Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda Deauville
Sayfa :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
hondaRED
08 Eylül 2008, 16:07
ya nedir bu BMW işçiliği ile kapışabilirmi BMW buna havada karada fark atar ...
Alaman malı motorla nerde üretildiği bile kesin belli olmayan honda nın neyi kapışır.......
hehe dediği şeye bakkk acaba anladımı kendi dediği şeyi buu cocuk :mrgreen:
sbuyukkilic
10 Eylül 2008, 13:30
Honda Hayat onda deyip Paranla Nasıl rezil olursunuz anlatayım....
cutku tavsiyesiyle ve daha öncede inceleyerek ve beyenerek deauvil almaya karar verdim. Bendede sıfır motorda servis raporuna göre vites gecisşlerinde
zorluk sorunuyla motoru servise bıraktım. Diğer motorda debriaj ünitesi Güngör motorda değiştirilip sorun giderildi gibi gözüküyor şu an.
Bu arada 4 gündür Honda Müşteri şikayetlerini arıyorum. Ne geri dönen var ne arayan. Mototalden aradılar 2 gün sonunda. Parca için onay cıktı ama parca yok. 1 hafta ile 3 hafta arasında gelecekmiş.
Yeni Motor alıyorsunuz arızalı cıkıyor hadı değiştirelim diyorsunuz parca yok.
Burda iyiyı paylaştıgımız gibi kötüyüde paylaşmalıyız.
Bu arada Güngör Motor Gel yeni Makınadan söker yine yaparız diyor ama bir şeyden dolayı onlarada kırılmıştım. Dedim iyi kontrol edin. Banada aynı sıkıntıyla motor cıkmasın. Ama motor ısınınca bu arıza cıktıgından tespit edememiş olabilirler. Ama burda Önemli olan HONDA hanı derde Honda
Honda Hayat onda deyip Paranla Nasıl rezil olursunuz anlatayım....
cutku tavsiyesiyle ve daha öncede inceleyerek ve beyenerek deauvil almaya karar verdim. Bendede sıfır motorda servis raporuna göre vites gecisşlerinde
zorluk sorunuyla motoru servise bıraktım. Diğer motorda debriaj ünitesi Güngör motorda değiştirilip sorun giderildi gibi gözüküyor şu an.
Bu arada 4 gündür Honda Müşteri şikayetlerini arıyorum. Ne geri dönen var ne arayan. Mototalden aradılar 2 gün sonunda. Parca için onay cıktı ama parca yok. 1 hafta ile 3 hafta arasında gelecekmiş.
Yeni Motor alıyorsunuz arızalı cıkıyor hadı değiştirelim diyorsunuz parca yok.
Burda iyiyı paylaştıgımız gibi kötüyüde paylaşmalıyız.
Bu arada Güngör Motor Gel yeni Makınadan söker yine yaparız diyor ama bir şeyden dolayı onlarada kırılmıştım. Dedim iyi kontrol edin. Banada aynı sıkıntıyla motor cıkmasın. Ama motor ısınınca bu arıza cıktıgından tespit edememiş olabilirler. Ama burda Önemli olan HONDA hanı derde Honda
yaşadıkların sonucu ofkende haklısın ama bunu honda olarak genelleme...
başta motoru aldığın yerin sonrasında da senle ilgilenmeyen servisin suçu. Çok iyi honda servisleri iliyorum...lutfen
sbuyukkilic
10 Eylül 2008, 15:32
yaşadıkların sonucu ofkende haklısın ama bunu honda olarak genelleme...
başta motoru aldığın yerin sonrasında da senle ilgilenmeyen servisin suçu. Çok iyi honda servisleri iliyorum...lutfen
Hondaya yazılı sözlü durumu anlatan bildirimde bulundum.
HONDA Merkez nerde.
Bayıde Debrıaj takımı varda malı deposundamı saklıyor.
olayı bizzat yaşamadığım için birşey diyemeyeceğim ama bennm de çevrendeki honda kullanıcılarınında bu yonde olumsuz bir goruşu olmamıştı- tersine en ii servisin-ilginin-parça bollugunun hondada olduğu soyleniyor. Bu arada honda bayilerine yollanan stoklar farklıdır bayi stoğu ile Honda merkez stoğu farklı. Telefonla soruşturmadan başka bir bayide bulunan stoğu goremiyorlar diye biliyorum.
sbuyukkilic
10 Eylül 2008, 15:50
olayı bizzat yaşamadığım için birşey diyemeyeceğim ama bennm de çevrendeki honda kullanıcılarınında bu yonde olumsuz bir goruşu olmamıştı- tersine en ii servisin-ilginin-parça bollugunun hondada olduğu soyleniyor. Bu arada honda bayilerine yollanan stoklar farklıdır bayi stoğu ile Honda merkez stoğu farklı. Telefonla soruşturmadan başka bir bayide bulunan stoğu goremiyorlar diye biliyorum.
Bu arada Motorunuzun Paneuropan Olduğunu görüyorum.
Siz hangı servisi kullanıyorsunuz. Eminimki Hondada Mennunsunuzdur.
Anadolu yakasında kı Motatal ,ESENGÜL, Güngör Motor ,kONŞUK mT.SERVİSLERİ hakkında forumlardaki olumlu düşüncelerde tabiki motor almama etken. Şikayet var comda burda olmayan HONDA şikayetleride var.
Motor arızalıda cıkabilir. Şikayette olabilir. Ama önemli olan sorunu cözmek.
----------------------------------------------------------------------
11.09.2008 de saat 11 de Nihayet Honda Genel Merkezden aradılar.
Parcaların tamamlandıgını ve bu sabah itibarıyle Mototale gönderildiğini söylediler. Bir gün yagda kaldıktan sonra yarın motoru teslim alabileceğimi söylediler. Tabi bir tanıdıgı devreye sokmak ne kadar etkili oldu bilemem...)))
Prosedürün normal işlediğini ancak müşteri hizmetlerinin neden görevini yapmadıgının araştıralacağını söylediler. Çünki özel bir durum var. Sıfır Motor.
İnşallah bu topikte dövilciler ve tüm motorcu arkadaşlarla güzel paylaşımlar yaparız. Yanımıza yeni deauvilci arkadaşlar katarız. Güzel ve keyifli bir motor.
İyi bir marka . X FIRMA olsa o kadar yaygara kopmaz. Ama Honda ,honda olmanın farkını her alanda göstermeli. Honda da işini yapmayanlarıda ayıklamalı. Herkesin gözdesi olan Deaville ilgili paylaşıma devam.
İki arkadaşa sordum böyle bir sorunla karşılaşmamışlar.. Bize denk geldi.
adanalı
11 Eylül 2008, 15:28
sevgili sbuyukkilic,sorununuzun çözülmesine inanın sizin kadar sevindim diyebilirim.inan çok mutlu oldum.çünkü daha önce de söylediğim gibi son günlerde,sizlerinde katkısıyla bu motor,bende takıntı haline geldi.arkadaşlar bile ismini öğrendiler.ne zaman alıyorsun (dövili)diye soruyorlar.tecrübelerinizin devamını dikkatle izleyeceğim.sevgilerimle.
sbuyukkilic
11 Eylül 2008, 15:47
sevgili sbuyukkilic,sorununuzun çözülmesine inanın sizin kadar sevindim diyebilirim.inan çok mutlu oldum.çünkü daha önce de söylediğim gibi son günlerde,sizlerinde katkısıyla bu motor,bende takıntı haline geldi.arkadaşlar bile ismini öğrendiler.ne zaman alıyorsun (dövili)diye soruyorlar.tecrübelerinizin devamını dikkatle izleyeceğim.sevgilerimle.
Bende bulunduğum topiklere katkı yapmayı , bilgi aktarmayı ve paylaşmayı seven birisiyim. Tek başına motor a binmişim gezmişim cok kıymeti yok.
Motor markasıda beraber gezmek için önemli değil. Ancak aynı marka motorumuzla alakalı biribrimize faydası olacak bilgilerin hepimize faydası var.
Çogumuz hosumuza giden markalarla alakalı topikleri okuyarak kararımızı vermişizdir. İyi ve kötü tecrübeleride paylaşacağızki en doğrusu olsun.
Deauvlli i ve Honda markasını sıcak buldugum için sevdiğim bir motoru ve marka olan Suzukiyi bıraktım. Birde bunlar olunca ne oluyor dedim.
Bakalım yarın motoru alacagım. Zaten Cüneyt bey şu anda yollarda. :cherry: Değişimden sonra bır sıkıntısı yok. Söyle bir 10 deauviil olalım. Gezelim.:cherry:
rizatakay
12 Eylül 2008, 15:41
Merhaba,
Honda'nın böyle bir hata yapmasına şaşırdım doğrusu, beğendiğim bir firmaydı 0 motorda hata geçmiş olsun ne diyeyim, inşallah bir an evvel parça gelir firmanın bu mağduriyeti bir an evvel çözmesi gerekiyor bence.
selamlar,
sbuyukkilic
14 Eylül 2008, 20:22
Deauvilli Cumartesi Mototalden Aldım. Parca geldi . Gerekli Sürede teslim ettiler. Mototale Teşekkür ederim. Ama Honda Merkez Müşteri hızmetlerinin daha ilgili olması lazım. ŞU ANDA problem ortadan kalkmış gözüküyor. :cat:
Bugun sabah Karayolundan İstabul -Yalova- ve arabalı vapurla İstanbul olarak 220 km yok yaptım. Motor sağır acılmasın diye rodajda yapılması gereken hızlar. Yavaşlamalar v.s Bellliki parcalar alıştıkca dahada yağ gibi gidecek. Tabi Burgman 650 deki bıraz daha az sesi arıyorum ama vitesli motorda normal. Çünki Burgmanda motor altta kapalı.
Şu anda benzin rodajda oldugundan tabiki fazla yakıyor. Yol bilgisayarı 18.2 dıyor. :pale: Acaba ne zaman düşecek.:salut: Depo ceyregın üzerinde 220 km yaptı. Demek hepsi bitse 300 km nini un biraz üzeri olacak.
Ama Deauviill hakıkatten Nazara Acık bir model. Alacak olanlar Nazarlık taksın:)
Vitesleri düzgün ve seri yaparsanız tık tık tık fırlayıp gidiyor.
Oturuş ve sürüş pozisyonu sizi rahatsız etmiyor. Yanlız bende dız porblemi
oldugundan burgmana 650 scoter e göre :cherry: bacak pozisyonu viteslide
farklı oldugundan biraz alışmam lazım.
Yan cantalara alet edevat istediğinizi doldurabilirsiniz. Arkadakı istege bağlı cantayada park halınde bir acık bir kapalı kaskınızı koyabilirsiniz.
İki tam kaskı Cüneyt beyle sıgdıramadık.
Bu arada vitesli motora gecersem ilk aklımda olan Honda Deauvilli almamda
katkısı olan Cutku Cüneyt Beye Teşekkür ederim. :rendeer:
İnşallah alırken düşündümüz keyifle Honda Honda gezmeye devam ederiz.
Yeni Honda Hondalar da katılırsa :P Bizde Kymco cular, Suzuki Burgman cılar gibi dolaşıp dururuz. Hemde Honda Deauvill topiği hareketlenir.
Bu arada gezmek ve beraber olmak için Marka MODEL hiç önemli değil.
Yanlışta anlaşılmasın.
Sİs FARINI malesef deneyemedim. Bir iki yandı. Şimdi acma Düğmesı iş yapmıyor. Servise götüreceğim :) Elcık ısıtmayı kışın deneyeceğim. ÇAKMAK soketi simdilik lazım olmadı. Ancak telefon şarjı ve soketli lambajı ihtiyac halınde calıştırıyor.
Alt motor koruması ayağa gelebilecek rüzgarı ve camuru engelliyor.
Elerim de bir vites değiştirmekten v.s burgmana göre daha cok yoruluyor gibime geldi. Cüneyt beye bir danışacağım.
Birde Cünety bey ve bir kac motordan anlayan arkadaş söyle dedi.
Motora koyulan 10-40 yağ 30-35 derece Sıcaklık ortalaması olan Türkıyede
Motorun , soğutma suyunun sıcaklıgı v.s eklenince ortaya inanılmaz derecede isi cıkıyor içindeki yağ su gibi oluyor.
Zaten Sıcak ülkelerde kıtapcıgında, Türkıyeye göre ancak 10-40 kullanabilirsin diyor. Ancak 10-40 Türkıye şartlarına göre cok sınırda bir motor yağı. Isıdan yağ cok inceliyor. Görevini tam anlamıyla yapamıyor.
Deniyor.
Halbuki Türkıye şartlarına göre 15/50 casrtol ve Motul yağları Türkıye şartlarına göre Honda Deauvllin motor ve debrıaj sistemine daha uyumlu diyor arkadaşlar. Bu konuda deauvill sahipleri ne diyor. Bilgisi ve tecrübesi oloanlar ne diyor. Motorun Kanı da YAĞ dır.
2006 Deauvill kullanan İzmirli bir arkadaş içinden cıkan yağ 10/40 Shel YAĞ SU GİBİYDİ dedi.
15/50 Motul koydum motorun sesi, debriay gecişleri değişti ve ilginctır harareti bile cızgının daha altında kalmaya başladı ve motorun gidişi değişti dedi.
10-40 IN LITRESİ 13 ytl Castrol- Motul v.s litresi 25 ytl cıvarı.
Acaba ucuz yağ koyalım derken Dımyata Pirince giderken Bulgurdan olmayalım.
Motor dergilerinde Firmaları hoş tutmak için yapılan test sürüşlerinin aksıne
Topiğimiz gercek memnuniyet ve problemlerinın konuşulduğu yer olması dileğiyle .
Saygılar.
KALDERA
14 Eylül 2008, 21:28
İnşallah alırken düşündümüz keyifle Honda Honda gezmeye devam ederiz.
Yeni Honda Hondalar da katılırsa :
honda honda gezecezde sizin içişleri bakanından izin kağıdı onaylanacakmıki..:cherry:?
Birde Cünety bey ve bir kac motordan anlayan arkadaş söyle dedi.
Motora koyulan 10-40 yağ 30-35 derece Sıcaklık ortalaması olan Türkıyede
Motorun , soğutma suyunun sıcaklıgı v.s eklenince ortaya inanılmaz derecede isi cıkıyor içindeki yağ su gibi oluyor.
Zaten Sıcak ülkelerde kıtapcıgında, Türkıyeye göre ancak 10-40 kullanabilirsin diyor. Ancak 10-40 Türkıye şartlarına göre cok sınırda bir motor yağı. Isıdan yağ cok inceliyor. Görevini tam anlamıyla yapamıyor.
Deniyor.
Halbuki Türkıye şartlarına göre 15/50 casrtol ve Motul yağları Türkıye şartlarına göre Honda Deauvllin motor ve debrıaj sistemine daha uyumlu diyor arkadaşlar. Bu konuda deauvill sahipleri ne diyor. Bilgisi ve tecrübesi oloanlar ne diyor. Motorun Kanı da YAĞ dır.
2006 Deauvill kullanan İzmirli bir arkadaş içinden cıkan yağ 10/40 Shel YAĞ SU GİBİYDİ dedi.
15/50 Motul koydum motorun sesi, debriay gecişleri değişti ve ilginctır harareti bile cızgının daha altında kalmaya başladı ve motorun gidişi değişti dedi.
10-40 IN LITRESİ 13 ytl Castrol- Motul v.s litresi 25 ytl cıvarı.
Acaba ucuz yağ koyalım derken Dımyata Pirince giderken Bulgurdan olmayalım.
Saygılar.
şenol bey, biliyorsunuz ACDelco motor yağlarını ve akülerini türkiyeye biz
getiriyoruz..yağ konusunda bilgilerimiz dökümanlarımız oldukça fazla..
10 W 40 motor yağı APİ SL/SJ ye kadar olan grup çok dereceli iklimlerde
yani istanbul gibi -10 dereceden +40 dereceye kadar kullanabilirsiniz..
0 derece ile +30 dereceye kadar ise 20 W 40 - 20 W 50 - 15 W 50
15 W 40 vizkozite aralığına kadar kullanabilirsiniz..
takii motorun kitapçığında eğer tek vizkozite aralığında kullanılması gerektiği
bildirilmiyorsa.
tek farkeden 10 W 40 sentetik yağdır kullanım süresi diğer mineral bazlı yağlara oranla daha uzundur.
sonuç olarak kitapçıkta belirtilen değerlerin dışına çıkmayın derim. kitapçıktada çok dereceli iklimlerdeki vizkozite
aralığında olan yağlardan seçmelisiniz..eğer orda 15W50 varsa kullanın..ama işte şu yağı kullandık şöyle fark etti şunbu kullandık böyle oldu gibi söylenenlere itibar etmeyin. vizkozite değişim farklılığı o şekilde anlaşılmaz.
bazı motorların debriyaj sistemleri farklı yağ kabul etmiyor..örneğin KYMCO venox da farklı yağ kullanımından dolayı
uzun süre debriyajda yüksek viteste boşa çıkması sorununu bulamamışlar.
15 W 50 yağ koyunca sorun çözülmüş..buna dikkat edin..
sbuyukkilic
14 Eylül 2008, 21:46
honda honda gezecezde sizin içişleri bakanından izin kağıdı onaylanacakmıki..:cherry:?
şenol bey, biliyorsunuz ACDelco motor yağlarını ve akülerini türkiyeye biz
getiriyoruz..yağ konusunda bilgilerimiz dökümanlarımız oldukça fazla..
10 W 40 motor yağı APİ SL/SJ ye kadar olan grup çok dereceli iklimlerde
yani istanbul gibi -10 dereceden +40 dereceye kadar yani kullanabilirsiniz..
0 derece ile +30 dereceye kadar ise 20 W 40 - 20 W 50 - 15 W 50
15 W 40 vizkozite aralığına kadar kullanabilirsiniz..
takii motorun kitapçığında eğer tek vizkozite aralığında kullanılması gerektiği
bildirilmiyorsa.
tek farkeden 10 W 40 sentetik yağdır kullanım süresi diğer mineral bazlı yağlara oranla daha uzundur.
Kanbersiz düğün olurmu.:cherry:
Valla kıtapcıkta 30 dereceye kadar şu yağ, 30 dereceden sonrada 10/40
kullanın diyor. Ancak antalyadan birisi aldı motoru. Şimdi o kişi 40-45 derecede kıtabamı uyacak yoksa 40 derecenin üzeri için başının caresine mı bakacak. Kıtapcıktada 15/50 yazmıyor . Mesela
KALDERA
14 Eylül 2008, 22:00
Kanbersiz düğün olurmu.:cherry:
Valla kıtapcıkta 30 dereceye kadar şu yağ, 30 dereceden sonrada 10/40
kullanın diyor. Ancak antalyadan birisi aldı motoru. Şimdi o kişi 40-45 derecede kıtabamı uyacak yoksa 40 derecenin üzeri için başının caresine mı bakacak. Kıtapcıktada 15/50 yazmıyor . Mesela
kitapçıkta şöyle demesi gerekir.
-10 0 10 20 30 40 --->
yani 40 dan sonrası içinde geçerli.. ok işareti 40 ve 40 dan sonrası anlamındadır.
kitapçıkta 15 W 50 yazmıyorsa kullanmayın
mutlaka yağ kanalları geçişlerinde çok önemli bir etkisi vardır..önerilen yağı okuduğu baktığı bir yer vardır bu geçişlerde..
motor üreticileri ve geliştiricilerinin en hassas olduğu noktadır.
uzun ömürlü sorunsuz bir motor için vizkozite aralığı ve APi değerleri çok önemlidir.
sorun olursa motor garanti dışı bile kalabilir..
sırf farklı değerlerde yağ kullanımından ötürü garanti dışı kalan onlarca örneğim var.mercedes actros çekiciye kadar.
40 dereceden sıcak bölgeler
15 w40
20 w40
20 w 50
10w 40 vizkozite aralığında kullanabilirler.
bu şu demek soğukta -10 dereceye kadar akıcı sıcakta ise 40 vizikozite incedir demek.
ortadaki W harfi winter yani kış demektir.
dediğiniz gibi yağ su gibi olmuyor o sıcaklıkta olması gerektiği kadar inceliyor.. motor soğuk iken
bakın birde yağ yine su gibimi..?bakın durum ne kadar farklı..
ayrıca marka bağımlısı olmayın derim.özellikle motosiklet özel bir şey olduğu için sanki çok özel bir yağmış gibi yüksek fiyatlara satılmakta..geçenlerde bir yerde yazılmış 0,250 ml DOT4 fren hidroliğine 100 ytl istemişler..
halbuki bunun litresi zaten 10 ytl..
piyasadaki bilinen tüm yağ markaları kalite olarak birbirlerinden farkı yoktur.yağ firmaları her yıl milyonlarca doları ARGE ye ayırıp sürekli gelişmekteler.
adanalı
14 Eylül 2008, 22:05
arkadaşlar resimlerinizi bekliyoruz.:cherry:
sbuyukkilic
14 Eylül 2008, 22:35
arkadaşlar resimlerinizi bekliyoruz.:cherry:
Becersek yayınlayacağız.:cherry:
İlk gezide fotograf makınası götürüp resim cekeceğim söz. :cat:
Sonrada ya yapabilen birisini bulacağım, yada birinize mail atıp rıca edeceğim.
Gercek kullanıcı yorumları burdaaaaaaaaa.:cherry:
Topiği boş bırakmayınız. Deauvillciler yok barı adayları olsun.:cherry:
Selamlar ,
kitapçıkta şöyle demesi gerekir.
-10 0 10 20 30 40 --->
yani 40 dan sonrası içinde geçerli.. ok işareti 40 ve 40 dan sonrası anlamındadır.
kitapçıkta 15 W 50 yazmıyorsa kullanmayın
mutlaka yağ kanalları geçişlerinde çok önemli bir etkisi vardır..önerilen yağı okuduğu baktığı bir yer vardır bu geçişlerde..
motor üreticileri ve geliştiricilerinin en hassas olduğu noktadır.
uzun ömürlü sorunsuz bir motor için vizkozite aralığı ve APi değerleri çok önemlidir.
sorun olursa motor garanti dışı bile kalabilir..
sırf farklı değerlerde yağ kullanımından ötürü garanti dışı kalan onlarca örneğim var.mercedes actros çekiciye kadar.
40 dereceden sıcak bölgeler
15 w40
20 w40
20 w 50
10w 40 vizkozite aralığında kullanabilirler.
bu şu demek soğukta -10 dereceye kadar akıcı sıcakta ise 40 vizikozite incedir demek.
ortadaki W harfi winter yani kış demektir.
dediğiniz gibi yağ su gibi olmuyor o sıcaklıkta olması gerektiği kadar inceliyor.. motor soğuk iken
bakın birde yağ yine su gibimi..?bakın durum ne kadar farklı..
ayrıca marka bağımlısı olmayın derim.özellikle motosiklet özel bir şey olduğu için sanki çok özel bir yağmış gibi yüksek fiyatlara satılmakta..geçenlerde bir yerde yazılmış 0,250 ml DOT4 fren hidroliğine 100 ytl istemişler..
halbuki bunun litresi zaten 10 ytl..
piyasadaki bilinen tüm yağ markaları kalite olarak birbirlerinden farkı yoktur.yağ firmaları her yıl milyonlarca doları ARGE ye ayırıp sürekli gelişmekteler.
Acıklamaların için şahsım adına teşekkür ederim. Peki arkadaşın bahsettiği Motul
15/50 hangi derecedeki sıcaklıklar için. 10/40 yerine onu kullandıgında artısı ne eksisi ne olur. Belki acıkladın ama özet olarak nasıl olur.:P
Şimdiden teşekkür ederim.:)
KALDERA
14 Eylül 2008, 22:56
Acıklamaların için şahsım adına teşekkür ederim. Peki arkadaşın bahsettiği Motul
15/50 hangi derecedeki sıcaklıklar için. 10/40 yerine onu kullandıgında artısı ne eksisi ne olur. Belki acıkladın ama özet olarak nasıl olur.:P
Şimdiden teşekkür ederim.:)
15 W 50 motor yağı özellikle düşük sıcaklıklarda ilk çalıştırmalarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayacak , hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir.
farklı vizkozitede olan yağların katkıları ,katıkları ve iklimlere göre olan davranışlarıda farklıdır. vizkozite aralıklarıda bu yüzden var zaten.
0 w 30 dan başlayıp diğer tüm aralıklara kadar olan yağların hepsi son tahlilde
kullanılabilir.
ancak iklim sıcaklıkları belli türkiyede..
ve üretici firmalar dünyadaki iklimlere göre olan vizkozite değerlerini belirlemiş.
madem 15 W 50 kitapçıkta yok.mutlaka vardır bir nedeni.
belki debriyaja uzun dönemde zararı dokunacak..
ama illaki kullanacağım deniyorsa kullanır..
tam tersi antalyada olan biri asla kullanmaması gerek olan bir yağ. asıl 0 W 30 - 0 W 40
15 W 40 veya 10 W 40 kullanması gerekir.
kışın ne soğuk görüyorki ben 250 kere gitmişimdir son 10 yılda.. 0 dereceyi bile görmedim ..
ama erzurumda ağrıda kullanılması normaldir.ama kitapçıkta belirtilmişse.
örneğin benim shadow 15 w 50 yi soğuk iklimde kullanabilir.ama sizin deaville kullanamaz belirtilmemiş..
çünkü teknik yapısı itibari ile daha geliştirilmiş bir model.motor yapıları çok farklı..
ben istanbulda shadowa 15 w 40 koyuyorsam adanalı kardeşim 20 w 50 koyabilir çok rahat.çünkü adana buraya göre çok daha sıcak kışın bile.
adanalı
14 Eylül 2008, 23:11
sevgili kaldera,verdiğiniz teknik bilgiler için teşekkürler.:cat:
sbuyukkilic
14 Eylül 2008, 23:23
Şimdi HATIRLADIM .:cat::cat:
Şimdi hatırladım. Güngör Motorda Cuneyt Beyle birlikteyken yağ konusu acılmıştı. Ordada tesadüfen Honda yetkilisi Şener Bey vardı. İLK yağ değişiminden sonra10/40 tan daha daha kalın bir yağ kullanın o zaman deauvillde demişti.
Cunety beyde şimdi teyit etti. Ama kalın derken neyi kastetti. Hangı oranı tavsiye etti hatırlayamadım. Güngör motor Yılmaz ustaya bir sormak lazım.
KALDERA
14 Eylül 2008, 23:31
Şimdi HATIRLADIM .:cat::cat:
Şimdi hatırladım. Güngör Motorda Cuneyt Beyle birlikteyken yağ konusu acılmıştı. Ordada tesadüfen Honda yetkilisi Şener Bey vardı. İLK yağ değişiminden sonra10/40 tan daha daha kalın bir yağ kullanın o zaman deauvillde demişti.
Cunety beyde şimdi teyit etti. Ama kalın derken neyi kastetti. Hangı oranı tavsiye etti hatırlayamadım. Güngör motor Yılmaz ustaya bir sormak lazım.
10 W 40 dan kalın olanları 15 W 40 -- 20W 40-- 20 W 50-- 15 W 50
kitapçığına bakın bakalım hangileri var orda..bence 15 W 50 hariç hepsi vardır..çok dereceli ilkimler için.
daha sıcak yerler için ise yeni tek dereceli yerler için 0 W 30 - 0 W 40 olan değerler vardır
ama istanbul için en ideali kışın 10 W 40 yazın 15 w 40dır.bahsettiğiniz kişide 15 W 40 demiştir..çünkü artık istanbulda kış falan kalmayacak gibi bu gidişle..
sbuyukkilic
14 Eylül 2008, 23:44
10 W 40 dan kalın olanları 15 W 40 -- 20W 40-- 20 W 50-- 15 W 50
kitapçığına bakın bakalım hangileri var orda..bence 15 W 50 hariç hepsi vardır..çok dereceli ilkimler için.
daha sıcak yerler için ise yeni tek dereceli yerler için 0 W 30 - 0 W 40 olan değerler vardır
ama istanbul için en ideali kışın 10 W 40 yazın 15 w 40dır.bahsettiğiniz kişide 15 W 40 demiştir..çünkü artık istanbulda kış falan kalmayacak gibi bu gidişle..
İnsanın Yağcı :cherry: Bir arkadaşı olursa böyle bilginin kralı gelir.:P
Acıklamaların için bende teşekkür ederim. :rendeer:
KALDERA
14 Eylül 2008, 23:56
İnsanın Yağcı :cherry: Bir arkadaşı olursa böyle bilginin kralı gelir.:P
Acıklamaların için bende teşekkür ederim. :rendeer:
hehee :) ama benim asıl işim sistem yönetim...
bilişim güvenlik ağırlıklı olmak üzere yani..
grup şirketlerden biri AUTOLİNK A.Ş ACDelco akü, motor yağları, ve yedek parçalarının TÜRKİYE distribütörü olup tedarikçisidir.
sbuyukkilic
15 Eylül 2008, 00:10
hehee :) ama benim asıl işim sistem yönetim...
bilişim güvenlik ağırlıklı olmak üzere yani..
grup şirketlerden biri AUTOLİNK A.Ş ACDelco nun TÜRKİYE distribütörü olup tedarikçisidir.
İşte püf nokta burası.:wiinkk: Olayın tümünden haberdar ve bilgili olmak.
Samımıyete istinaden espiri yaptım. Yoksa kymcoyla çayınızı içtim.:)
Aslında Pazar sabahı hanımlar uyanana kadar şilede bir gözleme yeyip 12 ye kadarda dönsekmi. Kardeş topik kymcocuları da alırız. Hava durumunu bilmiyorum. Resim siparışlerinide hallederiz. :P
08.30 da yola cıkıp gözlememizi yeyip döneriz diye düşünüyorum. Pazara cok var . Daha bu olayı pişiririz.
KALDERA
15 Eylül 2008, 00:29
İşte püf nokta burası.:wiinkk: Olayın tümünden haberdar ve bilgili olmak.
Samımıyete istinaden espiri yaptım. Yoksa kymcoyla çayınızı içtim.:)
Aslında Pazar sabahı hanımlar uyanana kadar şilede bir gözleme yeyip 12 ye kadarda dönsekmi. Kardeş topik kymcocuları da alırız. Hava durumunu bilmiyorum. Resim siparışlerinide hallederiz. :P
08.30 da yola cıkıp gözlememizi yeyip döneriz diye düşünüyorum. Pazara cok var . Daha bu olayı pişiririz.
şenol bey;
yolunuz düşerse her zaman beklerim.opet benzin istasyonunu biliyorsunuz.
pazar günleri kısa rutlu gezi olursa bende gelirim..
ama benim asıl keyif aldığım daha uzun mesafeli konaklamalı geziler.
belirli saatlere sığdırılan geziler istanbul da olduğumuz için trafik içinde oluyor genelde..yorgunluğuna değmiyor gibi oluyor.
gittinizmi hiç bilmiyorum ama asıl tadı çıkarılan yollar yalovadan sonra düzceden sonra başlıyor.
bayram tatilinden yararlanıp çanakkale gökçeadaya gitme planım var.
şehirin kalabalığından uzaklaşıp 2 gün bile olsa sessizlik içinde adanın ıssız yollarında gaz açmak çok güzel olur.
mevsim balıklarına hiç girmeyelim..:cat: www.gokceadalicakir.com bir inceleyin
22.07.08
Gökçeadadayız. Nerdeyiz? Dünyada mıyız? Bilmiyorum. Neden bu güne kadar bu adaya gelmemişiz. Üzülmemek elde değil Antalya, Bodrum v.s. burası çok farklı bir yer. Çakır�da sardalya yedik ama tahinli ballı cevizli karpuz reçeli tatlının tadını uzun süre unutmayacak gibiyiz.
bu gökçeadayı pişirme listesine alın derim. izin kağıdı çıkar belki...:rendeer:
sbuyukkilic
15 Eylül 2008, 00:50
şenol bey;
yolunuz düşerse her zaman beklerim.opet benzin istasyonunu biliyorsunuz.
pazar günleri kısa rutlu gezi olursa bende gelirim..
ama benim asıl keyif aldığım daha uzun mesafeli konaklamalı geziler.
belirli saatlere sığdırılan geziler istanbul da olduğumuz için trafik içinde oluyor genelde..yorgunluğuna değmiyor gibi oluyor.
gittinizmi hiç bilmiyorum ama asıl tadı çıkarılan yollar yalovadan sonra düzceden sonra başlıyor.
bayram tatilinden yararlanıp çanakkale gökçeadaya gitme planım var.
şehirin kalabalığından uzaklaşıp 2 gün bile olsa sessizlik içinde adanın ıssız yollarında gaz açmak çok güzel olur.
mevsim balıklarına hiç girmeyelim..:cat: www.gokceadalicakir.com bir inceleyin
bu gökçeadayı pişirme listesine alın derim. izin kağıdı çıkar belki...:rendeer:
Yaz olsa bir hafta sonu kacılır ama şimdi kızımı kursa götür, v.s kaçmak zor.
Birde maçlar başladı. Ama fırsatı buldummu en uygun neresiyse gider gelirim.
Bayramda siz oturun ben bir gezip geleyim desem beni pişirirler. Bayramda motorda yok.:salut: Çocuklarla kısa biryerlere kacacağız. Kısmet.:rendeer:
Ama illaki bir hafta sonu gün kacarız ,
adanalı
15 Eylül 2008, 21:02
arkadaşlar sizler sürprizim var.bugün deauville'mi teslim aldım.plakası yarına kaldı.şimdi resimleri...
http://img128.imageshack.us/img128/6323/deauvlm001tt0.jpg (http://imageshack.us)
http://img128.imageshack.us/img128/deauvlm001tt0.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img128/deauvlm001tt0.jpg/1/)
http://img140.imageshack.us/img140/8333/deauvlm002ty9.jpg (http://imageshack.us)
http://img140.imageshack.us/img140/deauvlm002ty9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img140/deauvlm002ty9.jpg/1/)
http://img92.imageshack.us/img92/1538/deauvlm004sf0.jpg (http://imageshack.us)
http://img92.imageshack.us/img92/deauvlm004sf0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img92/deauvlm004sf0.jpg/1/)
http://img382.imageshack.us/img382/2586/deauvlm003bp7.jpg (http://imageshack.us)
http://img382.imageshack.us/img382/deauvlm003bp7.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img382/deauvlm003bp7.jpg/1/)
ayhism
15 Eylül 2008, 21:36
hayırlı uğurlu olsun abi. kazasız belasız iyi günlerde kullanman dileğiyle
sbuyukkilic
15 Eylül 2008, 22:43
arkadaşlar sizler sürprizim var.bugün deauville'mi teslim aldım.plakası yarına kaldı.şimdi resimleri...
http://img128.imageshack.us/img128/6323/deauvlm001tt0.jpg (http://imageshack.us)
http://img128.imageshack.us/img128/deauvlm001tt0.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img128/deauvlm001tt0.jpg/1/)
http://img140.imageshack.us/img140/8333/deauvlm002ty9.jpg (http://imageshack.us)
http://img140.imageshack.us/img140/deauvlm002ty9.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img140/deauvlm002ty9.jpg/1/)
http://img92.imageshack.us/img92/1538/deauvlm004sf0.jpg (http://imageshack.us)
http://img92.imageshack.us/img92/deauvlm004sf0.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img92/deauvlm004sf0.jpg/1/)
http://img382.imageshack.us/img382/2586/deauvlm003bp7.jpg (http://imageshack.us)
http://img382.imageshack.us/img382/deauvlm003bp7.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img382/deauvlm003bp7.jpg/1/)
OOOOOOOOO Abicim . Hayırlı uğurlu olsun. Allah tekerini düz bassın.:rendeer:
Valla Bu deauville Hastalıgı sardımı adamı motorunu takasa bıraktırıyor. :cherry:
Değişik bir durumdan sonra Honda ve servislerinin malının arkasında durması seninde kafanı rahatlatmışa benziyor. Valla yapıştırma nazarlıktan yan cantalara yapıştır. Motor maşşallah görüntüsüyle cabuk nazara gelecek bir model. Kaskonuda yaptır. Başımın gözümün sadakasıdır de yaptır.
Bu arada dıkkat edeceğin bir konu........:cat:
Bugun Cuneyt beyde Yetkili Servis Güngör Motora gitti. Honda Merkezinde
tavsiyesiyle motora Power racing 4 zamanlı 10/50 castrol marka yağ koydular.
Barız motorda bir rahatlama oldu. Bende 1000 bakımda koyduracağım.
Adanada havalar dahada sıcak. İçindeki yağı alır almaz değiştir bence .
Aldıgın servisede danış. Merkezden teknik yetkiliden bilgide alsınlar.:)
Ortralıkta satılan cok deauvill var ancak topikte şimdilik 3 kişi olduk.
Tekrardan hayırlı olsun.:cat:
__bakteri__
15 Eylül 2008, 23:05
bence tam türkiye turunu bırak dünya turu yapılacak makina...
adanalı
15 Eylül 2008, 23:14
sevgili ayhism-sbuyukkilic dostlarım.iyi dilekleriniz için çok teşekkür edeim.hepimizin tekeri düz bassın,allah kaza bela vermesin.bugün teslim alırken ustaya sordum ve bende gördüm.castrol 1 racing 10/50 koyduklarını söyledi.ben bu yağı hyosung comet'imde de kullanıyordum ve memnundum.bende 1000 bakımda bu yağı koyduracağım.bu arada ustam ilk 1000 km.5000 deviri geçmemi söyledi.benim hyo'da v motordu ve motoru 1-2 yıldır kullananlar bana,5000-6000 arasında kullanmamı ama ara sıra 10 sn.liğine 9000 devri göstermemi önermişlerdi.v motorların yapısı gereği değişken vites ve değişken süratlerde kullanırsam eğer,daha iyi verim alabileceğimi söylemişlerdi (hyo için).sizin bilgileriniz nedir?
mach1
15 Eylül 2008, 23:20
Abi motora aşık oldum Touring alırsam bu model ilk sırada geliyor
Bu arada hepinize hayırlı olsun
sbuyukkilic
15 Eylül 2008, 23:23
sevgili ayhism-sbuyukkilic dostlarım.iyi dilekleriniz için çok teşekkür edeim.hepimizin tekeri düz bassın,allah kaza bela vermesin.bugün teslim alırken ustaya sordum ve bende gördüm.castrol 1 racing 10/50 koyduklarını söyledi.ben bu yağı hyosung comet'imde de kullanıyordum ve memnundum.bende 1000 bakımda bu yağı koyduracağım.bu arada ustam ilk 1000 km.5000 deviri geçmemi söyledi.benim hyo'da v motordu ve motoru 1-2 yıldır kullananlar bana,5000-6000 arasında kullanmamı ama ara sıra 10 sn.liğine 9000 devri göstermemi önermişlerdi.v motorların yapısı gereği değişken vites ve değişken süratlerde kullanırsam eğer,daha iyi verim alabileceğimi söylemişlerdi (hyo için).sizin bilgileriniz nedir?
1 vitesten 2 ye gecerken 4000 - 2 den 3 e gecerken 4500 devir- 3 ten 4 e gecerken 5000 devir 4 ten beşe gecerken 5000 -5500 devir uyguladım.
500 km den sonra vites gecişlerinde motorun sesini dinleyerek te vites gecirdim. Yanı motor vitesi değiştirme zamanı geldi dıye uyarıyor.:)
Devamlı vites değiştir. Motor yaşaladı 2 de idare ederim diye düşünme. At birinci vitese Ama komprasör yaptırırayım derken benim gibi öne doğru yığılma:)
Demek yağın Adanadada 10-50 koyulması deauvillerde uygun olan yağın bu oldugu anlamına geliyor gibi. Cefasını biz cektik ama :cherry: doğru yol bulundumu ne.:cherry: Ama yetkilini söylediği bu . Yağ değişiminde 10_50 kullanın. Hakkatten yağ motoru vezir de eder rezilde..:cherry:
Şimdilik durum onu gösteriyor.
Abi motora aşık oldum Touring alırsam bu model ilk sırada geliyor
Bu arada hepinize hayırlı olsun
Şimdi ben paşa paşa 150-160 tan fazlasını gitmem. Vites aralıkları uzun , görüntüsü OTURUŞ pozisyonu keyifli bir motor düşünüyorum hedefim bu diyorsak Deauvill. Allah herkese gönlüne göre versin. :rendeer:
adanalı
15 Eylül 2008, 23:38
burada,gurubumuzdan bir arkadaşımızın REGAL RAPTOR'u var.250 cc.bu yaz,regal sitesinden,birbirinin yüzünü görmemiş ama siteden tanışan 5 regalci,izinlerini ayarlayıp,karadeniz gezisi yaptılar.5 motor 6 kişi olarak.12 gün 3600 km.süren bir gezi olmuş.(bknz.gezi yazıları)arkadaş ADANA'dan,diğer iki kişi İSTANBUL'dan,iki kişi de,sanırım BOLU'dan katılmış.gelince anlata anlata bitiremedi.gelecek yaz,biz de kendi gurubumuzla karadeniz düşünüyoruz.kendisi,12 günün yetmediğini,görülmesi gereken birkaç yere de izinlerin kısıtlı oluşu nedeniyle gidemediklerini,bu yıl enaz 15 gün olması gerektiğini ve bize tecrübelerinden dolayı rehberlik yapıp,bir kere daha karadeniz'i görmeye değer olduğunu söyledi.söylemek istediğim,biz deauvilciler de böyle bir gezi düzenleyebilir,hem tanışmış,hem de gezmiş oluruz diye düşünüyorum.ne dersiniz?düşünmek ve karar vermek ve uygulamak için önümüzde koca bir kış var.
şuna bir bakarmısınız!!!!!!! http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/49951-3600-km-12-gun-ve-karadeniz.html
sbuyukkilic
15 Eylül 2008, 23:45
http://img84.imageshack.us/img84/8426/470318974e594e5c7ffbwi3.jpg (http://imageshack.us)
http://img81.imageshack.us/img81/4370/470318956a9d20624c3bff6.jpg (http://imageshack.us)
http://img222.imageshack.us/img222/3864/hondatt5.jpg (http://imageshack.us)
http://img99.imageshack.us/img99/5639/dscf0200xm0.jpg (http://imageshack.us)
http://img222.imageshack.us/img222/6514/smdc0137ju5.jpg (http://imageshack.us)
http://img84.imageshack.us/img84/9348/smdc0141tg1.jpg (http://imageshack.us)
Resim eklemişsiniz. Birazda bilgi isterük.:) Maşşallah Motorda cıl cıl.
burada,gurubumuzdan bir arkadaşımızın REGAL RAPTOR'u var.250 cc.bu yaz,regal sitesinden,birbirinin yüzünü görmemiş ama siteden tanışan 5 regalci,izinlerini ayarlayıp,karadeniz gezisi yaptılar.5 motor 6 kişi olarak.12 gün 3600 km.süren bir gezi olmuş.(bknz.gezi yazıları)arkadaş ADANA'dan,diğer iki kişi İSTANBUL'dan,iki kişi de,sanırım BOLU'dan katılmış.gelince anlata anlata bitiremedi.gelecek yaz,biz de kendi gurubumuzla karadeniz düşünüyoruz.kendisi,12 günün yetmediğini,görülmesi gereken birkaç yere de izinlerin kısıtlı oluşu nedeniyle gidemediklerini,bu yıl enaz 15 gün olması gerektiğini ve bize tecrübelerinden dolayı rehberlik yapıp,bir kere daha karadeniz'i görmeye değer olduğunu söyledi.söylemek istediğim,biz deauvilciler de böyle bir gezi düzenleyebilir,hem tanışmış,hem de gezmiş oluruz diye düşünüyorum.ne dersiniz?düşünmek ve karar vermek ve uygulamak için önümüzde koca bir kış var.
şuna bir bakarmısınız!!!!!!! http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/49951-3600-km-12-gun-ve-karadeniz.html
15 gün kacarsak eve bir daha girebilirmiyiz bilmem. :cherry: Ama elbet bir hovardalık yapacağız. :) Yoksa şile ağva, anadolu fenerleriyle bu motoru eskitemeyiz.:cherry:
adanalı
15 Eylül 2008, 23:57
mesela ürgüp-göreme olabilir.:wiinkk:şöyle 3-4 günlüğüne...siz oradan,ben buradan katılıp buluşuruz...
sbuyukkilic
16 Eylül 2008, 00:03
mesela ürgüp-göreme olabilir.:wiinkk:şöyle 3-4 günlüğüne...siz oradan,ben buradan katılıp buluşuruz...
Neden olmasın .:wiinkk:
Yanlız alır almaz yağı değiştirmende fayda olabilir. Hanı 1000 km kadar içindeki kalsın derler falan .
İlk 1000 km için bir mahsuru yoksa 3 litre 100 ytl değiştir gitsin.
Bu arada kaca aldın, aksesuar taktıracakmısın. ilk izlenimler v.s bekliyoruz.....))))))
Biz güngör motordan sahibinden com da görüldüğü gibi 19. 070 aldık. Artı Bandrol.... ....)))))
Valla stoklar bitince dahamı pahalı olur, yoksa kış geliyor diye ucuzlarmı göreceğiz.
Bu arada 2009 değilmi.
Cutku
16 Eylül 2008, 12:41
[B]arkadaşlar sizler sürprizim var.bugün deauville'mi teslim aldım.plakası yarına kaldı.
Hayırlı olsun hemşehrim, gerçekten görünce çok sevindim. Allah mutlu mesut kullanmanı nasip etsin. Çok yakışıklı kerata.
Önceikle söyleyeceğim, aman ha sakın olaki bu makinede, hem de rodaj süresi içerisinde 9000 devirleri 1 saniyeliğinede olsa görmeye çalışma. Seninde farkedeceğin üzere motor devir saatinde kırmızı çizgimiz 8500'de başlar. Diğer bir deyişle bu devirden sonrası biraz cısss. Şunu iyi bilmemiz gerekir. Bu motorlar yüksek devir için değil, yüksek tork için üretilmiştir. Yani seyahat konforu ön plandadır. Yüksek devir için olsaydı piston kollarının boyu daha kısa tutulur ve tork değeri yüksek çevirim ile alınmaya çalışılırdı. Bizim makineler yavaş yavaş hızlanmayı sever. Gerektiğinde çok iyide ivlelenme değerleri verir. Honda, rodaj süresini 500 Km olarak vermektedir. Yani en azından 500 Km boyunca 5000 devirleri pek geçmeden ve motoru yavaş yavaş devirlendirip yavaş yavaş düşürerek kullanmaya özen göstermekte fayda var. Mümkün olduğunca sabit bir devirde uzun süre kullanmamak idealidir. 500 Km.'den sonra yine hep kademeli artışlarla ama uzun süreli olmadan daha yüksek devirlere çıkılıp düşülebilir. Bu sayede motorun farklı devirlerde iyi tepkiler vermesini sağlarsınız. Motorlarımız, fabrikadan üzerlerinde 10/30 çift dereceli yağ ile sevk edliyor ki buda soğuk iklimli bir yere giderse kötü yağlama riskini ortadan kaldırıyor. Sizin de bildiğiniz üzere, düşük dereceli yağlar soğuk iklimlerde yüksek dereceliler de sıcak iklimlerde daha iyi kaydırma değerleri verirler. Makinelerin üzerinde ki yağ Türkiye'nin doğu bölgesi için ideal olabilir. Ancak ne Adana ne de İstanbul -10 ve daha aşağıları gören bir iklim kuşağında olmadığından 15/40 veya 15/50 (özellikle Adana için) çok daha ideal olacaktır. Honda'nın kitapçığında da göreceğiniz üzere bölge derecelerine göre kullanılabilecek yağ çizelgesi bunları gösterir ve bölgeye göre yağın hemen yenilenmesi gereğinden bahseder.
Bu arada aklınızda olsun, motorunuza aksesuar ilave ettirmeyi düşünüyorsanız, motora kesilecek faturada görülen ve motor ile aynı anda alınmış aksesuarlar 2 sene boyunca ama motor alındıktan sonra ilave ettirilecekler 1 sene Honda garantisinde olmaktadır.
Motorunuzu mutlu mesut kullanmanız dileği ile.:)
adanalı
16 Eylül 2008, 13:46
Cutku,sbuyukkilic,verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.motorumun plakası bugün elime geçecek.aldığım yer,plaka ile beraber,garanti belgesini ve kullanma kılavuzunu birlikte vereceğini söyledi.aslında kullanma kılavuzunu dün verseydi,şimdiye kadar dersimi çalışmış olurdum.aksesuar olarak,topcase shad 48 lt.taktırdım.başka aksesuar düşünmüyorum.belki ilerde yan çanta kapaklarını büyütebilirim.19.000'e aldım.işte topcase ve 2008/2 taşıt pulu dediğimiz vergisi ile 19.500' mal oldu.
Naci63
16 Eylül 2008, 14:08
Bora kardeş hayırlı olsun. Ama gözlerime inanamadım! Güle güle bin. Tabi bu arada bizi de satmışsın "biz deauville'ciler' diyerek. Bu kısma da üzüldüm açıkçası. Artık gruptan koparsın herhalde!
adanalı
16 Eylül 2008, 14:14
Bora kardeş hayırlı olsun. Ama gözlerime inanamadım! Güle güle bin. Tabi bu arada bizi de satmışsın "biz deauville'ciler' diyerek. Bu kısma da üzüldüm açıkçası. Artık gruptan koparsın herhalde!
herşeyin bir açıklaması olduğu gibi bununda var.olurmu hiç öyle satma filan.ben hala guruptayım.haluk hocanın regal gurubu ile karadeniz seyahati konuşuldu ve yazıldı,o yüzden ben de deauvilciler bir araya gelelim dedim.kırılmanıza gerek yok.sevgilerimle.
sbuyukkilic
17 Eylül 2008, 00:31
Bora kardeş hayırlı olsun. Ama gözlerime inanamadım! Güle güle bin. Tabi bu arada bizi de satmışsın "biz deauville'ciler' diyerek. Bu kısma da üzüldüm açıkçası. Artık gruptan koparsın herhalde!
Bora abimizi yedirmeyiz kimseye. :cherry: Deauviilcilerin kralı Bora abimiz.:cherry: Amac motosiklet muhabbeti, gezisi, arkadaşlıgı olduktan sonra motor neki, markası neki. :) Adanaya İstanbullu Deauvillcilerden selam.:rendeer: Kismet olurda bir gün tam ortada buluşuruz.:cat:
burada,gurubumuzdan bir arkadaşımızın REGAL RAPTOR'u var.250 cc.bu yaz,regal sitesinden,birbirinin yüzünü görmemiş ama siteden tanışan 5 regalci,izinlerini ayarlayıp,karadeniz gezisi yaptılar.5 motor 6 kişi olarak.12 gün 3600 km.süren bir gezi olmuş.(bknz.gezi yazıları)arkadaş ADANA'dan,diğer iki kişi İSTANBUL'dan,iki kişi de,sanırım BOLU'dan katılmış.gelince anlata anlata bitiremedi.gelecek yaz,biz de kendi gurubumuzla karadeniz düşünüyoruz.kendisi,12 günün yetmediğini,görülmesi gereken birkaç yere de izinlerin kısıtlı oluşu nedeniyle gidemediklerini,bu yıl enaz 15 gün olması gerektiğini ve bize tecrübelerinden dolayı rehberlik yapıp,bir kere daha karadeniz'i görmeye değer olduğunu söyledi.söylemek istediğim,biz deauvilciler de böyle bir gezi düzenleyebilir,hem tanışmış,hem de gezmiş oluruz diye düşünüyorum.ne dersiniz?düşünmek ve karar vermek ve uygulamak için önümüzde koca bir kış var.
şuna bir bakarmısınız!!!!!!! http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/49951-3600-km-12-gun-ve-karadeniz.html
Bugün motor acma calışmaları nedeniyle İstanbul-Sapanca yaptık.
125 km gidiş 125 km dönüş. Alabalık İskenderimizi yedik dönuk.
Motor gazı yedimi yağ gibi kayıyor. Cuneyt bey 185 i cok düz ve boş bir
yolda vurdu. Benim yemedi.:cherry: 160 ta kaldım. Bu arada debriaj değiştikten sonra herşey saat gibi çalışıyor.
Daha fazla hızda sağlıga zarar.:cherry:
İyiki DEAUVİLL almışım. :cherry:
enolaguy
17 Eylül 2008, 06:32
Her şey iyi güzelde yağ işinde yanlış yapıyorsunuz neden derseniz motosiklete üst grade i 50 olan yağ konmaz otomobiller bile kaba aksam düşük devir olmalarına rağmen üst grade olarak 40 ı geçmiyorken motora 50 konurmu kim kafadan atıyor bunu anlamak güç bölgelerine göre değişen yağlarda ise alt grade değişir ve soğuk iklimlere göre daha alt bir değer alır ama üst değer o kadar oynamaz Fabrika çıkış 10w 30 konuyor ise o 30 hiçbir şartta 50 olamaz arada 20 grade fark çok büyük bir farktır. Ayrıca dşkkatten kaçan bir nokta var motorlarınız sulu motor dolayısıyla istanbulda 30 derecedeyken bodruma gittiğinizde 40 derece olan hava sıcaklığında motorun harareti değişmez çünkü radyatör termostatı hep aynı değerde açar ve fan devreye girip ısıyı aşağı çeker eğer fan durmayıpta sürekli dönerse bodrumda bile buz gibi bir motorla jikle çekili gibi dolaşırsınız ama tersten gidersek kışın 10 derece bir yağ 20 derece olan bir yağdan daha akışkan haldedir ilk çalışmada aşınmayı 20 numaraya göre daha iyi engeller motor ısındıkça grade i artarak 50 ye kadar çıkar ve 50 numarada su ile soğuyan ve 8500 devir redline ı olan bir motor için her halikarda kalındır
50 koydum motoun sesi azaldı yanılgısına düşmeyin çünkü 90 koysanız ses dahada azalır ama devir arttığı andada viskozitenin yüksekliğinden dolayı kanallardan geçişi zorlaşacağı için yataklar yağsız kalır segman ile silindir arasında kalın yağ kalın zarf oluşturmaya kalkar ama boşluğu az olan segman buna izin vermez ve bu defa silindir yüzeyinde sıyırma değilde süpürme yaşanmasına neden olur sonuç özellikle yüksek devirlerde silindirler haşat olur. Siz bu yağa iyi dikkat edin bak sonra demedi demeyin sulu motosiklet motoruna 50 numara olmaz :)
adanalı
17 Eylül 2008, 08:29
Bora abimizi yedirmeyiz kimseye. :cherry: Deauviilcilerin kralı Bora abimiz.:cherry: Amac motosiklet muhabbeti, gezisi, arkadaşlıgı olduktan sonra motor neki, markası neki. :) Adanaya İstanbullu Deauvillcilerden selam.:rendeer: Kismet olurda bir gün tam ortada buluşuruz.:cat:İyiki DEAUVİLL almışım. :cherry:
desteğiniz için teşekkürler.çok doğru söylüyorsunuz.amaç motorculuk ruhu ve dostluk.markanın önemi yok.:cat:ADANA'dan da İSTANBUL'lu deauville'cilere selam olsun.sevgilerimle.:rendeer:
sbuyukkilic
17 Eylül 2008, 09:42
Her şey iyi güzelde yağ işinde yanlış yapıyorsunuz neden derseniz motosiklete üst grade i 50 olan yağ konmaz otomobiller bile kaba aksam düşük devir olmalarına rağmen üst grade olarak 40 ı geçmiyorken motora 50 konurmu kim kafadan atıyor bunu anlamak güç bölgelerine göre değişen yağlarda ise alt grade değişir ve soğuk iklimlere göre daha alt bir değer alır ama üst değer o kadar oynamaz Fabrika çıkış 10w 30 konuyor ise o 30 hiçbir şartta 50 olamaz arada 20 grade fark çok büyük bir farktır. Ayrıca dşkkatten kaçan bir nokta var motorlarınız sulu motor dolayısıyla istanbulda 30 derecedeyken bodruma gittiğinizde 40 derece olan hava sıcaklığında motorun harareti değişmez çünkü radyatör termostatı hep aynı değerde açar ve fan devreye girip ısıyı aşağı çeker eğer fan durmayıpta sürekli dönerse bodrumda bile buz gibi bir motorla jikle çekili gibi dolaşırsınız ama tersten gidersek kışın 10 derece bir yağ 20 derece olan bir yağdan daha akışkan haldedir ilk çalışmada aşınmayı 20 numaraya göre daha iyi engeller motor ısındıkça grade i artarak 50 ye kadar çıkar ve 50 numarada su ile soğuyan ve 8500 devir redline ı olan bir motor için her halikarda kalındır
50 koydum motoun sesi azaldı yanılgısına düşmeyin çünkü 90 koysanız ses dahada azalır ama devir arttığı andada viskozitenin yüksekliğinden dolayı kanallardan geçişi zorlaşacağı için yataklar yağsız kalır segman ile silindir arasında kalın yağ kalın zarf oluşturmaya kalkar ama boşluğu az olan segman buna izin vermez ve bu defa silindir yüzeyinde sıyırma değilde süpürme yaşanmasına neden olur sonuç özellikle yüksek devirlerde silindirler haşat olur. Siz bu yağa iyi dikkat edin bak sonra demedi demeyin sulu motosiklet motoruna 50 numara olmaz :)
Kafadan Atan I SORMUŞŞUNUZ. Hondanın teKnık yetkilisi Şener Bey. Bizde canlı şadıdız. Bir dahakı yag değişiminde servis teknisyenine kalın yağ koyun demişti. Ha bunu demekle 15/50 yımı tavsıye etmişti başka bir oranımı bilemem. 15 /40 ta varmıdır onuda bilmem. Hondanın yetkili servisi Güngör Motorda Cüneyt beyin motoruna koyunlan yagın faturasında yazılan yağ budur. Adanadakı serviste Bora beye bizde 15/50 koyuyoruz demiş. Bu bilginin tarafımıza söylendiği halde Debrıaj değişiminde Mototal farkını vereyim Hondanın tavsiye ettiği yağı koyun dedim koymamışlardı. Bizde bunu tavsiye ediyoruz koyamayız demişlerdi.
Şimdi bir servis bunu diyor , diğer bir servis bunu. Ben şahsen müşteri olarak serviste konulan yağın faturasına bakarım. Garantıyı ilgilendiren bu faturadır.
Yağdan anlamadıgım için fikirde bulunamayacağım. Ancak motorda barız bir rahatlama, ve vites gecişlerinde rahatlama sağladığı gercek.
Dediğiniz gibi bu gecicimidir, uzun vadede motora ne kadar zarar verir vermez
onu bilemem. Güngör motorun ve Adanadakı servisin koydugu yağ oranı 15/50
Bizim görevimiz zamanı geldiğinde ve zamanında periodık bakıları yaptırmak.:)
O zaman makınadakı sorun bizim sorunumuz olamaktan cıkıp Hondanın sorunu olacaktır. Bu konuyu araştırmak 2 motorda arızaya neden olan şeyi bulmak ve müşterisine söylemek. ,(kı ben şanşızlık olmadıgına inanmıyorum.)hangı yağın motoru koyulacağı tespitini yapmak Hondanın görevidir.
Sizin 15/50 dışında mevcut durumlar göz önüne alındığında tavsiye edebileceğiniz bir yağ oranı ve markası varmıdır. Ayrıca bilgilendirmeniz için teşekkür ederiz. Ancak yetlkili servis neyi koyuyorsa bizim için gecerli olan odur. Fikirler tartışılır o ayrı. Bizim yerimizde olsanız ne yapardınız.
KALDERA
17 Eylül 2008, 10:22
adanalı kardeşim yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın..
arkadaşlar bu yağ konusuna birde ticari yaklaşayım madem.. neden böyle diye neden bbu 15 W 50 sık geçiyor..anlatayım.
piyasada en çok satılan yağlar 10 W 40 15 W 40 20 W 50 diye gider..
bu 15 W 50 nin hiç adı bile geçmez. satılmayan bir gruptur. hedef noktası farklıdır. ama satılmıyor tercih edilmiyor diye markaların pazarında olmayacakmı.. mutlaka olacak ama nasıl.
kampanyalarla..
servislerin yağ alımlarında belli iskontoları var zaten birde bunu mal fazlası kampanyalarla desteklendimi % 20 gibi..
yani 100 koliye 20 koli bedelsiz 10 koliye 2 koli bedelsiz gibi..
servis olsanız siz ne yaparsınız ?gelene gidene bu yağı koymazmısınız..müthiş kazanç olmuyormu..
ha yapsınlar bakalım 10 W 40 da 15 W 40 da..... olmazzz..zaten satıyor ne kampanyası..
konunun ticari boyutu böyle..
size teknik başka bir şey daha açıklayayım..
10 W 30 demek kışın - 10 dereceye kadar yağ akıcılığını koruyor yazında 30 derecede 30 baz kalınlaşıp yağın filmi kopmadan işini yapıyor demek.
bu W den sonra gelen 40 -50 gibi rakamları arttıran yağın içindeki polimer denilen katkı maddesidir.ne kadar artarsa bu rakam yağın içindeki polimerde artıyor demektir. buda iyi bir şey değildir. araştırırsanız göreceksinizdir.. bu polimerin görevi sıcak ortamda yağın kalınlığını arttırmaktır..
ama içindeki yağ oranınıda siz hesap edin artık dahamı az dahamı çok..
fiyatlarındanda anlaşılması gerek bu durumun..10 W 30 10 W 40 15 W 40 fiyatları ile diğerleri neden farklı..
çünkü içersinde bunların daha çok yağ var..diğerleri katkılarla arttırılmış özellikler ihtiva eder. başka yolu yok çünkü...sıcak bölgede yağ oldukça incelir. bunuda polimer denen katkılar yağı yazın kalınlaştırarak önlemeye çalışır.
ayrıca sizin kitapçıkta 15 W 50 yağ kullanımı hakkında bir bilgi yok...neden ısrarla bunu koymaya
çalışılıyor buda enteresan. size bunu önerenlere sorun o zaman kitapçıkta neden bu yağdan önerilmiyor diye.. yeterli cevap alamazsanız honda ile iletişime geçin birde onlara sorun..
bakın demişizki
15 W 50 motor yağı özellikle düşük sıcaklıklarda ilk çalıştırmalarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayacak , hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir.
farklı vizkozitede olan yağların katkıları ,katıkları ve iklimlere göre olan davranışlarıda farklıdır. vizkozite aralıklarıda bu yüzden var zaten.
15 W 50 sıcak bölgelerde kullanılması uygun gibi görünmesine rağmen eğer motorun üreticisi bunu
önermiyorsa sebebi kalın bir yağ olduğu için ve yazın dahada kalınlaşacağı için buda geçiş kanallarında okuma noktalarında sorun olacağı içindir. öneriyorsa kulanın
sbuyukkilic
17 Eylül 2008, 10:44
adanalı kardeşim yeni motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın..
arkadaşlar bu yağ konusuna birde ticari yaklaşayım madem.. neden böyle diye neden bbu 15 W 50 sık geçiyor..anlatayım.
piyasada en çok satılan yağlar 10 W 40 15 W 40 20 W 50 diye gider..
bu 15 W 50 nin hiç adı bile geçmez. satılmayan bir gruptur. hedef noktası farklıdır. ama satılmıyor tercih edilmiyor diye markaların pazarında olmayacakmı.. mutlaka olacak ama nasıl.
kampanyalarla..
servislerin yağ alımlarında belli iskontoları var zaten birde bunu mal fazlası kampanyalarla desteklendimi % 20 gibi..
yani 100 koliye 20 koli bedelsiz 10 koliye 2 koli bedelsiz gibi..
servis olsanız siz ne yaparsınız ?gelene gidene bu yağı koymazmısınız..müthiş kazanç olmuyormu..
ha yapsınlar bakalım 10 W 40 da 15 W 40 da..... olmazzz..zaten satıyor ne kampanyası..
konunun ticari boyutu böyle..
size teknik başka bir şey daha açıklayayım..
10 W 30 demek kışın - 10 dereceye kadar yağ akıcılığını koruyor yazında 30 derecede 30 baz kalınlaşıp yağın filmi kopmadan işini yapıyor demek.
bu W den sonra gelen 40 -50 gibi rakamları arttıran yağın içindeki polimer denilen katkı maddesidir.ne kadar artarsa bu rakam yağın içindeki polimerde artıyor demektir. buda iyi bir şey değildir. araştırırsanız göreceksinizdir.. bu polimerin görevi sıcak ortamda yağın kalınlığını arttırmaktır..
ama içindeki yağ oranınıda siz hesap edin artık dahamı az dahamı çok..
fiyatlarındanda anlaşılması gerek bu durumun..10 W 30 10 W 40 15 W 40 fiyatları ile diğerleri neden farklı..
çünkü içersinde bunların daha çok yağ var..diğerleri katkılarla arttırılmış özellikler ihtiva eder. başka yolu yok çünkü...sıcak bölgede yağ oldukça incelir. bunuda polimer denen katkılar yağı yazın kalınlaştırarak önlemeye çalışır.
ayrıca sizin kitapçıkta 15 W 50 yağ kullanımı hakkında bir bilgi yok...neden ısrarla bunu koymaya
çalışılıyor buda enteresan. size bunu önerenlere sorun o zaman kitapçıkta neden bu yağdan önerilmiyor diye.. yeterli cevap alamazsanız honda ile iletişime geçin birde onlara sorun..
bakın demişizki
Kıtapcıkta Cüneyt bey oldugunu söylemişti. Kıtapcıgı garajdan alıp bir bakayım.
Ayrıca 10/40 tan daha kalın bir yağ koyun diyen ,motorda arıza cıktığı zaman Merkezden gelen teknik yetkili....))))))
Tavsiye edilen YAĞ
------------------------------------
API sınıfı Apı servis etiketinde güç tasarrufu yazan yağlar harıc SG veya daha yüksek
Vizkozite SAF 10W -30
JASO
T 903 Standardı MA
Önerilen yağ
----------------------
Honda 4 ZAMANLI MOTOSIKLET YAĞI veya eşdeğeri.
Motosıklet ınızın yağ katkı maddelerine ihtiyacı yoktur. Grafıt veya mobildenum katkılı yağları kullanmayın. DEBRİAJIN calışmasını olumsuz yönde etkileyebilir. Kutunuzun üstünde * güç tasarrufu* yazan API servis etiketli yağları ya da API SH sınıfı yağları kullanmayın. Yağlama ve debriaj performansını olumsuz yönde etkileyecektir.
Deterjan olamayan, bitkisel veya hınt yağı bazlı yarış yağlarını kullanmayınız.
VİSKOZİTE
---------------------------------------------
mOTOR YAGININ VİSKOZİTESİ KENDİ bölgnizdeki ortalama sıcaklıgına bağlı olmalıdır. Yandakı bilgiler değişik sıcaklıklarda kullanılacak yagın derece ve vizkozitesini göstermektedir....
- 30 DAN - 50 ye kadar bir tablo var
-20 den 120 F ye kadar da altta değişik terimler var.
aRTI 10 dERCEYLE 50 DERECEYE KADAR 10w-30 OKU VAR
10 LA 50 DERECE VE 50 İLE 120 F ye KADARDA 10w-40 OKU VAR.
50 derceye kadar 10w/40 dıyor ancak 45 dereceye kadar cıkan sıcaklıkta dış etkenlerle birlikte
bu sıcaklık kaca cıkıyor. 10W /40 sınırı 50 derece... Dolasıyla sınırda bir yağ değilmi.
JASO T 903 Standardı
--------------------------------
Jaso T 903 standardı 4 zamanlı motosiklet motorları için kullanılan motor yağı indeksidir.
İki sınıf vardır. MA ve MB
Bu arada uan yağ kutularına etiket yapıştırılmıştır. Örnegin Ağagıdakı etıket M a sınıfını gösteriri
MA---------- Product Meeting Jaso t903
cOMPANY GUARNTEERING HTIS MA PERFORMANCE
Kıtapcıgı aynen yazdım. Dediğim gibi Yağı sadece ekmege süren birisi olarak cok ta idda edemeyip yetkililerin sözüne itimat edeceğim. Veya edeceğiz............))))))))))))))9
KALDERA
17 Eylül 2008, 11:13
Ayrıca 10/40 tan daha kalın bir yağ koyun diyen ,motorda arıza cıktığı zaman Merkezden gelen teknik yetkili....))))))
genel bir yaklaşım..10 W 40 ın bir kalını 10 W 50 dir.daha sonra 15 W 40 gelir.
motorlarınız yeni nesil ekipmanlarla donatılmış.özellikle yağ konusu öyle o dedi bu dedilerle olmaz.
teknik olarak açıklama isteyin.belge isteyin..kitapçığında bu yağ önerilmemiş siz yetkili servis olarak bunu koyacaksanız yazılı belge olarak antetli kağıtla istiyorum deyin.. ben olsam yaparım..
bugun gittiğiniz servise belki ilerde gitmeyeceksiniz o bakımdan söz uçar yazılı olan baki kalır..
benim shadow gibi basit adi motoru olsa eski nesil hiç sorun değil.
ne verirsen elinle
shadowla gider seninle... hehehe
sbuyukkilic
17 Eylül 2008, 11:53
genel bir yaklaşım..10 W 40 ın bir kalını 10 W 50 dir.daha sonra 15 W 40 gelir.
motorlarınız yeni nesil ekipmanlarla donatılmış.özellikle yağ konusu öyle o dedi bu dedilerle olmaz.
teknik olarak açıklama isteyin.belge isteyin..kitapçığında bu yağ önerilmemiş siz yetkili servis olarak bunu koyacaksanız yazılı belge olarak antetli kağıtla istiyorum deyin.. ben olsam yaparım..
bugun gittiğiniz servise belki ilerde gitmeyeceksiniz o bakımdan söz uçar yazılı olan baki kalır..
benim shadow gibi basit adi motoru olsa eski nesil hiç sorun değil.
ne verirsen elinle
shadowla gider seninle... hehehe
Hondanın yetkili servisinin koydugu yağ var. Faturasıda. Bundan sonrası yETKİLİ Servisi ve Hondayı bağlar. Sonucta yağı sanayıde bir ustaya yağı koydurmuyoruz.:cherry: 1000 bakımada kaşe vuruyor.
KALDERA
17 Eylül 2008, 11:58
Tavsiye edilen YAĞ
aRTI 10 dERCEYLE 50 DERECEYE KADAR 10w-30 OKU VAR
10 LA 50 DERECE VE 50 İLE 120 F ye KADARDA 10w-40 OKU VAR.
50 derceye kadar 10w/40 dıyor ancak 45 dereceye kadar cıkan sıcaklıkta dış etkenlerle birlikte
bu sıcaklık kaca cıkıyor. 10W /40 sınırı 50 derece... Dolasıyla sınırda bir yağ değilmi.
JASO T 903 Standardı
--------------------------------
Jaso T 903 standardı 4 zamanlı motosiklet motorları için kullanılan motor yağı indeksidir.
cok ta idda edemeyip yetkililerin sözüne itimat edeceğim. Veya edeceğiz............))))))))))))))9
buradaki tüm bilgiler yazdıklarımı doğrulamaktadır.
10 W 30 u önermiş öncelikle sebebi ise 10 W 40 dan daha az polimer içerdiği için yani yağlamayı daha iyi yapacağı için.
sonrada demişki bolgenizdeki sıcaklık 40 ve sonrası ise 10 W 40 kullanın .
oradaki ok işareti 40 derece ve sonrası içindir.
JASO ise japon otomobil otomotiv üretici birliği demektir.
yani o birlik bu yağları onaylamış elbirliği ile demek.
bu belgeler bilgiler ışığında kimsenin sözüne itibar etmeyin. servisde olsa ..
belge isteyin.. farklı yağlamalarda neler olacağını kitapçık uyarmış.nerdeyse tam sayfa ayırmış bu konuya.
yarın sorun olursa yapa yalnız kalırsınız....sahip olduğunuz motor sıradan özeliklere sahip bir motor değil.
belge belge belge..
sbuyukkilic
17 Eylül 2008, 12:12
buradaki tüm bilgiler yazdıklarımı doğrulamaktadır.
10 W 30 u önermiş öncelikle sebebi ise 10 W 40 dan daha az polimer içerdiği için yani yağlamayı daha iyi yapacağı için.
sonrada demişki bolgenizdeki sıcaklık 40 ve sonrası ise 10 W 40 kullanın .
oradaki ok işareti 40 derece ve sonrası içindir.
JASO ise japon otomobil otomotiv üretici birliği demektir.
yani o birlik bu yağları onaylamış elbirliği ile demek.
bu belgeler bilgiler ışığında kimsenin sözüne itibar etmeyin. servisde olsa ..
belge isteyin.. farklı yağlamalarda neler olacağını kitapçık uyarmış.nerdeyse tam sayfa ayırmış bu konuya.
yarın sorun olursa yapa yalnız kalırsınız....sahip olduğunuz motor sıradan özeliklere sahip bir motor değil.
belge belge belge..
yETKİLİ HONDa BAYISI bu yağı koyuyorsa ve Faturasındada POWER T4 casrrol 15/50 yazıyorsa bu tapu gibi belgedir. :wiinkk: Bilmem YANLIŞMI düşünüyorum.
KALDERA
17 Eylül 2008, 14:59
şenol beyciğim ;
valla sende haklısın konu hakkında detay bilgiye sahip olmayınca
ister istemez servislere güvenmek zorunda insanlar..adı üstünde yetkili servis öyle değilmi.?
bu konuyu merak ettim aslında olayı ticari olduğunu biliyorumda hiç bir fikrim yokmuş gibi aradım iki adet servisi ..
15 W 50 yi neden kullanıyorsunuz kitapçıkta belirtilmeyen yağı siz öneriyormusunuz dedim..
servislerin biri biz farklı yağ kullanmıyoruz .. 10 W 40 ve 15 W 40 yağ kullanıyoruz başka yağları kullanmamız yasaktır dedi
diğeri ise 15 W 50 yi kullandığını ama hondanın önermemesine rağmen kendilerinin neden kullandığına net bir açıklama teknik bir izah getiremedi..:):P sadece bir şey olmaz şuana kadar bir şey olmadı dedi.
15 W 50 yağın sıcak yerlerde adana antalya gibi kullanılmasını anlayacam bir şekilde ama honda neden
40 dereceden sonra bu yağı önermemiş..asıl kilit soru bu..
kitapçıkmı çok eski yoksa 15 W 50 yağ yenimi çıktı.?
bu arada yazdıklarımın tamamı yağ konusunda doğruları teknik olarak bilgilendirme amaçlı olup fixleme niteliğinde değildir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO