PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46

enesbingl
27 Nisan 2014, 21:49
arkadasım sen suan 250 sayfasındasın, ben piyasada 2.el var demek istedim ama sıfır satısı kalktı onun

bayıde sadece 150 lik var oda cross :)

evet yeni fark ettim :) dedim şöyle bi sahibinden.com a baktım fiyatlar iyi bakalım.

Syanur
28 Nisan 2014, 11:26
Tam cevap verecektim ama arkadaş yine 150 lik yerine 250 lik sayfasına yazmış,,, bir kurban daha :)

Beyler JET olayı olmuyor. Aslında olmayan şey jet değilmiş... Orjinal karbüratöre çok haksızlık etmişim ben, şimdi farkettim. Öncelikle belirteyim, orjinal karbüratör PZ30, yeni karbüratöre göre oldukça küçük ebatlarda ve üzerinde 40 / 105 küçük(pilot)/büyük(main) jet kombinasyonu var ve yeni karbüratör gibi püskürtmeli sisteme sahip.

Yeni karbüratörde, alt devirlerde ve rolantide sorunsuz çalışıyor. Yani küçük-pilot jet konusunda sorunumuz yok. Ama devir arttıkça ve perf kullanıma geçtikçe (hızlı/ani gaz açışlar vs,,) motorda tıkanma, boğulma tarzı sorunlar baş gösterdi. Biz de tabi iğnedeki çentiği 1tık fakire almak dışında (iğnede 5 seviye var, ortada olan çentiği bir seviye alta aldık, genel olarak fakir yakıta çevirdik) direk ana/main jet'e odaklandık.

Bu sancılı süreçte Main jet olarak 142,5 tan (2,5'ar değişiyor seviyeler) başlayıp 140, 135, 127.5, 120 ve 105 olarak çeşitli boylar denedik. 105 ve 120 fakir yakıyordu. Hele 105 çok fenaydı, sokağın başından döndürecek kadar fakir yakıyordu. 127,5 takarak uzun bir süre gezdim, bujiye baktık, "biraz" zengin durumdaydı. 135 ve üstü ise neredeyse 2 zamanlı motor gibi patırdıyordu, yarım gazdan sonra, hatta sürekli. Çok zengindi.

Ancak bu durumların hepsinde gazı ani veya hızlı açtığımızda motor sürekli boğuluyordu. Bunun sebebi zaten orjinaline göre büyük olan karbürtörün püskürmesi de oldukça güçlü. Karbüratörü benzin varken açınca gördüm, gazı hızlıca çevirince bir çubuk başka bir paçayı itekliyor, bu olay ani olunca emme manifolduna doğru "pıst" diye benzin attırıyor karbüratör :) Ve o sırada şimşekler çaktı, lan dedim "küçük-büyük jet belki yer yer tıkanma yapıyor ama ben her gazı açtığımda neden boğulduğunu şimdi anladım !

Kafamı karıştıran bişey vardı, ona da çözüm buldum gibi. Honda NX250 nin orjinal karbüratörü bu yeni karbüratör ile benzer ve güzel performans veriyordu. Bu yeni karbüratör neden bizim motora büyük geliyordu ve orjinal küçük karbüratör nasıl yeterli olabiliyordu diye düşünüyordum. Çünkü NX250 karbüratöründe püskürtme sistemi yoktu :)

Durum böyle olunca, ustayla konuştuk, ya orjinal karbüratöre dönecez ya da püskürmeyi tetikleyen mandalı çıkartıp deneyeceğiz. Bu sabah o mandalı çıkardım, işe geldim. Motor soğuk olduğu için zorlamadım ama kesinlikle o gaz açma anındaki boğulma yoktu :)

Bu püskürtme iptali kafama yattı, bu durumda en uygun jet kombinasyonunu bulmak çok zor olmaz. Ama en çok canımı sıkan boşu boşuna orjinal karbüratörü değiştirme çabam oldu. Tabi bunlar hep tecrübe :) Siz siz olun, modifiye yaparken adım adım ilerleyin. Ayrıca söylemeliyim ki bu PZ30 denilen karbüratör hakaten fiyatına göre çok başarılı bir karbüratör. Nimet nimet :)

PZ30;

https://www.chinapartsdepot.com/shopping/images/CARB-0020_PZ30_w_accelerator%20(2).jpg
https://www.chinapartsdepot.com/shopping/images/ATV/PZ30_carb3.jpg
http://myapach.at.ua/Statti/Carburetor/Carburetor_PZ-30_1.jpg

3.resimde, karbüratörün sol tarafında görünen körüklü lastiğin içinde bir çubuk var. Gaz kelebeği ile tetikleniyor ve alttarafta püskürtmeyi gerçekleştiriyor. Aynı sistem benim aldığım Mikuni TM33 'te de var.

polo34
02 Mayıs 2014, 21:01
Syanur bugün Muhittin'i aramışsın, haberin geldi :) adamın motorunu almak için millet sıraya girmiş :) japon alınca zamanında sıkı para veriyorsun ama satarken de alıcısı hazır galiba ... jagadam Muhittin Suzuki drz 400 sm satıyor bilmeyenlere ...

tunctepe
04 Mayıs 2014, 13:02
evet arkadaşlar perşembe günü motoru teslim aldım sim midir şim midir ne dalgaysa onun ayarları yapıldı mototun gazteli boşluğuda alınmış yanlız motorun eski öyle güm güm çalışan egzos sesi incelmiş tepki süresi feci artmış bir gıram gaza bastığımda yutkunma yok direkt tepki veriyor .ama sesindenmidir nedir sanki 2 hafta da aldığım için motoru değişikliği emin olamıyorum bujiyide değiştirmişler lakin cizik kestane polatın aylarca yaptıramadığı bu sibob ayarlarını bizimkiler 1 2 saate cözdüler oda var :) bide yokuş aşa gaza basmadığım zaman egzostan patlama sesi geliyordu oda gelmii şimdi

Syanur
04 Mayıs 2014, 21:26
Lan benim subap ayarını aylarca yapamadılar değil :) Adam motoru çok geç topladı. Topladıktan sonra da karbüratörden dolayı çok fena ayılıp bayılıyordu, biz de acaba subapları yanlış mı ayarladık felan diye düşünmüştük.

Niye çarpıtıyon konuyu :) Güle güle kullan bebişim...

cadde48
04 Mayıs 2014, 23:26
herkese merhabalar scooter motorumu satıp artık vitesli bi motora binmek istiyorum tarz olarak da cross-endurolar cok hosuma gidiyo motosikleti yazın arabayla trafık de bogulmamak ve park yeri stresi yasamamak için kullanıyorum 4.000 civarı butcem var ve bi kaç yerde mondial xtreme modellerini tavsiye ettiler diğer çinliler arasında öne çıkan bi motor ve sanırım benim istediğim model 250cc supermoto olan artık uretilmiyo su an uretimde olan 150cc lik cross modellere asfalt kullanımı için uygun lastik takıp ve sehir içinde kullanım için dişlilerle oynayıp kullanma imkanım olur bu siteye yeni uye oldum 96 sayfanın hepsini birden okumaya vaktim olmadi yaz geldiği için bi an önce motorumu değiştirip kafamı rahatlamak istiyorum malumunuz çin malı bazı markalar kullanıcılarına baya bi problem çıkartabiliyo :( mondial bu konuda sanırım sorun çıkarmaz bana şimdiden teşekkurler

cenkito
04 Mayıs 2014, 23:35
herkese merhabalar scooter motorumu satıp artık vitesli bi motora binmek istiyorum tarz olarak da cross-endurolar cok hosuma gidiyo motosikleti yazın arabayla trafık de bogulmamak ve park yeri stresi yasamamak için kullanıyorum 4.000 civarı butcem var ve bi kaç yerde mondial xtreme modellerini tavsiye ettiler diğer çinliler arasında öne çıkan bi motor ve sanırım benim istediğim model 250cc supermoto olan artık uretilmiyo su an uretimde olan 150cc lik cross modellere asfalt kullanımı için uygun lastik takıp ve sehir içinde kullanım için dişlilerle oynayıp kullanma imkanım olur bu siteye yeni uye oldum 96 sayfanın hepsini birden okumaya vaktim olmadi yaz geldiği için bi an önce motorumu değiştirip kafamı rahatlamak istiyorum malumunuz çin malı bazı markalar kullanıcılarına baya bi problem çıkartabiliyo :( mondial bu konuda sanırım sorun çıkarmaz bana şimdiden teşekkurler

sen 96 sayfayı okumadın ama 223 sayfa seni bekliyor.

yanlıs baslıktasın

bütün sorularının cevabı o sayfalarda mevcut

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

cadde48
04 Mayıs 2014, 23:42
cevabın için teşekkur ederim şimdi okumaya başlıyorum bitince tekrar buraya yazarım iyi akşamlar

tunctepe
05 Mayıs 2014, 01:56
Attan eşşeğeee dönüş :) deh küheylan deh

Syanur
05 Mayıs 2014, 10:20
sen 96 sayfayı okumadın ama 223 sayfa seni bekliyor.

yanlıs baslıktasın

bütün sorularının cevabı o sayfalarda mevcut

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

Adam belki 2.el arıyor kardeşim, ne diye çalıyorsun üyemizi :)

Belki ben motoru satmak üzereyim, belki bana müşteri çıkacaktı :)

cenkito
05 Mayıs 2014, 11:09
Adam belki 2.el arıyor kardeşim, ne diye çalıyorsun üyemizi :)

Belki ben motoru satmak üzereyim, belki bana müşteri çıkacaktı :)

al arkadasım sizin olsun,

ama max ı sormus, ondan dogru sayfaya yönlendirdim,

yoksa illa 250 SM dese vallaha ellemezdim :)

Syanur
05 Mayıs 2014, 11:36
herkese merhabalar....benim istediğim model 250cc supermoto........şimdiden teşekkurler

Ben de buraya kadar okumuşum :P

Herkes zaten MAX alıyor, kıskanıyorum. Yayılamadık biz bitürlü :pale:

Satarsam alıyor musun benim motoru ? :P :)

cadde48
05 Mayıs 2014, 16:57
aslında ilk aklımda olan model mondial 250 sm idi fakat sahibinden de hiç ilanını göremeyince vede artık üretilmediğini öğrenince umudu kesmiştim bu motosikletten ama satıyosanız neden olmasın :)şu an dikkatimi asya 250 sm sayfasına yönelttim o başlığı okuyorum şu an zaten 3 aşağı 5 yukarı hepsi hemen hemen aynı mondial ayarlanabilir amortisör ve motor teknolojisi ile 1 adım öne çıkıyo gibi sizin motorunuz kaç model kaç km de bilgilendirirseniz sevinirim.

Syanur
25 Mayıs 2014, 11:25
Radyatör sıkıntısını hallettikten sonra dün akşam test için motoru çıkardım garajdan. Biraz gezdim ş.içinde. DRZ den sonra ilk 1-2 dakika alışamadım alete. Çünkü gerçekten agresif bir oturuşu ve tazı var. Zaten 2 sokak aşağıda kendimi kaldırımda buldum :) Alet "bekleme yapma, heryerden gideriz biz" diye bağırıyor resmen. ::gazla::

Cidden çok eğlenceli bir alet, DRZ'nin motor performansını bir kenara bırakırsak gerçekten mülayim kalıyor. Hem görünüş hem, oturuş, hem amortisör vs, açısından. Bir ara ilana koyacam ama işim gücüm çok fazla ve motordan ayrılmayı hiç istemiyorum. :)

Ayrıca Xtremin selesi DRZden daha rahat, buna kanaat getirdim (artçı için tam tersi).

berk_cglr
26 Mayıs 2014, 23:54
polat su piston silindir olayında bir el atta bende geçiyim :D ne kadar süpermoto olmasada blok aynı

Syanur
27 Mayıs 2014, 11:55
polat su piston silindir olayında bir el atta bende geçiyim :D ne kadar süpermoto olmasada blok aynı

Neyine el atayım ?

Sanırım burada paylaşmıştım aldığım satıcnın bilgilerini.

james@yitonmoto.com

bu adrese mail atabilirsin, satıcı bu. Adı da James. Beni de tanıyor artık, çok mailleştik. Benim yönlendirdiğimi söyleyedebilirsin bilmiyorum faydası olur mu.

Shineray XY250GY-2 için Bigbore kit istiyorum de. Motor bloğu Dongben DB173MM dersen bilir. 275cc lik motorun piston silindir kitini isteyeceksin, alt ve üst contaları da göndermesi gerektiğini hatırlat.

Motor bloğu bu

http://yitonmoto.com/show_products.asp?id=454

Bu sayfa zaten iletişime geçeceğin adamın sayfası.

Bana BB kit için 98$ + 67$ da kargo = 165 dolara gelmişti. İletişime geç gelişmeleri sonra konuşuruz.

berk_cglr
29 Mayıs 2014, 00:30
Eyvallah bende bundan bahsediyordum :)

Syanur
29 Mayıs 2014, 09:57
James'e benden selam söyle :rendeer:

tunctepe
05 Haziran 2014, 15:09
yaw xtreme benzeyen bir motor vardı sanırım onu bodrumda gördüm super motosunu markası neydi onun

cenkito
05 Haziran 2014, 15:20
apachi olabilir mi?

Syanur
05 Haziran 2014, 18:23
Geçen gün ben de DRZ ile giderken trafikte bi SM gördüm sanki dedim :) Aralardan derelerden geçip yakaladım motoru, bir baktım RX250 :) Laf aramızda çok tırt duruyordu yaa, piskolojik midir nedir bilemedim ama sevemedim bu motoru :) Apachiler vs, çok daha tatlı geliyor bana.

tunctepe
05 Temmuz 2014, 13:38
bak evladım eskiden buralar dudluktu şimdi corak arazi ne oldu size polat ta ruhunu japona sattı herkez pert anasını ............

Syanur
07 Temmuz 2014, 13:21
Mondiyi de sana satayım Tunç, bir SM bir Enduro garajında hava atarsın :)

KUVVETMİRA
07 Temmuz 2014, 13:53
Mondiyi de sana satayım Tunç, bir SM bir Enduro garajında hava atarsın :)

kaçtan viriyorsunuz beyfendi?

Syanur
07 Temmuz 2014, 14:37
kaçtan viriyorsunuz beyfendi?

Özel mişterilerimize izel fiyatlarımız vardır... izelden görüşelim litfen

yunuserts
18 Temmuz 2014, 12:49
Selamlar, bende ilk motor olarak bir sm düşünenlerdenim. Malum istanbulun yolları vs, ve birazda keyif alabilmek hoplamak zıplamak için. Fakat mondial ben motor alamadan 250sm i getirmeyi bıraktı.acaba muadil bir modelmi getirecekler ileride. Birde hergun istanbulda çalışlar caddesinde marmara büfenin koşesinden dönerek e5 edirne bağlantısı yönüne her öğlen saat 12 ila 1 arası geçen kim? Forumdanmıdır kendileri?

tunctepe
19 Temmuz 2014, 03:09
bir kaçtane burda sm si olan istanbullu arkadaşlar vardı onlar ola bilir bu arada syanur un motor satılık herparçası tekrardan elden geçirilmiş bakımları yapılmış ve motor yenilenmiştir bigbore kitli vericek bildiğim kadarı ile güzel fiyat veriri emin ol bizimkiler specialdir cinli ler arasında tek karşılaştırma yapa bileceğin apaççiler var ondada sm varmı bilmiyorum

erhan_karagoz
30 Temmuz 2014, 17:25
S.a arkadaslar adım Erhan sivaslıyım uzun zamandr okuyordum forumu bu aralar bıraz durgunlastı sanırım , e_trkuz un motorunu aldım herkese selamlar.

tunctepe
01 Ağustos 2014, 03:52
kazasız belasız kullan güle güle kullan bir sıkıntın yada derdin olursa forumda bahset bizde yardımcı olmaya çalışalım

erhan_karagoz
02 Ağustos 2014, 21:45
Su an için sıkıntım yok ufak tefek seylerı kendi çapımda hallettim yanlız motordan vuruntu sesı geliyor normalmıü birde bu lastiklet sanki pek iyi değiller alternatif lastik bulan oldumu süpermoto için 140 ebatta pek bulamadım nette araştırdım bulduklarımda afaki fiyatları.

tunctepe
02 Ağustos 2014, 22:43
süper moto lastikleri pahalı olduğunu duydum afaki olmaz konu lastikse ki yanaklı latik olayına giriyor dönüşlerde latiğin kalitesi ve tutuşu önemli bu tarz motorlarda gidonla değil yatarak dönmek sollama yapmak öenmlidir bu nedenle alıcağın lastik hem işinin ehli bir marka olması uzun ömürlü olması şart sonra firen koydunmu yolda sen bir tarafa motor bir tarafa gtmesin.vuruntu sesinden kastın nedir onu anlamadım bir ybr yada 150 lik 125 lik ufakt aletlerdeki gibi cılız calışmaz balansör olmadığı için titreşimlidir belki sübab ayarı gerekiyor ola bilir bir baktır derim .(lastik konusunda da şu geldi aklıma üstündeki lastikler kendi üstündeki lastiklerse ömrü bitik olabilir standart cin malı lastik te ola bilir şahsen ben senelik düşünerek lastik alıyorum çin malı filan lastik raf ömürlerine dikkat etmeni tavsiye ederim alırkende .)

erhan_karagoz
03 Ağustos 2014, 16:05
Pahalıdan bıraz daha pahalı, birde ölcü bulmak sıkıntı diş derinliği olarak iyi durumda lakin çok sertler kalkarken gaza biraz yuklenırsem asvalttan ayrılıyor sarmaya başlıyor ıslak zemin lafını açmıyorum bile arka firen zaten basmaya gelmiyor bastıgımda arka tekerlek yanımda beliriyor .

motodan gelen sesin bir ara becerebilirsem videosunu çekerim böyle pek anlatabileceğimi zannetmiyorum , baktırma işine gelincede her usta gibi burdakilerde bin bahane buluyor , bügün gaz telim koptu yok söyleydı yok ikiye ayrılıyor yok mondialden özeş spariş gececegiz iki uç aya gelır dedi , içimden kufrettim , sen bana bir gaz teli ver diyerekten 2 liralık gaz teli aldım evde 15 dakıkada kendım hallettim . burdaki ustalarda da iş yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

Bahtsiz bedevi misali gunluk bir problem cikiyor genel sorunun sansimdan oldugu kanaatindeyim bugun de akü nun şişmesi ile yolda kaldim vurdurmak falan care olmadı bakalim kendinden sogutabilecekmi motor.

tunctepe
04 Ağustos 2014, 00:10
hayda akünün şişmesi ne ya 21000 km yaptım banamasın demdi gaz telini takarken buji kablosu ile problem yaşamış olmayasın

erhan_karagoz
04 Ağustos 2014, 00:56
Yok iki gundur lastik yanmis gibi koku geliyordu bugun gostereyim dedim sanayide kaldım arkadasin dukkana biraktim yarin bakalim derdi neymis benle akuyu de ekrem yeni aldim demisti sifir aku alacagiz anlasilan .bujiden olabilirmi iki gun once sifir buji taktik

Syanur
04 Ağustos 2014, 11:48
Hayırlı olsun dostum. Ekremin satma sebebi neymiş ?

Aküyü ne yaptınız anlamadım hiç. Ben 21.000 i geçtim, akü 1-2 kez azaldığı için vurdurmak zorunda kalmış olmamla birlikte orjinal 35W yerine 55W ampul ile ve 10W lık ekstra ledler vs, ile sürekli kullanıyorum. Akü ile hiç sıkıntı yaşamadım. Orjinal aküsü beklediğimi çok çok üstünde bir kalitede çıktı bence.

Lastik olarak tartışmasız SAVA MC52 M-racer al. Ön arka tam ebatları var. F/P olarak çok çok başarılı ve orjinal lastiklerin fersah ötesinde tututyor. Gerçi orjinal lastikler bana kuru zeminde yetiyordu, ıslakta özellikle arka sıkıntılıydı, kanal yapısından ötürü. Savalar her konuda daha iyi ve ıslakta da çok daha güvenli. Üstelik orjinal Kenda lastiklerden 1 çift almaya kalksan Savalardan daha pahalı :)

Düşük devirlerde motorun biraz vuruntulu çalıştığı doğru. Bence karbüratörün çok küçük olmasından kaynaklanıyor gibi. Bilmiyorum ama yakıt tasarrufu yapıcam diye alt devirlerde çok yormayın motoru. Orta devirlerde en güzel performansı veriyor, verimli de çalışıyor. Zaten ben en düşün 3.1 lt, en fazla da 3.8 lt yakabildim. Yani yakıt da çok düşmüyoru sakin kullanınca, motorun uzun ömürlü olması için ısıtmadan sürmeyin ve orta devirlerden şaşmayın derim.


...bu tarz motorlarda gidonla değil yatarak dönmek sollama yapmak öenmlidir

Bu ney la, ne demek bu ??

Bir de bizim motorlar balansörlü olması lazım.

erhan_karagoz
04 Ağustos 2014, 18:10
Ekrem'in satma sebebi daha buyuk birsey istiyormus.

Orjinal akuyu zaten ekrem ben degistirdim demisti degistirdigi kuru tip aku sisti iki gundur koku geliyordu tamirci yolundayken husranla sonuclandi motorda extra bir fazlalik yok akuden cekecek ama birazda benimkisi talihden kaynaklik zannediyorum .

Lastik konusunda da cidden arka lastik islaknzeminde zerre tutmuyor kuru da da tutmuyor zira yeteri kadar is goruyor sava markaya bakacagim tavsiyeniz uzerine

tunctepe
05 Ağustos 2014, 22:15
yüksek tipli motlrlarda virada araba sollarken fazla gidon kırmıyacaksın anlamında patlak lastikli poticim :) bende 21000 geçtim hey maşallah bu 2 ayda sanırm 24 olur günde sanrm 60 70 km yapıyorum ve bunun 12 15 km kadarı tape gaz inanın tape gaz iyi benzin yiyor potinini dedği gibi orta devirde çok normal ağır devirde motoru çok ısıtıyorsun radyatör fanları soğutmaya geçiyor

erhan_karagoz
06 Ağustos 2014, 10:06
Sorunu hallettik sadece akunun adiligi sonucu şişmis bu aralar enduro jant lastik ariyorum arada araziye girmeyi dusunuyorum ufaktan ufaktan temin edebilecegim biryer varmi acaba.

Syanur
06 Ağustos 2014, 10:15
Bilmiyorum ama fabrikadan istemek çok mantıklı. Ön arka komple 600~700 TL arası bir fiyat vardı sanırım.

erhan_karagoz
06 Ağustos 2014, 17:51
600 lira civariysa sikinti degil ama netten baktim adet 600 kusur diyor cifti 1200 gibi ve lastik disli disk falan derken oldukca kalinlasiyor genede sormali bakalim uygun fiyat alabilirsem enduro yolunda ilerliyorum .
Birde bu beygir meselesiyle ilgilenen oldumu katalitik iptali yapan beygiri kross modeli ile ayni seviyeye cekmek iyi olurdu.

spil444
06 Ağustos 2014, 18:01
egr iptali ben yaptım yakıtı kesin etkiliyor performans olarak yüksek devirlerde farkediyor olabilir zaten alt devirlerde falf açmıyor fizikselolarak bir değişiklik hissettirmiyor ama buda etkisi olmadığını göstermez tabiki.

Syanur
06 Ağustos 2014, 18:22
Cross modeli ;

SA15.02X10.650 - ARKA JANT KOMPLE - TEL 480,08 TL

SA15.01X12.650 - ON JANT KOMPLE - TEL 493,08 TL

EGR iptalinin yakıtı etkilemediğini düşünüyorum, ben değiştirdim, hiç bir değişikli olmadı bende. Performansı da hissettirecek kadar etkilemez. Ama ben iptal ettim.

Performans olarak epey uğraştım motorla. Önceki sayfalarda az çok var bişeyler.

Çindeki fabrikaya göre, cross modellerde (ve sanırım bazı uzak doğu ülkelerinde) egzoz borusunda katalizörler yok. Ama TR ve avrupaya gönderilen plakalı modellerde emisyon normları yüzünden egzoz borularına petekler koymuşlar (katalizör dediğimiz şey). Bu he sesi kısıyor, db sınırlarını ayarlıyor hem de (galiba) egzozdan çıkan bazı değerleri düşürüyor ve yakıt normlarını sağlıyor.

Şimdi fabrikanın iddiası bu egzoz borularındaki petekler 12kw ila 18kw şeklinde farklı güçlere sebep oluyor. Yani 10 beygir çalıyor. Çindeki modeller 18kw olarak belirtiliyor. Bizimkiler ise 12kw

Gel gelelim ben bu egzozdaki petekleri çıkarttırdım, egzozu kesiyon, içini boşaltıyon, tekrar kaynak vs, vs,. İşçilik çok iyi oldu ama perf da öyle bir değişim olmadı. Ses fena halde arttı.

Şimdi benim bir de karbüratör değişimi durumum var, o da olayaları iyice karıştırdı zaten. Detayları daha sonra yazayım ben. Aklınıza takılanları sorabilirsiniz, motoru baya öğrendim :)

spil444
06 Ağustos 2014, 18:35
uzun yol yapınca yakıt etkisi belli oluyor mantıken karbüratöre yanmış gazı tekrar vermemek hava yönünden daha zengin dolayısıylada daha sağlıklı yanma sağlıyor buda daha rahat daha verimli çalışma yani ne olduuu.daha az yakıt daha çok performans bu arada gaz iğnesini benim gibi sıcak biryerde oturuyorsanız bir üste alın(daha az benzin girişi demek) aynı performans ve daha az yakıt bunlar bizzat denenmiştir

Syanur
06 Ağustos 2014, 18:48
EGR yi iptal etmek yakıtı düşürebilir belki, ona katılırım bak. Ben tam bir değişim göremedim. Ama yakıtı artırıyor diye kastettiğini sandım.

Bu arada iğneyi o şekilde değiştirerek nasıl aynı performansı elde edebiliyorsun? Bir de sıcaklık ile alakasını tam anlayamadım ??

spil444
06 Ağustos 2014, 19:02
sıcaklık ve irtifa farkı kesin var 40 c ile 10 c arasında benzinin aynı oranda uçucu olmasını bekleyemeyiz ben ilk önce alta almıştım yakıt artmış performans değişmemişti bayram tatilinde üste aldım yakıt hissedilir derecede hemde şehir içi düştü performans arttı diyebilmek için (ki iddia eden tecrübeli sürücüler var) araziye çıkmam lazım şöyle oluyor eğer benzin olması gerekenden fazla havayla karışıyorsa yanmayı fakirleştiriyor tabiki denemeden olmaz motorlarımız farklı şunu ilave edebilirim gaza tepki daha iyi oldu..

erhan_karagoz
06 Ağustos 2014, 19:11
Bu fiyatları nedreden aldınız ben az once aradım telefonla ikileryedek parçayı fiyat da veremediler hatta ürün de bulamadılar, birde komple derken disk dişli falan dahilmi sadece jant mı.


Cross modeli ;

SA15.02X10.650 - ARKA JANT KOMPLE - TEL 480,08 TL

SA15.01X12.650 - ON JANT KOMPLE - TEL 493,08 TL

EGR iptalinin yakıtı etkilemediğini düşünüyorum, ben değiştirdim, hiç bir değişikli olmadı bende. Performansı da hissettirecek kadar etkilemez. Ama ben iptal ettim.

Performans olarak epey uğraştım motorla. Önceki sayfalarda az çok var bişeyler.

Çindeki fabrikaya göre, cross modellerde (ve sanırım bazı uzak doğu ülkelerinde) egzoz borusunda katalizörler yok. Ama TR ve avrupaya gönderilen plakalı modellerde emisyon normları yüzünden egzoz borularına petekler koymuşlar (katalizör dediğimiz şey). Bu he sesi kısıyor, db sınırlarını ayarlıyor hem de (galiba) egzozdan çıkan bazı değerleri düşürüyor ve yakıt normlarını sağlıyor.

Şimdi fabrikanın iddiası bu egzoz borularındaki petekler 12kw ila 18kw şeklinde farklı güçlere sebep oluyor. Yani 10 beygir çalıyor. Çindeki modeller 18kw olarak belirtiliyor. Bizimkiler ise 12kw

Gel gelelim ben bu egzozdaki petekleri çıkarttırdım, egzozu kesiyon, içini boşaltıyon, tekrar kaynak vs, vs,. İşçilik çok iyi oldu ama perf da öyle bir değişim olmadı. Ses fena halde arttı.

Şimdi benim bir de karbüratör değişimi durumum var, o da olayaları iyice karıştırdı zaten. Detayları daha sonra yazayım ben. Aklınıza takılanları sorabilirsiniz, motoru baya öğrendim :)


aslında performansından memunum ama 12 kw ile 18 kw arasında ciddi fark var ugraşmaya degecek değişim soz konusu degilse kesip bıçmenın mantıgı yok ses de bence yeterince yüksek, daha çok soru sorarım gibime geliyor bakalım zamanla neler isteyecek gönül.

Carbondioxid
06 Ağustos 2014, 19:17
Cross takım bana geçen sene 1200+ a maal oldu, tabii full takım lastik/jant/diskler/dişli hepsi takılı halde, sanırım fiatlar sadece jantlar için geçerli olsa gerek

Karbüratör iğne'sinde 5 çentik var bende arada sırada, oynuyorum en üstte iken kesinlikle gaz alımı vs artış olup yakıtta ise külfetli olmakta idi, 2 kademe düşünce son viteste gaz yeme tepkisi bariz düşüyor ancak azda olsa benzin sarfı düşüyordu, tabii tork aşığı olduğumuzdan hepsi hava cıva :P

( Araya kaynak yapayım, bizim apaçi başlığı söndü bu aralar ^^ )

Full throttle::gazla::

spil444
06 Ağustos 2014, 19:28
şimdi komediye bakın asya rx 250 cross ön teker komple 873.51tl. sm komple 679.02 arka teker cross komple 1048.21 sm 831.04 tl resmen gel s.k.yim diyo ya tek bir sinyal piyasada aynısı 5 tl 80 küsür yazmış (teki)

Carbondioxid
06 Ağustos 2014, 19:32
şimdi komediye bakın asya rx 250 cross ön teker komple 873.51tl. sm komple 679.02 arka teker cross komple 1048.21 sm 831.04 tl resmen gel s.k.yim diyo ya tek bir sinyal piyasada aynısı 5 tl 80 küsür yazmış (teki)


::ohmy:: ^^ Harbi dediğine getirmişler olayı, yuhh e... a.. yuhh.

erhan_karagoz
06 Ağustos 2014, 19:43
Anlamıyorum yahu bu nasıl fiyatlar çinli mi almış olduk şimdi biz bu paralara çin malı parçamı olur