarım debriyaj da gaza yüklenirsen geliyor , ön fren diskinden ses gelmesi yok benim makinede , ama sesnin makinede varsa balata dandır yada tunçun dediği gibi kaliper gevşek olabilir.
kullanma kılavuzum var , ne gibi bir bilgi istiyorsun

Aynen, tam bahsettiğin durumda debriyajdan ses geliyor. Bakalım geçecek mi zamanla... Ön frenden de ses geliyor arasıra ama hışırtı ve hafif sürtünme şeklinde. Bu durum biraz kaçınılmaz gibi. Bazen 1 hafta sürer, bazen 3 ay sessiz olur. Hidrolik kısmını ve kaliperlerde boşluk varmı yokmu kontrol ettikten sonra diğer sesler çok önemli değil bence.

Buarada ben bu kitapçığa da fazla güvenmiyorum açıkçası...


Evet son motorda elimize geçti...
Aga nasıl düşürdün yüksekliği, amartisörlerden mi seleden mi, benim de düşürmem şart. Süspansiyonları en yumuşağa aldık iyice çöksün diye yinede banamısın demedi, 70 kg olunca pek etkilemiyo süspansiyonu :D.Seleye bi operasyon yapmayı düşünüyorum yada sıfırdan yeni bi sele yaptırabilirim. Nasıl yaparız var mı bi tavsiyen??

Hayırlı olsun, senin benden önce almış olman gerekirdi sanki :silent: Arka amortisör için üst kısmında tırnaklı bir çember var. Oraya uygun amortisör anahtarları var. Onlar ile çevirerek yüksekliğini ayarlayabilirsin. Ön amortisörün de alçaltıldığını Tunç söylemişti önceden. Ona da satan adam söylemiş sanırım. Ben baktım ama arka taraf gibi basit bir sistem yok. Belki de alçaltma ayarı yoktur. Ki, boy olarak arkayı alçaltsan yeter bence. Amortisörler bende de yumuşak ayarında ve 75 kiloyum. Bence şehir kullanımı için gayet sert gibi. Bunun en sert ayarını düşünemiyorum. Bir ara denerim ama. Ön takım yüklendiğimde hafiften takılarak çalışıyor. Yani tam çözemedim ama akıcı bir şekilde çalışmıyor amortisör. Sanki bir boşluk varmış da bekleyip birden düşüyormuş gibi oluyor. Zaman zaman ve küçük miktarda oluyor tabi bunlar.


aynen vites göstergesi yok aslında ona ihtiyacda yok bence kullandıkça hangi viteste olduğunuzu hangi devirde olduğunuzu motorun gidişinden anlarsınız..
Yatarak derken? madem yatacaktık o zaman niye enduro aldınız yanlış bi cevap tunç, ben mesela şimdiye kadar benim f650 kadar direksiyonu dönebilen bi motorla karşılaşmadım o yüzden çok seviyorum motorumu..
sitedeki banstar metehan bi topic açmıştı sene bilmemkaç ordaki elemanlar senin derdine derman olacaktır hem ucuzduda fiyatıbiraz aratırsan bulacağından eminim..

Vites göstergesini bir süre yokuş aşağı debriyajı çekerek inerken arıyorum. Çünkü bazen kaçıncı viteste debriyajı çektiğimi unutuyorum ve bırakırken tereddüt ediyroum acaba 2 de miyim diye :) Buarada ayarladığımız gidon ayarı epey değiştirdi motoru. Şahsen çok memnunum şu anda. Seninki kadar olmayabilir belki ama baya iyi oldu dönüş çapı. İşte motorun bu küçük özelliklerini sevmeye başladım. Hani şu ayar olmasaydı şehir içinde buruk bir sevinç yaşıyor olacaktım. Ama ayar olması çok güzel bir detay bence.

Gelelim zurnanın zırt dediği yere :) ;

20 km de iken depoyu tam ağzına kadar doldurdum. Ve biraz evvel eve gelirken benzinim bitti yolda kaldım... Yedek medek hikaye, 2 şekilde de bittikdi benzin, motor çalışmadı. Allahtan yokuş aşağı gittim benzinliğe girdim. Benzinim bittiğinde 315 km yi gösteriyordu. Yani 295 km yol yapmışım şehir içinde ! Depoyu tekrar ağzına kadar doldurdum(hatta taşırdı arkadaş) ve 7,86 litre aldı. Yani 100 km de 2,65 litre yakıt tüketmişim !! Lan benim önceki 125lik hyo 3 ün altına neredeyse inmiyordu, hep 3,1 felan tüketiyordu. Bu nasıl 2,65 oldu... Yanlış hesaplama ihtimalim de yok.

Birçok soru sorulduğu için bukadar alıntı yaptım buarada. Sorular cevapsız kalınca konunun bir anlamın kalmıyor bence.

e_trkuz
25 Temmuz 2012, 04:20
Hayırlı olsun, senin benden önce almış olman gerekirdi sanki :silent: Arka amortisör için üst kısmında tırnaklı bir çember var. Oraya uygun amortisör anahtarları var. Onlar ile çevirerek yüksekliğini ayarlayabilirsin. Ön amortisörün de alçaltıldığını Tunç söylemişti önceden. Ona da satan adam söylemiş sanırım. Ben baktım ama arka taraf gibi basit bir sistem yok. Belki de alçaltma ayarı yoktur. Ki, boy olarak arkayı alçaltsan yeter bence. Amortisörler bende de yumuşak ayarında ve 75 kiloyum. Bence şehir kullanımı için gayet sert gibi. Bunun en sert ayarını düşünemiyorum. Bir ara denerim ama. Ön takım yüklendiğimde hafiften takılarak çalışıyor. Yani tam çözemedim ama akıcı bir şekilde çalışmıyor amortisör. Sanki bir boşluk varmış da bekleyip birden düşüyormuş gibi oluyor. Zaman zaman ve küçük miktarda oluyor tabi bunlar.


20 km de iken depoyu tam ağzına kadar doldurdum. Ve biraz evvel eve gelirken benzinim bitti yolda kaldım... Yedek medek hikaye, 2 şekilde de bittikdi benzin, motor çalışmadı. Allahtan yokuş aşağı gittim benzinliğe girdim. Benzinim bittiğinde 315 km yi gösteriyordu. Yani 295 km yol yapmışım şehir içinde ! Depoyu tekrar ağzına kadar doldurdum(hatta taşırdı arkadaş) ve 7,86 litre aldı. Yani 100 km de 2,65 litre yakıt tüketmişim !! Lan benim önceki 125lik hyo 3 ün altına neredeyse inmiyordu, hep 3,1 felan tüketiyordu. Bu nasıl 2,65 oldu... Yanlış hesaplama ihtimalim de yok.



Eyvallah sağol, tamamen duygusal sebeplerden dolayı sarktı benim iş :) 2,65 :silent: :silent:

o tırnaklı çemberin sertlik-yumuşaklık ayarı olduğunu iddaa etti usta, kurcayalım bi bakalım neymiş

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 10:12
şehir içinde ![/B] Depoyu tekrar ağzına kadar doldurdum(hatta taşırdı arkadaş) ve 7,86 litre aldı. Yani 100 km de 2,65 litre yakıt tüketmişim !! Lan benim önceki 125lik hyo 3 ün altına neredeyse inmiyordu, hep 3,1 felan tüketiyordu. Bu nasıl 2,65 oldu... Yanlış hesaplama ihtimalim de yok.

Birçok soru sorulduğu için bukadar alıntı yaptım buarada. Sorular cevapsız kalınca konunun bir anlamın kalmıyor bence.

Benim 200lük asya 3,5lt sakin kullanımda yakıyordu coff :cyclopsan , birde direksiyon demişsin bende o ayarları yapmışlar denizlideki servis , lafı geçmişken denizlideki servis sağlam adam makineden anlıyor ben almaya gittiğimde söylemeden direksiyon ayarı, rölanti, lastik basınçları , radyatör sıvı seviyesi vb şeyleri ayar ve kontrol etmişler zaten adamlar japon tamircisi kalite yer :bounce:
muğlada yağ değişmi yaptıram kendi servisinde kalite yağ olacağına ihtimal vermiyorum, castrol bulup götüreyim bari 1,4lt filan koymayı düşünüyorum.

Syanur
25 Temmuz 2012, 10:37
Eyvallah sağol, tamamen duygusal sebeplerden dolayı sarktı benim iş :) 2,65 :silent: :silent:

o tırnaklı çemberin sertlik-yumuşaklık ayarı olduğunu iddaa etti usta, kurcayalım bi bakalım neymiş

İyi bari, sonuncusunu kapmışsın en azından :)

O çember sertlik ayarı değil. Basit tip arka amortisörlerde hem yükseklik hem sertlik ayarı görevi görüyor evet. Yani o çemberi çevirdikçe amortisör hem alçalıyor hem de sıkıştığı için sertleşiyor. Benim önceki motorda öyleydi. Ancak bu bizim amortisörlerde birbirinden bağımsız yükseklik ve sertlik ayarı mevcut, bir de geri sekme ayarı da var fazladan. Ben daha denemedim ama bu söylediğim şekilde olması gerek. Ayarlamak için büyük, C şeklinde bir anahtar lazım

---------- Post added at 09:37 ---------- Previous post was at 09:15 ----------


Eyvallah sağol, tamamen duygusal sebeplerden dolayı sarktı benim iş :) 2,65 :silent: :silent:

o tırnaklı çemberin sertlik-yumuşaklık ayarı olduğunu iddaa etti usta, kurcayalım bi bakalım neymiş

İyi bari, sonuncusunu kapmışsın en azından :)

O çember sertlik ayarı değil. Basit tip arka amortisörlerde hem yükseklik hem sertlik ayarı görevi görüyor evet. Yani o çemberi çevirdikçe amortisör hem alçalıyor hem de sıkıştığı için sertleşiyor. Benim önceki motorda öyleydi. Ancak bu bizim amortisörlerde birbirinden bağımsız yükseklik ve sertlik ayarı mevcut, bir de geri sekme ayarı da var fazladan. Ben daha denemedim ama bu söylediğim şekilde olması gerek. Ayarlamak için büyük, C şeklinde bir anahtar lazım

tunctepe
25 Temmuz 2012, 11:00
DÜN BENİ MONDİAL DEN YETKİLİ BİRİ Sİ ARADI PARÇANIZ SERVİSE KARGOLANMIŞTIR BU ARADA ALLAHINIZ VAR BİZİ BAYA BİR ELEŞTİRİP YERDEN YERE VURMUŞSUNUZ DEDİ GEÇEN HAFTA ORDAYDIM KEŞKE GÖRÜŞSEYDİK MOTORUN YANINDA ŞİKAYTLERİNİZİ VEDE İYİ YADA KÖTÜ DURUMLARINI KONUŞURDUK FİLAN DEDİ TÜRKİYEDE BAZI KONULAR ARTIK DEĞİŞİYOR VE SANIRIM MARKALAŞMAYI SATIŞ SONRASI HİZMETE BAYA BİR YOĞUNLUK VERİP MÜŞTERİNİN MENUNİYETİNİ SAĞLMAYA ÇALIŞIYORLAR BAKALIM BU GÜN YARIN PARÇA GELİP TAKILACAK VE ŞEYTAN KANATLARINA KAVUŞCAK :d

GaCCaLL
25 Temmuz 2012, 11:02
demek rodajda bitse 1.5 falan yakıcan?
De get bi terslik var bu işde.. :queen:

ha unutmadan 80'lere sponsor olmuş sizin mondi..
Hadi yine iyisiniz gittikçe kurumsallaşıyorsunuz :mrgreen:

tunctepe
25 Temmuz 2012, 11:21
demek rodajda bitse 1.5 falan yakıcan?
De get bi terslik var bu işde.. :queen:

ha unutmadan 80'lere sponsor olmuş sizin mondi..
Hadi yine iyisiniz gittikçe kurumsallaşıyorsunuz :mrgreen:

80 lere ne yahuu arkadaş ?

liverisk
25 Temmuz 2012, 11:35
TRT de yayınlanan dizi

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 11:52
demek rodajda bitse 1.5 falan yakıcan?
De get bi terslik var bu işde.. :queen:

ha unutmadan 80'lere sponsor olmuş sizin mondi..
Hadi yine iyisiniz gittikçe kurumsallaşıyorsunuz :mrgreen:

akşam farkettim bende, bizde 80ler sticker bastıralım yapıştırak sağa sola :P

Syanur
25 Temmuz 2012, 12:52
Muhabbetlere bak yaaa :mrgreen: :mrgreen:


demek rodajda bitse 1.5 falan yakıcan?
De get bi terslik var bu işde.. :queen:

ha unutmadan 80'lere sponsor olmuş sizin mondi..
Hadi yine iyisiniz gittikçe kurumsallaşıyorsunuz :mrgreen:

La olum yazdık işte, hesap ortada... Seninki kadar olmasa da yakıyoz işte bizde bişeyler, kendi çarkımız dönecek kadar :queen: Çinli mühendisliğine akıl sır ermez dedim dedim dalga geçtiniz, bak ne oldu şimdi ! :mrgreen: Neyse artık benzinden ettiğim tasarruf ile motorun diğer harcamalarını kapatırım :)

Madem 80'lere de sponsor olduk, ben o 4 TL lik mondial anahtarlığını alıyorum... Hatta tşört de bastıcam; mondi-kafa :) Top-kãseyi de taktım, acaba ona da yazdırsam mı "Büyüksün Mondialllll...!" diye :queen:

@Tunç; abi arızalı olan parçanın adını öğrenebildin mi? ateşleme bobini mi, motoru mu, ünitesi mi??

tunctepe
25 Temmuz 2012, 14:33
@synur valla ilk ateşleme denen bir zaba zingo çarmı dedim değil dediler ama siteye sol kapak altarnatör krank yazan bölümde ilk ateşleme dişlisi gibi biz zaba zingo var hiç bir şekilde bilmiyorum her halde dün kargoya verildiyse parça bu gün yarın artık hazır motor

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 15:18
............. Motor NX250 nin kopyası olduğu için birçok parçayı şimdiden gözüme kestirdim. .... Koso gösterge gibi de planlarım var, çok pahalı değil gibi.....

bizim gösterge 85$ kargo dahil , mondial yedek parçada fiyatı 316,28 TL
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/259/922/385/385922259_637.JPG (http://www.aliexpress.com/store/product/SS121-multifunction-meter/613036_598484218.html)

85 $ kargo bedava
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/485/378/467/467378485_052.jpg (http://www.aliexpress.com/store/product/SS182-speedometer-motorcycle-meter/613036_598479457.html)

85$ kargo bedava

http://w1.asianproducts.com/images/pmimage/3/P13351448732671650m.jpg (http://www.aliexpress.com/store/product/SS171-mini-meter-for-motorcycle/613036_598483682.html)

tunctepe
25 Temmuz 2012, 15:25
İDE DEVİRSAATİNİ NASIL OKUTACAKSIN GÖSTERGEYE ONU ANLMADIM ?Kİ KALDIKİ ZATEN DEPOYU UNUT :)

Syanur
25 Temmuz 2012, 15:33
@mehmet o gösterdiğin göstergeyi bizim motora uydurmak biraz zor olabilir. Yer yok gibi. Gerçi kafa tarafı ile oynanırsa bişeyler yapılır tabi. Benim düşündüğüm daha sade bişeydi, ama daha modele tam karar vermedim. Mondialin yedek parça fiyatları saçma tabi, ben hertürlü netten almayı düşünüyorum.

Buarada bizim tripmetreyi ben 0 layamıyorum. Düğmeye basınca tripmetre ile normal km arasında değişiyor. uzun basınca da 0 layamadım. diğer düğme de sadece km/mil değişimi yapıyor. Yanılıyor muyum ?

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 15:43
sağdaki düğmeye basılı tutunca sıfırlıyor benimki ?

cenkito
25 Temmuz 2012, 15:47
http://w1.asianproducts.com/images/pmimage/3/P13351448732671650m.jpg

pardon bişey sormak istiyorum sizim x-treme lerde km ölcer telli mi yoksa digital mi?
bu ürün benimde hosuma gitti bizim makinalar klasik telli, aceba benim x-treme max a takmaya kalksam teker capı sorun olurmu? uyar mı?

Syanur
25 Temmuz 2012, 15:51
Haspin Allah... Ben direk öyle denedim, basıyorum, basılı tutuyorum olmuyor. Beceremedim galiba.

Neyse asıl sorum şu, ben çok anlamıyorum bu elektronik bağlantı kısımlarından. Şimdi bazı motorlarda vites, devir vs, vs, verilerini alınabileceği yerler/kablolar mevcut ancak göstergede bunlar olmadığı için görünmüyor. Biz bu göstergeleri aldığımızda devir sayacını nereye bağlıyacağız? Bizim motor da öyle bir şey mevcut mu? Sen bunu çözebilir misin? Ben dün 1-2 kurcaladım, ön kafayı söktüm, sinyali düzelttim, akü taraflarını kurcaladım ama tam olarak dediğim şeyi bulamadım.

cenkito
25 Temmuz 2012, 15:57
syanur ben kafayı da söktüm vites bos müşürünün geldiği yere de baktım. vites boş lambasının orda 6lı fiş geliyor fakat sadece benim göstergeye yesil boş lambası geliyor, diğerleri tamamlanır, kafa granajında 3lü bos soket var oda muhtemelen devir saati için. zaten bizim çinlilerde üretim maliyetini kısmak için piyasada hazır olan tesisat kullanılmıs ama takacakları göstergeye göre fişlemişler
ben hem devir saati hemde vitas göstergesi takmak üzerinde calısıyorum tamamlayınca x-treme max sayfasında paylasıcam tabi basarırsam :cherry:
:cat:

tunctepe
25 Temmuz 2012, 15:59
KONTAĞI KAPATINCADA SIFIRLAR

Syanur
25 Temmuz 2012, 16:16
@centiko bilgilendirme için sağol. :cat: En azından nereye bakacağımı öğrenmiş oldum :) Bir de yanlış anlama ama senin motorda bile vites için çıkış varsa(o 6 lı çıkış büyük ihtimalle dediğimiz gibi vites göstergesi içindir) bu 250liklerde hertürlü vardır diye düşünüyorum. STR250 de bile var, demekki birçok çinlide var bu çıkış. Devir olduğundan emindim zaten ama görememiştim. Bu iyi oldu. Hatta sıcaklık bilgisi için de bişeyler vardır bence. Sadece benzin göstergesi olmaz. Çünkü şamandra sistemi yok bizde, ayriyetten de uygulanması çok zahmetli ve gereksiz. Gereksiz çünkü genelde bu şekildeki basit şamandıra sistemleri çok da doğru çalışmıyor. Ben tripmetreden buluyorum nekadar benzimin kaldığını

---------- Post added at 15:16 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

@centiko
Buarada gösterdiğin üründe teker çapı sorunu yaşamazsın, açıklamada yazıyor "it can apply to different wheel size motorcycles, wheel perimeter range 1000-2999mm" diye. 1000-2999 diye neyi kastetmiş bilmiyorum ama teker çapına göre ayar yapabiliyorsun sanırım.

tunctepe
25 Temmuz 2012, 16:23
büyük olasılıkla öntekerin tur mesafesine göre hızı ayarlıyorsunuz mesela benim öntekrin turu sm den daha fazla belkide o yüzden hızım 110 küsurun üstüne çıkmadı

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 17:09
büyük olasılıkla öntekerin tur mesafesine göre hızı ayarlıyorsunuz mesela benim öntekrin turu sm den daha fazla belkide o yüzden hızım 110 küsurun üstüne çıkmadı
Ramazandan sonra bodruma geleyimde o zaman kmleri kıyaslarız hem sende SM görmüş olursun mondizaki :D

tunctepe
25 Temmuz 2012, 17:38
Ramazandan sonra bodruma geleyimde o zaman kmleri kıyaslarız hem sende SM görmüş olursun mondizaki :D

kesin gel ama gelmeden önce geleceğin günü ve rahat gününü söylede şöyle bir bodrum içinde güzel bir yol yapalım hatta kamera bula bilsek kask üstü filan çekim yaparız hatta

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

kalıcaksanda yer bakalım sana

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------

ve kanatlarım geri geldi

Syanur
25 Temmuz 2012, 17:58
Tunç ve Mehmet, ben Gaco dan gps'i aldığımda test edicem hızımı. Siz de telefonda felan varsa kıyaslayın motorla. Benim bukadar düşük yakıt tüketimi yapmış olmamın sebebi de bu km sapması olabilir(düşük bir ihtimal.). Google maps den uzaklığını ölçtüğüm bir noktaya gidicem, bakalım tripmetrede nekadarlık bir sapma olacak...

tunctepe
25 Temmuz 2012, 18:03
hiç öyle hesaplamalara giremem 16 km yi 14 dakka gelmişim
:)

liverisk
25 Temmuz 2012, 20:48
ilk Xtreme sm buluşması gerçekleşti.detaylar ve fotoğraflar yakında...

e_trkuz
25 Temmuz 2012, 22:54
O çember sertlik ayarı değil. Basit tip arka amortisörlerde hem yükseklik hem sertlik ayarı görevi görüyor evet. Yani o çemberi çevirdikçe amortisör hem alçalıyor hem de sıkıştığı için sertleşiyor. Benim önceki motorda öyleydi. Ancak bu bizim amortisörlerde birbirinden bağımsız yükseklik ve sertlik ayarı mevcut, bir de geri sekme ayarı da var fazladan. Ben daha denemedim ama bu söylediğim şekilde olması gerek. Ayarlamak için büyük, C şeklinde bir anahtar lazım

bugün gittim ustaya arka amartisörü çıkarttı. o dediğin siyah çemberleri en yukarıya çekti, ayrıca ön amartisörlerin kelepçelerini gevşetip 1 cm kadar yukarı çekti. toplamda 5 cm kadar bi alçalma oldu motorda. ayrıca gidon yükseltilerek ön süspansiyon 4-5 cm alçaltılabilirmiş ama uzun iş gerek yok dedim. Arka amartisöründe alt kısmındaki vida amartisörü yumutaşıp-sertleştiriyo. Çok basit bir ayarı var, tornavidayla yapılabiliyor. 2 kişi bineceğiniz zaman değiştirebilirsiniz. Üstteki vida ise tepkiyle alakalı, geri sekme muhabbeti. Onu kurcalatmadım. Seleyede bi operasyon yapıcam ozman tam olacak yükseklik.

polo34
25 Temmuz 2012, 23:04
kesin gel ama gelmeden önce geleceğin günü ve rahat gününü söylede şöyle bir bodrum içinde güzel bir yol yapalım hatta kamera bula bilsek kask üstü filan çekim yaparız hatta

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

kalıcaksanda yer bakalım sana


---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------

ve kanatlarım geri geldi

kardeş haftaya salı 15 gün bodrum kadıkalesindeyim, özelden telefonunu verirsen bir ara görüşmek isterim, senin motoru görmek isterim, belki bir tur atmama izin verirsin :) bisiklet hesabı :)

mehmetmumtaz
25 Temmuz 2012, 23:13
kesin gel ama gelmeden önce geleceğin günü ve rahat gününü söylede, şöyle bir bodrum içinde güzel bir yol yapalım. Hatta kamera bula bilsek kask üstü filan çekim yaparız, hatta, kalıcaksanda yer bakalım sana ve kanatlarım geri geldi

Haftasonu müsait oluyorum , bodruma günü birlik gidip dönerim, kamera varda kask kamerası değil ama HD çekim yapan kameram var, son olarak motoruna tekrar kavuştuğuna sevindim

liverisk
26 Temmuz 2012, 00:16
ahanda gardaşların binlerce kilometreden sonra ilk buluşması.
http://img209.imageshack.us/img209/2724/20120725200939.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/209/20120725200939.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img820.imageshack.us/img820/8252/20120725201006.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/820/20120725201006.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

bunlar da hemcinsi olan KTM ile hatıra fotoğrafı
http://img151.imageshack.us/img151/1459/20120725184630.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/151/20120725184630.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img821.imageshack.us/img821/5463/20120725184656.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/20120725184656.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

mehmetmumtaz
26 Temmuz 2012, 10:11
Kapalı garajdaki resimleri süper görünüyor

Syanur
26 Temmuz 2012, 10:19
Arkadaşlar aranızda yakıt tüketimi ölçen yok mu hiç?


bugün gittim ustaya arka amartisörü çıkarttı. o dediğin siyah çemberleri en yukarıya çekti, ayrıca ön amartisörlerin kelepçelerini gevşetip 1 cm kadar yukarı çekti. toplamda 5 cm kadar bi alçalma oldu motorda. ayrıca gidon yükseltilerek ön süspansiyon 4-5 cm alçaltılabilirmiş ama uzun iş gerek yok dedim. Arka amartisöründe alt kısmındaki vida amartisörü yumutaşıp-sertleştiriyo. Çok basit bir ayarı var, tornavidayla yapılabiliyor. 2 kişi bineceğiniz zaman değiştirebilirsiniz. Üstteki vida ise tepkiyle alakalı, geri sekme muhabbeti. Onu kurcalatmadım. Seleyede bi operasyon yapıcam ozman tam olacak yükseklik.

Gidonu yükseltmek çok zor iş değil aslında, orjinal 2 vidanın yerine daha uzununu bulursan halledilir. Sertlik ayarı konusunda yanılmışım demekki. Alttaki ayarda F-S harfleri var, ben onları Fast-Slow olarak düşündüm(geri sekme hızı yani). Üstteki ayarlarda ise H-S var, yani Hard-Soft şeklinde düşünmüştüm, sertlik ayarı için. Neyse deneye deneye, buradan okuya okuya öğrenicez artık. Bu arada geri sekme ayarlarını da bozuk zeminde test edersin, motorun gidişini etkiliyor olması lazım.

Bir de aklıma takıldı, arka amortisörü alçaltmak için sökmek şart değil sanırım, neden söktü usta??


ahanda gardaşların binlerce kilometreden sonra ilk buluşması.
http://img209.imageshack.us/img209/2724/20120725200939.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/209/20120725200939.jpg/)


Karıştırın da biraz güleyim diyecektim ki birinin kornasını mavi renkte olduğunu görüyorum....:) Hemen korna mı değiştirdiniz? Benim arka kuyruk ve ön gaga yamuk duruyor, sizinkiler düzgün gibi..

mehmetmumtaz
26 Temmuz 2012, 10:32
Arkadaşlar aranızda yakıt tüketimi ölçen yok mu hiç?

Karıştırın da biraz güleyim diyecektim ki birinin kornasını mavi renkte olduğunu görüyorum....

yakıt tüketimini aldığım gün denizliden gelirken ölçtüm ama rodaj diye yavaş gittiğimden yaklaşık 3LT çıkmıştı 100kmde

korna değişmemiş üzerindeki koruyucu plastik mavi plastik var onu kaldırmamışlar :queen:

e_trkuz
26 Temmuz 2012, 11:21
Bir de aklıma takıldı, arka amortisörü alçaltmak için sökmek şart değil sanırım, neden söktü usta??



Karıştırın da biraz güleyim diyecektim ki birinin kornasını mavi renkte olduğunu görüyorum....:) Hemen korna mı değiştirdiniz? Benim arka kuyruk ve ön gaga yamuk duruyor, sizinkiler düzgün gibi..

Sokmeden cevirmeyi denedi olmadi sert geldi biraz. Fazla ugrasmamak icin sokuverdi zaten sokmesi 30 saniye almadi bile.

Kornalarda bi degisiklik yok da benim motorunda on camurluk biraz yamuk ama oyle goze batan kotu bi goruntu yok farkedilmiyo bile

En son yaptigim sacma hesaba gore km de 25 kurus yakiyo benimki

Syanur
26 Temmuz 2012, 11:39
:) Benim sonuca göre benim motor 11 kuruş yakıyor... Biyerde bir saçmalık var ama yakında çözerim ben bunu.

Arka amortisörü söküp takmak bukadar kolaymıydı yav... Peki o çemberi ne ile çevirdi söktükten sonra? Ben sökmeden çevirmeyi düşünüyorum ama tahminen alçaltmak için birisinin üstüne oturması felan gerek aynı zamanda.

e_trkuz
26 Temmuz 2012, 11:53
10 cm uzunlgunda girintili cikintili yay seklinde bi aparat var. Direk cemberleri tutuyo ceviriyosun somun gibi yukseliyo cember ama sokmeden yapmak ugrastirir zor olur. Amartisoru sokerkende seleyi cikarttik . Altta ve ustte altigen girisli vidalar var onlari sok amartisor direk cikiyo. Cok basit bi olaymis aslinda biraz ugrassam kendimde sokebilirmisim. Dedigim gibi sokup takmak 30 saniye

GaCCaLL
26 Temmuz 2012, 12:24
Arkadaşlar aranızda yakıt tüketimi ölçen yok mu hiç?



Gidonu yükseltmek çok zor iş değil aslında, orjinal 2 vidanın yerine daha uzununu bulursan halledilir. Sertlik ayarı konusunda yanılmışım demekki. Alttaki ayarda F-S harfleri var, ben onları Fast-Slow olarak düşündüm(geri sekme hızı yani). Üstteki ayarlarda ise H-S var, yani Hard-Soft şeklinde düşünmüştüm, sertlik ayarı için. Neyse deneye deneye, buradan okuya okuya öğrenicez artık. Bu arada geri sekme ayarlarını da bozuk zeminde test edersin, motorun gidişini etkiliyor olması lazım.

Bir de aklıma takıldı, arka amortisörü alçaltmak için sökmek şart değil sanırım, neden söktü usta??



Karıştırın da biraz güleyim diyecektim ki birinin kornasını mavi renkte olduğunu görüyorum....:) Hemen korna mı değiştirdiniz? Benim arka kuyruk ve ön gaga yamuk duruyor, sizinkiler düzgün gibi..


Sokmeden cevirmeyi denedi olmadi sert geldi biraz. Fazla ugrasmamak icin sokuverdi zaten sokmesi 30 saniye almadi bile.

Kornalarda bi degisiklik yok da benim motorunda on camurluk biraz yamuk ama oyle goze batan kotu bi goruntu yok farkedilmiyo bile

En son yaptigim sacma hesaba gore km de 25 kurus yakiyo benimki

garibanın korna laylonunu ben söktüğüm için haberi yok kendisinin :queen:

bide şu amortisör ayarı zımbırtısından bizim erhanın avadanlıkta vardı galiba bi geldiğinde kontrol edeyim ben onu..

Syanur
26 Temmuz 2012, 13:54
garibanın korna laylonunu ben söktüğüm için haberi yok kendisinin :queen:

bide şu amortisör ayarı zımbırtısından bizim erhanın avadanlıkta vardı galiba bi geldiğinde kontrol edeyim ben onu..

iyi olur valla, yoksa ebay yolu görünecek yine bize... Yanlız bizim amortisör biraz genişcene, bilmiyorum uyacak mı...

mehmetmumtaz
26 Temmuz 2012, 15:03
Arkadaşlar ; X-treme'in ilk Kazası bana nasip oldu.

Dün akşam düz yolda 40-50km hızla ilerlerken , karşı yönden gelen aracın bi anlık dikkatsizliği sonucu, şerit ihlali yapması kazaya neden oldu.
Kaza çok anlık olduğu için frenleme ve kaçma teşebbüsüm geç oldu , frenlere asılır asılmaz arka teker sağa doğru kaydı , ayaklarım ile kontrollü hız düşürmeye çalıştım ama fayda etmedi ve motoru sola yatırıp atladım aracın kaputuna , aracın plakasına motosikletin far kısmı ile çarptım.Kaza oldu hemen ayağa kalktım zaten düşmedimde bi sn dura kaldım.Ülen dedim 2 haftalık motoru parçaladık , kaldırdım baktım ön çamurluk yok , far grenajında bir parça yok, neyse kaza tutanağı tutup fotoğrafladım.
kaza anında ilk foto
http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2012/208/8/f/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0pt.jpg
arabanın plakasındaki darbe va sadece
http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2012/208/9/8/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0pw.jpg
diğer fotoğrafları sonra eve gidince inceleyince baktım daha fazla hasar var
http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2012/208/0/a/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0po.jpg
http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2012/208/1/c/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0pz.jpg
http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2012/208/7/3/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0qi.jpg
http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2012/208/4/c/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0qn.jpg
http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2012/208/7/8/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0qs.jpg
kafa grenajının alt damakları
http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2012/208/a/1/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0q8.jpg
göstergenin altındaki metal ve plastik aksam kırık gösterge bacakları kırık ama gösterge çalışıyor
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/208/8/5/untitled_by_mehmetmumtaz-d58s0qe.jpg

makseli
26 Temmuz 2012, 15:07
geçmiş olsun Mehmet bey.

kazaya sebebiyet veren kaçmadı dimi ? Kaza masraflarınızı karşılamıştır inş.

parçalar ne fiyatlarda ?

mehmetmumtaz
26 Temmuz 2012, 15:12
geçmiş olsun Mehmet bey.

kazaya sebebiyet veren kaçmadı dimi ? Kaza masraflarınızı karşılamıştır inş.

parçalar ne fiyatlarda ?

Kaza tutanağı tuttuk, sigorta karşılayacak. Grenajlar çamurluk 57TL , kafa grenajı o civarda bir gösterge pahalı 380 TL filan

makseli
26 Temmuz 2012, 15:21
hmm, tekrar geçmiş olsun.

Gösterge paneli neymiş öyle ya.

150 MR nin bunun iki katı gösterge paneli var 74 TL miydi neydi

mehmetmumtaz
26 Temmuz 2012, 15:28
hmm, tekrar geçmiş olsun.

Gösterge paneli neymiş öyle ya.

150 MR nin bunun iki katı gösterge paneli var 74 TL miydi neydi

Gösterge dijital olunca pahalı , gerçi yurt dışında 89$ ama fiyatı, ben yanlış yazmışım 316TL fiyatı göstergenin Kafa grenajı 31 TL miş
http://fc02.deviantart.net/fs71/f/2012/208/e/4/ggg_by_mehmetmumtaz-d58s31j.png

deli kad
26 Temmuz 2012, 18:08
arkadaşım gecmiş olsun sen 2 haftalıkken yapmısşın kazayı ben ise 2 . günü yaptım ama benimki kücük cinsten kendi kendine yapılan kazalardan sadece firen elciği kırıldı onuda gittim sanayi de aleminyon kaynak yaptırdım başkada bişi yok. kazasız belasız tekerin düz bassın