PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön fren Kullanmaktan gidiodum az kalsın..



normancı
12 Temmuz 2010, 14:29
arkadaşlar motoru alalı 3 ay oldu ve sürekli ön fren kullanmaya alıştım.
o yüzden 4-5 defa kaza atlattım (Allaha Sükür Hiç Düşmedim) ön frende çok hassas dokunman yetiyo

bu ön freni yumuşatmanın bir yolu varmı arkadaşlar..

m.şanveren
12 Temmuz 2010, 14:48
gaz kolunu olabildiğine içeriden kavra ve fren manetini iki parmağınla takoz tarafındaki dipten sık,uc kısmından daha fazla sıkarsın buda senin ön tekeri kitler,onun için dibinden sıkıcaksınki fazla baskı uygulayamayasın

mogli
12 Temmuz 2010, 14:51
Çinli motorlara taktıkları bir zımbırtı var. Hidrolik hortumunun tam fren merkezine girdiği yere takılıyor ve basıncı belli bir yerden sonra biraz düşürerek veriyor. 5-10 lira bir şey ondan takabilirsin belki. Ya da fren merkezini değiştirebilirsin. Daha az güçlü bir şey alabilirsin.

Ama anlayamadığım herkes sıkı frenaj ister sen kötüsünü istiyorsun. Bence sen elinin hassasiyetini ayarlarsan daha iyi.

Osbourne
12 Temmuz 2010, 14:54
Fren manetinde bir miktar boşluk bulunması gerekli olan bir şey..Tüm motorlarda böyledir..
Fren manetini (kolunu) ayarlatabilirsin..

Ama denildiği gibi dipten kavramayı dene..Bir de freni sıkarken limon sıkar gibi sıkmaya çalış..Limonu aklına getir fren yaparken :P

normancı
12 Temmuz 2010, 14:55
Fren manetinde bir miktar boşluk bulunması gerekli olan bir şey..Tüm motorlarda böyledir..
Fren manetini (kolunu) ayarlatabilirsin..

Ama denildiği gibi dipten kavramayı dene..Bir de freni sıkarken limon sıkar gibi sıkmaya çalış..Limonu aklına getir fren yaparken :P


limon taktiği yapayımm bundan sonra :D :D :cat::cat::cat:

Rebornx4
12 Temmuz 2010, 15:37
Arkadaşlar benim bildiğim dipten değilde en dıştan sıkmak gerekir fren manetini, hatta yüzük ve serçe parmağı ile. Çünkü en dıştan daha kolay ayar yapılabiliyor frene. Dipten sıktığımda ben hiçbirşey anlamıyorum frenden standart bi fren gibi oluyor. Freni en dibinden 2 parmak sıkarak çok sert yada çok yumuşak frenleme yapmak biraz zor sanki...

m.şanveren
12 Temmuz 2010, 15:44
Arkadaşlar benim bildiğim dipten değilde en dıştan sıkmak gerekir fren manetini, hatta yüzük ve serçe parmağı ile. Çünkü en dıştan daha kolay ayar yapılabiliyor frene. Dipten sıktığımda ben hiçbirşey anlamıyorum frenden standart bi fren gibi oluyor. Freni en dibinden 2 parmak sıkarak çok sert yada çok yumuşak frenleme yapmak biraz zor sanki...


Bu yanlış bir uygulama.

Nedeni ise şu:Şimdi en ucdan yani dışa doğru olan kısımdan panik anında sıkıldığında daha kolay olduğu için,öntekeri kitlemek çok kolay olur.

Halbuki hem iki parmak ve içeriden kütüğe yakın bir yerden sıkıldığında uygulanan basınç nekadar çok olsada ucdan sıkılan kadar yani ön tekeri kitlicek kadar olamaz...Bu güvenli olandır

Aslında hepsi el alışkanlığıdır.

Otoburkaplan
12 Temmuz 2010, 15:49
en dıştan sıkmak gerekir fren manetini, hatta yüzük ve serçe parmağı ile

Abi o iki parmakla fren yapabiliyorsan, ayak parmaklarınla da sağ-sol sinyal verebiliyorsundur :P

Şimdi denedim, içim bi hoş oldu :sunny:

satoyama
12 Temmuz 2010, 15:53
GİDİODUM ? ne demek ? :silent:

m.şanveren
12 Temmuz 2010, 16:06
GİDİODUM ? ne demek ? :silent:

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: koptum valla:mrgreen:

Blackeagletr
12 Temmuz 2010, 16:32
Bence ön frenin sıkı olması iyidir. Arka fren kullanmaya alış bence dururken arka fren kullan.

Rebornx4
12 Temmuz 2010, 16:39
Bu yanlış bir uygulama.

Nedeni ise şu:Şimdi en ucdan yani dışa doğru olan kısımdan panik anında sıkıldığında daha kolay olduğu için,öntekeri kitlemek çok kolay olur.

Halbuki hem iki parmak ve içeriden kütüğe yakın bir yerden sıkıldığında uygulanan basınç nekadar çok olsada ucdan sıkılan kadar yani ön tekeri kitlicek kadar olamaz...Bu güvenli olandır

Aslında hepsi el alışkanlığıdır.


Doğru güvenli olan budur. Ama progresif ve maksimum frenleme için manetin en dıştan sıkılması şarttır. Belki henüz yeni olan arkadaşlar için içten sıkılması doğrudur. Ancak sıkılan yerin açısının çok dar olması ve sıkmak için diğer parmaklardan daha çok güç harcanması sebebi ile frenleme dozajı tam olarak ayarlanamaz. Önemli olan frenin karakterini çözmektir. Dıştan sıkmakla hiçbir şekilde kilitlenmez fren. Ben henüz kilitleyemedim. Yüzük ve serçe parmağıyla fren, manetin açısı daha geniş olduğu için daha yüksek bir alan kullanır. Bunun sonucundada freni daha "geniş" bir seviyede kullanabilirsiniz. Ben böyle biliyorum... Hatta bu şekildede uyguluyorum.

Not : Geniş bir seviyede kullanmaktan kastım, frenleme dozajını serçe ve yüzük parmagı ile daha rahat ayarlayabilirsiniz. Dibinden sıkılan bir manetin frenaj dozajını asla kolay ayarlayamazsınız. Acemi arkadaşlar için panik frende kitlememek için dibinden sıkmak doğru olsada, aslında fren maneti en dıştan sıkılır ve normalide budur. Hatam varsa affola.

GuNMember
12 Temmuz 2010, 16:42
En İyisi Ön Freni Unutmak 3 Kere Motoru Yatırdım 3.den Sonra Ön Freni Kullanmamaya Alıştım Varsa Yoksa Arka Fren (:

osmaniyeli
12 Temmuz 2010, 16:43
Doğru güvenli olan budur. Ama progresif ve maksimum frenleme için manetin en dıştan sıkılması şarttır. Belki henüz yeni olan arkadaşlar için içten sıkılması doğrudur. Ancak sıkılan yerin açısının çok dar olması ve sıkmak için diğer parmaklardan daha çok güç harcanması sebebi ile frenleme dozajı tam olarak ayarlanamaz. Önemli olan frenin karakterini çözmektir. Dıştan sıkmakla hiçbir şekilde kilitlenmez fren. Ben henüz kilitleyemedim. Yüzük ve serçe parmağıyla fren, manetin açısı daha geniş olduğu için daha yüksek bir alan kullanır. Bunun sonucundada freni daha "geniş" bir seviyede kullanabilirsiniz. Ben böyle biliyorum... Hatta bu şekildede uyguluyorum.

Not : Geniş bir seviyede kullanmaktan kastım, frenleme dozajını serçe ve yüzük parmagı ile daha rahat ayarlayabilirsiniz. Dibinden sıkılan bir manetin frenaj dosajını asla kolay ayarlayamazsınız.

senin dediğin olsa olsa budur. ama serçe parmakla sıkma işi faul gibi değil mi. en iyisi 2 parmak. işaret ve orta
http://members.shaw.ca/fazed/Images/mods/pazzo/DSCF3180.JPG

Otoburkaplan
12 Temmuz 2010, 16:44
Eğer zeminde bir problem yoksa (mıcır, buz, yağ, vs...) en etkin duruş her zaman ön fren ile olur. Sert bir frenajda, ağırlık transferinden sonra arka fren nerdeyse hiçbir işe yaramaz. Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyelim.

Rebornx4
12 Temmuz 2010, 16:48
senin dediğin olsa olsa budur. ama serçe parmakla sıkma işi faul gibi değil mi. en iyisi 2 parmak. işaret ve orta
http://members.shaw.ca/fazed/Images/mods/pazzo/DSCF3180.JPG

Freni serçe parmakla sıkın demiyorum.

Fren 4 parmak sıkılır. 2parmakla fren olmaz. Yarış tekniğidir 2 parmak. Demek istediğim frenaj dosajı en iyi serçe ve yüzük parmajı ile ayarlanır. Siz bu parmakları unutursanız çok dar bir açıyla freni sıkmış olursunuz. Freni de asla progresif ve maksimum seviyede sıkamazsınız. Çünkü siz dıştan 1 kademe sıkmanızla içeriden 1 kademe sıkmanız aynı değil. Frenajda 4 parmak kullanılır bunu anlatmak istedim.

GuNMember
12 Temmuz 2010, 16:51
Eğer zeminde bir problem yoksa (mıcır, buz, yağ, vs...) en etkin duruş her zaman ön fren ile olur. Sert bir frenajda, ağırlık transferinden sonra arka fren nerdeyse hiçbir işe yaramaz. Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyelim.

Evet Söylediğiniz Doğru. Ama Ön Freni Alışkanlık Edindiğinizde Her Turlu Zemınde Kullanıyorsunuz Islak Zemınde Yokuş Aşşağı İnerken Kullandığınızda Olan Hadise Kaçınılmaz. Siz Kalkar Motorun Peşinden Koşarsınız Ya Motor Yokuşun Aşşagısına Kadar Gider Yada *Bir Kaç Kişi Koşup Motoru Tutar* (:

*: Başıma Geldi Ordan Biliyorum (:

takendy
12 Temmuz 2010, 16:52
oooohhoooo herkes yazmış birşeyler pufff....

topic sahibi arkadaşa cevaben : evet ayarlanabilir.

diğer arkadaşlara hitaben : kesin kati konuşacağınız konularda ileri derece bilgi sahibi olmalısınız burada bilgi toplamaya gelmiş ve abilerinin ablalarının engin bilgileri ile dolmaya çalışan kişiler var ... kötü alışkanlıklar edindirmek istemeyiz.

hangi sürüş ve motor tipi için frenajdan bahsediliyor ?
birisi yok orta parmak demiş birisi topuza yakın birisi serçe parmak daha öbürkisi de varsa yoksa arka fren demiş :)) falan filan

neye niye neden niçin neyle vb. birçok soru sorarım size

şimdi adam acemi 600 RR kullanıcısı topicte okudu arka fren olm diye vay anasını yanlış biliyormuşum !! çıktı yola güm....

acemi bir chopper kullanıcısı lan demek serçe parmaktaymış iş diye çıktı yola vs. vs.vs

hangi top hangi deliğe söylerseniz karambol olmaz

sadece ricadır...

osmaniyeli
12 Temmuz 2010, 16:52
Freni serçe parmakla sıkın demiyorum.

Fren 4 parmak sıkılır. 2parmakla fren olmaz. Yarış tekniğidir 2 parmak. Demek istediğim frenaj dosajı en iyi serçe ve yüzük parmajı ile ayarlanır. Siz bu parmakları unutursanız çok dar bir açıyla freni sıkmış olursunuz. Freni de asla progresif ve maksimum seviyede sıkamazsınız. Çünkü siz dıştan 1 kademe sıkmanızla içeriden 1 kademe sıkmanız aynı değil. Frenajda 4 parmak kullanılır bunu anlatmak istedim.

kişiden kişiye değişir. son 2 senedir 2 parmak kullanıyorum. ellerim küçük sayılır. 4 parmak sıktığımda gidon kavrama azalıyor. panik durumlarda serçe refleks olarak kendini sıkıyor ben de iptal ettim serçeyi.

Rebornx4
12 Temmuz 2010, 16:55
oooohhoooo herkes yazmış birşeyler pufff....

topic sahibi arkadaşa cevaben : evet ayarlanabilir.

diğer arkadaşlara hitaben : kesin kati konuşacağınız konularda ileri derece bilgi sahibi olmalısınız burada bilgi toplamaya gelmiş ve abilerinin ablalarının engin bilgileri ile dolmaya çalışan kişiler var ... kötü alışkanlıklar edindirmek istemeyiz.

hangi sürüş ve motor tipi için frenajdan bahsediliyor ?
birisi yok orta parmak demiş birisi topuza yakın birisi serçe parmak daha öbürkisi de varsa yoksa arka fren demiş :)) falan filan

neye niye neden niçin neyle vb. birçok soru sorarım size

şimdi adam acemi 600 RR kullanıcısı topicte okudu arka fren olm diye vay anasını yanlış biliyormuşum !! çıktı yola güm....

acemi bir chopper kullanıcısı lan demek serçe parmaktaymış iş diye çıktı yola vs. vs.vs

hangi top hangi deliğe söylerseniz karambol olmaz

sadece ricadır...


Serçe parmak lafın banaysa düzelttim :) Ben frenaj olayını 4 parmak diye biliyorum. Öylede söyledim. Yoksa işaret ve orta parmak iptal edip sadece dış 2 parmakla sıkılmaz yanlış anlamayın. Panik frende eğer fren kitleniyorsa zaten kullanıcıda sorun vardır.

m.şanveren
12 Temmuz 2010, 17:03
Ben bütün yorum sahiplerine sende haklısın diyip,dahada yazmıyorum:)

Lancelot
12 Temmuz 2010, 17:23
http://alfamotosiklet.blogspot.com/2007/07/motosiklet-fren-teknikleri.html

Okuyunuz. Okutunuz..

Ön fren motor duruş gücünün esasını teşkil eder. Bunun aksini iddia eden varsa motosiklet kullanmayı bilmiyordur, ya da motosiklet onu kullanıyordur. O motosikleti değil

MkD
12 Temmuz 2010, 17:29
efendim...:mrgreen:
motosikletinize göre eliniz alıştıktan sonra
frenleme de çok sıkıntı çekmezsiniz tahminimce
fren yapılırken ise yapmanız gereken maksimum kontrol olmalı
bunu kimisi 2 parmagıyla kimisi 4 parmagıyla yapabilir
kişiden kişiye değişen bir şey oldugunu söyleyebilirim bu nedenle
elinizin ayarı motorunuza uyasıya kadar dikkatli ve yavas frenlemeli pratik yapmalısınız

Apachee62
13 Temmuz 2010, 02:06
GİDİODUM ? ne demek ? :silent:

taklaya geliodum demek istemis

draggy
13 Temmuz 2010, 02:17
Bende genelde arka fren kullanmıyorum, tamamen ön fren ve 2 parmakla yavaşlama, 4 parmak yavaşladıktan sonra durmak için, arka freni sadece bayır aşağı inerken kullanıyorum...

tekintekin
13 Temmuz 2010, 12:08
Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...:pale:

takendy
13 Temmuz 2010, 12:17
Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...:pale:


bknz. 1100 XX

SvS_61
13 Temmuz 2010, 12:35
herkez bişeler yazmış, dostum senin sorunun frenin dozu değil freni nerde kullandığın... belliki daha çok acemisin.. freni motor düzken sıkmalısın, virajlardan önce yavaşlamalısın manevra yapmadan önce yavaşlamalısın.... motor düzken istesende tekeri kitleyemezsin( pat diye sonuna kadar sıkmazsan tabi) ağırlık tekerin kitlenmesine engel olur....
motoru ön fren durdurur , arka frende sert frenlemelerde fish tail denen arka salınımını sömürür ve en iyi frenleme iki freni kullanmayla yapılır....
bir diğer nokta ise ancak ihtiyacın olursa çok istisna durumlarda, bilgin olsun diye sölüyorum, diyelimki virajdasın ve motor yatık pozisyondasın ve virajın içinde yavaşlamanı gerektirecek birşey oldu, eğer ön freni hafif bak altını çiziyorum hafif sıkarsan motor viraj dışına doğru yönlenir ve yavaşlarsın tabi yavaşça, freni sert sıkamıcan için... yine virajda arka frene dokunursan o da seni viraj içine çekmeye yardımcı olur... ama unutma virajlarda yani motor yatıkken tekerler sürtünme kuvvetini yolda tutunmaya harcar ve frenaja pek bi kredi kalmaz... virajlarda gerekmedikçe FRENE BASMA bir anda öpersin asfaltı benden söylemesi....
motorunu tanıdıkça frenlerinin limitlerinide öğrenirsin...
Allah kazasız sürüşler nasip etsin kal sağlıcakla

AydoganX
13 Temmuz 2010, 12:56
Arkadaşlar belki konu ile alakası yok diyeceksiniz ama ben şunu düşündüm:arka frenide disk oan motosikletlerin frenini ön tekerdeki frene paralel yapılıp tek manetle kontrol edilemezmi ? Arabalarda nasılki tek fren pedalı var öyle ...Örneğin Kanunu Tiger 250 cc nin ön tekerinde iki adet disk var ve tek fren kolu ile kontrol ediliyor bu disklerden birini arka tekere uyarlasak ne gibi artılar yada eksilerle karşılaşılır acaba...:pale:

Bahsettiğin olayın adı Kombine Fren Sistemi, ön freni belli bir ölçüde sıktıktan sonra otomatikman arka frenede güç uygulanıyor.
Honda üst sınıf bir çok aracında bu teknolojiyi kullanıyor.
CBF1000 ABS, CBF600 S ABS, Hornet bu modellerden bir kaçı.

Detaylı bilgi:
http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/p1.html

G-han
13 Temmuz 2010, 16:24
herkezin kendine göre bi ayarı olmalu senın elin büyüktür tek parmak sıkarsın digeri 4 parmak sıkar senın için dogru olan digerine yanlıstır herkez kendine göre ayarlama yapmalı bence

kızılbere
13 Temmuz 2010, 17:08
GİDİODUM ? ne demek ? :silent:

yani bir harf çokmu geldi gidiyordum demek yerine gidiodum:farao:

kanucan
13 Temmuz 2010, 17:08
Motosiklet işi nasıl alışırsan öyle gider.
Ben ön freni 2 parmakla sıkıyorum,öyle alıştım öyle gidiyor.

KaPTaNHaSaN
13 Temmuz 2010, 18:27
scoterımda ön fren ile ani asılmalarımda motorun kafa yana yatardı. cbf ile de ilk başlarda aynı sıkıntıyı yaşadım frene bastığın stopy e kalkmak hariç güvenli durmanın iki yolu var güzel ve yumuşak fren balatası ve ön lastik...
ebc fren balatası ve mişlen lastik ile ön freni çaktığımda lastiğin desenlerini görüyorum..

osmaniyeli
13 Temmuz 2010, 18:30
scoterımda ön fren ile ani asılmalarımda motorun kafa yana yatardı. cbf ile de ilk başlarda aynı sıkıntıyı yaşadım frene bastığın stopy e kalkmak hariç güvenli durmanın iki yolu var güzel ve yumuşak fren balatası ve ön lastik...
ebc fren balatası ve mişlen lastik ile ön freni çaktığımda lastiğin desenlerini görüyorum..

aynen lastik kötü olunca ön frenle çok düşülüyor. duro vardı kurtuldum

KaPTaNHaSaN
13 Temmuz 2010, 18:34
Bahsettiğin olayın adı Kombine Fren Sistemi, ön freni belli bir ölçüde sıktıktan sonra otomatikman arka frenede güç uygulanıyor.
Honda üst sınıf bir çok aracında bu teknolojiyi kullanıyor.
CBF1000 ABS, CBF600 S ABS, Hornet bu modellerden bir kaçı.

Detaylı bilgi:
http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/p1.html[/QUO
mesela VFR
honda bu makinada standart donanım üretmişti o işi. kimisi pek sevmedi kimisi dahihane buldu. profesyonel yarışçılar da da viraj denge kontrolü gibi bir sistem var belli açıdan sonra gazı açıtırmıyor gibi...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------

[QUOTE=osmaniyeli;2105203]aynen lastik kötü olunca ön frenle çok düşülüyor. duro vardı kurtuldum

bende de duro vardı 2.5 yıllık yolda gezerdi freni boşver. :)
scoterimda da standart duro var. ona aynı bastınmı sağa yatırıyor. alıştım ama ben çakmaktaş gibi sağ ayağımı yer basıp 3. tekeri ayağımla oluşturuyorum.

süpermoto reflexi var sanırım bende :)

Samet Ağır
13 Temmuz 2010, 18:36
http://alfamotosiklet.blogspot.com/2007/07/motosiklet-fren-teknikleri.html

Okuyunuz. Okutunuz..

Ön fren motor duruş gücünün esasını teşkil eder. Bunun aksini iddia eden varsa motosiklet kullanmayı bilmiyordur, ya da motosiklet onu kullanıyordur. O motosikleti değil

kesinlikle katılıyorum.öyle olmasa canavarımın(yzf 1000) ön tekerinde çift disk olmazdı.