PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 [40] 41 42 43 44 45 46

Syanur
07 Ağustos 2014, 18:40
Bu fiyatları nedreden aldınız ben az once aradım telefonla ikileryedek parçayı fiyat da veremediler hatta ürün de bulamadılar, birde komple derken disk dişli falan dahilmi sadece jant mı.


aslında performansından memunum ama 12 kw ile 18 kw arasında ciddi fark var ugraşmaya degecek değişim soz konusu degilse kesip bıçmenın mantıgı yok ses de bence yeterince yüksek, daha çok soru sorarım gibime geliyor bakalım zamanla neler isteyecek gönül.

http://www.mondialyp.com/

http://www.mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15301581&kat_id=CROSS&parcakatid=GRS1-10009-652

http://www.mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15301581&kat_id=CROSS&parcakatid=GRS1-10008-652

Buradan yedek parça fiyatlarına bakabilirsin. Başka parçalar için de fabrikayı ara, servisleri ve bayileri sadece sipariş geçmek için kullan. Fabrikayı arayıp "Servisi aradım fiyat bilgileri yok, siz bana fiyat bilgisi vereceksiniz" diye sıkıştır.

Bu motora performans artışı için yapılabilecekler şunlar;

- Hava filtresi üzerindeki siyah kutu-kapak çıkartılır (dış plastik yan grenaj kapağını kastetmiyorum),

- Karbüratöre daha büyük pilot ve main jetler takılabilir ve iğne 1 tık aşağıya alınabilir,

- Çindeki fabrikanın ürettiği 275cc lik, 11.0 yerine 11.5 sıkıştırma oranlı piston silindir kiti takılabilir (ürün fiyatı 98, kargo 67 dolara mal olmuştu bana). Fabrika üretimi olduğu için uyumsuzluk sorunu yok ve kranka vs, gereksiz yük bindirimi söz konusu değil. Yani KLX'lere uygulanan ömür kısaltan 350cc lik kitler gibi değil.

- Mikuninin VM serisi karbüratörleri takılabilir, uygun fiyatlı oldukları için tercih edilebilir. Yada Mikuninin TM33 püskürtmeli karbüratörü takılır ve hayattan soğursunuz. Detayları aşağıda yazayım.

- Egzoz borularındaki (2adet) katalitikler kesme-biçme-kaynak yöntemiyle temizlenebilir, hava çıkışı artırılabilir.

Ben Hava filtresi kutusu, 275lik B.B. kit, TM33 karbüratör ve katalitik iptali yaptım. Hepsini aynı anda yapınca hangisinin performansa en çok etti ettiğini kestiremdim. Ama karbüratörün etkisi çoktu sanırım. ~5.000 km kullandım ve şimdi söktüm ve orjinalini taktım.

Karbüratör değişimine kesinlikle girmeyin derim. Orjinal karbüratör gayet iyi aslında ve püskürtmeli bir karbüratör. Jetleri ile oynanabilir. Egzozdaki katalitikleri iptal ettirmek çok gürültüye sebep oluyor. Hoş FMF taktırmaktan daha iyi, çünkü aynı gürültüde aynı performansı daha ucuza elde etmiş oluyoruz.

tunctepe
08 Ağustos 2014, 02:29
poti bir ara konuşalım motoru satmassam şu çinden sipariş ettiğin zaba zingoları sipariş edelim :)satmasam derken satıyorum anlamında değil bide bu motorun beynini bulalım çinden orjinalini çünki genel olarak güç kıstlamasını beyinden yapıyorlarmış.
http://www.youtube.com/watch?v=QZ2L8IstL9E&feature=related

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

http://www.mychinamoto.com/forums/showthread.php?4290-Shineray-250-X2-Help-with-parts burayı bir incele poti bizim işimize yarayan bilgi varmı

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------

http://www.gumtree.com.au/s-ad/north-richmond/motorcycles/new-2013-shineray-xy250gy-2-white/1046633774

erhan_karagoz
13 Ağustos 2014, 01:17
Cant cok kulfetli oldugu icin super moto cantlarina enduro tarzi lastik uydurmaya çalışıyorum ve arka disliyi biraz kucultursem motoru bagirtmaktannkurtulacagim 110 ile giderken bagiriyor rahatsiz edecwk derecede.

Ama ...

Disli uydurmakta sorun arkadas bulamiyorum hicbirsey delirecegim

Carbondioxid
13 Ağustos 2014, 02:07
Cant cok kulfetli oldugu icin super moto cantlarina enduro tarzi lastik uydurmaya çalışıyorum ve arka disliyi biraz kucultursem motoru bagirtmaktannkurtulacagim 110 ile giderken bagiriyor rahatsiz edecwk derecede.

Ama ...

Disli uydurmakta sorun arkadas bulamiyorum hicbirsey delirecegim

Dişli konusunda Allah yardımcın olsun, 9-10 ay kadar aradım taradım, yaptırtmak istedim vsvsv, sonunda Hayabusa 40 dişliyi torna tesviye, yaptırtarak kurtuldum, hasılı nasıl kıvrandırır bu dişli işi bilirim.

erhan_karagoz
14 Ağustos 2014, 00:47
Dişli konusunda Allah yardımcın olsun, 9-10 ay kadar aradım taradım, yaptırtmak istedim vsvsv, sonunda Hayabusa 40 dişliyi torna tesviye, yaptırtarak kurtuldum, hasılı nasıl kıvrandırır bu dişli işi bilirim.

Sizin konulari hemen hemen bastan sona okudum ama disli bizim motorlara da kesinlikle sart diuorum ivmelenme guzel ans bakiyorum hemen kesiliyor vites cabuk bitiyor son hizlardaki bagirma rahatsiz edici redline cevirmek istemiyorum orya devirlerde duz yolda 100 civari gitmek hos olurdu yakin ebatlarda disli bulursam sanirim bende torna ile halledecegim hyosungun disli cok hosuma gitti bulmustumda ama uymadi bakacagiz artik

Syanur
14 Ağustos 2014, 09:38
Akşama dişliyi ölçmeye çalışacam, gece geç saatte eve gidiyorum genelde, üşeniyorum hep yorgunluktan. Ama ölçüleri alırsam bizim arka dişliye uyan hangi marka-model var söylerim :cat:

erhan_karagoz
14 Ağustos 2014, 10:18
Ben denedim de sokme den olcmek zor oluyor beceremedim sokmek lazim

Syanur
14 Ağustos 2014, 12:10
Temsili olarak gösteriyorum, ölçeceğin değerler bunlar

http://www.jtsprockets.com/fileadmin/code/images/large/jtr897.jpg

Sökmeden ölçemez miyiz ?

-İç boşluk çapı,
-Karşılıklı yuva mesafesi ve yuva sayısı,(yuvalar sayısı çift değilse yuvalar tam kaşılıklı olmayabilir)
-Somun çapı,

erhan_karagoz
14 Ağustos 2014, 16:14
Ic bosluk capini olcemedim ve vida caplarini da olcemedim saglikli tam olcu alamadim yoksa sizin resmi paylastiginiz site mi tam olarak bilmiyorum uygun olculerde disli mevcut ortalama ama alipta tam karsilamaz ise hersey birde islem yapmak gerekecek extra kulfetli olacak

Syanur
18 Ağustos 2014, 12:32
Arka dişliyi ölçtüm;

Diş sayısı : 46
İç boşluk çapı : 125 mm,
Karşılıklı vida mesafesi: 150 mm,
6 adet vida; 8.8 mm,

Yani JT nin JTR897 modeline tekabül ediyor;
http://www.motoexperience.ro/3240-thickbox_default/pinion-spate-jtr89746.jpg

Bu dişli KTM'nin 125cc nin altında ve 90'lardan önce kullandığı modeller haricindeki tüm enduro-cross-mx-sx modellerde kullanılıyor, 690 bile dahil. KTM tüm modellerinde te tip kullanmış ::biggrinn::biggrinn

KTM-46 arka dişli arıyorum dersek bulması kolay olur. Zaten önceden dediğimiz gibi, motorun motor bloğu Honda kopyası, şasesi KTM kopyası. Baya uyumlu parçaları var. :cat:

Yanlız iyice ölçtüm, bizim dişliyi tutan 6 adet vida 8.8 mm lik. Ama KTM dişlilerindeki yuvalar ve vidalar 8.5 mm lik. Artık biraz eğe ile vida yuvalarını genişleticez.

Ön dişliyi de bugün ölçmeye çalışıcam.

spil444
18 Ağustos 2014, 15:06
diş sayısı 46 nasıl temin ederiz peki..?

Syanur
18 Ağustos 2014, 15:39
Abi yazdığım gibi, KTM modelleri için 46 arka dişli arıyorum diyebilirsin. Hangi model falan diye soran olursa 2000 model üstü 125cc veya üstü herhangi bir enduro yada cross modeli. Hepsi aynı şeyi kullanıyor. Yada ebay'de falan JTR 897-46 diye aratabilirsiniz.

Yanlız şimdi baktım KTM neredeyse hiç bir modelinde 46 dişli kullanmamış. Ama 200,250 ve 450 lik endurolarında çokça 45 arka dişli kullanmış. Ve 690 enduro modelleri de 45 arka dişli kullanıyor.

İlla 46 istiyorsanız nette JTR897-46 diye aratın derim.

http://www.motonet.biz/eshop/rear-sprockets-jt-high-carbon-steel/?good_detail=rear-sprocket-jtr-897-46-46t-054ac8b1ac5efee33c6225d23b1d4735p

http://www.motorcycle-parts.biz/rear-sprocket-jt-jtr-897-46.html

Ama benim ilk tavsiyem fabrikayı arayın sorun, ellerinde var mı, yada sipariş geçsinler. En sağlıklısı bu olur. Fabrikaya ulaşmadan harekete geçmeyin derim.

spil444
18 Ağustos 2014, 15:54
az önce baktım zaten de fiyatlar uçuk verdiğin kod,u başka markamı acaba dediydim yoksa özel yaptırmak daha ucuz aliminyum alaşım istediğin ebatta yapıyorlar yinede saol sizin egzozlarda katalitik konvertör varmı..? bilginiz varmı bu konuda bizimkilerde varmış yeni öğrendim ilk işim yeni bir egzoz borusu yaptıracam..

Syanur
18 Ağustos 2014, 16:13
İlla JT almanıza gerek yok. Başka markalar KTM için 46 dişli üretmiş zaten, misal;

http://www.partzilla.com/search/?q=46T&fq%5Bs_types_facet%5D=Parts&fq%5Bs_makes_facet%5D=KTM&fq%5Bmodel_base_facet%5D=250+SX-F

Buradakilerin hepsi 46 diş ve Extreme250 ye uyuyor. En ucuzu çelik olan ~37 $. Sanayide yapılan işe çok güvenmiyorum ve çok da ucuz olmuyor. Bir de ustanın kahraını çekiyorsun, tutturuyor bu olur, uydururuz diye. Kargosunu bilemem ama 37 dolardan daha ucuza sanayide arka dişli yaptıramazsınız zaten. Üstelik onların uçlarının ısıl işlem görmesi lazım adam gibi ki aşınmasın.

Düzgün iş olmazsa hem parana hem zincire yazık olur. Ben de çok dolaştım sanayide, herkes gel bi hallederiz(öpelim) havasında mk... İşi gerçekten yapabilecek adam da çok nazlı oluyor..

tunctepe
19 Ağustos 2014, 04:34
kopan egzosu yine yaptırdım poti bu 3 cü artık .poliste arkama takıldı bende gaz vermeden gidemiyorum çünki gazı bıraktımmı motor kesiyor çalışmayı. köşeye çekti tam verecek cezayı verecek cezayı dur dedim çantayı açtım bak bu egzos sanayiye gidiyorum adam bende sana egzostan dolayı tamda ceza kesiyordum dedi sanki elinden elma şekeri alınmış cocuk gibi banamı denk geldin dedi napalım dedim acımadım da değil keretaya bir mahsun bir hüzünlü oldu sorma ama bir yana anlayışlı bir polismiş yoksa laf anlamayan adam çok geçiriyor valla köküne kadar . bu arada durma sebebeini karbüratörede su birkmesimi diyeyim tıkanıklıkmı diyeyim aklıma bir fikir geldi depoyu kapadım çektim benzin borusunu açtım tahliye vidasını karbüratörün içindeki ben zini boşaltım sonra depo musluğundaki hortumun ucundan üflemeye başladımki fokurduyor 1 2 dakka üfledim sonra herşeyi taktım yerine açtım musluğu açtım kontağı bastım starta baktım motor çalışıyor 2 3 dakka sonra motorun durması lazım dı durmadı gazı kökledim kökledim durmadı dedim anam iyi haber demek karbüratör sökülecek temizlenecek dedim sonra gece deneme için çıktım gümüşlükten bodrum yoluna baktım durmuyor gaz kesince bir kaç yerde özellikle denedim sonra islam haneleri ışında drz 400 kapıştık centilmence bir mücadele oldu karışık bir cadee üzerinde önce ben önde oldum sonra düzlüklerde eşşek herif bazdı yaklaştırdı beni ama zorlmadı sonra ışıklarda biraz morlai bozulsun diye yanına soktum motoru kafayı soktu bu ne diye bende sözüm ona ışıklara bakıyorum mondi yazısını görünce kaskın içinde suratıma bir bakışı vardı sorma yın keyfime yani arka dişlim biraz daha küçük olsaydı vericektim nalları elinede neyse dedim okadar masraf etmiş genç tir ağlar filan :) velakin bodruma geldiğimde motor yine stop etmeye başladı ama doğru yoldayım o kesin .KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ ŞART 3 SENE OLDU ALALI HALA EL DEYEMEDİ

Syanur
19 Ağustos 2014, 10:09
Karbüratör temizliği seni kurtarabilir. Netten nasıl temizleniyor bir bak, ustaya götürme derim. Eğer ustalarına çok güvenmiyorsan. Kendim temizle çünkü adam doğru düzgün iş yapmayınca sorun çözülmüyor ve sen de çözümü başka yerlerde arıyorsun.

Buarada neyse ki şu anda hep DRZ hem de performanslı bir Mondi sahibiyim :) Küçük at da balıklar yesin :P Arka dişliyi küçülterek DRZ nin eline vereceksen ben yakayım hemen şurada DRZ yi :D Tabi pilotaj farkı atmışsın sen o ayrı :cat:

erhan_karagoz
19 Ağustos 2014, 19:59
Dişli ölcüleri için çok sagol hemen arastırmalara başlıyorum havalar burda yagmura doğru gidiyor enduro jant işinide cozduk sanırım supermoto ole 107 km yı gecemedim bi türlü dişli sart oldu enduro takımınıda alır işem sanırım banada 1200 civarına mal olacak motorun üzerindekı dişliyi kros takımına yenı alacagımıda süpermoto taklımına taktıkmıydı degme keyfıme.

hazır aklıma takılmısken sorayım süper motoyla teker yapamıyorum 150 cc lifanla yaptıgım seyı beceremedık ben dahıl bı cogumuz kalkmıyor meretin önü bayılacak gibi oluyor normalmi acaba

tunctepe
19 Ağustos 2014, 20:36
valla kalkıyor da farklı tekniklerde kaldıran gördüm bende arada kısa mesafelide olsa teker yapmışlığım var ama tabi ya gaza abanıp birden debriyaj bırakıcaksın benim yöntem bu hafif 1 2 de iken yada amortisörle kaldıranlar var benim yiyeceğim bir bok olmadığınan nasıl yapıldığınıda bilmiyorum

Syanur
20 Ağustos 2014, 01:22
Tekere getirmek için motoru fazla zorlamayın, yapısı gereği çok meğilli değil. Anca dişli zincir, debriyaj ve diğer motor aksamlarını yorarsınız. En büyük engel ise 2 teker arası mesafenin çok fazla olması. Ben de getiremiyorum, bir arkadaş anca 1 karış yerden kaldırmıştır belki. Perf. karbüratörü takılı iken bir arkadaş doğru düzgün ön kaldırabildi ama onda da bildiğin gaza abanıp debriyajı saldı, anca. Yani kısacası değmez, boşuna yormayın.

Buarada Erhan, hava filtresinin üzerindeki siyah kapak/kutu duruyor mu sende ?

erhan_karagoz
20 Ağustos 2014, 12:37
Yok hava filtresinin kapagi yok benimkinin uzerinde.

Tekere gwlmwmesinin sebebinin teker arasi mesafeden oldugunu hic aklimiza gelmemisti ,tek tekerle isim olmaz lakin bir iki deneme yaptik sirf meraktan olmayinca normalmi acaba diye dusunmedik degil .

Syanur
20 Ağustos 2014, 15:06
107 kmh yi geçememiş olman mantıklı değil kesinlikle. Ben 110 u rahat görüyorum sonrasında 120 ye kadar çıkabiliyor düz yolda, hatta 120 yi de geçiyor yer yer. Ama 107 yi geçememesi normal değil. Öyle veya böyle motor güçten kaybetmiş demekki. Bekli zincirden, belki lastik havasından, belki bozulan subap ayarlarından yada pis olan hava filtresinden vs, vs,

Ama motor güçsüz anlaşılan o yüzden arka dişliyi küçültmeniz şu an için mantıksız çünkü motor daha da zorlanacak.

tunctepe
20 Ağustos 2014, 21:16
bir yeri atlamışssın polat gaz telinin karbüratörünün ordaki civata çıkmış yada daha aşa inmişsse gerekli kadar gaz açmıyor dur benim muhabeti hatırlarsan 65 ten yukarı çıkmıyordu ilk zamanlar meğersem gaz telinin içinden geçtiği ayar civatası çıkmıştı oda gerekli olan kadar gerginliği sağlamıyordu civatası yerine oturtuldu ve gerektiği kadar da yukarı çekince normal hızına kavuştu

Syanur
21 Ağustos 2014, 10:40
Evet o da bir ihtimal ama benim karbüratörü incelediğim kadarıyla o tel sadece gaz açtığında püskürtülen benzini tetikliyor. Asıl diğer, karbüratörün tepesinden içeri giren tel asıl işi yapıyor diye gördüm. Ama senin başına böyle bişey gelmişse ben yanılmışım demekki.

tunctepe
21 Ağustos 2014, 22:34
şu gaz telinin sonun geçtiği yerden bahsediyorum siyah plastik hilal gib olan parçdan bahsediyorum

Syanur
22 Ağustos 2014, 14:53
Evet ben de ondan bahsediyorum :) O karbüratörün ciğerini bilirm ben :pl:

erhan_karagoz
23 Ağustos 2014, 22:08
Cekiste hayvan gibi asiliyor motor ama sanirim ayar sart komple bir motor bakimina sokmak lazim,devirideli gibi ceviriyor motor ama 109 yapabildim dun de tek kisi ile ya oyle buyuk motor kullanmadigimdan sorun var anlamiyorun gucu tatmin ediyor jant isinide sanirim sonunda hallettim ilcede bir bayi getiririm dedi bakalim kapora vereceğim pazartesi sanirim ve uygub disli bulamadim olculere ragmen ama cross takima gecersem gerek kalmayacak.


Yarin motorun karsisina gecsemde orasini burasinji biziklasammi acaba

tunctepe
23 Ağustos 2014, 23:40
senin belki göstergedede problem ola bilir benim şu sıralar 94 ten yukarı görmedim en çok 114 filanmıydı neydi gördüğüm ama arkamdaki araç 110 130 yaptığım söyledi 110 larda iken 80 90 larda idim 110 kusurlarda işte 130 filan vuruyor yani belkide hiç bir derdi yok sorun yanlızca standart olarak dijital göstergelerin azizliği bana kalırsa pek takma butip şeyler bence bakman gerek polatın ciğerini bildiği karbüratördeki bahsetiğm civata ayarına bak gaz telinin içinden geçtiği

erhan_karagoz
24 Ağustos 2014, 12:06
Arkadasla denedim pejo 307 ondada 109 bendede 109 gorunuyordu yani basta bende düşündüm ama oda saglam bakim yapalm anlasiliir ne halt yedigi . On amortisorun yagini degisen oldumu sanki tam saglikli yaylanmiyor yag olarak ne tavsiye edersiniz ben becerebilirmiyim

Syanur
25 Ağustos 2014, 02:10
Ben ön amortisör bakımı yaptırmıştım. On amortisörler Sanırım (2007) CRF450/250 modellerindeki Showa amortisörler ile aynı keçeleri kullanıyor. Aynı zamanda DRZ400 de aynı keçeleri kullanıyor, birçok showa aynı işte keçe olarak. Yağ olarak Motul Factory line 5W tavsiye ederim. Yanlız iç tüp var bunlarda ve o iç tüpte de yağ var. İşi bilen ustalar orayı da değiştiriyor, oraya da 2.5W yağ koyuluyor genelde, iç kısma kalın yağ koyulmaz ve genelde 100~200 mil gibi az bir miktar alır.

Son olarak söyleyeceğim şu ki, bushingleri değiştirmeyeceksen yağ ve keçeleri yenileme zahmetine hiç girme. Sanırım bizim amortisörlerde 3 yada 4 tip bushing var. Ama çoğu usta bilmez, bilenleri de değişmesi gerektiğine ikna edemezsin. En fazla çıkartıp, "bunlar iyi görünüyor" der geri takarlar. Bushingleri değiştirmediğin taktirde bir kaç saat/gün içinde yağ yine eskir. Bunu söyeyen amortisör üreticileri, ben değil.

erhan_karagoz
26 Ağustos 2014, 01:04
Bugun motorun sesini dinledim subap vuruyor sanirim kitapcikta hic bir ayar falan bahsetmiyor servise gidiniz yaziyor detayli bakim cizelgesi gibj birsey varmi neyin nasil yapilacagini acikca belirten

Syanur
26 Ağustos 2014, 10:06
Emme subapları da, egzoz subapları da 0.23 mm (+- 0.03 mm) ye göre ayarlanıcak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------

Yani ölçerken 0.25 mm lik sentil araya girmeyecek ama 0.20 lik sentil biraz rahat girecek araya. O zaman tamamdır. Aksi durumda shimlerin hesaplanıp değiştirilmesi gerek :cat: Ustaya yaptıracaksan başında dur, sen söylemeden sor, kaça göre ayar yapıyosunuz vs, diye. Bazıları kafasına göre yapıyor vs, vs,. Güvendiğin biri olsun da sonra yaptırdığına da daha kötü duruma gelmesin. Sonra bir de kabul etmezler, bu ses normal derler :)

AttilaXtreme
26 Ağustos 2014, 11:14
Sadece kros değil inceliği kıvraklığı ve zerafeti ile şehir trafiğinin de fatihidir.
(üstündeki tekerlekler idare eder ama şehir içi kullanımı için cadde tekerleği takılırsa mükemmel olur)

Kent ve X-Treme Max (demirutku)
İstanbul gibi bir trafik cehenneminde mi yaşıyorsun! Max'ın varsa korkma.
Aradan dereden hızla kayıp hedefine ulaştığında İstanbul cehenneminin müdavimleri çoook arkanda kalır.

"demirutku" dan İstanbul trafik şov ......

http://xtrememaxsevdalilari.blogspot.ch/2014/08/kent-ve-x-treme-max-demirutku_25.html

erhan_karagoz
26 Ağustos 2014, 21:26
Ust kapagi actik kendi ellerimle ulaaa dedim ustada bakti malzeme sart dedi bu sekilde olmaz dedi isi biliyor yani gefi kapattik motoru komple acip bakmayi dusunuyorm o zaman komple halledecegim saniyorum emme subabinin birinde bosluk var biri de sıkıyor diger subaplarda da bosluk var sanırım bu nedenle kasiyor motor kendini ucret vermedim ustaya kendim acip kapatiyorum usta nezaretinde onemli bisey olursa mudehale ediyor bi uerde elimiz anahtar tutuyor teknik konularda yardim aliyorum bi muddet daha binelim bakalim nolacak

cenkito
26 Ağustos 2014, 22:15
Ust kapagi actik kendi ellerimle ulaaa dedim ustada bakti malzeme sart dedi bu sekilde olmaz dedi isi biliyor yani gefi kapattik motoru komple acip bakmayi dusunuyorm o zaman komple halledecegim saniyorum emme subabinin birinde bosluk var biri de sıkıyor diger subaplarda da bosluk var sanırım bu nedenle kasiyor motor kendini ucret vermedim ustaya kendim acip kapatiyorum usta nezaretinde onemli bisey olursa mudehale ediyor bi uerde elimiz anahtar tutuyor teknik konularda yardim aliyorum bi muddet daha binelim bakalim nolacak

subablarda dengesizlik varsa ilk fırsatta bakmalısınız.
emmelerden yada egzoslardan biri sıkıp öteki bosta olmamalı, önemli konu ertelemeyin bence.

Syanur
27 Ağustos 2014, 09:49
Yazdıklarından anladığım kadarıyla halledememişsiniz. Malzeme lazım ne demek? Ustada sentil, mikrometre ve shim seti yok mu ?? Bakalım ne olacak dediğin şey subapları değiştirmek zorunda kalacaksın (bulabilirsen tabi :) ) O işlemde de bir de taşlamaya para vereceksin.

erhan_karagoz
27 Ağustos 2014, 11:11
Aynen malzeme yoktu elinde sparis etmemiz lazim dedi shim seti yoktu elinde amma alengirli is yav kaliteli malzemede sikinti iyi yaparlar ugrasirsin kotu yaparlar dagilit

Syanur
27 Ağustos 2014, 12:38
Valla 3-5 fazla verip adam gibi yapılmayacaksa motora yazık olur. Onun yerine sat Xtreme-Max al, kafan rahat ettin, basit CG motoru var, parçaları da ucuz. Kolay gelsin, ben de çok uğraştım ama bu motora değer diye düşünüyorum

erhan_karagoz
28 Ağustos 2014, 10:30
motora degecegı ıcın aldım her ustanın elıne vermek ıstemıyorum adam akıllı bır usta arıyorum adam mondıal servısıyım dıyor daha motordan haberı yok satmayı dusunmuyor degılım ama aynı klasmanda bırsey almam lazım 150 bana yetersuz gelıyor bazan 250 bıye yetmıyor dıyorum bıraz bınıp bakımlarını yapıp drz ye gecmeyı dusunuyorum aama kısmet olurmu bılmıyorum

Syanur
28 Ağustos 2014, 12:53
Ya yokmu güzel bir honda servisi ?? Parasıyla değil mi sonuçta...

kutlay33
29 Ağustos 2014, 13:48
arkadaşlar motor 230 cc ye büyütülüyor ama ben kros tarzı atlama zıplamadan yada süpermoto dan ziyade uzun yol enduroya doğru gidiyorum. ustam bu cc de 17 lik arka cantlarla motorun kontrolunun zor olacağını ve hep yanlamak isteyeceğini söyledi. ben ön arka lastikler 18 inch dişli oranını da 17/34 gibi planlıyorum, sizlerden rica etsem uzun yol enduro için ön arka jant lastik ve ön arka dişli oranlarını nasıl modifiye etmem gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz?

erhan_karagoz
29 Ağustos 2014, 16:34
Yok abi yok honda satan bile yok servisi birak kayseriye mi gitsem diye dusunuyorum sanayi sifir sivasta guvenemiyorum olan ustayada hele biraz daha bin ses cogalirsa gel dio adam sacma sapan isler

trojka
06 Eylül 2014, 04:34
Selamlar,

Mondial Extreme Supermoto'yu Ankara'da alabileceğimiz bir yer var mı? Mondial'in sitesinde bile göremiyorum motoru.

cenkito
06 Eylül 2014, 09:43
Selamlar,

Mondial Extreme Supermoto'yu Ankara'da alabileceğimiz bir yer var mı? Mondial'in sitesinde bile göremiyorum motoru.

sıfır satısı uzun zamandır yapılmıyor,
ancak ikinci ellere bakabilirsiniz.
ankara da da eger satarsa bildiğim syanur da var.

erhan_karagoz
07 Eylül 2014, 08:22
Sifiri yok evet getirmiyor mondial alan satmak istemiyoe sanirim benim gibi diger cinlilerden cok farkli kalitelu ve ebat olarak büyük gucu de fazlasiyla yeterli enduro versiyonu var sahibindende alip super moto jant lastigi takabilirsin

Syanur
08 Eylül 2014, 03:35
Selamlar,

Mondial Extreme Supermoto'yu Ankara'da alabileceğimiz bir yer var mı? Mondial'in sitesinde bile göremiyorum motoru.

Hocam ben DRZ400 aldığım için motorumu satıyorum, istemeye istemeye. Üşengeçlikten hala ilan vermedim, biraz da elim gitmiyor. Ama 2 motor da fazla, hele ki 2si de SM olunca :) Ankaradayım, isterseniz iletişime geçebiliriz. Motorda kısaca söyleyim, herhangi bir sorun yok.

Buarada 2 yıldır 0 km getirmiyorlar, bir daha da getirmeyecek gibiler. Yani 0 ararsanız bulamazsınız.

tunctepe
10 Eylül 2014, 21:09
aynen bende satıyorum araba aldım :) gereksiz kaldı yawrucak cumadan beri üstüne binmedim bodrumda trafik te kalmadı düşünen olursa iyi bir fiyattan vericeğim

erhan_karagoz
11 Eylül 2014, 10:40
Herkes satiyorr anlasilan benimde niyetim var bir turlu jant lastik getiremedim endurooya cevirmek icin adam akıllı usta da yok bu motorun dilinden anlayacak

Syanur
11 Eylül 2014, 17:33
aynen bende satıyorum araba aldım :) gereksiz kaldı yawrucak cumadan beri üstüne binmedim bodrumda trafik te kalmadı düşünen olursa iyi bir fiyattan vericeğim

Vaay, seninkini de ben alayım da, bir normal bir üstü açık ferrarisini garaja çeken zenginler gibi bir enduro bir de SM modeli olan çinlilerden olayım :)


Herkes satiyorr anlasilan benimde niyetim var bir turlu jant lastik getiremedim endurooya cevirmek icin adam akıllı usta da yok bu motorun dilinden anlayacak

Erhan şu DRZ yi almayaydım -ki biraz süpriz/ani oldu- en az 1 sene daha biniyor olurdum benim motora. Artık 35~40.000 km yi görürdü alet.

erhan_karagoz
12 Eylül 2014, 11:17
Yav bakıyorum motora satsam ne alcam kiyasliyorun yok satmak istemiom satmasam usta yok canim alet heba olmasin diyorum kendi elimden geldince bakiorum 1500 km yi gectim uc kere yag degistirdim fazlasiyla sıkıştırma maya da calisiyorum ama tadi kaçıyor soyle ayarlarını tam yapip da doya doya gaz veremedim ,araziye girdim cogu kros oldunu sanan. Japondan iiyi gittim supermoto haliyle yumusak zeminde tabi batip kaliyor satarsam boyle birsey bulabilirmiyim yok tek alternatif apache kaliyor oda fiyatlar fizana cikti bunu satip uzerine koymadan almak mumkun degil i kac sene binerim diyorum insallah su lastikleri ve subab ayaribi yaparimda satmak zorunda kalmam

Syanur
12 Eylül 2014, 12:19
Yav senin motorun sorunu nedir? Net olarak tane tane yazabilir misin (Tunç gibi yazma lütfen :) )

1- Neyinden memnun değilsin, 2- sorunlu olarak gördüğün kısımlar nedir ?

Bu motoru TR de benden daha iyi tanıyan usta yok emin olabilirsin (benim kendi ustam hariç, malum 2miz motorun içini dışına çıkardık,)