PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet zinciri nasıl olmalı ?



ZipZip
23 Ocak 2006, 14:07
Arkadaşlar hepinize kolay gelsin. Ekte resimlerini göreceğiniz zinciri havaların bozulacağını duyduğumda nasıl işyerine gidip-gelebilirim sorusunun cevabı olarak çıktı. Cumartesi günü zincir ve şamrel parçalarını bulup. Pazar günü böyle bir imalat yaptım Henüz test edemedim Bu akşam test edip size bildireceğim. Resimdeki tornavida ise Lastikleri rahat geçirmek ve germek için özel olarak yamultuldu. İşe yarıyor zincir takma esnasında.
Bu konudaki görüşlerinizi sormak isterim.
http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800013fi.jpg
http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800022wy.jpg
http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800032lt.jpg
http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800045ic.jpg
http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800086el.jpg
http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800097gc.jpg

açıkyol
23 Ocak 2006, 14:16
Eline sağlık da,takıp çıkarma biraz problem olmaz mı?
bi de üretilen standart bi zincir var mı?
yine de girişimci ruhunu takdir ettim dostum!

ZipZip
23 Ocak 2006, 14:20
valla internetten araştırma yaptım ama her hangi bir somut görsel ve bilgi bulamadım. Yaptığımın ne kadar doğru veya imalatçılar nasıl yapmış sorusuna cevap için ama bulamadım. Tesekkürler.

ZipZip
23 Ocak 2006, 22:56
Arkadaşlar sabah işe giderken zincirleri takmamış ve küçük bir kayma yaşamış idim. Akşam ise 10 dk gecikmelide olsa evime bu karda ulaşabildim. Yapmış olduğum zincirler işe yaradı. Tüm araç sürücülerinin "buda ne böyle" "motora zincirmi takılırmış" bakışları altında. Yanlız iki sıkıntı gözüme çarptı.
1.si daha sık zincir takılmış olsa daha iyi olacaktı. (zincircide bulabildiğim zincire metre uzunluğuna göre sayı çıktı. 10 adet ön 12 adet arka)
2. si ise eve vardığımda zincirlerin asfalt ile temasını sağlayan bölümlerinin düzelmiş olduğu. Yani son resimlerde ve lastik üzerinde görülen çıkıntıların benim ağırlığım ve motorun ağırlığı ile düzelmiş olduğu. Yarın bir aksilik olmaz ise fotolarını koyacağım.

Çıkan sonuç : Sistem işe yarıyor. Fakat daha farklı bir zincir tipi ile imal edilmeli. Kar devam ederse ve büyük nalburlara işim düşerse yenisini yapmaya niyetim var.

Son durum budur arkadaşlar. Karda ve buzda motosiklet kullanan arkadaşlara bu projeyi kendi deneyim ve malzemeleri ile geliştirmelerini tavsiye edebilirim.

ZipZip
23 Ocak 2006, 23:10
Belirtmeyi unuttuğum bir mevzu var. Yolda zincirler kullanım esnasında hiç rahatsız etmediler. Açıkçası daha çok vibrasyon yaratacaklarını düşünüyordum. Fakat beklediğim gibi olmadı. Tesekkürler.

PcKopatGhostRider
23 Ocak 2006, 23:36
hocam güzel fikir.. :cat: seri üretime geçte patentini verelim usta sana.. :cherry:

motorinn
24 Ocak 2006, 23:55
güzel düşünmüşsün ama ilk düşünen sen değilsin.Ben de böyle bişey yapmıştım bir zamanlar araba zincirini küçülterek ve çok sağlam olmuştu.

http://img385.imageshack.us/img385/9380/zincir27eq.jpg

http://img385.imageshack.us/img385/9655/zincirli0tz.jpg

ZipZip
25 Ocak 2006, 01:04
Benimki seninkinin yanında daha amatörce kalıyor. Eminim inanılmaz işine yaramıştır. Benimkiler bile işime yaradığına göre. Açık söylemek gerekirse senin uygulamanda aklıma geldi. Fakat arabam ve zincirim olmadığı için o fikirden yola çıkarak böyle bir uygulama yaptım. Kaç gündür aklımda daha nasıl geliştirilebilir sorusu var. Tabiki Her motosiklete uyumlu olması veya belli inç jant ve belli kalınlıktaki bir kaç motosiklet üzerinde kullanılabilmesi şartı ile, henüz bulamadım. Herkese kolay gelsin.

raven
25 Ocak 2006, 01:27
selam. zincir aralıklarını kısa tutmak gerekir.

motorinn
25 Ocak 2006, 01:29
Hımm, benim yaptığım bu zinciri de başka motorda kullanamadım zaten.O motora özel olmuştu.Diğerlerinde yan bloğa sürtüyor zincir ama başka bişey daha düşündüm.Televizyonda rastlamıştım.Adamın biri otomobil lastiğine uygulamış.
Lastiği delip civatalarla sıkmış kuvvetlice,çivili gibi olmuş.Ben de içine silikon sıkarım diye düşünmüştüm.Yani dolu lastik gibi ama silikon yumuşak ya..Sonra da uğraşmadım bir daha.Şimdiki motoruma da kıyamam doğrusu.İkinci bir jant ve lastiğim olsa denerdim zira..Civatalar da ağır olacağından motor devire kalkınca kedi pençesi gibi dışarı çıkacaktı güya..Sana fikir olsun diye yazdım..
Bir de şu lastik zincirler var araba için(hazır çivili) ona benzer bişey de uygun olabilir...

ZipZip
25 Ocak 2006, 01:40
Zincir aralıklarının sıklığı tutunmayı arttıracağını bende düşünmekteyim.
Düşüncelerim arasında lastiğe vida koymak pek mantıklı gelmedi. hem uygulanabilirliği düşük diye düşünüyorum. Fakat olmaz diye bir şeyde yok. Neden olmasın. Dediğim gibi mümkün olduğunca fazla motosiklette kullanılabilmesi kriteri her şeyi mahvediyor. Aklınıza gelen bir düşünce bir başka motosiklette düşündüğünüz zaman uygulanabilir olmuyor. En akıllıca görünen lastik üzerine çok ince bir lastik daha ama bu lastik te çivi-vida veya karda buzda tutunmayı sağlayacak herhangi bir metal parça. Fakat farklı motosikletlerde uygulanabileceğini düşünmüyorum. Sonra diyorumki bu lastiği kaplayacak olan lastik parça parça olsa ve bir gerdirme ile bir birine eklenebilse böylece lastik çapına göre kişi kaç adet lazımsa alsa ve kullansa. mantıklı gibi görünmesine rağmen kesinlikle sanayi üretimi olması gerekiyor. çünkü kesinlikle elle yapılması mümkün olmayan bir uygulama. Şimdilik bunlar. iyi geceler.

DARKDIAMOND
25 Ocak 2006, 03:07
Fikir vermek adına: otomobillerde kullanılan paletlerin benzeri bi cihaz olabilirmi? Yer işgal edebilir ama uyumlu olarak imal edilirse sabitleme probleminide ortadan kaldırabilir.Veya;iş makinalarındaki gibi esnek paletde işe yarayabilir.

just_life
25 Ocak 2006, 22:09
Düşünce ve uğraşların güzel fena olmamışlar ama biraz zahmete katlanmak gerekir sanırım.

Mel-a-ku
25 Ocak 2006, 22:59
motorin abi , motor ustune denemediğin bişey varmı :D
ayrıca bu motoru sana hıc yakıştırmadım, pas tutmuş arka aksamı :queen:

motorinn
25 Ocak 2006, 23:20
motorin abi , motor ustune denemediğin bişey varmı :D
ayrıca bu motoru sana hıc yakıştırmadım, pas tutmuş arka aksamı :queen:

Zaten yakışmıyodu da 5-6 sene önce düşeşti diye almıştım.Pas tutmasına imkan yok zira her gün aliminyum yan kapağını açıp kurcalıyodum:P (kolay olsun diye civatalar bile eksik zaten:queen: ).O gördüklerin oraya gelmeden önce çamurlu kar suları olmalı.:cherry:

rider89
25 Ocak 2006, 23:46
Walla helal olsun sana :)

Mel-a-ku
25 Ocak 2006, 23:52
abi o ayak marşı nın ordaki kol bariz kararmış, paslanmış yani... oyle bolgesel camurlanma olmaz. kesin pas bu, kesin pas.. hıc yakıştıramadım :queen:

motorinn
26 Ocak 2006, 00:18
Tamam,peki,yakalandım sehpa paslanmış ve ben boyamamışım:P ,hatta sinyalin ucu da kırık:P
:cherry: Peki bu ne ha,bu ne heryer paslı maslı:queen: ,bu kimin motoru bakiim? :bounce::

http://img6.imageshack.us/img6/6850/mondial0056zx.jpg

(Gaza geldik,konu dışına da çıktık:cherry: )

Mel-a-ku
26 Ocak 2006, 02:23
bilmiyorumki abi, terbiyesizin teki, leş gıbı motorunu marifet gıbı yayınlamış.

neyseki sonradan hatasını gorup, temiz halini de yayınlamış...

http://img215.imageshack.us/img215/3172/mondial0106of.jpg

MoToR
26 Ocak 2006, 22:09
zipir ve motorinn karlı havada motora binme uğruna yaptığınız çalışmalar kayda değer ama zipirin yaptığı reservuar zinciri yerine normal 3mm lik halka zincir olsaydı dahada işe yarardı birde dediği gibi zincir araları çok açık olmuş.neden motosikletler için kar tiipi lastik üretmezler bilmem:queen:

ZipZip
30 Ocak 2006, 13:28
Arkadaşlar daha önce size görsellerini gönderdiğim ve denemesini yaptığım zincir yarı buzlu kar üzerinde fos çıktı. Zincirler bağlantı yerlerinden zorlanma sonucu (karda tutunamama ve tununamama sonucu zorlanma neticesinde) çıktılar. Zorlanıpta çıkmayanlar ise kendi etraflarında dönüp bulundukları noktadan jant taki uç köşelere gittiler. biraz daha zorlandığında ise şamrelden yapmış olduğum bağlantı ve gerdirme lastiklerinin koptuğunu gördüm.
bu anlamda "motorinn" arkadaşımızın uygulamasının çok daha mantıklı ve kullanışlı olduğu ortaya çıktı. Takip eden arkadaşların bilgisine.

motorinn
30 Ocak 2006, 15:21
Arkadaşlar daha önce size görsellerini gönderdiğim ve denemesini yaptığım zincir yarı buzlu kar üzerinde fos çıktı. Zincirler bağlantı yerlerinden zorlanma sonucu (karda tutunamama ve tununamama sonucu zorlanma neticesinde) çıktılar. Zorlanıpta çıkmayanlar ise kendi etraflarında dönüp bulundukları noktadan jant taki uç köşelere gittiler. biraz daha zorlandığında ise şamrelden yapmış olduğum bağlantı ve gerdirme lastiklerinin koptuğunu gördüm.
bu anlamda "motorinn" arkadaşımızın uygulamasının çok daha mantıklı ve kullanışlı olduğu ortaya çıktı. Takip eden arkadaşların bilgisine.

Dostum sağol da benim uygulama zaten otomobillerde kullanılan zincirin scooter lastiği için küçültülmüş versiyonu.Gerçekten sağlam ve kullanışlı olmuştu.Fakat her scootera olmaz,pay yoksa kenar bloğa değebilir.Aslında seninki gibi bir şekle dönüştürülmesi,yani her lastik ebadına kolayca uygulanan bişey olması gerekir.
Ya da yedek bir jant+lastik üzerinde çalışma yapıp daha önce yazdığım gibi tabanını civata veye perçinlerle donatıp,hava kaçırma olayı olmasın diye de hava yerine silikonla veya dubleks lastik ilacı ile doldurma sonucu Türkişi ekşın çivili lastik elde etmeyi denemeli :queen:

RAPTOR666
04 Şubat 2006, 22:28
walla teoride mümkün pratiğe aktarıla bilir ancak maliyeti yüksek silikonla doldurma motoru hantallaştırabilir lastik ilacı da takılacak olan cıvata yada parçinlerin hareket etmesi yada içeriye dooru batması durumunda işe yararmı bilmiyorum



bide neden apriilan varken şimdi mondiale biniyosun

aliziver
22 Ocak 2011, 23:09
sayın arkadaşlar pıyasada nalburlardan alınan zincir kullanılırsa olur mu