PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lifan Discovery 150 LF150-9J



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10

serdar1547
18 Eylül 2012, 14:15
BU MOTORDA BALANCER VAR YANİ TİTREŞİM YOK FAKAT 90 KİLOMETRE HIZI GEÇİNCE TİTREŞİMİ BİRAZ HİSSETTİRİYOR.YAKITI 100 KM DE İKİ BUÇUK ÜÇ LİTRE CİVARI....HIZLANIŞI GAYET İYİ MAKSİMUM HIZI 120 YAPIYOR İKİ KİŞİYLE 110 U GÖRÜYOR.MOTORUN KOLTUĞUNA OTURDUĞUNUZDA AYAKLARINIZ YERE RAHAT BASIYOR,GÖRÜNDÜĞÜ KADAR İRİ OLMADIĞINI ANLIYORSUNUZ.DAHA BAŞKA NE ÖĞRENMEK İSTERSEN CEVAPLARIM KISA BİR SÜRE LİFANDA KULLANMIŞTIM ARORA TİGER 200 DEN ÖNCE...

ocaktan16
29 Eylül 2012, 17:40
Motorum 8000 km de. 140 cok rahat görüyorum... Motoru acmak ıcın sadece uzun yola ihtiyac var motora vitesi güzelce yedireceksin. boguk kullanmıyacaksın.. herkez diyo gitmez fazla diye ama 140 cok rhat son ibre 140 cizgisini bile gectigi oluyor..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:36 ----------

file:///C:/Users/user/Pictures/Yeni%20klas%C3%B6r%20(2)/20120617_190211.jpg

semih39
04 Ekim 2012, 20:41
arkadaşlar motoru büyültceğim için acilen satıyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-lifan-temiz-satilik-2011-model-lifan-full-100985022/detay

Seko
25 Ekim 2012, 21:51
Ben de iki gündür bu motora takıldım. Sağlam bir motora benziyor, 2750 TL'ye veriyorlar, alırsam memnum kalırım diye düşünüyorum. İkinci elde satması sorun olur mu acaba ?

Seko
29 Ekim 2012, 15:50
Bugün ben de motorumu takasa verip Lifan Discovery 150 aldım. Almadan önce de son bir kez daha Salcano Wolf, Motoran Balancer ve Honda CB125E'ye baktım ve Lifan'a oturur oturmaz "işte budur" dedim. Kumanda butonları, göstergeler ve diğer detaylarda farkı çok açıktı. Belki motor teknolojisi açısından diğerleri üstten egzantrikli oldukları için önde olabilirler ama diğer detaylarda Lifan çok daha iyi. Üzerindeki kumanda düğmeleri diğerleri gibi standart parçalardan oluşmuyor, hepsinin tasarımı farklı. Aynalar geniş açılı gösteriyor, selesi çok rahat, elcikler yumuşak malzemeden. Üzerine oturunca gerçekten içime sindi, umarım sürerken de aynı hissi verir.

Mengu16
29 Ekim 2012, 16:03
Bugün ben de motorumu takasa verip Lifan Discovery 150 aldım. Almadan önce de son bir kez daha Salcano Wolf, Motoran Balancer ve Honda CB125E'ye baktım ve Lifan'a oturur oturmaz "işte budur" dedim. Kumanda butonları, göstergeler ve diğer detaylarda farkı çok açıktı. Belki motor teknolojisi açısından diğerleri üstten egzantrikli oldukları için önde olabilirler ama diğer detaylarda Lifan çok daha iyi. Üzerindeki kumanda düğmeleri diğerleri gibi standart parçalardan oluşmuyor, hepsinin tasarımı farklı. Aynalar geniş açılı gösteriyor, selesi çok rahat, elcikler yumuşak malzemeden. Üzerine oturunca gerçekten içime sindi, umarım sürerken de aynı hissi verir.
Dediğiniz kumanda takımından benim 100'lük moped'imde de var 28 liraya aldım taktım çok özel bişey değil yani :mrgreen: hatta sinyal düğmesi basınca kapanan tipten bile değil. Göstergelerin nesini beğendiniz anlamadım doğrusu o tarz göstergelerin arka aydınlatması çok kötü benim Mondial 125MX'de de var gece rakamlar okunmuyor. Hayırlı olsun güle güle binin de diğer çinlilerden abartı farklı bi yanı yok.

Seko
29 Ekim 2012, 22:50
Valla ben bütün baktığım motorları dokunarak inceledim ve Lifan'ı detaylardaki kalite bakımından sadece Titanic ile kıyaslayabiliyorum. Boyası bile ayrı güzel, aynı ayarda boya Çin'liler arasında sadece Salcano'da vardı. Kumanda güzel derken plastik ve işleyiş kalitesinden bahsediyorum. Mesela Asya'nın yeni çıkan Legend'i çok geride kalıyor. Bu söylemek istediğimi anlatabilmem için yanyana duran motorlarda göstermem gerekir.

Neyse işte insan içine sinen motoru bir oturuşta anlar ya, bu da öyle oldu benim için. Honda CB125'te ısrar eden benden çok daha pimpirikli olan eşim bile tamam deyince aldık. Zaten CB'den 1000 TL falan ucuza geldi bize. Fiyatına göre çok iyi mal.

efe_123
30 Ekim 2012, 16:07
Seko hayırlı uğurlu olsun tekerin düz bassın çok doğru bi seçim yaptın bunu motoru kullanınca anlayacaksın valla ben motoru sıfır aldım ve iki buçuk senedir kullanıyorum motor şuan 10 000 km de ve sorunsuz çalışıyor ve çok memnunum motoru sıfır mı aldın ikinci el mi bide şu motosikleti kymco activ yazıyo onu istersen artık lifan yap.Soruların olursa cevaplaya bilirim.

Seko
30 Ekim 2012, 18:20
Teşekkürler, motoru sıfır aldım, benimkini adama verdim. Bu akşam teslim alayım ondan sonra yazıyı değiştireceğim. Bu arada motorda kuru akü varmış, böyle olması hoşuma gitti. Sabah çalıştırırken mutlaka jikle kullanmak gerekir mi ? Önceden bileyim de Activ 125'e yaptığım gibi aküyü yemeyeyim.

efe_123
30 Ekim 2012, 18:56
Ben sabahları çalıştırırken jikleyi kullanıyorum saten servisi önerdi jikleyi çek çalıştır bi müddet sonra jikleyi kapat sonra yola koyul motorun keyfini çıkart.

Seko
30 Ekim 2012, 23:04
Motoru aldım ve şehir içinde yoğun trafikte 10 km kadar sürerek eve geldim. Activ 125'ten sonra düz vites trafikte çok zor geldi. 100 km sürmüş gibi yoruldum. Taburede oturur gibi oturmaya alıştığımdan sürüş pozisyonu çok garip geldi ama kullanımı çok zevkli. İnsan yeni motora geçince tecrübesi de reset atıyor galiba. Activ 125'e ne kadar hakimsem, bunda da o kadar tedirgindim. Zamanla birbirimize alışacağız tabi...

ismail1907
23 Aralık 2012, 19:42
merhaba arkadaşlar ben forumda daha yenıyım bende bi lifan kullanıcıyısım bende 2011 150 discovery var , bende orjınal tekerlerden hiç memnun degılım genel olarak arazıde kullandıgım ıcın çok kayma yapıyo bu yuzden bi sefer düşümüştüm hatta :queen: tekerleri değiştirıcem cross alıcam sizce nasıl olur ??

6PaTLaR
27 Ocak 2013, 15:44
hakkaten 100 kmde 2.2 litre mi yakıyor?

efe_123
02 Şubat 2013, 16:12
ismail senin motoru nerde kullanacağına bağlı arazide kullanacaksan tabikide al bi dene bide tabiki şu var cross lastiklerinin dişleri felan büyük olur ön çamurluğu felan sökmen gerek eğer değiştirirsen resimleri bekleriz :)genelde motorların orjinal lastikleri pek iyi olmuyor ıslak zeminde felan çok kayma yapıyor bende çok tehlikeler atlattım bu lastikler yüzünden

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------


hakkaten 100 kmde 2.2 litre mi yakıyor?

lifanın kataloğunda 100 km de 2.2 litre yazıyo ama benim motor şehir içinde 2.7 litre felan yakıyo ama eminim şehir dışı yolculuklarda 2.2 litreyi yakalar lifan hakikaten az yakıyor

Seko
02 Şubat 2013, 16:43
Ben de son alisimda 2.7 hesapladim.

efe_123
02 Şubat 2013, 16:59
Seko motorun kaç km ye geldi memnunmusun varmı bi sorunu felan.Hakikaten lifan nın yakıtı hesaplı güzel az yakıyo güzel memleketimde benzin uçtu gidiyo valla ne yapacan en iyisi hem işini görecek hem gezdirecek hem motor zevkini verecek :) Aslında öyle pek bi uzun yol yapmadım yapsam hesaplarım 2.2 litreyi yakalicana eminim

6PaTLaR
05 Şubat 2013, 13:09
bilgilendirdiğiniz için sağolun. 2.7 de hiç fena değil. Bu arada lifanın sitesinde discoverynin makyajlanmışını gordum yeni gelmiş heralde.

ismail1907
05 Mart 2013, 02:26
ne zamandr arstırıyorum bılındık markalar çok pahalı :silent: daha uygun bılgınz fıyatlarda cross lastıgı varmı arkadslar yardımcı olursanz cok sevınırım , bıde bu depoyu nasıl temzlıcez bılgısı olan varsa paylasırsanz çok ıyı olucak deponun içi pas tutmuş :queen:

red55
26 Mart 2013, 00:44
arkadaşlar merhaba 2motor arasında kaldım ybr 125 ve lifan discovery 150 acaba hangisini tavsiye edersiniz teşekkürler

serdar1547
29 Mart 2013, 13:23
arkadaşlar lifan 150 almak üzereyim arora tiger 200 den sonra nasıl gelecek aceba birde lifan 150 hakkında bilgisi olanlardan yardım istiyorum,titreşimi ve yakıtı nasıl aceba birde performansı tatmin edebiliyor mu?forumu baştan sona okudum

efe_123
29 Mart 2013, 15:41
serdar1547 ben lifanı almanı öneririm sana şöyle söyleyim titreşim nerdeyse hiç yok dene bilir saten balansörlü motor yakıtı yukardada yazdığım gibi 2.7 litre yakıyo tabiki kullanım şartlarına göre değişir eğer sıfır alacaksan tabi biraz açılana kadar az bişi çok yakabilir ama rodajı bittikten sonra yakıtı düşüyo. eğer fazla basmazsan zorlamassan yakıtı 2.7 ninde altına iner bence gayet az yakıyo. performansına gelince 120 km hıza çıkıyo tabi rampa aşahı felan zorlarsan 130 görüyo internette videosu vardı adam 140 yapmış ama ben hiç göremedim performansı beni tatmin ediyo ama tabi ben yarış yaparım hızlı giderim dersen bazı 150 cc liklere gecile bilirsin haberin olsun. son olarak ben motoru alalı 2.5 sene oldu 11.000 km de hiç sorun çıkarmadı sağlam motor almanı tavsiye ederim. Bu arada senin arorada iyi motordu gezilerine felan bakmiştım güzel motordu:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------


arkadaşlar merhaba 2motor arasında kaldım ybr 125 ve lifan discovery 150 acaba hangisini tavsiye edersiniz teşekkürler

eğer paran varsa git ybr al tabikide kaliteli motor eğer yok ben ybr ye bukadar para vermek istemiyorum dersen lifan discovery 150 al yukarıda herşeyi yazdım eğer genede sormak istediğin bişey olursa sora bilirsin

Seko
30 Nisan 2013, 22:46
Uzun zamandır başlığa bakmamışım. Motordan çok memnunum , taş gibi motor ve çok konforlu. Ampülün bozulması dışında hiçbir problem yaşamadım. Bir de ön kafalıktan biraz çızırtı geliyordu ama ampülü sökmek için kafalığı söküp tekrar sıkınca geçti. Tüketim 2.5 - 3 litre arasında dolaşıyor. Çok da umursamıyorum doğrusu, zaten çok dikkatli ve yumuşak kullanıyorum. Sürat denemesi yapmadım ama 90'a çok rahat çıkıyor. Kırmızı bölgeye girmeden 9 bin devirde 110 civarı yapacaktır. Eski motorum Kymco Activ 125'e göre çok daha torklu ve yol tutuşu çok daha iyi. Almak isteyenlare tavsiye eder myim ? Düne kadar ederdim ama şimdi etmiyorum. Neden mi ? Nedeni aşağıda :

Bu akşam iş dönüşü kavşakta kırmızı ışıkta beklerken bir baktım önümden Lifan'ın yeni commuter'i LM150 Limasol geçiyor. Uzun zamandır bu motoru bekliyordum. Hemen peşine düştüm ve yakaladım. Motor bu :

http://www.lifan.com.tr/urunlerimiz.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=8&category_id=1

Kullanan eleman bir büfenin paketlerini dağıtıyor ve boş günlerinde de benim motoru aldığım bayiye yardım ediyormuş. Motora gelince, daha 280 km'de, kırmızı renk. Discovery'den daha güzel, kalıbı biraz daha küçük... Tabi bunda arka lastiğinin Discovery'deki gibi kalın olmamasının da etkisi var. Titreşimi sordum, hiç yok dedi. Sonra anahtarı istedim ve üzerine binip boşta çalıştırdım. Motor tabiri caizse yağ gibi çalışıyor. Kıyaslamak gerekirse zaten hiçbir Çin motorunda olmayan bir pürüzsüzlükte, CBF150'yi andıran bir çalışması var. Belki Salcano falan da böyledir. Boştayken bile 4-5 bin
devire kadar hiç titreşim yok. Yürürken zaten hiç yok dedi eleman. Vitesler inanılmaz geçiyor. Rolantide bile şıkır şıkır ve geçişi hissettirerek ama bir noktadan sonra kendisi ilerleyerek geçiyor. Tek eksiği çanta deirimin olmaması. Bir de gidonu tek parçada oluşuyor.

Özetle ben yeni modele bayıldım. Alacak olsam Discovery yerine kesinlikle bunu alırım. Hatta yarın gidip bayiye benimkini takasa alır mı, alırsa kaça alır diye bir yoklama çekeceğim.

Seko
01 Mayıs 2013, 18:28
Bu arada dünkü mesajımda yanlış yazmışım kusura bakmayın. Yeni modelin ismi Lifan Emisol olacaktı. Bugün bayiye bu motoru görmeye gittim ve görmekle kalmayıp ufak bir tur attım. Motor benimkinden çok daha seri. Bu sanırım kilo farkından kaynaklanan bir serilik. Daha önceki mesajımda yazdığım gibi titreşim yok, yağ gibi akıyor motor, çekiş çok iyi, vitesler çok iyi. Belki ön konsolun platikleri falan daha kaliteli olabilirdi ama fiyatına göre iyi tabi ki. Daha kaliteli olabilirdi derken rakiplerinden aşağı değil ama bence Discovery ayarında değil. Fiyatı 3150 TL ve bence şu anda düşünmeden alınabilecek bir commuter. Lifan'ı sallamayıp hala Mondial, Kanuni bakan arkadaşlar çok şey kaybediyorlar. Şimdi bugün çektiğim birkaç fotoğrafı paylaşayım.

Önce benim motor :

http://imageshack.us/a/img607/6736/201305010137.jpg

http://imageshack.us/a/img526/9061/201305010136.jpg

Lifan Emisol :

http://imageshack.us/a/img834/1246/201305010122.jpg

http://imageshack.us/a/img199/6369/201305010121.jpg

http://imageshack.us/a/img341/5804/201305010120.jpg

http://imageshack.us/a/img41/741/201305010119.jpg

Bu da bir başka yeni model LF100-C :

http://imageshack.us/a/img849/7718/201305010117.jpg

http://imageshack.us/a/img24/3482/201305010116.jpg

Bu motorun vitesi N-1-2-3-4 şeklinde yukarıdan aşağı doğru gidiyor. Motor 100 cc düz vites, oyuncak gibi birşey. Marş motoru yok, ayakla çalıştırılıyor. Çalıştırmak için 1. vitese takılı olması gerekiyor ve debrijaya basarken çalıştırıyorsunuz. Bunu da sürdüm. Çok zevkli, çok rahat sürülüyor, çekişi çok iyi, titreşim yok gibi birşey. Hız göstergesi digital, devir saati yok. Buna da bayıldım doğrusu...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------

Ulan yine Limasol yazmışım ya hayret birşey :cherry:. Şimdi baktım da bu motor 130 kg'mış, benimkine 100 kg demişler. Bu kadar farka rağmen bu kadar seri olması çok iyi gerçekten...

6PaTLaR
01 Mayıs 2013, 22:21
EM150L nin Lifan ın resmi sitesindeki bilgileri(TR sitesindekinden farklı bilgiler)
http://lifan.com/English/Industry/content.html?d39be4d9-c228-42c0-b24d-fb785183e1e4
Motorcycle model: LF150-2(EM150L)
Dimension (L×W×H mm): 2040×760×1060
Wheel base (mm):1320
Net Weight(kg):128
Height Of Seat (mm): 780
Fuel Tank Capacity(L): 15
Engine Type:vertical single-cylinder,air-cooled,four-stroke
Bore×Stroke(mm): 57.3×57.8
Displacement(ml): 149
Compression ratio: 9.1:1
Max. Power(kw/rpm): 9.0/8000
Max. Torque(N.m/rpm): 11.5/6000
Start: electric start
Transmission: 5gears, hand-clutched
Brake (front/rear): disk/drum
Wheel: Al-alloy
Tire (front/rear): 2.75-18/90/90-18
Max. Speed (km/h): 100
Economical Fuel Consumption (L/100km): ≤1.8

---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:17 ----------

TR sitesinde Yakıt tüketimi, son hız ve gücü yanlış yazılmış.
12 bg e denk geliyor.

MeKo_1903
02 Mayıs 2013, 00:23
Arkadaşlar Lifanı'mı sattım,içimde tarifsiz bir hüzünle sizlerden ayrılıyorum :(
Kendinize iyi bakın ALLAH(c.c)'a emanet olun...

Honda CBF250 forumunda olacağım artık,Discovery ile ilgili yardımcı olabileceğim herhangi birşeyler olursa seve seve yardımcı olurum..

Mengu16
02 Mayıs 2013, 00:30
Bu da bir başka yeni model LF100-C :

http://imageshack.us/a/img849/7718/201305010117.jpg

http://imageshack.us/a/img24/3482/201305010116.jpg

Bu motorun vitesi N-1-2-3-4 şeklinde yukarıdan aşağı doğru gidiyor. Motor 100 cc düz vites, oyuncak gibi birşey. Marş motoru yok, ayakla çalıştırılıyor. Çalıştırmak için 1. vitese takılı olması gerekiyor ve debrijaya basarken çalıştırıyorsunuz. Bunu da sürdüm. Çok zevkli, çok rahat sürülüyor, çekişi çok iyi, titreşim yok gibi birşey. Hız göstergesi digital, devir saati yok. Buna da bayıldım doğrusu...

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------

Ulan yine Limasol yazmışım ya hayret birşey :cherry:. Şimdi baktım da bu motor 130 kg'mış, benimkine 100 kg demişler. Bu kadar farka rağmen bu kadar seri olması çok iyi gerçekten...
LF100-C çok tatlıymış ya, ben de bayıldım. Seviyorum böyle küçük hacimli motorları, bendeki mondial hyena da küçük sayılır, her yere giriyo trafikte sıkışınca bi yerden geçemediğin zaman motorun arkasını elle kaldırıp sağa sola çekebiliyosun oturduğun yerden çünkü çok hafif..

Seko
02 Mayıs 2013, 19:17
Gerçekten kuş gibi motor, sanki plastikten.

Bugün Emisol'ün katalog resimlerinde çanta demirli olduğunu farkedip sormak için Lifan'ı aradım. Şu an için çanta demiri olmayacakmış ama talebe göre getirebilirlermiş.

ozer001
04 Mayıs 2013, 11:34
MERHABA ARKADAŞLAR BEN GRUBA BUGÜN KATILDIM. MOTORUM LİFAN 150 EMİSOL DAHA 2 GÜN ÖNCE ALDIM İZLENİMLERİMİ SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTERİM. İLK OLARAK DIŞ GÖRÜNÜŞÜ BENİM HOŞUMA GİTTİ 2995 TL LİK FİYATIDA ÖYLE . SONRA HİÇDE FİYATINA BAKIPTA HOR GÖRÜLESİ BİR MOTOR DEĞİL . 4000 TL LİK FİYATI BİLE HAK EDİYOR. TİTREŞİM SIFIR SÜSPANSİYON ÇOK ÇOK İYİ TAVSİYE EDERİM. DAHA YENİ ALDIM TECRÜBE EDİNMEDİM AMA BEN SEVDİM YANİ . RODAJINI YAPIYORUM HENÜZ O YÜZDEN HIZ YAPMIYORUM . 400 KM Yİ GEÇİNCE YAĞ DEĞİŞİMİ YAPIP BASICAM YOLA BAKALIM NELER GÖSTERECEK BANA İNŞALLAH GÜZEL ŞEYLER YAŞATIR. PAYLAŞIMA DEVAM EDECEĞİM.

6PaTLaR
04 Mayıs 2013, 12:57
Takipteyim Özer.
Yakıt tüketimi lifanın ingilizce sitesinde 1.8 yazıyor sen rodajda kaç ölçtün?

ozer001
04 Mayıs 2013, 22:48
arkadaşlar motoru aldım içine 66 liralık benzin koydum yani 14.35 litre. depo dolmadı daha bu benzin bitene kadar kullanacağım henüz toplam 94 km yaptım benzin bittiğinde buraya yazacağım ama şunu söyleyeyim bugün bodrum tarafına gittim motor yolda yağ gibi akıyor ben çok beğendim belkide daha önce fazla motor binmediğimdendir ama olsun süspansiyon çok iyi emisolde yarın fazla binmeyeceğim yarın bisiklet turu var haftaya kadar rodajı bitirimiyim bilmiyorum bitirmeye çalışacağım. saygılar sevgiler...

Seko
05 Mayıs 2013, 14:37
Hayırlı olsun, harika motor. En az 500 km bitmez o benzin :). Dün dayanamayıp eşimle birlikte tekrar bakmaya gittim. İki kişiyle Discovery'den daha rahat, sele daha geniş. Başka motorlara bakanlar boşuna aramasınlar bu fiyata Salcano ile birlikte en iyi motor.

efe_123
05 Mayıs 2013, 17:22
Özer hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela göstermesin güzel seçim yapmışın valla ben daha bu modelin satışa çıktığını bilmiyodum bide ben uğrayım bayiye bakıyım tabi allerinde varsa balki bende takasa verebilirim.Özer takipteyim yakıt hız konfor ileriki günlerde daha ayrıntılı bilgi isterik Bu arada seko fotolarda güzel duruyo valla yeni modellerde güzel duruyo

ozer001
05 Mayıs 2013, 20:56
Arkadaşlar merhaba
Bugün benim salcano bodrum marka şehir bisikletim ile bisiklet turuna çıktık. şehir bisikletiyle cross, off road, down hill yaptık bisikletim o yollardan geçtikten sonra hala sağlam kalması beni şaşırttı tur arkadaşlarımıda , arkadaşlar yolun sonun da benim bisiklet parçalanmasa bari diyorum biri ordan ben hala sağlam kalmasına şaştım diyor. sağolsun bir arkadaşım var ne zaman tura çıksak asfaltta başlayan gezinti bir saat sonra yerini ya çamurlu , ya derenin içinden geçen , ya yokuş aşağı toprak yol olarak devam ediyor yada yol bitiyor ormanıın ortasında ve çalıları yara yara bisiklet sırtta yola devam ediyoruz ama güzel oluyor ben zevk alıyorum. Gelelim öğleden sonraya benim emisol 150 ile çıktığım milasın uyku vadisi turuna , asfalt yolda giderken yani köy asfaltı bilirsiniz mıcır diridir ama benim emisol ile giderken sanki izmir otobanında gidiyorum o kadar konforlu , tabi 2 kişiyle gittik geziye. dere kenarına inen yolu bulmak için bir tarla yoluna girdim tarla yolunu bilirsiniz taşlı engebeli zorlu bir yol girdim yola yol ilerledikçe dahada kötüleşti taşlarla doldu ama yine sıkıntıyok. yağ gibi aktım geçtim taşlardan konfor çok hoş binmesi zevkli içindeki yakıt bitince çok net bir rodajda yakıt sarfiyatı raporu sunacağım sizlere. sonraki yakıt koyuşumda birdaha yakıt sarfiyatı ölçeceğim ozaman hızlanınca titreşim varmı onada bakacağım şu anda yok titreşim ama zaten şu an 40 ı geçmiyorum. hızda kaça kadar çıkıyor yakıt sarfiyatı vb tüm tecrubelerimi paylaşacağım. çevremde motorumu dıştan gören herkes beğeniyor . ama fiyatını söyleyesim gelmiyor çünkü o zaman hor görüyolar. dacıa reklamındaki kadın gibi oldum ya ucuz diye şikayet eder oldum. zaten bnim bütçek o kadardı .

Seko
05 Mayıs 2013, 22:01
Bir güzellik yapıp o motoru Discovery'e taksalar tadından yenmez.

6PaTLaR
05 Mayıs 2013, 23:56
1080 piksel.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NEldWodgbOY
Bu dili bilen var mı?

Seko
06 Mayıs 2013, 13:36
Bayiden Emisol'ün kataloğunu da almıştım. Katalogda motorundaki bazı özellikleri detaylı anlatmışlar. Aralarında en ilginç olanı piston çalışma ekseni ile krank dönme merkezi arasındaki 4 mm'lik kaçıklık. Bu sayede pistonun çıkış hızı ile iniş hızı aynı olmuyor. Muhtemelen iniş daha yavaş oluyor ve daha uzun sürüyor, böylece yanma için daha çok zaman kalıyor. Bu da yakıt tüketimini düşürüp torku da bir miktar arttırıyor. Bunun yanında motorun iç sürütünmeleri mümkün olduğunca azaltılmış. Egzantrik milinin yataklaması rulmanlı ve piston kalınlığı çok düşük. İnce hafif bir pistonu var ve yağ gibi çalışması bu yüzden. Yağlaması da püskürtme ile sağlanıyor. Lifan gerçekten motor üzerinde çok çalışmış, öyle kopya falan değil, mühendislik konuşturmuşlar.

ozer001
06 Mayıs 2013, 19:22
ARKADAŞLAR BİR ÖNERİDE BULUNMAK İSTİYORUM . LİFAN EMİSOL 150 BAŞLIĞINDA BİR KONU AÇIP EMİSOLLE İLGİLİ PAYLAŞILMARA ORADAN DEVAM ETSEK DAHA ULAŞILIR OLMAZ MI NE DERSİNİZ.

6PaTLaR
06 Mayıs 2013, 23:32
Özer naptın rodajı bitirdin mi

6PaTLaR
07 Mayıs 2013, 14:08
Lifanın sitesinden bulduğum Türkçe Emisol bilgilendirme kitapçığı: http://lifan.com.tr/katalog/Main.php?MagID=2&MagNo=2

ozer001
07 Mayıs 2013, 21:48
rodaj bitmedi daha 140 km oldu hafta içi binemiyorum motora işden dolayı

KrioterS
14 Mayıs 2013, 16:13
merhaba arkadaşlar ben forumda daha yenıyım bende bi lifan kullanıcıyısım bende 2011 150 discovery var , bende orjınal tekerlerden hiç memnun degılım genel olarak arazıde kullandıgım ıcın çok kayma yapıyo bu yuzden bi sefer düşümüştüm hatta :queen: tekerleri değiştirıcem cross alıcam sizce nasıl olur ??

kardesım 2011 dıscovery var bende de aynı şekilde orjinal tekerin yol tutuşu kesinlikle kötü. şuanda cross tipi dişli bi teker var üzerinde 4000 km dir onu kullanıyorum ve gayet memnunum. sadece tek sıkıntısı cok aşırı yatamıyosun virajlarda. zaten maksimum yapabildiğim hız 110 falan oda yokuş aşağı. biraz hız kesmiyorda değil. ama çakıllı yollarda falan kesinlikle tavsiye ediyorum kardeş memnun kalırsın eğer taktırırsan.

Seko
15 Mayıs 2013, 15:54
Evet, Discovery'nin lastikleri facia, inanılmaz kayıyorlar.

ozer001
16 Mayıs 2013, 19:45
arkadaşlar merhaba
benim rodaj bitmedi daha 270 deyim . bir sorum olacak anladığım kadarıyla discovery 150 ile emisol 150 birbirine yakın motorlar discovery ile uzun yol yaptınızmı örneğin mola vermeden 150-200 km gittinizmi yüksek devirle ben gitmeyi düşünüyorum . mesela milas izmir arası 190 km bunun yarısı otoban yol . yani ortalama 100 km/s hızla gitsem motor ısınırda zarar görür mü acaba. bu soruyu birde lifanı arayıp soracağım. kedi motorumdan memnunum zaten motor bizler için bir tutku neden çünkü türkler hep at sırtında yaşamışlar e bizde ata binemeyince motora biniyoruz.

Seko
18 Mayıs 2013, 00:45
Genel olarak bilinenin aksine motor ısınacaksa şehir içinde, sıkışık trafikte ısınır. Uzun yolda hiçbir şey olmaz. Yeter ki bazı apaçilerin yaptığı gibi gazı kökleyip devri sonuna kadar dayayarak sürmeyin. Devri kırmızı bölgeye sokmadıkça motor her yere gider. Bir de mutlaka en yarı sentetik motosiklet yağı kullanmak gerekir. Yalnız rodaj bitmeden o yola çıkmazsa daha iyi olur.

Seko
19 Mayıs 2013, 19:48
Bugün motorla biraz şehir dışına çıktım ve yaklaşık 80 km yol yaptım. Şunu anladım ki, bu motorun titreşimsiz ve konforlu sürüş hızı saate 80 km. Bu hızda motor 7000 devirde oluyor, gayet rahat ve konforlu bir şekilde yol alıyor. 7 bin deviri geçince titreşim hissedilmeye başlıyor ve 8000 devirde yüksek bir seviyeye ulaşıyor. 8 bin devirden 9 bin'e kadar olan titreşim bana göre çok yüksek ve rahatsız edici. Bunun dışında motor rüzgardan çok az etkileniyor, yokuşlarda da kesilmiyor. Özetle saatte 80 km hız ile istediğiniz her yere rahatça gidersiniz. Üstü ise adamı yorar.

Seko
23 Mayıs 2013, 18:48
Bu motorun bu kadar az tanınmasına ve kullanıcısının çok olmamasına takılmış durumdayım. Geçen hafta ilk defa CBF 150 kullandım ve çok beğendim. Büyük ihtimalle motorumu satıp CBF 150 alacağım.

ozer001
24 Mayıs 2013, 01:07
arkadaşlar rodaj bitti yağ değişimi yaptım motor güzel görünüşü gidişi güzel . seko arkadaşın dediği doğru 80 i geçince biraz titreme yapıyor. kıyaslama yapmak istemiyorum. ama fiyat faktörünü göz önünde bulundurmak lazım bu fiyata bana daha güzel bi motor gösterebilirmisniz. yakıt rodajda 100km/3 lt yi geçiyor. rodaj sonrasınıda ölçeceğim. mesela bu motoru satsam cbf 150 ybr veya cb125 almam direkt daha üst segmentte bir motor alırım 250 cc ve üzeri bir motor alırım . emisol le 1500 km yi geçince uzun bir tura çıkacağım . bence lifan emisol alırsanız pişman olmazsınız. benim motoru görüpte keşke almasaydın diyen olmadı fiyatı pahalıymış diyende olmadı zaten motorun kitapçığında tavsiye edllen hız 85 diyor.

Seko
24 Mayıs 2013, 10:07
Emisol de mi 80 sonrası titreşim yapıyor ?

ozer001
24 Mayıs 2013, 20:50
400 RODAJI BİTTİKTEN SONRA YAĞ DEĞİŞİNDEN ÖNCE YOKUŞ AŞAĞI GAZI KÖKLEDİM 80 İ GEÇİNCE 90-100 KM HIZLARDA BİR TİTREŞİM HİSSEDİLİYOR. ŞİMDİ YAĞI DEĞİŞTİRDİM. AMA HIZ YAPMADIM ŞİMDİ YAPARMI BİLMİYORUM AMA YİNEDE SIFIR TİTREŞİM BEKLEMİYORUM BİRAZ OLABİLİR.

Seko
26 Mayıs 2013, 15:44
Titreşim hissedilmesi ayrı birşey tabi ki hissedilecek, sonuçta elektrik motoruyla gitmiyor. Önemli olan rahatsız edip de vites büyütmeye zorluyor mu onu merak ediyorum. Dün bayiye yine gidip bu sefer de 100 cc Lion modelini denedim. Onun da titreşimi son devirlere kadar gayet az hatta benimkinden daha az. Bir gün Emisol'u daha uzun süreli deneyip 100 km hız civarı nasıl olduğuna bakacağım.