Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı
makseli
26 Kasım 2012, 13:07
merak etmeyin arkadaşlar. yedek parçalardan dolayı kanunen 10 yıl içinde kaldıramazlar.
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar adresinden touring e tıklayın.
listenin en altında "MR 350 derrace" diye bir motor var.
ama bu motoru ben hiç görmedim.
niye ufaktan 1 - 2 satmışlar motoru hemen geri çekmişler piyasadan.
Ama kanuni zorunluluk gereği 10 yıl boyunca malzeme temini şart. O yüzden ordaki listede adı duruyor.
bazı parçalarında fiyat var bazılarında yok. neredeyse yarı yarıya.
Syanur
26 Kasım 2012, 13:56
merak etmeyin arkadaşlar. yedek parçalardan dolayı kanunen 10 yıl içinde kaldıramazlar.
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar adresinden touring e tıklayın.
listenin en altında "MR 350 derrace" diye bir motor var.
ama bu motoru ben hiç görmedim.
niye ufaktan 1 - 2 satmışlar motoru hemen geri çekmişler piyasadan.
Ama kanuni zorunluluk gereği 10 yıl boyunca malzeme temini şart. O yüzden ordaki listede adı duruyor.
bazı parçalarında fiyat var bazılarında yok. neredeyse yarı yarıya.
İyi de sorun orada zaten. Extreme'de de parçaların %10 u kadarının fiyatı görünüyor sitede. Ancak hiçbir parça ellerinde yok(fiyatı olanlar dahil). Ee, şimdi bu şekilde 10 yıl boyunca listeyi muhafaza etseler, hatta tüm parçaların fiyatlarını yazarak muhafaza etseler,,,hiç bir tanesini temin etmedikten sonra ne anlamı kaldı... İşin yoksa şikayet et, uğraşırsan haklı çıkarsın, yedek parçayı temin için mondial girişimde bulunacağını kabul eder, şanslıysan birakaç ay içerisinde sana parçayı dünya fiyatına temin ederler ve birdahaki ihtiyacında aynı serüveni bir daha yaşarsın. Yada bunların hiç biri olmaz, yedek parçayı çin sitelerinde kendin ararsın...
Biz de anahtarlığını taşıyoruz elemanların, hani getirdiler şöyle bir motoru, aferim taktir ettik muhabbetine... Eğer bukadar satış yapıtıkları bir motoru bir daha getirmeyeceklerse... bilmiyorum diyecek sözüm yok cidden, bukadar korkak insanları anlamıyorum.
tunctepe
26 Kasım 2012, 18:03
aga 2 sene garantiden parçaları sağlasınlarda zaten siyanürün söylem leri doğruysa bir çok japonun parçları da uyar demektir
pegasso
27 Kasım 2012, 02:18
Herhangibir sebepten dolayı firma bu modeli getirmeyi durdurmus olabilir. Ama bence konuyla ilgili varsayımlar one surmek yerine motor sahipleri arkadaslarin firmaya danışmasında yarar var. İnternete yedek parca kayıtları girmememis olabilir. İlginc olan sey ise kullanmamama ragmen goruntu ve ozellik itibarı ile bence simdiye kadar ithal edilmis en iyi uzak dogulu motorlarlardan bir tanesiydi. Eger ithal edilmeyecekse gercekten uzucu bir durum. Yedek parcası ellerinde yoksa cok daha uzucu bir durum olur. Cunku gordugum kadarıyla acenta satışları devam ediyor internette bile sıfır ilanlar var.
tunctepe
28 Kasım 2012, 13:40
poticiğim dün fabrika daki bu işlerle ilgilenen şahısla irtibata geçilmiş fiyatları almak için malzemeler ocak ayında gelicekmiş malzmeler gelmedende fiyat veremiyorlarmış sieeeee yani ocak ayına kadar düşmeyin patlamayın :) derim ben size belki ocak ayında 2011 2012 modelleri gelir yada 2013 modelleri tekrar sokarlar siteye bilemiyeceğim
pegasso
01 Aralık 2012, 20:15
mondial sahibi arkadaslar simdi bu durumda ne dersiniz. Bu motorun 2. eli ya da sıfırı alınır mı grenaj parçası , fren magneti falan bulmak sorun olur mu?
mehmetmumtaz
01 Aralık 2012, 21:57
mondial sahibi arkadaslar simdi bu durumda ne dersiniz. Bu motorun 2. eli ya da sıfırı alınır mı grenaj parçası , fren magneti falan bulmak sorun olur mu?
Ben açıkcası bu topiği incelemeni tavsiye ederim, satılık motosikletim olduğu için sana söylediklerim yanıltıcı gelebilir, son 25 sayfayı incelersen fikir sahibi olursun, parçaları ucuz olduğunu söyleyebilirim.
pegasso
01 Aralık 2012, 23:31
Mehmet bey bu topikte dahil olmak uzere rakiplerinin incelemelerini okudum. Monialin Enduro modeli ile ilgileniyorum, satılık 10bin km de bir tane var.Asıl aklımı kurcalayan motorun parçası bulunup bulunmadıgı. Resmi sitesinde bu model yok, parça bolumunde ise fiyat bolumu cogunda yazmıyor. Birkac parca fiyatı ogrenmek icin Mondial cagrı merkezini aradım geri donceklerini soylediler donmediler. Eski motorum bu konuda bana cok cektirdi. Enduro amacli kullanicam, o yuzden sagında solunda kırılma meydana gelebilir.
Ben açıkcası bu topiği incelemeni tavsiye ederim, satılık motosikletim olduğu için sana söylediklerim yanıltıcı gelebilir, son 25 sayfayı incelersen fikir sahibi olursun, parçaları ucuz olduğunu söyleyebilirim.
tunctepe
02 Aralık 2012, 18:37
biraz fikir vereyim motor hakkında motor enduro olarak normal bir ağırlıktama ama cross olarak düşünürsen 15 20 kg daha ağır araziye rahatlıkla gre bileceğin bir motor ama çokta fazla bir şey beklmeni gerektirecek bişey yok upside amortisör ve arka gazlı amartisör oluşu bu çinliler arasında direk fark yaratırıyor türkiyeye sınırlandırmalı geldiği kesin çünki normalde 20 hp değerinde giriş yapmış olması lazım ken 16.5 hp olarak türkiyede satılıyor bir çok neden düşündük polatın sunduğu ve öğrendiği fikirleri düşünmeni isterim şase amartisör olarak ktm le bire bir motor kawasaki ile honda dominator kırması birşey frenmagneti biraz problemli o yüzden kırılmaz magnetlerle değişmek gerekir kırılmaz magnetler 150 euro filan bide elcik korma yapman lazımki kaza anında magnetin üstüne düştüğünde magnetlerin kırılmasın ben plastik acerbiss aldım 125 tl ye filan geldi bide ktm in bizimkisine benzeyen modeli ile parçaları uyumlu benim cain guide parçalanıştı ktm ki ile değiştirdim benimkide büyük arıza diye bileceğimiz birşey çıkmıştı onuda 3 hafta da halletirmiştim garantiden o günden beri rutin servis ziyaretinden başka bişey olmadı şuanki km si 10800 kusur km de yağ değişim zamnını 800 km değiştim bu hafta inşalla yaptıracağım
face den bu sayfayı da takip etmeni tavsiye ederim
https://www.facebook.com/pages/Mondial-Xtreme-250cc-Sm-Enduro-Cross/463387770367520?ref=hl
pegasso
03 Aralık 2012, 02:17
sayfayı like ettim, hatta birkac soru sordum bile :) Antalya'da bir tane olsa da gidip bakabilsem uzaktan sor sor nereye kadar..
Syanur
03 Aralık 2012, 12:31
Asıl aklımı kurcalayan motorun parçası bulunup bulunmadıgı.
Anlıyorum ama bu konuda biz ne söylesek sizi yanıltıcı olabiliriz. Çünkü Biz kullanıcıyız ve neredeyse doğru düzgün parça ihtiyacımız olmadı. Hani ne desek zor, 1-2 sene sonra ne olacağı belli değil...Ben şahsen kullanıcısı olmama rağmen gereksiz yere mondiali övecek değilim(parça konusunda felan), ama motoru övebilirim.
tunctepe
03 Aralık 2012, 16:54
motor övülesi mondi sövülesi diyelim geçelim ben bu arada yeni bir o ringli zincir aldım taktıracağım bide on fren balatası bakalım nasıl olucak
Syanur
03 Aralık 2012, 17:49
motor övülesi mondi sövülesi diyelim geçelim ben bu arada yeni bir o ringli zincir aldım taktıracağım bide on fren balatası bakalım nasıl olucak
Zinciri anladım da, balatayı niye değiştirdin, bitti mi? Bir de kaça aldın sen şimdi onları???
tunctepe
03 Aralık 2012, 18:30
ön frenbalatsı artık sizlere ömüre yakındı zincir donlastiği kıvamı 2 gün de bir boy atıyordu zincir orta nın altında bir kalitede aldım 130 gibi bir prakende fiyatı var ön fren balatası nın fiyatını hatırlamıyorum ama ucuz bişey değildi honda yamaha suzi uyumlu
tunctepe
03 Aralık 2012, 22:51
havar dostlar havar motoru servisten aldım oringli zincir takılmış ama arkadan biryerden ses geliyor kasktan pek anlıyamadım fren balatalarıda takılmış durumda yanlız bana dedikleri öntekerin rulmanına zarar vermişim bazen bir tık tık ses gliyordu sanırım değişecek speksiyal bişey olabilir dedi pahalı dedi beni benden aldı yarın ön teker sökülüp rulmanı bakılacakm uhtemelen ktm rulmanlar uyacak yada ona benzer bir rulman bulunacak
Syanur
04 Aralık 2012, 01:29
Lan bizim motor da uyuşa uyuşa KTM ile uyuşuyor anasını satayım. Kalitelimsi diye sevinsem mi, kolay bulunabilir ama pahalı diye üzülsem mi...:pr:
pegasso
04 Aralık 2012, 02:03
Sayın kullanıcılar sizin boy kaç ayıptır sorması, bir bulamadım buralarda motoru ustune binmek nasip olmadı :) 180 yeter mi? son sorum
zincir bulması kolay da Arka-on dişli falan neyle uyumlu acaba?
Syanur
04 Aralık 2012, 02:31
Tunç'un boyu 1.70 felan sanırım, adam bir de enduroyu sürüyor :) Ama ben 1.80 altına tavsiye etmiyorum.
Yine tunç'un dediğine göre KTM ile uyumluymuş ama hangi modeliyle felan ben de bilmiyorum. Hadi ön dişliyi geçtim, arka dişlinin bağlantı yerleri cuk diye tutuyor mu ben de çok merak ediyorum doğrusu...
Syanur
04 Aralık 2012, 16:45
Hah, buraya ilk kar yağdı... En azından bu sabah ilk defa kara denk geldim :) Artık yavaş yavaş motorumla ilgilenebilirim. Zaten dün de karbüratör siparişini geçtim. hayırlısı bakalım.
Etraf iyice binilmez hale gelince garajda sök tak olaylarına başlarız artık. Zaten tunç'un tavsiyesi üzerine 2 gündür açık hava filtresi ile(sünger duruyor) geziyorum, motorun gürültüsüne gürültü eklendi. Alt geçitten geçerken ben de kendimden geçtim resmen :flower: Ama hava filtresi kapağını takıcam, takarken ufak bir değişiklik yapıcam ama.
Karbüratöre manifold uydurmak zorunda kalcaz. Aslında direk uyacak manifold da var ama bizim motor bloğunun girişinde karbüratör manifoldu ile su soğutma girişini izole eden lastik aksamı birlikte tasarlamışlar. Onu nasıl halledicem düşünüyorum...
GaCCaLL
04 Aralık 2012, 19:38
Hah, buraya ilk kar yağdı... En azından bu sabah ilk defa kara denk geldim :) Artık yavaş yavaş motorumla ilgilenebilirim. Zaten dün de karbüratör siparişini geçtim. hayırlısı bakalım.
Etraf iyice binilmez hale gelince garajda sök tak olaylarına başlarız artık. Zaten tunç'un tavsiyesi üzerine 2 gündür açık hava filtresi ile(sünger duruyor) geziyorum, motorun gürültüsüne gürültü eklendi. Alt geçitten geçerken ben de kendimden geçtim resmen :flower: Ama hava filtresi kapağını takıcam, takarken ufak bir değişiklik yapıcam ama.
Karbüratöre manifold uydurmak zorunda kalcaz. Aslında direk uyacak manifold da var ama bizim motor bloğunun girişinde karbüratör manifoldu ile su soğutma girişini izole eden lastik aksamı birlikte tasarlamışlar. Onu nasıl halledicem düşünüyorum...
düşün bakalım düşün sen,
ben bas bas bağırdım sana gelsin helede bi nası tırmalıyon görücez artık :king:
Syanur
04 Aralık 2012, 20:22
Ne diyon hiç anlamıyorum ki? Gören de sanki atom bombası yapıyorum sancak, halledilir birşekilde....
tunctepe
04 Aralık 2012, 22:26
BOYUMU ABARTMAYIN ARKADAŞLAR BİLDİĞİN 1.69 CM BOY VAR TOPUKLU 1 .70 GELİRİM :) BU ARADA O KAPAĞI TAKMANA GEREK YOK ARTIK :) SONUÇTA BİR ZARARIYOK O GÜN TELEFONDA MUHABETİNİ YAPMIŞTIK KTM LERDE RODAJ İÇİN TASARLANAN KAPAK GİBİ BİR ŞEY BU ARADA ZİNCİİN ALTINDAN GEÇEN KAĞUÇUK LASTİĞİDE YEİŞİMYA LA BEN CATCUT PAT PUT SES GELİP DURUYOR :) DUR BAKALIM DAHA NELER GÖRÜCEĞİM
Syanur
05 Aralık 2012, 02:08
Ya o lastiğin aşınmaması büyük bir mucize olurdu zaten. Çin mucizesi... Zinciri gerdirince hem üstteki lastiğe hem de alttaki latiğe fena halde sürtüyor. Akıl alacak gibi değil, KTM lerde de böylemi acep??? Buarada bizim arka dişlilerin KTM lere uygunluğu konusunda cevap vermemişsin, senden cevap bekliyorduk :rendeer:
tunctepe
05 Aralık 2012, 02:24
he hocam onun için elçin hojanın yanına gitmek lazım sanırım uyar amk mun cain güide bire bir tutuyorsa başka o dişli için nediye bilirizki :) yanlız balataları bile oem bulmadım koca yedek parçacıda berwtamı neydi sanırım perakende fiyatı 45 filandı
Syanur
05 Aralık 2012, 02:36
he hocam onun için elçin hojanın yanına gitmek lazım sanırım uyar amk mun cain güide bire bir tutuyorsa başka o dişli için nediye bilirizki :)
Tunç'cum yanlış anlamada bu cümlende cidden ne demek istediğini tam anlayamadım... Gerçi kafam da hafiften kıyak ama :)
Benim sormak istediğim şu, misal bizim arka dişli 51 diyelim. ve ben bunu 48~46 gibi bişey yapmak istiyorum. Böyle bir dişli de KTM den buldum. Dişliyi sabitlediğimiz vida yerleri direk uyuyor mu? Yani cuk diye dişli değişimi yapabiliyor muyuz? Yoksa yeni yuva açmamız gerekir mi...?
Eğer KTM ninki uyuyorsa, pahalı olan orjinal KTM dişlisi almayız da KTM ye yan sanayi üreten bir dişli alırız hani :wiinkk:
tunctepe
05 Aralık 2012, 03:06
aga sözüm çok açıktı benim yazdıklarımı tek solukta tek nefeste okursan anlarsın
yani he hocam sana idi yani sorduğun sorunun cevabını bilebilmme için elçin hojanın yanına gitmek lazım sanırım uyar amk (AQ)dumun küfrü idi cain guidede benim ktm parçası ile değiştirdiğim turuncu aparat ttı yani öyle sipesifik bir parça uyuyorsa ktm min dişlisi nasıl uymasındı :) geri kalan lafta öndiskleri değiştirdim ya orginal balata buldum marka bişey oem yan sanayi yoktu öyle
tunctepe
05 Aralık 2012, 13:26
bu arada ktm in ön tekerlek rulmanları ile aynıysa sanayide ona benzer rulman çifti 70 85 tl gibi bir şey imiş şuan arkadaki sesi kesim başka bişey istemiyorum bir süre böyle devam ederim sonra para bulup değiştirim rulmanları da giderken ben bir bok hisetmiyorum rulmanla ilgili bir sıkıntı onu anlamaıyorum
GaCCaLL
05 Aralık 2012, 15:57
Tunç'cum yanlış anlamada bu cümlende cidden ne demek istediğini tam anlayamadım... Gerçi kafam da hafiften kıyak ama :)
Benim sormak istediğim şu, misal bizim arka dişli 51 diyelim. ve ben bunu 48~46 gibi bişey yapmak istiyorum. Böyle bir dişli de KTM den buldum. Dişliyi sabitlediğimiz vida yerleri direk uyuyor mu? Yani cuk diye dişli değişimi yapabiliyor muyuz? Yoksa yeni yuva açmamız gerekir mi...?
Eğer KTM ninki uyuyorsa, pahalı olan orjinal KTM dişlisi almayız da KTM ye yan sanayi üreten bir dişli alırız hani :wiinkk:
Cocuk Şu cbf 150 dişlilerinin sayısına falan bi bak bakalım fati başganın tükkanda delik açarız ona deliği tutmuyosa fiyatıda ucuz onların sadece diş sayısını araştır sen..
bu arada ktm in ön tekerlek rulmanları ile aynıysa sanayide ona benzer rulman çifti 70 85 tl gibi bir şey imiş şuan arkadaki sesi kesim başka bişey istemiyorum bir süre böyle devam ederim sonra para bulup değiştirim rulmanları da giderken ben bir bok hisetmiyorum rulmanla ilgili bir sıkıntı onu anlamaıyorum
75-85 lira bir rulman??
Ben en kalitelisinden alaman malı almıştım çifti 15tlye SKF gidip o kadar paralar verme sakın konik rulmanmı arkadaş senin ön tekerdeki rulman??
Bildiğin anam baban tornetlerde kullanılan rulmanlardan işte..
Rulmanı sök al eline git sanayide rulmancıya bana en kalitelisinden bunun aynından vericen de taş çatlasın 20tl tutar..
Syanur
05 Aralık 2012, 18:00
Cocuk Şu cbf 150 dişlilerinin sayısına falan bi bak bakalım fati başganın tükkanda delik açarız ona deliği tutmuyosa fiyatıda ucuz onların sadece diş sayısını araştır sen..
75-85 lira bir rulman??
Ben en kalitelisinden alaman malı almıştım çifti 15tlye SKF gidip o kadar paralar verme sakın konik rulmanmı arkadaş senin ön tekerdeki rulman??
Bildiğin anam baban tornetlerde kullanılan rulmanlardan işte..
Rulmanı sök al eline git sanayide rulmancıya bana en kalitelisinden bunun aynından vericen de taş çatlasın 20tl tutar..
Usta bir bakayım ben o CBF lere. Lakin dişli için delik açma olayını çok sevmiyorum, içime sinmiyor. Bir CBF lerin dişlilerine bakayım, eğer delik açsak bile sağlam kalacak gibi bişeyse yapabiliriz.
Rulman mevzuna da bir açıklık getirin lütfen.. Belki bizimkiler konik rulmandır? Sonuçta KTM nin kopyası, herşeyi beklerim valla...
tunctepe
05 Aralık 2012, 18:19
aga şimdi klimlarda kulunılan rulmanlardansa bu fiyat eğer senin gibi tornet rulmanı ise sıyırdık aga hastalıktan geberiyorum şu sıralar arkadaşın oraya götürüp baktırtamadık daha rulan durumuna
GaCCaLL
05 Aralık 2012, 18:33
aga şimdi klimlarda kulunılan rulmanlardansa bu fiyat eğer senin gibi tornet rulmanı ise sıyırdık aga hastalıktan geberiyorum şu sıralar arkadaşın oraya götürüp baktırtamadık daha rulan durumuna
pöti çocuk getirse onun manifoldada bakıcaz ama denk gelmedi,
Konik rulmanda motosikletlerde sadece direksiyon bağlantısından kullanılır çocuğum bunuda söyleyim..
Yani tekerlerklerde kullanılması çooooooook uzak bir ihtimal hatta ihtimal dışıı
sizin rulmanlarda normal tornet rulmanıdır ama senin yapman gereken o rulmanın plastik kapaklısını bulmak bulamazsan normal metal kapaklıda kullanabilirsin..
tunctepe
05 Aralık 2012, 18:35
aga görecez bir atölyeye gidim de adamların canından bezdirtim :)
pegasso
06 Aralık 2012, 00:45
Akşamın sorusu geliyor:) Enduro modeli sm modeli arasındaki tek fark jantlar mı? Daha once konu tartısılmıs ama netten tam bilgi edinemedim,cunku kimisi disk dadhil herseyi değiştirmis kimisi sadece jantı falan o yuzden bilirkişi olarak sizi buldugum icin danismak istedim.
Mondialin bu Sm modelini enduroya cevirmek için ya da tam tersi ; aynı markanın jant çerçevesi ve tellerinin değişimi yapıldığı anda işlem tamamlanıyor mu?
tunctepe
06 Aralık 2012, 21:17
sanırım yanlızca jant boyu farklı hiç sm ile denk gelemedim sm cilerde cros la denk gelemedi resimlerde herşey bire bir gözüküyor ama yanlızca jantı alıcam diyorsan jant +teller + göbek + içindeki rulmanları da katıcaksın işin içine .daha önceki muhabetlerimizde gidip çıkma bir ktm jant bulup takmak daha mantıklı hem gerçek değerinden daha ucuz hemde en azından diğerlerinede extra para ödemiyeceksin sm yi crosa çevirirsen daha ucuz crossu sm ye çevirersen daha pahalı :) cross parçası bulman daha kolay tel olsun cant olsun lastik olsun full asfalt kullanıcam diyorsan sm yok her 2 yolada girecem hard da yapıcam diyorsan cross heleki şu kış aylarında cross candır ıslak zeminde yanlızca temkinli ve bilgili olman şart
cenkito
08 Aralık 2012, 17:23
Arkadaslar mondial sizin motorları listesinden kaldırmıs sadece bizim max gözüküyor. bas edemediler demekki yedek paça ve servis konusuyla :farao:
mehmet 1996
08 Aralık 2012, 17:37
arkdaşlar bu motor cekişde iyiidir ama hız yapmaz motor alcak arkdaşlarım warsa mondial125 mg seriisi ve delux serisi tavsiye ederim hem hızda hem kalkışda cok seriidir yakıt süperdir 5liralık benzinle 32 km gidiyor
pegasso
09 Aralık 2012, 01:22
Bende, hız yapacak olan arkadaşlara hiç bir motorla hız yapmamalarını hele 1500tl lik commuter motora guvenipte gazlamamalarını tavsiye ederim. Enduro motor alacak adamın zaten hızla pek işi olmaz, 100km uzeri hiz bana hep tehlikeli gelmistir.
tunctepe
09 Aralık 2012, 15:13
ben endurusu ile 130 km nin üstünü zorladığımı bilirimki şimdi sm cross enduro modeline 125 mg gibi bir motor tavsiyteside çok komik .mondialin motoru çekmesinin nedeni şudur bu motoru mondi üretmiyor sirenay yanlız yazmadıysam eğer o firmadan çekiyor türkiyey güç sınırlandırmalı geliyor onuda egzos borsundaki petekleri alarak çözüyorsun kanımca bide katalizör sisteminide iptal ettiğin zaman baya bir farkeder mg den bahsediyorsun ki şuan 125 lik honda repsol tarzı bir racing geçeedi beni benzinde de 35 km demişsin ben geçen yedek deponun bitimine yakın bir zamanda 20 tl lik aldım 60 km yaptım daha benzin yedeğe düşmedi 2 gün gel gitte sohc motorla dohc motor farkı var kaldıki huseberk ve ktm min görüntüsnün aynısı bir motor alıyorsun arzi ve dağ koşularınada çok iyi uyum sağlıyor benim gibi hergün kulanmak da cabası yaz sezonu almıştım motoru 410 km de 11000 km de şuan 1 kere problem çıkartı onuda mondiale baskımla hallettirdim o günden beri tık demedi devamlı arazi koşularında sürüyor olmama rağmen anca şimdi amartisörlerin sanırım keçeleri patladı zinciri değiştirdim ön balatayı değiştirdim cain guide dı değiştirdim bunlar mecburi değiştirmek zorunda kaldıklarımdı her gün kafadan 50 km yaptığımı düşünürsek vede endurocu sm ci admlara bu tip motor tavsiyesindegelmederim parçalarda ocak ayında geliyor adamlar mecbur getirtmeye
tunctepe
09 Aralık 2012, 20:44
arkadaş beğeniceğinize yorum yapın tepkisiz kalmayın
Syanur
10 Aralık 2012, 02:00
Ya motoru eleştiren yada olumsuz şeyler yazan yada alakasız tavsiye yapanlara artık cevap vermiyorum. Kime ne anlatıyorsun sonuçta...:farao:
Gençler bugün zinciri çok sağlam bir operasyonla temizledim :bounce: Zinciri tamamen çıkardım ve bir pet şişeye tıktım. İçine de gaz yağı döktüm biraz. Çalkalayıp beklettim. Sonra tekrar temiz bir gaz yağı ve aynı işlemler. Çıkardığımda tertemiz olmuştu sadece bezle sildim. Tabi buarada dişlileri de tamamen rahat rahat gaz yağı+fırça ile temizledim. Zinciri sökmesi takması çok kolay. Resimleri yada videoya çekmedim ama çekip atmayı düşünüyorum.
Ön dişli için telefona 1-2 foto çektim. Ön dişliyi büyütmek için gayet te alan varmış bunu farkettim :) Bizim dişliler ÖN:14 - ARKA:46 buarada.
Ama zincirin kaç bakla olduğunu saymadım ve çözemedim. Üzerinde bir marka yazıyordu. 520, HH, 025 gibi rakam ve kodlar da vardı.
Yanlız 2 şey farkettim;
1- Zincirin alt tarafta vites pedalından önce bir silindir gibi lastiğin üzerinden geçiyor. Orası zincire destek olsun diye yapılmış bir parça. Yanlız o lastik silindir parçasını aşırı sıkarak yerleştirmişler. Ve ben biraz gevşetince dönmeye başladığını farkettim. Bu şekilde zincire çok daha az direnç gösteriyor.
2- Ön dişliyi koruyan bir kapak var. Zincir yukarı taraftan ön dişliye gelmeden önce hafiften bu kağa sürtüyor. Yani kapak zincire çok yakın. Tekeri döndürerek bizzat gördüm çarptığını. O kapağın 2 vidasına da 2'şer tane pul attım ve zincirle mesafesni artırdım. Sorunu hallettim. Artık zincirim daha az "şey"e çarpıyor :)
Bunları komple videoya çekeyim ben en iyisi. Bugün çok soğuktu hava, acele ettim ve aklıma gelmedi videoya çekmek...:pale:
pegasso
10 Aralık 2012, 02:30
NE mondial125 mg sahibiyim ne mondial extreme enduro ne de X-TREME MAX 150. Ama teknik ozelliklerini araştırıp inceleyecek kadar akıl sahibiyim. Tarzları ayrı, yolları ayrı motorlar, 125 mg, deluks uzerine cok konusmaya bile gerek yok. Aynı markanın misali olsun diye x-treme maxi de yazdım fakat motordan anlayan biri ikisinin de farklı kulvarlarda olduğunu çok rahat anlar. Karşılaştırma yapacak olursam bu modelle Apachi nin crossu ile karşılaştırmak gerekir diye dusunuyorum bir de yeni Sm modeli gelmiş yanılmıyorsam 27bg hatta o modeli jantı değişitirip enduro modeline donusturdulerini gordum. Fiyatları hemen hemen aynı. Apachi nin en buyuk sorunu plakaydı, bu modeli ile plaka sorununu cozmus adamar, elimizde her turlu parcasıda var diyorlar. Yedek parça stogu ile ovunen mondialin bu motor parca stogu bulundurmamaması inanılmaz birsey. Belki bir de Asya Rx 250 ile karşılaştırabiliz, Ama alacak olursam apachi ya da x-treme enduro 250 alirim
mehmetmumtaz
10 Aralık 2012, 13:35
arkadaş beğeniceğinize yorum yapın tepkisiz kalmayın
Xtreme'den memnunum, biliyorsun üzerine KAWA yapıştırdım, bloğada aynen kapadım mondiyi, yılların motosiklet tamircileri bile çin malı olduğunu anlayamadı, JAPON olduğuna yemin bile ederler yani, bunlar işin dış görünüş boyutu, Kardeşim ben motosikletimin, sesinden, torkundan , yüksekliğin den, yakıt tüketiminden gayet memnunum, 250cc olan bakışımı değiştirdi, 200cc çinli motosikletimden aldığım performansı düşününce 250 ile arasında çok bir fark olmayacağını düşünmüştüm ama dağlar kadar fark var, tam bir şehir içi aksiyon makinesi, ışıklardan mermi gibi kalkıp 2 snde tozunu yutturmasının yanında çıkardığı ses ilede çoğu yüksek cc motosiklet kullanıcısı üzecek sesi var.Ayrıca şehir içinde 250cc üstü makine kullanmak Vergi yönünden de sıkıntı, Arkadaşlar verdiğimiz paranın hakkını veriyor , bildiğiniz gibi satılığa çıkarttım evlilik için maddi anlamda zorlanacağım için, ama olurda satılmaz ise severek binmeye devam edeceğim, Şimdiden bahar mevsiminin gelmesi için bekliyorum .
Syanur
10 Aralık 2012, 13:38
Gaza geldim çok pis, videosunu çekeyim bari bu akşam :) Telefon kötü ama bakalım, nasıl olcak...
tunctepe
10 Aralık 2012, 14:17
aga ozaman enduronun dişlileri ile sm nin dişlileri ile arada fark var gibi gözüküyor dimi erçin ustanın sayımında 51 52 dişli demişti arka dişli için bu arada 520 ve 25 ibaresi zincir boyutlarıdır 520 oringli zincir taktım ben ama 525 te uyum sağlaya bilir bu tamamen bizim isteğimize bağlı demekki ben arkayı 46 ya kadar düşürürsem hızda büyük artış gösterir eğer 52 51 se ki gerek yok ben arada araziye çıktığım için ordan kazanıyorum diğer motorların kuvvetine karşı egzosa girişecem ama vakit ve para sıkıntısı çekiyorum
Syanur
10 Aralık 2012, 17:00
Sen önce git bir kendin say dişlilerini, sen benden de meraksız çıktın yav, insan kedi dişlerini bilmez mi kaç tane diye :) 520 büyük ihtimalle zincir tipi zaten, bugün de ineyim garaja hem vid. çekeyim hem de bakla sayısını sayayım :wiinkk:
tunctepe
10 Aralık 2012, 22:29
sen onu bırakta bu gün modialin tedarikçisi geldi aldım adamı sıkıştırdım sorma e evet gak guk diye kaldı
cenkito
11 Aralık 2012, 01:15
arkadaslar ben sizin motorlara kötü demedim ki benim msj dan sonra ortalık karısmıs, tabiki de sizin motorların yanına bile yaklasamaz CG ler max da dahil nede olsa o da CG. bende kendi mondialimden gayet memnunum, parca sıkıntısı da sıfır çünkü tüm çinli klonları kardes sayılıyor, ama güç bazen yetersiz kalıyor o zamanda modifiye düşüncelerim depreşiyor, enin de sonunda da bu olaya da el atıcam zaten
tekeriniz düz bassın saglıcakla kalın:cat:
Syanur
11 Aralık 2012, 12:12
@cetiko yok, ben öyle algılamadım zaten. Yani bazen oluyor, kullanıcı olmayanlar bişeyler yazıyor, alakasız olabiiyor. Onlara motoru veya durumu anlatmak artık bana çok anlamlı gelmiyor, doğrudan sana hitaben yazmamıştım yani :wiinkk:
mehmetmumtaz
11 Aralık 2012, 12:15
@cenk ben senin yazdığın yazıyı kastetmedim, tunç yorum yazın deyince gaza geldim :D
Syanur
11 Aralık 2012, 12:20
@cenk ben senin yazdığın yazıyı kastetmedim, tunç yorum yazın deyince gaza geldim :D
Aynen yav, ben de böyle yazacaktım cidden :) Tunç reyiz vur deyince biz(müritler) öldürüyoruz işte :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO