PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial Mondial 125 MG Delux Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14

boora
11 Ekim 2013, 22:07
seninkiyle bizimki hiç bir olur mu senin ki çürük model :P şaka şaka cg iyidir iyi senin ki de güzel bizimkilerin ufak kardeşi :)

enatr
12 Ekim 2013, 01:16
yöneticiler bu modelin sayfasını nedense açmadı ben konu açtım onuda onaylamamışlar sanırım bende geldim burada takılıyorum cg iyi tabi iyi olmazmı 100-125-150 hiç farketmez yeterki cg olsun.tabi 100lük bu kardeşi sizin motorların ama yetiyor bana :)

moturmotur
12 Ekim 2013, 11:21
MAŞAALLAH güzel motor ALLAH kaza bela vermesin kırmızı renk metalik jant baya güzel yakışıyor

enatr
12 Ekim 2013, 16:17
teşekkürler amin ALLAH kimseye kaza bela vermesin.senin motorunda güzel ama bana cg dedimmi kare far kare gösterge olacak :D

moturmotur
13 Ekim 2013, 16:50
Benim motorun göstergeler çok hoşuma gidiyor dün castrol power1 motosiklet yağı aldım akşam işyerinde değişcem yağı birde bu atık yağı nereye verecez oto sanayiyemi.götüreyim

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

Buda örtüsüz hali
http://p1310.hizliresim.com/1g/f/tju34.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1310.hizliresim.com/1g/f/tju75.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1310.hizliresim.com/1g/f/tju95.jp http://l1310.hizliresim.com/1g/f/tjuc6.jpg (http://bit.ly/c25MCx) g
http://l1310.hizliresim.com/1g/f/tjukx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

boora
13 Ekim 2013, 18:27
Senin motorun saati doğru gösteriyor mu ? Ben ayarliyorum bozuluyor. Km saati dalgalanma yapıyor devir saatinin teli koptu onu bulamadım bakalım gidiyor böyle. Degistirdigin yağı yağ değişimi yapan yerlere verebilirsin. Senin on çamurluk çok havada duruyor onu bir kademe aşağıya alabilirsin böylece daha bütün duracaktır. Emanet gibi motordan ayrı duruyor şimdi. Far işini ne yaptın degistin mi ampulu

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------

Bu arada geçen motora ayar yaptirmistim. Memnun kalmadım. Subap ayarını sıkı yapmış egzozun susturucusunu taktigim zaman 2 viteste çıkarken üç isteyen yerde artık ikinci viteste bayılma yapıyor. Dortle çok rahat ciktigim rampayi yine çıkıyor ama bayılıyor. Orjinal egzozu taksam hiç gitmeyecek galiba :-( karburatoru temizleyecem iğne ayarını da aşağıya alacağım bi ayar çekti bi şey biliyor sandim bende en iyisi kendim yapmak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------


teşekkürler amin ALLAH kimseye kaza bela vermesin.senin motorunda güzel ama bana cg dedimmi kare far kare gösterge olacak :D
Sen bizim motorlari mi begenmiyon bide :-) tabi sayfan açılmış artık begenmezsin bizimkileri :-)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:19 ----------

Birde motor hız olarak 100 de kalıyor eskiden 120 ye oturuyordu hemen hatta yol olsa üstüne egilsem 120 yi yavaş yavaş geçecek tı o da gitti. Motor resmen kasiliyor. Son gaz giderken gazi bırakıp tekrar acarsam motor afalliyor oksuruyor gibi bi tekleme gibi bi şey yapmaya başladı ayardan sonra.

enatr
13 Ekim 2013, 19:41
23 ağustostu açtım 100MG Sport Sayfası ama nedense modeller bölümünde gözükmüyor sadece googleden arayınca çıkıyor :D
sizin motorları beğenmemek değil bende istiyordum delux ama elimize bu geldi buna bağlandık şimdi :)
moturmotur senin deluxta maşallah çok temizmiş Allah kaza bela vermesin inşallah.
bora bence subap ayarını bidaha yaptır çok sıkı bi subap ayarı motorun ömrünüde etkiler sonuçta

boora
13 Ekim 2013, 22:37
Boşver sayfayi ne yapacaksın biz variz burada zaten aktif olarak cg kullanıcısı üçümüz variz sen ben bi de moturmotur :-) kardeş kardeş takılıyoruz motorlari aynı şasi aynı seninkinden farkı disk fren gösterge bir de on far gerisi kopyala yapistir :-)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

Subap ayarını kendim yapacağı m ama kapalı ağız 18 numara anahtar lazımbuji sökmek için elimde yok. Yine motorcuya kalacam galiba. Siz siz olun 0,5 sentile subap ayarı yapturmayin. Ben kendim yaparsam iki tane jileti üst üste koyup sert sıkı ayarda yapacam ayarını bakalım

enatr
14 Ekim 2013, 01:32
aynen koca forumda 3 kişiyiz bence ver parası neyse anlayan bi ustaya yaptır motoru sonra ilerde sıkıntı yaşamazsın en azından :)

moturmotur
14 Ekim 2013, 02:41
Bu ay para çıkışmadı önümüzdeki ay İNŞAALLAH ön lastik arka ön fren balataları buji gaz debriyaj freni birde ön ampul hepsini değiştircem birde sen hiç ön çatalıyağladınmı amortisörleri

Bu arada benim saatte sürekli değişiyor ayar tutmuyor hep 12.00 dan başlıyor..) km saati biraz ağır kalıyor ama devir saatinde sıkıntı yok yukardaki göstergede sadece vitesin kaçda olduğu işime yarıyor benzin göstergesi saat işime yaramıyor aslında şamandırayada bi baktırayım onuda hallederiz bidahaki ay İNŞAALLAH. Bayramda yaklaşdı bir gün kaldı sağa sola gideriz motorla artık :D

moturmotur
14 Ekim 2013, 08:01
Gece motorun yağını değiştirdim önceden vites geçişlerinde kart kurt takır tukur ediyodu şimdi kaymak gibi oldu :D motordan 1050 veya 1100 gibi katran gibi yağ çıktı
Birde bu karbüratör temizleme subap ayarı rolanti ayarı gaz ayarı video çeksen çok güzel olur benim gibi çıraklar bir şey öğrenir sen videoyu çek total video converter ile boyutunu ufaltırız ben anlatırım sana benim bölüm bilgisayar bu arada ;D

boora
14 Ekim 2013, 16:35
Benim saat te öyle bazen iki de başlıyor bazen oniki de. Saat var ama bi halta yaramiyor. Şu motor da tek kronik arıza km saati. Gerçi birçok çin malın da aynı arıza var. Saatin kablosunu uzatıp direkt aküden alsam mis gibi olur aslında :-) satilmazsa benim motor cafe racer tarzı yapabilirim belki mdf parçası var evde aslında bayramda ondan sele mi kapsam ki ? :-) bu arada yağı bin km de mutlaka degistirmeye bak debriyaj vites feln hep aynı yağ da çalıştığı için yağ simsiyah olup özelliğini kaybediyor. Motorcu ya sordum ben 20-50 yağ koyuyorum nasıl dedim sen ne yapıyorsun dedi :-) bakalım test ediyorum bence bu motor da yağın cinsinden ziyade km si önemli parcalanincaya kadar devam :-) 3 bin km dir bu yağı kullanıyorum sıkıntı yok ;-)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

On amortisörlerin tekini soktum. Amacım yaglamak değil alcaltmakti :-) ama üst civatasini sokemedim alttan soktum içindeki yağ simsiyah tı ve toz toprak vardı içinde. Daha 3-4 bin km de felan di şimdi ne haldedir kimbilir. İçinden cikarttigim yağ kadar 15/50 yağ koydum sertleşti amortisör biraz :-) aslında komple söküp bakım yapmak gerek ama ınan ugrasasim gelmiyor civatalar çok çabuk yalama oluyor korkuyorum :-)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------

Estağfurullah ne çırağı ben de kendim internetten okuyarak veya deneyerek öğrendim birde sanayide arkadaş vardı motor tamircisi subap ayarını felan ondan öğrendim bir ara hep beraber takiliyorduk akşam giderdim onun yanına gece bire ikiye kadar ya araba tamir ederdi ya da şahin doğan yaylari kesiyordu oylelik arada yardım ederdim. Ama video çekerim karbüratör temizlerken. Anahtar bulursam ilk isim subap ayarı olacak ama.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

Sana zahmet motor beşbin devirde beşinci viteste giderken sallama yapıyor mu bi bakarmisin ? Ben aldığımda bile vardı bu sorun karbüratör sorunu belli de diğer motorla r da da var mi merak ettim

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------

şimdi geçen gittiğimden başka bir motorcudan geliyorum geziyordum geççerken devir saatinin telini sorayım dedim. devir telini aldım subap ayarını sordum elle mi ayarlıyorsun yoksa sentille mi dedim elle olmaz şim le ayarlıyorum dedi kaça kaç yapıon dedim 15-20 ded :sunny: çok değil mi dedim durdu laf sokacaktı heralde bi suskunluk oldu :) ben başka motorcuda yatırdım 0.5 e ayarladı dedim supab yakarsın dedi. neyse devir teline 10 lira bayıldım elimde yirmi lira vardı yaparsan yirmiye anlaşalım dedim. şimdi olmaz motor soğuk ken olması lazım ayrıca karbüratör temizlenecek hava filtresi temizlenecek tek subap ayarıyla olmaz dedi neyse tamam dedim çıktım. yolda giderken iyiki yaptırmamışım dedim ya o ne öyle 15-20 champion marka buji varken 16 numara ıle sökebiliyordum bujiyi o zaman motoru senteye getirip subap ayarına bakmıştım iki tane jilet girmiyordu arasına. bu adam dört jilet girecek ayarda yapacaktı :cyclopsan

moturmotur
14 Ekim 2013, 18:42
Bende merak ettim şimdi bu motorun subap ayarı kaç ? Galiba bu subap işini sen kendin yapacaksın en iyide sen ayarlarsın Bu arada ben gece vardiyasından çıktım öğlene kadar gezdim yatıyodum akşam işe giderken 5.vitesde 5bin devire bakacam

moturmotur
14 Ekim 2013, 21:16
Cafe racer ne oluyor birde sadece piston değiştirerek bu motor 150 lik olurmu 20.50 yağ ilginç miş :D farklı metodlar kullanıyorsum seçeneklerin çok olması güzel yani illede 10 40 olması lazım değil peki 15 40 olurmu dizel motorlar için üretilmiş yağ

boora
14 Ekim 2013, 21:39
cafe racer eski motorlardan yapılan şekilli bi şey :) motorun üzerindeki fazlalıklar sökülüyor sadeleştiriliyor felan http://www.barebonerides.com/1972-honda-cb100ss-cafe-racer.html
http://motohype.com/?p=1012 mesela şu linklerdeki gibi

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

ben daha önceleri 10-40 catrol koyuyordum her bin km de 20 lira vermek bana koymaya başlayınca ucuz yağ tercih ettim :) ilk önce evde bizim eski arabadan kalma mobil 1 10-40 dizel yağ vardı onu koydum sonra castrol gtx lpg 20-50 koydum en son yağcıya gittim en ucuz yağ araştırdım bp visco 2000 lpg buldum 3 litresi 30 lira :D. fazla sıkıştırmıyorum motoru genelde şehir içindeyim

moturmotur
14 Ekim 2013, 21:57
Yani sadece yağ olsun yeter 10 40 20 50 lpg dizel benzin farketmez :)

boora
14 Ekim 2013, 23:14
Silindir piston set halinde satılıyor. Silindir seti takarak 150 lik yapabilirsin. Ben yağ konusunda şöyle düşünüyorum bizim motorlar 70-80 li yıllardaki honda cg taklidi. Teknolojisi aynı. Şimdi 80 yilindaki yağ teknolojisi ne kadar olabilir ki ? Zaten ahım şahım bir yapısı yok basit yapili bir motor bizimkiler.çok yağ sececegini sanmıyorum test asamasindayim zaten eğer 20-30 bin kullanipta sıkıntı cikarmazsa kafam daki düşünce gerçekleşmiş olacak. Tutki motor zarar gördü sanmıyorum ama. Silindir seti 50-60 lira ne ki yani :-)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

Bu motor la 50 bin yaparım gibi geliyor bana. Şaşırtıcı derecede ama iki bine aldığım bu motordan bu kadar performans beklemiyordum. Dökülür motor kitler vs diye bekliyordum. Hiç biri olmadı akusu bile sağlam sürekli şehir içinde marş basıyorum vs ne bileyim düşününce baya saglammis :-)

moturmotur
15 Ekim 2013, 02:07
motor paslanmadığı sürece dediğin km yi yapar galiba 50bin km oldu diyelim bir sıfır piston silindir taksak aynı şekilde devammı ediyoruz :) değişmesi gereken başka ne olabilir birde 150 lik piston seti çekişe nekadar etki eder

boora
15 Ekim 2013, 10:18
Herkesin bayrami mubarek olsun :) 50 bin olunca ben kranki felan da degistirirdim ama bakalim o km ye gelebilecek miyiz. 150 lik silindir illaki cekisi arttirir ama cok ta olacagini sanmıyorum. Bizimki 56,5 capinda 150 lik 62 mm oyle iste

moturmotur
15 Ekim 2013, 12:27
Saolasın seninde bayramın mubarek olsun kesilen kurbanlarınız kabul olsun ozaman 150 lik yapmaya gerek yok :) herkezin bayramı mübarek olsun ALLAH -U TE'ALA CELLE CELALUHU birçok bayram görmeyi.nasip etsin

obk11
15 Ekim 2013, 17:03
Kurban Bayraminiz Mubarek olsun Allah kabul etsin

Memolale
16 Ekim 2013, 22:10
Slm arkadaşlar, epey zamadır düşündüm ve "Mondial 100MG Prince" ve "Kuba 100CG Sport"'un arasında kaldım;

Mondial daha sağlam geliyor , Kuba'da göteriş yönünden(egzoz sesi, far, kalkış vs..) cazip geliyor.
Ben virajları seven birisiyimdir, haa biraz da hız (tabi komple ekipman takıldıktan sonra) ve egzoz sesi de var ;-) .

Teşekkürler.

moturmotur
17 Ekim 2013, 00:54
Benim tercihim prince olurdu ön fren disk birde prince bana göre şekli.daha güzel

Memolale
17 Ekim 2013, 10:48
Teşkkürler moturmotur, boora abi bide senin yorumunu alsak?

boora
17 Ekim 2013, 13:15
Karar senin kuba xcg 100 modeli de var onu da ekleyebilirsin seçeneklerine. Kuba nasıldır bilmem. Ama xcg şekil olarak hepsinden iyi gözüküyor bana

OSİMAN
17 Ekim 2013, 13:35
PRİNCE derim :)

Memolale
17 Ekim 2013, 23:34
Babamın fikrini de alıyım dedim o Bisan demeye başladı, bende en iyisi Prince alıyım dedim ;-D

moturmotur
18 Ekim 2013, 10:23
Karbüratörün üstünde ufak ayarlı vida var hava için olsa gerek biraz açsan veya kıssam ne tepki.verir acaba

boora
18 Ekim 2013, 12:28
Altında yay bulunan vida mi??

moturmotur
18 Ekim 2013, 19:49
Evet o vida

boora
18 Ekim 2013, 20:41
Hava ayarı değil o rolanti ayarı. Motor kendi kendine çalışırkenki devirini ayarlıyor. 1500-2000 devir arası ideal ayarı. Mesela hava sogukken jikleyi acsan tekliyor gaz yemiyor bende jikleyi kapatıp rolantiyi yukseltiyorum. Motor ısınınca eski haline ayarliyorum. Elle dönüyor zaten o vida

moturmotur
18 Ekim 2013, 22:36
Saolasın teşekkür ederim bende jikleyi yarım açıyorum 15 sanye 5 bin devirde tutuyorum tekrar jikleyi eski haline alıyorum

boora
19 Ekim 2013, 16:26
önemli değil :) geçen gün motora subap ayarı yaptım iki tane jileti üst üste koydum ve ayarladım aşırı subap sesli oldu ama denemek için yine de ayarlamadım. ve orjinal egzozunu taktım sonra yola çıktım gidişi nasıl olacak diye motor subapları sıkı halinden daha iyiydi ama gitmiyordu yine ve egzoz tam sıkılmamış hafiften kaçırıyordu motor çıkışından. dün akşam tek jiletle tatlı sıkı ayarda yaptım ve egzozu bu sefer ilk önce motor çıkışındaki vidaları sıktım ve arka taraftaki vidasınıda sonra sıktım. çalıştırdım çok az subap sesi geliyordu ve egzoz kaçırmıyordu artık. dün gece yağmur yağıyordu test edemedim. test etmek bugün kısmet oldu. hava bartın da biraz rüzgarlı test etmek için bartın çıkışındaki yolu kullandım 3-4 km gittim ve aynı yoldan geldim. motor eskiden yani fabrika çıkışı hali ile 9-10 bin devire zorla çıkardı 8.500 devirden sonra hafif tekleyerek olurdu o da. bugün tam 12000 deviri gösterdim motora 1-2-3-4 te 12bin devir hatta geçecek belkide ama korktum subap kesecek diye bugüne kadar motorun böyle devirlendiğini hiç görmedim. gaz kolunu çevirmemle canlanmaya başlıyor 10 bin devire kadar gayet seri canlı bir karakterde tırmanıyor 10500 den sonra biraz yavaşlıyor ama kesintisiz tıkanma yapmadan 12 bin devri görüyor. 5. viteste 10500 deviri gördüm. karbüratörü temizlemedim ne zamandır ve yağ kalın 20-50. bakalım bir daha ki yağ değişiminde 10-40 alacağım nasıl olacak. ilk çalıştırma çok geç oluyor bu arada subap ayarı yapsamda yapmasam da. ya karbüratörden ya da forumda okuduğuma göre yağ kalın olunca geç çalışma yapıyormuş. ikisinide denemiş olacağım. bu arada km saatim dalgalanıyor o yüzden hız olarak kaç yaptığını bilmiyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

bu arada eskiden 9000 devir ile tırmanmaya başladığım rampayı 8000 devir ile bitirirdim. yine aynı rampayı 9500 devir ile tırmanmaya başlayıp 9000 devir ile bitirdim. önümde araba vardı geçemedim aşağıdan daha hızlı çıksam belki daha iyi tırmanırdı ama bu performans yeterde artar bile ben 92-93 kilo civarıyım daha ne olsun :)

moturmotur
20 Ekim 2013, 02:43
Mükemmel sonunda subap ayarıda yaptın çok iyi subap kesmesi ne oluyor kesdimi ne olur motorun geç çalışması yağdan ben denedim gördüm ama soğuk havada en iyisi ayak marşı

boora
20 Ekim 2013, 10:47
Kusura bakma video çek demiştin ayar yaparken ama tel evde sarjdayddi hem ellerim yağlı oluyor diye cekemedim. Subap kesmesi motor yüksek devirlerde iken subap zamanlamasını kaçırıp pistonla çarpışması sonucu kırılması hatta bazen pistonu deliyor. Evet ayak marşıyla kuvvetli bi koyuyorum kapıyor anında :-) kaba kuvvet istiyor arada

moturmotur
20 Ekim 2013, 16:34
bende bizim ilçeye 30 km mesafede başka bir ilçe var oraya gidecem pratiker her türlü alet edavat var ordan bir sentil çakısı alıcam bakalım subap ayarı için şu bujinin bağlı olduğı silindirin üst kapağımı söküyorsun

boora
20 Ekim 2013, 19:31
Bujinin değil de motorun en üstündeki kapağı sokuyorsun üç tane cıvata tutuyor. Lokma takımı var mi sende?

moturmotur
21 Ekim 2013, 08:40
Malzeme var şu sentil şeysi eksik onuda maaşı alınca halledicem

boora
21 Ekim 2013, 17:37
Himm iyi zaman. Ben motor canlandı diye seviniyorum ama çok yakacak galiba :-) 30 liralık benzin aldım 50 km de benzin gistergesinde ki pompa işareti yanıp sönüyor inşallah gösterge arizasidir yoksa benzini içiyor demektir

moturmotur
22 Ekim 2013, 00:57
mümkün değil yav okadar yakması ben şahsen benzin göstergesinin 1 diş bile dolu gösterdiğinigörmedim sıkıntılı moturu salladığında benzin deposundan iyi ses geliyorsa doludur ben hep kulağımla ölçüyom :)

moturmotur
22 Ekim 2013, 13:02
Motor artık yetersiz gelmeye başladı acaba ne yapmak lazım biraz daha güçlenmesi için

boora
22 Ekim 2013, 17:01
yakacak galiba ya 57 km oldu işe motorla gidiyorum şimdi gelirken gazı biraz fazla açınca tekliyor. en fazla bi 10-15 km sonra yedeğe geçecem gibi :silent: subap ayar yolları gözüktü bana. gidişi mükemmel oldu ama yakıt acayip yaktı bu sefer tofaş yakmaz bu kadar ya.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

düz yolda kaça kadar çıkıyorsun ? 120 civarı yapması gerek 9500 devir gibi. 600-700 gibi bütçen varsa 200 lük yapabilirsin

moturmotur
23 Ekim 2013, 01:07
bayağı masraflıymış ozaman böyle iyi yav sen ayarı kendinmi yapacan yoksa bir ustayamı götürcen

boora
23 Ekim 2013, 19:26
boşver hiç kurcalama hacim arttırsan yakıt artacak belki düzen tutmayacak arıza verecek en iyisi bu hali. şimdi motoru senteye getirmenin bi yolunu buldum gibi evin altında resim çektim bunuda honda cg 125 in subap ayarı videosundan doğru kafa çalıştırarak buldum sonuçta beyin bedava :D simdi o videoyu seyrederken adam bobinin bulunduğu taraftaki kapağı söküyor orada sargının üzerindeki işaretten senteye getiriyor. bizim çinlide de bir vida var o kısımda parlak renkli ilk zamanlar bu neydi diye açmaya çalıştım açamadım bugün onu sökebildim ve mutlu son sente ayarı için üzerinde işaret var :) o kapagın altında 4 tane civatanın tuttuğu üzerinde mondial yazan küçük kapak var. onu da söküyoruz içinde 14 lokmayla çevrilen civata var onu çevirerek senteye getiriyoruz resimlerle göstereyim daha iyi anlaşılır :)
http://n1310.hizliresim.com/1g/r/tuxb9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://k1310.hizliresim.com/1g/r/tuxhj.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

t harif yanında çizik bir de f harfi yanında çizik var acaba hangisi f mi t mi ki bana t gibi geldi ama bakalım motor soğuyunca girişecem sıcak şimdi

boora
23 Ekim 2013, 23:45
Subap ayarını yeniden yaptım. Karbüratör ignesini de en üstten bi alta getirdim. Yakıt ayarını kurcaladim kistim. Bu benzin bitince yakıt ölçümü yapacağım 2.5 civari yakması lazım şehir içi kullanım da bakalım

moturmotur
24 Ekim 2013, 01:40
Çok iyi yav kendi motoruna her ayarı kendin veriyorsun İNŞAALLAH bende birgün böle ayar çekerim

moturmotur
24 Ekim 2013, 10:09
Subap ayarı benzin ayarı vidası resimleri çektinmi.acaba

boora
24 Ekim 2013, 18:02
bıde ayar tutsa ne güzel olacak :) dün akşam sıkıntı yoktu marşa bastımı hemen çalışıyordu. sabah işe gidecem dışarı çıkardım marşa basıyorum tık ediyor elektrik kesiliyor. kontağı kapatıp açıyorum elektrik var marşa basıyorum tık yine gitti elektrik. motorun altına led döşemiştim geçenlerde onu söktüm. eksi kablosunu aküden aldım neyse geçen temizlik yaparkn gres sürdüm kutup başlarına baya paslanmış oksit yapmış vida da dönmüyor ledin kablosunu sökünce boşluk oluşmuş sabah onla uğraştım. bide motor geç çalışıyor baya baya geç hemde nerdeyse 1 dakıka çalıştırmak için uğraşıyorum canım sıkıldı sentil çakısı alacam herhalde en sonunda jiletle ayar tutamayacam gibi. gerçi motor çok az ılık gibiydi ayar yaparken. akşam ayarlarıyla biraz daha oynayayım bu motor benim deneme tahtam oldu. motoru satıp yeni bir şey alırsam artık daha bilgili olucam :) akşam ayar yaparken resim çekerim ;)

moturmotur
24 Ekim 2013, 23:10
bende artık başlamak istiyorum sente ayarlarını araştırdım zor iş yav sen anlatırsın artık bize emme subapı egzoz subapı şu t f işaretleri nereye bakacak filan üst ölü nokta .... böyle böyle gidiyor :) motoru yüksek bi yerede orta sehpayamı alıp yapıyorsun birde bunları yaparken kaça kaç lokmalara ihtiyaç var onlarıda temin edeyim

boora
24 Ekim 2013, 23:24
usengecligim tuttu bu akşam hiç inmedim aşağıya. Sente ayari t harfine getirdim öyle yaptım ben. Üst kapak on numara subap üzerindeki sabitleyici cıvata on numara anahtar ile boşluğu ayarlayan parça horoz mu diyorlar ne onu tutmak için pense. Alttaki mondial yazan kapağı sökmek için 8 numara o kapağın içindeki kranki çeviren somun 14 numara. Kurcalamak iyi ya kimileri bağ bahçe işi yaparken zevk alır kimileri gezme tozma dan. Bende böyle mekanik şeylerle uğraşmaktan zevk alıyorum kendi kendime internetten araştırarak felan öğrenmeye çalışıyorum ışte