PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4 Marka 4 Motor 1 Seçim



omersiar
20 Temmuz 2010, 20:41
Merhaba,

Uzun süredir Enduro Motosikletler hakkında araştırıyorum.

Şimdilik aklımda 4 markanın 4 motoru var. Bilenler bunların artılarını eksilerini paylaşırsa sevinirim. Hatta bu klasmanda başka motor yorumları da hoş olur. Şimdiden teşekkürler.

Yamaha Tenere

Honda Varadero

Suzuki V-Strom

KTM Adventure

BMW listemde yok, olsun isterdim fakat bütçe meselesi var, 20.000 TL çıkabileceğim en üst nokta. Gerçi KTM bulmak ta epey zor olacak.

kanucan
20 Temmuz 2010, 20:51
Varadero ve V-strom tam bir enduro denemez.
Nedeni alaşım jant olması çok engebeli arazide kırılma riski demek.
Tenere'de 130 km nin üzerine çıkıldığında elleri uyuşturucak derecede titreşimin olduğunu duymuştum.Nedeni ise tek silindir olmasından kaynaklanıyodur.

Hiç oturupta KTM hakkında yazı veya yorum okumadığım için bişey diyemicem.
Bu demek değildir ki KTM kötü motor sadece hakkında bilmediğim için yorum yapmak istemiyorum. :)
Ama Tenerenin yerine Kawasaki Versys yada KLE 500 eklemen daha iyi olucaktır.

barış52
20 Temmuz 2010, 21:23
honda varadero yerine transalp koy listeye ve direk onu al derim ben:cat:

ennginn
20 Temmuz 2010, 22:20
Vstrom DL 1000

Sorunsuz binmek istersen 27.000 km oldu tıklamadı.

Kronik sorunları yok. 2006 ve sonrası tercih edilebilir.

omersiar
21 Temmuz 2010, 17:34
Merhaba cevaplar için çok teşekkür ederim. Söylediğiniz gibi Kawasaki'leri incelemeye hemen başlayacağım ve listeyi güncelleyeceğim.

V-Strom sorunsuzluğunu çok duydum. Zaten aklımda bu şekilde yer ediyordu, tek çekincem Çift Amaçlı bir motor olması. Gideceğim yolları düşünüce Çelik Jantlar sorun çıkarabilir gerçekten ama buna rağmen diğer ekipmanın sağlamlığı bu dezavantajı kapatıyor.

Transalp konusunda ise iyi bir Endurocu abimin bana Teknolojisinin eski kaldığı (karbürator, vs.) konusunda verdiği bilgiyi göz önünde bulunduruyorum. 2010 Modeli hakkında bi bilgim yok. Teknik Bilgiler bölümündeki bazı şeyleri şu an için anlayamıyorum. Belki bunları halletmişlerdir.

Tenere çok çekici bi motor. :) Bildiğin deve gibi. Bunun dışında bu motorla 5000 mil yapıldıktan sonra bir inceleme yazısını okuyunca daha bi ısındım.

Ayrıca şunu eklemeliyim, işler daha da zorlaştı. Bu motorları bildiğin kafa karıştırmak için üretiyorlar sanki. Biri bi konuda iyi diğeri başka bir konuda öne çıkıyor. Mümkün olsa da kişi kendi ihtiyacına göre toplayabilse şu motoru, bilgisayarlarda olduğu gibi.

ushuaia
21 Temmuz 2010, 18:37
peki amaç tam olarak ne?

myagdi
21 Temmuz 2010, 21:19
Transalp konusunda ise iyi bir Endurocu abimin bana Teknolojisinin eski kaldığı (karbürator, vs.) konusunda verdiği bilgiyi göz önünde bulunduruyorum. 2010 Modeli hakkında bi bilgim yok. Teknik Bilgiler bölümündeki bazı şeyleri şu an için anlayamıyorum. Belki bunları halletmişlerdir.



TA artık 700 cc. ve enjeksiyonlu.

ennginn
21 Temmuz 2010, 21:41
V-Strom sorunsuzluğunu çok duydum. Zaten aklımda bu şekilde yer ediyordu, tek çekincem Çift Amaçlı bir motor olması. Gideceğim yolları düşünüce Çelik Jantlar sorun çıkarabilir gerçekten ama buna rağmen diğer ekipmanın sağlamlığı bu dezavantajı kapatıyor.

Gidemediği yer yok sen nereye gideceksin.

omersiar
23 Temmuz 2010, 00:23
Gidemediği yer yok sen nereye gideceksin.

Uzaklara :) Gerçekten bunu şimdilik kendime saklıyorum. Çünkü birine bundan bahsetsem bana sanki onlara Ay'a gitmek istediğimi söylemişim gibi bakıyorlar. Gerçi Ay'a giden insanların varlığından haberdarsam niye gökyüzünü bir sınır olarak kabul etmeliyim ki? Ayrıca şunu eklemeliyim, gitmek istediğim yerlere bir grup, Suzuki DL'leriyle hali hazırda gitmiş bulunmakta. Gidemediği yer yok gibi gerçekten. Bu soruyu sorduğumdan beri DL biraz daha sivrildi diğer seçenekler arasından. Teşekkür ederim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:16 ----------


TA artık 700 cc. ve enjeksiyonlu.

Verdiğiniz bilgi için teşekkürler. Acaba hangi yıldan sonra ki üretimler bu gruba giriyor?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:18 ----------


peki amaç tam olarak ne?

Amacım ülkeler arası yolculuğa elverişli bir motor edinebilmek. Yolda fazla arıza çıkarmayacak. Yükümü taşıyabilecek. Günlük 600 - 700 Km den fazla yapabilecek bir motor arıyorum. Bu özellikleri bulunduran ekonomik bir motor.

argantes
23 Temmuz 2010, 01:27
Ülkeler arası yolculuk için enduro uygun bir seçim olmaz sanırım, gerçi gideceğiniz ülkelere de bağlı aslında :) Bu yüzden V-Strom ve Varadero birer enduro touring olarak size uygun olurlar bence.

barış52
24 Temmuz 2010, 13:59
Verdiğiniz bilgi için teşekkürler. Acaba hangi yıldan sonra ki üretimler bu gruba giriyor?

yanlış bilmiyorsam 2008 dahil ta lar 700 cc ve enjeksiyonlu.

ushuaia
24 Temmuz 2010, 14:05
Bana kalirsa da DL bir adim onde. Sorunsuzluk, dusuk yakit tuketimi, yeterli konfor.
Ama cok kirici bir cografyada zorlanabilir.

serhatarman
24 Temmuz 2010, 15:26
Varadero ve V-strom tam bir enduro denemez.
Nedeni alaşım jant olması çok engebeli arazide kırılma riski demek.
Tenere'de 130 km nin üzerine çıkıldığında elleri uyuşturucak derecede titreşimin olduğunu duymuştum.Nedeni ise tek silindir olmasından kaynaklanıyodur.

Hiç oturupta KTM hakkında yazı veya yorum okumadığım için bişey diyemicem.
Bu demek değildir ki KTM kötü motor sadece hakkında bilmediğim için yorum yapmak istemiyorum. :)
Ama Tenerenin yerine Kawasaki Versys yada KLE 500 eklemen daha iyi olucaktır.

eger süper tenere alırsa bu sorun ortadan kalkar.

omersiar
25 Temmuz 2010, 19:35
Şimdi bu foruma üye olup, bu tarz bir soru sorabilecek arkadaşlar için genel bir özet yapmak isterim. Başından uyarıyım bu sadece motorlar konusunda tecrübesiz birinin özetidir. Yani bunu kendi araştırmanız için bir referans olarak alın.

Suzuki V-Strom 2007 sonrasındaki modelli için şunu söyleyebiliriz. Az yakıt harcıyor, büyük deposuyla menzili uzun. Tur için uygun bir motor. Asfalt yada toprak zeminde kullanım için uygun. Benim durumumdaki birisi için ekonomik bir motor. Elde edilmesi kolay (ikinci el bulunurluğu açısından). Aldığınızda fiyat fazla kırılmıyor. Satması kolay olur diye düşünüyorum.

V-Strom'un en çok sorunsuzluğu öne çıkıyor. Eğer bir engel yada piyango bana çıkmazsa V-Strom almam yakındır. Piyango çıkarsa KTM yada BMW daha iyi bir seçenek. :)

Yardımcı olan tüm arkadaşlara gerçekten çok teşekkür ederim. İnsanın bilgi eksikliği ne huzursuz bir durum.