PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rx Gömlekteki Ciziklik



TheSany
23 Ağustos 2010, 01:44
Elime Yeni Gecen Bir Rx115 i Toplamaya Calışıyorum Yagsız Binildigi İçin Pistonda Ve Gömlekte Ufak Ciziklik Var Piston Kolay Alırımda Gömlege Ne Yapıcaz Sulu Zımparayla Aldım Fazla Bi Cizik Kalmadı Pistonu Taktıgımda Ne Gibi Sıkıntı Olur:salut:

kashmar54
23 Ağustos 2010, 01:58
zımparaladıysan gömlek genişlemiştir ona göre pistonu büyütmen lazım

GKN
23 Ağustos 2010, 02:00
Homlattır bi rektifiyecide, sorunun çözülür.

TheSany
23 Ağustos 2010, 02:02
komple gömlegi taşlatsam frezede büyük pistona göre
?

GKN
23 Ağustos 2010, 02:07
Gömlek krom deil sanırım, değilse yaptırıp bir farklı piston alıp kullanabilirsin tabi.. Sen rektefiyeciye götür kararı o versin, homlama kurtarıyosa silindir boşuna çap açtırmaya gerek yok

teknikhoca
23 Ağustos 2010, 02:18
Elime Yeni Gecen Bir Rx115 i Toplamaya Calışıyorum Yagsız Binildigi İçin Pistonda Ve Gömlekte Ufak Ciziklik Var Piston Kolay Alırımda Gömlege Ne Yapıcaz Sulu Zımparayla Aldım Fazla Bi Cizik Kalmadı Pistonu Taktıgımda Ne Gibi Sıkıntı Olur:salut:
iyigeceler...
El ile su zımparası kullanarak silindirin içini aşındırmanız iyi bir yol olmamış. Zira her noktadan eşit miktarda alamayacağınız için silindir içinde yer yer çukurlaşmalar oluşacaktır. bu durumda segmanlarda sıkıntı yaşayabilir. Ayrıca....zımpara sonrası ölçünün ne olacağını bilmediğiniz için mevcut silindirin uygun olması mümkün olmayacaktır.... bu nedenle rektefiye şarttır.

Samet Ağır
23 Ağustos 2010, 03:32
iyigeceler...
El ile su zımparası kullanarak silindirin içini aşındırmanız iyi bir yol olmamış. Zira her noktadan eşit miktarda alamayacağınız için silindir içinde yer yer çukurlaşmalar oluşacaktır. bu durumda segmanlarda sıkıntı yaşayabilir. Ayrıca....zımpara sonrası ölçünün ne olacağını bilmediğiniz için mevcut silindirin uygun olması mümkün olmayacaktır.... bu nedenle rektefiye şarttır.

aynen katılıyorum..o işi makinede ve silindir piston boşluğuna göre mikrometrik ayarlanması gerekir.piston tam silindir değildir bu arada...piston eteklerine doğru ölçü büyür.kimse farketmemiştir belki ama piston ne tam dairesel ne de silindiriktir..sökülen pistonların aşınma belirtilerinden bunu görebilirsiniz.özellikle eteklerin silindire hafif değmesinden dolayı oluşan aşınmaları ve piston pimi taraflarının neredeyse hiç değmeden kaldığını görürsünüz.birçok nedeni vardır.birisi piston etek sesi olmaması(eteklerin silindire vurarak şıkırdamaması için etekler büyük olur,çok hafif sürter) genleşmeye bağlı şişmelerde sıkışma olmaması için tabiri caizse hafif ovaldir,pistonun segman takılan ucuda eteğine göre küçük işlenir.orayı segmanlar merkezler...o yüzden silindirin segman boşluğuna göre %3-%5 artık neyse boşluklu ve TAM MİKROMETRİK dairesel olması gerekir...ha zımparalayarak çalışmazmı çalışır ama ne kadar Allah bilir...

zamanında ben honda titanı tornada mikro mikro kendim rektefiye etmiştim.yeni piston segman taktık.ama ölçülerini biliyordum.sorun olmamıştı...

bassturbin
23 Ağustos 2010, 16:46
Rx 115 iki zamanlı olup yüksek devir çevireceğinden tekrar segman piston kırılması kitlenmesi olabilir.Olmayabilirde diyecem ama çizik bir kısımdaysa sen o kısmı zımpara yaptığından ısınınca genleşen silindir gömlek piston sorun çıkarabilir kompresörle ilgili hava kaçağı olabilir.Düzgün olmazsa piston iniş çıkışı hararet yükselip aşınma fazlalaşabilir.Az bir zımpara yaptıysan sorun olmaz gibi ama rektifiyecinin piston ve gömleği ölçmesi gerekir.

Elindeki pistonla rektifiyeciye gidip yeni gömlek çaktırabilirsin.Yeni piston segman olsada fena olmaz fazla pahalı değildir o piston ve gömlek.

ryangt
23 Ağustos 2010, 16:55
homlatmak yada krom gömlek çaktırmak en akılcı çözüm olacaktır, diğer şekilde kompresör kaçakları muhtemel.