Orijinalini görmek için tıklayınız : Suspansiyon Ayari
Crescent
20 Temmuz 2010, 01:30
Suspansiyon ayari bi tornavida, bi cekic, bi lokma ve bi mezurayla yapilabilen aslinda hic de zor olmayan bi sey. Motorda ilk yapilmasi gereken ve guvenlik ve konforu inanilmaz sekilde etkileyen bi prosedur.
Ben bi iki arkadasin yardimiyla basit ve sadece genel ayarini yapmayi gosteren bi video yapmayi dusundum. Anket acip ilgililenen var mi bakiyim diyom.
banalazim
20 Temmuz 2010, 01:32
ilgileniyorum ;)
Levsy
20 Temmuz 2010, 01:36
Bu forumda her türlü bilgi takdir ve teşekkürle karşılanır, sormana hiç gerek yoktu. :cat:
AydoganX
20 Temmuz 2010, 01:39
Suspansiyon ayari bi tornavida, bi cekic, bi lokma ve bi mezurayla yapilabilen aslinda hic de zor olmayan bi sey. Motorda ilk yapilmasi gereken ve guvenlik ve konforu inanilmaz sekilde etkileyen bi prosedur.
Ben bi iki arkadasin yardimiyla basit ve sadece genel ayarini yapmayi gosteren bi video yapmayi dusundum. Anket acip ilgililenen var mi bakiyim diyom.
Bende ilgileniyorum :) Videolu bir anlatım elbette bir çok arkadaşa yardımcı olacaktır.
Genel soru: Süspansiyon ayarının sert olması bir motorun yol ve viraj kabiliyetini artırır mı?
Ne kadar yumuşak süspansiyon, o kadar kötü yol tutuşu mu demek ?
Anketi açmayi unutmussun yalniz.:wiinkk::)
Crescent
20 Temmuz 2010, 01:57
Bende ilgileniyorum :) Videolu bir anlatım elbette bir çok arkadaşa yardımcı olacaktır.
Genel soru: Süspansiyon ayarının sert olması bir motorun yol ve viraj kabiliyetini artırır mı?
Ne kadar yumuşak süspansiyon, o kadar kötü yol tutuşu mu demek ?
Ayar yol sartlari ve kullanim sekline gore ayarlanmalidir. Uygun olmayan yollarda sert yapmak yol tutusunu ve konforu azaltir. Pist kosullarinda sert daha iyidir cunku yol guzel, surus agresiftir.
GorkeM
20 Temmuz 2010, 02:36
Uzun zamandan sonra faydalı başlıklar... ne güzel ne güzel...
yamyamaha
20 Temmuz 2010, 03:03
güzel bir konu bekliyoruz.
bektanist
20 Temmuz 2010, 09:09
ilgilenmniyorum ama sen yap kameraya çek paylaş :cherry: ya dostum öle bişi diyosun ki motosikletle alakalı konuya kim alakasız kalır bence bu şekilde tamirle ilgili videoların başlıkları sürekli güncel ve sabit kalmalı :cat:
BAIIHAN
20 Temmuz 2010, 09:29
kesinlikle ilgileniyorum. konu takipte
fat280
20 Temmuz 2010, 09:53
ilgileniyorum bende takipteyim videonuzu sabırsızlıkla bekliyoruz
Crescent
20 Temmuz 2010, 10:05
ilgilenmniyorum ama sen yap kameraya çek paylaş :cherry: ya dostum öle bişi diyosun ki motosikletle alakalı konuya kim alakasız kalır bence bu şekilde tamirle ilgili videoların başlıkları sürekli güncel ve sabit kalmalı :cat:
Arkadas bencede dogru diyonda burda bi kac arkadasa gostereyim dedim tamam dediler sonra iki laf edemeden vazgecip sen yap benimkini dediler ciktilar. Ben tanimadigim adamdan 150 dollar para aliyom bu isi yapmaya, tanidigima 80 100 dolara yapiyom ama ogrenmek isteyene yaparken ogreteyim diyom yinede ilgilenmeyenler coook. Ogreteyim degisik yol kosullarinda kendin en azindan genel ayarlarini degistir diyom yinede korkuyolar sanki suspansiyon IsIracak ellerlerse. Ondan anket yapiyom. Gerci 2, 3 arkadas gormek istiyo artik her halikarda yapcam videoyu ama bide gormek istiyom Turkiyede bu suspansiyon bilinci ne noktada.
Bi yanda her tur bahaneyi edip ayar bile yapmayanlar, bi yanda 1500, 2000 dolar suspansiyon modifiyesine para harcayanlar var (Piste gidenler bazen 10,000 dolarin ustunde para harciyo suspansiyona).
Kimi gidiyo 1000cc motora egzoz takip onu yapip bunu yapip 15 beygir gucunu artirmaya calisiyo arkasindan 600cc yle adam geliyo virajli bi yolda 1000cc yi tokatlayip gidiyo. Sonra 1000 lik viraj almiyo diye sacma seyler duyuyoz.
abbath
24 Temmuz 2010, 20:17
İyisimi sen anlatmaya başla şimdiden video sonra gelir yada resimli anlatım yap oda geçerli olur mademki bu kadar bilinmeyen ve önemli nokta bunu aydınlığa kavuşturmak gerekir.
Şahsen altımdaki motora hiçbir ayarın gitmeyeceğini bildiğim için bu tür konuları okumazdım ama artık 500cc ye geçme kararı aldım yeni sezona inşallah 500cc bir motorla geçeceğim yavaştan bu tür konuları okumaya başladım.
Devam edersen çok güzel olur.
kadango
24 Temmuz 2010, 20:42
İlgileniyorum elbette...Fakat önceden uyarayım,bu mevzu hassas bir mevzu.Motosiklet tarzına,kullandığın yola,tecrübene göre değişir.Sözüm bu konuları atlayan arkadaşlara,Crescent bu konulara kafa yoran,bilgili ve imkanları olan bir arkadaş anladığım kadarıyla.Yaşadığı yerden ve forumu yeterince tanıyamamasından dolayı istemeden olumsuz sonuçlar doğurabilir bu paylaşım çünkü forumda teknikten anlayan adam sayısı az.Üstüne alınan alınsın;kulaktan dolma,mahalle sohbetlerinde öğrendiği bilgilerle başkalarını yönlendiren adam bol.Neyse uzatmayayım fazla...
Crescent
27 Temmuz 2010, 23:41
Arkadaslar takim motorumuzla yapcaktik, sponsorumuz kendi adimiza goruntu alip yayinlamaya izin vermedi. Bos oldugumuz ilk gun(Bu hafta icinde) kendi motorumuzda yapip koyacaz.
Kusura bakmayin bekletiyoruz.
fat280
28 Temmuz 2010, 14:23
olsun abi ama sonunda koyacaksanız bekleriz biz
Crescent
09 Ağustos 2010, 23:42
Videoyu yapmadan once on bilgilendirme yapmak iyi olur diye dusundum. Bunlar genel bilgilerdir. Bazi detaylar marka ve modele gore degisik olabilir. Bazi ayarlar motorun ozelliklerine gore sizin motorunuzda olmaya bilir. Resimlerle farklilik gosteren anlayamadiginiz ayarlar varsa motorunuzda, sorarsaniz bulup aciklamaya calisirim.
Bu bilgiler genel ve yuzeyseldir. Motor suspansiyonunda ustun bi ayar motorun geometrisi, lastikleri, swingarm acisi vb... seyler detaylarinida dahil ederek yapilir. Videosunu yaptigimizda anlasilmasini kolaylastirmak icin once neyin nerde oldugunu aciklamak icin koyuyorum resimleri.
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/SuspansiyonAcilimiGenel.jpg
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/OnTarafGenelBilgi.jpg
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/OnUstTarafAciklama.jpg
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/OnCompressionAciklama.jpg
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/ArkaUstAyarAciklamasi.jpg
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/ArkaGeriTepmeAciklama.jpg
Jubaa
10 Ağustos 2010, 12:07
Cok guzel bi baslik olmus emeginize saglik videoyu 4 gozle beklemekteyim.
Birde eger resimlerdeki motorun ustundeki gidon amortisoru hakkinda biraz bilgi verirseniz cok sevinirim yakin bi tarihte bende bi tane almayi dusunuyorum, eksisi yada dezavantaji var mi?
Crescent
10 Ağustos 2010, 19:14
Cok guzel bi baslik olmus emeginize saglik videoyu 4 gozle beklemekteyim.
Birde eger resimlerdeki motorun ustundeki gidon amortisoru hakkinda biraz bilgi verirseniz cok sevinirim yakin bi tarihte bende bi tane almayi dusunuyorum, eksisi yada dezavantaji var mi?
Gidon amortiserunun eksisi veya dezavantaji var mi diye soruyorsan, yok. Bi motorda alabilecegin en onemli guvenlik tedbirlerinden biri. Ohlins markasini soruyorsan, bence yine yok bi eksisi. Ben ohlins markasindan bugune kadar hic bi sIkIntI cekmedim. Kimilieri Scotts, GPR markalarini seciyo ama ben saygi duydugum bi kac ustamin tavsiyesi sebebiyle piston tipli olan Ohlins ve Hyperpro markalarini kullaniyorum. Cok tehlikeli durumlardan defalarca kurtardi beni. Bence yeni bi motorla ilk alinmasi gereken sey, hatta standard gelmeli.
Jubaa
11 Ağustos 2010, 07:22
Gidon amortiserunun eksisi veya dezavantaji var mi diye soruyorsan, yok. Bi motorda alabilecegin en onemli guvenlik tedbirlerinden biri. Ohlins markasini soruyorsan, bence yine yok bi eksisi. Ben ohlins markasindan bugune kadar hic bi sIkIntI cekmedim. Kimilieri Scotts, GPR markalarini seciyo ama ben saygi duydugum bi kac ustamin tavsiyesi sebebiyle piston tipli olan Ohlins ve Hyperpro markalarini kullaniyorum. Cok tehlikeli durumlardan defalarca kurtardi beni. Bence yeni bi motorla ilk alinmasi gereken sey, hatta standard gelmeli.
Ohlinsin eksilerini sormustum dostum cevabin icin cok tesekkur ederim istedigim cevabi vermissin.:mrgreen:
GPR i hic denedin mi peki onu da arastiriyorum ohlins e gore daha ucuz eger kaliteli bisey ise onu secebilirim.
Gidon amortisoru konusunda haklisin bi spor motorsiklete alinmasi gereken ilk seylerden biri ama iste cok tuzlu fiyatlari.:pr:
Crescent
11 Ağustos 2010, 08:16
Ohlinsin eksilerini sormustum dostum cevabin icin cok tesekkur ederim istedigim cevabi vermissin.:mrgreen:
GPR i hic denedin mi peki onu da arastiriyorum ohlins e gore daha ucuz eger kaliteli bisey ise onu secebilirim.
Gidon amortisoru konusunda haklisin bi spor motorsiklete alinmasi gereken ilk seylerden biri ama iste cok tuzlu fiyatlari.:pr:
hyperpro diye bi marka var. Bi cok arkadasim kullaniyo. Hic birinin bi sikayeti yok. 250, 300 dolar felan buralarda. Herkez memnun. Bi arastir bak Turkiyede bulamazsan soyle burdan ayarlariz. Hyperpro Steering Damper, marka modele gore parcalariyla geliyo. Suzukin varsa direksiyonun ust tarafina olani tavsiye ederim.
Jubaa
11 Ağustos 2010, 08:53
hyperpro diye bi marka var. Bi cok arkadasim kullaniyo. Hic birinin bi sikayeti yok. 250, 300 dolar felan buralarda. Herkez memnun. Bi arastir bak Turkiyede bulamazsan soyle burdan ayarlariz. Hyperpro Steering Damper, marka modele gore parcalariyla geliyo. Suzukin varsa direksiyonun ust tarafina olani tavsiye ederim.
Hocam bende California danim.:queen:
250-300 amazon.com fiyati mi?
2005 Honda Cbr 600RR var bende uygun bisey yapmislardir herhalde?
Crescent
11 Ağustos 2010, 09:06
:) gormedim californiayi kusura bakma :) . Benim aldigim yeri tam hatirlamiyom. motomummy.com du yada kneedraggers.com . Ikisinden biri.
aya
11 Ağustos 2010, 11:03
Hocam bende California danim.:queen:
250-300 amazon.com fiyati mi?
2005 Honda Cbr 600RR var bende uygun bisey yapmislardir herhalde?
2005 yılında cbr1000rr'lar HESD-Honda Electronic Steering Damper ile birlikte çıktı. 1000rr ile 600rr arasında sanırım gidon düzeneği olarak pek bir fark yoktur. dolayısıyla 1000rr'ın HESD'si 600rr'a uyarlanabilir gibi düşünüyorum. bir araştırın isterseniz.
hattat_hasan
11 Ağustos 2010, 11:46
bu suspansiyon ayarı sadece yüksek modellerdemi geçerli acaba ?
Crescent
11 Ağustos 2010, 12:03
2005 yılında cbr1000rr'lar HESD-Honda Electronic Steering Damper ile birlikte çıktı. 1000rr ile 600rr arasında sanırım gidon düzeneği olarak pek bir fark yoktur. dolayısıyla 1000rr'ın HESD'si 600rr'a uyarlanabilir gibi düşünüyorum. bir araştırın isterseniz.
Hesd sistemini 2007 yilinda taktilar. 2005'e uyarlancagini sanmiyorum. Sebebi direksiyon aksami farklari degil, Hesd'in motorun bilgisayariyla birlikte calismasi. Ben asil kawasaki uzmaniyim ama bildigim kadariyla HESD sistemi PGM-FI bagli calisiyo. HESD'i takabilmek icin motorun butun bilgisayar sisteminin degismesi lazim. HESD motorun hizini ve verilen gaz miktarini bi cok alici vasitasiyla olcup ona gore damping yapan bi sistem. Diger damperlar gibi sabit kendi kendine calisan bi sistem degil.
Benim yedek parcalar arasinda olacak bi tane HESD. Yarin bi bakarim nasil bi baglantisi var motorun bilgisayarina. Herhangi bi uyma sansi varsa bildiririm.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 ----------
bu suspansiyon ayarı sadece yüksek modellerdemi geçerli acaba ?
Yuksek modellerde bi cok ayari yapma sansi var. Modeline gore daha az ayarlari olan motor cok. Bazi motorlarda hic ayari yok.
Motorunun markasini modelini soyle ona gore sana soyliyim neleri ayarlanabilir.
Jubaa
11 Ağustos 2010, 12:43
aya bende Crescent arkadasima katiliyorum bu konuda o sistem 2007 de cikmis ve benim makinaya uyarlanmasi imkansiz buyuk ihtimalle butun beyni degistirmek ve on aksamla oynamak gerek boyle yapmaktansa orjinal kalmasini tercih ederim cunku onun vericegi performans biraz saibeli olur.
Crescent hocam fiyatlara baktimda vallahi ocagima incir agaci dikecek bu gidon amortisoru motosiklet ve ogrenci kelimesi yan yana olmuyor.:mrgreen:
Benim makinaya uyan senin verdigin sitelerden bu var;
http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=16992&cat=411&page=1
rivayete gore kendi kendini ayarlama ozelligi varmis bununda dogrulugu nedir bi bilgi var mi bu konuda adamlar bayagi ovmusler yani.
Bu arada senin bu guzelim konuyu da mundar etmiyelim senide super sport konu basligina alalim ordan devam edelim bence bu konu yararli bi konu gereksiz bilgi ile dolmasin videoyuda dort gozle bekliyorum.:rendeer:
http://www.motosiklet.net/forum/supersport-superbike/23384-mt-super-sport-kullanicilari-tanisma-ve-bilgi-paylasim-basligi-179.html
hattat_hasan
11 Ağustos 2010, 12:57
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 ----------
[/COLOR]
Yuksek modellerde bi cok ayari yapma sansi var. Modeline gore daha az ayarlari olan motor cok. Bazi motorlarda hic ayari yok.
Motorunun markasini modelini soyle ona gore sana soyliyim neleri ayarlanabilir.[/QUOTE]
motorum honda innova İ yeni aldım suspansiyonları çok sert gerçi yeniolduğu için diyor anlayan arkadaşlar ama ben bunu onun için değil gezmek için şehirler arası yani alacağım motor için sordum sym gts 250 düşünüyorum ve başlığı açıp inceleyince konuyu anlattılarınız ilgimi çekti çok doğru ve gözden kaçan bir nokta genelde sanırım.... Bilgi edinme amaçlı idi sorum
Crescent
11 Ağustos 2010, 13:34
Obur tarafa yaziyom cevabi
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:19 ----------
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:01 ----------
[/COLOR]
Yuksek modellerde bi cok ayari yapma sansi var. Modeline gore daha az ayarlari olan motor cok. Bazi motorlarda hic ayari yok.
Motorunun markasini modelini soyle ona gore sana soyliyim neleri ayarlanabilir.
motorum honda innova İ yeni aldım suspansiyonları çok sert gerçi yeniolduğu için diyor anlayan arkadaşlar ama ben bunu onun için değil gezmek için şehirler arası yani alacağım motor için sordum sym gts 250 düşünüyorum ve başlığı açıp inceleyince konuyu anlattılarınız ilgimi çekti çok doğru ve gözden kaçan bir nokta genelde sanırım.... Bilgi edinme amaçlı idi sorum[/QUOTE]
Verdigin iki motor markasinida arastirdim suspansiyonlari ile ilgili bi bilgi bulamadim. Turkiyede olmadigim icin hic gormuslugumde yok motorlari. Benim resimlerde gordugun noktalarda bendeki ayarlara benzer vida felan hic bisey yoksa demekki suspansiyon ayarlari yok demektir. Motorun uzerinde degilken soyle tutup arkasini bi bastir birak butun gucunle. Eger hic bir hareket yoksa suspansiyon problemin var demek. Ayni zamanda asiri sekilde cokup dibine vuruyorsa yine suspansiyon problemi, yaylar kilona gore cok yumusak yada icindeki yagin omru bitmis demektir. Suspansiyonu bastirdiktan sonra biraktiginda yaklasik 1 saniyede normal noktasina gelmiyorsa, yavas ve uzun surede normal noktasina geliyorsa geri tepme mekanizmasinda problem var demektir. Ayni testi on tarafta on freni tutarak yapabilirsin.
hattat_hasan
11 Ağustos 2010, 15:25
Verdigin iki motor markasinida arastirdim suspansiyonlari ile ilgili bi bilgi bulamadim. Turkiyede olmadigim icin hic gormuslugumde yok motorlari. Benim resimlerde gordugun noktalarda bendeki ayarlara benzer vida felan hic bisey yoksa demekki suspansiyon ayarlari yok demektir. Motorun uzerinde degilken soyle tutup arkasini bi bastir birak butun gucunle. Eger hic bir hareket yoksa suspansiyon problemin var demek. Ayni zamanda asiri sekilde cokup dibine vuruyorsa yine suspansiyon problemi, yaylar kilona gore cok yumusak yada icindeki yagin omru bitmis demektir. Suspansiyonu bastirdiktan sonra biraktiginda yaklasik 1 saniyede normal noktasina gelmiyorsa, yavas ve uzun surede normal noktasina geliyorsa geri tepme mekanizmasinda problem var demektir. Ayni testi on tarafta on freni tutarak yapabilirsin.[/QUOTE]
verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim..
resimlerde anlattığınız kadarıyla anlaşılıyorki düşük cc motorlarda ayarlama olayı yok resimlerdeki noktaları bahsettiğim motorlarda görmedim benim bahsettiğim motorlarda biri 125cc diğeri 250cc belki sporlarda vardır ama onlarıda ben kullanamıyorum zaten... tekrar teşekkür ederim saygılar hürmetler...
bygrm
11 Ağustos 2010, 16:16
Racing bir motosiklette gidon salınımı yani tank tokatlamayı en aza indiren amortisör ayarı hangisi olmalı ? sert mi yoksa orta sertlikmi yada yumuşak olmasımı? yumuşak olduğunu sanmıyorum fakat sert konumdada teker fazla sekiceğinden şupheli durumdayım.. geri tepmesi yuksek sıkışma oranı dusukmu olmalı ? :S nasıl olmalı bu konuda anlayan bir kişi cevaplarsa çok sevinirim.. çnku tank tokatlama konusunda problem yaşıyorum
aya
11 Ağustos 2010, 17:55
Hesd sistemini 2007 yilinda taktilar. 2005'e uyarlancagini sanmiyorum.
benim bildiğim öyle değil. bildiğim kadarıyla HESD, 2005'de 1000rr'larda standart sunuldu 600rr'larda ise opsiyonel olarak bile sunulmadı.
2007 itibarıyla ise 600rr'larda da standart donanım listesine eklendi.
yani HESD, 2005'de 1000RR'larda 2007'de ise yeni kasayla birlikte 600RR'larda standart olarak mevcut olmalı...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------
Racing bir motosiklette gidon salınımı yani tank tokatlamayı en aza indiren amortisör ayarı hangisi olmalı ? sert mi yoksa orta sertlikmi yada yumuşak olmasımı? yumuşak olduğunu sanmıyorum fakat sert konumdada teker fazla sekiceğinden şupheli durumdayım.. geri tepmesi yuksek sıkışma oranı dusukmu olmalı ? :S nasıl olmalı bu konuda anlayan bir kişi cevaplarsa çok sevinirim.. çnku tank tokatlama konusunda problem yaşıyorum
gidon amortisörü, motorun kendi amortisörü gibi dikey eksende değil yatay eksende çalışan bir amortisör. dolayısıyla tekerin çukurlarda ya da kasislerde geri tepmesi-sekmesi gidon amortisörünü etkilemez. bu dediğiniz geri tepme ve sıkışma oranı ayarının ikisi de o nedenle gidon amortisöründe yoktur.
gidon amortisörü sadece sertlik ayarına sahip daha basit ama işlevsel bir amortisördür. üzerinde tek bir sertlik ayarı vardır ve düşük hızlarda gidonu rahat çevirip manevra yapabilmek için yumuşatırsınız, yüksek hızlara çıkacağınız zaman sertleştirirsiniz... sertlik ayarınız her zaman değiştirme ihtimaliniz olduğu için de bu ayar amortisörün üzerinde elle döndürülebilen bir ayar aparatıyla çok kolay yapılır. yani başlığı açan arkadaşımızın anlattığı motorun standart amortisör ve süspansiyon ayarındaki gibi tornavida ve el aletleriyle değil, elinizle rahatlıkla değiştirebilirsiniz...
http://img405.imageshack.us/img405/6378/0809sbkp06zkawasakizx10.jpg (http://img405.imageshack.us/i/0809sbkp06zkawasakizx10.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
bygrm
11 Ağustos 2010, 23:53
benim bildiğim öyle değil. bildiğim kadarıyla HESD, 2005'de 1000rr'larda standart sunuldu 600rr'larda ise opsiyonel olarak bile sunulmadı.
2007 itibarıyla ise 600rr'larda da standart donanım listesine eklendi.
yani HESD, 2005'de 1000RR'larda 2007'de ise yeni kasayla birlikte 600RR'larda standart olarak mevcut olmalı...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------
gidon amortisörü, motorun kendi amortisörü gibi dikey eksende değil yatay eksende çalışan bir amortisör. dolayısıyla tekerin çukurlarda ya da kasislerde geri tepmesi-sekmesi gidon amortisörünü etkilemez. bu dediğiniz geri tepme ve sıkışma oranı ayarının ikisi de o nedenle gidon amortisöründe yoktur.
gidon amortisörü sadece sertlik ayarına sahip daha basit ama işlevsel bir amortisördür. üzerinde tek bir sertlik ayarı vardır ve düşük hızlarda gidonu rahat çevirip manevra yapabilmek için yumuşatırsınız, yüksek hızlara çıkacağınız zaman sertleştirirsiniz... sertlik ayarınız her zaman değiştirme ihtimaliniz olduğu için de bu ayar amortisörün üzerinde elle döndürülebilen bir ayar aparatıyla çok kolay yapılır. yani başlığı açan arkadaşımızın anlattığı motorun standart amortisör ve süspansiyon ayarındaki gibi tornavida ve el aletleriyle değil, elinizle rahatlıkla değiştirebilirsiniz...
pardon ben gidon amortisöru ayarını değil kendi motorumuzun amortisörlerinin ayarlarının nasıl olucağını sormuştum.. aydınlattığınız için yinede teşekkur ederim fakat sorumun cevabı bu değildi.. tank tokatlamaya elbetteki çözum gidon amortisöru fakat kendi motosikletimizin ayarları da bu cihaz kadar önemli.. örneğin ön amortisörlerin sertlik ayarrı ne derecede olmalıdır..
Crescent
12 Ağustos 2010, 03:38
benim bildiğim öyle değil. bildiğim kadarıyla HESD, 2005'de 1000rr'larda standart sunuldu 600rr'larda ise opsiyonel olarak bile sunulmadı.
2007 itibarıyla ise 600rr'larda da standart donanım listesine eklendi.
yani HESD, 2005'de 1000RR'larda 2007'de ise yeni kasayla birlikte 600RR'larda standart olarak mevcut olmalı...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:51 ----------
gidon amortisörü, motorun kendi amortisörü gibi dikey eksende değil yatay eksende çalışan bir amortisör. dolayısıyla tekerin çukurlarda ya da kasislerde geri tepmesi-sekmesi gidon amortisörünü etkilemez. bu dediğiniz geri tepme ve sıkışma oranı ayarının ikisi de o nedenle gidon amortisöründe yoktur.
gidon amortisörü sadece sertlik ayarına sahip daha basit ama işlevsel bir amortisördür. üzerinde tek bir sertlik ayarı vardır ve düşük hızlarda gidonu rahat çevirip manevra yapabilmek için yumuşatırsınız, yüksek hızlara çıkacağınız zaman sertleştirirsiniz... sertlik ayarınız her zaman değiştirme ihtimaliniz olduğu için de bu ayar amortisörün üzerinde elle döndürülebilen bir ayar aparatıyla çok kolay yapılır. yani başlığı açan arkadaşımızın anlattığı motorun standart amortisör ve süspansiyon ayarındaki gibi tornavida ve el aletleriyle değil, elinizle rahatlıkla değiştirebilirsiniz...
http://img405.imageshack.us/img405/6378/0809sbkp06zkawasakizx10.jpg (http://img405.imageshack.us/i/0809sbkp06zkawasakizx10.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
HESD sistemi 1000rr lara 2004te takildi. Bizim 2007 diye bahsettigimiz 600 luk olani.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:45 ----------
Oncelikle bazi kelimelerin yanlis kullanimi oldu tarafimca, kafa karisikligina sebeb oldu sanirim. Duzeltme yapmak istiyorum.
Tankslapper motorun direksiyonunun cok sertce ve kontrolsuzce saga sola kendini atmasi, direksiyon sallamasi tankslapper'a benzeyen ama bu kadar agrasif ve sert olmayan bisey. Kafa (Binicinin kafasi) sallamasida arka lastigin suspansiyon veya yol kosullari sebebiyle yol tutusu kaybedip tekrar kazanmasi sonucu binicinin kafasini yukari asagi sallamasidir. Bazi noktalarda kafa sallamasini arkadasin bahsettigi direksiyon sallamasini ifade etmek icin kullanmam bazi yanlis anlamalara sebeb oldu. Kusuruma bakmayin.
Direksiyon sallanmasi suspansiyon sebebiyle on tekerin yerden hafif kesilmesi sonucu olur. Hafifleyen on teker yoldaki puruz ve bozukluklara suspansiyonun ayarsiz olmasi sebebiyle nokta nokta iyi tutunamaz ve direksiyon sallar. Genelde gaz kesilip on tekere yuk kaydirildiginda eger yol asiri bozuk degilse veya suspansiyon asiri ayarsiz degilse trail ve centrifugal guc sebebiyle kendini toplar ve problem biter. Bazen (nadiren) direksiyon sallamasi tankslapper'a donusebilir.
Binicinin kafa sallamasida arka lastigin yol tutumunun kaybolmasi sonucu motorun arka tarafi kendini atip tekrar yol tuttugu zaman pilotun kafasinin sallanmasina sebeb olur. Bu direksiyondada direksiyon sallanmasi olarak hissedilebilir. Bu kafa sallamasinin kontrolden cikma ve iyice kotulesme halide highside denilen felaketle sonuclanir.
Asagidaki resimde basit olarak suspansiyon probleminin nasil direksiyon sallanmasina ve tankslappera donusebilecegini cizmeye calistim. Bi cok olasiliktan sadece bir kaci ve cok basitlestirilmis bir cizim ve aciklama. Bu tip suspansiyon ayar bozuklugu buyuk olasilikla gaza yuklenilirken direksiyon sallamasina ve duzeltilemezse tankslappera sebep olur. Ustteki problem fazla gevsek geri tepme veya bazen fazla sert sIkIsma sonucuda ortaya cikabilir. Sol alt kosesindede 2004 Honda CBR 1000RR'dan soktugum bi HESD var.
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/081120102473.jpg
En iyi sekilde ayarlanmis bi suspansiyon tumsekten asagidaki resimdeki gibi gecer. Tumsegi guzel absorbe eder, lastik tumsegi gectikten sonra havaya firlamaz yada birden geri tepip sekmeye veya benzeri bi cok probleme sebeb olmaz. Mukemmel suspansiyon henuz uretilmedigi icin tumsegin hemen ardinda olan hafif kesilme su anda dunyada cozulmus degil. Ama yapilabilecek en iyi ayar her hizda normal puruzleri lastigin bu sekilde gecmesi demektir.
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/081120102474.jpg
Shrieker
12 Ağustos 2010, 03:43
Çok güzel bir başlık.
Ancak müsadenizle bir soru sormak istiyorum. Biz süspansyon ayarlarıyla neden oynuyoruz ? Bu ayarların motora binen kişinin ağırlığına göre değiştirildiğini biliyorum. Aynı zamanda yarışçların da bu ayarlarla bolca oynadığını biliyorum.
Aslında tam olarak demek istediğim şu:
Preload (ön yükleme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?
Compression (sıkıştırma) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?
Rebound (geri sekme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?
Google'dan kısa bir araştırma yaparak şöyle birşey buldum: http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-guides/69619-how-understanding-rebound-compression.html
Crescent
12 Ağustos 2010, 04:06
Çok güzel bir başlık.
Ancak müsadenizle bir soru sormak istiyorum. Biz süspansyon ayarlarıyla neden oynuyoruz ? Bu ayarların motora binen kişinin ağırlığına göre değiştirildiğini biliyorum. Aynı zamanda yarışçların da bu ayarlarla bolca oynadığını biliyorum.
Aslında tam olarak demek istediğim şu:
Preload (ön yükleme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?
Compression (sıkıştırma) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?
Rebound (geri sekme) ayarıyla oynamamızdaki amaç ne?
Google'dan kısa bir araştırma yaparak şöyle birşey buldum: http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-guides/69619-how-understanding-rebound-compression.html
Preload ayari: On catallarinda birer tane yay var. Arkada spor motorlarda genelde 1 tane var. Bu yaylar uzerine yuk bindikce sertlesir. Eger on preloadlarini iyice sIkarsan bu yayi iyice sertlestirirsin, gevsetince yay acildigi icin suspansiyon yumusar. Bu ayari oyle bi yapmalisinki sen motorun ustune bindiginde belirli bi sarkma olmali. Surus esnasinda suspansiyonun tamamini kullanmani saglar. Ayari oyle bi yapcan ki hafif tumsekte olsa buyuk tumsekte olsa bu yay hareket mesafesinin tamamini kullanabilmeli. Ayrica tumsekler disinda yolda olan cokmelerede uzanip yol tutusunu saglayabilmeli. Bu erisebilme ozelligine Bike sag yada free sag derler. Yaylari tamamen gersen motorun suspansiyonunda cok az bi oynama olur, bu durumda yoldaki bi cokmenin uzerinden gectiginde suspansiyonun acilip tumsegin uzerinde lastigi tutamaz. Sonucu ya lastik yerden havalanir ve yol tutusu kaybolur yada motorun tamami uzerindeki pilotla birlikte bu cokmeye duser. Maksak lastikerli(unsprung mass) guzel ve dengeli yol kosullarina gore yukari asagi oynatip, motorun ust tarafini (sprung mass) mumkun oldugunca yukari asagi haraket ettirmeden ve saseyi sarsmadan surebilmektir.
SIkIsma ve Geri tepme: Bunlar bu yaylarin yukari asagi haraketini kisitlar. Niye kisitliyoruz? Cunku eger kisitlamazsak her yol bozuklugunda motor basket topu gibi yukari asagi ziplamaya baslar. Bu ayarlari yaparken onemli olan suspansiyonun yaylarinin hareketini tam yerinde kisitlamak. Yani tumsege carptiginda sIkIsma darbeyi yaylara emdirmeli ama lastigin momentumla gereginden fazla yukariya atmasinida kisitlamali. Lastik tumsegi gectikten sonrada geri tepme lastigin yere biran once inmesini etkilememeli ama ayni zamanda yine lastigin birden kendini yere vurup tekrar yukari asagi ziplamasini kisitlamali.
Shrieker
12 Ağustos 2010, 04:21
Crescent umarım bu forumda daimi olursun. Yazılarının birçok kişiye faydalı olacağını düşünüyorum. Pist sürüşünde (veya yarışta) viraj çıkışlarında arka tekerleğin kaymasıyla ilgili bir soru sormak istiyorum. Jubaa'nın yaptığı gibi ben de soruyu "MT Süper Sport kullanıcıları" isimli başlığa atıyorum. Bir ara fikrini söylersen sevinirim :)
Crescent
12 Ağustos 2010, 04:27
Crescent umarım bu forumda daimi olursun. Yazılarının birçok kişiye faydalı olacağını düşünüyorum. Pist sürüşünde (veya yarışta) viraj çıkışlarında arka tekerleğin kaymasıyla ilgili bir soru sormak istiyorum. Jubaa'nın yaptığı gibi ben de soruyu "MT Süper Sport kullanıcıları" isimli başlığa atıyorum. Bir ara fikrini söylersen sevinirim :)
Tabiiki sor, paylasmak icin burdayiz.
AydoganX
12 Ağustos 2010, 11:06
@Crescent
Hocam paylaşımın takdire şayan. Teşekkürler.
Böyle dolu dolu teknik bilgiler içeren başlıkları özlemiştik forumda.
Özellikle, tahtaya çizmiş olduğun resimler çok açıklayıcı olmuş :cat:
Eline sağlık. Devamını dört gözle bekliyoruz.
bygrm
13 Ağustos 2010, 02:54
cressent yazdığın bilgi için çok teşekkur ederim bana bu bilgi baya faydalı oldu diyebilirim.. benim motosikletimde olan problemi bugun bir kez daha yaşadım amortisörlerin fazla yumuşak olması sebebi ile birinci şemada çizdiğin olay gerçekleşiyor.. motosikletimde kaza ve ya darbe yok fakat genelde kullandığım bir yol varki aynı yerde surekli tankslapp yapma isteğinde bulunuyor motosikletim fakat o noktadan geçerken ellerimi gidondan çektiğimde motosiklet sanki jant yada şase yamukmuş gibi gidonu sallamaya başlıyor eğer elimi gidona koymazsamda gidon daha hızlanıp tank slaping eylemine doğru gidiyo bu sorunumu videoyada çekip sizlere aktarıcağım... tekerin bir turlu yere basmasını sağlıyamıyorum lastik havalarımda tam her benzin aldığımda mutlaka kontrol ederim... ama bir turlu olmuyor..motor asvalta dönmuyor...
kısacası yoldan biraz bahsediyim bilinenin aksine yol oldukça duz bir yuzeye sahip.. yeni atılan asvalt kısımdan eski asvalta geçerken çok ufak bir duşuş şeklinde geçiliyor.. motoru kendi haline bırakıpta elimi gidondan çekip o kısımdan geçincede gidonda sallanmalar baş gösteriyor..ne gaz açıyorum nede fren yapıyorum kendi halinde seyrederken olan b olaya çözum bulamıyorum.. bir ara gidon amortisör almak istedim fakat pahalı olduğundan hevesim gursağımda kaldı..
bygrm
13 Ağustos 2010, 17:31
http://www.ressim.net/show.php/1900098_dsc05246.jpg.html
bahsettiğim yolun o engebeli kısmı... videoy çekmek için uğraştım fakat riskli olduğu için vazgeçtim. depo ustu aparatımı aldıktan sonra foruma atıcağım..
http://www.ressim.net/show.php/1900098_dsc05246.jpg.html
Crescent
14 Ağustos 2010, 10:26
http://www.ressim.net/show.php/1900098_dsc05246.jpg.html
bahsettiğim yolun o engebeli kısmı... videoy çekmek için uğraştım fakat riskli olduğu için vazgeçtim. depo ustu aparatımı aldıktan sonra foruma atıcağım..
http://www.ressim.net/show.php/1900098_dsc05246.jpg.html
Once sunu kontrol etmeni tavsiye ediyorum. Catallarinda ileri geri oynama olabilir. Motor calismiyor vaziyette, sabitken ustune bin. On freni sIkIp yukari asagi/ileri geri var gucunle itir cek. Eyer tak tuk veya cat cut bi sesler geliyorsa bizim steering stem dedigimiz(Turkcesi ne bilmiyorum) sey gevsemis veya altindaki bilyalar hasarli demektir. Bunu motosikleti motorun altindan kaldirip, saglamlastirip, catallari motosikletinin on tarafindan lastigin iki tarafindan tutup ileri geri ittirip cekip oynama var mi bakarakta anlayabilirsin. Suspansiyonunda yag kacirma felan problemi yoksa, elle bastirip biraktiginda bi anormallik gostermiyorsa, problemin buyuk ihtimalle baska bi yerde. Bu dedigime iyi bi bak, saglamligindan emin olursan diger olabilecek problemleride sirayla yoklariz.
Asagidaki resimde nereden bahsettigimi ve farkli bi model motorda nasil ayarlandigini gosteriyor. Eger gevsekse ayarlamadan once soyle, dikkat edilmesi gereken bazi noktalari var.
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Sportbike/SteeringStem.png
bygrm
14 Ağustos 2010, 14:58
Crescent bu bahsettiğin noktalarda oynama yada gevşeme yok.. fakat şöyle bir durum söz konusuki sol amortisör bir muddet ust contadan yağ kaçırdı çok fazla sızdırma yaşanmadı sadece sert kullanım koşullarında amortisörde st keçeden yağ kaçırma oldu. Ama aşırı bir yağ kaybı söz konusu değil... fakat bu olaya sebepte olabiliceğini duşunuyorum
Çunku : diğer Hyosung lara göre amortisörlerim biraz daha yumuşak. geriye tepmesi diğerleri kadar hızlı olmuyor.. bugun bunu test ederek anladım. yağ kaçırma deyincede aklıma geldi.. fazla bir yağ kaçırma olmadı fakat bu sebepten bu hareketi yapıyor olabilirmi..Şöyleki motora tek kişi bindiğimde bu olay ara ara oluyor ama iki kişi bindiğimde bu olay olmuyor.
Crescent
14 Ağustos 2010, 15:32
Crescent bu bahsettiğin noktalarda oynama yada gevşeme yok.. fakat şöyle bir durum söz konusuki sol amortisör bir muddet ust contadan yağ kaçırdı çok fazla sızdırma yaşanmadı sadece sert kullanım koşullarında amortisörde st keçeden yağ kaçırma oldu. Ama aşırı bir yağ kaybı söz konusu değil... fakat bu olaya sebepte olabiliceğini duşunuyorum
Çunku : diğer Hyosung lara göre amortisörlerim biraz daha yumuşak. geriye tepmesi diğerleri kadar hızlı olmuyor.. bugun bunu test ederek anladım. yağ kaçırma deyincede aklıma geldi.. fazla bir yağ kaçırma olmadı fakat bu sebepten bu hareketi yapıyor olabilirmi..Şöyleki motora tek kişi bindiğimde bu olay ara ara oluyor ama iki kişi bindiğimde bu olay olmuyor.
Eger icindeki yag azaldiysa yapar. Motorun on frenini tutup kendine dogru cekip butun gucunle asagi bastir sonra motoru tamamen kendi haline birak. Geri teptigi zaman on taraf yukari gelip durmasi veya cok az tekrar asagi sarkmasi lazim, ayari olmayan bi motorda belki 2 kere ziplamasi normal olabilir ama basket topu gibi yukari asagi oynamamasi lazim (Bu ziplama oranini senin motorun aynisindan olan bi kisinin motoruyla kiyaslayabilirsin). Bunun ilk tepmesini 1 saniyede yapmasi gerekiyor en fazla. Bunu yaptiktan sonra motor yukari asagi basket topu gibi sallaniyosa bi problem var demektir. Eger cok yavas geliyosa geri tepme icin olan delik tikali olabilir. Zamanla ic surtunmeden cikan demir parcalari tikayabiliyor bu delikleri.
Eger usenmiyorsan on lastigi sokup catallari bir bir sIkIp birakip ikiside ayni tepkilerimi veriyor bakabilirsin. Bu daha saglikli olur. Gidona bi ip bagla onu havaya kaldir, on lastigi sok.Motoru guvene al. Sonra sol catalin dibinden bi ip gecirip cek, gogsunu direksiyona koyup biraz ipi tam duz yukari cek birak, cek birak. Bunu iki tarafa yapip iki catali bir biriyle kiyasla. Cok fazla abanmana yuklenmene gerek yok. Onemli olan ikiside bir biriyle ayni tepkilerimi veriyor onu anlamak.
Son olarakta asagidaki resimde benim bagladigim yere (Suspansiyonun parlak, ice giren kismina, [beyaz cember ve okun gosterdigi]) bizim zip tie dedigimiz seyden baglarsan, surus esnasinda suspansiyonun ne kadarini kullandigini, sonuna kadar inip inmedigini, veya cok fazla sert mi degil mi gorebilirsin. Bagla sonra bi gun boyunca on kaldirmadan veya motoru on tekerin ustune cikartmadan sur. Bu normal surus kosullarinda suspansiyonun ne kadarini kullandigini gosterecek sana. Eger dibine kadar iniyorsa buyuk ihtimalle bi problem var demektir.
http://i851.photobucket.com/albums/ab76/Crescentisrising/Suspansiyon%20Ayarlari/CompressionTesting.jpg
Eger kecelerden biri yag kaciriyordu ise durmasinin sebebi icindeki yagin bitmis olmasi olabilir. Bu yagin bitmesi icin gerci baya baya bi yag akitmasi lazim ama bu yukarda anlattigim metodlarla bi bak bakalim iki catal arasinda cok fark varmi.
bygrm
15 Ağustos 2010, 01:01
anladım abi demek istediğini bu hafta içinde dediklerini uygulamaya alıcacağım .. birde zip tie yi bizim burada nereden bulucağımı bilmiyorum. motorculara sorup araştırıcağım olmadı kendim bir tane cırt cırt bağlıyıcağım ama ne kadar kullandığımı göruceğim... bu arada yağ kaçırmasını ust keçeden yapıyordu yani gidonun anahtar takılan kısmının olduğu tablo gibi kısım sert kullanımdan sonra yağ oluyordu.. şu aralar yok amortisörude açıp kurcalatmak istemiyorum açıkçası çunku duzgun toplayabilene rastlamadım.. bir arkadaşımda bu sebepten muzdarip ti ve tamircide yağlarını tamamlatıp motoru toplattıktan sonra amortisörden kıtırtılar gelmeye başladı... bu sebeptende kendim çözmek istiyorum senin tarifinle bunu inşallah net bi şekilde anlayıp kesin teşhisi koyup halledicez abi .. :) ilgine çok teşekkur ederim....
hondam
18 Ağustos 2010, 22:40
Emegine saglık paylasım ıcın tskr cok faydalı olcak bu bılgıler.
Bırde gidon amortısor u ne gıbı sıkıntıları onluyo:silent: sımdıden saol.
AydoganX
18 Ağustos 2010, 23:19
Bırde gidon amortısor u ne gıbı sıkıntıları onluyo:silent: sımdıden saol.
Detaylı bir konu fakat kısaca aşağıdaki videolarda gözüktüğü gibi gidonun istemdışı sallanmasını engelliyor.
http://www.youtube.com/watch?v=Z5Kvq7h0sK4
http://www.youtube.com/watch?v=k-zlyaKOqQ4
Daha iyi anlayabilmen için şu konuyu okumanı tavsiye ederim: http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/1141-gidon-amortisoru.html
hondam
19 Ağustos 2010, 19:48
Detaylı bir konu fakat kısaca aşağıdaki videolarda gözüktüğü gibi gidonun istemdışı sallanmasını engelliyor.
http://www.youtube.com/watch?v=Z5Kvq7h0sK4
http://www.youtube.com/watch?v=k-zlyaKOqQ4
Daha iyi anlayabilmen için şu konuyu okumanı tavsiye ederim: http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/1141-gidon-amortisoru.html
Tskr benımde zannettıgım gıbıymıs cok faydalı bır parca neredeyse olmazsa olmaz dıyebılırım:cat: vermıs oldugun lınk ıcın ayrıca tskr...:rendeer:
n61l
19 Ağustos 2010, 22:46
verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim..
resimlerde anlattığınız kadarıyla anlaşılıyorki düşük cc motorlarda ayarlama olayı yok resimlerdeki noktaları bahsettiğim motorlarda görmedim benim bahsettiğim motorlarda biri 125cc diğeri 250cc belki sporlarda vardır ama onlarıda ben kullanamıyorum zaten... tekrar teşekkür ederim saygılar hürmetler...
Butun motosikletlerde en azindan arka amortisor ayari vardir. ybr-titan tarzi olanlarda basitce bir tornavida vasitasiyla yapilir. Cift-amortisorlulerde yayin arka catala yakin yerinin hemen altinda centikler olur ayari ordan yaparsiniz. her iki amortusoru de ayni centige ayarlamak gerekir .
TrGoLaRa
14 Eylül 2010, 00:52
tek amortisrlünün ayarı nasıl yapılıyodur beyler ?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO