Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial X-Treme (Enduro/Super Moto/Moto cross) Kullanıcıları / Bilgi Paylaşımı
tunctepe
19 Eylül 2012, 16:47
arkadaşlar eğer lastikler zamnında yere inmediyse ve düzgün korunduysa o problem olmaz korkmayın zaten bayat lastiklerde görünür birşekilde korezyon oluşumu olur mehmet benim ut ile takıla bilmen için önce ön maşanın ya yapılması yada yenisi alnması lazım fuje takımı yenilenecek amartisörler ölü ama ben o haldeyken çok binmiştim ölü amartisörlerle bide zincir değişecek granaj desen sağ tarafında grenaj yok solda bidek akünün ordaki kapağı var ön çamurluk gitti gidecek 3 şey yapılsın her türlü girer araziye :) fuje maşa zincir :) yaklaşık 200 tl filan tutar tutmaz işte ama şuanda masraf çok veremedim :) ama elemanlar artçı ile giriyorlarsa araziye gelirsin :)
Syanur
19 Eylül 2012, 18:34
Benim lastikler de 0509 yani 2009 un 5. haftasında üretilmiş. 0 km araçta lastik ömrü gibi birşey söz konusu mu? Yani bu duruma itiraz etmemiz mümkün mü? Öylesine soruyorum çünkü itiraz etsek de ellerinde lastik yoktur zaten, var sa da aynı 2009 yapımıdır :)
@Polo34 Öyle bir yere denk gelemedik ki bir türlü. Esnaf ölmüş yemin ederim, ankara ölü şehir...
Bir de bugün servisten geliyorum, 2000 km bakımı yapıldı. Servis konusu can sıkıcı olmaya başladı. Ayrıca kullanım kitapçığına baktım, 44.000 km ye kadar her 2.000 km de bir servise gitmemiz gerek. Oraların kaşelenmesi gerek. Ki garantimiz devam etsin. Tunç sen her 2.000 de gidiyor musun? En çok km yi sen yaptın ne de olsa. Bu her servise gidişte yağ değişimi olacak(~25 TL), her 2 gidişte (4.000 de 1) buji değişecek(20 TL), işçilik alınacak, (20~25 TL). Eeee ?? Ben her 2000 km de ~315 TL benzin parası ödüyorum. Her 2000 km Servise ise ortalama 60TL vereceğim. Bana çok fazla geldi.
Bu bana fazla geldi ve araştırdım;
Biliyorsunuz bizim motor Honda NX250 nin 1e1 kopyası(motor kısmı). Daha önceden indirdiğim NX250 kullanma klavuzunda motor yağının 12.000 km de bir ve bujinin 6.000 km de bir kontrol edilmesi ve her 12.000 km de bir değişmesi gerektiği yazıyor. 12.000 km bence çok uzun bir aralık. Kaldı ki bu baktığım servis kitapçığı 89' model NX250 için yazılmış. Ozamanlar bukadar dayanıklı ve uzun ömürlü full sentetik yağlar da yok. Kitapçıkta off-road kullanımı durumunda bazı bakımların daha sık yapılması gerektiği yazmış ama bunlara yağ ve buji değişimi dahil değil. Bizim bujileri NGK olarak çıktı içinden. İçinden çıkan model; NGK CR9EH-9 idi. Yanlız mondialin kitapçığında NGK D9EA gibi bir model olması gerektiği yazıyor(garanti belgenize bakın, orada yazıyor). Serviste D9EA modelini bulduk ve çıkan bujileri kıyasladık, alakası yok. Şimdi NX250 kitapçığına baktım ve olması gereken modelin; NGK CR9EH-9 olduğunu gördüm(yani benim motordan çıkan buji.) Beynine .... mondial'i ne kalsa belki de yanlış buji takılacak motora. Bunları dava etmek gerek aslında.
Sonra NX250 kitapçığıyla yetinmedim, bizim motorun tam cross haline ait olan kitapçığa baktım(ingilizce);
Orada yağ ve buji değişimlerinin her 10 saat yada 70litre benzin de bir olması gerektiği yazıyor. Alet cross yarışları için hazırlandığından dolayı saat veya yakıt miktarı yazılıyor tabi. Ben de ortalama 100 km de 3,5 litre yakıttan; 70 litrenin 2000 km ye tekabül ettiğini uzun matematik hesapları sonucunda buldum :) Ancak yine de bu cross yarışlarında kullanılan bir motor için geçerli. Biz sürekli patinaj çekerek çamur içinde motoru zorlayarak kullanmıyoruz. Bu arada bu kitapçıkta da buji için ; TORCH C9EH tavsiye edilmiş. Yani marka NGK değil ama kodlamalar NGK nın kilere çok benziyor. Yani en azından mondialin bize dağıttığı kitapçıktaki buji yanlış.
Bu durumda ben yağın ortalama 4000 km de bir değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Aynı şekilde bujinin de. Zaten serviste bir mondial bir de Castrol yağı mevcut. Ben de kaliteli olsun diye Castrol yağ istedim. Ama o da araba yağı çıktı, magnatec. Okudum ettim, üzerinde motosikletle ilgili bişey yazmıyor, sadece "benzinli araçlar için" diyordu.
Buarada aklınızda bulunsun, servis bujiyi sökemezse grenajları çıkartmak isteyecektir. Ancak grenajlara ben lock tied sürdüğüm için(sürmez olaydım) sökemedik. Sonra farkettik ki grenajların alt bağlantılarını sökünce ve seleyi sökünce depoyu grenajlar ile birlikte sökebiliyoruz. Zaten sadece grenajları sökerek bujiyi çıkarmak mümkün değil, illaki depo da çıkacak. Yada özel bir buji anahtarı lazım...
Başka bişeyler daha yazacaktım da unuttum, hatırlayınca yazarım :) @Mehmet çok resim paylaşıyor, ben de biraz bilgi paylaşayım dedim :wiinkk:
makseli
19 Eylül 2012, 18:58
Benim lastikler de 0509 yani 2009 un 5. haftasında üretilmiş. 0 km araçta lastik ömrü gibi birşey söz konusu mu? Yani bu duruma itiraz etmemiz mümkün mü? Öylesine soruyorum çünkü itiraz etsek de ellerinde lastik yoktur zaten, var sa da aynı 2009 yapımıdır :)
@Polo34 Öyle bir yere denk gelemedik ki bir türlü. Esnaf ölmüş yemin ederim, ankara ölü şehir...
Bir de bugün servisten geliyorum, 2000 km bakımı yapıldı. Servis konusu can sıkıcı olmaya başladı. Ayrıca kullanım kitapçığına baktım, 44.000 km ye kadar her 2.000 km de bir servise gitmemiz gerek. Oraların kaşelenmesi gerek. Ki garantimiz devam etsin. Tunç sen her 2.000 de gidiyor musun? En çok km yi sen yaptın ne de olsa. Bu her servise gidişte yağ değişimi olacak(~25 TL), her 2 gidişte (4.000 de 1) buji değişecek(20 TL), işçilik alınacak, (20~25 TL). Eeee ?? Ben her 2000 km de ~315 TL benzin parası ödüyorum. Her 2000 km Servise ise ortalama 60TL vereceğim. Bana çok fazla geldi.
Bu bana fazla geldi ve araştırdım;
Biliyorsunuz bizim motor Honda NX250 nin 1e1 kopyası(motor kısmı). Daha önceden indirdiğim NX250 kullanma klavuzunda motor yağının 12.000 km de bir ve bujinin 6.000 km de bir kontrol edilmesi ve her 12.000 km de bir değişmesi gerektiği yazıyor. 12.000 km bence çok uzun bir aralık. Kaldı ki bu baktığım servis kitapçığı 89' model NX250 için yazılmış. Ozamanlar bukadar dayanıklı ve uzun ömürlü full sentetik yağlar da yok. Kitapçıkta off-road kullanımı durumunda bazı bakımların daha sık yapılması gerektiği yazmış ama bunlara yağ ve buji değişimi dahil değil. Bizim bujileri NGK olarak çıktı içinden. İçinden çıkan model; NGK CR9EH-9 idi. Yanlız mondialin kitapçığında NGK D9EA gibi bir model olması gerektiği yazıyor(garanti belgenize bakın, orada yazıyor). Serviste D9EA modelini bulduk ve çıkan bujileri kıyasladık, alakası yok. Şimdi NX250 kitapçığına baktım ve olması gereken modelin; NGK CR9EH-9 olduğunu gördüm(yani benim motordan çıkan buji.) Beynine .... mondial'i ne kalsa belki de yanlış buji takılacak motora. Bunları dava etmek gerek aslında.
Sonra NX250 kitapçığıyla yetinmedim, bizim motorun tam cross haline ait olan kitapçığa baktım(ingilizce);
Orada yağ ve buji değişimlerinin her 10 saat yada 70litre benzin de bir olması gerektiği yazıyor. Alet cross yarışları için hazırlandığından dolayı saat veya yakıt miktarı yazılıyor tabi. Ben de ortalama 100 km de 3,5 litre yakıttan; 70 litrenin 2000 km ye tekabül ettiğini uzun matematik hesapları sonucunda buldum :) Ancak yine de bu cross yarışlarında kullanılan bir motor için geçerli. Biz sürekli patinaj çekerek çamur içinde motoru zorlayarak kullanmıyoruz. Bu arada bu kitapçıkta da buji için ; TORCH C9EH tavsiye edilmiş. Yani marka NGK değil ama kodlamalar NGK nın kilere çok benziyor. Yani en azından mondialin bize dağıttığı kitapçıktaki buji yanlış.
Bu durumda ben yağın ortalama 4000 km de bir değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Aynı şekilde bujinin de. Zaten serviste bir mondial bir de Castrol yağı mevcut. Ben de kaliteli olsun diye Castrol yağ istedim. Ama o da araba yağı çıktı, magnatec. Okudum ettim, üzerinde motosikletle ilgili bişey yazmıyor, sadece "benzinli araçlar için" diyordu.
Buarada aklınızda bulunsun, servis bujiyi sökemezse grenajları çıkartmak isteyecektir. Ancak grenajlara ben lock tied sürdüğüm için(sürmez olaydım) sökemedik. Sonra farkettik ki grenajların alt bağlantılarını sökünce ve seleyi sökünce depoyu grenajlar ile birlikte sökebiliyoruz. Zaten sadece grenajları sökerek bujiyi çıkarmak mümkün değil, illaki depo da çıkacak. Yada özel bir buji anahtarı lazım...
Başka bişeyler daha yazacaktım da unuttum, hatırlayınca yazarım :) @Mehmet çok resim paylaşıyor, ben de biraz bilgi paylaşayım dedim :wiinkk:
hacı sen ne yazdın la.
kaç saat harcadın, akşama gadar bunlarlan mı uuraşıyon. başım aarıdı okumakdan, aboo o
bana bunlarla gelme. fotoyla gel, videoylan gel :)
Syanur
19 Eylül 2012, 19:09
5 dakika kadar sürdü. Burası bilgilerin paylaşıldığı bir topic.... Kınıyorum seni. Çok değerli bilgiler var yukarıda. Çok ayıp :bounce:
Akşama yunus gil parka gel de ağzımız datlansın :)
makseli
19 Eylül 2012, 19:25
daha yeni suşi ve avakado yemiştim ama seni gırmayım şimdi :)
geleyimde geri giderim
mehmetmumtaz
19 Eylül 2012, 20:57
@polat arkadaş senin saatlerce yardıra yardıra anlattığını bir tek foto anlatır vay efenim buji söyle vay efenim buji böyle ... , sök bujiji çek fotoyu aç kitapçığı çek fotoyu bitti. :P , şu servis garanti hikayesinide kitabcığı okuduysan ilk 500 ve 1000km bakımını mutlaka servise yaptırın yazıyor yoksa garanti dışı kalırmış gerisi hakkında bir şey yazmıyor. Birde grenaj vidaları gevşemiyorki edne sıktın o mereti :mrgreen: , sıkılacak yerleri RESİMLE gösterdik :bounce:
Syanur
20 Eylül 2012, 10:16
@polat arkadaş senin saatlerce yardıra yardıra anlattığını bir tek foto anlatır vay efenim buji söyle vay efenim buji böyle ... , sök bujiji çek fotoyu aç kitapçığı çek fotoyu bitti. :P , şu servis garanti hikayesinide kitabcığı okuduysan ilk 500 ve 1000km bakımını mutlaka servise yaptırın yazıyor yoksa garanti dışı kalırmış gerisi hakkında bir şey yazmıyor. Birde grenaj vidaları gevşemiyorki edne sıktın o mereti :mrgreen: , sıkılacak yerleri RESİMLE gösterdik :bounce:
:) Ya benim telefon iyi resim çekmiyor. Yoksa dediklerine katılıyorum. Telefona çekebilsem, direk bağlıycam pc'ye oradan da buraya aktarcam. Hatta ben size söylüyordum, resimle bile uğraşmayalım, video en güzeli. Çek istediğin gibi videoyu, youtube'a at. Ver linkini... Hem ses var hem görüntü en güzeli video bence.
Tabi benim yazdıklarım serviste yaşadıklarım, orada foto gelmiyor insanın aklına. Zaten çok sinirim bozuldu. Düşündüm taşındım bir daha servise gitmeme kararı aldım. Garanti belgesinin arkasındaki bakımları yetkili servis yapmadığı zaman motor garantiden çıkıyor, ilk 500 veya 1000 diye birşey yok. Adam her gittiğimde tutanak tutuyor, kaç km de geldim, nelere bakıldı, şikayet nedir diye. Yani 4000 de gitmezsem garanti dışı kalacak adam. Kaldı ki ben kendim yağını değiştirsem yine garanti dışı diyor adamlar. Sen nasıl yapıyosun ? Senin servis ne diyor??
mehmetmumtaz
20 Eylül 2012, 10:38
:) Ya benim telefon iyi resim çekmiyor. Yoksa dediklerine katılıyorum. Telefona çekebilsem, direk bağlıycam pc'ye oradan da buraya aktarcam. Hatta ben size söylüyordum, resimle bile uğraşmayalım, video en güzeli. Çek istediğin gibi videoyu, youtube'a at. Ver linkini... Hem ses var hem görüntü en güzeli video bence.
Benim fotoğraf makinesi HD 720P video çekiyor 10 dk video 1 GB yer kaplıyor nasıl youtube atıyoruz görüntü kalitesi düşmeden onu tarif edin bana Anyconverte programı var onunla küçülttüm görüntü kötü oldu ses iyide.
Tabi benim yazdıklarım serviste yaşadıklarım, orada foto gelmiyor insanın aklına. Zaten çok sinirim bozuldu. Düşündüm taşındım bir daha servise gitmeme kararı aldım. Garanti belgesinin arkasındaki bakımları yetkili servis yapmadığı zaman motor garantiden çıkıyor, ilk 500 veya 1000 diye birşey yok. Adam her gittiğimde tutanak tutuyor, kaç km de geldim, nelere bakıldı, şikayet nedir diye. Yani 4000 de gitmezsem garanti dışı kalacak adam. Kaldı ki ben kendim yağını değiştirsem yine garanti dışı diyor adamlar. Sen nasıl yapıyosun ? Senin servis ne diyor??
ben servise götürdüğümde tutanak filan tutmadı kendim götürdüm kitapcığın arkasına 500 ve 1000km bakımları için kaşe vurdurdum o kadar. Servisede her 2000de filan götürmem belki 5.000de götürürüm.10000de filan , yağ değişiminide kendim yapacam.
Syanur
20 Eylül 2012, 10:49
Benim fotoğraf makinesi HD 720P video çekiyor 10 dk video 1 GB yer kaplıyor nasıl youtube atıyoruz görüntü kalitesi düşmeden onu tarif edin bana Anyconverte programı var onunla küçülttüm görüntü kötü oldu ses iyide.
Öncelikle makinanın formatı avi felandır. Yada tam bilmiyorum ama bazı formatlar aynı kalite görüntüyü çok daha fazla yer kaplıyor. Onu mp4. e felan çevirmeye çalış. Bir de baktın olmuyor, makinen illa 720p de mi çekmek zorunda mı? daha düşük kalitede ayarı yok mu? Hem daha düşük kalitede çekim yap hem de iyi bir video converter programı ile sıkıştırmaya çalış videoyu. Ama program iyi olmazsa genelde dediğin gibi formatlar arası dönüşüm yaparken görüntü bozuluyor. Buarada dönüştürme programında ses için de seçenek varsa en kötüye getir, ses baya bir etkiliyor boyutu.
ben servise götürdüğümde tutanak filan tutmadı kendim götürdüm kitapcığın arkasına 500 ve 1000km bakımları için kaşe vurdurdum o kadar. Servisede her 2000de filan götürmem belki 5.000de götürürüm.10000de filan , yağ değişiminide kendim yapacam.
Senin dediğin gibi benim servis kabul etmedi. Her seferinde tutanak işliyorlar. Olması gereken de o. Umarım sana bu konuda yardımcı olurlar. Bizim buranın ustası fena sayılmaz ama bayi sahipleri tam bir yamyam. Bisiklet satıcılığından başka bişeyden anlamıyorlar. Varsa yok "bah delikanlı bu motorla çok gazlama, bu motor gazlama motoru değil ha...bak şu arka dişlilere" diyip duruyor birtanesi. En ufak açığımı bulsalar garanti dışı bırakacaklar...
mehmetmumtaz
20 Eylül 2012, 11:16
Öncelikle makinanın formatı avi felandır. Yada tam bilmiyorum ama bazı formatlar aynı kalite görüntüyü çok daha fazla yer kaplıyor. Onu mp4. e felan çevirmeye çalış. Bir de baktın olmuyor, makinen illa 720p de mi çekmek zorunda mı? daha düşük kalitede ayarı yok mu? Hem daha düşük kalitede çekim yap hem de iyi bir video converter programı ile sıkıştırmaya çalış videoyu. Ama program iyi olmazsa genelde dediğin gibi formatlar arası dönüşüm yaparken görüntü bozuluyor. Buarada dönüştürme programında ses için de seçenek varsa en kötüye getir, ses baya bir etkiliyor boyutu.
daha küçük formatlarda video çekim özelliği var ama HD gibi güzel olmuyor zaten onun için HD diye diretiyorum. netten bir araştıracam elbet vardır cevabı
Senin dediğin gibi benim servis kabul etmedi. Her seferinde tutanak işliyorlar. Olması gereken de o. Umarım sana bu konuda yardımcı olurlar. Bizim buranın ustası fena sayılmaz ama bayi sahipleri tam bir yamyam. Bisiklet satıcılığından başka bişeyden anlamıyorlar. Varsa yok "bah delikanlı bu motorla çok gazlama, bu motor gazlama motoru değil ha...bak şu arka dişlilere" diyip duruyor birtanesi. En ufak açığımı bulsalar garanti dışı bırakacaklar...
senin servis harbi işi yokuşa süren tiplerden, benim servis o yönden iyi ama ustalık olarak orta şekerli , senin adam gibi gazlama diyen yok "tek tekere gidebiliyon mu?" diye soruyor o kadar yani :queen: , garanti meseleside yardımcı olurlar bence , birde debriyajdan gelen ses gitti oldu.
Syanur
20 Eylül 2012, 11:30
Ses gittiyse güzel, benden gelmeye devam ediyor. Balataları değiştirme zamanı daha kaliteli bişey takıcam. O zamana kadar bence bir sorun yok, çünkü vites değişimlerinde bir sıkıntı yok hiç. Servis olayı da bitmiştir benim için :)
Video olaylarını da sen daha iyi bilirsin benden... Güveniyorum sana :)
GaCCaLL
20 Eylül 2012, 12:21
Ses gittiyse güzel, benden gelmeye devam ediyor. Balataları değiştirme zamanı daha kaliteli bişey takıcam. O zamana kadar bence bir sorun yok, çünkü vites değişimlerinde bir sıkıntı yok hiç. Servis olayı da bitmiştir benim için :)
Video olaylarını da sen daha iyi bilirsin benden... Güveniyorum sana :)
sen şöle 1 haftalığına falan bırak bana yine o balata işinide halledeyim sana :wiinkk:
takımım tamamlicam az kaldı bugün garajımda 1 jawa 1gsr600 1 f650 bide twister mevcut öhöm öhöm :queen:
tunctepe
20 Eylül 2012, 12:30
evet benimde söyleyecek bir kaç çift sözüm var ben yağ değişim gidiyorum şimdiye kadar buji sökülmedi hiç :) taş gibi çalışıyor :) bide yağ sızdırmasa oda haftay akaldı :) sonracığıma ben polat servisten garantiden çıkarma sonra biton başın ağrır motorla ilgili bir problem oldumu başın ağrır sonra keşke verseydim bu parayı dersin ben standarta bağladım 50 tl ödüyorum gidiyorum hatta son bakımı 15 tl ye yaptılar o da mil kapağının bedelidir :)
mehmetmumtaz
21 Eylül 2012, 11:58
beyler bizim lastikler konusunda yeni lastik düşünmeye başladım ;
1- bizim lastik ebatlarını oynasak sıkıntı olur mu? ön 120/70-17 yapsak arkadayı 150/70-17
2- Pirelli Sport Demon, METZELER TOURANCE EXP, BRIDGESTONE EXEDRA (hemen hemen fiyatları takım 600tl)
3- bildiğiniz daha uygun fiyatlı lastik ?
Syanur
21 Eylül 2012, 12:47
Ben lastikleri bukadar genişletmenin ne gibi avantajları olacağını sorayım sana... görüntü dışında :) Arka lastikler bizim sınıfta 120-130 bazı bazı 140 arası değişiyor. Bizimki maksimumda diyebilirim. Daha da 150 yapmak iyi olmaz bence. Ama yapacaksan pirelliyi tavsiye ederim, diablo serisi var. Hız indeksi H olan diablo serilerinden set alsan ~450 TL civarına geliyor.
Bir de dün gece Başkent semalarında GSR600 sürerken :bounce: yanımdan bir tane Extreme supermoto geçti :cyclopsan Alt geçitte nasıl geçer beni lan dedim :jocolor: Bi baktım +110 la gidiyor... Hemen yapıştırdım peşinden, ışıklarda zor yakaladım Allah sizi inandırsın. Bir de baktım üstünde bizim Yunus Usta !!! Lan dedim kaçla gidiyon haberin var mı ::144:: Dedim ben o hıza uzun yolda çıkamıyorum, sen nasıl çıktın... Neyse motorumun bu hıza ulaşmasının verdiği mutluluk ile daha fazla üstüne gitmedim bizim ustanın. Ama GSXzx 6000! RR_SS-SE! sürmek de ayrı bir zevkti valla :thumleft:
makseli
21 Eylül 2012, 13:03
Ben lastikleri bukadar genişletmenin ne gibi avantajları olacağını sorayım sana... görüntü dışında :) Arka lastikler bizim sınıfta 120-130 bazı bazı 140 arası değişiyor. Bizimki maksimumda diyebilirim. Daha da 150 yapmak iyi olmaz bence. Ama yapacaksan pirelliyi tavsiye ederim, diablo serisi var. Hız indeksi H olan diablo serilerinden set alsan ~450 TL civarına geliyor.
Bir de dün gece Başkent semalarında GSR600 sürerken :bounce: yanımdan bir tane Extreme supermoto geçti :cyclopsan Alt geçitte nasıl geçer beni lan dedim :jocolor: Bi baktım +110 la gidiyor... Hemen yapıştırdım peşinden, ışıklarda zor yakaladım Allah sizi inandırsın. Bir de baktım üstünde bizim Yunus Usta !!! Lan dedim kaçla gidiyon haberin var mı ::144:: Dedim ben o hıza uzun yolda çıkamıyorum, sen nasıl çıktın... Neyse motorumun bu hıza ulaşmasının verdiği mutluluk ile daha fazla üstüne gitmedim bizim ustanın. Ama GSXzx 6000! RR_SS-SE! sürmek de ayrı bir zevkti valla :thumleft:
gara oğlan gsr600 kimindi ? selçuk abinin mi ?
sizin 250 likler 110 yapması lazım dabiki.
en son kaç gören olduydu ?
Syanur
21 Eylül 2012, 13:23
GSR600 selçuk abinindi tabi. Yağmuru yiyince bırakmış motoru... Biz de motor küsmesin diye ufaktan dolandık geldik. Enson kaç gördün derken ben suzuki ile 125 gördüm :) Benim motorla da 118 gördüydüm ama ibreden şüpheliyim. Zaten dün de yunus benim motorla 100 ü yeni geçtiydim dedi ben 111 le giderken...
GaCCaLL
21 Eylül 2012, 13:26
beyler bizim lastikler konusunda yeni lastik düşünmeye başladım ;
1- bizim lastik ebatlarını oynasak sıkıntı olur mu? ön 120/70-17 yapsak arkadayı 150/70-17
2- Pirelli Sport Demon, METZELER TOURANCE EXP, BRIDGESTONE EXEDRA (hemen hemen fiyatları takım 600tl)
3- bildiğiniz daha uygun fiyatlı lastik ?
Benim tavsiyem daha şimdiden değiştirmemen mehmet zira polat duymasın ama dururken kalkarken agresif hareketler yapınca çok daha zevkli bir kullanım sergiliyor üzerindeki kendalar. Yapabilenimiz var ise viraj içinde powerslide, dururken stoppie yahut lastiğe acımaktan korkmadan yapılabilecek herşeyi güzelce yapıp motorun limitleri öğrenilmeli derim ben..
mehmetmumtaz
21 Eylül 2012, 14:56
Benim tavsiyem daha şimdiden değiştirmemen mehmet zira polat duymasın ama dururken kalkarken agresif hareketler yapınca çok daha zevkli bir kullanım sergiliyor üzerindeki kendalar. Yapabilenimiz var ise viraj içinde powerslide, dururken stoppie yahut lastiğe acımaktan korkmadan yapılabilecek herşeyi güzelce yapıp motorun limitleri öğrenilmeli derim ben..
yaradana sığınıp yanlıyorum zaten :mrgreen: , yanlız bir şey dikkatimi çekti , arnavut kaldırım denilen taşların üzerinde mikemmel frenleme yapıyor bu lastikler, ama asvaltta sakat ağa
---------- Post added at 13:56 ---------- Previous post was at 13:50 ----------
Ben lastikleri bukadar genişletmenin ne gibi avantajları olacağını sorayım sana... görüntü dışında :) Arka lastikler bizim sınıfta 120-130 bazı bazı 140 arası değişiyor. Bizimki maksimumda diyebilirim. Daha da 150 yapmak iyi olmaz bence. Ama yapacaksan pirelliyi tavsiye ederim, diablo serisi var. Hız indeksi H olan diablo serilerinden set alsan ~450 TL civarına geliyor.
...
diablo serisinde 140lık lastik yok arka için
Syanur
21 Eylül 2012, 15:25
Buyrun...;
http://www.motolastik.com/Kategori/products.asp?cat_ID=16573&marka=PIRELLI&oz=13_26&oz=14_94&oz=15_132
:)
tunctepe
21 Eylül 2012, 16:10
hatırlarmısınız ben en başlarda demiştim yav bu motorun 90 sanı 100 değil benim eski mondi ile 115 120 le giderken bukadar hisetmiyordum hızı alet bence düz yolda rahat 115 120 yapıştırıyor yokuş aşa 130 ama artçı varsa 140 ların üstüne çıkıyor buda endurosunda olan hız sm modelinin daha hızlı olucağını sanıyorum :)
tunctepe
22 Eylül 2012, 12:05
bu motorla ilgili olan arkadaşlar https://www.facebook.com/xtreme250cc?ref=hl bu sayfaya üye olsun faceden hem daha hızlı hem kolay hem pratik face ayrı forma ayrızamanmı 2 si bir arada hem leziz hem temiz
mehmetmumtaz
24 Eylül 2012, 10:16
lastik dedimde enduro lastiğide varmış 17 LİK janta uygun bi ihtimal bun lastikden bi çift alıp kullanabilirim
http://www.cycleworld.com/wp-content/uploads/2012/06/Continental-TKC-80-Twinduro-Tires.jpg
bi de benim mondizakiyi memlekete kapalı garaja çektim , artık yürüyorum
Syanur
24 Eylül 2012, 11:06
Evet 17 lik lastiği ben de görmüştüm. Ancak komple hazır jant+lastik değiştirmek daha mantıklı. 1.si kendin yapabilirsin. 2.si her lastik değiştirmen gerektiğinde lastikçiye gidicen ve hem jant hem lastik sökülecek, enduro tip için iç lastik takılacak vs,,,,, Bence 1 set çıkma 21" ön, 18" yada 19" arka jant+lastik almak daha mantıklı gibi. Ben şuanda onun araştırmasındayım :)
Niye garaja çektin buarada?
tunctepe
24 Eylül 2012, 11:26
evet ya neden garaja çektin onu bırak facede neden üye olmadın
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
zaten yanlış yapmışım grup açıcaktım :D
mehmetmumtaz
24 Eylül 2012, 12:36
Evet 17 lik lastiği ben de görmüştüm. Ancak komple hazır jant+lastik değiştirmek daha mantıklı. 1.si kendin yapabilirsin. 2.si her lastik değiştirmen gerektiğinde lastikçiye gidicen ve hem jant hem lastik sökülecek, enduro tip için iç lastik takılacak vs,,,,, Bence 1 set çıkma 21" ön, 18" yada 19" arka jant+lastik almak daha mantıklı gibi. Ben şuanda onun araştırmasındayım :)
Niye garaja çektin buarada?
sen şu jant lastik olayını bir araştır bakalım bana da o mantıklı geliyor çünkü 17 lik jant tellerini dayanmaz kopar kırılır çabucak.
garaja çektim çünki üzerindeki lastikler ile binmek tehlikeli , zaten buralara çok yağmur yağıyor ıslak zeminde çok daha fazla tehlike var.Kışlık kıyafetimde yok birde benzine ÖTV geçirince "Allah yürü ya kulum dedi" motoru garaja çektim.:P
evet ya neden garaja çektin onu bırak facede neden üye olmadın
zaten yanlış yapmışım grup açıcaktım :D
Grub açmamışsın birde Grup ismini Enduro açmasana biz super moto cuyuk :) Mondial X-treme grubu olsun adı.
bunlardan hariç feysde mondi 150mr Vulture grubu var adamlar 150 lik makineyle enduro yapıyor, tek teker , drift pehhh :queen:
tunctepe
24 Eylül 2012, 15:01
https://www.facebook.com/pages/Mondial-Xtreme-250cc-Sm-Endruro-Cross/463387770367520?ref=hl arkadaşlar diğer face i kapıyacam olmadı orası burdaki bir çok arkadaşta yönetici olucak bilgi paylaşımlarını acil sorularınızı vidylarınızı resimlerinizi ütfen ordan paylaşalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------
sen şu jant lastik olayını bir araştır bakalım bana da o mantıklı geliyor çünkü 17 lik jant tellerini dayanmaz kopar kırılır çabucak.
garaja çektim çünki üzerindeki lastikler ile binmek tehlikeli , zaten buralara çok yağmur yağıyor ıslak zeminde çok daha fazla tehlike var.Kışlık kıyafetimde yok birde benzine ÖTV geçirince "Allah yürü ya kulum dedi" motoru garaja çektim.:P
Grub açmamışsın birde Grup ismini Enduro açmasana biz super moto cuyuk :) Mondial X-treme grubu olsun adı.
bunlardan hariç feysde mondi 150mr Vulture grubu var adamlar 150 lik makineyle enduro yapıyor, tek teker , drift pehhh :queen:
ide kardeşim sm endruro cross olarak açtım bu aletin ne si çıktıysa yani :) zaten aranızda mikgibi bitek ben de enduro var sanırsam :)
mehmetmumtaz
24 Eylül 2012, 17:14
https://www.facebook.com/pages/Mondial-Xtreme-250cc-Sm-Endruro-Cross/463387770367520?ref=hl arkadaşlar diğer face i kapıyacam olmadı orası burdaki bir çok arkadaşta yönetici olucak bilgi paylaşımlarını acil sorularınızı vidylarınızı resimlerinizi ütfen ordan paylaşalım iyide kardeşim sm endruro cross olarak açtım bu aletin ne si çıktıysa yani :) zaten aranızda zibek gibi bitek ben de enduro var sanırsam :)
anlaşıldı tamam , üye oluruz , video resim ve her türlü destek veririz :cat:
tunctepe
24 Eylül 2012, 18:08
anlaşıldı tamam , üye oluruz , video resim ve her türlü destek veririz :cat:
bir an önce olda yöneticili de kaskalim sana resim grafik çalışmları kanuni bilgiler senden yazım çizim de bizim çizik kestaneden :)
tunctepe
26 Eylül 2012, 16:05
facede blgi paylaşımı yapsanıza :)
Syanur
26 Eylül 2012, 16:21
facede blgi paylaşımı yapsanıza :)
Yuh, daha yeni kullanım kitapçığı paylaştım oraya :) Bu arada face linkini imzana koymaya ne dersin?
tunctepe
26 Eylül 2012, 23:06
i derim nasıl olucak o ne diyon lan sen ben va anlamadım ne imzası jetpanın imza arabasımı hani hiç olmayan :)
Syanur
27 Eylül 2012, 10:42
i derim nasıl olucak o ne diyon lan sen ben va anlamadım ne imzası jetpanın imza arabasımı hani hiç olmayan :)
olum ne alem adamsın ya :mrgreen: Sırf senin için bodruma gelcem lan !) Forumdan bahsediyorum, mesala benim iletilierimin altında "Definition: 'Love' is maki..." diye bir cümle var ya. O imza oluyor işte, kullanıcı bilgilerinde veya profil ayarlarında imzan olarak geçiyor. Oraya bizim facebook'un sayfasının linkini yazsana demek istemiştim :)
GaCCaLL
27 Eylül 2012, 10:52
olum ne alem adamsın ya :mrgreen: Sırf senin için bodruma gelcem lan !) Forumdan bahsediyorum, mesala benim iletilierimin altında "Definition: 'Love' is maki..." diye bir cümle var ya. O imza oluyor işte, kullanıcı bilgilerinde veya profil ayarlarında imzan olarak geçiyor. Oraya bizim facebook'un sayfasının linkini yazsana demek istemiştim :)
Sen yazsana olm adamı sıkıntıya sokuyon durduk yere :)
tunctepe
27 Eylül 2012, 10:58
he laaa diyincede bir garip oluyorum adamn suratuna pisivuar dermiş gibi :) ne sıkıntıya sokuyon beni yazsana
gacal sende üye olsana arkadaş nasılsa kendi motorun gibi polatın motoru kullanıyorsun :)
Syanur
27 Eylül 2012, 11:02
Sen yazsana olm adamı sıkıntıya sokuyon durduk yere :)
Olum o da beni face'de sikintiya sokuyor :) Ben face'den anlamıyorum dedikçe talimat veriyor, şöyle yap böyle yap diye :mrgreen:
he laaa diyincede bir garip oluyorum adamn suratuna pisivuar dermiş gibi :) ne sıkıntıya sokuyon beni yazsana
gacal sende üye olsana arkadaş nasılsa kendi motorun gibi polatın motoru kullanıyorsun :)
He laaa :) Dün de bindi zaten alçak herif. Motordaki gıcırtıyı geçirmeden bindi de gezdi, tepindi parklarda neyim. Motordaki gıcırtı da artık insan içine çıkamayacağım seviyeye geldi bu arada. Dün her yerini yağladık yine de bulamadık gıcırtıyı...:pr:
tunctepe
27 Eylül 2012, 11:24
he laaa diyincede bir garip oluyorum adamn suratuna pisivuar dermiş gibi :) ne sıkıntıya sokuyon beni yazsana
gacal sende üye olsana arkadaş nasılsa kendi motorun gibi polatın motoru kullanıyorsun :)
GaCCaLL
27 Eylül 2012, 11:59
he laaa diyincede bir garip oluyorum adamn suratuna pisivuar dermiş gibi :) ne sıkıntıya sokuyon beni yazsana
gacal sende üye olsana arkadaş nasılsa kendi motorun gibi polatın motoru kullanıyorsun :)
Beğendim hacı kaçmaz..
makseli
27 Eylül 2012, 12:55
@Syanur;
hacı sen bu motoru inceledin mi hiç yiba çarşısında
http://www.bu-moto.com/modelDetay.aspx?id=67
FİYAT : 6.497 TL
TEKNİK ÖZELLİKLER
SİLİNDİR HACMİ : 248.6CC
MOTOR TİPİ : Tek silindir 4 zamanlı
MOTOR GÜCÜ : 17Hp
ŞANZIMAN : 5 Vites
MARŞ SİSTEMİ : Elekrtrik
ATEŞLEME TİPİ : CDİ
YAKIT KAPASİTESİ : 10 Lt
AKTARMA SİSTEMİ : Zincirli
UZUNLUK : 2060mm
GENİŞLİK : 920mm
YÜKSEKLİK : 1155mm
BOŞ AĞIRLIK : 138Kg
ÖN / ARKA FREN : Tek Disk
ÖN LASTİK : 110/70-17
ARKA LASTİK : 130/70-17
ÖN AMORTİSÖR : Ön iki Bağımsız
ARKA AMORTİSÖR : Tek - Gazlı
AKÜ : 12V-9AH
TAŞIMA KAPASİTESİ : 150Kg
MAKSİMUM SÜRAT : 120Km
GARANTİ SÜRESİ : 2 Yıl
http://www.bu-moto.com/fullsize/21.jpg
http://www.bu-moto.com/fullsize/23.jpg
http://www.bu-moto.com/fullsize/83.jpg
çoh yağusuhlu duruyo alet. bi alan olsa da motoru tanısak. sen alsana. mükendiz adamsın, para çohdur sende :D
.
GaCCaLL
27 Eylül 2012, 13:29
@Syanur;
hacı sen bu motoru inceledin mi hiç yiba çarşısında
http://www.bu-moto.com/modelDetay.aspx?id=67
FİYAT : 6.497 TL
TEKNİK ÖZELLİKLER
SİLİNDİR HACMİ : 248.6CC
MOTOR TİPİ : Tek silindir 4 zamanlı
MOTOR GÜCÜ : 17Hp
ŞANZIMAN : 5 Vites
MARŞ SİSTEMİ : Elekrtrik
ATEŞLEME TİPİ : CDİ
YAKIT KAPASİTESİ : 10 Lt
AKTARMA SİSTEMİ : Zincirli
UZUNLUK : 2060mm
GENİŞLİK : 920mm
YÜKSEKLİK : 1155mm
BOŞ AĞIRLIK : 138Kg
ÖN / ARKA FREN : Tek Disk
ÖN LASTİK : 110/70-17
ARKA LASTİK : 130/70-17
ÖN AMORTİSÖR : Ön iki Bağımsız
ARKA AMORTİSÖR : Tek - Gazlı
AKÜ : 12V-9AH
TAŞIMA KAPASİTESİ : 150Kg
MAKSİMUM SÜRAT : 120Km
GARANTİ SÜRESİ : 2 Yıl
http://www.bu-moto.com/fullsize/21.jpg
http://www.bu-moto.com/fullsize/23.jpg
http://www.bu-moto.com/fullsize/83.jpg
çoh yağusuhlu duruyo alet. bi alan olsa da motoru tanısak. sen alsana. mükendiz adamsın, para çohdur sende :D
.
Biz bu motoru görmedikki hiç yibada?
Sen gördünmüki??
Ayrıcana yağusuhlu değil o yaraşuhlu :queen:
makseli
27 Eylül 2012, 14:02
Biz bu motoru görmedikki hiç yibada?
Sen gördünmüki??
Ayrıcana yağusuhlu değil o yaraşuhlu :queen:
Yan kapıdan girince motorları bağlamışlardı. sanımca orda gördüm ama kesin olarak hatırlamıyom galiba :queen:
çoh demli içiyom çayı bu aralar ondan olabilir :)
tunctepe
27 Eylül 2012, 14:56
KENDİ ŞAHSİ KANAATİMİ SÖYLİYEYİM 1 ÇOK PAHALI BU MOTOR İÇİN 2 ÖN AMORTİSÖR GURUBU TIRT 3 KESİNLİKLE TORKU ÇOK DÜŞÜK 4GÖRDĞÜM KADARI İLE SU SOĞUTMALI DEĞİL 5 JANTLARI ÇELİK JANT BU EXTRA AĞIRLIK YPAR 6 KESİNLİKLE GÖRÜNTÜ OLARAK HOŞ MOTOR YNLIZ MOTOR BÖLMÜNE BAKTIĞINDA BİRAZ HÜSRAN A UĞRATIYOR
Syanur
27 Eylül 2012, 15:20
Biz bu motoru görmedikki hiç yibada?
Sen gördünmüki??
Ayrıcana yağusuhlu değil o yaraşuhlu :queen:
Boş gezenin boş kalfasısın yemin ederim...Daha dün ne yediğini hatırlamıyon ki sen bu motoru nasıl hatırlayasın. Artis artis yiba koridorlarında yürürken ben gösterttiydim sana şu motoru. neyse...
Yan kapıdan girince motorları bağlamışlardı. sanımca orda gördüm ama kesin olarak hatırlamıyom galiba :queen:
çoh demli içiyom çayı bu aralar ondan olabilir :)
Yibada incelediydim bu motoru(yunus hatırlasa şaşardım zaten), görüntü açıkçası benim motor kadar cezbedici değildi. Biraz fazla plastiğe boğmuşlar. Performansını bilmiyorum. Güç olarak yakın ama tork ve çekiş olarak benim motor kadar iyi değildir büyük ihtimal. Hem motor hem de yürüyen aksamın teknik özellikleri alışık olduğumuz çinliler gibi. 5 vites, hava soğutma, süspansiyonlar felan... bizimkilerin pek yakınından geçemez. Şukadar fiyat isteyen de var bu alete ;7350 TL (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bumoto-jinling-motorland-dan-bm-eagle-xr-250-cc-100297197/detay).
Açıkçası ben şu modelden 650 TL daha pahalı olmasının sebebini de anlamadım ;http://www.bu-moto.com/modelDetay.aspx?id=74
tunctepe
27 Eylül 2012, 23:14
yani hiç birine o parayı vermem mondi olmasaydı alıcağım bu olurdu
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-megelli-250cc-ve-uzeri-sadece-japon-italyan-takasli-76864156/detay
bu arada benim arka sol sinyal körük kısmından yarılmaya başlamış bide yanmıyor ön sinyal yanıyor ama arka yok mehmet mümtaz ne dersin düzelirmi
mehmetmumtaz
28 Eylül 2012, 11:29
yani hiç birine o parayı vermem mondi olmasaydı alıcağım bu olurdu
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-megelli-250cc-ve-uzeri-sadece-japon-italyan-takasli-76864156/detay
bu arada benim arka sol sinyal körük kısmından yarılmaya başlamış bide yanmıyor ön sinyal yanıyor ama arka yok mehmet mümtaz ne dersin düzelirmi
@tunç sadece mümtaz diyebilirsin kolaylık olur, sinyalini test etmen lazım, seleyi kaldır arka tarafa giden kabloları göreceksin, diğer sinyale giden kabloyu söküp yanmayan sinyali bağlayıp denemelisin. muğla merkeze gelirsen tamir ederim :mrgreen:
tunctepe
28 Eylül 2012, 12:11
mümtaz sabah daha iyi baktım sinyalin borsu alt taraftan yarılmış 2 kabloda kopmuş hatta öyle kopmuşki falçata ile kesmişler gibigenelde üst taraftan yarılır bu sünyaller bu altan yukarı doğru sinyalin içini aça biliyorsam lehimlerimde sanki açılamıyor gibi
Syanur
28 Eylül 2012, 12:19
@tunç sadece mümtaz diyebilirsin kolaylık olur
Ben sadece mhmt diyordum, sorun olur mu :)
@tunç Çok esnek parçalardı onlar yav, acayip hoşuma gidiyordu böyle bıngıldak bir yapıya sahip olmaları :mrgreen: demekki bir süre sonra yırtılıyorlar... :pale: Gerçi seninki bir darbe almış galiba, kablolar da koptuğuna göre :silent:
mehmetmumtaz
28 Eylül 2012, 12:34
mümtaz sabah daha iyi baktım sinyalin borsu alt taraftan yarılmış 2 kabloda kopmuş hatta öyle kopmuşki falçata ile kesmişler gibigenelde üst taraftan yarılır bu sünyaller bu altan yukarı doğru sinyalin içini aça biliyorsam lehimlerimde sanki açılamıyor gibi
kablolar kopmuşsa büyük ihtimal bir yere taktırdın , birde onu bağlarken aynı renk kabloları bir birine eklemelisin , LED sinyal ters voltajda çalışmaz(eski lambalar çalışırdı).
sinyallerin esnekliği bence çok iyi geçenlerde üzerine ayağımı atarken soldan sinyale bi vole vurdum ayağım acıdı hatta sinyalde bir şey yok :)
makseli
28 Eylül 2012, 12:37
yani hiç birine o parayı vermem mondi olmasaydı alıcağım bu olurdu
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-megelli-250cc-ve-uzeri-sadece-japon-italyan-takasli-76864156/detay
bu arada benim arka sol sinyal körük kısmından yarılmaya başlamış bide yanmıyor ön sinyal yanıyor ama arka yok mehmet mümtaz ne dersin düzelirmi
buda yakışıklı makine. Ama 125 cc :(
---------- Post added at 11:37 ---------- Previous post was at 11:34 ----------
Ben sadece mhmt diyordum, sorun olur mu :)
@tunç Çok esnek parçalardı onlar yav, acayip hoşuma gidiyordu böyle bıngıldak bir yapıya sahip olmaları :mrgreen: demekki bir süre sonra yırtılıyorlar... :pale: Gerçi seninki bir darbe almış galiba, kablolar da koptuğuna göre :silent:
yok abi hemen kopacak - öıkacak durumda değiller. Artık sinyallerin hepsi bıngıldaklı. 150 MR de de aynısından varıdı ama 12 000 ye kadar hiç birinde birşey olmadı !
Syanur
28 Eylül 2012, 12:59
buda yakışıklı makine. Ama 125 cc :(
yok abi hemen kopacak - öıkacak durumda değiller. Artık sinyallerin hepsi bıngıldaklı. 150 MR de de aynısından varıdı ama 12 000 ye kadar hiç birinde birşey olmadı !
İçime su serptin valla :) Bizim küçük enişte biraz hırçındır, tutamıyoruz kendisini. Sonra sinyalleri felan paralıyor işte... :)
Buarada o motorun 250 liği yurt dışında çıktı... tek silindir, 26 hp , 22 NM tork, 6 vites, ~115 kg kuru ağırlık(bizimki 135 kg). Ancak tipi bizimki kadar çekici gelmese de bu motorun 250 liğini kesin alırdım. TR ye gelmiyor tabiki. Karbüratörlüymüş ama 250 liklerinde opsiyonel. Çok iyi aslında...
http://megelli.com/megelli-supermoto-250-m/
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO