PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46

erhan_karagoz
09 Ocak 2015, 20:21
ben daha endurocu olamadım lakın iç lastık daha kalın oluyor diye bılıyorum normal lastıkten farkı yok sokmenın patlamaması ıcın patlamaz ıc lastıkler bar ama cok pahalı cok onemlı bıseyse lastık patlaması onlardan alabılırsın uggrasmak ıstemem ben yamayla kaynakla sambrelle dersen zaten oyle hard arazı yapabılecegımızı de sanmıyorum o zekılde kullanacak olsam kesınlıkle patlamaz ıc lastık alırdım

almpoz
09 Ocak 2015, 20:40
arazide kullanmayacağım zaten arada bir toprak yollara girip bir deneriz nasıl bir hismiş diye hem lastiğe hemde şamrele para vereceğiz anlaşılan dublexten daha pahalıya geliyor demek ki.

erhan_karagoz
09 Ocak 2015, 20:53
su resımlerde gordugunuz lastıkler ıle etlı sava iç lastıklerı 300 tl ye aldım tam cross olsun daha kalıtelı olsun dersen bıraz daha paraya kıymek lazım asvalatta kullanılacaksa uzellıkle lastık yumusak olmalı ben sırf arazıde jant degısımı tapcagım ıcın onemsemedım lastık neymıs ne deılmıs dıye sadece ıc lastıge onem verdım kolay patlamsın dıyerekten

cenkito
09 Ocak 2015, 21:58
benim enduro dis lastiklerin sokmesi nispeten daha kolay, cros lastik daha cok zorluyor
cadde tiplerini yada dubleksleri bilmem
ama 3yil oldu daha lastik patlamasindan yolda kalmadim, tamire gitmedim

tunctepe
21 Ocak 2015, 22:10
patladığı zaman lastikçiye gitmen şart :) eğer ince normal içlastik alıyorsan dıştan patlamaz da içten lastiği sıkıştıran dönmesini engelleyen parça var o aşındırıp patlata bilir ki keza benim hep ondan oldu alırken cros için üretilen iç lastik alırsan nerdeyse ömürlük olur onların lastik kalınlığıda nerdeyse işaret parmağı kadardır hatta daha daha kalınları bile ola bilir kardeşim bu alacağın crossun durumuna göre değişir bazıları yanlızca canttan oluşan öyle binek enduro tarzıdır onlarda lastik sıkıştırma aparatı yok ondada dikkat etmen gereken lastiğin inik olmaması ve ani gazla gaz vermemen cünki siboban yırtar

erhan_karagoz
24 Ocak 2015, 22:04
bugun jant ısını tamamıyle hallettım bırtek dişli almadım 46 diş ıle cekısını meak ettım pek de fark etmedı dişli aldıgım zaman zıncır de gerekecek o nedenle 46 dıslı alacagım zannedersem bıledın 48 bıraz da resım yukleyelım senlensın ortalık
http://i57.tinypic.com/v8o58z.jpg
http://i57.tinypic.com/35hfzms.jpg
http://i57.tinypic.com/51ajom.jpg
http://i57.tinypic.com/1zeff3t.jpg
http://i58.tinypic.com/iwjgcg.jpg
http://i58.tinypic.com/nx9mjn.jpg
http://i57.tinypic.com/2u6damr.jpg
http://i57.tinypic.com/2u6damr.jpg
http://i60.tinypic.com/14bjcxz.jpg
http://i62.tinypic.com/1zft17r.jpg

Syanur
26 Ocak 2015, 11:45
Güzel olmuş gibi. Arkaya 18" jant taktın dimi? Lastik de 4.60-18 yani yaklaşık olarak 120/80-18 gibi bişey. Arka jant/lastik ebatları büyüdüğü için çekişin düşecek. Bu durumda arka dişliyi 48 yapman gerek gibi bişey. Ama 46yla da idare eder gibi. Ben olsam arazi performansı istiyorsan KTM 48 yada 50 dişli alırdım arkaya. Çekiş fena olur, zaten alt devirler biraz takviye istiyor.

erhan_karagoz
28 Ocak 2015, 00:49
Evet arka cross versiyonundaki 18 jant lastik 110 civarina tekamul ediyor olmasi lazim ama bir dahakine 120 yapacagim yada 130 sirf arazide kullanacagim icin

Disli konusunda cekiste sikinti gormedim asiliyor her zamanki gibi ama birseylerin uzerine cikarken önünü kaldirmak istegi doguyor haliyle sanirim 50 51 52 gibj disli uyduracagim sirf arazi icin zaten arazide yuksek suratle isim yok max 100 yapsin asvalta dusunce yeterli yanliz zincir de gerekecek minimum 100 lirada o olacak bu ara bayagi astim butceyi bir iki ay erteleyecegim sanirim tek disli ile idare edecegim sirf hafta sonu sok tak yaparim sonucta 6 tane vida deilmi ama tekere gelmesini istiyorum dusuk devirlerde uzerinde hala cross lastikler var biyerlere cikarken önü kalksin istiyor insan

Aslinda on disliyi kuculymek de olabilir bir diş lakin oda plastik parcayi yer düşüncesiyle vazgectim nasilsa arka disli alacagim bakalim ne olacak bol bol resimle devam edecegimi umuyorum

Birde jantlari ilk takkinca bildigin at gibi oldu uzerine binemedim amortisorler sert mis 😅 indirdimm yumusattim en alt kademeye aldim genede ayak uclari degiyor boy 180

erhan_karagoz
08 Şubat 2015, 22:50
Ayaklarım yere yetişmiyor yav cross jantlarıyla amortisorler en yumusaktayken iki ayak ucum yere degiyor ancak binerken KARAMURAT tarzı biniyorum ::156:: binerken bi kaç sefer düştüm ayagımı atamayıp :cherry::cherry:

bu aralar kımsecıkler yok konuda da.

Syanur
08 Şubat 2015, 23:06
Motora binmek ayrı bir meziyet cidden. Bende SM olmasına rağmen hiç çaktırmıyordum ama her seferinde içimden "haydabrepehlivan" diye atıyordum kendimi :)

tunctepe
09 Şubat 2015, 04:05
ulan sizde boy var bende o da yok :) bu arada ön jant orjinal jant değil uydurmuşlar :) farketmedim sanmayın malın teki sahibinde 2500 lira demiş benim motora mal çok güldüm millet km tlini söküp yol yapıp 2500 km yok 5000 km deyip kakalamaya çlaışıyorya çok gülüyorum :)

erhan_karagoz
09 Şubat 2015, 17:40
on jant cross versıyonunkı deıl enduro dedıler ama soyle de bırsey varkı lastık stoplarının delıklerı elle sonradan acılmıs jantlar alumınyum .pek onemsemedım bırde neydır ne deıldır dıye jantları oluversın endurocuk olsun hafta sonları deyı yırtındık durduk bozuk yol patıkalarda dolasıversın yeter gari.:)

bınme konusunda artıkın tersten bınıyom :queen: yoksa ya ustume devrılıyo yada bınemıyom :santa:

fiyatları anlamıyorum cokk ıseyen de var az ısteyende ama piyasadakı çançin çonları goz onune alıncada satmıycam ıhh ıh satmıycam diyom.:queen:

tunctepe
09 Şubat 2015, 19:15
büyük olasılıkla senin jant max in jantı çünki bu motorların ön cant rengi farklı şöyle diyeyim malta eriğinin çekirdek renginde gibi bakırımsı ve kahverengimsi parlayan bir şey göbeği ve telleri uydurduktan sonra jant tefferuat arka jantta siyah gbi gözüküyor ama sanırm değil kopkoyu siyaçalan petrol yeşili gibi düşün yani ben öyle hatırlıyorum dediğim gibi elerinde göbek vardır civata hizaları da tutuyordur jant tellerini de uydurmuşlardır sorun yok ve evet aleminyum olucak eleminyum yamulur ama kırılmaz çelik kırılır

dalangıç
10 Şubat 2015, 01:46
büyük olasılıkla senin jant max in jantı çünki bu motorların ön cant rengi farklı şöyle diyeyim malta eriğinin çekirdek renginde gibi bakırımsı ve kahverengimsi parlayan bir şey göbeği ve telleri uydurduktan sonra jant tefferuat arka jantta siyah gbi gözüküyor ama sanırm değil kopkoyu siyaçalan petrol yeşili gibi düşün yani ben öyle hatırlıyorum dediğim gibi elerinde göbek vardır civata hizaları da tutuyordur jant tellerini de uydurmuşlardır sorun yok ve evet aleminyum olucak eleminyum yamulur ama kırılmaz çelik kırılır
Selamlar konu dışı soru siz bodrumdasınız dimi? Bende çok sık gidip geliyorum bodruma acaba hangi ustaya gidiyorsunuz böyle bi adres lokasyon bilgisi olsa güzel olur hani :) uzun yol sonrası ufak bakım vs için...

erhan_karagoz
10 Şubat 2015, 21:57
büyük olasılıkla senin jant max in jantı çünki bu motorların ön cant rengi farklı şöyle diyeyim malta eriğinin çekirdek renginde gibi bakırımsı ve kahverengimsi parlayan bir şey göbeği ve telleri uydurduktan sonra jant tefferuat arka jantta siyah gbi gözüküyor ama sanırm değil kopkoyu siyaçalan petrol yeşili gibi düşün yani ben öyle hatırlıyorum dediğim gibi elerinde göbek vardır civata hizaları da tutuyordur jant tellerini de uydurmuşlardır sorun yok ve evet aleminyum olucak eleminyum yamulur ama kırılmaz çelik kırılır

Valla ne deil ne deildir bilmiyorum ama oldukca etliler koyu siyah duruyorlar belki motocross versiyonunkinin rengi boylefir cunki enduro olarak deil cross modelinkini sparis ettim once sonrasinda on jant yok denildi enduronunkini gonderin dedim fabrikada zaten olmadığını serviste var oldugunu oradan talep ederek bana gonderttiler memnunum amma velakin soyle arka jant 110 deilde 120 ye uygun olsaydi 120 ebat lastik tatakacagim o zaman siritirmi diye dusunuyorum .

Birde janttan ziyade parca getirseler ii olacak bos beles hala motor getirip duruyorlar once getirdiğini hallet de sonra baska 250 liklere yelken acarsin

CompanERROR
10 Şubat 2015, 23:22
Arkadaş sizin motorlara değişiklik filan yapmışsınızda görünürlüğü artırmak lazım bizim motorlar gece resmen fark edilmiyor ya. Geçen fark ettim park ettiğim yerde. Diğer araçlar geçerken çarptı çarpacak. Ne yapabiliriz ? Grenajları boyasak mı yada reklektor sticker filan mı yapsak

tunctepe
11 Şubat 2015, 04:41
evet arkadaşım var ama ilki pek senin motorsa bakıcağını sanmıyorum erçin usta var motocross cu dur kendisi hobi amaçlı atölyesi büsürü oyuncağı kawasaki suziki ktm husaberg filan garaj doludur bende eski 150 lik mondial endroyu göstermek için gittimde şeyine bile sallamdı 150 lik standar aletlerle ilgilenmiyor benimkisi adama entresan gelmişti :) ondan ilgileniyordu bakımlarımı da ona yaptırdım genel olarak yani yapılması gerekn neyse ona yaptırırım bide bodrum sanayide ida motor var mustafa abi idi galiba oda işinin ehli bir adamdır lakin ücretleri biraz yüksektir ama için temiz alırsın problem çıktığında da kedisi hemen halleder bir kaçkere yolda zincir kopardığım da gelip yardım etmiştir bakım malzemesini genelde kalitli kullanır gözün kapalı bıraka bilirsin dedğim gibi erçin çok iyiy bir ustadır lakin bu işi pek para için yapmıyor boş adam demesinler diye ve motocross super moto bunların içini dışını bilir motor kısmında arıza çıksa benimkinde kesinlikle erçin ustaya götürürüm bakım cart curt ida motor titiz adamdır mustafa abi ismi yanlış hatırlamıyorsam

dalangıç
11 Şubat 2015, 09:28
evet arkadaşım var ama ilki pek senin motorsa bakıcağını sanmıyorum erçin usta var motocross cu dur kendisi hobi amaçlı atölyesi büsürü oyuncağı kawasaki suziki ktm husaberg filan garaj doludur bende eski 150 lik mondial endroyu göstermek için gittimde şeyine bile sallamdı 150 lik standar aletlerle ilgilenmiyor benimkisi adama entresan gelmişti :) ondan ilgileniyordu bakımlarımı da ona yaptırdım genel olarak yani yapılması gerekn neyse ona yaptırırım bide bodrum sanayide ida motor var mustafa abi idi galiba oda işinin ehli bir adamdır lakin ücretleri biraz yüksektir ama için temiz alırsın problem çıktığında da kedisi hemen halleder bir kaçkere yolda zincir kopardığım da gelip yardım etmiştir bakım malzemesini genelde kalitli kullanır gözün kapalı bıraka bilirsin dedğim gibi erçin çok iyiy bir ustadır lakin bu işi pek para için yapmıyor boş adam demesinler diye ve motocross super moto bunların içini dışını bilir motor kısmında arıza çıksa benimkinde kesinlikle erçin ustaya götürürüm bakım cart curt ida motor titiz adamdır mustafa abi ismi yanlış hatırlamıyorsam
Teşekkürler

engcihangir
14 Şubat 2015, 01:12
Selam arkadaslar mondial supermoto alacam ankarada ankamall otoparkin da supermotosu olan bi arkadasla tanismistim Ismini hatirlamiyorum😀 bana yardimci olabilirmisin

Syanur
14 Şubat 2015, 01:25
Ne zaman tanışmıştın ? Tipi nasıl biriydi...

Nasıl yardımcı olalım ?

engcihangir
14 Şubat 2015, 12:03
Valla hatirlamiyorum 15 dk ayak ustu sohbet ettik daha once sm 400 varmis ben mondial supermotosunu alacam bu havada 500 km uzun yol yapacam 😀 ekipmanin var merak etmeyin.gelirken dikkat etmem gerek bisi var midir

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------

formda yazilanlari genel Olarak okudum ciddi bir problem gormedim Mondial supermotosu sizin makinalar kac km alma diyeniz var midir benim cok hosuma gitti malum 1,90 boyum var yanimda kucuk durmuyacak diye seviniyorum yardimci olursaniz sevinirim😀

Syanur
14 Şubat 2015, 13:58
Belki ben olabilirim diye soruyorum da çünkü ankarada benimkinden başka SM hatta extreme250 görmedim. Ve benim öncesinde değil sonrasında DRZ400SM oldu (SM 400 neyse artık).

Bir km sınırı yok alma diyeceğimiz. Dikkat etmen gereken yola çıkmadan önce yağını ve suyunu kontrol etmen. Zincirini de yağlaman.

erhan_karagoz
14 Şubat 2015, 13:59
bugun enduro marketten ktm için olan almıs oldugum arka dişli de geldi 52 diş prox marka sanırım alüminyum ebatı ön disk ile aynı oldukca büyük sadece kross amaçlı kullanacagım için büyük tercih ettim .maliyeti kargo dahil 129 tl .

Ha birde deliklere felan baktım bire bir uyum saglıyor herhangi bir genişletmeye gerek kalmayacagını düşünüyorum .

bir sonraki malzeme de cainguide olacak sanırım bitmiş durumda

zinciri de uydurdukmu tamamdır cekoslavak malı zincir düşünüyorum daha önce Carbondioxid'ın apache de kullandıgını gordum ama sonrasına vakıf olamadım buralardaysa saglamlıgı hakkında bılgı verebılırse sevınırım.


gelelim görsellere
http://i.hizliresim.com/yPVEJy.jpg (http://hizliresim.com/yPVEJy)
http://i.hizliresim.com/6Zm9b7.jpg (http://hizliresim.com/6Zm9b7)
http://i.hizliresim.com/WVb0a2.jpg (http://hizliresim.com/WVb0a2)
http://i.hizliresim.com/RJQ0N6.jpg (http://hizliresim.com/RJQ0N6)
http://i.hizliresim.com/kjEbpA.jpg (http://hizliresim.com/kjEbpA)
http://i.hizliresim.com/N5kpN5.jpg (http://hizliresim.com/N5kpN5)
http://i.hizliresim.com/aoXLp5.jpg (http://hizliresim.com/aoXLp5)
ön diskin uzerinde ebatını merak edenler için
http://i.hizliresim.com/Yv4Dpl.jpg (http://hizliresim.com/Yv4Dpl)

engcihangir
14 Şubat 2015, 16:12
Haftaya alacam kismetse syanur kardes trafikte gorunce Sasirma 😀 aldiktan sonrada yardima ihtiyacim olacak buyuk ihtimal biraz kafani sisirecem simdiden tesekkur Ederim😁

Syanur
15 Şubat 2015, 02:15
KTM arka dişlisi oluyor, biz taktık. 1e1 aynı, sorun yok. Sadece yeni alacağın dişli balşa sayısı hesabını iyi yap derim.

@engcihangir şimdiden hayırlı olsun. Ben o motora bayılıyorum, sattım ama hala burnumda tüter. Şuan garajda duruyor ama orası ayrı :) Alırsan yardımcı olmaya çalışırım. DRZ kullanıyorum ama güç haricinde hertürlü Mondiali arıyorum ve tercih ederim. Bir de öne büyük disk takamamıştım, o içimde kalmıştı...

Carbondioxid
15 Şubat 2015, 03:59
bugun enduro marketten ktm için olan almıs oldugum arka dişli de geldi 52 diş prox marka sanırım alüminyum ebatı ön disk ile aynı oldukca büyük sadece kross amaçlı kullanacagım için büyük tercih ettim .maliyeti kargo dahil 129 tl .

Ha birde deliklere felan baktım bire bir uyum saglıyor herhangi bir genişletmeye gerek kalmayacagını düşünüyorum .

bir sonraki malzeme de cainguide olacak sanırım bitmiş durumda

zinciri de uydurdukmu tamamdır cekoslavak malı zincir düşünüyorum daha önce Carbondioxid'ın apache de kullandıgını gordum ama sonrasına vakıf olamadım buralardaysa saglamlıgı hakkında bılgı verebılırse sevınırım.


Hayırlı olsun , sprox'lar bu fiyata inanılmaz , uyguna gelmiş , neyse, zincir faslına geçelim " sakın " çek/çekoslavak zincir almayasınız , o eskidenmiş İzh Planetlere bile ondan kullanılıyorlarmış (eskiden)çektikleri yükü düşünün saire...

Ancak en çok taklidi/sahtesi olan model çek zincirler'miş , hasılı uzak durun , Arc öneririm 520H tip etli butlu dayanımda fena değil , fiyatta uygun.

Özel ricam , sizin eski dişli ebadı, iç çapı, havşa/vida yatakları arası mesafe ölçümü istiyorum , bizim Apachi göbek tma Honda Crf serisinde ancak vida yatakları hatalı yahut mikromilimetre kaçıklık var, bu ölçümleri kumpas ile yapabilirseniz Ktm dişlilere yöneleceğim, benim için önemli şimdiden sağolun.

erhan_karagoz
15 Şubat 2015, 21:24
Hayırlı olsun , sprox'lar bu fiyata inanılmaz , uyguna gelmiş , neyse, zincir faslına geçelim " sakın " çek/çekoslavak zincir almayasınız , o eskidenmiş İzh Planetlere bile ondan kullanılıyorlarmış (eskiden)çektikleri yükü düşünün saire...

Ancak en çok taklidi/sahtesi olan model çek zincirler'miş , hasılı uzak durun , Arc öneririm 520H tip etli butlu dayanımda fena değil , fiyatta uygun.

Özel ricam , sizin eski dişli ebadı, iç çapı, havşa/vida yatakları arası mesafe ölçümü istiyorum , bizim Apachi göbek tma Honda Crf serisinde ancak vida yatakları hatalı yahut mikromilimetre kaçıklık var, bu ölçümleri kumpas ile yapabilirseniz Ktm dişlilere yöneleceğim, benim için önemli şimdiden sağolun.

inciri arch 520h 128l aldım 128 bakla sayısı sanırım fazla bakla goz cıkarmaz sanırım salı elımde olur .

dişli ölcüleri forumda 98 cı sayfada polat olcmustu ama tekrardan ölcerim halı hazırda takmamısken

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/82361-mondial-x-treme-enduro-super-moto-moto-cross-kullanicilari-bilgi-paylasimi-98.html

bırde bu alexpress denen yer ne guzelmıs arkadas herbişeycıkler var motora parça olarak mondiali kım takar artıkın. kırılan fren ve debriyaj manetini crf 250x ın kı uyum saglayacak gıbı karsılastırdım kırılmaz manet alacagım .söyle birşey buldum ama umarım uyar


http://tr.aliexpress.com/item/Red-CNC-Pivot-Brake-Clutch-Levers-For-Honda-CRF250X-CRF-250X-2004-2005-2006-2007-2008/1596882589.html?recommendVersion=1


birde süper moto camurlugu sipariş etmişimki sormayın aha bundan 17 dolar.

http://i.hizliresim.com/vgXmrm.jpg (http://hizliresim.com/vgXmrm)

Carbondioxid
15 Şubat 2015, 21:45
inciri arch 520h 128l aldım 128 bakla sayısı sanırım fazla bakla goz cıkarmaz sanırım salı elımde olur .

dişli ölcüleri forumda 98 cı sayfada polat olcmustu ama tekrardan ölcerim halı hazırda takmamısken

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/82361-mondial-x-treme-enduro-super-moto-moto-cross-kullanicilari-bilgi-paylasimi-98.html

bırde bu alexpress denen yer ne guzelmıs arkadas herbişeycıkler var motora parça olarak mondiali kım takar artıkın. kırılan fren ve debriyaj manetini crf 250x ın kı uyum saglayacak gıbı karsılastırdım kırılmaz manet alacagım .söyle birşey buldum ama umarım uyar


http://tr.aliexpress.com/item/Red-CNC-Pivot-Brake-Clutch-Levers-For-Honda-CRF250X-CRF-250X-2004-2005-2006-2007-2008/1596882589.html?recommendVersion=1


birde süper moto camurlugu sipariş etmişimki sormayın aha bundan 17 dolar.


Yurtdışı siteler nimet ancak maleesef ben yapamıyorum, Sm ön çamurluk banada lazım idi siyah , tabii vida yatakları uygunmu değilmi muamma,neyse size uymaz ise ben talib olurum:mrgreen:

Syanur'un ölçümleri şimdi hatırladım, sanırım birebir aynı.

Hanzo'nun klavuzunda yazan Sm ve Cross zincir bakla değerleri , belki işe yarar , gerçi farklı yapıda motorlar yinede bulunsun buradada

Cross = 114 bakla (57)

Süpermoto = 108 bakla (54)

Tabii bu değerler şanzıman/şasi ile beraber ayarlanmış, ve tabii 17-18 jantlar için farklılık gösterebilir.

erhan_karagoz
15 Şubat 2015, 22:13
benimde pek becerdiğim soylenemez tarzanca olan ingilizcem ve google translate yardımlarıyla üç bes gözümü karartıp kılıcı cektım daldım aliexprese .

çamurluk ünüversal o ne demekse artık delikleri kendimiz deliyoruz baya zaman oldu bu aralar gelmesı lazım bu satıcıdan aldım 21 dalır diyor alım yaparken 17 dolar odedım bırde havuz sıstemı var sanırım urun gelmeden odenen parayı onaylamıyorsunuz birazda ondan destek alarak spariş ettım..


http://tr.aliexpress.com/item/14-Color-Universal-Off-Road-Dirt-Pit-Bike-MX-Motocross-Motorcycle-Front-mudguard-front-fender-For/32244656544.html?recommendVersion=1

Syanur
16 Şubat 2015, 13:18
:) Forum canlanıyor, iyi :)

Ben de çek malından çok bir beklentiye girme diyecektim. Ki sen arazide kullanacaksın, ben almazdım. ARC bilmiyorum ama CO2 iyi diyorsa iyidir. Adam arazici :)

CO2 ben dişlileri ölçtüm, yazdım diyecektim tam :) Hatta sana DID katalığu gönderdim, tüm motosikletlerin dişli ölçüleri yazıyor orada. Hala sana uygun olanını bulamadın mı yav :) :)

Buarada Erhan 128 bakla alarak iyi yapmışsın. SM ve Endro arasında sadece arka dişli farkı var. Apachinin de aynıdır büyük ihtimalle. Tabi teker çapları farklı ama zincir uzunluğu aynı motorda sadece dişliler farklı olursa farklı olur. Sana lazım olacak bakla sayısı 122. http://www.gearingcommander.com/ sitesinden hesaplayabilirsin. Ben hesapladım zaten, zahmet etme :cat:

erhan_karagoz
16 Şubat 2015, 14:40
Canlansin bencede ozellikle su cross versiyonunu kullananlari da gorsek iyi olacak .

Zinciri ben genelde temkinli yaklasirim herseye birde zincir ucuz 30 lira gibi varsin uc dort ayda bir degistirelim saglam çıkarsa zaten uc bes tane alip koyarim kiyiya oyle hart arazi de yapamiyoruz tecrube olmadigindan birde makina ağır kaciyor disliyi buyuk almamin sebebi arazide tasin agacin uzerinden aşarken motorun onunu kaldirmasi lazim az da olsa varsin 3 le gidecegim yeri 4 le gideyim birde 6 ci viteste 5 sabitledigim hizda kalıyor sinir bozucu azicik 6 yi da kullansin redline cevirsin hizlanmasi kesilmesi n

Carbondioxit bu sizin 17 liklerin disliler kucuk onlari denemediniz mi o da uymuyorsa cidden zor aklima sadece sanayide hazir disli malzemesinden disliyapanlar var onlar geliyor ama saglikli olurmu sizin tabirinizle hanzoya ddayanirmi bilinmez

Bu arada site icin saol bakmakta fayda var en azindan bilgimiz olur zincir hakkında

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

Birde hayirli olsun motoru tanidik birine mi sattin umarim burada aktif olur merak ediyorum performans videosu olaydi iyiydi sonraki is big bore olacak sanirim en azindan degermi degmezmi gormek iyi olurdu yav ahh polat ah

Carbondioxid
16 Şubat 2015, 19:55
Canlansin bencede ozellikle su cross versiyonunu kullananlari da gorsek iyi olacak .

Zinciri ben genelde temkinli yaklasirim herseye birde zincir ucuz 30 lira gibi varsin uc dort ayda bir degistirelim saglam çıkarsa zaten uc bes tane alip koyarim kiyiya oyle hart arazi de yapamiyoruz tecrube olmadigindan birde makina ağır kaciyor disliyi buyuk almamin sebebi arazide tasin agacin uzerinden aşarken motorun onunu kaldirmasi lazim az da olsa varsin 3 le gidecegim yeri 4 le gideyim birde 6 ci viteste 5 sabitledigim hizda kalıyor sinir bozucu azicik 6 yi da kullansin redline cevirsin hizlanmasi kesilmesi n

Carbondioxit bu sizin 17 liklerin disliler kucuk onlari denemediniz mi o da uymuyorsa cidden zor aklima sadece sanayide hazir disli malzemesinden disliyapanlar var onlar geliyor ama saglikli olurmu sizin tabirinizle hanzoya ddayanirmi bilinmez

Bu arada site icin saol bakmakta fayda var en azindan bilgimiz olur zincir hakkında

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

Birde hayirli olsun motoru tanidik birine mi sattin umarim burada aktif olur merak ediyorum performans videosu olaydi iyiydi sonraki is big bore olacak sanirim en azindan degermi degmezmi gormek iyi olurdu yav ahh polat ah

17'lik versiyonu dünya gözü ile hiiç göremedimki , bizim başlığada yazdık belki kullanan çıkar diye bir ara bir kişi alacam/aldım dedi ortadan kayboldu, bende çok merak ettim şasiler aynı, motor/karbüratör farklı belki radyatörde bilemiyorum malesef...

Theyy teheyy , Video hemde Syanur'dan , bi çekecem dedi, yanılmıyorsam geçen sene bu vakitlerdi , hasılı havada bulut o işi unutun Syanur:P

Syanur
16 Şubat 2015, 23:23
17'lik versiyonu dünya gözü ile hiiç göremedimki , bizim başlığada yazdık belki kullanan çıkar diye bir ara bir kişi alacam/aldım dedi ortadan kayboldu, bende çok merak ettim şasiler aynı, motor/karbüratör farklı belki radyatörde bilemiyorum malesef...

Motoru farklı mı plaka çıkanların ??

cenkito
17 Şubat 2015, 01:48
Motoru farklı mı plaka çıkanların ??

plaka cıkanlarla 4V offroadlar aynı blok, honda 250 klonları

17 bg lik baska 2valf offroad daha var, onun blok farklı ,

su sogutmalı bildik zongshen.

Carbondioxid
17 Şubat 2015, 07:51
Cenkito'nun yazdığı gibi ,17'lik bloklar farklı , bu arada dün benim far'dan memnun değil idim, ve philips xtremevision h4 bulup taktım, arada biraz frk oldu ancak videolardaki kadarda değil, bir iki yerde başaşağı takın denmiş onu deneyeceğim, neyse sizin far tecrübeleriniz nedir?

Orjinal far yeterlimi , yoksa modifikasyon yaptınızmı?

erhan_karagoz
17 Şubat 2015, 13:39
Bir ara apache ye niyetlenmistim pilakali olana yaninda ofroad jant takimida veriyor du kismet olmadi onun motordaki araji jant 17 liginkiydi sormustum o zaman uyuyormu disliler diye ama saglikli cevap alamamistim acikcasi .

O kadar kullanici var ama bu kisiler nerde saklaniyorlar merak ediyorum sahibinden de ki ilanlari gorunce özellikle nerde napiyorlar insan merak etmiyor degil

acikcasi fardan bende memnun degilim stop ve sinyaller ama cok guzel

Syanur
18 Şubat 2015, 00:13
Farlar hiçbir zaman yeterli değildir !!! :) Ben Osram Nightbreaker+ tavsiye ederim, geceleri için orjinal 35W lık ile aralarında ciddi fark var, ~20 TL ye fazlasıyla değer.

Yanlız ampul tipin H4 ise tek bir tip oturma şekli var. İstesen de başağı takamazsın yada ters. Ampulün ucundaki kapalı olan kısım aşağı gelecek. Böylece ışık yukarıya verilecek. İçerdeki çanağın üst kısmından yansıyıp yola düşecek. Aksi taktirde çanağın altından yansır ve göğü aydınlatır :) Bir de ucu tamamen açık olan tipler var ama onların trafiğe çıkış uyumu yok, genelde bulmak zor oluyor. Bulsan da arazi tipi onlar. Çünkü yolda ve şehirde çok fazla reflektif malzeme var, ve yola değil de yukarı yada düz giden ışıklar karşıdan yansıyor, gözümüze geri geliyor. İlk başta çok iyi aydınlatıyor gibi oluyor ama çok belli olmasa da zaman geçtikçe gözü yoruyor ve rahatsız ediyor. Çok gece sürüşü yapıyom da oradan biliyom :)

Bir de 35W yerine 55W takınca dikkat edin. Özellikle uzunlar uzun süre (meselan 1-2 saatten daha uzun) yanarsa plastik camı eritebiliyor. Hatta kendi kablosunu bile. Kızmıyorum, çinli diye kalitesiz diye. Çünkü adam 35 lik ampule göre kablo koymuş. Japonun da 35 liğini 55 yapsan onun da kablosu dayanmaz bence. Sonuçta maliyet vs, bu işler hep...

tunctepe
18 Şubat 2015, 04:18
bu arada bu gün bir çaprı gelmiş döndüm motor satın alıcakmış izmirden bir arkadaş senin motoru almıyacağımda sm modelini alıcağı yer adana imiş 1500 km de miymiş 2500 mü ne derdide ordan motoru alıp izmire getirip enduro lastik te takıcakmış :) hayırlısı bakalım komik olan adana ya gidip ordan getiriken masrafınıda düşünmesi lazım bu havada zaten uzun yol yapılmaz :) indir bindir maliyeti

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-mondial-xtreme-enduro-250-cc-180901556/detay/

gurlerol
18 Şubat 2015, 19:07
Mrb o arkadas benim ismail izmirden suan adana'dayim motoru hayirlisi ile aldim , bi arkadasta bu aksam icin misafir olucam sabahta bi terslik cikmazsa mersin den baslayan uzun bi yolculuk beni basliyor daha once cok uzun yol tecrubem oldu ancak bu sefer beni zorlucak farkindayim , gerekli butun ekipmanlari yanima aldim yagmurlukta dahil :) heralde motor yolda ariza yapmazsa 12 -13 saatte izmire varmis olurum :)

Syanur
18 Şubat 2015, 20:14
Mrb o arkadas benim ismail izmirden suan adana'dayim motoru hayirlisi ile aldim , bi arkadasta bu aksam icin misafir olucam sabahta bi terslik cikmazsa mersin den baslayan uzun bi yolculuk beni basliyor daha once cok uzun yol tecrubem oldu ancak bu sefer beni zorlucak farkindayim , gerekli butun ekipmanlari yanima aldim yagmurlukta dahil :) heralde motor yolda ariza yapmazsa 12 -13 saatte izmire varmis olurum :)

Parayı ödedin mi? Motoru nasıl kontrol ettin ?

tunctepe
21 Şubat 2015, 21:09
valla cesaretli gençmiş ordan izmire bu soğukta yağmurda karda kışta helal olsun diyorum bu arada ilgilenen hala birisi varsa motor hala satılıkta duruyor pazarlık konuşulur http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-mondial-xtreme-enduro-250-cc-180901556/detay/

CompanERROR
04 Mart 2015, 12:10
valla cesaretli gençmiş ordan izmire bu soğukta yağmurda karda kışta helal olsun diyorum bu arada ilgilenen hala birisi varsa motor hala satılıkta duruyor pazarlık konuşulur http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-mondial-xtreme-enduro-250-cc-180901556/detay/

250CC DERKEN ? :silent:

erhan_karagoz
06 Mart 2015, 08:42
250 cc bildigin max deil 150 lik olandan farkli

tunctepe
06 Mart 2015, 17:41
sanırım hala maxle karıştırıyorlar bide max i de sahbinden de bizim katogoriye koyanlar var

CompanERROR
07 Mart 2015, 11:29
Ne ara çıktı böyle bir motor bildiğin bizim x treme max :D alla alla çok şaşırdım

dalangıç
07 Mart 2015, 12:43
Ne ara çıktı böyle bir motor bildiğin bizim x treme max :D alla alla çok şaşırdım
Bizim 150 cc'lerden önce çıktı büyük ihtimalle ben daha önce gördüm ama o zamanlar hornet vardı yüzüne bakmadım :) sonra max almadan aradım sordum 250 cc geliyormu diye yok dediler ama güzel motor :)

erhan_karagoz
14 Mart 2015, 11:16
bır ıkı sıkıntıdan sonra tekrardan bı kac resım paylasımına devam edeyım bıraz beklettım yenı camurlugum geldı ahanda resımler.
http://i.hizliresim.com/1Y0Bj5.jpg (http://hizliresim.com/1Y0Bj5)

http://i.hizliresim.com/Lp0NdV.jpg (http://hizliresim.com/Lp0NdV)

http://i.hizliresim.com/rgvpYP.jpg (http://hizliresim.com/rgvpYP)

http://i.hizliresim.com/VlRNAy.jpg (http://hizliresim.com/VlRNAy)

http://i.hizliresim.com/nAopk5.jpg (http://hizliresim.com/nAopk5)

http://i.hizliresim.com/1Y0B4Y.jpg (http://hizliresim.com/1Y0B4Y)

http://i.hizliresim.com/Lp0N2a.jpg (http://hizliresim.com/Lp0N2a)

http://i.hizliresim.com/rgvpjV.jpg (http://hizliresim.com/rgvpjV)

buda yenı dıslımle torpak eşeleme resim şeysi.

http://i.hizliresim.com/rgvpgV.jpg (http://hizliresim.com/rgvpgV)

http://i.hizliresim.com/oAlpg7.jpg (http://hizliresim.com/oAlpg7)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------


sanırım hala maxle karıştırıyorlar bide max i de sahbinden de bizim katogoriye koyanlar var

aynen ozellıkle de motocross bölümü full max lerle dolu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------

bu aradada polat benım lastıkler tamamen omrunu doldurmus durumda hala supermoto ıcın lastık almadım sen bu mc50 racerlerı aldın denedın ıslakda peformansı nasıldı kuru tamamda ıslak zemın hala aklımı kurcalıyor bu ay ıcerısınde alacagım malum yaz geldı supermotoya devam. donüşlerde benden yusuf yusuf seslerı cıkıyor artık.

Syanur
14 Mart 2015, 14:29
42. kez yazayım :) Ben ıslakta çok beğenmiştim. Yoksa zaten kuruda hem çok iyilerdi hem de bir şekilde idare ediliyor kuruda. Ama ilk taktığım gün yollar ıslaktı ve beni epey etkilemişti.

erhan_karagoz
14 Mart 2015, 22:47
42 ci kez :) alacam kesin o zaman kic atmaktan biktim fren performansını da berbatlasti zaten yollar perisan bide lastik kabak olunca vuu bir alamet allaha emanet gidiyoz :)

Syanur
15 Mart 2015, 17:54
Bizim motor zaten atadan kıç atmaya meğilli. Tasarımı ve geometrisi icabı. Bir de arka frenin ayarı çok çok küçük mesafede. Ben onu biraz değiştirmiştim sonradan.